Psykiatrian orja

psyorja

No niinhän siinä kävi, en uskonut varoituksen sanoja. Mä aattelin että mä voin luottaa noihin psykiatreihin ja hoitajiin, mä aattelin että oon vapaa-ehtoisesti siellä. Koko idea mennä terveyskeskukseen ulisemaan masennuksesta - miksi mä tein sen? Siitä on jo aikaa, ajat on muuttunut. Nyt oon tuolla poliklinikalla ja en saa sitten mistään mielipidettä sanoa. Mä aattelin, että täällä netissä puhutaan sontaa psykiatreista." Kyl ne ihan mukavii on kun niille on mukava." aattelin. Ja peeaskan v-tut. Nyt se sitten nähtiin, kantapään kautta...

aivan saat-anallinen sodankäynti vaan siitä, etten suostu syömään neuroleptejä enkä ollut jotain kaavaketta jaksanut väsätä. Koska en oikeesti muistanut. Ja noi vetää mun pään niin sekasin, etten suoriudu velvollisuuksistani. Ei auta. Päättivät vielä tuplata annostuksen!

Ja nythän sieltä alko sitten pamahtaa näitä m1 kriteereitä..

- olet psykoottinen, harhainen, epäluuloinen, sekaisin
- et kykene päättämään itse yhtään mistään (....jooopatijoo)
- kieltäydyt lääkehoidosta, joka oleellisesti helpottaisi oireitasi...
- tilasi pahenee - juupati joo taas sanon minä. terveisin mania

Siis ei elämän kevät sanon, että saa olla niin pirun varpaillaan kun aletaan jo melkein vastaanotolla huutamaan kuinka vaan olen niin paska. No heittäkäähän ulos, lähden oikein mielelläni!

Terveisin

Pakkoloma elämästä astui tänään voimaan. Kannattanee nähtävästi jatkossa olla kiltimpi ja hymyillä.

54

392

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • karkuri

      Sinun tapauksessasi on alkanut ns.lopullinen ratkaisu! Ne tekee sinusta pakkohoidossa bentzonarkin ja neurolepti-zombien! 3-6 kk. pakkohoitoa niin olet psykiatrien vallassa loppuelämäsi.Olisi kannattanut kuunnella.

      • itkillsyourhumanity

        Jos et ole ollut ennen nuppi sekaisin, bentsoilla ja neurolepteillä olet, joita lekuri määrää sairaalassa. Oma ajattelutoimintasi on sekaisin ja outoa näillä myrkyillä. Kun yrität vieroittautua, menet vielä enempi sekaisin.


    • Haahkana

      Et ole ainoa, jonka on ollut vaikea uskoa mitä psykiatria todellisuudessa on. 99% oppii vasta sen kuuluisan "kantapään kautta".

      Psykiatrit eivät juuri koskaan kuuntele potilaidensa mielipiteitä tai toiveita haluamastaan tai tarvisemastaan avusta ja tuesta vaan sinä olet siellä heitä varten, he eivät sinua. Kuten olet ehkä jo huomannut, he eivät auta sinua elämän asioidesi korjaamisessa vaan pyrkivät ainoastaan saamaan pois "oireesi", mitä ikinä ne heidän mielestään ovat. Siihen tarkoitukseen he käyttävät aivotoimintoja lamaavia neurolepteja, jotka eivät siis hoida yhtään mitään vaan ainaostaan "hiljentävät" sinut ja ajatuksesi. Neuroleptit saavat kenet tahansa voimaan todella huonosti ja heikentävät toimintakykyä ja valppautta sekä lukuisia muita älyllisiä toimintoja. Ne eivät paranna tai korjaa yhtään mitään. Neuroleptien mahdollisia haittavaikutuksia ovat esimerkiksi väkivaltaisuus, psykoottisuus, yleisiä ovat itseilmaisun vaikeus ja ajatuksen juoksun hidastuminen tai kokonaan lamaantuminen. Fyysisiä oireita ovat esim. lihaskireys, lihasten tahdottomat liikkeet sekä puheen puuroutuminen (artikuloinnin vaikeutuminen) ja huimaus (tasapaino-ongelmat).

      Psykiatriassa on vallalla fundamentaalinen väärin ajattelu siitä, että psyykkiset ongelmat olisivat oikeita sairauksia, kuten keuhkokuume tai diabetes, ja niitä pitäisi siksi hoitaa lääkkein. Todellisuudessa mielenterveysongelmat eivät kuitenkaan ole lähtöisin henkilön biokemiasta tai aivoista vaan ympäristöstä ja elämästä. Elämää ei voi hoitaa huumein vaikka jotkut alkoholilla yrittävät niitä "oireitaan" lievittääkin.

      Tilanne ei ole kuitenkaan vielä menetetty. Jos olet joutunut tarkkailuun seuraavaksi ~neljäksi päiväksi pyri käyttäytymään normaalisti, rauhallisesti sekä myötäilevästi. Ajattele tilanne ikään kuin, että olisit Gestapon vanki ja yrität osoittaa nazimielisyytesi (yhteiskuntakelpoisuutesi) hyvällä, valtapitäviä kunnioittavalla käytökselläsi. Jos protestoit vastaan kuulet olevasi "sairaudentunnoton" ja Gestapo rankaisee siitä. Esim. annoksen nosto on yksi yleisin rangaistuskeino.

      "Kyl ne ihan mukavii on kun niille on mukava."

      Gestapo kohtelee yleensä ihan hyvin, jos olet heidän kanssaan samaa mieltä ja toimit, kuten käsketään. Jos protestoit tai ilmaiset olevasi eri mieltä, tai suoraan kieltäydyt annetuista määräyksistä ongelmat alkavat.

      • 2+13

        Hohhoijaa... Eipä ole psykiatrit vielä tähän päivään mennessä kiusanneet. Päinvastoin mulla meni 11 vuotta SAADA neuroleptit. Mua on aina kohdeltu oman vointini asiantuntijana ja olen saanut päättää lääkityksestäni. Jos olisin tiennyt että neurolepteja on olemassa olisin ottanut ne puheeksi jo vuosia sitten. Eipä mulle vaan niistä psykiatrit olleet puhuneet mitään ennen osastolle pääsemistä. Terapiassa voi lässyttää mitä tahansa. On vain niin että harhainen ja sekava ihminen ei tuota mitään tietoa edes itselleen mistä olisi mitään hyötyä kellekään. Koko ajatusmaailma on vääristynyt ja sairas. Tällainen ihminen ei pysty tuottamaan yhtään tervehdyttävää ajatusta. Syökää nyt vaan kiltisti pillerinne vaikkapa puoli vuotta ja koittakaa sitten vaikka päästää joku terve ajatus


      • kyllä.
        2+13 kirjoitti:

        Hohhoijaa... Eipä ole psykiatrit vielä tähän päivään mennessä kiusanneet. Päinvastoin mulla meni 11 vuotta SAADA neuroleptit. Mua on aina kohdeltu oman vointini asiantuntijana ja olen saanut päättää lääkityksestäni. Jos olisin tiennyt että neurolepteja on olemassa olisin ottanut ne puheeksi jo vuosia sitten. Eipä mulle vaan niistä psykiatrit olleet puhuneet mitään ennen osastolle pääsemistä. Terapiassa voi lässyttää mitä tahansa. On vain niin että harhainen ja sekava ihminen ei tuota mitään tietoa edes itselleen mistä olisi mitään hyötyä kellekään. Koko ajatusmaailma on vääristynyt ja sairas. Tällainen ihminen ei pysty tuottamaan yhtään tervehdyttävää ajatusta. Syökää nyt vaan kiltisti pillerinne vaikkapa puoli vuotta ja koittakaa sitten vaikka päästää joku terve ajatus

        Olen syönyt kymmenen vuotta neuroleptejä vaikken ole selvästi harhainen, skitsofreeninen enkä sairasta kaksisuuntaista mielilalahäiriötä. En suosittele sitä lääkettä kellekään. Se yksinkertaistaa ja lamauttaa sun ajattelua. Elämäni on mennyt todella huonoon kuntoon kun siihen lisäksi söin vielä rauhoittavaa. Kyllä se meininkin julkisessa psykiatrisessa hoidossa on usein sitä että teet kuten me sanotaan tai et tee ollenkaan. Jos et suostu kaikkeen mitä he ehdottavat niin olet "hankala" ja vaikea, hoitovastainen jne. Olen tätä samaa kuullut muualtakin kuin tältä keskustelupalstalta. Ovatko kaikki kritisoijat siis harhaisia skitsofreenikkoja vai olisikohan näissä jutuissa jotain perää. Se että sinä olet saanut hyvää kohtelua ei tarkoita ettäkö kaikki sitä saisivat.


      • Psykiatriasta
        kyllä. kirjoitti:

        Olen syönyt kymmenen vuotta neuroleptejä vaikken ole selvästi harhainen, skitsofreeninen enkä sairasta kaksisuuntaista mielilalahäiriötä. En suosittele sitä lääkettä kellekään. Se yksinkertaistaa ja lamauttaa sun ajattelua. Elämäni on mennyt todella huonoon kuntoon kun siihen lisäksi söin vielä rauhoittavaa. Kyllä se meininkin julkisessa psykiatrisessa hoidossa on usein sitä että teet kuten me sanotaan tai et tee ollenkaan. Jos et suostu kaikkeen mitä he ehdottavat niin olet "hankala" ja vaikea, hoitovastainen jne. Olen tätä samaa kuullut muualtakin kuin tältä keskustelupalstalta. Ovatko kaikki kritisoijat siis harhaisia skitsofreenikkoja vai olisikohan näissä jutuissa jotain perää. Se että sinä olet saanut hyvää kohtelua ei tarkoita ettäkö kaikki sitä saisivat.

        Todennäköisintä on, että "2 13" ei ole edes todellisuudessa syönyt neuroleptejä, vaan keksi tarinansa esim. psykiatrina tai hoitajana. "meni 11 vuotta SAADA neuroleptit." ei pidä millään paikkansa, sillä alle vuodessa EU:ssa viedään ihmisoikeudet psykiatrisella hoidolla.

        Psykiatriassa ei ole omaa tahtoa, vaikka "2 13" sai oman tahdon "olen saanut päättää lääkityksestäni". Psykiatriassa viedään oma tahto, ihmisoikeudet ja potilasoikeudet.

        Sen sijaan sinä olet tehnyt oikeat havainnot neurolepteistä ja psykiatrisen hoidon laadusta.


      • 2+13
        Psykiatriasta kirjoitti:

        Todennäköisintä on, että "2 13" ei ole edes todellisuudessa syönyt neuroleptejä, vaan keksi tarinansa esim. psykiatrina tai hoitajana. "meni 11 vuotta SAADA neuroleptit." ei pidä millään paikkansa, sillä alle vuodessa EU:ssa viedään ihmisoikeudet psykiatrisella hoidolla.

        Psykiatriassa ei ole omaa tahtoa, vaikka "2 13" sai oman tahdon "olen saanut päättää lääkityksestäni". Psykiatriassa viedään oma tahto, ihmisoikeudet ja potilasoikeudet.

        Sen sijaan sinä olet tehnyt oikeat havainnot neurolepteistä ja psykiatrisen hoidon laadusta.

        Kummasti se paketin kyljessä lukee abilify 30mg. Sitä ennen koitettu ketipinoria ja zeldoxia. Kun käyttäytyy asiallisesti niin saa asiallista kohtelua. Ja kyllä olen ollut töissä terveydenhuollossa ja ottanut kiinni näitä elämänrealiteetit kadottaneita ihmisiä joihin sitten on pistetty piikkitolkulla tavaraa että rauhouttuvat ja lepositeissäkin vielä onnistuvat itsensä jotenkin satuttamaan. Se on pakko. On pakko suojella henkilökuntaa ja muita potilaita. Olishan se varmaan sekopäästä kivaa viillellä itseään ja muita. Maalata paskallaan seiniä ja sitten kirjoitella ja itkeä tänne että kun ne rajoittaa kun joku tulee ja tekee stopin.


      • kyllä.
        2+13 kirjoitti:

        Kummasti se paketin kyljessä lukee abilify 30mg. Sitä ennen koitettu ketipinoria ja zeldoxia. Kun käyttäytyy asiallisesti niin saa asiallista kohtelua. Ja kyllä olen ollut töissä terveydenhuollossa ja ottanut kiinni näitä elämänrealiteetit kadottaneita ihmisiä joihin sitten on pistetty piikkitolkulla tavaraa että rauhouttuvat ja lepositeissäkin vielä onnistuvat itsensä jotenkin satuttamaan. Se on pakko. On pakko suojella henkilökuntaa ja muita potilaita. Olishan se varmaan sekopäästä kivaa viillellä itseään ja muita. Maalata paskallaan seiniä ja sitten kirjoitella ja itkeä tänne että kun ne rajoittaa kun joku tulee ja tekee stopin.

        Ei hyvänen aika. Siinä tulikin vastaus. Mitä on asiallinen käytös? Sitä että sä suostut mihin tahansa? Se että sä lopetat itsenäisen ajattelun ja itse haluat päättää elämästäsi? Minä en ole koskaan ollut selvästi vainoharhainen, minkäänlaisessa psykoosissa tai maniassa tai edes viillellyt itseäni! Koen olevani suhteellisen fiksu ja asiallinen, toiset huomioon ottava ihminen, toisin kuin osa psyk.alan työntekijöistä. Ja kommenttisi kertookin alan työntekijöiden asenteen.


      • kyllä.
        2+13 kirjoitti:

        Kummasti se paketin kyljessä lukee abilify 30mg. Sitä ennen koitettu ketipinoria ja zeldoxia. Kun käyttäytyy asiallisesti niin saa asiallista kohtelua. Ja kyllä olen ollut töissä terveydenhuollossa ja ottanut kiinni näitä elämänrealiteetit kadottaneita ihmisiä joihin sitten on pistetty piikkitolkulla tavaraa että rauhouttuvat ja lepositeissäkin vielä onnistuvat itsensä jotenkin satuttamaan. Se on pakko. On pakko suojella henkilökuntaa ja muita potilaita. Olishan se varmaan sekopäästä kivaa viillellä itseään ja muita. Maalata paskallaan seiniä ja sitten kirjoitella ja itkeä tänne että kun ne rajoittaa kun joku tulee ja tekee stopin.

        Pitää lisätä että on alalla järkeviäkin ihmisiä mutta sitten myös näitä vähemmän järkeviä ja sinä itse et voi oikein valita kuka kohdallesi osuu.


      • Haahkana
        2+13 kirjoitti:

        Kummasti se paketin kyljessä lukee abilify 30mg. Sitä ennen koitettu ketipinoria ja zeldoxia. Kun käyttäytyy asiallisesti niin saa asiallista kohtelua. Ja kyllä olen ollut töissä terveydenhuollossa ja ottanut kiinni näitä elämänrealiteetit kadottaneita ihmisiä joihin sitten on pistetty piikkitolkulla tavaraa että rauhouttuvat ja lepositeissäkin vielä onnistuvat itsensä jotenkin satuttamaan. Se on pakko. On pakko suojella henkilökuntaa ja muita potilaita. Olishan se varmaan sekopäästä kivaa viillellä itseään ja muita. Maalata paskallaan seiniä ja sitten kirjoitella ja itkeä tänne että kun ne rajoittaa kun joku tulee ja tekee stopin.

        "Kun käyttäytyy asiallisesti niin saa asiallista kohtelua."

        Harhaisen, alan termejä käyttäen skitsofreenisen, alalla toimineen henkilön kommentti. En tunne alaasi kovinkaan hyvin. Uskon, että järjestelmän sisällä olevat henkilöt ovat myös osittain huomaamattaan sokeutuneen toimintatapojensa ja ajattelunsa älyttömyydestä.

        "Kummasti se paketin kyljessä lukee abilify 30mg."

        Ymmärsinkö oikein, että toimit alalla ja vedät aripipratsolia? Ei ihme, että näkemyksesi ovat niin häiriintyneitä ja harhaisia. Se, että kehtaat kutsua ihmisiä sekopäiksi kertoo taas lisää asenteistasi ja ammattitaidostasi.


      • Haahkana
        Haahkana kirjoitti:

        "Kun käyttäytyy asiallisesti niin saa asiallista kohtelua."

        Harhaisen, alan termejä käyttäen skitsofreenisen, alalla toimineen henkilön kommentti. En tunne alaasi kovinkaan hyvin. Uskon, että järjestelmän sisällä olevat henkilöt ovat myös osittain huomaamattaan sokeutuneen toimintatapojensa ja ajattelunsa älyttömyydestä.

        "Kummasti se paketin kyljessä lukee abilify 30mg."

        Ymmärsinkö oikein, että toimit alalla ja vedät aripipratsolia? Ei ihme, että näkemyksesi ovat niin häiriintyneitä ja harhaisia. Se, että kehtaat kutsua ihmisiä sekopäiksi kertoo taas lisää asenteistasi ja ammattitaidostasi.

        korjaan kirjoitusvirheeni. Tarkoitus oli sanoa, että: Et tunne alaasi kovinkaan hyvin noiden kommenttiesi perusteeella.


      • 2+13
        Haahkana kirjoitti:

        "Kun käyttäytyy asiallisesti niin saa asiallista kohtelua."

        Harhaisen, alan termejä käyttäen skitsofreenisen, alalla toimineen henkilön kommentti. En tunne alaasi kovinkaan hyvin. Uskon, että järjestelmän sisällä olevat henkilöt ovat myös osittain huomaamattaan sokeutuneen toimintatapojensa ja ajattelunsa älyttömyydestä.

        "Kummasti se paketin kyljessä lukee abilify 30mg."

        Ymmärsinkö oikein, että toimit alalla ja vedät aripipratsolia? Ei ihme, että näkemyksesi ovat niin häiriintyneitä ja harhaisia. Se, että kehtaat kutsua ihmisiä sekopäiksi kertoo taas lisää asenteistasi ja ammattitaidostasi.

        Kyllä minulla on oikeus nimitellä hulluiksi ja sekopäiksi mielenterveysingelmaisia koska itse kuulun samaan ryhmään. Ei minua vaivaa olla hullu. Olen sairas, mutta pitäisikö minun sitten kadottaa itseironia tai omituinen huumorintajuni? En ole menettänyt minuuttani vaikka syön lääkkeitä. Kukaan ei pakota niitä syömään. Ihan vapaaehtoista tämä itsensä hoitaminen on. Jos asiansa saa solmuun koneiston kanssa niin se syyllinen kyllä löytyy ihan itsestä. Sitten vielä tällaisilla palstoilla lietsotaan jotain paniikkia ihmisiin joilla on elämä muutenkin hukassa. Se vasta on vastuuntunnotonta ja väärin.


      • Gegklu
        2+13 kirjoitti:

        Kyllä minulla on oikeus nimitellä hulluiksi ja sekopäiksi mielenterveysingelmaisia koska itse kuulun samaan ryhmään. Ei minua vaivaa olla hullu. Olen sairas, mutta pitäisikö minun sitten kadottaa itseironia tai omituinen huumorintajuni? En ole menettänyt minuuttani vaikka syön lääkkeitä. Kukaan ei pakota niitä syömään. Ihan vapaaehtoista tämä itsensä hoitaminen on. Jos asiansa saa solmuun koneiston kanssa niin se syyllinen kyllä löytyy ihan itsestä. Sitten vielä tällaisilla palstoilla lietsotaan jotain paniikkia ihmisiin joilla on elämä muutenkin hukassa. Se vasta on vastuuntunnotonta ja väärin.

        Koneisto on läpimätä.
        Olet julma ihminen kun syyllistät psyktrisesta kidutuksesta kärsivää omasta tilanteestaan. Vika on koneistossa.

        Lohdutuksena voin sanoa, että pian psykiatrinen pakottaminen kielletään lailla, eli vielä on syytä elää.


      • Haahkana
        2+13 kirjoitti:

        Kyllä minulla on oikeus nimitellä hulluiksi ja sekopäiksi mielenterveysingelmaisia koska itse kuulun samaan ryhmään. Ei minua vaivaa olla hullu. Olen sairas, mutta pitäisikö minun sitten kadottaa itseironia tai omituinen huumorintajuni? En ole menettänyt minuuttani vaikka syön lääkkeitä. Kukaan ei pakota niitä syömään. Ihan vapaaehtoista tämä itsensä hoitaminen on. Jos asiansa saa solmuun koneiston kanssa niin se syyllinen kyllä löytyy ihan itsestä. Sitten vielä tällaisilla palstoilla lietsotaan jotain paniikkia ihmisiin joilla on elämä muutenkin hukassa. Se vasta on vastuuntunnotonta ja väärin.

        Joudat eläkkeelle. Millainenhan ääliö olisit, jos sinut tapaisi kasvotusten. Onneksi ei tule tapahtumaan. Vaihda alaa ennen kuin satutat potilaita enempi.


      • 2+13
        Haahkana kirjoitti:

        Joudat eläkkeelle. Millainenhan ääliö olisit, jos sinut tapaisi kasvotusten. Onneksi ei tule tapahtumaan. Vaihda alaa ennen kuin satutat potilaita enempi.

        Kaikki saavat minulta aivan yhtä ystävällistä palvelua. Minulta löytyy ihan yhtä lailla empatiaa lääkekielteiselle skitsofreenikolle joka on paloitellut äitinsä kuin lääkemyönteisellekin potilaalle. Olen todella iloinen kun potilas tulee vihdoin toimeen ilman lepositeitä ja alkaa kuntoutua. Sieltä yleensä paljastuu ihania ja empaattisia ihmisiä joilla on käytynä kova elämänkoulu. Surullista on se, että usein palataan takaisin kun voinnin parannuttua lopetetaan lääkitys. Kaikki alkaa silloin alusta. Itse potilaana tajusin kuinka pelottavaa laitoshoito voi olla jopa minulle. Oli outoa että en voinutkaan liikkua niin kuin halusin, että laukkuni tutkittiin että nuo valkotakit on eripuolella kuin minä. Minulla ei ollutkaan koodeja, ei avaimia oviin ja minuun pidettiin turvallista välimatkaa. Jopa mieshoitajat pelkäsi selvästi minua vaikka olin sopeutuvainen. Totesin mielessäni että tässä ollaan nyt potilas ja se siitä. Kun vointini parani pääsin heti pois. Sain muutaman uuden ystävänkin. Ei huonosti näin vastenmieliseltä ihmiseltä. jos joku ei tajua viestiäni niin pointtini on tähän asti ollut se, että yhteisön oikeudet turvalliseen elämään on suuremmat kuin yksilön oikeudet tehdä mitä sattuu. Vai väittääkö joku että uhreilla ei ole ihmisoikeuksia elämään. Että kenet tahansa saa vaikkapa tappaa kun yksilö toteuttaa oikeuttaan päättää sekavana asioistaan.


      • Haahkana
        2+13 kirjoitti:

        Kaikki saavat minulta aivan yhtä ystävällistä palvelua. Minulta löytyy ihan yhtä lailla empatiaa lääkekielteiselle skitsofreenikolle joka on paloitellut äitinsä kuin lääkemyönteisellekin potilaalle. Olen todella iloinen kun potilas tulee vihdoin toimeen ilman lepositeitä ja alkaa kuntoutua. Sieltä yleensä paljastuu ihania ja empaattisia ihmisiä joilla on käytynä kova elämänkoulu. Surullista on se, että usein palataan takaisin kun voinnin parannuttua lopetetaan lääkitys. Kaikki alkaa silloin alusta. Itse potilaana tajusin kuinka pelottavaa laitoshoito voi olla jopa minulle. Oli outoa että en voinutkaan liikkua niin kuin halusin, että laukkuni tutkittiin että nuo valkotakit on eripuolella kuin minä. Minulla ei ollutkaan koodeja, ei avaimia oviin ja minuun pidettiin turvallista välimatkaa. Jopa mieshoitajat pelkäsi selvästi minua vaikka olin sopeutuvainen. Totesin mielessäni että tässä ollaan nyt potilas ja se siitä. Kun vointini parani pääsin heti pois. Sain muutaman uuden ystävänkin. Ei huonosti näin vastenmieliseltä ihmiseltä. jos joku ei tajua viestiäni niin pointtini on tähän asti ollut se, että yhteisön oikeudet turvalliseen elämään on suuremmat kuin yksilön oikeudet tehdä mitä sattuu. Vai väittääkö joku että uhreilla ei ole ihmisoikeuksia elämään. Että kenet tahansa saa vaikkapa tappaa kun yksilö toteuttaa oikeuttaan päättää sekavana asioistaan.

        Olet todella vastenmielinen kommenteissasi, kun vihjailet "skitsofreenikkojen" olevan väkivaltaisia tai paloittelumurhaajia. Et ymmärtäne ihmisen psyykkeestä juuri mitään, siltä kuulostat.


      • 2+13
        Haahkana kirjoitti:

        Olet todella vastenmielinen kommenteissasi, kun vihjailet "skitsofreenikkojen" olevan väkivaltaisia tai paloittelumurhaajia. Et ymmärtäne ihmisen psyykkeestä juuri mitään, siltä kuulostat.

        Miten niin vihjaan? On meillä ollut potilaana skitsofreenikko paloittelija murhaaja. Onhan se outoa elää todellisuuden kanssa. Lasteni äitipuoli on skitsofreenikko. Ei tästä niin kauaa ole kun pisti seiniä palasiksi ja rikkoi omaisuutta niin että piti sossut ja poliisi soittaa paikalle. Lapsensa tämä äiti on hylännyt kokonaan. Mutta hoitaa kuitenkin sairauttaan ruokavaliolla. Tuloksin että viettää sitten osan vuotta osastohoidossa jossa pakotetaan ottamaan lääkkeet. Tulee kuntoon. Pääsee kotiin. Lopettaa lääkkeet ja sama meno jatkuu. Kivaa. Mun ei tartte vihjailla mitään. Mä elän tässä. Mun ei tarvitse lukea netistä elämästä. Mä elän sitä


      • 1+12
        2+13 kirjoitti:

        Kaikki saavat minulta aivan yhtä ystävällistä palvelua. Minulta löytyy ihan yhtä lailla empatiaa lääkekielteiselle skitsofreenikolle joka on paloitellut äitinsä kuin lääkemyönteisellekin potilaalle. Olen todella iloinen kun potilas tulee vihdoin toimeen ilman lepositeitä ja alkaa kuntoutua. Sieltä yleensä paljastuu ihania ja empaattisia ihmisiä joilla on käytynä kova elämänkoulu. Surullista on se, että usein palataan takaisin kun voinnin parannuttua lopetetaan lääkitys. Kaikki alkaa silloin alusta. Itse potilaana tajusin kuinka pelottavaa laitoshoito voi olla jopa minulle. Oli outoa että en voinutkaan liikkua niin kuin halusin, että laukkuni tutkittiin että nuo valkotakit on eripuolella kuin minä. Minulla ei ollutkaan koodeja, ei avaimia oviin ja minuun pidettiin turvallista välimatkaa. Jopa mieshoitajat pelkäsi selvästi minua vaikka olin sopeutuvainen. Totesin mielessäni että tässä ollaan nyt potilas ja se siitä. Kun vointini parani pääsin heti pois. Sain muutaman uuden ystävänkin. Ei huonosti näin vastenmieliseltä ihmiseltä. jos joku ei tajua viestiäni niin pointtini on tähän asti ollut se, että yhteisön oikeudet turvalliseen elämään on suuremmat kuin yksilön oikeudet tehdä mitä sattuu. Vai väittääkö joku että uhreilla ei ole ihmisoikeuksia elämään. Että kenet tahansa saa vaikkapa tappaa kun yksilö toteuttaa oikeuttaan päättää sekavana asioistaan.

        Nim. 2 13,minä en nyt saa selvää oletko sinä potilas vai mt- hoitaja?


      • Haahkana
        1+12 kirjoitti:

        Nim. 2 13,minä en nyt saa selvää oletko sinä potilas vai mt- hoitaja?

        Aripipratsoli, jota "2 13" sanoo käyttävänsä, voi aiheuttaa maniaa. Mania on ilmetä äkkipikaisina kommentteina ja esteettömänä toimintana ja käytöksenä. Tai sitten "2 13" on vain vastenmielinen ihminen ja ammattitaidoton työntekijä. Ei siihen sairautta tarvita, että on typerä.


    • femme like you

      Luoja Varjele 2 13 tekstiä. Vai on se itsensä hoitamista jos neurolepteillä lobotoi keskushermostonsa?

      No, eipä tarvitse hänen kirjoitelmiaan montakaan riviä tavata, kun huomaa miten pihalla kirjoittaja onkaan ja miten hajanainen persoona tuon takana on.

      Mutta totuushan on ikävää, psyk alalla työskentelevät ovat valitettavan usein täysin kaheleita, ajatusmaailmaltaan nyrjähtäneitä. Kierolla ja sairaalla tavalla ajattelevia. Näitä omia kummallisia ajatuksiaan ja käsityksiään maailmasta peilaavat sitten apua hakeviin asiakkaisiinsa/potilaisiinsa.

      Mitä enemmän näitä kirjoituksia ihmiskohtaloista täältä lukee ei voi olla ihmettelemättä, että miten tämä kaikki on mahdollista? Miksi psykiatria on päässyt tämmöiseen asemaan? Tämä on täysin terveen järjen vastaista..

      Varmasti on olemassa mieleltään häiriintyneitä ja/tai muita kummajaisia, mutta kun trendi on viime vuosina ollut terveiden haaliminen kaikenlaisten dignoosien piiriin. Jokainen liike tuntuu olevan mielensairautta, jota olisi lääkittävä.

      Mikään ei ole enää pyhää, kaikki on diagnosoitavissa. Kaikkeen oireiluun löytyy lääke. Pelottavaa. Jos uskaltaa asettua tätä vallalla olevaa ajattelua vastaan saa kuulla olevansa sairaudentunnoton.

      Viime vkolla naapurin rouvalta kuoli vanha äiti vaikean sairauden murtamana, meni tietenkin lääkäriin hakemaan nukahtamislääkettä, jotta saisi nukuttua kunnolla sen ajan kun on perunkirjoitukset ja hautajaiset. Mitä teki lääkäri? Ohjasi psykiatrille.. tuolla sitten olisi pitänyt tehdä BDI ja BAI testit, jotta olisi saanut Ketipinor 25mg lääkettä nukahtamisongelmiin.

      Nykyinen touhu ei ole enää järkevällä tasolla vaan tämä touhu mielialalääkkeiden ja systeemin kanssa on mennyt aivan farssiksi. Toivottavasti tämmöiseen höpettelyyn tulee lähiaikoina loppu.

      • jrjhd

        Itseasiassaan mieleltään häiriintyneitä ei ole yhtään olemassa, koska mieli on abstrakti konsepti, ja ei voi siten olla häiriintynyt.
        Vain materia (keho) voi häiriintyä tiwtystä normista.


      • Agenda21-hanke

        "Miksi psykiatria on päässyt tämmöiseen asemaan?"
        Kaiken takana on YK:n Agenda21-hanke, jonka tarkoituksena on vähentää ihmiskuntaa kolmanneksella psykiatrisilla myrkyillä, joita myös lääkkeiksi kutsutaan. YK:n, Monsanton ja lääkeyhtiöiden tavoitteena on siis ihmispopulaation vähentäminen. Väärät "lääkkeet" altistavat mm. itsemurhalle. Neuroleptit tuhoavat aivot, kuten "2 13":n tekstistä on pääteltävissä.

        Psykiatrian uhreilla ei ole ihmisoikeuksia eikä omaa tahtoa. Psykiatrit eivät erota surua ja masennusta toisistaan, kuten naapurisi on saanut kokea. Psykiatrian henkilökunta koostuu narsisteista, psykopaateista ja sadisteista, joten hoidon laatu on sen mukaan.


      • Bond, James Bond
        Agenda21-hanke kirjoitti:

        "Miksi psykiatria on päässyt tämmöiseen asemaan?"
        Kaiken takana on YK:n Agenda21-hanke, jonka tarkoituksena on vähentää ihmiskuntaa kolmanneksella psykiatrisilla myrkyillä, joita myös lääkkeiksi kutsutaan. YK:n, Monsanton ja lääkeyhtiöiden tavoitteena on siis ihmispopulaation vähentäminen. Väärät "lääkkeet" altistavat mm. itsemurhalle. Neuroleptit tuhoavat aivot, kuten "2 13":n tekstistä on pääteltävissä.

        Psykiatrian uhreilla ei ole ihmisoikeuksia eikä omaa tahtoa. Psykiatrit eivät erota surua ja masennusta toisistaan, kuten naapurisi on saanut kokea. Psykiatrian henkilökunta koostuu narsisteista, psykopaateista ja sadisteista, joten hoidon laatu on sen mukaan.

        Huonoa "ironiaa", vai mitä se onkaan!. Suuri osa noista väitteistä on ihan humpuukkia, mutta osa on ehkä ihan totta. Jos tämän kirjoituksen oli tarkoitus olla joku terävä "piikki" johonkin suuntaan, niin ohi meni. Jos et osaa taidelajia, niin parempi pitää suu kiinni.


      • Todisteet:
        Bond, James Bond kirjoitti:

        Huonoa "ironiaa", vai mitä se onkaan!. Suuri osa noista väitteistä on ihan humpuukkia, mutta osa on ehkä ihan totta. Jos tämän kirjoituksen oli tarkoitus olla joku terävä "piikki" johonkin suuntaan, niin ohi meni. Jos et osaa taidelajia, niin parempi pitää suu kiinni.

        http://personal.inet.fi/koti/remeli/laakkeet.htm
        Tuossa saat faktaa tämänhetkisestä psykiatrian lääkkeiden käyttäjätilaston osalta. 33% viidestä miljoonasta on 1,65 miljoonaa, joten ei enää paljon puutu, kun suruunkin määrätään neuroleptejä (ylempänä kirjoittaneen naapurille).

        Agenda21:n löydät YK:n kotisivuilta.
        http://www.medinamerica.com neuroleptien sivuvaikutukset (Harrow ja Whitaker)

        Sinulla ei ole oikeus rajata kenenkään sananvapautta (Perustuslaki LUKU 2), koska se kuuluu ihmisoikeuksiin.


      • Bond, James Bond
        Todisteet: kirjoitti:

        http://personal.inet.fi/koti/remeli/laakkeet.htm
        Tuossa saat faktaa tämänhetkisestä psykiatrian lääkkeiden käyttäjätilaston osalta. 33% viidestä miljoonasta on 1,65 miljoonaa, joten ei enää paljon puutu, kun suruunkin määrätään neuroleptejä (ylempänä kirjoittaneen naapurille).

        Agenda21:n löydät YK:n kotisivuilta.
        http://www.medinamerica.com neuroleptien sivuvaikutukset (Harrow ja Whitaker)

        Sinulla ei ole oikeus rajata kenenkään sananvapautta (Perustuslaki LUKU 2), koska se kuuluu ihmisoikeuksiin.

        Kyllä siitä harjoittelulla hyvä tulee.


      • 174578455
        Todisteet: kirjoitti:

        http://personal.inet.fi/koti/remeli/laakkeet.htm
        Tuossa saat faktaa tämänhetkisestä psykiatrian lääkkeiden käyttäjätilaston osalta. 33% viidestä miljoonasta on 1,65 miljoonaa, joten ei enää paljon puutu, kun suruunkin määrätään neuroleptejä (ylempänä kirjoittaneen naapurille).

        Agenda21:n löydät YK:n kotisivuilta.
        http://www.medinamerica.com neuroleptien sivuvaikutukset (Harrow ja Whitaker)

        Sinulla ei ole oikeus rajata kenenkään sananvapautta (Perustuslaki LUKU 2), koska se kuuluu ihmisoikeuksiin.

        Tarkoitit varmasti Robert Whitakerin perustamaan sivustoa www.madinamerica.com. Linkkiisi on tullut kirjoitusvirhe.


      • Lämmin kiitos
        174578455 kirjoitti:

        Tarkoitit varmasti Robert Whitakerin perustamaan sivustoa www.madinamerica.com. Linkkiisi on tullut kirjoitusvirhe.

        Lämmin kiitos sinulle nopeasta havainnosta. Hienoa, että korjasit virheeni.


      • 2+13

        Sinun mielestäsi antipsykootteja pitäisi määrätä ilman testejä? On se kumma kun aina valitetaan teki tai on tekemättä mitä tahansa...normaaliin masennukseen ja suruun ei tarvitse lääkkeitä. Vasta kun masentaa ja ei tiedä siihen syytä niin sitten lääkkeet. Omasta masennuksestani tiesin olevani kuivilla kun minua masensi konkreettinen asia. Muutama tällainen huikea päivä mahtuu minunkin mielenterveyshistoriaani. Onnellisimpia päiviä ne kun on syvästi masentunut hyvästä syystä. Elämässä vaan asiat ei mene niin että loputtomiin voi pyöriä oman napansa ympärillä. Meillä on vastuumme muille ihmisille. Minulla on lapset, puoliso, vanhemmat ym muu suku ja ystävät. Minun on oltava kunnossa. En voi vaan itsekkäästi ajatella että minä nyt pyörin omassa maailmassani ja sillä aikaa saa lapset pärjätä omillaan ja puoliso olla yksin. Surullisempaa hahmoa en ole nähnyt kuin isäni kun tämä vei minut osastolle. Minä olen sen velkaa että teen kaikkeni sen eteen että olen niin terve kuin pystyn. Teistä se voi olla harhaista ja hullua. Oma äitini on lääkitsemätön mielenterveysongelmainen ja halveksin sitä itsekkyyttä jolla hän riisti minulta ja siskoltani äidin ja isältä puolison. Minulla ei ole ollut äitiä kuten muilla. Minulla on hamstraava tennissukkia parsiva ja pahvilaatikoiden keskellä elävä huruakka joka luulee olevansa ties mikä kuninkaallinen ja saa viestejä lehtien etusivuilta. Joo en todellakaan ota keveästi tätä asiaa. Minun puolestani saatte analysoida mielenterveyttäni vapaasti. Sen kuitenkin tietää parhaiten minä itse, terapeuttini ja psykiatrini.


      • Bond, James Bond
        Lämmin kiitos kirjoitti:

        Lämmin kiitos sinulle nopeasta havainnosta. Hienoa, että korjasit virheeni.

        Käytätkö muuten itse neurolepteja, vai oletko joku psyk. hoitaja tai vastaava?


      • Bond, James Bond
        Bond, James Bond kirjoitti:

        Käytätkö muuten itse neurolepteja, vai oletko joku psyk. hoitaja tai vastaava?

        Äh! Ei ainakaan neuroleptien käyttäjä, koska en ole koskaan kuullut keneltäkään isojen neurolepti-annoksien käyttäjältä ironiaa tai muutakaan vastaavaa. Ne lääkkeet tuhoavat sen kyvyn. Ehkä kyseessä on psyk. hoitaja, tai sitten joku vain SSRI-lääkettä käyttävä hörhö.


      • 2+13
        Agenda21-hanke kirjoitti:

        "Miksi psykiatria on päässyt tämmöiseen asemaan?"
        Kaiken takana on YK:n Agenda21-hanke, jonka tarkoituksena on vähentää ihmiskuntaa kolmanneksella psykiatrisilla myrkyillä, joita myös lääkkeiksi kutsutaan. YK:n, Monsanton ja lääkeyhtiöiden tavoitteena on siis ihmispopulaation vähentäminen. Väärät "lääkkeet" altistavat mm. itsemurhalle. Neuroleptit tuhoavat aivot, kuten "2 13":n tekstistä on pääteltävissä.

        Psykiatrian uhreilla ei ole ihmisoikeuksia eikä omaa tahtoa. Psykiatrit eivät erota surua ja masennusta toisistaan, kuten naapurisi on saanut kokea. Psykiatrian henkilökunta koostuu narsisteista, psykopaateista ja sadisteista, joten hoidon laatu on sen mukaan.

        Ja sä et ole mielestäs harhainen? Oikeasti. Salaliittoteorioihin uskominen on jo aika harhaista. Niiden keräily netistä on harhaista. Youtube linkkien jakaminen on jo säälittävää saatika muiden huuhaa sivustojen linkittäminen. Kannattaisi kokeilla vaikkapa kirjoja. Niitä löytyy yliopistojen kirjastoista. Ne on yleensä englanniksi. Sieltä saa myös tietokantojen kautta tutkimusaineistoa analysoitavaksi jos siihen on ylipäätään kompetenssia. Tietysti se on liian vaikeaa jos kirjallinen sivistys rajoittuu muropaketin tavaamiseen aamiaispöydässä.


      • Bond, James Bond
        2+13 kirjoitti:

        Ja sä et ole mielestäs harhainen? Oikeasti. Salaliittoteorioihin uskominen on jo aika harhaista. Niiden keräily netistä on harhaista. Youtube linkkien jakaminen on jo säälittävää saatika muiden huuhaa sivustojen linkittäminen. Kannattaisi kokeilla vaikkapa kirjoja. Niitä löytyy yliopistojen kirjastoista. Ne on yleensä englanniksi. Sieltä saa myös tietokantojen kautta tutkimusaineistoa analysoitavaksi jos siihen on ylipäätään kompetenssia. Tietysti se on liian vaikeaa jos kirjallinen sivistys rajoittuu muropaketin tavaamiseen aamiaispöydässä.

        Tyhmät psyk. hoitajat, psykologian tai psykiatrian opiskelijat, tms, avautuvat Suomi24-palstalla, ja yrittävät olla fiksuja. Mielenkiintoista. :)


      • Etkö tiedä
        Bond, James Bond kirjoitti:

        Kyllä siitä harjoittelulla hyvä tulee.

        Todellisuudessa halusit argumentteja, mutta väitit ironiaksi. Kyllä sinulla on puutteellinen sanavarasto, kun et tiedä, mitä kirjoitat. Etkö osaa perussanastoa?


      • PerL LUKU 2

      • 2+13
        jrjhd kirjoitti:

        Itseasiassaan mieleltään häiriintyneitä ei ole yhtään olemassa, koska mieli on abstrakti konsepti, ja ei voi siten olla häiriintynyt.
        Vain materia (keho) voi häiriintyä tiwtystä normista.

        Tietääkseni aivot on materiaa, mutta korjaa ihmeessä jos näin ei ole.. Voidaanhan sitä todeta että mielen sairauksia ei ole. Kielletään näiltä ihmisiltä apu ja jätetään heiteille. Kyllä luonnollinen poistuma-> itsemurha korjaa. Tai muuten vaan nauretaan sekaville ja masentuneille. Syljetään, kivitetään tai hakataan niin kuin ennen oli tapana. Pääasia että saavat olla julkisina sirkus eläiminä. Käsketään ottaa niskasta kiinni ja ryhdistäytyä. Onhan niin aina tehty. Toivotaan että koivusta löytyy tukeva oksa johon heittää hirttoköyden. Niinkö??


      • sivistynyt yksilö
        2+13 kirjoitti:

        Sinun mielestäsi antipsykootteja pitäisi määrätä ilman testejä? On se kumma kun aina valitetaan teki tai on tekemättä mitä tahansa...normaaliin masennukseen ja suruun ei tarvitse lääkkeitä. Vasta kun masentaa ja ei tiedä siihen syytä niin sitten lääkkeet. Omasta masennuksestani tiesin olevani kuivilla kun minua masensi konkreettinen asia. Muutama tällainen huikea päivä mahtuu minunkin mielenterveyshistoriaani. Onnellisimpia päiviä ne kun on syvästi masentunut hyvästä syystä. Elämässä vaan asiat ei mene niin että loputtomiin voi pyöriä oman napansa ympärillä. Meillä on vastuumme muille ihmisille. Minulla on lapset, puoliso, vanhemmat ym muu suku ja ystävät. Minun on oltava kunnossa. En voi vaan itsekkäästi ajatella että minä nyt pyörin omassa maailmassani ja sillä aikaa saa lapset pärjätä omillaan ja puoliso olla yksin. Surullisempaa hahmoa en ole nähnyt kuin isäni kun tämä vei minut osastolle. Minä olen sen velkaa että teen kaikkeni sen eteen että olen niin terve kuin pystyn. Teistä se voi olla harhaista ja hullua. Oma äitini on lääkitsemätön mielenterveysongelmainen ja halveksin sitä itsekkyyttä jolla hän riisti minulta ja siskoltani äidin ja isältä puolison. Minulla ei ole ollut äitiä kuten muilla. Minulla on hamstraava tennissukkia parsiva ja pahvilaatikoiden keskellä elävä huruakka joka luulee olevansa ties mikä kuninkaallinen ja saa viestejä lehtien etusivuilta. Joo en todellakaan ota keveästi tätä asiaa. Minun puolestani saatte analysoida mielenterveyttäni vapaasti. Sen kuitenkin tietää parhaiten minä itse, terapeuttini ja psykiatrini.

        Jos menee hakemaan TILAPÄISLÄÄKITYSTÄ normaaliin suruun, jotta saisi nukuttua perunkirjoitusten ja hautajaisjärjestelyn ajan on aivan pöhköä täytättää mitään masennus- ja ahdistustestejä. Ei kai niitä tuollaiseen ole suunniteltu?

        Neuroleptejä tuskin tavan kansalainen ensimmäisenä ajattelisi saavansa surureaktioon?

        Olet turhankin luottavainen lääkityksen ihmeitä tekevään vaikutukseen. Neuroleptit eivät ajattelumallejasi korjaa, ne eivät poista sitä seikkaa, että olet menettänyt äitisi ja kokenut kovia. Ne voivat auttaa unohtamaan, mutta kovan hinnan maksat unohtaaksesi.

        Sinun psykiatrisi tai terapeuttisi eivät koskaan voi tietää mitä oikeasti ajattelet, tunnet tai koet. He peilaavat kokemuksia omien elämänkokemustensa ja ajatuksiensa pohjalta. Heille olet vain potilas/tapaus. Uskotko oikeasti että heitä kiinnotaa muu kuin kerran kuussa tilille tipahtava palkaa, sekä mahdolliset lääkefirmojen lahjukset?

        Hullu saa olla, muttei tyhmä


      • jfyld
        2+13 kirjoitti:

        Tietääkseni aivot on materiaa, mutta korjaa ihmeessä jos näin ei ole.. Voidaanhan sitä todeta että mielen sairauksia ei ole. Kielletään näiltä ihmisiltä apu ja jätetään heiteille. Kyllä luonnollinen poistuma-> itsemurha korjaa. Tai muuten vaan nauretaan sekaville ja masentuneille. Syljetään, kivitetään tai hakataan niin kuin ennen oli tapana. Pääasia että saavat olla julkisina sirkus eläiminä. Käsketään ottaa niskasta kiinni ja ryhdistäytyä. Onhan niin aina tehty. Toivotaan että koivusta löytyy tukeva oksa johon heittää hirttoköyden. Niinkö??

        Aivot kyllä ovat materiaa, muttei psykiatriassa ole löydetty oikeita aivosairauksia, ja kun löydettäisiin, todettaisiin ettei se ollutkaan mielisairaus vaan aivosairaus, ja asia siirtyisi neurologeille. Niin kävi epilepsialle ja aivokupalle.

        On myös moraalisesti väärin kiertää perustuslaki psykiatriaan vedoten.


      • Haahkana
        2+13 kirjoitti:

        Tietääkseni aivot on materiaa, mutta korjaa ihmeessä jos näin ei ole.. Voidaanhan sitä todeta että mielen sairauksia ei ole. Kielletään näiltä ihmisiltä apu ja jätetään heiteille. Kyllä luonnollinen poistuma-> itsemurha korjaa. Tai muuten vaan nauretaan sekaville ja masentuneille. Syljetään, kivitetään tai hakataan niin kuin ennen oli tapana. Pääasia että saavat olla julkisina sirkus eläiminä. Käsketään ottaa niskasta kiinni ja ryhdistäytyä. Onhan niin aina tehty. Toivotaan että koivusta löytyy tukeva oksa johon heittää hirttoköyden. Niinkö??

        Et selvästikään ole vielä ymmärtänyt mikä ero on mielialalla ja sairaudella, mielellä ja aivoilla. Osaamisesi taso paljastuu koko ajan heikommaksi mitä enemmän avaudut.

        Ei ihme, että terveyskeskukset ja sairaalat ovat täynnä osaamattomia tomppeleita, jos tämä on yleinen koulutuksen, osaamisen ja ymmärryksen taso.


    • kyllä.

      Ihan oikeasti sellaisia normaaleja inhimillisiä ihmisiä ei paljon ole psykiatrian alalla, vai onko se niin että mielenterveysongelmaiset ovat itse asiassa niitä jotka ovat kaikkein normaaleimpia, kaikista inhimillisimpiä joten he huomaavat kyllä heti vähemmän inhimillisemmät ja itsestään vieraantuneet ihmiset joita siis psykiatriankin alalla on. Monet sairastuneet kaipaisivat nimenomaan sitä että joku ottaisi heidät todesta ja kuuntelisi heitä. Olisi ihminen ihmiselle. Tuli mieleen yksi julkkis psykoterapeutti Tommy Hellsten, jolla näyttää olevan suhteellisen hyvä empatiakyky. Hän varmaan kykenee auttamaan ihmisiä. Mutta jos auttajat empatiakyky on puuttellinen niin miten ihmeessä sellainen ihminen voisi auttaa rikkinäistä ja huonosti voivaa? Ja tulipa mieleen myös sekin että nimenomaan sairaanhoitoalalla on kaikista huonoin työilmapiiri usein. Mistähän se johtuu. Miettikää sitä..

      • Syy hakijoissa

    • Psyk00

      Nyt on kyllä useimmilla menneet puurot ja vellit sekaisin. "Psyykkiset ongelmat ja mielenterveyshäiriöt" sisältävät niin valtavan kirjon erilaisia sairauksia, joista täällä on aivan turha yrittää puhua yhtenä "isona klimppinä". Mielenterveyspotilaat vs. mielenterveyshoitajat. Masentunut ihminen kritisoi psykiatriaa ja mielenterveyslakia ymmärtämättä, kuinka hengenvaarallinen akuutissa psyykosissa sairastava ihminen voi olla sekä itselleen ja ympäristölleen.
      Oletteko sattuneet miettimään kuinka paljon lehdestä lukiessanne brutaaleista väkivaltatapauksista on juuri mielenterveysongelmaisia ilman asianmukaista hoitoa? Mitäpä tapahtuisi kun teidän ohjeidenne mukaisesti mielenterveyslakiin liittyvät rajoitukset kumottaisiin ja ihmiset ilman hoitoa olisivat jokapäiväisessä keskuudessa lastenne kanssa? Vakavasti psyykkisesti sairas ihminen ilman hoitoa on sairaudentunnoton ja lääkekielteinen vailla moraalista ja rationaalista ajatusmaailmaa.

      • tippi-

        Jokainen varmaan ymmärtää että psykoosissa tai maniassa olevan ihmisen kannattaa syödä neuroleptejä. Se ei kuitenkaan tarkoita ettäkö niitä pitäisi tunkea jokaiselle tilapäiseen unettomuuteenkin.


      • tippi-
        tippi- kirjoitti:

        Jokainen varmaan ymmärtää että psykoosissa tai maniassa olevan ihmisen kannattaa syödä neuroleptejä. Se ei kuitenkaan tarkoita ettäkö niitä pitäisi tunkea jokaiselle tilapäiseen unettomuuteenkin.

        Korjaan: tilapäisesti kannattaa syödä vakavissa mielenhäiriöissä.


      • hyhyhyed
        tippi- kirjoitti:

        Korjaan: tilapäisesti kannattaa syödä vakavissa mielenhäiriöissä.

        Ja sitten heistä tulee tilapäisesti massamurhaajia ja itsemurhaajia. Sitäkö haluat?


      • Vain lisäys
        tippi- kirjoitti:

        Korjaan: tilapäisesti kannattaa syödä vakavissa mielenhäiriöissä.

        Vain jatkona mainitsemillesi:
        Kaiken huipuksi selvä enemmistö psykiatreista on sitä mieltä, että niitä kuuluu vedellä hautaan asti. Taitaa Keroputaa olla ainoa, joka tekee tässä poikkeuksen.


      • tippi-
        hyhyhyed kirjoitti:

        Ja sitten heistä tulee tilapäisesti massamurhaajia ja itsemurhaajia. Sitäkö haluat?

        Ei ainakaan läheiseni kohdalla näin tapahtunut joka söi neuroleptejä psykoosiin. Lopetti käytön kun psykoosi laantui. Voi tietysti olla että psykoosi lähti pois tietyn ajan kuluessa itsestäänkin mutta vaarallinen hän oli silloin kun psykoosi oli päällä (sairaalaan ei päässyt joten hänet piti "hoitaa" kotona. Joten itse kyllä tilapäiskäytön hyväksyn. Puhun vain psykoosi- ja maniapotilaista. Lieviin harhaluuloihin esim. skitsofreniassa ei varmaan neuroleptien käyttö ole ihan tarpeellista tai ylipäätään lievempiin ongelmiin. Ei kannata mennä ääripäihin missään asiassa.


      • Haahkana

        "Psyykkiset ongelmat ja mielenterveyshäiriöt" sisältävät niin valtavan kirjon erilaisia sairauksia"

        Ei pidä paikkaansa. Mielenterveyden ongelmat ja erilaiset mielen "häiriötilat" eivät ole sairauksia sanan kirjaimellisessa merkityksessä vaan ainoastaan metaforisesti.

        "Masentunut ihminen kritisoi psykiatriaa ja mielenterveyslakia ymmärtämättä, kuinka hengenvaarallinen akuutissa psyykosissa sairastava ihminen voi olla sekä itselleen ja ympäristölleen."

        Nyt olet kyllä todella ennakkoluuloinen ja sitä kautta menet päätelmissäsi pahasti metsään. Psykiatriaa kritisoivat ihan tavalliset ihmiset, olivat he olleet mielenterveyspotilaina joskus, paraikaa tai eivät koskaan. Niin sanottuja psykoositilanteita ja -tiloja on yhtä monenlaisia kuin on ihmisiä maailmassa. Yleistyksesi ei mitenkään täsmää todellisuuden kanssa.

        "Oletteko sattuneet miettimään kuinka paljon lehdestä lukiessanne brutaaleista väkivaltatapauksista on juuri mielenterveysongelmaisia ilman asianmukaista hoitoa?"

        Valtaosassa mielenterveyspotilaiden tekemiä väkivallantekoja ratkaisevassa asemassa ovat olleet juuri psykoaktiiset "psyykenlääkkeet", joista esimerkiksi erityisesti 2. sukupolven "masennuslääkkeet" eli SSRI:t ovat tunnettuja väkivaltaan altistavista haittavaikutuksistaan. SSRI:den mahdollisiin vaikutuksiin voi kuulua agressiot, mania, itsetuhoisuus, estojen katoaminen sekä psykoottisuus.

        Asianmukainen hoito voi tarkoittaa hyvinkin eri asioita eri ihmisille. Psykiatriassa, erityisesti, "hoito" on usein pahempi kuin "sairaus" itsessään.

        "Mitäpä tapahtuisi kun teidän ohjeidenne mukaisesti mielenterveyslakiin liittyvät rajoitukset kumottaisiin"

        Et ole tullut tarkastellleeksi miltä nykyisten käypähoitokäytäntöjen ja psykiatrian toimintatapojen seuraamukset ovat ihmisille?

        "Vakavasti psyykkisesti sairas ihminen ilman hoitoa on sairaudentunnoton ja lääkekielteinen vailla moraalista ja rationaalista ajatusmaailmaa."

        Mutua, ja yleensä ottaen vastenmielinen ja tiedonpuutteesta johtuva ennakoluuloinen asenne mielenterveys asioidein kanssa painivia ihmisiä kohtaan.


    • berty

      Oliko Auvinen ja Saari lääkekielteisiä? Molemmilla sama raivolääke! Saaren tapauksessa kukaan psykiatri/psykologi ei edes suostunut puhumaan hänen kanssaan,pitivät häntä vastenmielisenä luuserina.Lääkkeitä kyllä antoivat.Olisi itse halunnut terapiaa,mutta ei saanut.

      • loppu propagandalle

        Siinä kumotaan psykiatrien väite että psykiatria estää massamurhia.
        Amerikassa sama juttu: useimmiten ovat psyykehuumeissa.


    • totuus esille pian

      Aika huolestetuttavaa nykyinen suuntaus, että mielialalääkkeitä syömällä yksilö voisi paremmin.. vaikka totuus on aivan toinen.

      En ole voinut koskaan huonommin kuin lääkkeitä syödessäni, lääkeiden aikana sain elämäni sellaiseen solmuun josta poispääsy on vaatinut kovan työn.

      Elämääni varjostaa ikuinen pelko siitä, että minulle (dg lievä bipoII) kohta pakko syötetään manianesto lääkkeitä ja masennuslääkkeitä. Tuska ja huoli tuota on jokapäiväistä..

      Tietenkin lääkkeni söisin, jos täyttäisin edes jotain bipolaarin piirteitä, mutta ei. Kun psykiatri oli päättänyt minulle istuttaa bipolaari dg:n hän sen teki; mm tekemääni mielialakäyrää hän korjasi sinne maaniseen suuntaan, koska hän arveli, että olen ollut tuolloin innokas. Koska minulla ei ole velkaa, ei pettämisiä, ei ajatustenrietoa tämä psykiatri väitti silmät kirkkaina, että ahkeruus ja vähäunisuus on bipolaarin piirteitä.

      Siinä sitä sietämistä, neuroleptejä söin 4 kk:n jättiannoksin ja olin kuolla tuon lääkityksen aikana.

      Hullu, hullumpi maailma

      • Heuod

        Vai on ahkeruus niistä sairasta. Kyllä sopii niitten suuhun...


      • tippi-

        Tää maailma on hullu ja ihmiset myös. Mitä nopeampaa sen tajuaa niin sitä parempi. Mutta tätähän ne ei mielenterveyshoidossa halua myöntää. Jos sanot asiasta niin sä olet "negatiivinen", masentunut ja varmaan vainoharhainenkin.


    • hyvästielämä

      Olisko kellään hyviä vinkkejä millä sais hengen iteltään pois varmalla tavalla ja tietysti mahdollisimman kivuttomasti? Aseenkantolupaa koitin hakee mutta se evättiin enkä oikein tiedä mitä kautta sais asetta hankittua ilman lupaa.

      Olen elävä esimerkki siitä kuinka psykiatrit jumalakuvitelmineen ja muut mielenterveystyötä tekevät natsisiat voivat totaalisesti pilata ihmisen elämän käyttämällä joidenkin runkkareiden laatimia mielenterveyslakeja hyödykseen. Ennen laitokseen joutumista mua vähän masensi (en ollut itsetuhoinen tms.) mutta lääkäri keksi että oon psykoottinen ja sit kuukauden päästä ihmismaailmasta eristyksissä olleena ja ties mitä lääkkeitä väkisin syöneenä zombina olin jo sairaalloisen masentunut ja itsetuhoinen, menettänyt työpaikkani, ja fyysinen kunto oli täysin romahtanut kun en päässyt ulkoilemaan enkä muutenkaan liikkumaan sairaalassaolon aikana. No nyt muutaman kuukauden pakkohoidosta pääsyn jälkeen en oo vieläkään päässy elämään kiinni ja nyt en näe enää muuta vaihtoehtoa kuin kuolla. Että jos joskus joku mielenterveyden "ammattilainen" tätä lukee niin haista paska ja suksikaa vittuun koko ammattikunta. Teistä ja vitun mielenterveyslain nussijista ei oo muuta kun haittaa yhteiskunnalle.

      BYE BYE

      • Haahkana

        Ikävä kuulla, että sinullekin on tehty noin ikävästi. Teitä on todella paljon, jos se yhtään "lohduttaa". Oletko jo saanut lopetettua sinulle annetut myrkyt?

        Kuten olet itsekin huomannut niistä ei yleensä ole muuta kuin haittaa ja vaikeuttavat työ- ja yleistä toimintakykyä merkittävästi. Oletan, että olet saanut neuroleptilääkityksen. Lopettaminen tulee tehdä hitaasti annosta vähentämällä, jotta vältytään mahdollisilta vakaviltakin vieroitusoireilta. Neurolepteillakin vaarallisin vieroitusoire on vieroituspsykoottisuus, joka voi johtaa ihan itsemurha-ajatuksiin ja yrityksiin. Siksi on tärkeä tutustua vieroitukseen itse ja mielellään ammattitaitoisen ja avuliaan lääkärin tykö.

        Kannattaapi selailla nettiä ahkerasti ja hakea vieroitukseen liittyvää tietoa ihan omakätisesti, jotta tiedät mitä voi olla mahdollisesti edessä. Tässä hyvä artikkeli DAWS:sta eli dopamine agonist withdrawal syndrome (neuroleptit kuuluvat dopamiiniagonisteihin). http://wp.rxisk.org/sos-dopamine-antagonist-withdrawal-syndrome-caroles-story/

        Tietoa kannattaa hakea kuitenkin useammasta lähteestä, että saa paremman kokonaiskuvan. Tässä on vielä yleinen vieroittautujille ja heidän läheisilleen suunnattu apusivusto Recovery Road. Vaikka sivusto keskittyykin enemmän SSRI ja bentsovieroitukseen, on suuret linjat ja valtaosa ohjeista varmasti paikkaansapitäviä ja auttavia myös neuroleptienkin kohdalla http://recovery-road.org/


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1907
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      9
      1539
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1499
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1477
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      150
      1415
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1350
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1307
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      648
      1239
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      16
      1147
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1108
    Aihe