Skootteri papalle

pappa 80

Hei kaikille. Olen pian 80 -vuotias mies. Poliisi otti ajokortin pois kun terveys ei enää ole sellainen kun kuuluisi.

Nyt pitäisi kuitenkin päästä kulkemaan kauppaan noin viiden km. matka pari kertaa viikkoon.

Olen ajatellut josko hankin skootterimopon. Osaako kukaan suositella tämänikäiselle jotain merkkiä? Pari tuhatta saisi maksaa. Luotettava pitäisi olla.

Kiitos kaikille kantaa ottaville.

Pappa 80 v.

38

299

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niksu2

      Osta rollaattori!

    • late lapista

      Papalle suosittelen isopyöräistä ja helposti hallittavaa Kymco 8: sia.

    • niku1

      Voisin myydä papalle 04 Fude perusskootterin ajettu vain 15k. Pienet pyörät ketterä ajella.Bensaa palaa vain about 2,5 l/ 100 km.
      Myisin sen papalle 800 euroon.

    • oijdfeijåof
    • jukkapoika

      Täällä olisi tarjolla hyvä 2500 km. ajettu Honda Monkey.
      Hyvä ja helppo ajaa.Kestävää japanilaista laatua.
      Nelitahtikone ei haise palanut oljy.

      Myisin papalle 2000 euroon.

    • dasgswargwrbg

      Palanut öljy ei ole haissut kaksitahdeissa tuoreöljyvoitelun ja katalysaattorin myötä enään vuosikausiin.
      Eli sitä ei tarvitse kavahtaa.
      Nelitahdissa säädetään venttiilit ja vaihdetaan öljyt määrävälein.

    • juupas

      Höpö höpö. Kaksitahtimopot käryää aina. Ja vaatteet alkavat haisemaan.

    • pappa 80

      Kiitos kaikille hyvistä vastauksista.

      Nyt tuli seuraavanlainen ongelma vaimo ei anna lupaa ostaa kaksipyöräistä.
      Hän pelkää, että ajan kolarin, kun tuo näkö ei ole enää tarkka.. Ei tahdo oikein nähdä enää televisiotakaan.
      Nytkin kirjoittelen suurennuslasin avulla.
      Mieli kyllä tekisi ostaa kulkupeli.

    • pappa 80

      Niin pappa täällä vielä yhden kysymyksen kanssa.

      Vieläkö niissä mopoissa on se sama teho maksimissaan 1,5 hv?

    • pekkopoika

      Ei ole. Nykyään on kilowatteja aina 4 kw asti.

      Norminelarissa on noin 2,5 kw.

    • jonte2

      Onhan niitä kolmipyöräisiäkin mopoja tyyliin Erkkola, millä olisi papan hyvä kulkea sateensuojassa.

    • pappa 80

      Pappa täällä taas.

      En kuitenkaan koe itseäni invaliiksi sanan varsinaisessa merkityksessä, joten haluaisin kuitenkin kaksipyöräisen mopedin.

      Olisikohan Honda Zoomer mahdollisesti hyvä valinta. Se kun on matala ja jalka ei enää oikein nouse kovin ylös?

      • No Zoomeria ei voi kuin suositella sillä se on luotettava laatupeli joka on automaatti ja pieni eli jalka nousee helposti penkin yli...
        Sanoisin että jos haet "laatua" niin älä haksahda "kopioihin" vaan osta heti laatumerkki joka toimii ja kestää... Vespaa (aitoa) voi myös huoletta suositella...


    • juuso4

      Täällä olisi papalle kiinan versio Monkeysta. Hinta 1500 euroa. Aj. 1000 km.

    • mimmi5

      Älä enää pappaliini skopaile, voit aiheuttaa onnettomuuksia.

      Äiti ja kaksi pientä lasta.

    • pappa80

      Huolestuneelle äidille...

      En aijo harrastaa minkäänlaista kaahailua liikenteessä.
      Ajoin autollakin 50-v ilman kolareita.

      Asumme mummon kanssa syrjäkylällä, josta matkaa lähikaupaan viitisen km.

      Näitä kauppamatkoja tulisi noin pari kertaa viikkoon.

    • agadg
    • ex-zippimies

      Älä patu osta zippiä, se on kiinaainen skeida.

    • aki2

      Erkkolalla ajettiin ennenvanhaan.
      Etsi patu sellainen jostain. Sachin lujia moottoreita, männän vaihto 20 tuhannen välein riittää rempaksi.
      Halvat polkupyörän renkaat, ja kapeat rullaa hyvin.

    • kymco

      Osta pappa vaan sellainen skopa, kun itse katsot parhaaksesi. Sinullehan se tulee!

    • kelju k. kojootti

      Kuules pappa. Jos poliisi otti lapun pois, niin ei sun enää kannata ajatella mopoja.

      Köllöttelet vain mummon vieressä, ja illalla paistelette yhdessä kalaa.

    • pappa80

      No, niin. Mopo on hankittu.
      Kovasti asiaa harkitsin, ja pappaskootterin suosituksesta tutustuin lähemmin Honda Zoomeriin.

      Kiitos siitä pappaskootteri! Hankin Honda Zoomerin.Voi veljet kun käy nätisti, hieno mopo

      Honda on ladossa piilossa, en ole vielä uskaltanut kertoa ostoksesta mummolle, joka oli tässä välillä sairaalassa.
      Täytyy kerätä vähän rohkeutta ensin..

      • Hienoa
        Honda on kyllä pllut laatupeli kautta aikojen ja ainakin se on matala joten jalan nosto tuskin tulee ongelmaksi
        Käytetystä Zoomerista pääsee aina eroon kuten varmaan huomasit jos käytettyä etsit niin ei oikein meinannut löytyä... kun kaikki oli jo mennyt, hyvä valinta!


    • jonne1

      Hyvä pappa, niin sitä pitää. Onnea uudelle mopolle.

    • sgetheth

      Onnea papalle ja turvallisia kilometrejä.

    • jukkis6

      Jokos kerrroit mummolle nenopelistä?

    • mikaellindholm

      http://www.nettimoto.com/erkkola/-/1681225 tuollainen olisi pihassa ja myynnissä,, tosin narukäynnisteinen, lähtee kyllä helposti käytiin, Juo välhän ja mukava ajaa, itsellä ollut vilden käytössä kauppamatkoilla, tunnin ajomatka suunta, Eli pidemmätkin matkat Taittuu tuollla. Kuljetuskin onnistuisi tietyin määrin, jos ostaja asuu lähimain niin vaikka kotiin tuotuna auton peräkärryllä.

    • Kotisohvaneuvos

      Onnea papalle ja turvallisia kilometrejä.

    • pappa80

      Tervehdys kaikille!

      Nyt kävi niin, että kun mummo näki Hondan suuttui kovin, eikä puhunut viikkoon mitään, ja lähti sitten sisarensa luoksi asumaan. Ilmoitti, ettei kotiin tule ennen kuin on mopo poissa.

      No, minä olen nyt hiukan ajellut Zoomerilla, hyvin pelittää. Eilen kun kävin kaupassa ostamassa piimää, niin poliisi pysäytti. Ihmettelin mitä nyt. Konstaapeli oli hurjana ja väitti, että pitää olla joku kypärä päässä. Minulla oli vain lippalakki.
      Ei ennenkään mitään kypäriä tarvittu, ja hyvin pärjättiin.

      • mopoukko1

        Elä ilman kypärää ajele,yksi kaatuminen riittää ja ei enää mopoilla,pudota kananmuna saat livenä nähdä kuinka päälle mopovauhdissa kaatuessa käy.Itse ja kai 100v kohta ja viellä kovassa mopoiässä,vasta uuden moposkootterin hankin.Tuntuu tuo mopoilu pitävä nuorekkaana ja mielen pirteenä,tuntuu olo mopoillessa ihan siltä 20v ikäiseltä,


    • pappa80

      Pappa täällä, kiitos mopoukolle vinkistä.

      Nythän minä muistinkin, onhan minulla tuolla vajassa isäni vanha moottoripyörilijän nahkakypärä sellaisella torvella.
      On hyvä ajaessa, ei käy viima.

    • aleksi3

      Ei se tötterö ole laillinen.

    • pappa80

      Pappa täällä taas., Elähän nyt Aleksi3.
      Totta kai nahkakypärä on laillinen hyvä päänsuoja.

      Edesmennyt isäni ajoi 350 Jawalla aina nahkakypärä päässä.

      Eipä siinä ollut kellään nokan kopauttamista.

      • mopoukko 1

        On tainnut jo tikka koputtaa nokallaan sen tötterös kuhmuille . Nahkanen kypärä kai pannumyssyksi sattuu parhaiten,ei oikein tuonne liikenteen moposkootterin kanssa ajeluun.Jossain mobiilikuvassa voit vaikka se päässä poseerata,ehkä sieltä vajasta löytyneitten jawan muttereitten kanssa.


    • osku4

      Hyvä pappa. Anna mennä vaan
      .
      Olen nähnyt sellaisen tötterön jossain kuvassa.
      Tosi sikamakee.

      On se tietenkin laillinen, kun se on mp-kypäräksi suunniteltu.

    • johan1

      Minä voisin myydä papalle oikean kypärän.

      Intekraalikypärä hintaan 50 euroa.

    • sgrdfh

      Just joo ja koko mitä sattuu...

    • johan1

      Koko on L.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3993
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2338
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1411
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      9
      1320
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe