mikä isä se sellanen

etoo

luulee olevansa, kun lapsi kysyy: voitko ostaa mulle uuden polkupyörän, kun vanha pyörä on liian pieni? Vastaa: minunko se sulle pitäisi ostaa? Tai lapsi toivoo joululahjaksi tablettia...Vastaa: sellanen on niin kallis ettei mulla ole varaa ostaa, eikä varmaan äidilläkään. Se oli lapsen ainoa toive joululahjaksi. Nii joo ja aina elatusmaksu myöhässä.

10

229

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • markeytta pihlstroem

      Varmaqn sellainen, jollanniinnsuuri elarusmaksu, ettei selviä? Kuulostaa, että hänellä pula rahasta

    • Elämä se on

      Lapsen on opittava, että kaikkeen ei ole varaa.

      Sitten tulkintakysymyksiin: elatusavussa on laskettu myös polkupyörä. Olette varmaankin jo katselleet käytettyjä, ei kaiken tarvitse eikä kannata olla uutta.

    • Ei oo rahaaa

      Lapset ajelee käytetyillä vanhoilla pyörillä ja ostavat tablettinsa vasta sitten kun itse tienaavat.

      Kohta ne pyytävät, älypuhelinta, ajokorttia, skootteria, mopoautoa ja ties mitä...viikkorahaa 50 euroa jolla pitää saada viikonlopuksi tupakat, kaljat, siiderit pizzat, hampurilaiset ja bensaa moottoriin. Ei taida viiskymppinen kohta riittää.

      Jos nyt on pikkukersa jo liian kallis niin miten elättää murkkuikäistä.

      • Pullamössölellikit

        Saahan sitä haluta. Ensin tekee töitä ja säästää, sitten ostaa itse haluamansa.


    • gkkki

      No miksei äiti ostanut tablettia jos lapsen ainoa toive oli?

      • äitiäiti äitiiii

        Tottakai ÄITI osti


    • huono isä(kö)?

      En minäkään kykenisi tällä hetkellä ostamaan lapsilleni polkupyörää tai tablettia. Olen pätkätöissä rakennusalalla, tällä hetkellä liitonpäivärahalla, kun töitä ei ole. Lapsia on kolme, ja he ovat minulla vuoroviikoin. Elatusmaksuja emme maksa puolin tai toisin koska lapset molemmilla 50%. Elän kädestä suuhun, saan juuri ja juuri lapset ja itseni ruokittua, ja säästössä muutamia satasia yllättäviä hankintoja varten esim. jos autoon tulee vikaa tms. Autonkin olen juuri vaihtanut vähemmän kuluttavaan, mutta meinaa vanha rämä reistailla.
      Lasteni äiti elää uuden miehen kanssa omistusasunnossa. Molemmilla on vakityö, eli rahatilanne parempi kuin meikäläisellä.
      En silti koe olevani huono tai kelvoton isä vaikken pystykään ostamaan lapsilleni tuliteriä polkupyöriä tai tabletteja. Rakastan lapsiani ja olen läsnäoleva isä, harrastamme paljon ja liikumme mutta valitettavasti en ole rikas enkä kykene lapsille ihan kaikkea ostamaan tai viemään matkoille.

      Mutta onko se rakkaus sitten yhtäkuin materiaa? Tähänkö nykypäivänä on menty? Lapsille pitää rakkaus osoittaa tavarahankinnoilla, mitä kalliimpi sen parempi. Heitänpä sinulle vastakysymyksen: no millainen isä minä sinun mielestäsi sitten luulen olevani kun en osta lapsilleni uusia pyöriä tai tablettia, tai ylipäätään kaikkea mitä lapset vaativat? Onko siis niin, että koska olen varaton niin olen automaattisesti huono isä, ja vain "luulen olevani hyvä isä"?
      Niin ja vaikka lasteni äidillä saattaisi ollakin varaa ostaa lapsille vaikka uuden tabletin joka joulu, ei hän siltikään osta. Tiedätkö miksi? Me emme kasvata lapsiamme siten että he saavat kaiken mitä haluavat.

      • sellasta se

        No daaaa, mutta jos lapsi tarvii, kyllä se on ostettava. Kun pyörä käy pieneksi,isompi hankittava, lapsi tarvii tablettia koulussa, lukio ja skootteria esim koulumatkoihin tai kulkemalla harrastuksiin, jos äidillä ei ole aikaa kuskata jonain päivänä, niin ja harkat 6 kertaa viikossa.


      • huono isä(kö)?
        sellasta se kirjoitti:

        No daaaa, mutta jos lapsi tarvii, kyllä se on ostettava. Kun pyörä käy pieneksi,isompi hankittava, lapsi tarvii tablettia koulussa, lukio ja skootteria esim koulumatkoihin tai kulkemalla harrastuksiin, jos äidillä ei ole aikaa kuskata jonain päivänä, niin ja harkat 6 kertaa viikossa.

        Olen eri mieltä.

        Lapsillani on iso liuta serkkuja, joilta olemme saaneet pyörän useaan kertaan. Tori.fi:stä löytyy myös edullisesti pyöriä. Jos serkuilta ei saa seuraavan koon pyörää, ostamme käytettynä. Tablettia ei ainakaan meidän lasten koulussa tarvitse, eikä läppäriäkään, ei mitään laitteita. Missä päin Suomea lapsilla pitää olla koulussa omat tabletit??

        Lasten lukioikään on aikaa vielä vuosia. Lasten koulumatka on alle 2 km, kulkevat pyörällä. Lukio on siinä alakoulujen vieressä. Lapset kulkevat pyörällä myös harjoituksiin, jää- ja uimahalli on tuossa 1,5 kilometrin päässä.


    • voi luoja...

      sou, mtä se sulle kuuluu? :D hanki elämä. Ei ketään voi pakottaa valehtelemaan lapsilleen. Ihan oikeesti....hanki jotain elämää itelles :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2387
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1938
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe