voi teitä kivisydän hoitajia ! olette menossa ikuiseen vaivaan .

loppu lähestyy

teille on jo maksettu helmaan ja omatuntonne sanoo sen . tämä koskee myös osaa lääkäreitä .

22

367

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainen3

      Anteeksi, minulleko viestisi tarkoitit, vai kenelle? Hoitotyötä 20 vuotta, kivisydänvertausta en oikein itseeni pysty yhdistämään mutta ehkä sinulla on parempaa tietoa. Mitä on maksettu helmaan, palkkani on kyllä tullut ihan tilille.
      Ikuisesta vaivasta en tiedä, mutta kahdenkymmenen vuoden seisomatyö on jo aiheuttanut kulumat polviin ja jalkasäryt, että silleen.

    • venytellen

      Älä sitten tule valittamaan vaivojasi. Ei vois vähempää kiinnostaa.

      T. Kivisydänhoitaja

    • kerro ihmeessä?

      Outo aloitus? Mitä haluat viestiä? Pitäisi yksilöidä mitä haluaa sanoa, onko kohtelu huonoa vai lääkitys väärin vai mikä mättää?

    • kivisydän hoitajat

      teitä kivisydänhoitajia ja lääkäreitä on hoitoalalla enemmän kuin tarpeeksi koska olette porvarihallituksen mielistelijöitä ja osallistutte köyhien julmaakin julmempaan kyykytykseen halveksivalla käytöksellä ja laiminlyömällä asiallisen hoidon .

      • Sydänkivi

        Minulla on kivisydän.

        Minulla ei ole valtuuksia antaa lisää kipulääkkeitä , ei valtuuksia viedä lääkäriin vaikka kuumetta on yli 39 ja tulee tajuttomuuskohtauksia, ei valtuuksia viettää laatuaikaa vanhuksien kanssa kun pitää siivota ja pestä pyykkiä, ei valtuuksia kirjoittaa raportiin mitä todella tapahtui eikä valtuuksia kertoa omaisille mitä vanhuksille todella on päivän aikana annettu ja tehty.

        Minulla on kivisydän koska vain sen avulla pystyn tekemään työvuoron.


      • kyllä kyllä...
        Sydänkivi kirjoitti:

        Minulla on kivisydän.

        Minulla ei ole valtuuksia antaa lisää kipulääkkeitä , ei valtuuksia viedä lääkäriin vaikka kuumetta on yli 39 ja tulee tajuttomuuskohtauksia, ei valtuuksia viettää laatuaikaa vanhuksien kanssa kun pitää siivota ja pestä pyykkiä, ei valtuuksia kirjoittaa raportiin mitä todella tapahtui eikä valtuuksia kertoa omaisille mitä vanhuksille todella on päivän aikana annettu ja tehty.

        Minulla on kivisydän koska vain sen avulla pystyn tekemään työvuoron.

        huh


      • Konkarihoitaja
        Sydänkivi kirjoitti:

        Minulla on kivisydän.

        Minulla ei ole valtuuksia antaa lisää kipulääkkeitä , ei valtuuksia viedä lääkäriin vaikka kuumetta on yli 39 ja tulee tajuttomuuskohtauksia, ei valtuuksia viettää laatuaikaa vanhuksien kanssa kun pitää siivota ja pestä pyykkiä, ei valtuuksia kirjoittaa raportiin mitä todella tapahtui eikä valtuuksia kertoa omaisille mitä vanhuksille todella on päivän aikana annettu ja tehty.

        Minulla on kivisydän koska vain sen avulla pystyn tekemään työvuoron.

        Jos olet hoitoalan ammattilainen et ole tehtäviesi tasalla.

        Vaikka annettavat lääkkeet määrää lääkäri (enkä usko että kenellekään ei saisi kuumelääkettä esimerkiksi antaa), vaikka on ohjeistettu että päivystykseen vanhusta ei lähdetä roudaamaan vaan vanhuksen asiat hoidetaan hoitopaikassa, sinulla tai vuorossa olevalla vastuuhoitajalla on velvollisuu ottaa yhteys päivystykseen tai ko hoitopaikan omaan lääkäriin, jos vanhus esim kouristaa ja syy (esim epilepsia) ei ole tiedossa.

        Lisäksi hoitajana sinun velvollisuutesi ja oman oikeusturvasikin kannalta on paras kirjoittaa raporttiin juuri niin kuin asiat "mitä todella tapahtui", muutoin olet itse kusessa kun asioita aletaan selvitellä. Tarvittaessa voit ottaa yhteyttä esim aluehallintovorastoon jotta tulevat tekemään tarkastuksen, jos mielestäsi vanhuksia kohdellaan kaltoin tai hoitopaikassa tapahtuu muuta pämääräista tai arveluttavaa

        Ei millään pahalla mutta juuri sinunkaltaistesi nössöhoitajien vuoksi vanhusten olot eivät tule koskaan parantumaan.


    • Kuka menee minnekin

      Millä perusteella sinä puhut ja arvioit? Siellä missä hoitajat ja lääkärit työskentelevät, on pakko hoitaa jopa sellaiset, jotka eivät ole itse elämänsä aikana ikinä hoitaneet itseään. Esimerkiksi vaikkapa aivonsa pellolle juoneet alkoholidementit, joiden määrä nousee turhan tiuhaa tahtia.

    • ...

      Millainen on aloittajan mukaan hyvä hoitaja? Sisar hento valkoinen?

      • Paluu todellisuuteen

        Eikös hyvä hoitaja ole nykysi sellainen jolla on paineensietokykyä ja muutoksensietokykyä. Sietokykyä saada haukut niskaansa sellaisistakin asioista joille ei voi mitään. Sietokykyä jäädä tuplavuoroihin tai tulla vapailsta töihin tai muutoin van ylitöihin. Sietokykyä toimia eettisten periatteidensa vastaisesti siinä mielessä ettei kykene työskentelemään niin kuin haluaisi. Kivisydän hoitotyössä taitaa olla takuu jaksamisesta työssä.


    • elämää_suurempaa

      Sietokykyä jäädä ylitöihin ja tulla vapailta töihin? Juu ja hoitajilla ei saa olla omaa elämää, eihän?

      • Pauu todellisuuteen

        Ei tietenkään, kome viikkoa voidaan ihan hyvin tehdä niin ettei tule vahingossakaan kahta tai useampaa vapaata peräkkäin. Kestää kestää jaksaa jaksaa.


      • Väsähtänyt
        Pauu todellisuuteen kirjoitti:

        Ei tietenkään, kome viikkoa voidaan ihan hyvin tehdä niin ettei tule vahingossakaan kahta tai useampaa vapaata peräkkäin. Kestää kestää jaksaa jaksaa.

        :D :D Onko se hyväksi potilaille että hoitajat ovat töissä ilman vapaita? Hoitajilla niinkuin muillakin työntekijöillä on oikeudet säännöllisiin vapaisiin, vai onko?


      • Paluu todellisuuteen
        Väsähtänyt kirjoitti:

        :D :D Onko se hyväksi potilaille että hoitajat ovat töissä ilman vapaita? Hoitajilla niinkuin muillakin työntekijöillä on oikeudet säännöllisiin vapaisiin, vai onko?

        Nojaa, niin säännöllistä kuin vuorotyösuunnittelu antaa mahdollisuudet työaikalain puitteissa. Ja laki mahdollistaa sen että kuuden viikon jaksoon voidaan suunnitella kolmekin viikoa niin ettei ole kahta vapaata peräkkäin. Ei ole hyvä ei potilaille eikä hoitajille.


      • väsähtänyt
        Paluu todellisuuteen kirjoitti:

        Nojaa, niin säännöllistä kuin vuorotyösuunnittelu antaa mahdollisuudet työaikalain puitteissa. Ja laki mahdollistaa sen että kuuden viikon jaksoon voidaan suunnitella kolmekin viikoa niin ettei ole kahta vapaata peräkkäin. Ei ole hyvä ei potilaille eikä hoitajille.

        Eikö kolmen viikon listalla pitäisi olla edes 1 kahden päivän vapaa "putki"?


      • Paluu todellisuuteen
        väsähtänyt kirjoitti:

        Eikö kolmen viikon listalla pitäisi olla edes 1 kahden päivän vapaa "putki"?

        Juu kolmen viikon. Mut jos tunnit tasataan kuudessa viikossa, näiden kahden kolmen viikon listan vaihteessa saattaa kertyä kolmen viikon pätkä jossa on yksi vapaa siellä, toinen täällä, ymmärsitkös?


    • Minä oon sitä mieltä, että jokainen joutuu tekemään töitään niiden resurssien sisällä mitä heille annetaan. Hoitajan ja lääkärin työ on varmasti henkisesti rankkaa ja ei siellä voi valittaa ja laittaa tikkua ristiin tai kapuloita rattaisiin esim. voi menettää työnsä, mutta tietysti siinä on myös se että sen tekee potilaan kustannuksella. Tilanne ei kellekään helppo. Lähtökohtainen ajatushan on potilaan hyvinvointi, mutta täydellinen maailma ei mene niin ja toivon,e tä en koskaan joudu siihen..en kummaltakaan puolelta katsottuna.. Kaikkii riippuu, mitä ihminen tekee joko potilaan puolesta tai työnsä..ei tarkoita ettei välitä esim. työstään tai potilaasta..olikohan tässä komentissa mitään järkeä:9

    • Hoitskukka

      No kuule "Miklo", rehellisesti sanottuna ei ole. Sulla on varmasti hyvä ajatus, jota et vain osaa sanoittaa sitä luettavaksi asti.

      Hoitajat ja lääkäritkin panevat "tikkuja ristiin" aivan helwetillistä vauhtia siitä syystä, että heitä on liian vähän. Mutta "kapuloita rattaisiin" he eivät voi laittaa, siitä on säädetty oikein laki (hoitajilla ei ole lakko-oikeutta).

      Totta: lähtökohta on potilaan hyvä hoito ja "hyvinvointi", mutta kun maailma on niiin epätäydellinen, niin resurssipulan aiheuttaman kiireen keskellä ne jäävät useimmiten vain haaveeksi. Nykyajan velvollisuudentuntoiset hoitajat kantavat jatkuvaa huonoa omaatuntoa siitä, että eivät ehdi antaa aikaa, apua ja tukea sillä lailla kuin hyvän hoitajan kuuluisi.

      Pääsääntöisesti hoitajat tekevät työnsä hyvin kiireestä huolimatta, mutta kukaan ei ajattele hoitajan osaa ja jaksamista. Mikä helwetillinen idea siinä on, että kun hoitaa muita, ei tarvitse, ehdi eikä jaksa enää hoitaa itseään, omaa terveyttään ja hyvinvointiaan. Tähän tahtoisin saada vastauksen päättäjäpelleporukalta ja hoitajien etujärjestöiltä, jotka ovat hiljaa kuin pissi sukassa. Miksi ne ovat olemassa?

    • Nerokasta

      Laki estää hoitajia lakkoilemasta mutta mikäö laksi estää kuntia lomautamasta säästöihin vedoten hoitajia? Missäs nyt viipyvät lainlaatijat, lomautuksethan vaarantavat potilastrvallisuuden.

    • Teoriateijon duuni

      Lainlaatija ei ymmärrä, mitä tarkoittaa potilasturvallisuus. Ei ainakaan, mitä se tarkoittaa käytännössä. Teoriassa juttu on ihan eri asia ja paperilla siitä saa piirustettua hienon jutun.

    • Hoitajana-ex

      Juuri siksi meitä hoitajia, joilla on koulutus ja työkokemusta...lähtee alalta ihan muihin hommiin.
      Toisissa töissä saa parempaa palkkaa, eikä tarvitse vetää itseään täysin uupumuksen rajoille.

      Siten voi välttää myös aloittajan tyyppisten ihmisten kitinää ja vinkumista.
      Hoitajapula on nyt jo täällä, siitä ei hyvää heilu.

      • ex.nurse

        Jouduin vuosi sitten eläkkeelle hoitajan töistä.Sitä rupeaa moni muukin olemaan jo voinnin suhteen äärirajoilla.Järjetön työ nykyisin tuo vanhustyö!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe