Voiko noihin monniin verkkogallerioihin luottaa?

Hankintamielessä

Olemme vaimoni kanssa hankkimassa taidetta seinillemme. Tarkoituksemme olisi ihan ostaa sitä tuosta suuresta tarjonnasta täällä netissä.
Olisko kenelläkään esimerkiksi tällä palstalla kokemusta nimenomaan ostoista noista nimenomaisista verkkogallerioista?
Olemme ihastelleet muutamien verkkogallerioiden tarjontaa mutta useissa niistä ei ole edes taulujen hinnat esillä! Se helpottaisi kovasti noita valintojamme.
Etupäässä olisimme kiinnostuneita niistä "asiakkaista" jotka ovat tehneet hankintoja noista verkkogallerioista täällä netissä? Ovatko kaupat tapahtuneet "reilun pelin hengessä" niinkuin useimman noista galleristeita vakuuttavat?
Olisimme kiinnostuneita kokemuksistanne ja ei haittaisi tippaakaan jos vihjaisitte mistä verkkogalleriasta olette tehneet omat hankintanne. Vai meneekö se mainostuksen puolelle?

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • idalo1

      Verkkogalleriosta en valitettavasti voi sanoa, mutta taideopiskelijoilta saa hyvää/loistavaa halvemmalla. Itse opiskelijana voisin lähettää kuvamateriaalia siitä, mitä olen tehnyt (myytyjä ja minulla olevia). Ja jos pk-seudulla sattuu olemaan ihan paikanpäälläkin nähdä.

      Mutta itse aiheesta: esim. taidelainaamo on hyvässä maineessa. Ja työn voi ostaa omaksi heti tai maksaa kuukausittain "vuokrasumman". Mahdollisuus tässä myös ostaa työ erissä (vuokrahinnalla).

    • Voit luottaa!

      Minä olen ostanut yhden taulun sellaisesta verkkogalleriasta. Myöskin meidän perhetuttu pariskunta meidän suosituksesta on ostanut jopa parikin taulua samasta verkkogalleriasta.
      Kaikki sujui täysin moitteetta ja yhtä jouhevasti kuin olisimme ostaneet jostain kaupasta fyysisesti. Vain postirahdin odottelu tuotti meillä tuskaa kun toimitus sattui tapahtumaan juuri juhlapyhien edellä.

      Jos hakukoneella haettaessa se osoittaa jonkun ihan ensimäisiltä sivuilta niin eiköhän se luotettavuus näy jo siinä. Ei ne ansaitut kävijämäärät niillä sivustoilla ole ihan yhdentekeviä.
      Parhaiten saatte selville asioista kun olette ihan yhteydessä noihin galleristeihin. En viitsi alkaa täällä mainostamaan mitään noista sivuista mutta maalaisjärkeä saa käyttää. :)

      • Olen sitä mieltä...

        ...että noi verkkogalleriat ovat luotettavampia kuin monet taidekaupat. Hankittaessa suoraan verkosta taiteilijalta, tietää saavansa aitoja teoksia.
        Mun vanhemmat ovat tilanneet heille "justeeratun" muotokuvan äidin puolen vanhemmista tällaiselta verkkogalleristilta ja esimerkiksi yhdennäköisyys on ihan häkellyttävä verrattuna esimerkiksi noihin taidemuseoiden kautta hankittujen taiteilijoiden virallisen puolen muotokuvatöihin.
        Jos minä hankin taidetta niin teen sen netistä!


    • Hankintamielessä

      Kiitos vastauksistanne!
      Googletin ja ja lähestyin erästä verkko-galleristia jo eilen ja yhdestä teoksesta on jo neuvottelut. :) Tosin hän ehdotti meille myös kiinnostavaa ja ikäänkuin henkilökohtaisempaa työtä jonka hän olisi valmis tekemään. Nyt sitten mietitään "jomsiskumpsis" vaiko peräti molemmat. Hinnasta vielä kiinni.
      Puhelinkeskustelun perusteella taiteilija vaikutti luotetulta Ja mukavalta.

    • Ovat harrastelijoita

      Näyttää olevan harrastelijoita ja kuitenkin käyttävät tota titteliä "Taiteilija"- niinkuin olisivat muka koulutettuja ammattilaisia.
      Nooh, ne taidot kyllä paljastavat ketkä ovat koulutettuja esimerkiksi väripaletin käytössä.
      Ota yhteyttä mieluummin lähialueesi taidemuseoon ja kysy sieltä taiteilijoita. Ainakin taulusi arvo tulee säilymään!

    • Verkosta...

      ...jos etsii taiteilijoita, kannattaa panostaa ilman muuta sellaisiin taiteilijoihin joilla on ylivoimaisia taitoja ja ideoita muihin taiteilijoihin verrattuna. Näin voit pitkällä aikavälillä olla varma teostesi arvon säilymisestä.

      Virallisiin arvostuksiin ei kannata luottaa, koska niitä annetaan aivan muiden syiden kuin itse taiteen merkittävyyden takia, lähinnä poliittisille perseennuolijoille. Näistä esimerkkejä löytyy ihan lähiaikoinakin tehdyistä virallisista muotokuvista ja muista. Kun poliittinen valta vaihtuu, loppuu taiteilijan merkitys siihen.

      Siksi vain sellaisiin taiteilijoihin kannattaa satsata, joilla on ylivoimaisia ominaisuuksia muihin verrattuna! Heitä löydät seuraamalla nettitaidepalstoja!

    • Artcom

      Voisi googlettaa taidesivujakin. Siellä monet esittelevät taidetta.Luotettavinta lienee ostaa suoraan taiteilijoilta! Suomen taiteilijaseuran sivuiltakin löytyy taiteen esittelyjä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      49
      4995
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3277
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1412
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1255
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      957
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      728
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe