ulosottoon kaikki

sitäsaamitätilaa

tilanteeni se että olen päättänyt antaa kaikkien velkojeni mennä uo:hon koska ei rahat riitämihinkään.velkojia on paljon en edes tiedä miten paljon,pikavippejä ,pikavippejä ja varmaankin yksi pankin laina menee koska en sa siihen rahoja riittämään. Olen osatyök.eläkkeellä ja tuloni ovat kk 1300 brutto(siinä summassa mukana liiton päiväraha) paljonkohan uo vie siitä?ja tulossa varmaankin työkyveläke.on niitä päiviä jolloin ajattelen että antaa mennä vaan ja on niitä päiviä että otan kaikki lääkkeeni ja syön ne,koska olen päivisin yksin kotona se olisi niin helppoa mutta sitten ajattelen kuinka raukkamaista se olisi,minulta jäisi 2 lasta ja mies ja tiedän että suru olisi suuri.Tiedän että itse olen ongelmani tehnyt ja niiden kanssa on opittava elämään,joskus niistä oppii joskus ei.

147

7069

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jgkgkg

      Tapauksessasi velkaneuvoja olisi varmasti viisain vaihtoehto

      • bärtil velallinen

        Ulosoton suojaosuus kahden lapsen kanssa on n.1200€/kk,eli sinun tuloillasi ei ulosottomiehelle mene mitään.


      • ertyujik
        bärtil velallinen kirjoitti:

        Ulosoton suojaosuus kahden lapsen kanssa on n.1200€/kk,eli sinun tuloillasi ei ulosottomiehelle mene mitään.

        Ei pidä paikkaansa. Siinä lasketaan mukaan myös miehen tulot.


      • tieto täällä
        ertyujik kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Siinä lasketaan mukaan myös miehen tulot.

        Eikä muuten lasketa.


      • ...........
        tieto täällä kirjoitti:

        Eikä muuten lasketa.

        Kyllä samassa taloudessa olevan tulot lasketaan mukaan. Velat eivät ole toisen, mutta mitä vaan tukia jos saat, niin toisen tulot lasketaan..näin ollen uo voi varmaan napata ainakin lasten suojaosuudesta ja ajatella että ukko maksaa.
        Totuus on että ne ottaa jos huvittaa..mihinkään et voi valittaa ellet jaksa vuosia tapella.


      • bärtil velallinen
        ertyujik kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Siinä lasketaan mukaan myös miehen tulot.

        Pitää muuten paikkansa,olen henk koht. ollut n.15v ulosotossa ja suojaosuus kahden lapsen huoltajana 1230€/kk.Satunnaisista tuloista uo.ei ole kiinnostunut.Vaimolla normaalit tulot vakituisesta työstä,eivät vaikuta minun suojaosuuteeni.


      • if ei korvaa

        miten velkaneuvoja voi auttaa.olen työssä vammautunut työkyvyttömäksi.vakutusyhtiö if ei ole korvannut vammoistani mitään.sairaslomalla jo vuosia.kelsaa ja varmassa ihmettelevät kun en ole eläkkeellä.nyt on asiamies asialla ja kohta menee vakutusoikeuteen asia.joskohan kohta sais ifistä korvauksia.rahat on jo vuosia sitten loppu.vaimo elättää kun itse en saa eläkettä enkä korvauksia ifistä.luulen että siinä menee vuosia.joku sanoi että odota vielä mutama vuosi,josko if sitten korvaa.varokaa vakutuyhtiö if ei korvaa


      • kolmastoista vuosi menos
        if ei korvaa kirjoitti:

        miten velkaneuvoja voi auttaa.olen työssä vammautunut työkyvyttömäksi.vakutusyhtiö if ei ole korvannut vammoistani mitään.sairaslomalla jo vuosia.kelsaa ja varmassa ihmettelevät kun en ole eläkkeellä.nyt on asiamies asialla ja kohta menee vakutusoikeuteen asia.joskohan kohta sais ifistä korvauksia.rahat on jo vuosia sitten loppu.vaimo elättää kun itse en saa eläkettä enkä korvauksia ifistä.luulen että siinä menee vuosia.joku sanoi että odota vielä mutama vuosi,josko if sitten korvaa.varokaa vakutuyhtiö if ei korvaa

        Sori nyt vaan mutta varaudu odottamaan enemmän kuin pari vuotta. Siinä menee vuodet vilisten kun vakuutusyhtiö keksii tarinoita lapsuusvuosilta että oletkin vammautunut jo silloin, valitukset ja käsittelyajat ovat kymmenestä kuukaudesta puoleentoista vuoteen. Väsytystaistelua, ihminen ei jaksa vääntää vuodesta toiseen ja sitä vakuutusyhtiö odottaakin, joko lopettaa taistelun tai itsensä.


      • mies.
        bärtil velallinen kirjoitti:

        Pitää muuten paikkansa,olen henk koht. ollut n.15v ulosotossa ja suojaosuus kahden lapsen huoltajana 1230€/kk.Satunnaisista tuloista uo.ei ole kiinnostunut.Vaimolla normaalit tulot vakituisesta työstä,eivät vaikuta minun suojaosuuteeni.

        Olen työtön ollut 10 v ja en ole koskaan ottanut pikavippehjä enkä muitakaan lainoja. Pitää vaan luopuu melkein kaikesta ja sosiaalisesta elämästä. Ei voi käydä missää juuri koskaan ja hyvä jos puheaikaa voi ostaa kerran 4 kuukaudessa. Rahat menee ruokaa ja vaatteisiin yleensä. Kuntosalille sentään pääsee kun se maksaa 46 egee kuussa. Olen siis pysynyt kunnossa työttömyys aikanakin. Onneksi ei ole perhettä eikä lapsia. Yksin tulee toimeen kun ei osta mitään turhaa. Oon säästänyt rahaa pahan päivän varalle jo vuosia ja kesällä olis hyvä matkustaa jonnekkin.


      • ahneus tuhoaa
        mies. kirjoitti:

        Olen työtön ollut 10 v ja en ole koskaan ottanut pikavippehjä enkä muitakaan lainoja. Pitää vaan luopuu melkein kaikesta ja sosiaalisesta elämästä. Ei voi käydä missää juuri koskaan ja hyvä jos puheaikaa voi ostaa kerran 4 kuukaudessa. Rahat menee ruokaa ja vaatteisiin yleensä. Kuntosalille sentään pääsee kun se maksaa 46 egee kuussa. Olen siis pysynyt kunnossa työttömyys aikanakin. Onneksi ei ole perhettä eikä lapsia. Yksin tulee toimeen kun ei osta mitään turhaa. Oon säästänyt rahaa pahan päivän varalle jo vuosia ja kesällä olis hyvä matkustaa jonnekkin.

        Hyvää elämää hyvinvointivaltiossa! Kutsutteko te teidän elämäänne elämäksi?

        Oletko koskaan ajatellut kuinka paljon ihmiskunta on kehittynyt viimeisen sadan vuoden aikana tai viimeisen 10 vuoden aikana. Ja silti elät tuollaisessa kurjuuden kurjuudessa.

        Hyvä, ahneet saavat yhä enemmän ja enemmän, ja muut eivät saa mitään. Vaikka kehitys kehittyy ja koneet korvaa kädet, niin siitä huolimatta koko ajan vain huonommaksi menee.


      • upm1
        if ei korvaa kirjoitti:

        miten velkaneuvoja voi auttaa.olen työssä vammautunut työkyvyttömäksi.vakutusyhtiö if ei ole korvannut vammoistani mitään.sairaslomalla jo vuosia.kelsaa ja varmassa ihmettelevät kun en ole eläkkeellä.nyt on asiamies asialla ja kohta menee vakutusoikeuteen asia.joskohan kohta sais ifistä korvauksia.rahat on jo vuosia sitten loppu.vaimo elättää kun itse en saa eläkettä enkä korvauksia ifistä.luulen että siinä menee vuosia.joku sanoi että odota vielä mutama vuosi,josko if sitten korvaa.varokaa vakutuyhtiö if ei korvaa

        ei IF minullekaa korvannut mitään vaikka kuulo meni tehdastyössäonko kukaan saanut IF.stä korvausta


      • kgkgkg
        ........... kirjoitti:

        Kyllä samassa taloudessa olevan tulot lasketaan mukaan. Velat eivät ole toisen, mutta mitä vaan tukia jos saat, niin toisen tulot lasketaan..näin ollen uo voi varmaan napata ainakin lasten suojaosuudesta ja ajatella että ukko maksaa.
        Totuus on että ne ottaa jos huvittaa..mihinkään et voi valittaa ellet jaksa vuosia tapella.

        Ei lasketa höpö höpö vain velallisen tulot vaikuttavat


      • 99,5%
        ahneus tuhoaa kirjoitti:

        Hyvää elämää hyvinvointivaltiossa! Kutsutteko te teidän elämäänne elämäksi?

        Oletko koskaan ajatellut kuinka paljon ihmiskunta on kehittynyt viimeisen sadan vuoden aikana tai viimeisen 10 vuoden aikana. Ja silti elät tuollaisessa kurjuuden kurjuudessa.

        Hyvä, ahneet saavat yhä enemmän ja enemmän, ja muut eivät saa mitään. Vaikka kehitys kehittyy ja koneet korvaa kädet, niin siitä huolimatta koko ajan vain huonommaksi menee.

        Vaadit lisää itsellesi ja varmaan saatkin. Kuulostat ahneelta.

        On se hyvää elämää. Ehdin lukea, harrastaa ja reenata mieleni mukaan. 99,5% maapallon väestöstä tienaa vähemmän ja suurin osa niistä joutuu sentään tekemään duunia sen rahan eteen niskalimassa. Mutta se on mihin vertaa.


      • jumpisteri
        mies. kirjoitti:

        Olen työtön ollut 10 v ja en ole koskaan ottanut pikavippehjä enkä muitakaan lainoja. Pitää vaan luopuu melkein kaikesta ja sosiaalisesta elämästä. Ei voi käydä missää juuri koskaan ja hyvä jos puheaikaa voi ostaa kerran 4 kuukaudessa. Rahat menee ruokaa ja vaatteisiin yleensä. Kuntosalille sentään pääsee kun se maksaa 46 egee kuussa. Olen siis pysynyt kunnossa työttömyys aikanakin. Onneksi ei ole perhettä eikä lapsia. Yksin tulee toimeen kun ei osta mitään turhaa. Oon säästänyt rahaa pahan päivän varalle jo vuosia ja kesällä olis hyvä matkustaa jonnekkin.

        Eihän kunnossa pysymiseen kuntosalia tartte. Sulla on kropassa punttia, voit jumpata kotona punnerruksia selinmakuulta istumaannousuja ym.


      • Jake12345
        99,5% kirjoitti:

        Vaadit lisää itsellesi ja varmaan saatkin. Kuulostat ahneelta.

        On se hyvää elämää. Ehdin lukea, harrastaa ja reenata mieleni mukaan. 99,5% maapallon väestöstä tienaa vähemmän ja suurin osa niistä joutuu sentään tekemään duunia sen rahan eteen niskalimassa. Mutta se on mihin vertaa.

        Mä elän niin kuin sä mies kelan minimi etuuksilla ja asumistuella olen sinnitellyt kuusi vuotta. Olin kyllä ihan hyvässä ammattissa ja säästöjäkin oli, mutta kaikki säästöt on työttömyyden aikana huvenneet ruokaan ja vuokraan. Duunit meni vaikka kaikkeinsa yritti silloin aikoinaan pistin duuneissa, jopa henkeni ja terveyteni peliin muutaman kerran, mutta eipä sillä mitään merkitystä ollut kun tuli aika jakaa potkuja.

        Mitään vippejä tai lainoja en ole ikinä ottanut, mutta olen ottanut syyllisyyden muiden tekemistä rikoksista syyttömänä niin tuskin enää saan Suomesta töitä kun on merkitty kirjoihin ja kansiin sekä luottotiedot menneet. Nämä asiat on kyllä sen verran monimutkaisia, että keskiverto Suomalaiselle on ihan turha selittää miten suomessa voi joutua tuomituksi muiden tekemien rikosten takia.

        Ostin kierrätyskeskuksesta kahvakuula setin kun muutamalla kympillä sai. Tulee halvemmaksi kun sali maksut jo 50€ irrottaminen kelan minimi rahoista joka kuukausi on vaikeeta.

        Kahvakuulia ei treenaamalla saa rikottua ne kestää melkein ikuisesti. Itselläni on kahvakuulia 4kg aina 30kg saakka ja niillä treenailen melkein joka päivä tunnin vahvistaa aika hyvin selkää vatsaa ja koko vartalon lihaksia. Riippuu tietysti mitä liikeitä tekee. Kahvakuulilla voi treenata melkein mitä lihaksia tahansa. Voi tehdä kestävyyspohjaista tai voima pohjaista treeniä riippuen siitä miten pitkiä treenejä tai kuinka painavia kahvakuulia käyttää.

        Kaikeista on joutunut säästämään. Sosiaaliset suhteen on jääneet vähemmälle kun ei ole varaa leffalippuhin tai harrastuksiin. Ainao mistä en suostu säätämään on netti yhteys jätän vaikka ruuan ostamatta jotta netti yhteyteen riittää rahat. Netistä voi warettaa leffoja ja kirjoa mitä ei muuten olisi mitenkään varaa ostella. En tiedä onko tämä länsimaalaisen ihmisen elämää enää, mutta keskiluokan tai varakkaampien mielestässä tässä pitäisi olla vain kiitollinen, että on syntynyt Suomeen.

        Mikäpäs tässä kun ei ole perhettä eikä lapsia niin kyllähän tässä näinkin pärjää jos alkaa ahdistaa köyhyys niin käy vetämässä tunnin kahvakuula treenit ja warettaa pari hyvää leffaa se auttaa. Kirjoja waretan myös haatakoon oikeuteen vaikka sitten olen ollut varaton jo kuusi vuotta niin eipä ne multa mitään saa perittyä millään. Sen verran on tullut köyhyydessä ja muiden ongelmien takia kovapintaiseksi, että ei laki hipstereiden pelottelu tehoa. Se pelkää lakia joka uskoo sen olevan edes jonkinlainen oikeus. Minä en usko niin en pelkääkään.


      • suomi on paska maa
        Jake12345 kirjoitti:

        Mä elän niin kuin sä mies kelan minimi etuuksilla ja asumistuella olen sinnitellyt kuusi vuotta. Olin kyllä ihan hyvässä ammattissa ja säästöjäkin oli, mutta kaikki säästöt on työttömyyden aikana huvenneet ruokaan ja vuokraan. Duunit meni vaikka kaikkeinsa yritti silloin aikoinaan pistin duuneissa, jopa henkeni ja terveyteni peliin muutaman kerran, mutta eipä sillä mitään merkitystä ollut kun tuli aika jakaa potkuja.

        Mitään vippejä tai lainoja en ole ikinä ottanut, mutta olen ottanut syyllisyyden muiden tekemistä rikoksista syyttömänä niin tuskin enää saan Suomesta töitä kun on merkitty kirjoihin ja kansiin sekä luottotiedot menneet. Nämä asiat on kyllä sen verran monimutkaisia, että keskiverto Suomalaiselle on ihan turha selittää miten suomessa voi joutua tuomituksi muiden tekemien rikosten takia.

        Ostin kierrätyskeskuksesta kahvakuula setin kun muutamalla kympillä sai. Tulee halvemmaksi kun sali maksut jo 50€ irrottaminen kelan minimi rahoista joka kuukausi on vaikeeta.

        Kahvakuulia ei treenaamalla saa rikottua ne kestää melkein ikuisesti. Itselläni on kahvakuulia 4kg aina 30kg saakka ja niillä treenailen melkein joka päivä tunnin vahvistaa aika hyvin selkää vatsaa ja koko vartalon lihaksia. Riippuu tietysti mitä liikeitä tekee. Kahvakuulilla voi treenata melkein mitä lihaksia tahansa. Voi tehdä kestävyyspohjaista tai voima pohjaista treeniä riippuen siitä miten pitkiä treenejä tai kuinka painavia kahvakuulia käyttää.

        Kaikeista on joutunut säästämään. Sosiaaliset suhteen on jääneet vähemmälle kun ei ole varaa leffalippuhin tai harrastuksiin. Ainao mistä en suostu säätämään on netti yhteys jätän vaikka ruuan ostamatta jotta netti yhteyteen riittää rahat. Netistä voi warettaa leffoja ja kirjoa mitä ei muuten olisi mitenkään varaa ostella. En tiedä onko tämä länsimaalaisen ihmisen elämää enää, mutta keskiluokan tai varakkaampien mielestässä tässä pitäisi olla vain kiitollinen, että on syntynyt Suomeen.

        Mikäpäs tässä kun ei ole perhettä eikä lapsia niin kyllähän tässä näinkin pärjää jos alkaa ahdistaa köyhyys niin käy vetämässä tunnin kahvakuula treenit ja warettaa pari hyvää leffaa se auttaa. Kirjoja waretan myös haatakoon oikeuteen vaikka sitten olen ollut varaton jo kuusi vuotta niin eipä ne multa mitään saa perittyä millään. Sen verran on tullut köyhyydessä ja muiden ongelmien takia kovapintaiseksi, että ei laki hipstereiden pelottelu tehoa. Se pelkää lakia joka uskoo sen olevan edes jonkinlainen oikeus. Minä en usko niin en pelkääkään.

        Ei ole länsimaalaista elämää.

        Ja ei tarvitse olla kiitollinen, että olet syntynyt Suomeen. Kiitollinen olisit, jos olisit syntynyt vaikkapa Ruotsiin. Ruotsalaiset ovat sen verran isänmaallisia, että pitävät esim. kynsin ja hampain kiinni ruotsalaisten työpaikoista ja siitä, että firmat eivät lähde pois. Siellä ajatellaan vielä ihmisiä.

        Terveyttä tai varsinkaan henkeä ei töiden takia kannata uhrata. Se, se vasta tyhmää onkin.

        Suomessa ei valitettavasti vain ole hyvin asiat, täällä on asiat todella huonosti länsimaalaisittain katsottuna. Tietysti, jos vertaa johonkin kehitysmaihin niin sitten ehkä, mutta otappa huomioon, että kehitysmaat sijaitsevat päiväntasaajan seudulla. Elämä on aivan toisenlaista siellä, pohjoisessa köyhyys on paljon vakavampi asia.

        Noista muista mainitsemistasi asioista en ymmärtänyt yhtään mitään. Enkä niissä varmasti pysty auttamaankaan. Mutta käsittämättömältä kuulostaa.


      • Toukkis
        mies. kirjoitti:

        Olen työtön ollut 10 v ja en ole koskaan ottanut pikavippehjä enkä muitakaan lainoja. Pitää vaan luopuu melkein kaikesta ja sosiaalisesta elämästä. Ei voi käydä missää juuri koskaan ja hyvä jos puheaikaa voi ostaa kerran 4 kuukaudessa. Rahat menee ruokaa ja vaatteisiin yleensä. Kuntosalille sentään pääsee kun se maksaa 46 egee kuussa. Olen siis pysynyt kunnossa työttömyys aikanakin. Onneksi ei ole perhettä eikä lapsia. Yksin tulee toimeen kun ei osta mitään turhaa. Oon säästänyt rahaa pahan päivän varalle jo vuosia ja kesällä olis hyvä matkustaa jonnekkin.

        Liikunta on aina hyväksi, mutta jos oikein tiukkaa tekee, jättäisin pois vielä kuntosalin. 46 e/kk on aika paljon. Sitä voi mennä jonkun kansalaisopiston tms. jumppaan tai nostella painoja kotona, juosta, pyöräillä, kävellä...

        Nykyään ei ole suurta kynnystä hakea toimeentulo tukea. Sen avulla pärjäilee aika mukavasti.


      • d342222
        mies. kirjoitti:

        Olen työtön ollut 10 v ja en ole koskaan ottanut pikavippehjä enkä muitakaan lainoja. Pitää vaan luopuu melkein kaikesta ja sosiaalisesta elämästä. Ei voi käydä missää juuri koskaan ja hyvä jos puheaikaa voi ostaa kerran 4 kuukaudessa. Rahat menee ruokaa ja vaatteisiin yleensä. Kuntosalille sentään pääsee kun se maksaa 46 egee kuussa. Olen siis pysynyt kunnossa työttömyys aikanakin. Onneksi ei ole perhettä eikä lapsia. Yksin tulee toimeen kun ei osta mitään turhaa. Oon säästänyt rahaa pahan päivän varalle jo vuosia ja kesällä olis hyvä matkustaa jonnekkin.

        Tuskinpa mitään varsinaista hyvinvointivaltiota tulee koskaan olemaan, tai jos on niin ei se kauaa pystyssä pysy. No viimeistään siinä vaiheessa kun työttömiltä otetaan tuet pois ja muuta kyykytystä niin siitäkös hupia syntyy..

        http://tinyurl.com/kuumatleffat


      • rikollisuus nousee
        d342222 kirjoitti:

        Tuskinpa mitään varsinaista hyvinvointivaltiota tulee koskaan olemaan, tai jos on niin ei se kauaa pystyssä pysy. No viimeistään siinä vaiheessa kun työttömiltä otetaan tuet pois ja muuta kyykytystä niin siitäkös hupia syntyy..

        http://tinyurl.com/kuumatleffat

        Siinä saa kokoosmulaiset sitten ruveta pykäämään 5 metriä korkeita aitoja linnojensa ympärille. Päivittää ajanmukaiset hälytysjärjestelmät ja järjestää 24/7 vartioinnin linnojensa ympärille ja maksaa vartijoille sen mukaista palkkaa, etteivät käänny isäntiänsä vastaan.

        Sinä päivänä, kun työttömiltä otetaan tuet pois räjähtää rikollisuus käsiin. Sitä kokoomuslainen ahne paskiainen ei ymmärrä. Tämä maapallo ei kuitenkaan ole heidän omansa vaikka he niin luulevat. Luonto löytää keinot ja ihminen on osa luontoa.


      • Jake12345
        suomi on paska maa kirjoitti:

        Ei ole länsimaalaista elämää.

        Ja ei tarvitse olla kiitollinen, että olet syntynyt Suomeen. Kiitollinen olisit, jos olisit syntynyt vaikkapa Ruotsiin. Ruotsalaiset ovat sen verran isänmaallisia, että pitävät esim. kynsin ja hampain kiinni ruotsalaisten työpaikoista ja siitä, että firmat eivät lähde pois. Siellä ajatellaan vielä ihmisiä.

        Terveyttä tai varsinkaan henkeä ei töiden takia kannata uhrata. Se, se vasta tyhmää onkin.

        Suomessa ei valitettavasti vain ole hyvin asiat, täällä on asiat todella huonosti länsimaalaisittain katsottuna. Tietysti, jos vertaa johonkin kehitysmaihin niin sitten ehkä, mutta otappa huomioon, että kehitysmaat sijaitsevat päiväntasaajan seudulla. Elämä on aivan toisenlaista siellä, pohjoisessa köyhyys on paljon vakavampi asia.

        Noista muista mainitsemistasi asioista en ymmärtänyt yhtään mitään. Enkä niissä varmasti pysty auttamaankaan. Mutta käsittämättömältä kuulostaa.

        "Elämä on aivan toisenlaista siellä, pohjoisessa köyhyys on paljon vakavampi asia."

        Jeps, koska lämpimässä maassa pärjää ilman asuntoakin, muttä täällä kuolee pakkaseen jos ei ole varaa asuntoon. Olen itsekin kaikkea yrittänyt jotain mainosten jakamista, mutta siinä ei ollut mitään järkeä kun palkka oli niin pieni, että se menee vuokraan ja joutu sossusta hakemaan lisää rahaa, että nippa nappa pärjää. Vaikka melkein joka päivä jakoi mainoksia. Täysin järjetöntä jakaa mainoksia kävellen 20km joka päivä niin, että nivelet paukkuu ja raha ei riitä edes vuokraan.

        Millään niillä aloilla mistä minulla on työkokemusta lähinnä teollisuudesta ei vain ole työpaikkoja tai niitä vähiä mitä on hakee joku 200 ihmistä aina. Vaikka kyseessä ei olisi edes vakituinen työ. Voi niitä aikoja kun minullakin oli hyvä duuni palkka vähän vajaa 3000€ kuussa ne ajat ovat muisto vain siitä on jo yli kuusi vuotta. Jos olisi ollut duunia voisin ollakin jotain minulla olisi autot ja asunnot nyt en ole saavuttanut oikein mitään.

        Olen lukenut, että Ruotsissa sosiaaliturva on Suomea paljon parempi, mutta vaikea sinne on lähteä kun ei ole duunia eikä Ruotsinkielen taitoa. Enkä kyllä opi ruotsia paitsi ehkä jos saisin ruotsalaisen tyttöystävän, mutta koska olen työtön en saa minkäänlaista tyttöystävää se on fakta. En ainakaan Suomea rikkaamasta Ruotsista kun ei ole varaa Ruotsalaisten miesten elintasoon. Yksikään Ruotsalainen nainen ei vaihda Ruotsalaista miestään köyhään Suomalaiseen työttömään mieheen. Ilman muijaa Ruotsista en saa jalkaa oven väliin Ruotsalaiseen systeemmiin niin vaikea sinne on lähteä.

        "Terveyttä tai varsinkaan henkeä ei töiden takia kannata uhrata. Se, se vasta tyhmää onkin. "

        Köyhyys taitaa syödä terveyden muutenkin kun se, että et merkitse tälle maalle tai kenelläkään oikeasti mitään saa aikaan sen, että ei jaksa kunnolla huolehtia itsestään enää ja elämä menee sellaseksi poikamies boksissa hiljaa rapistumiseksi. Olen ollun työtön melkein yhtä jaksoisesti jo kuusi vuotta siis vuodesta 2008 saakka kun tämä lama alkoi. Pari kolmevuotta jaksoi huolehtia itsestään sitten se alkoi rapistua pikku hiljaa nykyään en jaksa joka päivä enää edes syödä tai syön jotain epäterveellistä. Ei sitä oikein viitsi pelkästään itselleen juuri mitään kokkailla.

        Kuusi vuotta sitten kun oli vielä kunnollista duunia ja yli 15kg laihempana olin vielä siinä kunnossa, että voitin mitalleja muutamasta urheilulajista. Nyt sekin on enää haave vain. Nostelen kyllä kahvakuulia, mutta ei se paljoa auta kun ruokailee mitä sattuu ja ei ole motivaatiota vain itseä varten alkaa elämään paremmin. Toki aina välillä tsempaan ja pystyn muutaman päivän elämään paremmin, mutta sitten rapistuminen jatkuu taas.

        Kun ei ole mitään selkeää tai realistista mallia millä pääsisi köyhyydestä pois mihin uskoisi ei ole motivaatiota millä pitää itseä edes kunnossa. Lisäksi kun on tullut myös lakiongelmia ja ulosotto ongelmia, sekä terveysongelmia niin millä noi kaikki ongelmat saisi kuntoon ja pääsisi pois köyhyydestä ei oikein millään?

        Välillä ihmettelen itsekin miten eri ihminen olen nyt kun olin kuusi vuotta sitten kun oli hyvä duuni hyvät tulot ja mahdollisuuksia ja uskoa siihen, että pystyy parantamaan tilannettaan.

        Oikeasti joku virkamiesten kyttääminen ja nöyryyttäminen ei auta minua eikä mitkään rikkaat tyypit kertomassa totuuksia siitä mitä köyhä saa ja ei saa tehdä. Niin eri maailmoissa eletään.


      • Jaagobson
        ahneus tuhoaa kirjoitti:

        Hyvää elämää hyvinvointivaltiossa! Kutsutteko te teidän elämäänne elämäksi?

        Oletko koskaan ajatellut kuinka paljon ihmiskunta on kehittynyt viimeisen sadan vuoden aikana tai viimeisen 10 vuoden aikana. Ja silti elät tuollaisessa kurjuuden kurjuudessa.

        Hyvä, ahneet saavat yhä enemmän ja enemmän, ja muut eivät saa mitään. Vaikka kehitys kehittyy ja koneet korvaa kädet, niin siitä huolimatta koko ajan vain huonommaksi menee.

        Ihan samanlaisessa tilanteessa elänyt kolmen lapsenn yksin huoltajana 18v ja koskaan ei ole ollut varaa tehdä mitään. palkka 1400e asuminen 700 laskut päälle ja ruoka niin siinä se . asumistukea n.60e Nyt yksi lapsi enää kotona ja kurjuusvuosien pikavippilaskut ulosotossa ja kurjuus on muuttunut elossa jäämiskamppailuksi, ilon ja vihan välillä, teoriassa!!! mutta koska olen tyhmä niin mullaon hiton hauskaa, ja elämä silti sujuu. kun en jaksa välittää sitä mitä se voisi olla!!
        tyhmät ihmiset kärsii tyhmyydestään, mutta voivat paremmin, kun eivät jaksa murehtia. Mut ok..lapsissa näkee ,että onni ei oo ollu ihan myötäinen. se on paha..paha asia. mut oppivat kuitenkin joustaan ja nähneet mallin,että nauraa voi joka päivä.


    • Raha on vain rahaa, maksuvälineitä. Erittäin huono syy henkensä riistämiseen, varsinkin perheenäideile ja -isille. Pyydä apua itsellesi.

      Ehkäpä ahdistuksesi tosiaan helpottaa, kun jätät ulosoton hoidettavaksi koko potin. Sinulla on kuitenkin edessä monta tiukkaa vuotta, koska ala-ikäiset(?) lapset nostavat suojaosuutesi korkeaksi, eivätkä velat lyhene. Toinen helpottava asia olisi selvittää täsmällinen velkasumma, nyt kuulostaa siltä, että velkapotin epämääräisyys lisää ahdistustasi. Lisäksi sinun kannattaisi katsoa, ettei mikään vuokran, vesi- tai sähkölaskun kaltainen välttämättömyys ole sujahtanut maksamattomien laskujen pinoon.

      Kun veloista ei enää selviä, yleisohje on, että pieniä velkoja kannattaa kuitata mahdollisimman monta pois ja isot velat päästetään suoraan ulosottoon. Joka velasta tulee perimis- ja oikeudenkäyntikuluja, joten velkojen lukumäärän pienentäminen kannattaa.

      Selviät tästä kokemusta rikkaampana. Ehkä siihen menee se 15 vuotta, että viimeiset velkasi vanhenevat, joten opettele löytämään ilonaiheita ilmaisista asioista. Kevätauringon paiste, lapsesi hymy - niistä on elämä tehty.

      • sitäsaamitätilaa

        ensimmäinen asia jonka maksan kun saan rahaa on vuokra ja kaikki tärkeät kuten sähkö.muu meneekin ruokaan,minun elämääni onneksi kuuluu koira joka pitää minua myös pinnalla,pakollisilla lenkeillä ja joka on hyvä kuuntelija.Noita pikavippejä on niin paljon että en todellakaan edes tiedä mistä olen niitä ottanut.Tiedän ja tunnen että minulla on voimia pitää itseni hengissä lapseni kautta (10v) joka on isoin ilon aiheeni elämässäni.En vielä 2v sitten kuvitellut olevani tässä tilanteessa kunnes sairastuin,olin hyväpalkkaisesssa työssä ja kaikki hyvin ja sitten sairastuin ja sairastuin lisää.Takanani on yksi itsemurhayritys mutta siitä on aikaa se oli v.1992. Mutta sen verran neuvoja annan että jos on hyvässä työpaikasssa ja silti haluaa lisää rahaa älkää tehkö sitä,älkää .vaan säästäkää koska se romahdus voi tulla milloin vaan .luoja tietää vaan ei kerro .kun tulot tippuvat reilun 1000 euroa kk nettona niin se on siinä.


      • Nipppppuli
        sitäsaamitätilaa kirjoitti:

        ensimmäinen asia jonka maksan kun saan rahaa on vuokra ja kaikki tärkeät kuten sähkö.muu meneekin ruokaan,minun elämääni onneksi kuuluu koira joka pitää minua myös pinnalla,pakollisilla lenkeillä ja joka on hyvä kuuntelija.Noita pikavippejä on niin paljon että en todellakaan edes tiedä mistä olen niitä ottanut.Tiedän ja tunnen että minulla on voimia pitää itseni hengissä lapseni kautta (10v) joka on isoin ilon aiheeni elämässäni.En vielä 2v sitten kuvitellut olevani tässä tilanteessa kunnes sairastuin,olin hyväpalkkaisesssa työssä ja kaikki hyvin ja sitten sairastuin ja sairastuin lisää.Takanani on yksi itsemurhayritys mutta siitä on aikaa se oli v.1992. Mutta sen verran neuvoja annan että jos on hyvässä työpaikasssa ja silti haluaa lisää rahaa älkää tehkö sitä,älkää .vaan säästäkää koska se romahdus voi tulla milloin vaan .luoja tietää vaan ei kerro .kun tulot tippuvat reilun 1000 euroa kk nettona niin se on siinä.

        Sanoit että sinulla on myös mies? Eikö hän osallistu perheen kuluihin, kuten vuokraan, sähköön ja ruokaan?


      • P.Erse Auki

        Ulosottoon voi mielestäni hakea lisää perintä-aikaa :)
        Joten tämä 15 vuotta ei välttämättä riitä.


      • kyllä riittää
        P.Erse Auki kirjoitti:

        Ulosottoon voi mielestäni hakea lisää perintä-aikaa :)
        Joten tämä 15 vuotta ei välttämättä riitä.

        Kyllä se riittää!
        Lisäaikaa hakiessa pitää olla perustelut sitä saa saadakseen, tälläinen perustelu on että hakija tahallaan vaikeuttanut perintää esim. piilottamalla omaisuuttaan.


    • 11+16

      Älä murehdi, ittelläni on 7 sivuinen ulosottorekisteri, pelkistä pikavipeistä. Se mitä voin antaa neuvoksi, niin ole erittäin tarkkana niiden vippikeisarien kanssa, sekä perintäfirmojen joita he käyttävät. Perintäfirmat meinaa rahastavat surutta pikavippi kierteessä olevia, lisäilevät täysin laittomia kuluja aivan miten sattuu. Kun ne rupeavat menemään käräjille, niin riitauta KAIKKI, vastineeseen kirjoitat yksinkertaisesti:"Perintäkulut kohtuuttomat, vaadin niiden kohtuullistamista". Sitten vaadit myös 100-200€ peittämään ne kulut mitä olet joutunut käyttämään vastineen tekemiseen. Näin saat kivasti tiputettua kokonais velkaasi siinä vaiheessa kun ne ulosottoon menee. Itselläni vieläkin 4vuoden jälkeen Flexcash pommittaa, että on jotain muistutus kuluja jäänyt maksamatta, ovat lisänneet 6€ muistutus velan päälle 70€ perintäkuluja. Aika veijareita ne on..

      • jkljkljkljkl

        Yhtä pitkä rekisteri varmaan minulla ja rahassa noin 50 000 €. Oikeastaan itseäni helpotti, kun päästin lähes kaikki velat ulosottoon ja palkasta peritään se 1/3. Lisäksi jonkin verran ylimääräisiä suorituksia teen. Kokosin mappiin kaikki ulosotosta tulleet kirjeet ja alkuperäisen laskun (kaikista ei löytynyt). Tein myös Excel-taulukon kaikista veloista. Saldoa päivitän kerran kk uo:n lähettämän kuitin pohjalta. Ylimääräisen suorituksen teen pienimmälle velalle, jotta saan velkojia yksitellen hoidettua. Nyt on joku tolkku asioissa ja se motivoi, että edes jotain saa maksettua pois. Niin kauan kuin velkapääoma vähenee jatkan näin. Muussa tapauksessa pitäisi kai miettiä esim. velkajärjestelyä, mutta nyt tuskin sellaiseen pääsen. Kannattaa rohkeasti selvittää velkojen määrä ja maksukyvyn pohjalta miettiä jatkot. Velkaneuvojalle kannattaa soittaa myös ja Takuusäätiön neuvontaan - osaavat myös kertoa eri vaihtoehdoista.


      • 6+9

        "Aika veijareita ne on."

        Itsekin olet aika veijari. Meinaan kun on seitsemän sivua ulosottorekisterissä pelkästään pikavipeistä. :)


    • Voimia

      Olet arvokas, lapsillesi ja ihan muutenkin - ei meitä täällä määritä ulosottorekisteri, ei tilin saldo - muista se! Apua saa ja velkaneuvojalta kannattaa kysyä ja ingnoroida kaikki vähättelevät kommentit, jos sellaisia jostain satelee. Vaikka tänne voi soittaa: Kriisipuhelin numerossa 01019 5202 (arkisin klo 9.00– 07.00
      viikonloppuisin ja juhlapyhinä klo 15.00–07.00). Luulisi, että tuoltakin osataan ohjata eteenpäin. Älä lannistu! Ajallaan maalliset hommat kyllä selviävät, ole itsellesi armollinen!

    • sitäsaamitätilaa

      kiitos ,uskomatonta että kerrankin saa asiallisia viestejä.Minä sinnittelen päivän kerrallaan.Tänään tein lapsen kanssa keksejä yhdessä,sekin tuntui jopa jo hyvälle. Minä niin rakastan tätä perhettä mutta välillä ei vaan jaksa ajatella kuin sitä omaa pahaa oloa,siihen ei auta mikään ei edes tietoisuus siitä mikä suru muille jäisi.

      • micke2

        Hei...nyt pienin askelin... ja ennen kaikkea puhua asioista oikeilla nimillä,niin hankalaa ja vaikeaa kuin se onkin. Paperipino järjestykseen,aikataulutus toiminnalle...pienin askelin. Ja kun paperille tekee jäsennyksen se auttaa.
        Rohkeasti vain eteenpäin. Elämässä tulee haasteita ja nyt tämä on se sinun haasteesi .On turha kysyä miksi näin kävi? Sen aika on ehkä myöhemmin. Nyt tärkeintä on miten ja kuinka tästä lähdetään eteenpäin. "kärsimys on erottomaton osa ihmisen elämää,muuten emme ymmärrä elämän syvintä merkitystä"
        ehkä se on näin?Meille kun annetaan ,väittäisin useammalle elämässä haasteita,jotka laittavat ajattelemaan näiden asioiden tarkoitusta ja merkitystä.
        Nyt et anna periksi! Näytä tälle maailmalle,ihmisille ja ennenkaikkea itsellesi ,että jumankekka en luovuta...Ja kun sen teet ja päätät niin huomaat ,että tämä on se yksi vuori ,jonka päälle on vain kiivettävä ja välillä se tekee niin helkutin kipeetä.....


    • Samassa jamassa

      Samassa jamassa ollaan. Minä ajattelen kuitenkin niin, että se ulosotto ei ole maailmanloppu. Kyllä siellä on meidän lisäksemme suuri joukko muitakin. Elämä jatkuu ja ainakin itse koen, että päästämällä kaikki ulosottoon minun on pakko opetella suunnittelemaan talouttamme paremmin. Tsemppiä ja nauti perheestäsi. Raha ei ole maailman tärkein asia - ei edes kärkipäässä :)

    • Voi PRKLE!

      Se on jännää, kun itsellä on omassa elämässä omat ongekmat ja rajalliset mahdollisuudet saada normaalit asiat. Velkaa ei ole ollut nyt 12 vuoteen, mitä on ollut, niin ne on hoidettu. Henkiilötakaajat velvoittaa hoitamaan asiat, sillä oma luottamus on ansaittava....

      nii, ja päivittäiset laskut pitää aina hoitaa....

      Mutta mua kiukuttaa tuo, että toisilla on kyky ensin velkaantua omia rajojaan yli ja sitten tulee joku suojaverkko alle, että ei tule naarmuja. Teillä ulosotossa ja velkajärjestelyssä olevilla on asiat hyvin. Te saatte sitten aikaanaan mahdollisuuden alkaa aslusta ja teillä on takana hyvät elämän kokemukset ja asiat.

      EI PRKLE voi olla näin, että osa porukasta menee maanrakoon kun ei ole saanut hienoo formulalegolaatikkoa elämässä ja sitten toiset saa noi helposti kaiken ja "lusimalla" muutama vuosi "ehdonalaista", niin ollaan taas tyytyväisen- VOI V*******

      joskus 20-30v takaspäin, niin oli asioitten kunnossaolo hyve, nyt jos hoisat asiasi kunnolla ja saat pienestäkin määrästä vaikka satasen säästlöön, niin olet omituinen. Kunnianhimo ei olekaan enään sitä, että pääset omaan arvoosi, vaan se että sinua paapotaan V****sti.

      Älä huoli, kyllä elämä vielä voittaa!

      • En ymmärrä

        Olen samaa mieltä, paitsi kyllä näille pikavippaajille tulee seinä vastaan kun ei luottotietoja ole, eivät saa mitään laskulle eikä todellakaan pienintäkään asuntolainaa tulevaisuudessa. Ihmettelen miten ihminen voi olla noin tyhmä että menee hankkimaan kaikenmaailman pikavippejä ja muita "pikkulainoja"? Ettekö osaa lukea? Kyllähän niissäkin kerrotaan mitä se loppupelissä tulee maksamaan kovien korkojen kera.
        Eikö ymmärrys riitä? Jättäkää ne sitten ottamatta.
        Minua opetettiin jo lapsena ettei raha kasva puussa ja sen eteen pitää tehdä työtä. Turha kuvitella että aina pysyy terveenä tai että työpaikka säilyy vaikka terveenä pysyisikin, en ole koskaan vetänyt talouttani niin kireälle etten selviäisi myös "pahoista päivistä".
        Ei minua kukaan kiittele siitä että osaan hoitaa raha-asioitani, paitsi minä itse.


      • asiat kunnossa
        En ymmärrä kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, paitsi kyllä näille pikavippaajille tulee seinä vastaan kun ei luottotietoja ole, eivät saa mitään laskulle eikä todellakaan pienintäkään asuntolainaa tulevaisuudessa. Ihmettelen miten ihminen voi olla noin tyhmä että menee hankkimaan kaikenmaailman pikavippejä ja muita "pikkulainoja"? Ettekö osaa lukea? Kyllähän niissäkin kerrotaan mitä se loppupelissä tulee maksamaan kovien korkojen kera.
        Eikö ymmärrys riitä? Jättäkää ne sitten ottamatta.
        Minua opetettiin jo lapsena ettei raha kasva puussa ja sen eteen pitää tehdä työtä. Turha kuvitella että aina pysyy terveenä tai että työpaikka säilyy vaikka terveenä pysyisikin, en ole koskaan vetänyt talouttani niin kireälle etten selviäisi myös "pahoista päivistä".
        Ei minua kukaan kiittele siitä että osaan hoitaa raha-asioitani, paitsi minä itse.

        Hei! Kiitän ja tsemppaan sinua, että olet osannut ja osaat hoitaa raha-asiasi! Niin minäkin teen. En ole ikinä ottanut mitään pikavippejä ja jos jotain lainaa on ollut niin olen ne maksanut ajallaan takaisin. Samoin teen pakollisille laskuilleni.
        Onneksi on meitä asioistaankin huolehtivia vielä olemassa. Vaikka kyllähän velkaiset työllistävät suurta määrää ihmisiä ja "tuottavat" ylimääräisten korkojen maksuilla joihinkin "kassoihin" rahaa.


    • Sama täällä

      Täällä myös yksi raha-asioiden kanssa mokannut ja pahan kerran (omasta mielestä). Vuonna 2010 annoin kaikkien osamaksu laskujen mennä ulosottoon...en selvinnyt niistä. Pienen lapsen kanssa oli raskasta olla yksin ja päälle vielä rahasotkut. Helpotti silloin....tänä päivänä 2014 olen yksin 2 lapsen kanssa. Ei osamaksuja vaan aina jos lapset tarttee jotain yritän ostaa käteisellä. Talous jotenkin tasapainossa, vuokra, sähkö ym tärkeet maksan ensin palkasta 1200e/kk jää käteen ku palkasta vähennetty ulosotolle. Nautin lapsistani ja elämästä...ei se ruusuilla tanssimista oo, mutta kuitenki :) Ja kyllä se velka kummittelee sielä takaraivossa jokapvä! Tsemppiä et ole yksin.

    • kkfnfnfnbffkfbfbfkfk

      Kun asioiden antaa vain olla, se tuntuu aluksi ahdistavalta. Mutta lopulta mikään ei ole niin vapauttavaa kuin se tunne, että tietää että kun lasku tulee, sillä voi sytyttää saunan pesän. Tietenkin jos omaisuutta on, se pitää ensin osata suojata omistusjärjestelyin. Mutta sen jälkeen on vapaa. Ei mitään stressiä mistään.

    • mek

      Miksi et ruvennut elämään tulojesi mukaan kun ne putosivat ja sanonut miehellesi että nyt on minun rahat loppu eikä paikata vipeillä jokapäiväistä elämää ja se siitä. Jos miehellasi vakitulot niin palkkiin ja otat sen verran lainaa että saat ne kaikki muut velat maksttua ja tarpeeksi pitkä maksuaika siihen yhteen lainaan niin selviät helpommalla.

    • Muille laskut

      Törkeetä elää velalla leveetä elämää eikä pienennä menojaan tulojensa mukaiseksi.

      Kyllä on annettu mennä vaan.

      Ettekö osaa laskea ja pitää talousmenoista kirjanpitoa. Eletään vaan kuin viimeistäpäivää.

      Olen elänyt yksin ja pienillä tuloilla ja tiedän kuinka tarkkaan ne roposet pitää laskea ja tinkiä monesta huvista. Käykö teillä niin että kun tulot pienenee elintaso pitää vaan säilyä samana.

    • pikanikki

      Ihmettelen kun kukaan ei huomioinut että taloudessa oli myös mies, entä hänen tulonsa? Eihän aloittaja yksin joutunut maksamaan, kai sillä miehelläkin tulot on ja maksaa yhteisiä laskuja? En nyt ymmärrä mikä ongelma tuossa muuta oli kuin nuo pikavippilainat, jotka kyllä luulisi hoituvan, kun vaan maksaa niitä noiilla tuloilla, jotka minusta olivat ihan kohtuu hyvät.?

    • KALLE KELLO

      Siittä vaan. Et saa luottoa mistään, et mitään osamaksulla... Kannattaisiko miettiä vielä. Vain idiootit ottaa pikavippejä, joissa korko on suorastaan kiskontaa. Ei sitten tullut mieleen hakea pankista lainaa, jos sitä oli pakko ottaa? Ala maksella velkojasi, tosin ensin teet listan, mitä ostelet jne.. Varmasti huomaat, että suurin osa hankinnoistasi on turhaa.

    • Angel red

      Surullista!
      Mutta!
      Elämä on arvokasta aikaa, sitä ei kannata hukata ainakaan velkahuolien takia!
      Voin sanoa, että itse olen tilanteessa missä talousasiat painaa..joka suunnalta..
      Kaikki alkoi siitä, kun päätin realisoida omaisuutta..veroja veroja lisäveroja..
      Kierre valmis..
      Toivon teille kaikille kanassasisarille voimia&jaksamista näiden asioiden kanssa!
      Siunausta uuteen päivään!

    • : (

      Ai kamala mitä juttuja :(
      Hyvät ihmiset, miksi ihmeessä olette ottaneet pikavippejä!? En ummarra :(

      Itse jouduin viime kesänä nostamaan 300€ opintolainaa vuokranmaksua varten, ja pelkästään sen takaisinmaksu ahdistaa!
      En missään nimessä aio ottaa sitä enää lisää! Elän todella vähällä ja mielummin kärsin vähän nälkää, kun otaan mistään minkäännäköistä lainaa tai velkaa!

      Menen aina ihan paniikkiin, kun saan jostain (useimmiten perättömiä ja virheellisiä) perintäkirjeitä, koska pelkään, että menetän luottotietoni.
      Se on minulle hyvin tärkeä asia, enkä tajua ihmisiä, jotka sen haluaisivat vaarantaa tai menettää kokonaan!
      Siinähän menee koko elämä pilalle...

    • oman elämänsä herra

      MIkä saa ihmisen elämään feikkielämää eli "kaikki on hyvin" vaikka ei olekaan.
      Naapurit elivät koko päivän piilossa verhojen takana ja lähtivät kauppaan vasta klo 17 aikaan niinkuin olisivat tulleen töistä klo 16 . Todellisuudessa olivat olleet työttöminä jo vuosia. Miten aikuinen, älyssään oleva ryhtyy tuollaiseen.
      Muutama vuosi sitten Porvoossa joku perhe oli elänyt 2 viikkoa kellarissa, missä ikkunat oli peitetty muovilla. Olivat muka ulkomaanmatkalla mihin heillä ei todellisuudessa ollutkaan varaa. Varmaan kiva maata tunkkaisessa kellarissa aurinkolamppujen alla. Ja pakottavat vielä omat lapsensakin mukaan moiseen kurjuuteen ja valheeseen.
      Ei voi yhteiskunnan paine olla niin kova, että pitää elää sellaista elämää, mihin todellisuudessa ei ole varaa. Jokainen meistä jää mm. eläkkeelle jolloin tulotaso putoaa karkeasti niin, että entiunen netto onkin nyt brutto.
      Tasapainoisella ihmisella ei ole mitään vaikeuksia selviytyä tuossa uudessa tilanteessa, kun vaan asennoituu ja säätää menot tulojen mukaan.
      Ei tarvi jatkuvasti ostaa kaikkea uutta. Kunhan selviää perusmenoista.

    • minä olematon
    • tavallinen pulliaine

      Siis tuo 1300e kuukaudessa olisikin jo ihan kohtuullista, kun itse saan kelalta vaan 700e kuukaudessa ja elääkin pitäisi. Se on johtanut jo siihen, että mainokset ovat ihan turhia. Deletoin ne välittömästi sähköpostista. Niitä tulee viikossa luukkuun satoja.

      • mmmmmmmmm

        just700 vuokrat


      • .......

        Jep sama täällä. Eletään miehen kanssa hänen 480€:n opintotuella asumislisällä ja minun 220€:n asumistuella. Vuokraa maksetaan 580€ ja loput rahat menee ruokaan ja laskuihin...


    • macyk

      Montako lasta? Kuten joku totesikin..suojaosuus on noin 1200 kahden lapsen kanssa..eivät vie mitään!!!
      Anna mennä vaan, ei noilla tuloilla ja elääkkeellä velkoja makseta

    • näinsennäin

      Kurjaa, että nykyään niin moni kuvittelee tämän maailman pyörivän niin, että vaikka olet varaton/köyhä niin sullakin pitäisi olla vähintään sama elintaso kuin sun naapurillakin. Miksi pitää ostaa uusi 600 euron puhelin, jos sulla ei oikeasti ole varaa kuin 200 euron puhelimeen? Ota itseäsi niskasta kiinne, ole kunnon kansalainen ja maksa velkasi ja rupea elämään tulojesi mukaan. Niin tällä suurin osa meistä muistakin tekee.

    • hannutar3

      Itse olet itsesi lisiin laittanut.Sinulla on kuitenkin mies ja lapset. Et ole yksin. Monet tulee ko summalla toimeen ihan hyvin. Oma eläkkeeni on 1400 ja pärjään sillä ihan ok. Tarkista rahankäyttöäsi ja mene jonnekkin velkajärjestelyyn, mutta sinnekkään tuskin pääset.

    • uo_ssa

      Olen samassa tilanteessa ja tosiaan suojaosuus on reilu 1200e/kk ja avio-avo puolison tulot eivät vaikuta millään muotoa koska ulosmittaus on vain sinulta. Järkevin on antaa mennä uolos ottoon ja kun selvitys on ettei voida ulosmitata sinut todetaan varattomaksi eikä enää tehdä kuin vuosien päästä tarkastus jos olet päässyt töihin jolloin tulot kasvaneet jos käy niin että olet saamassa peintöä älä ota sitä vastaan vaan luovutat sen lapsille näin ulosotto ei voi viedä sitäkään osaa !!!!

      • Ei onnistu

        Käsittääkseni perinnöstä ei voi kieltäytyä jos on velkoja ulosotossa. Uo-mies vie perinnöt, mikä mielestäni on kyllä oikein.


      • Mikä tässä väärin
        Ei onnistu kirjoitti:

        Käsittääkseni perinnöstä ei voi kieltäytyä jos on velkoja ulosotossa. Uo-mies vie perinnöt, mikä mielestäni on kyllä oikein.

        Kyllä vain onnistuu.Luopua perinnöstä lapsen eduksi.Näin on tehty.
        Verottaja ja näin myös ulosottomies saa tiedon vasta jälkeenpäin.
        Ei voi mitään kun ei ole mitään.


      • Nykytyyli

        Eli eletään kuin ellun kanat velalla ja pistetään ne sitten muiden maksettavaksi.


    • Säästäväinen sinkku

      Täällä 30v. sinkku nainen, jonka periaate on viimeiset vuodet ollut, ettei velkaa oteta, ja säästää voi mihin vaan mitä haluaakin tehdä. Poikkeus olisi tietysti asunnon osto, mutta autoonkin sain säästettyä rahat pitkällä aikavälillä. Varsinaista velkaa minulla ei ole koskaan ollut, mutta postimyyntien tilimyyntejä sain jonkin aikaa maksella takaisin. Ei niidenkään kanssa ongelmaa ollut, mutta summaa kertyi, ja tuntui tosi hyvältä saada siltäkin suunnalta "velat" nollille.

      Velattomuuden periaatteeseen olen päätynyt pitkälti siksi, että itsellä on paljon helpompi olla, kun talous on hallinnassa. Sivusta olen seurannut omia vanhempia, jotka kyllä maksavat kuukausittain pois luottovelkojansa, mutta pienituloisina heidän palkkansa ei sitten kuitenkaan riitä koko kuukauden menoihin, ja pois maksettu luotto otetaan taas takaisin. Eli velkoja ei saada ikinä pois maksettua sillä menolla, ja luottofirma saa korkonsa kuukausi kuukaudelta hamaan tulevaisuuteen.

      Olen pienipalkkainen myyjä itsekin, ja jos en löydä kohta uutta työtä, niin olen parin kuukauden päästä työtön, sillä teen töitä yrityksessä, jossa on käynnissä loppuunmyynti. Olen siis todella iloinen siitä, etten jää työttömäksi velkataakka olallani, vaan olen onnistunut saamaan jotain vähän säästöönkin. Pahan päivän varalle. Tai että saan pidettyä auton, työttömänäkin, edes jonkin aikaa.

      Alussa aloitin pienestä palkasta säästämisen muutamilla euroilla joka kuukausi, ja kun huomasin että se pieni raha pysyi säästössä, nostin säästösummaa pikkuhiljaa. Välillä olen säästänyt isompiin hankintoihin, kuten koiraan tai autoon. tai kodinkoneisiin, toisaalta on ollut tarpeen ryövätä säästöjä esim. autoremonttiin, jotka kuitenkin maksavat sen verran, ettei kuukausipalkkani kestäisi sellaista maksuerää yhdellä kertaa. Ja kuten sanottu, jos olen kohta työtön, niin hyvä että säästöjä on hankalia kuukausia varten. Tarvittaessa osaan kyllä kituuttaa 20-30 euron viikkokustannuksilla, mitä tulee ruokaan, pesuaineisiin jne. Ei se kivaa ole, mutta kun velkaa en ota. Ikinä.

      Luin juuri budjetoinnista erään kirjoituksen, jonka jätin itselleni säästöönkin, jotta voin tarvittaessa palata sen ajatuksiin myöhemmin. Tässä siitä muutama pääkohta:

      LAADI SUUNNITELMA ELI BUDJETTI -Pane tarpeet aina mielihalujen edelle.

      ÄLÄ KADEHDI

      PIDÄ ELÄMÄ YKSINKERTAISENA -Keskity perusasioihin

      TYYDY VÄLTTÄMÄTTÖMYYKSIIN

      VÄLTÄ TARPEETONTA VELANOTTOA -"Lainanottaja on lainanantajan palvelija." Ne, jotka ottavat sitä turhaan, huomaavat usein saaneensa painavan taakan harteilleen.

      SÄÄSTÄ ENNEN KUIN OSTAT -Rahan säästäminen jotain hankintaa varten voi tuntua vanhanaikaiselta, mutta se on viisaimpia keinoja välttää taloudellisia ongelmia.

      Mitä tulee sinun tilanteeseesi, toivotan kaikkea tsemppiä jatkoon. Et varmasti ole tilanteessasi yksin, monilla muilla on samoja ongelmia. Ulosotossa on se hyvä puoli, ettet voi sen puitteissa saada kannettavksesi enää uusia velkoja, vaan voit pikemminkin lyhentää nykysiä, ja päästä niistä vielä voitolle joku kaunis päivä. Ja jos kykenet, niin kokeile, miltä tuntuu laittaa ihan pieni summa sivuun joka kuukausi, vaikka vaan se 5€ alkuun. Päätät tiukasti, että se on säästöä, johon et koske, ja kun huomaat onnistuvasi, säästöinto kasvaa. Ja se pienikin kertyvä raha on sitten olemassa siellä säästössä, jos tulee eteen IHAN OIKEA PAKKO jostain syystä ottaa se sieltä. Ja jos ei tule, säästö kertyy, ja voit ehkä lopulta suunnitella sillä pientä lomaa, tai maksaa sillä pois isompaa erää kertynyttä velkaa. Jossain mielessä velan lyhentäminen, ja pois aaaminen on eräänlaista säästämistä sekin.

      Tsemppiä jatkoon, voimia, ja pidä huolta sekä itsestäsi, että perheestäsi!
      On mahdollista elää varojensa mukaan, ja on mahdollista nähdä velan yli tulevaan!

      • kuri menoissa

        Toivon todella, että saisit nopeasti uuden työpaikan jos jäät työttömäksi! Onnea elämääsi!
        Minäkin olen auton omistava pienituloinen ja välillä kuluni ovat 200€/kk sisältäen bensakulut. Voin syödä useammankin päivän tavallista perusruokaa.


      • mulkkujen maa
        kuri menoissa kirjoitti:

        Toivon todella, että saisit nopeasti uuden työpaikan jos jäät työttömäksi! Onnea elämääsi!
        Minäkin olen auton omistava pienituloinen ja välillä kuluni ovat 200€/kk sisältäen bensakulut. Voin syödä useammankin päivän tavallista perusruokaa.

        Huh huh mitä kärsimystarinoita. Syy vai seuraus.

        Mikä on syy. Palkkataso/ostovoima. Miksi mihinkään ei ole varaa. Palkkataso/ostovoima. Ei ole työtä. Joku voittaa.

        Lähtekää pois, opetelkaa kielet.

        Kokoomuslaiset lukee teidän "säästövinkkejänne" kuin piru raamattua ja imevät teiltä viimeisetkin säästöt, jotka täällä paljastatte kaikille. :)


    • Yksvain

      Ei se elämä siihen lopu. Virheistä oppii etc.
      Itse olen ollut kanssa ulosoton asiakkaana jo monta vuotta, mainittakoon, ettei velkani tulleet pikavipeistä yms, vaan ihan elämäntilanteen rajusta muuttumisesta,
      Nyt on velkaa jäljellä enää n. vuosi, palkastani mennyt aina ulosotolle siivu ja tässä jo vuosia elänyt nyöri kireänä ja kaikesta ylimääräisestä sanonut "ei".

      Ei se elämä lopu velkoihin, ne vain on maksettava ja jatkettava eteenpäin.

      Sanoit että sulla on mies? Se varmasti helpottaa kun et ole yksin taakan kanssa. Ja mikäli taas olet (toisessa viestissä kerrot maksavasi vuokran ja sähkön heti pois) niin ei se elämä siltikään lopu siihen. Olen myös ollut lapsen kanssa yksin. Kekseliäisyyttä vain mukaan elämään niin hyvin pärjää. Kun oikein suunnittelee ruuan, niin hyvin pienellä summalla pärjää viikonkin. Jatkaa vain aina edellisen päivän ruokaa ja se on siinä.

      Sinulla on vastuu 2 lapsesta. Et voi vain antaa periksi ja vetää itseäsi kylmäksi. Olet tehnyt sanattoman lupauksen silloin kun olet lapset päättänyt pitää ja se on " pidän teistä huolta". Nyt vain selkä suoraksi, ja menet vaikka velkaneuvojalle puhumaan tilanteestasi.
      Minäkin kävin velkaneuvojalla mutta velkani takaisin maksu olisi pitkittynyt vuosia mikäli olisin lähtenyt siihen järjestelyyn joten päätin kituuttaa enemmän lyhyemmän aikaa ja päästä jaloilleni nopeammin.

      Ja muista että ulosottomiehetkin ovat ihmisiä, jos heitä kohtaan on rehellinen ja pyrkii yhteistyöhön niin hekin ovat soinua kohtaan reiluja ja tarpeen vaatiessa joustavat.

      Kun olet vuoden maksanut velkaasi sinne, niin sinulla on oikeus anoa 2 vapaa kk./ vuodessa jolloin voit tehdä isompia hankintoja.
      Itse olen nuo käyttänyt esim. uuden pyörän hankkimiseen lapselle tms.

      Kyllä se elämä voittaa kun on vain halua ja selkärankaa. Tsemppiä!

    • Köyhän kaveri

      Miesystäväni olisi joutunut ulosottoon pikavippiensä takia, niin ulosottomies ehdotti että jos on mahdollista yhdistää kaikki velat ja ottaa pankkilaina. Hän sai, vaikka nettotulo on 1500 euroa. En tiedä käykö tämä nyt ohjeeksi ollenkaan, kun tuloeronne on kuitenkin aika iso. Mutta miesystävä maksaa nyt 250 euroa/kk ja korko on 8 %. Itse pitää parempana ratkaisuna kuin ulosottoa ja pärjäilee toki vähän kituuttaen kun on auton osamaksu ja aika iso vuokra maksettavana myös.

    • Älä luovuta. Nyt näyttää tältä mutta kyllä asiat selviää.Ihmisellä on suoja osuus,eivät vie kaikkea. Itselläni on kanssa mies ja kaksi lasta. Itse olemme samassa tilanteessa

    • asiamies2

      jos ootte työttömänä ottaneet pikavippejä
      älkää maksako niistä korkoja eikä muita kuluja.
      vipin myöntäjä on toiminut lainvastaisesti
      tulottomalle henkilölle ei saa antaa vippejä.
      jos perintätoimistolta tulee laskuja,ottakaa selvää
      onko sillä yhteyttä vipin myöntäneeseen firmaan.
      silloin ei saa perintäkuluja periä.

    • Sääliä ei tule

      Kun kerran tiedät että on oma vika niin miksi sinä sitä täällä uliset?

    • nauti

      ota lisäävaan jos saat samaan konkkaan ne menee

    • jäy

      Nosta niin paljon rahaa kun mahdollista pikavippi ym.huijjarifirmoilta niin kauan kun luottotiedot kunnossa.Lähde lomalle ja sitten nostat sossusta rahaa niin paljon ku irtoaa ja kehittelet jotain millä voit tienata pimeätä rahaa äläkä pode huonoa omatuntoa.

      • kaiken kokenut

        Jos sinulla on tommoinen velkalasti hartioillasi , mene ihmeessä velkaneuvojan luo ja ano velkajärjestelyä !
        Niukkaa elämä on velkajärjestelyssäkin , mutta sinulle lakimies laatii maksuohjelman , jonka mukaan makselet velkojasi . Ei tarvitse enää arpoa mitä maksaa, mitä ei . Ei tarvitse laskuja kuumeisesti pyöritellä enää.
        Itsestään selvää ei ole, kuulutko velkajärjestelyn piiriin. Oikeus sen säännöillään ratkaisee . Kukaan ei kiellä yrittämästä ! Onnea matkaan !


    • jamassa

      Itselläni alkoi tämän vuoden tammikuussa ulosotto ja helpotti kummasti, nyt menee palkasta se mitä menee, eikä tarvitse taistella perintätoimistojen maksusuunnitelmien kanssa. Jää rahaakin enemmän käteen.
      Minua lohdutti jonkun kirjoittajan teksti " muut maksaa kovia asuntolainoja ja minä ulosottoa".
      Monella lainat jopa 25 vuotta, itse varmasti selviän noista lainoista paljon aikaisemmin.
      Omistusasuntoa en ole aikonutkaan hankkia vaan olen tyytyväinen vuokralainen.
      Nauti elämästä äläkä anna ulosoton pilata sitä, kaikki selviää joskus.

    • mavaki1

      Reilusti pitää asiat sopia maksujen saatavien kanssa. Itse yrittäjänä kokenut sen kun asiakas luimii maksuissa. Se raha mitä et maksa takaisin on jonkun toisen tienesti. Perintätoimistojen kanssa saat sovittua osamaksuna laskut,älä päästä ulosottoon.
      Nyt nainen ryhdistäydy äläkä vingu! Asiat pitää hoitaa. Ja todella typerää edes miettiä jotta kallisarvoisen hengen itseltäsi riistäisit. Elämää tulee kunnioittaa joka muodossaan. Ota yhteyttä lääkäriin, masentuneisuus taitaa sopia kuvaan sinulle myös. Se tulee hoitaa jotta jaksat hoitaa asiasi ja lapsesi. Selkä suoraksi ja tulta päin! Tsemppiä kevääseen :)

      • vituut sano Vatanen

        Pikavipit ja pankkien lainat on suurimmaksi osaksi pelkällä kirjanpidolla luotua rahaa joten se on oikeastaan niille ihan oikein jos jättää ne maksamatta.


      • stoptherobbery.com
        vituut sano Vatanen kirjoitti:

        Pikavipit ja pankkien lainat on suurimmaksi osaksi pelkällä kirjanpidolla luotua rahaa joten se on oikeastaan niille ihan oikein jos jättää ne maksamatta.

        Olet oikeassa kuomaseni

        nykyään kun raha on digitaalista formaattia enimmäkseen. Lainaa hakiessasi pankki vain taputtaa tilillesi numeroita, mistään ei katoa rahaa fyysisessä muodossa.

        Ryöstö on siinä kohtaa kun maksat sen takaisin korkojen kera. Pankki luo rahaa tyhjästä ja pomot saa muhkeat osingot.

        Kaikkihan me tiedämme että nämä pankit ovat ykistyishenkilöiden omistamia.


    • jggkg

      Itsellänikin ollut eron jälkeen todella tiukkaa ja lainaa moneen paikkaan. Luottotiedot ovat kunnossa, mutta minulle oli suuri yllätys, että, jos esim. pankkeihin lyhentää huonosti lainojaan niin sieltä on jatkossa vaikea saada lainaa. Tuo tieto sai minussa aikaan ryhtiliikkeen ja suuren säikähdyksen. Näin ollen päätin ottaa yhden isomman lainan vielä kun saan lainaa jostain ja maksaa kaikki pienemmät velat pois yhdellä kertaa. Näin ollen luottotietoni säilyy ja suhteeni pankkeihin pysyy kunnossa.

      Eli nuorena olen elänyt huolettomasti vaikka minulla olisi ollut täysin varaa elää ilman tiurhia velkoja, koska tuloni ovat hyvät. Nyt iski paniikki ja tiedän, että asiani ovat vielä pelastettavissa. Luultavasti käyn myös kunnan velkaneuvojalla jo tässä vaiheessa.

      Eron jälkeen olen myös paljon keskustellut ystävieni kanssa ja käynyt pari kertaa terapiassakin. Sinulle aloittaja neuvoisin, että keskustele rehellisesti kaikista ajatuksistasi ja tuntemuksistasi vaikka miehesi, ystäväsi tai terapeutin kanssa. Puhuminen on ainoa keino selvitä ja kaikki vaikeudet on aina voitettavissa. Elämä ja lapsesi ja miehesi ovat liian arvokkaita asioita menettää. Itselläni ei ole miestä eikä perhettä ja juuri se sattuu, koska ikääkin alkaa tässä jo olla....

      Kaikkea parasta ja voimia sinulle! :)

    • olenko väärässä?

      Minun ohje olisi tämänlainen. Jos maksusi, lyhennyksesi ym, lakkaavat maksuvaikeuden takia perintätoimistolle, se velka ei vanhene koskaan ellet siirrä itse velkojasi käräjäoikeuden päätökseen ja ulosottoon. Ai miten niin? No perintätoimisto uusii kolmen vuoden välein karhumakirjeella saatavansa, eikö vaan? Tietenkin voin jättää velat maleksimaan perintätoimistoihin, eihän niitä periaatteessa tarvitse maksaa, eivät siis tule kukkarolle väkisin tarvittaessa, kuten ulosottomies. Mutta sillä pelillä ei tulisi koskaan pääsemään maksuhäiriömerkinnästä. Perintälain 16.3.2013 voimaaan tulleen muutoksen mukaisesti kuluttajavelallisella on tosin oikeus pyytää velkansa siirtämistä oikeudelliseen perintään (tuomioistuinkäsittely ja ulosotto) Käräjäoikeuden päätöksestä alkaa vanhenemisaika joka on 15 vuotta uo:ssa, mutta tosiaankin perintätoimisto voi vedättää vuosikausia perittäväänsä ja kulut kasvaa. Minä tein niin ja nyt velka maksettu vuoden päästä ulosoton kautta.

      • olet väärässä

        Nyt et ole ihan ymmärtänyt koko asiaa. Et voi mitenkään itse siirtää velkojasi ulosottoon. Voit pyytää tätä perintätoimistoilta mutta heidän ei tarvitse siihen suostua.


    • bjmbhk

      Teeppä ITSES VARATTOMAKSI, niin olet SUOJATTU. tai se MIEHES.

      Niin teki eräs tuttavan mies, kun EI HUVITTANUT työt, tai tosin laittoi AINA uuden FIRMAN pystyyn ja niin kauan kun tukirahaa tuli oli OK, mutta sitten konkkaan : ) ja taas uusi.

      Loppujen lopuksi SOSSU ja AKKA maksoi KAIKEN. 20v sossu elätti ja akka kävi töissä ja maksoi ukkonsa velkoja.
      Mutta, äijä porkutti, kun oli tehnyt itsensä varattomaksi, muut kustansi ja maksoi.

    • Let it be.

      Suomessa ylivelkaantuneella ei ole juuri ihmisoikeuksia.

      Siinä menee yksityisyys (tele,) ei saa edes asuntoa, vakuutuksia, puhelinliittymää...

      Suomi polkee pankijohtajien johdolla surutta vaikeuksiin ajettujen oikeuksia.

      Jo ihminen joutuu kolariin, syyttömänä tai syyllisenä hän saa nopeasti apua ja hoidettaan aina niin kauan että on jälleen tolpillaan jos vain mahdollista.

      Jos ihminen joutuu taloudelliseen "kolariin," syyttömänä (verotus, kartellit, kiskonta, tms.) tahi omasta syystään; häntä aletaan pahoinpidellä taloudellisesti surutta.

      Suomi on hyvinvointivaltiosta yhtä kaukana kuin pimeä on valosta.

      Mutta.... jos sulkee raha asiat pois... voi huomata kuinka paljon muuta hienoa elämässä onkaan!

      • 19+6

        Onkohan Suomi AINOA MAA MAAILMASSA, jossa kuka vaan saa urkkia kenen vaan luottotiedot seitsemän euron korvausta vastaan?

        Ulkomailla asuneena voin sanoa että on häkellyttävää että näin on.


    • Maalaisjärki mukaan

      Olen huomannut omassa tuttavapiirissäni, että rahankäytön periaatteet opitaan jo kotoa.
      Itse opin sen, että yli varojen ei eletä. Jos ei ole rahaa johonkin, sitä ei osteta, ennen kun siihen on rahat säästetty.

      Sain myös vanhemmiltani tilikirjan, kun muutin pois kotoa opiskelemaan. Aluksi pidin sitä kaikkiviisaana nuorena aikuisena (19v) typeränä ja pikkumaisena saivarteluna,
      mutta kas kummaa - siitähän näki todella helposti, mihin se raha menee!
      Olen tähän päivään asti pitänyt ja jatkanut tilikirjan pitoa, enkä edelleenkään osta mitään osamaksuilla.
      Lomamatkoilla on tietty päiväbudjetti ja siinä pysytään.

      Sitten on näitä ystäviä, joilla voi olla suuretkin tulot tai ovat koko ikänsä olleet kuin suuria lapsia ja elelleet vanhempiensa tai isovanhempiensa rahoilla.
      Vanhempia voi myös syyttää, miksi hyysäävät aikuisia lapsiaan. Älä anna rahaa, älä takaa lainoja!

      Asutaan liian kalliissa ja suuressa omakotitalossa tai ajellaan hienoilla autoilla, lapsilla viimeiset merkkipuhelimet ja ipadit. Harrastetaan jääkiekkoa ja ratsastusta, siis kalleinta mitä löytyy.
      Syynä on vain näyttämisenhalu ulospäin, menee paremmin mitä todellisuudessa?
      Sitten itketään, kun on velkaa ja laskuja ja ulosottomies käy kolkuttelemassa.

      En toivo kellekkään mitään pahaa ja aloittajalle ennen kaikkea rohkeutta ja reippautta hoitaa asiat kuntoon.
      Joskus voi olla jopa se "pakko", eli ulosotto ja luottotietojen menetys ainoa keino nähdä elämän realiteetit.
      Kaikkea ei voi saada, mitä näkee mainoksissa tai naapurilla/kaverilla on.
      Asiolla on tapana järjestyä, kyllä sinä vielä selviät.

      Itse asuimme lasten kanssa kerrostalossa, ei ollut varaa ostaa isoa omakotitaloa pihoineen, vaikka kuinka se olisi ollut meidän kaikkien unelma. Kukaan meistä ei siihen kuollut tai lapset saaneet traumoja :)
      Harrastettiin sählyä ja uintia, molemmat liikuntapaikat oli ihan kävelymatkan päässä. Jääkiekkoon tai taitoluisteluun ei olisi ollut varaa.

      Elämä on valintoja. Nyt on kivaa, kun on lapset molemmat omillaan ja ammateissaan, vaikka kummatkin kärsi pätkätyökierteestä aikansa.
      Minäkin (nyt 54v) tulin potkituksi pois työpaikastani ja sen jälkeen saanut vain muutaman kk sijaisuuksia.
      On kuitenkin velaton asunto ja elämä. Ulkona kävely ei maksa mitään. Itse kun poimii marjat ja sienet, kalastaa, varmasti saa terveellistä ruokaa vatsansa täyteen ja ruokalasku pienenee.

      Ei ne suuret tulot, vaan menot suhteutettuna tulotasoon.

    • anna mennä, anna

      Itse olin (ja velkojen puolesta olen edelleen) ihan samassa tilanteessa ja alkuun joku vastuuntunto/häpeä tjms. painoi niin pahasti päälle että tuntui sille että kai tässä pitää päivänsä päättä. Jonkun ajan päästä sitä sitten tajusi että eihän niillä veloilla ole loppujen lopuksi mitään väliä. Annat vain mennä ne ulosottoon tai mihin tahansa ja jatkat elämää niinkuin ennenkin. Suojaosuus pitää kyllä huolen siitä että ainakin siedettävästi pärjää. Rikastumaan ei pääse, mutta vi*unko väliä, elämässä on paljon muutakin.

    • Bööna

      Jos todetaan varattomaksi, miten ulosottovelkojen käy? Vanheneeko ne silti vaikka ei pystyis lyhentämään senttiäkään tai vain pelkillä veronpalautuksilla hieman kerran vuodessa?

      • vanhenevat

        Kyllä vanhenevat.


    • good luck

      kyllä se siitä

    • micke3

      Hei...nyt pienin askelin... ja ennen kaikkea puhua asioista oikeilla nimillä,niin hankalaa ja vaikeaa kuin se onkin. Paperipino järjestykseen,aikataulutus toiminnalle...pienin askelin. Ja kun paperille tekee jäsennyksen se auttaa.
      Rohkeasti vain eteenpäin. Elämässä tulee haasteita ja nyt tämä on se sinun haasteesi .On turha kysyä miksi näin kävi? Sen aika on ehkä myöhemmin. Nyt tärkeintä on miten ja kuinka tästä lähdetään eteenpäin. "kärsimys on erottomaton osa ihmisen elämää,muuten emme ymmärrä elämän syvintä merkitystä"
      ehkä se on näin?Meille kun annetaan ,väittäisin useammalle elämässä haasteita,jotka laittavat ajattelemaan näiden asioiden tarkoitusta ja merkitystä.
      Nyt et anna periksi! Näytä tälle maailmalle,ihmisille ja ennenkaikkea itsellesi ,että jumankekka en luovuta...Ja kun sen teet ja päätät niin huomaat ,että tämä on se yksi vuori ,jonka päälle on vain kiivettävä ja välillä se tekee niin helkutin kipeetä.....

      • Varaton pesä

        Miehellä oli ulosotossa tuhansia. Hän kuoli. Perikunta teki perukirjan,jossa pesä todettiin varattomaksi.
        Nyt loppui velkominen,vai loppuiko?


    • omaksi.ilokseen

      Älä ahdistu!

      Tuosta voi vielä nousta. Been there, done that. Nyt päivä kerrallaan kohti valoa. Pidä lapset mielessä, siinä syytä tsempata. :)

    • Laiha leipä

      Hyvin ikävää, ettei ihmisten ole mahdollista elää varojensa mukaan. Kertoo jotakin yhteiskunnan nykytilasta ja Suomen mahdottomasta hintatasosta. Kannattaa lähteä realisoimaan tilannetta ihan ammattilaisten avulla, on olemassa velkaneuvontaa ja niitä jotka ottavat hoitoonsa koko lainavyyhden, jolloin kaikki pikkusummat maksetaan pois ja niistä maksetaan yhtä, normaalimpaa korkoa. Häviät korkosummina moneen kertaan sen, mitä olet lainannut, joten yhdistäminen voi kannattaa. Sen jälkeen tunnet olevasi vähemmän suossa ja näet realistisesti mitä on odotettavissa. Prosessi voi merkitä muutamiakin kuivia vuosia, mutta lopulta koittaa vapaus ja parempi olo.

      • Säästeliäs.

        Ei muuta kun lottoa vetämään jos tuuri kävisi. Itse olen veikennut joka viikko vuosia ja tuurilla voitin 30 tonnia. En ole kuluttanut rahoja ja maksoin vain velat pois joita oli 3 tonnia. Elän n 5000 eurolla kuussa ja kesällä tuhlaan enemmän rahaa kun ei jaksa kotona makoilla.


    • protestiäänestäjä

      Hyvät ihmiset. Tärkeintä on, ettei passivoiduta ja alistuta tälle menolle.

      Äänestäkää vaaleissa!

      Kuukauden päästä on eu-vaalit ja nykyise eu-johtajat toivotaan mahdollisiman alhaista äänestysprosenttia, jotta he saavat jatkaa suojatyöpaikoissaan. Kansalaisten passiivisuus on se mitä korruptiopoliitikot toivovat.

      Protestoikaa vaaleissa. Vain äänestämällä voitte vaikuttaa edes jotenkin.

    • sitäsaamitätilaa

      tulihan sitä sontaa niskaan,olisipa hauska tavata näitä NIIN viisaita ihmisiä.Nehän vois alkaa velkaneuvojiks,mietin sitä että kun ja jos heillä menee NIIN HYVIN mitä ihmettä he näillä sivuilla tekevät.Joo 1300 jää käteen josta pakolliset menot ovat kaksi lainaa jotka eivät mene ulosottoon toisessa lyhennys 350 euroa toisessa 300 euroa, ja siitähän jää 650 euroa.Siitä sitten vuokraan ym. ja kyllä mies löytyy mutta on hänelläkin menonsa eli ihan yhteisiä sellaisia. Te ette teidä kaikkea,te ette ole jumalasta seuraavia vaikka asianne ovat muka hyvin.Ja olisit alkanut elämään varojesi mukaan ennenkuin sairastuit,toki aloin mutta se oli jo myöhäistä.Mutta meitähän alaluokan kansalaisia tulee reilu 100/pvässä joten hasta la vista te NIIN HYVIN rahaasianne hoitavat. Nyt ainoa syy miksi elän on perheeni,mies ja lapset joista toinen jo aikuinen onneksi.Mutta tulee se päivä jolloin minä lähden ,kunhan tiedän että kaikki asiat ovat hyvin perheelläni edessä,minä hoidan sen ja sitten poistun,tunnen sen joka luussani ja ytimessäni että minun on aika poistua ja sen tunteen tietää vaan sellainen joka on saman kokenut.

      • juuho

        Olen sen vuoristoradan käynyt vuosien aikana useaan kertaan läpi mitään ei koskaan jää vaimolla onneksi jotain.
        Yli 5v ulosottoa maksaneena ja kohta kuivilla kyllä kaikella on tapana järjestyä.
        SE ON SE PERHE varsinkin lapset kun on saanut jaksamaan.
        Rupeat nyt ajattelemaan positiivisia asioita elämässäsi ja nautit perheestäsi.
        Ei siihen rikkauksia tarvitse.


    • "minulta jäisi 2 lasta ja mies ja tiedän että suru olisi suuri."

      Minä en ole mikään puhumaan, koska minulla ei ole sen paremmin LAPSIA kuin VELKAAKAAN!

      Mutta älä hyvä ihminen TAPA ITSEÄSI RAHAN TAKIA! Kerro tilanteestasi miehellesi, ja hakeudu VELKANEUVONTAAN.

      Olet arvokkaampi kuin se, mitä omistat rahassa! Lapsesi rakastavat sinua, VAIKKA OLISIT KUINKA VELKAINEN, jos olet muistanut rakastaa heitä. Samoin miehesi.

      Nyt äkkiä sinne paljon lehdissä mainostettuun VELKANEUVONTAAN. Ja pikavippikierre poikki.
      Et sinä ole yhtä kuin VELKASI. Olet vain epäonnistunut raha-asioittesi hoidossa. Silti voit muuten olla, mitä ihanin ihminen ystävillesi, lapsillesi ja miehellesi.

      Pyydän: Älä tee itsemurhaa! Olet lapsillesi ainutkertainen ja korvaamaton ihminen!

      T. Lapseton

    • sitäsaamitätilaa

      Ei sen aika ole vielä,tämä on kuin käsikirjoitus ja teen sen ensin loppuun.Kaikki suunnitelmat ovat päässäni valmiina.

    • paistaa risukasaanki

      mene vaikka masennusryhmään, mut älä jää kotiin yksin murehtimaan

    • siivuttaja

      Tee Nalle Walhroosit ja muuta veroja karkuun Ruotsiin!

    • Pienet menot

      Lasten vaatteita ja lelujakaan ei ainakaan kannata ostaa muualta kuin hyviltä kirppareilta ja jostain Tori.fi:stä. Jos oma vaatekokosi on keskimittainen, niin löydät sieltä myös itsellesi säällistä päällepantavaa. Martat taas neuvovat mahdollisimman halpaan ruoanlaittoon.

    • selviät kyllä

      Teen nyt päätös: Selvitä taloussotkusu ja tee täys loppu pikavippailuille, En itsemurhaa kannata edes pitää vaihtoehtona. Ei se ole ihmisen hommaa.
      Vahingosta viisastuu.

    • fasupala

      Kyllä kuulkaa niin on totuus,että jos täälä sairastut,menetät työpaikkasi,tulee avioero ym..odottamantonta? Käsi pystyyn kuinka moni pystyy maksamaan laskunsa ettei tule ongelmia? Täälä meidän lintukodossa on ihmiset ajettu, niin selkä seinää vasten! Kyllä siinä alkaa mieli muuttuun,jos kolahtaa omaan nilkkaan.

    • Onneton köyhä

      Hyvä pointti Fasupalalta:)
      Minä olen kokenut henkilökohtaisesti juuri nuo edellä mainitsemasi asiat ja juuri tuossa järjestyksessä.
      Tilanne on nyt se, että minulla ei ole enää mitään, ei ruokaa, ei rahaa, ei ystäviä, ei mitään!!!! Kyllä se pistää miettimään, että onko tällä elämällä enää mitään arvoa? Kertokaa te, jotka tiedätte vastauksen?

    • Elina60_

      Setäni riisti hengen itseltään , kun oli ulosottokurimuksessa, eikä toivoakaan että saisi kaiken maksettua loppuelämänsä aikana.
      Korkoa koron päälle, käsittelymaksua, viivästyslisää.....ei mitään järkeä tällaisessa.
      Hänen ja vaimonsa ainut lapsikin masentui ja nykyisin vaan juo, ei saanut
      kavereitakaan kun eivät halunneet olla kukaan köyhän ystäviä.
      Ihmettelivät vaan että miksi sulla ei ole pleikkaria ja lopulta suljettiin ulos kaikista sos.piireistä kuten isänsä. Tämmöistä pienellä keskisuomalaisella paikkakunnalla.

      • elämänsuuriarvoitus

        Minäkään en tule pääsemään sairauden aikana tulleista veloistani. En koskaan.
        Eli miksi edes yrittää maksaa niitä.


    • mooney1

      Raha on kaikki kaikessa nykyään, varsinkin kun laitetaan asumaan laatikoihin päällekkäin lähiöihin.

      Vaatteet ovat törky kalliita ja ruoka myös.

      Palkat ovat mitättömiä verrattuna elämisen kuluihin.

      En tiedä mitä tulevaisuus tulee pitämään sisällään, mutta näin ei voi jatkua.

      Itselläni myös todella tiukka taloudellinen tilanne ja kaikki aika menee suunnitellessa pois pääsyä tilanteesta.

      Rahaa, rahaa, rahaa. Kaikki pyörii sen ympärillä.

      • LessWhineMoreDoing

        "Vaatteet ovat törky kalliita ja ruoka myös."

        Vaatteet: Huppari 20€, Housut 40€, kengät 60€, T-paitoja 10€/kpl, alushousut parilla kympillä kolmet. Aika harvoin tarvitsee ostaa ja käyttää kotona vanhoja rikkinäisiä, pukee ehjät vain uloslähtiessä.

        Ruoka: perunat, porkkanat, lantut ja muut juurekset ovat todella halpoja. Spaghetti maksaa ehkä euron kilo tarjouksessa. Paketti tarjousjauhelihaa 400g jotain 3,50€. Kattilallisen keittoa lihoineenkin saa viiteen euroon. Siitä syö yksi neljä kertaa tai neljä aikuista yhden kerran ja jättää lihan pois niin 2,50€

        Kallista on jos ostaa kallista. Valmistaa itse niin säästää.


    • MoreWorkLessWhine

      Miksi olet osittain työkyvytön? Eikö kannattaisi alkaa palata sinne työelämään täysipainoisesti ja tehdä rahaa, että saa velkansa maksettua.

      Työtönkö se puoliso sitten on, kun teillä ei rahat riitä?

      • Koska on osittain työkyvytön. Mikä vaikeus tuon ymmärtämisessä on? Jonkin sairauden takia pystyy tekemään vain lyhyttä työpäivää. Taaskaan elämä ei ole kiinni siitä, mikä kannattaa, vaan mihin pystyy.

        Kurkaas kurillasi, paljonko työvoimalla on avoimia paikkoja ja montako työtöntä maassamme on. Kaikki paikat eivät tietenkään ole työvoimalla tiedossa, mutta ei pitäisi edellyttää kummoista järkeä ymmärtääkseen, ettei niitä töitä vain ole. Äläkä viitsi sönköttää, että kyllä tekevä töitä löytää. Juu. Olen löytänyt minäkin. Palkanmaksuhalujen suhteen on vain ollut niin ja näin. Minusta olisi erittäin kiinnostavaa tietää, millä perusteella väestö jakautuu niihin, jotka joutuvat harjoittelukierteisiin ja niihin, joiden ei tarvitse tehdä paskaduuneja orjapalkalla. Lähisuvussani on monta reipasta tekijää, ja niin vain ovat pudonneet hekin vihreältä oksalta. Aina vain luvataan ja luvataan, jos vielä tekee muutaman kuukauden ylläpitokorvauksella oikein reippaasti. Vaan sanansahan ne pomot aina syövät. Joten pitäkää kiinni sukuelimistänne, kun kuulette ilmauksen "yt".

        1200 eurolla ei ole helppo pärjätä yksin. Sen sijaan kuvittelisin, että taloudestaan tarkkaan huolehtiva pariskunta pärjäilee kohtalaisesti, jos kummallakin on tuloja edes tuon verran. Moralisointi ei kuitenkaan auta. Oikeassaolo sinällään ei helpota ketään. Jos tuloja on, niin talouden ahdistaessa kai pitäisi pyytää apua. Eikä myötätuntokaan pahasta ole, vaikkei se sinällään mitään korjaa. Monia ihmisiä kuitenkin helpottaa, kun saavat kuulla, kuinka toiset ihmiset ovat suoriutuneet elämän vaikeuksista.

        Ja sitten se karu tosiasia: yhteiskuntamme on jakautunut. Osa porukkaa tulee elämään suhteellisessa köyhyydessä lopun elämänsä. Siihen ei auta minkään poliittisen uskon jalo jankkaaminen. Tilanteeseen ei auta kannusteluokun purkaminen ruoskimalla vähäosaisia entistä ankarammin, vaan tylyt tulonsiirrot: niiltä joilla on niille joilla ei ole, jotta se osaton porukka motivoituisi oikeasti. Rankaiseminen ei kannusta eikä luo valoisia tulevaisuudennäkymiä, joita tässä maassa todella tarvittaisiin yleissti ja erinäisten ihmisten kohdalla erityisesti. Voisitteko siis lopettaa suunsoiton ja joutavan pätemisen, jos ette kykene ajattelemaan nykytilannetta pitemmälle!


    • Moniamoniamuita

      Uo vie yksi kolmasosaa esim.palkasta.Etuukista en tiedä.Ulosmittaus määrän voi laskea oikeus.fi (laskurit). Itselläni myös ulosotossa. Tonni tuli kun toinen oli työttömänä ja itse opiskelin.Hoitamaan pystyin vain vuokran ja sähkön.2000e meni kun kela peri takaisin opintotukea. Tein maksusuunnitelman,mutta siitä huolimatta meni ulosottoon. Kohta onneksi maksettu. Ja vinkvink..kaikkia tulolähteitä ei tarvitse kertoa..;) Tsemppiä Sinulle!

    • sitäsaamitätilaa

      mene töihin,kiitos tuohan olikin hyvä neuvo,luuletko sinä että lähes puolikuollutta kukaan enää töihin ottaa kun jonossa on niitä terveitäkin.En koskaan ole työtä pelännyt tai pakoillut mutta jos ihminen sairastuu sille ei voi todellakaan kukaan mitään.Ihaniakin vastauksia saanut kiitos. Päätin mieheni kanssa että ainakin muutamme joko yksiöön tai kaksioon koska täällä nämä vuokrat kolmioista on hirveät (pääkaupunkiseutu)siinä tulee n.300 euron säästö.. ja tämä onkin mihin tähtään että saan hoidettua mieheni velat pois alta ja samalla aion ottaa myös eron jossain vaiheessa ettei hän vaan joudu kärsimään mun veloistani.ja kun ero on varmaa niin minun on aika poistua.Mutta lopetan osaltani tähän tämän.

    • yhteiskunnan viholli

      on isot tulot, mulla 605 e kk käteen ja maksan sillä talon lainaa ja en pääse eläkkeelle vaikka kaikki lääkärit ovat kirjoittaneet paperit etten kykene enään työhön tai kouluun yms, Joka paikka rikki kropassa. Niin eläkevakuutusyhtiö Varman ja Kelan lääkärit on niitä oikeita lääkäreitä ja muut vissiin valelääkäreitä koska ei uskota sairaalan lääkäreitä.
      Itsekkin ajatellut tehdä itsarin mut perhe estää ,no kohtahan tuo sydän pettää kun ei jaksa uskoa enään yhteiskuntaan,sossu ei anna mitään koska olen suomalainen ja on talo ,sekin kyllä ylivelkainen sillä arvo on 70 rossaa lainoista.
      Syön variksia ,pupuja yms mitä saan takapihalta ja lähimetsästä ansoilla napattua ja impparilla ammuttua että lihassa pysyn.

    • hae velka,järjest

      jos pelaat esim.LOTTOA älä mihinkään tilille muuten ulosotto ottaa ja sosku vähentää toimeentulosta ja hanki semmoinen verokirja ettei tule palautuksia (kelallekkin voi viedä) sit kun kaikki velat on ulosotossa

    • älä tee velkaa

      Miksi sahata omaa jalkaansa?

    • Jumalan kanssaVoitto

      Velkaa oli miljoona 15 vuotta maksettiin ja elettiin tarkasti ja kolme lasta kasvatettiin.

      Jeesus on auttanut kaikessa.

    • 40 and life to go

      Surullinen tilanne. Älä luovuta.

      Itse olin 5 vuotta sitten aikamoisessa umpikujassa. Mietin itsemurhaa päivittäin, jotta vain se kamaluus loppuisi. Velkaa oli jotain 40 tuhatta, lyhytaikaista ja sitten tietysti asuntolaina. Tuloja oli 13000 sinä vuonna. Työkyvyttömänä, sairaslomalla muutaman kuukauden kun olin niin henkisesti loppu. Olisin kai saanut jotain Kelasta tai jostain, mutta en hakenut kun olin niin väsynyt. Nostelin vain luottokortilta toiselle ja kitkuttelin ja tilanne vain paheni pahenemistaan.

      Tänävuonna verottaja antoi minulle mätkyjä 6000 euroa. Toisaalta tulojakin on nyt yli 70000 eur. Velkaa ei enää ole, paitsi asuntolaina ja sekin lyhenee mukavaa tahtia.

      Suosta on mahdollista päästä pois. Älä luovuta. Jatka eteenpäin.

      • 20+16

        Totta kai suosta pääsee pois, jos tulot ovat yli 70 000 € vuodessa. Tarkoitatko, että kaikilla ihmisillä on mahdollisuus päästä 70 000 euron tuloihin, jos ajattelevat positiivisesti?


      • 40 and life to go
        20+16 kirjoitti:

        Totta kai suosta pääsee pois, jos tulot ovat yli 70 000 € vuodessa. Tarkoitatko, että kaikilla ihmisillä on mahdollisuus päästä 70 000 euron tuloihin, jos ajattelevat positiivisesti?

        Kaikilla ihmisillä on mahdollisuuksia, jotka jättävät käyttämättä. Jokaisella ne ovat erilaisia mahdollisuuksia, lopputuloksesta on vaikea sanoa. Kaikkia mahdollisuuksia ei toki voi, eikä pidäkään käyttää - etenkään jos ne vain pahentavat tilannetta.

        Itselläni oli tilanne, jossa törmäsin niin henkisesti kuin taloudellisesti seinään. Miten pääsin siitä pois? Pienin askelin. Ensimmäisenä se, että tiedostin tarvitsevani henkistä apua ja menin juttelemaan ammattiauttajien kanssa. Ahdingossa tarvitsee ulkopuolelta uusia ajatuksia avaamaan mielen solmut. Sitten oli myös vertaistuki, törmäsin vanhaan kaveriin jolla oli myös elämässä ongelmia ja keskityin piristämään häntä (ajattelin, etten kuitenkaan voi ratkaista hänen ongelmiaan, mutta ilahduttaa voin) - pääsin samalla pois ajattelemasta omia ongelmiani. Kulutustaso oli jo romahtanut rahanpuutteen vuoksi niin alas, että siitä ei ollut enää pois otettavaa.

        Siitä sitten hiljalleen takaisin työhön, keskityin vain päivä kerrallaan tekemään työni. Sain hiljalleen maksettua velkani pois. Eivät minun tuloni kerralla nousseet tosta noin vain 70000 euroon. Se on vain tilanteeni tänä päivänä. Se on viiden vuoden työn ansiota, osa onnekkaita sattumia. Tiedän, että minä olen ollut onnekas ja olen kiitollinen siitä.

        Tarkoitukseni oli vain kertoa siitä, että umpikujasta voi päästä pois - ja muutamassa vuodessa tilanne saattaa olla jotain ihan muuta.

        Ja tuoko raha onnellisuutta ja autuutta? Se kasvattaa mahdollisuuksia, mutta ei takaa sitä, että rinnallasi olisi rakastava kumppani tai että jaloissasi vilistäisi tusina iloista lastasi. Niissä asioissa minulla vielä on opittavaa.


    • laatua-ei-määrää

      Köyhän ei pidä ostaa halpaa. Halpavaatteet ja ulkomainen ruoka vie työtä entisestäänkin
      enempi pois Suomesta!
      Työ siirtyy sinne missä työläisiä saa yhä sortaa.
      Älkää ostako sorrolla teetettyä halpakamaa
      ja valittako kun työt loppuu Suomesta.

      • 11532532532

        Köyhän pitää ostaa mahdollisimman halvalla laatua. Näin se menee.


    • Cyösti

      "Tilanteeseen ei auta kannusteluokun purkaminen ruoskimalla vähäosaisia entistä ankarammin, vaan tylyt tulonsiirrot: niiltä joilla on niille joilla ei ole, jotta se osaton porukka motivoituisi oikeasti."

      Tulonsiirrot nimenomaan tappavat motivaation. Virossa ei ole minkäänlaista sosiaaliturvaa, ja siksipä maan vähäosaiset ovat erittäin motivoituneita lähtemään työnhakuun aina ulkomaita myöten. Paljon laajemmassa määrin kun meidän tulonsiirtojen passivoimat vähäosaisemme.

      Tuossa sinun tylyjen tulonsiirtojen mallissa "osaton porukka" saisi hyvinvointinsa laittamatta tikkua ristiin, samalla kun "niillä joilla on" joutuisi työskentelemään entistä rankemmin elättääkseen nuo osattomat.

      Entäpäs, kun eräänä päivänä "niillä joilla on" kyllästyvät maksamaan hirmu veroja ja tekevät Wahlroosit?

      alla olevassa linkissä on asiaa valaiseva juutuup video näille tulonsiirtojen kannattajille. Videon opetuksen voisi pukea sananlaskuun. Ei pidä tappaa munivaa kanaa. Vai oliko se lypsävä lehmä?

      http://youtu.be/GitfUpHYeMw

    • Päättäjät ei kuuntel

      Tälläistä se on kun tavikset laitetaan maksamaan meidän johtajien virheet. Kreikalle ja muuhun riitti rahaa sekä pakolaisiakin otetaan vastaan ihan mukavasti. En nyt rasisti ole mutta ensin pitäisi pitää huolta omanmaalaisista. Autetaan sitten kun omilla ei ole hätää. Teollisuuskinkarkaa ulkomaille korkeiden ympäristöverojen takia kun maailmassa on Kiinan kaltaisia maita missä työvoima on halpaa ja jotka saastuttaa enemmän kuin Suomi tuhatkertaisesti.

      Itsekin pitkän työuran jälkeen pääsin eläkkeeelle jonka ostovoima tippuu kaiken aikaa Lipposen hallituksen leikatun indeksin takia. Nyt sitten keksivät että leikataan lisää, eläkeläisiltä on mistä ottaa. Alle tonnin eläke ja ei paljon naurata.

      Yksi ja toinenkin päättäjä lähtee karkuun kun päätökset on tehty Jyrki etunenässä. Ennen SDP auttoi vähävaraisia mutta Lipposen jälkeen sekin puolue on lähempänä Kokoomusta.

      En tiedä itsekään mitä pitäisi tehdä kun hinnat nousee ja eläkkeen ostovoima laskee. Toivottavasti en ainakaan elä kovin vanhaksi. Itsemurhakin on käynyt mielessä ja junaradalla on on oltu kävelemässä. Vielä ei uskallusta ole riittänyt viimeiseen askellukseen sentään.

    • rahaaonjapalajo

      ei ole toivoa, vouti vie kolmas osan tuloistasi. Ei kannata mällätä vaan elää säästeliäästl.

    • kurjaa

      se mistä kenenkin velat on kertyneet on vaikea muiden tietää. Toki jos pikavipit on otettu huvitukseen, tai turhaan kulutukseen, on syytä katsoa peiliin.

      Jokunen vuosi sitten ollessani pitkäaikaistyötön, oli kelan päivärahan tarvearvio minulle 200€ kuussa. Koska vaimoni tulot olivat niin suuret *1600/kk* . Toki asumiskustannukset ovat pienet, kun on velaton ok-talo.

      Oli pakko nöyrtyä, ja lähtä kerjäämään töitä. Nyt teenkin kolmessa eripaikassa tarpeenmukaan hanttihommia jotka ei *hyville ihmisille kelpaa*. Ei ne tulot vieläkään montaa sataa ole kuussa,ja matkakulutkin vievät melkoisen loven palkasta. Vaan eipä tarvitse tuillakaan kikkailla.

      Toivotaan että urpilaisen ja Kataisen lähtö hallituksesta tekevät hyvää suomelle. Kun vielä varmistuisi se rasisti räsäsen, ja sisäministerin lähtö, olisi edes suomella mahdollisuus.

      Ihmettelen miten heistä yksikään on voinut saada vaaleissa enemmän kuin oman, puolisonsa, ja äitinsä äänet.

      • Riitta P

        Kelan peruspäivärahasta poistui tarveharkinta vuoden 2013 alusta. Itsekin tipahdin peruspäivärahalle juuri äsken, mutta kiitos tarveharkinnasta luopumisen, miehen tulot eivät vaikuta ja saan ihan tavallista peruspäivärahaa.

        Suosittelen sinullekin hakemaan työttömyyskorvausta, 300€/kk saa nykyisin tienatakin ilman että se vaikuttaa tukeen. Joka tapauksessa se on hyvä jatke noille pienille tuloillesi.


    • Zei Aa.

      Tässä selviämisohje:

      1) Annat velkojen valua ulosottoon ja varaudut siihen että et koskaan ota lainaa koska luottotietosi eivät salli sitä.
      2) Tajuat että tässä on se elämänkaava mitä tulet elämään
      3) Annat taakan valahtaa selästäsi. Ongelma ei ole enää sinun.
      4) Siirrät velkojien/ulosottajien etc kirjeet suoraan roskikseen. Ei ole enää osa sinun maailmaasi.
      5) Sensijaan että ansaitset enemmän pyydät työnantajalta vähemmän tunteja = ostat aikaa itsellesi.
      6) Jos hankit lisätuloja hanki ne pimeästi.
      7) Laajenna sosiaalista verkostoa. Sinä olet edelleen kokonainen ihminen ja pystyt palvelemaan ja tulemaan palvelluksi sosiaalisen verkostosi kautta.
      8) Alat vuosien mittaan hahmottamaan että velkavetoinen talous on "harhaa" ja siihen oravanpyörään osallistuminen on VAPAAEHTOISTA
      9) Tässä vaiheessa velkasi ovat muuttuneet etäisiksi numeroiksi paperilla, arkesi toimii, käytössäsi on resursseja - et vain voi omistaa kiinteää omaisuutta mutta toisaalta saat kaikki hyödykkeet vuokraamalla/sosiaalisen verkostosi kautta.
      10) Onnea. Voit elää tyytyväistä elämää ja käytät 0,005% ajastasi velkojen miettimiseen.

      Tällä tavalla menty jo 12 vuotta ja hyvin pyyhkii, eniten kiitollinen olen siitä että koska en voi ansaita kovin paljoa ilman että vouti vie olen saanut itselleni paljon aikaa. Minulla on vapaata neljä päivää viikossa ja saan käteeni tarvittavan rahan kolmen päivän työllä. Virallisesti ei kannata ansaita enempää :) Jos pimeää keikkaa on tarjolla otan siitä lisätienestit.

      "Velkaisuus" on mielentila jossa pyritään kohti "virallista yhteiskuntaa" ja sen pakkonormeja. Kun tuosta mielentilasta luopuu ja siirtyy mielentilaan "huolehdin omista asioistani ja elän onnellista elämää" velat muuttuvat täysin merkityksettömiksi.

      Ulosoton merkitys on vain pitää kurissa ne joilla on luottotiedot kunnossa. Me muut olemme vapaita kansalaisia joita ei voi enää uhkailla :)

    • 9+6

      'Sitäsaamitätilaa'-kirjoitukset vaikuttivat aluksi ihan todellisilta, mutta taitaa olla 'Enkeli-Elisa' asialla.

    • tosi on

      ennenhän ei saanut äänestää jos oli velkaa ulosottoon kartanonherrat antoivat torppareille velkaa niin työläiset ei saanut äänestää laittovat isännän takametsään metsätöihin ja (pitivät Emännästä hyvää huolta)

    • verottajan velka

      selväkin selvempää uusavuttomuutta kansa mitä juuriltaan huipultaan ja vertailussa, paikkaa minulle mitä missä milloin

    • Mene ihmeessä velkasaneeraukseen. Älä anna velkojesi mennä ulos ottoon. itse olin 20v tosin toisen takia,ja sanon ,että olin 2luokan kansalainen. ei saanut edes omalla nimellä puhelin liittymiä, ei mitään. Se oli kamalaa aikaa.

    • Tässä neuvo

      Lapset huostaan, mies ottakoon eron ja sinä voit tehdä mitä tahdot, siinä ratkaisu.

    • Väsynyt äiti

      Alkuperäiselle kirjoittajalle, ja muille samassa tilanteessa, tsemppiä kovasti!
      Oma tilanteeni on se, että ulosoton kanssa on sovittu, että vie kolmanneksen. Asumisoikeusasunnosta on nyt kaksi vuokraa maksamatta ja häätö uhkaa sitä kautta, jos en pysty maksamaan. Asuntolainaakin siitä veilä on, mutta asumisen suhteen olen pattitilanteessa. Asumisoikeusmaksua ei palauteta ennen kuin vuokrat on maksettu. En siis pysty maksamaan kunnan vuokra-asunnon takuuvuokraakaan.
      Olen töissä, mutta tilistä ei jää enää kuin sata euroa käteen, kun maksan asuntolainan, vuokran ja ulosoton osuuden. Kuitenkin pitäisi maksaa puhelin, sähkö ja jäädä ruokaankin rahaa.
      Tähän tilanteeseen ajauduin omaa tyhmyyttäni, tottakai. taustalla oli se, että mies lähti ja jäin kolmen lapsen yksinhuoltajaksi. Eihän ne rahat riittäneet mihinkään, kun yksin toi palkkaa. Ensin näytin pärjäävän, mutta kun lapsilisää tuli lopulta enää yhdestä, elastusmaksut oli minimit, palkkani ei noussut neljään vuoteen, mutta kaikki asumisen ja elämisen ja ruuan kustannukset nousivat, olin kohta velkakierteessä.
      Tavallaan oli helpottavaa sopia ulosoton kanssa, että sinne nyt sitten menevät, mutta asumisen tilannetta ei ole ratkaistu, enkä nyt tiedä mitä tehdä. En voi lainata keltään (koska en tiedä miten ja milloin maksaisin takaisin!), luottotiedot ovat menneet, joten mitään yhtä lainaa, jolla muut maksaisi, ei voi saada. Nyt olen uudessa työssä ja saan ihan hyvää palkkaa, mutta se yhden alaikäisen suojaosuus ei pelasta tilannetta.
      Kyllä tästä selvitään, tiedän. Mutta miten voin hoitaa asumisen nyt? Kalliista asumioikeusasunnosta pitää päästä eroon, saada sieltä se jo maksettu laina velkojen lyhentämiseen ja saada kuukausittaiset menot pienemmäksi, että ruokarahaakin jää. Mutta miten sen nyt teen?
      Ja tiedoksi, että en käy kampaajilla, en matkusta eikä matkusta lapsetkaan, en osta vaatteita, en mitään! Iloitsen arjesta, iloitsin uudesta työstä, iloitsen lapsista. mutta häpeä on hirveä ja jatkuva hätä. Niin ja kokemukseni mukaan, ulosottoviraston henkilöstö on todella ymmärtäväistä ja ystävällistä. He tekevät työtään. Sen sijaan erinäiset luotonantajat eivät. Siinä vaiheessa, kun yritin saada maksueriä pienemmiksi, jouduin aina maksamaan vähän lisää tai lyhentämään ensin pari erää entisillä ehdoilla. Sain yhden lainan pudotettua 170 e kuukausierästä 140 euroon, kun olin ehdottanut, että enintään sata euroa (luotonantaja itse kysyi, minkä verran voisin maksaa), ja tämä kolmenkympin pudotus maksoi minulle 250 e. Silloin menetin uskoni siihen, että asioitaan voi yrittää sopia ja järjestää.
      Tässä kuussa menee kiinni puhelinliittymä, koska en sitä pysty maksamaan. Auki sitä ei sitten enää saakaan, koska luottoa ei ole.
      Mutta nousen vielä huomenaamullakin sängystä.

      • 50 000€

        Ota hyvä ihminen ulosottoon yhteyttä ja pyydä vapaakuukautta maksamattomiin vuokriin vedoten. Aikamoiseen jamaan olet itsesi ajanut.


      • sitäsaamitätilaa
        50 000€ kirjoitti:

        Ota hyvä ihminen ulosottoon yhteyttä ja pyydä vapaakuukautta maksamattomiin vuokriin vedoten. Aikamoiseen jamaan olet itsesi ajanut.

        kyllä minä olen ihan todellinen henkilö enkä mikään enkeli mutta ehkä pian.osa teistä kirjoittaa että 1300 on paljon rahaa,ei se ole jos on velkoja joita on pakko maksaa koska haluan ettei mieheni luottotiedot mene.vuokra on 900 ja halvempaan muutamme heti kun saamme sellaisen.mieheni palkka ei ole edes normaalia keskitasoa vaan alle sen. Sen vinkin annan että ei kannata lähteä paikkaamaan velkaa velalla.Ja oikeasti te joilla vielä tilaisuus säästää niin tehkää se ,itse en tehnyt ja kun sairastuin ja tuli karenssit päälle niin siitä alkoi alamäki.


      • 50 000€ kirjoitti:

        Ota hyvä ihminen ulosottoon yhteyttä ja pyydä vapaakuukautta maksamattomiin vuokriin vedoten. Aikamoiseen jamaan olet itsesi ajanut.

        Kuntasi sosiaalitoimi voisi auttaa takuuvuokran kanssa. Voit sopia avun niinkin, että kuittaat sen takaisin palautuvasta aso-maksusta. Jos ulosotto vie kolmanneksen pienestä palkasta, saatat muutoinkin olla oikeutettu toimeentulotukeen. Kyse ei ehkä ole sadoista euroista vaan muutamista kympeistä, mutta tiukassa tilanteessa kaikki apu kannattaa ottaa vastaan. Sosiaalitoimen lisäksi sinun kannattaisi käydä kirkon diakonin juttusilla, ruokakassiin saat ainakin ostokupongin.
        Maksusuunnitelman muutos maksaa vippifirmoilla yleensä 30 € - ihan henk.koht. mielenkiinnosta kysyisin, missä hinnaksi tuli 250 €?


    • sitäsaamitätilaa

      Laskinko oikein että kun netto on 1300 niin n.280 euroa menee uo maksua . siihen laskettu 1 lapsi.

      • kxkcjcjc

      • vielä

    • Väsynyt äiti

      Kiitos vinkistä, 50 000 €! Ja kiitos myös velkavelholle!
      Otin yhteyttä ulosottoon ja sain sovittua vuokran maksamisesta ulosoton rinnalla :)
      Ovat hyvin ystävällisiä. Ruokarahaa meillä ei juuri jää, mutta saan nuo maksut hoidettua, asunnon irtisanottua, halvempaa haettua ja siten vähän enemmän kuussa ruokarahaa.
      Ja minulla on töitä, vaikka onkin vajaa vuoden määräaikaisuus, mutta on kuitenkin!
      Tuo lainanantaja, joka veloitti 250 e järjestelystä oli BigBank.

      Hyvää pääsiäistä kaikille!

      • 50 000 €

        Hienoa Väsynyt äiti ! Ja tulevaisuudessa älä jätä vuokraa, sähköä ja vettä maksamatta - sekin helpottaa elämää, kun on asuminen sentäs hoidettu. Oletko selvittänyt paikkakuntasi ruoka-avunsaantimahdollisuudet ?
        Itsellä noin 50 000 € uo-velat, joita kohta vuoden olen maksellut tuon 1/3 palkasta. Tiedän kyllä miltä tuntuu, kun mihinkään ylimääräiseen ei ole varaa. Yritän asennoitua siten, että noin 6 vuotta tässä menee ja onneksi joka kk velkapääomakin vähän pienenee.

        Hyvää pääsiäistä kaikille.


      • jamassa
        50 000 € kirjoitti:

        Hienoa Väsynyt äiti ! Ja tulevaisuudessa älä jätä vuokraa, sähköä ja vettä maksamatta - sekin helpottaa elämää, kun on asuminen sentäs hoidettu. Oletko selvittänyt paikkakuntasi ruoka-avunsaantimahdollisuudet ?
        Itsellä noin 50 000 € uo-velat, joita kohta vuoden olen maksellut tuon 1/3 palkasta. Tiedän kyllä miltä tuntuu, kun mihinkään ylimääräiseen ei ole varaa. Yritän asennoitua siten, että noin 6 vuotta tässä menee ja onneksi joka kk velkapääomakin vähän pienenee.

        Hyvää pääsiäistä kaikille.

        "50 000"
        Minulla saman verran ja vasta alkoi uo. Paljonko maksat kuukaudessa uo:hon?


      • 50 000 €
        jamassa kirjoitti:

        "50 000"
        Minulla saman verran ja vasta alkoi uo. Paljonko maksat kuukaudessa uo:hon?

        Palkasta menee nyt 790 €/kk, mutta pyrin joka kk maksamaan sen verran ylimääräistä, että kokonaislyhennys on nyt 900-1000 €/kk. Kesällä vuosi täyteen ja laskeskelin, että ulosottoon olen maksanut sitten noin 10 500 €. Alkuun noin puoli vuotta suojaosuus oli suurempi, joten lyhensin noin 670 €/kk. Ja oli muutenkin muita menoja enemmän, joten ylimääräisiin lyhennyksiin ei jäänyt rahaa. Yritän tsempata itseäni siihen, että pari ensimmäistä vuotta kannattaa kaikki mahdollinen raha laittaa ulosottoon, jotta saa tuota pääomaa pienemmäksi ja sitä kautta korkomenojakin pienemmäksi. Vuosipäivän kunniaksi ajattelin kesällä laskea paljonko pääoma on lyhentynyt, paljonko on mennyt korkoihin jne. Excel-taulukko on suuri apu tässä jamassa ja omalla tavalla motivoi yrittämään. Muutenkin nyt tuntuu olevan tulot ja menot pitkästä aikaa tasapainossa ja laskut aikataulussa. Harmittaa, että liian pitkään yritin velkaa maksaa pienlainoilla ja pikavipeillä. Varmaan tuli velkapääoma melkein tuplattua sen vuoksi.


      • Väsynyt äiti
        50 000 € kirjoitti:

        Palkasta menee nyt 790 €/kk, mutta pyrin joka kk maksamaan sen verran ylimääräistä, että kokonaislyhennys on nyt 900-1000 €/kk. Kesällä vuosi täyteen ja laskeskelin, että ulosottoon olen maksanut sitten noin 10 500 €. Alkuun noin puoli vuotta suojaosuus oli suurempi, joten lyhensin noin 670 €/kk. Ja oli muutenkin muita menoja enemmän, joten ylimääräisiin lyhennyksiin ei jäänyt rahaa. Yritän tsempata itseäni siihen, että pari ensimmäistä vuotta kannattaa kaikki mahdollinen raha laittaa ulosottoon, jotta saa tuota pääomaa pienemmäksi ja sitä kautta korkomenojakin pienemmäksi. Vuosipäivän kunniaksi ajattelin kesällä laskea paljonko pääoma on lyhentynyt, paljonko on mennyt korkoihin jne. Excel-taulukko on suuri apu tässä jamassa ja omalla tavalla motivoi yrittämään. Muutenkin nyt tuntuu olevan tulot ja menot pitkästä aikaa tasapainossa ja laskut aikataulussa. Harmittaa, että liian pitkään yritin velkaa maksaa pienlainoilla ja pikavipeillä. Varmaan tuli velkapääoma melkein tuplattua sen vuoksi.

        Maksan saman verran nyt, mutta koko velka ei ole vielä selvillä, koska pari lainaa on menossa sinne vasta. Mutta arvio on, että noin 20 000 tulee olemaan saldo. Ei ylimääräistä jää, mutta selviäisimme kyllä, kun saisin ne asumismenot pienemmiksi. nyt vuokra ja asuntolaina vie nettotuloista yli puolet. Kolmannes sitten ulosottoon.
        Ihan samoin, harmittaa älyttömästi, että yritti vain aina uudella lainalla korvata maksamattomia. Olen yrittänyt selvitä itse, syyttänytkin vain itseäni enkä ollut tajunnut, että olisin voinut hakea apua velkaneuvonnasta ja vaikka takuusäätiön lainaa ajoissa, jo ennen kuin tilanne pääsi näin pahaksi. Mutta olin jotenkin kuvitellut, että kaikki neuvonta ja apu on tarkoitettu vain niille, jotka esimerkiksi työttömyyden tai sairauden takia ajautuvat ongelmiin. Minä ajattelin, että on oma vika, jos en selviä kolmen lapsen taloudesta yhden hengen tuloilla. Ja onhan se oma vika, tottakai, ja tiedän että yleensä avioerossa sen talous romahtaa, jolle lapset jää.
        Mutta kunhan töitä riittää, olen ehkä reilun parin vuoden päästä maksanut kaiken.
        Pienet ilot on suuria: pääsiäisen kunniaksi haen Lidlistä vähän suklaata. Ja syödään jotain vähän parempaa. Todella halvalla voi syödä ihan hyvin, olen joskus naureskellut, kun moni tarjoaa Marttojen neuvoja, että itse asiassa voisin käydä opettamassa heitä siitä, miten voi vielä edullisemmin suunnitella ruokahuollon!


      • 50 000 €
        Väsynyt äiti kirjoitti:

        Maksan saman verran nyt, mutta koko velka ei ole vielä selvillä, koska pari lainaa on menossa sinne vasta. Mutta arvio on, että noin 20 000 tulee olemaan saldo. Ei ylimääräistä jää, mutta selviäisimme kyllä, kun saisin ne asumismenot pienemmiksi. nyt vuokra ja asuntolaina vie nettotuloista yli puolet. Kolmannes sitten ulosottoon.
        Ihan samoin, harmittaa älyttömästi, että yritti vain aina uudella lainalla korvata maksamattomia. Olen yrittänyt selvitä itse, syyttänytkin vain itseäni enkä ollut tajunnut, että olisin voinut hakea apua velkaneuvonnasta ja vaikka takuusäätiön lainaa ajoissa, jo ennen kuin tilanne pääsi näin pahaksi. Mutta olin jotenkin kuvitellut, että kaikki neuvonta ja apu on tarkoitettu vain niille, jotka esimerkiksi työttömyyden tai sairauden takia ajautuvat ongelmiin. Minä ajattelin, että on oma vika, jos en selviä kolmen lapsen taloudesta yhden hengen tuloilla. Ja onhan se oma vika, tottakai, ja tiedän että yleensä avioerossa sen talous romahtaa, jolle lapset jää.
        Mutta kunhan töitä riittää, olen ehkä reilun parin vuoden päästä maksanut kaiken.
        Pienet ilot on suuria: pääsiäisen kunniaksi haen Lidlistä vähän suklaata. Ja syödään jotain vähän parempaa. Todella halvalla voi syödä ihan hyvin, olen joskus naureskellut, kun moni tarjoaa Marttojen neuvoja, että itse asiassa voisin käydä opettamassa heitä siitä, miten voi vielä edullisemmin suunnitella ruokahuollon!

        Onneksi sinulla ihan kohtuullinen summa (jos näin voi sanoa ulosotosta). Muutamassa vuodessa selviät kyllä. Itsellä kova tavoite tuo 5 v. Itsekin olen tuon ruokahuollon kustannukset minimoinut todella tehokkaasti. Varsinkin leipomalla itse saa säästettyä todella paljon esim. näissä juhlapyhien herkuissa. Täytyy itsekin käväistä tänään Lidlissä hakemassa suklaata, sitä en osaa tehdä.
        Oletko muuten kysynyt Takuusäätiön takausta ? Velkasumman puolesta se ainakin olisi järkevä vaihtoehto.


    • Väsynyt äiti

      En ole kysynyt Takuusäätiön takausta, voisiko se vielä olla mahdollista? Toisaalta sama kai se, mihin velkojaan lyhentää.
      Ei mietitä murheita tänään, nautitaan keväästä ja suklaasta!

      • Orvokki B

        Takuusäätiön etuna se että kun velat maksetaan kokonaan pois niin korotkaan eivät enää juokse. Selvitä asiaa ehdottomasti. Heillä hyvät nettisivut


      • 50 000 €

        Takuusäätiön takaus on mahdollinen, vaikka velat ovat ulosotossa. Takausta ei ihan heti taida saada, joten velkoja lyhennetään ulosottoon niin kauan, kunnes takaus selvä. Lainan siis myöntää pankki, mutta TS takaa sen. En tiedä lainan korosta, mutta tuskin korkeampi kuin uo:n nykyinen 7,5 % (velkojat saavat muistaakseni 180 vrk periä korkeampaa viivästyskorkoa, joka mainittu lainapapereissa ja tämän jälkeen korko tippuu lakisääteiselle tasolle, joka nyt 7,5%). Joka tapauksessa säästät ns taulukkomaksut, jota uo perii 2 v ajan, jokaisesta 'maksutapahtumasta'. Itsellä menee lähemmäs 100 €/kk tähän.


      • zx11
        50 000 € kirjoitti:

        Takuusäätiön takaus on mahdollinen, vaikka velat ovat ulosotossa. Takausta ei ihan heti taida saada, joten velkoja lyhennetään ulosottoon niin kauan, kunnes takaus selvä. Lainan siis myöntää pankki, mutta TS takaa sen. En tiedä lainan korosta, mutta tuskin korkeampi kuin uo:n nykyinen 7,5 % (velkojat saavat muistaakseni 180 vrk periä korkeampaa viivästyskorkoa, joka mainittu lainapapereissa ja tämän jälkeen korko tippuu lakisääteiselle tasolle, joka nyt 7,5%). Joka tapauksessa säästät ns taulukkomaksut, jota uo perii 2 v ajan, jokaisesta 'maksutapahtumasta'. Itsellä menee lähemmäs 100 €/kk tähän.

        Oma t-s:n takaaman jlainan korko on 2%... sovittiin pankissa kun kävin lainaa hakemassa. Eli riippuu ihan markkinatilanteesta.


      • 50 000 €
        zx11 kirjoitti:

        Oma t-s:n takaaman jlainan korko on 2%... sovittiin pankissa kun kävin lainaa hakemassa. Eli riippuu ihan markkinatilanteesta.

        Onhan tuo selkeästi edullisempi tapa maksaa velkoja pois. TS:n raja on 34 000 € eli sitä suuremmille veloille sitä ei saa. Ymmärtääkseni asuntolainaa ei tähän huomioida, mutta kaikki muut velat kyllä ?


    • pieni neuvo

      Joskus markka aikaan oli olemassa umm..sana oli kumulatiivinen suoja, jonka ali ei voi ottaa siulta rahaa enempää pois. siulle pitää jäähä perusruoka,sähkö,netti,luuri,vesi ja vuokrarahat. näiden jälkeen mitä jää,
      ni sen ulosotto saa vain ottaa. onkohan käytäntö edelleen sama?

      tarkista jostain.

    • Maroolofi

      Eikös se suojaosuus ole nykyään jotain 480 euroa?

    Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      744
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe