Siis Pääkaupunkiseudulla.Edes työpaikka ei ole enää itsestään selvyys.Onko siellä tyytyväisiä kuskeja missään?Ammatinvalintahan on vapaaehtoista?
Onko mikään hyvin
23
215
Vastaukset
- 3+11
suurin osa täälläkin on pelkkiä lapsellisia paskanjauhajia .....mukamas ammattimiehiä/naisia.
pahimmat ovat noita lakkoilijoita ja kusisankojen kanniskelijoita.- Talkoo-Taavetti
Juuri nyt jos koskaan meitä lakkoilijoita ja kusella täytettyjen sankoruiskujen käyttäjiä tarvittaisiin , että tulisi vähän rotia jatkuvaan periksiantamiseen.
Niin kyllä sunkin palkkas on ammattiyhdistys toiminnan tuotos niin kuin eläkekin !!! Ja kun nykyisestä systeemistä ajattelee niin voi vertauskuvallisesti sanoa että isäntä tahtoo isompia kuormia "kottikärryillä" ja silti haluaa renkaan pois !
- kuski hsl
Kuskinhommat oli ihan eri joskus 80 luvulla ja 90 luvullakin.
Kannattaa se muistaa.
Tänä päivänä ainoa tavoite tuntuu olevan että mahdollisimman tehokasta, kaikki aivan loppuun asti vietyä aikataulut lepoajat sidonnaiset jne. Mikä kuitenkin kääntyy työnantajaa vastaan sairaspoissaolojen ja lopputilien kautta. Harva jaksa eläkkeelle asti. - schafööri
Kuljettajan työstä on pääkaupunkiseudulla tullut ei-haluttu paskaduuni. Suurin syy tähän on viranomaisvetoinen liikennöinti. Nyt sama systeemi on leviämässä myös muualle Suomeen, joten kohta kuljettajan työ kelpaa pelkästään niille, jotka eivät muuta työtä saa. Vahinko, että ennen monen arvostama työ muuttuu tällaiseksi.
- Isännätön kuljettaja
Ilman viranomaisvetoisuttaa pääkaupungin joukkoliikenne jäisi hoitamatta. Olisi jokaisella firmalla omat lippujärjestelmät ja tiedotuskanavat.
Kuljettajia tarvittaisiin vähemmän ja heidän vaikutusmahdollisuudet työoloihin olisivat vielä heikommat. Sopimusliikenteenharjoittajat ovat viranomaisliikenteessä pakoitettu noudattamaan tessiä ja muita työntekijän lain määräämiä oikeuksia, muutoin sopimukset tulee irtisanotuksi.
Tiukkaa on tänään, mutta tiukempaa olisi jos liikenne hoidettaisiin vain isäntävetoisena ilman yhteiskunnan tukea, valvontaa ja suunnittelua.
- Ei kuskiksi?
Kun yrittää täälläkin keskustella asiallisesti bussiliikenteeseen liittyen, niin huomaan tulevan paljon huuhaa kommentteja joissa ei ole juurikaan perusteluja tarkemmin. Tuntuu kuin monet kuskit ovat aivan kyrpiintyneitä ja purkavat pahaa oloaan täällä palstalla asiallisen keskustelun sijaan, joka erityisesti näkyy yläastetasoisella toisten talojen kuskien nahisteluna.
Ei ehkä ole mikään unelma-ammatti tuo kuskin homma? Ihan tyytyväinen olen, sopimus muuttuu mutta mitä sitten, eletään sen mukaan, en sillä aio elämääni pilata :D
- Noh, noh
http://www.metro.fi/uutiset/a1387802771619
Nobina kunnostautuu taas julkisuudessa, tietäähän sen kireät ajoajat, liikennesääntöjä vaikea noudattaa.- masa headhill
Linja-autonkuljettajan työ on hyvää ja mukavaa työtä!! Jos ei alasta ole kiinnostunut, ja jatkuvasti sellainen "ärrinmurrin-nolo" ja täällä pitää purkaa negatiivisiä tuntojaan, kannatta ajot lopettaa tai hakea apua ahdistukseen!!
Ps. ja taas niille purnaajille tiedoksi; Ajan listan mukaisia ilta-ja aamuviikkoja. En kanna kenellekkään pullaa, en siis saa valita tekemiäni vuoroja, en saa muutenkaan töissä mitään erityisetuisuuksia! Pidän työstäni!! Ja nyt takaisin ajamaan, kahvitauko loppui, ja itselle ostamani pullakin tuli syötyä-lahjoin siis itse itseäni!! :D - 17v kokemusta hsl
Ihan normijuttu. Itse ajan harva se päivä punaisia tai sanotaan keltaisia päin että pysyn aikataulussa. En myöskään ota juoksijoita kyytiin enkä vastaa typeriin kysymyksiin paitsi v ituilemalla. Ja kyllä, naureskelen itsekseni kun joku juoksee jo ovet kii.
Hsl tekee liian kireät aikataulut. Haluanko kahville, kyllä. Siis joudun rikkomaan liikennesääntöjä hieman. Suosittelen tätä alalle aikoville jos meinaatte jaksaa.
- vuodesta -88
Yksi harvoista aloista, jossa työolot ovat huonontuneet kilpailun myötä, kiitos HSL!
90-luvulla loistoduuni ennen kilpailutuksia, hyvät ajoajat ja tauot. Kierrosten välilläkin ehti juomaan kahvit ja vaihtamaan kuulumisia muiden kuskien kanssa. Matkustajatkin osoittivat enemmän arvostusta ja kohtelivat ihmisenä. Nyt säästetään ja kuljettajat maksavat hinnan. Sitä en tiedä kuka ne säästöt taskuunsa haalii, minä en niitä ole nähnyt.- masa headhill
Joukkoliikenteen kilpailutushan on nykypäivää. Ei kaikki asiat voi olla niinkuin ennen "vanhaan hyvään aikaan". Nyt on nyt! Ei kai kukaan missään nykyisin lahjoita ylimääräistä aikaa työntekijöilleen! Yritykset tekevät sen verran voittoa, tai tulosta että pystyvät pyörittämään yritystä. Kukaan ei enää kuljetusalalla rikastu. Alalle on hankala nykyisin tulla ihan tyhjästä. Nämä pk-seudunkin ulkomaisissa bussiyhtiöt menisivät nykyhinnoilla nurin nopeasti, ellei niillä olisi tukea muualta saatavana. Pyörivät periaatteessa samalla tavalla kuin esim. Helb-siis jostain muualta saavat siinä vaiheessa rahaa kun se pyörittävältä paikallisyritykseltä loppuu/meinaa loppua Itse olen ainakin tyytyväinen että on töitä, ja kun on asenne kohdallaan, on työn tekeminenkin mukavaa! Ja nyt juoksulenkille aamuvuoron jälkeen, ilmahan on mitä parhain!
Ajat ovat vain muuttuneet hiukan.Miksi joka kierroksella pitäisi päästä kahville? Rasittavaa jos joka päässä 15-20 turhaa aikaa, nykyinen 5-10 minuuttia on ihan sopiva, kahvit juodaan sitten kahvitauolla ja ruoat syödään ruokatunnilla niinkuin muillakin aloilla... Onneksi maanantaina pääsee jo nauttimaan töistä 3 viikon loman jälkeen, vapaapäivähän se melkein on kun loppuu jo kymmeneltä mutta kestetään se...
- Ala Vaihdettu
Et taida helbkuski tietää oikein kunnon työnteosta yhtään mitään , niinkuin kolleegasi täälläkin palstalla moneen kertaan todenneet että ajat vain parhaat kymmeneltä loppuvat vuorot. Siis tarkoittaa aamukymmentä. Eikös tule kieleen jo rasitusvamma moisesta ? Mahtaa olla lekuri ihmeissään ?
ps. muilla aloilla on aikaa nauttia kahvia ja ruokaa ja joskus jopa...muutakin muulin kuin niihin määrättyinä aikoina.- masa headhill
Miksi sitten minulla on ruokatunti joka päivä ja kahviakin kerkeää ihan tarpeeksi päivän aikana nauttimaan?? Ja niitä tilanteita varten, jolloin liikenteessä tapahtuu jotain ennalta odottamatonta, pidän repussani evästä energiatason säilyttämiseksi. Olenko tyhmä, jos varaudun tilanteiden varalle! Tänä talvena ehkä 3krt ruokatunti ei ole alkanut ihan minuutilleen...Silloin tehdään tarvittaessa ilmoitus lyhentyneestä ruokatunnista jne!! Ja taas; ajan edelleenkin kaikkia vuoroja mitä listassa lukee. Niihin kuuluu aamu-ja iltavuoroja, viikonloppuja ei ole kohdalleni juuri sattunut. Huomenna alkaa vuoro n. 0430, eikä yhtään harmita mennä töihin. Työvuoron sidonnaisuus sattuu olemaan 9tunnin paikkeilla. Ne jaksavat ajaa, jotka ovat motivoituneita työhönsä, ja pitävät siitä mitä tekevät. Onko se huono asia, jos pitää tekemästään työstä-onko?
- Veteraani
masa headhill kirjoitti:
Miksi sitten minulla on ruokatunti joka päivä ja kahviakin kerkeää ihan tarpeeksi päivän aikana nauttimaan?? Ja niitä tilanteita varten, jolloin liikenteessä tapahtuu jotain ennalta odottamatonta, pidän repussani evästä energiatason säilyttämiseksi. Olenko tyhmä, jos varaudun tilanteiden varalle! Tänä talvena ehkä 3krt ruokatunti ei ole alkanut ihan minuutilleen...Silloin tehdään tarvittaessa ilmoitus lyhentyneestä ruokatunnista jne!! Ja taas; ajan edelleenkin kaikkia vuoroja mitä listassa lukee. Niihin kuuluu aamu-ja iltavuoroja, viikonloppuja ei ole kohdalleni juuri sattunut. Huomenna alkaa vuoro n. 0430, eikä yhtään harmita mennä töihin. Työvuoron sidonnaisuus sattuu olemaan 9tunnin paikkeilla. Ne jaksavat ajaa, jotka ovat motivoituneita työhönsä, ja pitävät siitä mitä tekevät. Onko se huono asia, jos pitää tekemästään työstä-onko?
Ei ole huono asia,nauti työstäsi,nauti elämästä,sinulla on asenne kohdallaan.Näin minäkin tein,kymmeniä vuosia.
- IIIK.
Helbkuskilla on pitkä ja notkea kieli, ruskeaksi on värjäytynyt sanovat, ajaa parhaat vuorot, työnteosta ei tiedä mitään..
- kerros meille
nm. alaa vaihytanut, että kuinka kauan olet busseja ajanut tai ylipäätään työtä tehnyt. Helvetin kova olet esittämään osaamistasi ja kokemuksiasi, mutta niistä paistaa selkeästi läpi että olet pelkkä läpijuoksija kaikessa mihin koitat pyrkiä. Olet saanut fudut useammasta paikasta ja silti esität olevasi mestari, jota arvostetaan ja jopa kysellään duuneihin koko valtakunnan alueelta. Todellisuudessahan olet ihan bullshit tyyppi, joka ei ole koskaan menestynuyt missään, mutta koitat esittää että sulla on jotain kerrottavaa "kunnon" työnteosta. Olet pelkkä kapinen rakki, joka ei osaa edes kunnolla haukkua saati purra.
- hsl kuski
On aikatauluja joita ei ehdi ajamaan. On sarjoja joissa sekaisin aamua iltaa ja yötä. Jet lag mutta ympäri vuoden.
On niin kireät ajat että jos tulet normaaliaikaan töihin niin myöhästyt linjalta.
Lappuja voi täyttää vaikka joka päivä mutta miten moni Jaksaa 12tunnin työn jälkeen täytellä lappuja kun kahvi tai ruokatunti myöhästynyt?
Jo se että rahtipuolella on laitonta ajella tommosia päiviä kertoo varmaan jotain.
Mitä tää duuni nykyään on niin hektinen urakkatyö, joka minuutti laskettu eikä mitään odottamatonta pidä tapahtua tai menee kahvit. Kuten työmaa tai rullatuoli.
On toki näitä joilla aina helppoja sarjoja jota voi jokainen miettiä miksi- Kari Kihara
Tuo on kyllä totta. Jos unohtaa käydä ennen työvuoroa vessassa, ei voi koko päivänä sitä tehdä kun on kireät aikataulut. Sama on syömisen kanssa, ikinä ei kerkeä syödä, koko ajan joutuu ajamaan nälässä ja pidätellen. Ohjaustehostin on huono, joutuu vääntämään rattia risteyksissä voimalla. Välillä on autossa kuuma ja välillä kylmä. Matkustajat eivät tervehdi takaisin! Palkka on ihan liian pieni, pitäisi saada,vähintään 60 euroa tunnilta, ja mielellään 4 kuukauden kesälomat. Työpäivän pituus ei saa olla 4 tuntia,pidempi, ja silti pitää saada 12 tunnin palkka joka päivä!! Ajomestarit eivät tule aamulla hakemaan kotoa, eivätkä vie sinua kotiin töiden päätyttyä!! Mihin tämä ala on oikein menossa??!! Olikohan vielä jotain purnattavaa...Ainiin, itse joutuu säätämään ajoasennonkin sopivaksi, ja kantamaan rahastusrepun autoon. Niin ja liikenteessä on henkilöautoja koko ajan ihan liikaa, samoin pyöräilijöitä ja jalankulkijat hyppivät tielle miten sattuu. Itse joutuu pullatkin ostamaan päälliköille pienestä palkasta että saa ajaa vain uusilla autoilla parhaita vuoroja!! Eihän tätä hommaa voi mitenkään kestää, tää on ihan kauheeta!!
- Eläkemartti
Helbkuski, Heppi kehuu että pääsee nauttimaan töistä loman jälkeen. On ihmeelliset nautinnot. Eläkepäiviä ei voita mikään. Miten työstä voi nauttia ???
No ehkä Heppi ainoastaan voi. Ottaa niin rennosti että suorastaan lähes nukkuu ratin viereen kun makuuasennossa ajaa ja yhdellä kädellä kovan näköisenä, vaikka eipä ennen KTV.n aikaan ollut taiston tielle lähdössä. Kieli kun juuttui johonkin reikään.
Tykkää ilmeisesti nykyisestä orjatyösopparista kun ei ole pikiä muuta kuin työpäivät. - Korkokenkämika
Kaveeraa Syvämulkun kanssa ja keikistelee naisten tavoin ja nyt pitää ajon aikana nappikuulokkeita ettei varmaan kuule hälytysajoneuvoja eikä asiakkaita.
Ei ole kaltaisiani pomoja enää kun minutkin sivuutettiin kun kielsin asioita ja pottuilin jätkille.
Tämä Heppikeppimme ei edes pottuilusta piittaa vaan jatkaa nukkuma-asennossa ajamista. Leikkii mestaria.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elämä valuu ohi ilman merkitystä
Olen 5-kymppinen korkeasti koulutettu hyvässä ja vaativassa työssä oleva mies. Erosin pitkästä parisuhteesta pari vuotta3024956Martina julkaisi romanttisia kuvia kihlajaisista
Ihana pari. Paljon onnea ja rakkautta heille 💞2721480Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin661416eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1131267Gekkosessa hyvä juttu Sofian Dubai "töistä"
"Vielä tammikuussa Belórf lupaili aloittavansa jälleen verkkovalmennukset, mutta tämä projekti näyttää kuihtuneen kaikes1061258- 861184
En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1321158Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä591086- 172918
Palsta sekosi lopullisesti?
Taidan mennä päikkäreille. Oliko hän nyt muka oikeasti äsken täällä ja kirjoitti, että täytyy unohtaa? Todistakaa se. Ki15871