Etsin isääni

jonn

Etsin epätoivoisesti isääni. En ole koskaan häntä tavannut, enkä tiedä hänestä kuin nimen ja ammatin ja syntymävuoden suunnilleen. Äitini oli vuonna 89 tavannut tämän miehen rovaniemellä, jossa mies oli talviurheilukisoissa. Miehen nimi oli Sami ja hän oli kaiketi syntynyt vuonna 63 tai 64 ja hän opiskeli rakennusarkkitehdiksi. Mies oli vaalea ja viiksekäs.

Kyseessä oli ollut joniinlainen yhdenyön hairahdus, josta äitini ei juuri ole halunnut jutella. Nämä tiedot hän minulle on kertonut, eikä muuta sitten miehestä tiedäkään.
Olen yrittänyt googletella tuloksetta rakennusarkkitehtejä ja talvilajeja jne, mutta mikään tie ei johda minnekään.

Nyt ollessani tulossa itse isäksi tahtoisin kovasti löytää oman isäni.

Jos tietäisitte jotain vihjeitä tai ihan faktaa tästä miehestä , laittaisitteko meiliä osoitteeseen:

[email protected]

26

1499

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ioppa

      Kokeile facebookia. Voi viedä aikaa pelkän etunimen perusteella etsiä.. mutta helpottaa jonkin verran kun rajaat hakua suurimpiin kaupunkeihin ensi alkuun ja tietenkin tarkista sieltä ryhmät missä voisi olla, nimenomaan tuohon opiskelupaikkaan liittyen. Hyvällä tuurilla miehellä on kuva profiilissa ja muistuttaa sinua ulkonäöltään. Sitten vain laitat rohkeasti asiallista viestiä menemään epäillyille :)

      • ioppa

        Muista nyt kuitenkin varautua ikäviinkin asioihin mitä isästäsi voi tulla ilmi, jos löydät. Oma isäni on kärsinyt isättömyydestä ja itse isästäni, joten ei ne sukulaisuus-suhteet ole niin auvoisia aina.. :) Pidä tärkeimpänä asiana nyt sitä että olet itse läsnä lapsellesi ja hyvä isänä ja ihmisenä muutenkin.


    • vilija

      Miksi ihmeessä pitää tunkea toisten elämään? Jos isät haluaa kuulua lastensa elämään, he etsivät lapsensa itse. Jos kadoksissa olevat isät ei halua kuulua lastensa elämään, annettakoon heidän olla rauhassa. Naisten, jotka päättävät synnyttää ja kasvattaa lapsen ilman biologista isää, tulisi myös huolehtia siitä, että nämä isät saavat myöhemminkin vielä vuosien päästä elää omaa elämäänsä. On epäkohteliasta huudella perään vuosien päästä. Jos isä ei tiedä lapsestaan, sellaisen löytyminen voi myös olla epämiellyttävä ja järkyttävä tieto etenkin niille "isille", jotka eivät halua lapsia elämäänsä.

      • Etsi vaan

        Jos "isä" ei ole käyttänyt ehkäisyä on vaan oikein että että kokee jotain "epämiellyttävää ja järkyttävää" .


      • ipjph

        voi olla epämiellyttävä jne, mut voi olla myös iloinen tieto. Sitä en tiedä minä eikä sitä tiedä vilija. jonnelle tsemppiä etsintään!


      • isätöööööön

        Eiköhän kaikilla oo oikeus yrittää tutustua isäänsä.


      • ...............

        Koska tämän viestiketjun aloittajan isä ei tiedä, että viestiketjun aloittaja on hänen poikansa ja viestiketjun aloittajan isä ei tiedä myöskään, että hänellä on yksi poika (vielä) maailmassa.


      • .....

        Kyllä lapsella on oikeus tietää isänsä ja tavata hänet.
        Halusi "isä" tai ei, hän on kuitenkin isä.


    • isätön

      Hei. Lähdeteenkö mulkut siitä että ette tunne isäänne?
      Jonne ei tunne. Pientä arvostusta. Vituttaa tollanen asenne.
      Jos et saa Jonne apua täältä, Niin paan sähköpostia, sama tilanne aikanaan....

    • kaverin löytänyt

      Koulukaverit.com, voi etsiä paikkakunnan koululuokista sopivan nimisiä tiettynä vuonna valmistuneita/syntyneitä, jos ovat itse kirjautuneet sivuille. Siellä voi siis pelkästään myös selailla luokkien oppilaita, ei ole pakko tietää sukunimeäkään tai periaatteessa mitään.

      • sama henkilö

        En tiedä kuka tätä äänestää koko ajan alas, mutta totta on, että löysin etunimellä ja paikkakunnan kouluja selaamalla vanhan kaverin koulukaverit.comista. Facebookista häntä ei löytynyt, eikä liiemmin löytynyt googlesta noilla vähäisillä tiedoilla.

        Luuliko joku viestiäni kenties mainokseksi? Se ei ollut sen tarkoitus, muutenhan tuo sivu on siis aivan p*rseestä.


    • ioppa

      Ai siis osallistuiko isäsi siis niihin kisoihin? jos osallistui, niin osallistujista ja tuloksista löytyy varmaan jostain sopukoista edelleen lista. Myös vanhasta paikallislehdestä voi löytyä mainintaa.

    • Jusu61

      epätietoisena ukkona annan näkökulman tällekkin keskustelulle, joskus kasarin loppupuolella korviini kantautui huhua että erään kostean illanvieton seurauksena olisin saattanut erään rouvan kantavaksi, asia ei silloin nuoren miehen mieltä paljoa kaivertanut ja eihän siihen kukaan mitään varmentavaa tietoa tullut kertomaankaan.
      Kymmenen vuotta myöhemmin asia palaili mieleeni mutten tohtinut asiasta sen enempää hälyä aiheuttaa koska kyseisellä rouvalla näytti kaikki olevan hyvin ja etenkin hänen perheellään.
      Se mitä haluan kertoa on se, että ainakin itse olisin mielelläni saanut asiaan varmistuksen enkä olisi suhtautunut pahalla jos ovelleni olisi ilmestynyt mahdollinen lapseni, joten rohkeasti asiaasi selvittämään ettei jää se kaivertelemaan .

    • ....

      persut...

    • .11.

      Joku ammattietsivä löytäisi henkilön noilla tiedoilla leikiten, jos on varma etunimi, varma ala, varmat syntymävuodet jne..

      Toinen reitti on DNA-haku FTDNA:ssa. Esim. Y-DNA ja FF.

    • löysin

      Onnee etsintään Jonne. Alussa jännittää ja ei tiedä mihin menee, mut hienoo isän tullessa paikalle sitten kun kohtaatte. Mä sain viettää 2 viimestä vuotta Äijän kanssa ja oli huikeita:) Se tapas lapsen lapset ja kaikin puolin lämmitti sydäntä. Onnee etsintään.

    • muzi-58

      "Kadonneen jäljillä"............ on muuten minun ja adoptiotyttäreni lempiohjelma. Onnea biologisen isän etsintään! Vaikka minun mielestäni biologinen vanhemmuus on täysin yliarvostettua, silti tieto on tärkeää.

    • Luuseriretku

      Mitäs tuollasia luusereita ettimään jota et koskaan ole kiinnostanutkaan?

    • kuhansanoin

      voi viddu teitä negatiivisiä ihmisiä. Mieti nyt hetki itte jos et tietäs missä sun isäs on ja onko sulla sellasta täälä pallon päällä? Kyllä sitä on varmaan mietitty enemmän kun 2 minuuttia. Ite tiedän siitä että isäni tuli mun elämään vasta vähän ennen kuolemaansa. Ois ollu jokunen juttu vaihdettavana vielä. Ja nyt täällä jokkut pilalle lellityt Spedet pätee.
      Toivottavasti Jonne löydät isäs, iso käsi sille.

    • Father to son

      Näitä yhden yön juttuja kuulee välillä. Se on yleensä toiselle puoliskolle täysi yllätys.

      Toivon, että löydät oikean isäsi. Eihän tuo ihminen saanut tietää, että hänellä on lapsi....Onneksi tarinat ovat useimmiten positiivisia, mitä niistä on kuullut.

      Onnea isän etsintään!

    • Jonne90wfr

      Löytyi. Isäni tunteva ihminen oli käynyt täällä palstalla, oli laskeskellut yks yks ja lähetti minulle meilin. Laitoin kirjeen isälle ja toivoin yhteydenottoa.

      Odottavan aika on pitkä, mutta nyt ollaan lähempänä kuin koskaan:D

      Kiitos kaikille, jotka olette meilanneet!

      • tiuskiss

        Olllaan ihan ventovieraita täällä toisillemme, mutta tarina jotenkin kosketti. Olisi mukava tietää miten asiat etenee, menikö kaikki niinkuin toivoit?


      • hyvähyvä

        WTF!!! Mahtavaa! Laitoin viestiä sulle mailitsekin aikasemmin etsintään liittyvistä asioista... erittäin hieno homma!


    • okei.

      hyvä että löytyi viimein

    • kuhansanoin

      Helvetin hienoo ja iso käsi tohon Jonne:)

    • ioppa

      ONNEA! hieno lukea onnistumisestasi :) käynyt usein katsomassa kuinka asia etenee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5650
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3587
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1710
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1702
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      92
      1166
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1119
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      839
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      828
    Aihe