Olen elossa....

Pitkään yli 2 kk sairaalan sängyssä maanneena, tehokkaan kuntoutuksen ansiosta olen taas päässyt kotiin. Aina en onnistunut sairaalan koneella tänne pääsemään, oli suojattu tosi hyvin.
Nyt kävellään rollaattorin kanssa, pyörätuoli pitkillä matkoilla. Kelaukset ja keulimiset on opittu, kiitos opettajan..

https://www.youtube.com/watch?v=JbiDoN3Eifk

123

317

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rollaattori HJ.

      Osanottoni surusi johdosta ja pyydän anteeksi kirjoittajien puolesta heidän törkeää käytöstään.

      Toivottavasti olet löytänyt lohtua elämääsi ja pystyt muistelemaan onnellisia aikoja ja iloitsemaan niistä. Surutyö on jokaisen tehtävä ja jokainen tekee sen omalla tavallaan.

      Pieni kyynel kirvoittaa suuren surun.

      Sinä et ole saanut yhtään vastausta, kuinka mautonta ja säälittää. Ei kommentteja älä aloita koskaan ketjuja siten välttyt turhalta mielipahalta.
      Kyyneleiltä en voinut välttyä, kun nyt törmäsin kirjoitukseesi..

    • palstalainen..

      Onnea Mammalle kotiinpääsyn ja hyvän hoidon johdosta.
      Kotiinpääsy on ihanaa, itse jouduin olemaan vielä pitempään.

      Mitä Jyty tykkäsi, sehän on kisulisi nimi. Kuvassa näyttää vähän närkästyneeltä, 'mitä tulit minua kesken unieni häiritsemään*. :))

      • Jyty on ollut tyttären kissojen kaverina sairaalassa oloni ajan. Saattaa viikonloppuna kotiutua. Ikävä on jo kuitenkin...

        Jyty on erikoinen persoona...


    • Ihanaa varmaan olla kotona, aina koti sairaalaolot voittaa edellyttäen että on siinä kunnossa että kotona pärjää.

      Aurinkoista kevättä ja mukavia musiikkialoituksa :). Parempia päiviä myös.

      http://www.youtube.com/watch?v=xI9hFpwFxeg

      • Rupesin oleen jo liian hyvässä kunnossa sairaalan sänkyyn. Harvoin enää hoitajat kävi kyselemässä kuuluuko jotain erikoista.
        Kun ei enää tarvinnut jatkuvasti jonkun apua, halusin kotiin. Aika kävi pitkäksi vain maaten ja lenkkeillen käytäviä...
        Kyl koti on paras paikka...


    • Tervetuloa takaisin, ihmettelinkin missä olet. Toivon että toivut nopeasti entistä ehommaksi.

      • Periksi ei parane antaa. Ainakin selässä on pätkä rautaa vahvistamassa..


    • Kevät tuli.

      Aurinkoisia kevätpäivi jytymamma tämän keväisen laulun mukana.

    • mee 70+

      Harvemmin kuolleet tänne kirjottaakin.

      • -----

        Ryömi takaisin koloosi


    • Lorena*

      "Taasha myö tavattii", on tyypillinen tämän seudun toivotus pitkästä aikaa tavatessa. Mielihyvin luin kuntoutuksesi upeasta edistymisestä. Olet ollut tosi sinnikäs tavoitteessasi kuntoutua parhaalla mahdollisella tavalla, siihen sinä omalla tahdonvoimallasi olet ollut ja olet parhain vaikuttaja. Voimia elämääsi Semino Rosiin sävelmien myötä:

      http://www.youtube.com/watch?v=p5uYJ9cVOps

      • 70 vai 80???

        Jo toinen joka ei kuulu tähän ikäryhmään.


      • aira s
        70 vai 80??? kirjoitti:

        Jo toinen joka ei kuulu tähän ikäryhmään.

        Onko sinulla kaikki ihan kotona, siis palikat päässä järjestyksessä?


    • hymyä huuleen

      Oot sie paltapuliisi?
      Ei minua haittaa hetkeäkään, minkä ikäiset tänne kirjoittaa. En livessäkään suorita ikäjakoa.

    • O-a

      Tuli ihan mielettömän paha olo,niin kovasti olen ystävystynyt kanssasi ja rupatellut musiikista laidasta laitaan.

      Toivon Sinulle kaikesta huolimatta aurinkoisia kevätpäivin hetkiä.



      http://www.youtube.com/watch?v=K-wY_MRAcds

      • Voin sanoa olevani voiton puolella, mutta jatkuvaa kuntoutusta pitää vielä saada. Nyt oman terveyskeskuksen kuntosalilla.
        Kiva kuulla sinusta, kaipaillut olen tänne katsastelemaan välillä.
        Sairaalan konella se ei aina onnistunut.
        Mutta nyt olen kotikoneella. Huomenna rankka 1t jumppa tiedossa.
        Nyt vähän selkä tuntuu siltä, et kävelty on liikaa.
        Mukavaa kevättä sinullekkin...

        http://www.youtube.com/watch?v=XQWnJIxkCwY


    • L - L

      Kyllä koti aina sairaalaolot voittaa. Olen puolestasi hyvilläni!

      Tuntuman hakemiseksi minulle riitti 9 5 sairaalavuorokautta.

      Todellinen koettelemus odotti kotona ja vaimoni elämä oli sekavan sidonnaista 3kk.
      Hygieniasyistä en kuvaile tarkemmin.

      Vaikka minulla on vain rajallisesti kokemusta niin tuo liikuntarajoitteisuus on inhottavaa.
      Mitä vakavampaa se on niin sitä enemmän se vaikuttaa myös elimistön kaikkiin toimintoihin.

      Et mainitse mitään ennusteesta. Mitä voit odottaa ja mihin pitää pahimmassa tapauksessa varautua?
      No joo. Eipä se kuulu minulle.

      • Selkäydinvamma on sellainen, että se ei parane.
        Kyllä ajoittain oli hetkiä, että ajatteli, onko tämä kipu aina mukana.
        Mutta kuntoutuksen myötä säryt ovat jääneet, liikunta rajoitteinen olen.
        Leikkauksen jälkeen lääkäri sanoi, että "olet pyörätuolissa lopun ikäsi".
        Mutta harvoin olen pyörätuolilla liikkunut enää, nyt on rollaattori kaverina.
        Nilkkatuet on oltava aina kun kävelen, koska ne ovat ainakin vielä "vetelät". Olen kyllä päättänyt, että minä kävelen. Saa nähdä kuinka muijan käy, aika näyttää.


      • reppuriika
        jytymamma9 kirjoitti:

        Selkäydinvamma on sellainen, että se ei parane.
        Kyllä ajoittain oli hetkiä, että ajatteli, onko tämä kipu aina mukana.
        Mutta kuntoutuksen myötä säryt ovat jääneet, liikunta rajoitteinen olen.
        Leikkauksen jälkeen lääkäri sanoi, että "olet pyörätuolissa lopun ikäsi".
        Mutta harvoin olen pyörätuolilla liikkunut enää, nyt on rollaattori kaverina.
        Nilkkatuet on oltava aina kun kävelen, koska ne ovat ainakin vielä "vetelät". Olen kyllä päättänyt, että minä kävelen. Saa nähdä kuinka muijan käy, aika näyttää.

        On mahtavaa, että oikeasti kävelet. Kun sinulla sisua riittää, niin kuntoutuminen jatkuu. Ja on hyvä että olet päässyt säryistä eroon. Nykyään on niitä moottorimopoja ja menopelejä, joten ei tarvitse ihan mökkiin jäädä.

        Hyvää jatkossa ja siunausta!


    • 19-15

      Hyvää parantumista toivon sinulle, itselläni on ollut ja on lähes kaikki sairaudet, sydän, syöpä, halvaantumiset, monet kivuliaat sairaudet- muutamat leikkaukset tänään sokeri ja paineet.

      Tänään kevättä vähän wiskin voimalla.

      Ei saa olla murheita-onnea sinulle.

    • olis mukava tietää

      jytymamma ---

      mikä sua vaivasi kun olit 2 kk sairaalassa ??

      sydänlekkauksestaki pääsee sairaalasta jo 2 viikon kuluttua, jos kaikki on menny normaalisti,

      • yx meistä -

        asia selvisiki jo huomasin aikasemman vastauksesi,

        toivotaan parasta ja toipumista


      • 12-9

        Pitäisi vähän olla ihmisellä järkeä, tosin suomalaisilla ei ole järkeä!


    • Pirre*

      Luulin jo että olit loukkaantunut pahanpäiväisesti mus.ketjujesi kritiikistä ja niiden poistoista ja ajattelin ettet enää halua kirjoittaakaan tänne mitään, mutta mukavaa että olet taas joukossamme, tervetuloa minunkin puolesta!

      P.s. itse selkäleikkauksen ansiosta vielä liikkuvana toivotan myös pikaista toipumista jytymamma! :)!

    • Hei kun keikuskelen

      Voi miten kiva oli tulla koneelle ja huomata tuttu, mukava nimimerkki.
      Ihan on ollut ikävä sua.

      En ole tiennyt, että olet noin kauan aikaa ollut sairaalassa.
      Oon ajatellut, että vihastuksissasi oot lyönyt hanskat tiskiin, kun (kuten Pirrekin sanoi) musiikkialoituksiasi on poistettu.

      Vaikutat sinnikkäältä ja päättäväiseltä naiselta.
      Tsemppiä sulle.

      Tervetuloa takaisin palstalle.

      https://www.youtube.com/watch?v=nD6sFdxMF70

    • ////

      Ihanko totta!

    • No heippa, ihan kiva nähdä suakin pitkästä aikaa.

    • meeriamanda69
      • valemeerikö olet?

        Meeriamanda on kirjautunut viimeeksi 3.1 oletko elossa?


      • Meeriamanda69
        valemeerikö olet? kirjoitti:

        Meeriamanda on kirjautunut viimeeksi 3.1 oletko elossa?

        Olin sairaalassa ja juuri kotiutunut.


      • kohtalon iskuko?
        Meeriamanda69 kirjoitti:

        Olin sairaalassa ja juuri kotiutunut.

        Sattuipa samaan aikaan kun jytky, olitteko samassa sairaalassakin, sama vaiva molemmilla.


      • Meeriamanda69
        kohtalon iskuko? kirjoitti:

        Sattuipa samaan aikaan kun jytky, olitteko samassa sairaalassakin, sama vaiva molemmilla.

        Sama vaiva ja vieruspeti ja sairaalan netti pätki.


      • odottaja.
        Meeriamanda69 kirjoitti:

        Sama vaiva ja vieruspeti ja sairaalan netti pätki.

        Odotan Mamman vahvistusta asiaan.


      • tulee kun ehtii
        odottaja. kirjoitti:

        Odotan Mamman vahvistusta asiaan.

        Jos hän kelaamassa.


      • odottaja.
        tulee kun ehtii kirjoitti:

        Jos hän kelaamassa.

        Järkevänä ihmisenä varmaan tekee sitä, mikä parasta on.


      • odottaja. kirjoitti:

        Järkevänä ihmisenä varmaan tekee sitä, mikä parasta on.

        Eiköhän meeriamanda kirjoittaisi rekatullaan, jos olisi palstalla.


      • !!!!!!
        tulee kun ehtii kirjoitti:

        Jos hän kelaamassa.

        Tosi järkyttävän mautonta pilaa !!!!!!!!!!!


      • odottaja.
        jytymamma9 kirjoitti:

        Eiköhän meeriamanda kirjoittaisi rekatullaan, jos olisi palstalla.

        Kiitos, noin minäkin uskon!


      • puskapupu
        jytymamma9 kirjoitti:

        Eiköhän meeriamanda kirjoittaisi rekatullaan, jos olisi palstalla.

        Monet rekkautuneet ovat painuneet viime aikoina puskaan. Pikku töpöhäntä vain näkyvissä.


      • !!!!!! kirjoitti:

        Tosi järkyttävän mautonta pilaa !!!!!!!!!!!

        Mielikuvitus näkyy tekevän tepposia. Minä en ainakaan usko meeriksi, todisteita kun ei ole. Noita toisten nikkien käyttäjiä kaiketi taas vauhdissa.
        Häntä olen minäkin kaivannut ilmestyväksi...


      • näin ymmärrän
        !!!!!! kirjoitti:

        Tosi järkyttävän mautonta pilaa !!!!!!!!!!!

        Eikös täällä saa kirjoittaa millä vaan nikillä, mikä sattuu olemaan vapaana?


    • uusiutuva

      Jotkut kirjoittajan ilahduttavat.
      Vahva ihminen tekee kaikkensa selkärankansa eteen.
      Vaikkapa sitten rollaattorilla.
      Timo Jutila lihoi, Rauno Helminen myös, vähemmän tosin.
      Mutta mukana hekin ovat.
      Kaatuneina turvilleen.
      Tuntuu hyvältä, kun on Tapparalainen, Lempäälän kisailija.
      Ei niitä lanteita kaikkeen tarvita.

      http://www.youtube.com/watch?v=qW6wC7LIEzc

      • hauska tappa...

        Tässä ketjussahan näkyy olevan muitakin sairaalasta palanneita. Jotkut tosin vielä toipilasasteella, mutta kiva nähdä hengissä kuitenkin.


      • ei koskaan puskaan?
        hauska tappa... kirjoitti:

        Tässä ketjussahan näkyy olevan muitakin sairaalasta palanneita. Jotkut tosin vielä toipilasasteella, mutta kiva nähdä hengissä kuitenkin.

        Sinäkin tunnistit ;))


      • koska päättyy ;-)
        ei koskaan puskaan? kirjoitti:

        Sinäkin tunnistit ;))

        Minäkin tunnistin.


    • Kymmenien kotiinlähtöjen koulimana osaan kuvitella tunteesi,oma tyyny ja sänky ovat mailman parhaita.
      Kaikkee hyvää ja pikasta kuntoutumista.

    • demeter1

      Olipa kiva kuulla teistä kahdesta (jyty&meeri). Jytynmamman väliterveiset luinkin, meeristä kuulin vasta. Haavoittuviahan me kaikki olemme tässä elämänvaiheessa, tänään terveenä, huomenna voi olla toisin. Tapaturmat je perimä - kaiksi vahvaa vaikuttajaa...

      Oikein hyvää kuntoutumista teille molemmille ja pysykää palstalla..))

      • kelaa vähän

        Uskotko sinä kaiken.


      • Jm-50

        Rutistus.


      • demeter1
        Jm-50 kirjoitti:

        Rutistus.

        Samat sinulle, Jm-50..)) Liikkeelle lähdössä juuri....


      • demeter1
        kelaa vähän kirjoitti:

        Uskotko sinä kaiken.

        Kelasin vasta. Kiireessä luin, enkä uskonut, että edes täällä harrastetaan noin mautonta pilaa...


      • demeter1
        demeter1 kirjoitti:

        Samat sinulle, Jm-50..)) Liikkeelle lähdössä juuri....

        Hyvän kevään toivotukset sinulle ystäväni, Jm-50. Poistin miinuksen sinulta, itselleni jätin. On niin marttyyriä poistua miinusten saattelemana..))


      • Ruskeasilmäinen
        demeter1 kirjoitti:

        Kelasin vasta. Kiireessä luin, enkä uskonut, että edes täällä harrastetaan noin mautonta pilaa...

        Kaksoisnikillä kirjoittaminen on yleistä. Mielestäni täysin looginen päätelmä tosiasiasta, että molemmat nimimerkit ovat olleet kaksi kuukautta pois palstalta.


      • ....
        Ruskeasilmäinen kirjoitti:

        Kaksoisnikillä kirjoittaminen on yleistä. Mielestäni täysin looginen päätelmä tosiasiasta, että molemmat nimimerkit ovat olleet kaksi kuukautta pois palstalta.

        Höpö höpö.


      • suolisto242
        .... kirjoitti:

        Höpö höpö.

        Meeri ei kuitenkaan kirjoittanut nikillään.

        Eli sairasta pilaa.


      • monia hävinnyt
        suolisto242 kirjoitti:

        Meeri ei kuitenkaan kirjoittanut nikillään.

        Eli sairasta pilaa.

        Miisäs muuten? Onko hänet bannattu, vai?


      • mikä kiinnostaa?
        monia hävinnyt kirjoitti:

        Miisäs muuten? Onko hänet bannattu, vai?

        Eikö täältä saa olla poissa ilman selityksiä.


      • -,,-
        mikä kiinnostaa? kirjoitti:

        Eikö täältä saa olla poissa ilman selityksiä.

        Pirskatti sentään, ei tietenkään. Poissaolotodistus on toimitettava kolmena kappaleena.


      • mikä kiinnostaa?
        -,,- kirjoitti:

        Pirskatti sentään, ei tietenkään. Poissaolotodistus on toimitettava kolmena kappaleena.

        Entä jos on kuollut? Jäljennös kuolintodistuksesta?


      • miksi??
        demeter1 kirjoitti:

        Hyvän kevään toivotukset sinulle ystäväni, Jm-50. Poistin miinuksen sinulta, itselleni jätin. On niin marttyyriä poistua miinusten saattelemana..))

        Sinä se jaksat miinuksia laskea ja niistä huolta kantaa.


      • ,--,
        mikä kiinnostaa? kirjoitti:

        Entä jos on kuollut? Jäljennös kuolintodistuksesta?

        Nyt män turhan kalmaiseksi.


      • jotain tapoja oltava
        ,--, kirjoitti:

        Nyt män turhan kalmaiseksi.

        Kaikki me täältä joskus poistutaan. Minä ainakin käyn ilmoittamassa sitten...


      • aina pärskähtää
        miksi?? kirjoitti:

        Sinä se jaksat miinuksia laskea ja niistä huolta kantaa.

        Sanos muuta. Minusta on myös niin huvittavaa keskustelua tuo; sinulla oli miinus, mutta minä poistin sen.


      • demeter1
        miksi?? kirjoitti:

        Sinä se jaksat miinuksia laskea ja niistä huolta kantaa.

        Minä noteeraan miinukset, koska katson ne keskusteluksi: joku luki, mitä kirjoitin, eikä tykännyt siitä. Miksi en "kuuntelisi" hänen kannanottoaan ?
        Keskustelu jää tietysti torsoksi, mutta saattaa kertoa minulle jotakin muista kirjoittajista.


      • matkamies maan
        jotain tapoja oltava kirjoitti:

        Kaikki me täältä joskus poistutaan. Minä ainakin käyn ilmoittamassa sitten...

        Olen minä todellisuudessa asiaa ajatellut. Joskushan jokainen lähtee.
        Kauan kaipailin erästä mukavaa kirjoittajaa.
        Sitten satuin lukemaan keskustelun, jossa hänen sanottiin matkustaneen sinne, minne me olemme vasta matkalla.


      • demeter1
        aina pärskähtää kirjoitti:

        Sanos muuta. Minusta on myös niin huvittavaa keskustelua tuo; sinulla oli miinus, mutta minä poistin sen.

        Kiva, että joku huvittui..)) (Aina pärskähtää)


      • sellaista kuuntelua
        demeter1 kirjoitti:

        Minä noteeraan miinukset, koska katson ne keskusteluksi: joku luki, mitä kirjoitin, eikä tykännyt siitä. Miksi en "kuuntelisi" hänen kannanottoaan ?
        Keskustelu jää tietysti torsoksi, mutta saattaa kertoa minulle jotakin muista kirjoittajista.

        Poistamalla toisen laittaman miinuksen, poistat siis toisen mielipiteen, niinkuin sitä ei olisi ollutkaan. Mitä ei näy niin sitä ei ole?


      • usko jo
        demeter1 kirjoitti:

        Minä noteeraan miinukset, koska katson ne keskusteluksi: joku luki, mitä kirjoitin, eikä tykännyt siitä. Miksi en "kuuntelisi" hänen kannanottoaan ?
        Keskustelu jää tietysti torsoksi, mutta saattaa kertoa minulle jotakin muista kirjoittajista.

        Miinukset eivät ole keskustelua vaan vitttttuilua.


      • Ukollinen ei kissaa
        matkamies maan kirjoitti:

        Olen minä todellisuudessa asiaa ajatellut. Joskushan jokainen lähtee.
        Kauan kaipailin erästä mukavaa kirjoittajaa.
        Sitten satuin lukemaan keskustelun, jossa hänen sanottiin matkustaneen sinne, minne me olemme vasta matkalla.

        Palstaa vuosia seuranneena en usko sattumaan. Meirikki alias meeriamanda on muka poistunut palstalta ja vielä samaan aikaan kun jyty joutui sairaalaan.
        Samanlaiset mieltymykset musiikki, nimipäivät ja julkkikset. Kissa, tytär ja ukottomia molemmat.


      • kissatonrouvashenkil
        Ukollinen ei kissaa kirjoitti:

        Palstaa vuosia seuranneena en usko sattumaan. Meirikki alias meeriamanda on muka poistunut palstalta ja vielä samaan aikaan kun jyty joutui sairaalaan.
        Samanlaiset mieltymykset musiikki, nimipäivät ja julkkikset. Kissa, tytär ja ukottomia molemmat.

        Samoin.
        Minä laitan haisevan vastalauseen.
        Heidän kirjoitustyylinsä on täysin erilaisia. Meeri räiskähtelevän terävä, Mamma sopuisa ja varovainen.
        Mutta vehkeitäni en pukille laita.

        On täältä monta lukemisenarvoista terävänäköistä muutakin poistunut. Väliaikaisesti tai pysyvästi, aika näyttää.
        Entisiä menee, uusia tulee, kukaan ei ole korvaamaton.


      • bellajii
        kissatonrouvashenkil kirjoitti:

        Samoin.
        Minä laitan haisevan vastalauseen.
        Heidän kirjoitustyylinsä on täysin erilaisia. Meeri räiskähtelevän terävä, Mamma sopuisa ja varovainen.
        Mutta vehkeitäni en pukille laita.

        On täältä monta lukemisenarvoista terävänäköistä muutakin poistunut. Väliaikaisesti tai pysyvästi, aika näyttää.
        Entisiä menee, uusia tulee, kukaan ei ole korvaamaton.

        Meerin kissa on kuollut. Ja hänellä on ukko.


      • Ukollinen ei kissaa
        kissatonrouvashenkil kirjoitti:

        Samoin.
        Minä laitan haisevan vastalauseen.
        Heidän kirjoitustyylinsä on täysin erilaisia. Meeri räiskähtelevän terävä, Mamma sopuisa ja varovainen.
        Mutta vehkeitäni en pukille laita.

        On täältä monta lukemisenarvoista terävänäköistä muutakin poistunut. Väliaikaisesti tai pysyvästi, aika näyttää.
        Entisiä menee, uusia tulee, kukaan ei ole korvaamaton.

        Osaa jyty suuttua ja silloin jyrisee hyvin meerimäisesti.
        Konstiko tuo on muuttaa kirjoitustyyliä.


      • niinhän se olikin
        bellajii kirjoitti:

        Meerin kissa on kuollut. Ja hänellä on ukko.

        Totta! Sai kai palstasta tarpeekseen?


      • Mallamay
        bellajii kirjoitti:

        Meerin kissa on kuollut. Ja hänellä on ukko.

        Hupsista kuin Malesialaisen lentokoneen katoaminen, mysteeriö :)) mustalaatikko ei anna singaaleja enää.


      • demeter1
        sellaista kuuntelua kirjoitti:

        Poistamalla toisen laittaman miinuksen, poistat siis toisen mielipiteen, niinkuin sitä ei olisi ollutkaan. Mitä ei näy niin sitä ei ole?

        Ai ai, että sä olet terävä (sellaista kuuntelua)..)) Kylläpä minä pahoin toimin, mitähän keksitte seuraavaksi ? Ja kiva että joukkohenkeä löytyy...


      • Soonnäin
        demeter1 kirjoitti:

        Ai ai, että sä olet terävä (sellaista kuuntelua)..)) Kylläpä minä pahoin toimin, mitähän keksitte seuraavaksi ? Ja kiva että joukkohenkeä löytyy...

        Demeter1, minä kävin eilen lukemassa ja poistin teiltä (jm-50 ja sinulta) miinukset. Tuo "poistaa miinus" tarkoittaa tässä tapauksessa että pidän teidän viesteistä. Ei niissä paljon lue, mutta lämpöä hohtaa :) Ja jos sille tuulelle satun, saatan käydä uudemman kerran lukemassa ja taas uudestaan pitää niistä vielä tänäänkin, ja huomenna, ja... :))


      • siltä näyttäs
        Soonnäin kirjoitti:

        Demeter1, minä kävin eilen lukemassa ja poistin teiltä (jm-50 ja sinulta) miinukset. Tuo "poistaa miinus" tarkoittaa tässä tapauksessa että pidän teidän viesteistä. Ei niissä paljon lue, mutta lämpöä hohtaa :) Ja jos sille tuulelle satun, saatan käydä uudemman kerran lukemassa ja taas uudestaan pitää niistä vielä tänäänkin, ja huomenna, ja... :))

        Madx peeceennuolijako?


      • demeter1
        siltä näyttäs kirjoitti:

        Madx peeceennuolijako?

        Kiitos sinulle, Soonnäin. Ja kiva, että kerroit. Rupesin jo luulottelemaan, että täällä on pelkkää piikittelyä tarjolla ja mietin iltasella, mikä oikein mättää.

        Miehiäkö täältä puuttuu, kun aletaan nokkia parista sanasta ?
        Pari ahkeraa kirjoittajaa, joita haukuttiin mennen tullen, on nyt poissa, vaan lisääntyikö rauha ja rakkaus ? Nyt käydään nokkimaan niitä, jotka vielä kirjoittelevat omalla nimmarilla, "aina riitaa olla pittää", näköjään...


      • ?--?
        demeter1 kirjoitti:

        Kiitos sinulle, Soonnäin. Ja kiva, että kerroit. Rupesin jo luulottelemaan, että täällä on pelkkää piikittelyä tarjolla ja mietin iltasella, mikä oikein mättää.

        Miehiäkö täältä puuttuu, kun aletaan nokkia parista sanasta ?
        Pari ahkeraa kirjoittajaa, joita haukuttiin mennen tullen, on nyt poissa, vaan lisääntyikö rauha ja rakkaus ? Nyt käydään nokkimaan niitä, jotka vielä kirjoittelevat omalla nimmarilla, "aina riitaa olla pittää", näköjään...

        Loppuuko tora jatkamalla?

        Minusta ei.


      • demeter1 kirjoitti:

        Kiitos sinulle, Soonnäin. Ja kiva, että kerroit. Rupesin jo luulottelemaan, että täällä on pelkkää piikittelyä tarjolla ja mietin iltasella, mikä oikein mättää.

        Miehiäkö täältä puuttuu, kun aletaan nokkia parista sanasta ?
        Pari ahkeraa kirjoittajaa, joita haukuttiin mennen tullen, on nyt poissa, vaan lisääntyikö rauha ja rakkaus ? Nyt käydään nokkimaan niitä, jotka vielä kirjoittelevat omalla nimmarilla, "aina riitaa olla pittää", näköjään...

        On se kumma, et riita pittää saada aikaiseksi joka asiasta.
        No miehiä on näköjään vähän liikkeellä.

        Mut sehän on jo nähty ennenkin, akat saa riidan kyllä aikaiseksi oli sitten kyse vaikka tulitikusta.

        Onneksi sain tuon karvaisen miespuoliseni jo kotiin. Ikävä näkyi olleen silläkin. Tuli jopa heti syliin, jota se ei ole ennen tehnyt...


      • kaikki tallella
        demeter1 kirjoitti:

        Kiitos sinulle, Soonnäin. Ja kiva, että kerroit. Rupesin jo luulottelemaan, että täällä on pelkkää piikittelyä tarjolla ja mietin iltasella, mikä oikein mättää.

        Miehiäkö täältä puuttuu, kun aletaan nokkia parista sanasta ?
        Pari ahkeraa kirjoittajaa, joita haukuttiin mennen tullen, on nyt poissa, vaan lisääntyikö rauha ja rakkaus ? Nyt käydään nokkimaan niitä, jotka vielä kirjoittelevat omalla nimmarilla, "aina riitaa olla pittää", näköjään...

        Häh? Poissako? Täällä ne puskissa piileksii...


      • tottavie
        jytymamma9 kirjoitti:

        On se kumma, et riita pittää saada aikaiseksi joka asiasta.
        No miehiä on näköjään vähän liikkeellä.

        Mut sehän on jo nähty ennenkin, akat saa riidan kyllä aikaiseksi oli sitten kyse vaikka tulitikusta.

        Onneksi sain tuon karvaisen miespuoliseni jo kotiin. Ikävä näkyi olleen silläkin. Tuli jopa heti syliin, jota se ei ole ennen tehnyt...

        Semmosia ne akat on.


      • Jm-50
        demeter1 kirjoitti:

        Hyvän kevään toivotukset sinulle ystäväni, Jm-50. Poistin miinuksen sinulta, itselleni jätin. On niin marttyyriä poistua miinusten saattelemana..))

        Vuosien ystävyys ei miinuksiin lopu.


      • demeter1
        Jm-50 kirjoitti:

        Vuosien ystävyys ei miinuksiin lopu.

        Näin on, ikiystäväni Jm-50 ! Meitä ei erota kuin kuolema tai poliisi..)) Vai miten se runo menikään ?....))


      • Jm-50
        demeter1 kirjoitti:

        Näin on, ikiystäväni Jm-50 ! Meitä ei erota kuin kuolema tai poliisi..)) Vai miten se runo menikään ?....))

        Näin: "Olen jäänyt sinuun kiinni,olet mennyt minulle jo veriin".


      • demeter1
        Jm-50 kirjoitti:

        Näin: "Olen jäänyt sinuun kiinni,olet mennyt minulle jo veriin".

        Heh, nyt taidat vähän liioitella, Jm-50..)) Vaikka lauluahan sinä muistelit ?
        Ja varo vain, ettet leimaudu uudeksi hunksiksi, kun säkeitä syntyy..))


      • Jm-50
        demeter1 kirjoitti:

        Heh, nyt taidat vähän liioitella, Jm-50..)) Vaikka lauluahan sinä muistelit ?
        Ja varo vain, ettet leimaudu uudeksi hunksiksi, kun säkeitä syntyy..))

        No en minä mikään kansantanssija ole.


        http://www.youtube.com/watch?v=kcZs9_wjGn0&feature=kp


      • demeter1

      • demeter1

      • demeter1
        demeter1 kirjoitti:

        No et tosiaan (ole kansantanssija), Jm-50. Vähän ontuva rinnastus. Onko kaikki muuten ok ? Tytär valmistunut ? Saanut töitä ?

        Kone vähän pihtaa ja yskii, mutta vähän ehdin korjata tuota toista versiota..)


      • Jm-50
        demeter1 kirjoitti:

        No et tosiaan. Vähän ontuva vertaus. Mutta miten muuten ? Tytär valmistunut ?
        Saanut töitä ?

        Valmistunut(mais) ja töissä pääkaupungissa. Ei kuitenkaan vakipaikka.


      • demeter1
        Jm-50 kirjoitti:

        Valmistunut(mais) ja töissä pääkaupungissa. Ei kuitenkaan vakipaikka.

        Hyvä alku kuitenkin. Mun vanhempi poika on tehnyt pätkää valmistumisestaan saakka... Nuorempi opiskelee kolmatta ammattiaan...


    • Arvuuttelijoille / kuvittelijoille vaan tiedoksi. Tiedän meeristä yhtä vähän kuin muutkin, 3.1 viimeksi kirjautunut.
      Ei ollut ainakaan vieruspetissä, tuskin muuallakaan samalla osastolla. Kukaan ei meerinä tullut esittäytymään. Monia hyviä ystäviä siellä löytyi, jopa muutama mieskin..;)
      Suuri oli yllätys, kun miehiä oli samassa huoneessa..

      Joten voitte jättää v..tuilut / arvuuttelut, ne ei enää pure.

      Kurkia ei ole vielä näkynyt eikä kuulunut. Mutta tämä kappale on aina yhtä ihana...

      http://www.youtube.com/watch?v=BvZXr1t8BMY

      • :))

        Miehiä samassa huoneessa?
        Olisipa minusta ollut kiusallista, mutta kyllähän hoitohenkilöstö osaa työnsä, eikä olisi minua miesten kanssa samaan huoneeseen laittanutkaan. :))
        Oli sen verran hankalaa.


      • Hei jytynmamma, mukava kuulla, että olet paremmassa kunnossa, toivottavasti toipumisesi jatkuu hyvin.

        Sain eilen uudet silmälasit, nyt näkee taas paremmin lukea ja kirjoittaa.

        Yhden kurjen olen pellolla nähnyt, joutsenpariskunta sen sijaan on ollut lammella jo pitkään. Kaipa suunnittelevat pesän tekoa ja sen paikkaa.

        http://www.youtube.com/watch?v=k02fC1Zr4zs


      • :)) kirjoitti:

        Miehiä samassa huoneessa?
        Olisipa minusta ollut kiusallista, mutta kyllähän hoitohenkilöstö osaa työnsä, eikä olisi minua miesten kanssa samaan huoneeseen laittanutkaan. :))
        Oli sen verran hankalaa.

        Niinpä. 3 hengen huoneessa 2 miestä ja minä. Sanoivat, että hyvin on asiat kun naisetkin on talon puolesta.
        Ei minua häirinnyt. Yllätys kyllä oli, en ole ennen ollut sellaisella osastolla.
        Oli siellä muutama mies hoitajakin.
        Sain yhden mieshoitajan pukemaan, silloin kun en vielä itse pystynyt.
        Sanoin sille, et onkin eka kerta kun mies mua pukee, yleensähän ne ovat vain riisumassa.
        Hän siihen, et hyvä kun saa uusia kokemuksia.


      • ;))
        jytymamma9 kirjoitti:

        Niinpä. 3 hengen huoneessa 2 miestä ja minä. Sanoivat, että hyvin on asiat kun naisetkin on talon puolesta.
        Ei minua häirinnyt. Yllätys kyllä oli, en ole ennen ollut sellaisella osastolla.
        Oli siellä muutama mies hoitajakin.
        Sain yhden mieshoitajan pukemaan, silloin kun en vielä itse pystynyt.
        Sanoin sille, et onkin eka kerta kun mies mua pukee, yleensähän ne ovat vain riisumassa.
        Hän siihen, et hyvä kun saa uusia kokemuksia.

        Oli miehiä minunkin osastollani hoitajina, ja hyvinkin olivat avuksi kovinkin intiimeissä toiminnoissa.
        Oli jopa maahanmuuttaja. Ja ihan hyvin hoiti.


      • Anceli kirjoitti:

        Hei jytynmamma, mukava kuulla, että olet paremmassa kunnossa, toivottavasti toipumisesi jatkuu hyvin.

        Sain eilen uudet silmälasit, nyt näkee taas paremmin lukea ja kirjoittaa.

        Yhden kurjen olen pellolla nähnyt, joutsenpariskunta sen sijaan on ollut lammella jo pitkään. Kaipa suunnittelevat pesän tekoa ja sen paikkaa.

        http://www.youtube.com/watch?v=k02fC1Zr4zs

        Kyllä tämä taitaa voiton puolella olla.
        Ainakin olen jaloillani.
        Kuntoutus tosin jatkuu pitkään, lisäksi pitää vielä itsekin harjoitella esim. tuolista nousua. Se tuntuu vaikealta kunnei saa ottaa tukea mistään,
        mutta harjoittelu on kyllä raskasta.
        Vaikkei uskoisi, jaloissa ei ole vielä riittävästi tehoa. Mutta eteenpäin mennään..


      • jytymamma9 kirjoitti:

        Kyllä tämä taitaa voiton puolella olla.
        Ainakin olen jaloillani.
        Kuntoutus tosin jatkuu pitkään, lisäksi pitää vielä itsekin harjoitella esim. tuolista nousua. Se tuntuu vaikealta kunnei saa ottaa tukea mistään,
        mutta harjoittelu on kyllä raskasta.
        Vaikkei uskoisi, jaloissa ei ole vielä riittävästi tehoa. Mutta eteenpäin mennään..

        Kyllä se siitä, sitkeää harjoittelua kyllä varmasti vaatii.
        Positiivisuus auttaa aina.

        Vanhasta muistista näkyi tuohon edelliseen tulleen nimimerkkiisi yksi n-kirjain liikaa.. :)

        Tämä soikoon lähellä pysyville ystäville.

        http://www.youtube.com/watch?v=vZNGEDkH8cc


      • demeter1
        ;)) kirjoitti:

        Oli miehiä minunkin osastollani hoitajina, ja hyvinkin olivat avuksi kovinkin intiimeissä toiminnoissa.
        Oli jopa maahanmuuttaja. Ja ihan hyvin hoiti.

        Ensi kertaa kuulen tuosta, sekaosastosta. (Jyty& ;))...

        Toivottavasti käytäntö yleistyy, koska se kuulostaa ihan mukavalta.
        Kyllä mies- ja naisenergioiden täytyy olla tasapainossa..)) Se on luonnonlaki...


      • -----
        demeter1 kirjoitti:

        Ensi kertaa kuulen tuosta, sekaosastosta. (Jyty& ;))...

        Toivottavasti käytäntö yleistyy, koska se kuulostaa ihan mukavalta.
        Kyllä mies- ja naisenergioiden täytyy olla tasapainossa..)) Se on luonnonlaki...

        On kai sekaosastoja ollut aika päivät, mutta että ihan samassa huoneessa.


      • ei uutta...
        ----- kirjoitti:

        On kai sekaosastoja ollut aika päivät, mutta että ihan samassa huoneessa.

        Olin minäkin viime keväänä yksin samassa huoneessa kolmen miehen kanssa.

        Nykyisin laitetaan sinne missä sattuu vapaa paikka olemaan.

        Jaa.... Syksylläkin olin tarkkailuhuoneessa kahden miehen kanssa vuorokauden.


    • Hei kun keikuskelen

      Hellouta vaan.

      Röörit (nenän) aukinaisena oon nuuhkinut ah niin raikkaan tuntuista ilmaa.
      Pienoiset sadepisarat putoilivat parvekkeen kattooni ja minä niitä vaan kannustin, että tulkaa vaan puhdistamaan pölyiset tienoot.

      Muistin siinä nuuhkiessani yhden Sibeliuksen pikku pikku pikkuruisen kappaleen Viululle ja Sellolle. Sanotaan, että Sibelius sävelsi sen ensimmäisenä kappaleenaan (n. 10-vuotiaana). Hän sävelsi sen omalle veljelleen, joka oli aloittanut sellonsoiton.

      Hauska pieni musiikkipläjäys.
      Sen nyt aattelin pistää palstalle, kun tulin vartavasten sen YouTubesta etsimään.
      Löysin ihan makeet esittäjätkin.

      https://www.youtube.com/watch?v=Fpw8FoYdJGk

    • O - O

      Onnea, toipumista ja hyviä hetkiä tuleviin päiviisi, Jytymamma9. On ilo lukea hyväntuulista, huumorilla ja elämänkokemuksella höystettyä tekstiäsi.

    • Hei ”jytynmamma” (ja Jyty! :)), iloitsen paluustasi, olikin jo ikävä!!!

      Olet niin mukava persoona, että meitä on monia, jotka ovat sinua kaivanneet – lähetetyn rakkausenergian määrä vahvistakoon omia ponnistelujasi kuntoutumiseen! :)

      (Sinulle ei voi kirjoittaa yksityisesti, koska olet muuttanut profiiliasi (hiukan...), ja olisi tuosta sinun ensimmäisestä diagnoosistasi ja ’valvirasta’ kirjoitettavaa... Profiilini on auki, lähetä vaikka Jytyn terkut samannäköiselle Reppulille jos saan kirjoittaa sinulle!? :D )

      Videon kieli on ’väärä’, mutta ystävyyden kieltä ei ehkä aina sanoina edes tarvitse...

      https://www.youtube.com/watch?v=gGCi6Ytwt5E

      Hyvää elämää!
      Halit!

      • ... aikani, mielenkiintoni, palstaa kohtaan, loppui :D
        Jätän viestitysmahdollisuuden auki :)
        ... ja ne allekirjoitukset: Halit!
        :D


      • diidiidii
        maduixa kirjoitti:

        ... aikani, mielenkiintoni, palstaa kohtaan, loppui :D
        Jätän viestitysmahdollisuuden auki :)
        ... ja ne allekirjoitukset: Halit!
        :D

        Madx, olet kova halailemaan naisia.


      • madx
        diidiidii kirjoitti:

        Madx, olet kova halailemaan naisia.

        ” diidiidii ”, olet niin oikeassa!
        - Halit sinullekin! :D

        Olen kiinnostunut naisista, miehistä, lapsista, kissoista, koirista,
        (- no, ehdottomasti kaikista eläimistä!), kasveista, koko universumista... jne...

        Elämä on mielenkiintoista kokonaisuudessaan ja tunnen rakkautta kaikkea olemassa olevaa kohtaan :) - ja näin elämäni jatkuu mielenkiintoisena ja olen siihen tyytyväinen!!!
        :D


      • sillätavalla
        madx kirjoitti:

        ” diidiidii ”, olet niin oikeassa!
        - Halit sinullekin! :D

        Olen kiinnostunut naisista, miehistä, lapsista, kissoista, koirista,
        (- no, ehdottomasti kaikista eläimistä!), kasveista, koko universumista... jne...

        Elämä on mielenkiintoista kokonaisuudessaan ja tunnen rakkautta kaikkea olemassa olevaa kohtaan :) - ja näin elämäni jatkuu mielenkiintoisena ja olen siihen tyytyväinen!!!
        :D

        Ja mieelenkiintosi palstaa kohtaan heräsi uudestaan vajaassa kahdessa ja puolessa tunnissa.


      • yx vaan
        sillätavalla kirjoitti:

        Ja mieelenkiintosi palstaa kohtaan heräsi uudestaan vajaassa kahdessa ja puolessa tunnissa.

        mitä tämä kiusanteko nyt on. Kysyn vaan. Pitääkä vastata kärppänä kaikkiin viesteihin, ei siis viiveellä.


    • Hyvää lauantaiaamua. Tänään on halausten päivä, koska rakas veljenpoikani saapuu perheensä kanssa juhlimaan kotiin pääsyäni.
      Mukava nähdä perheen kohta 8kk täyttävä pieni mies.....

      http://www.youtube.com/watch?v=fBSHnbCa29g


      • O-a


    • niinpä niin,*

      Hyvää huomenta vaan.

      Aikaisin noustuani katselin ulos utuista maisemaa. Räystäistä tippui hiljalleen vesipisaroita. Pitkästä aikaa ei pakkasaamua.

      Hiljaisuus toi mieleeni monenlaisia muistoja lapsuusajoilta, jolloin kuljimme koulumatkat monenlaisissä säissä, tuulissa, tuiskuissa, pakkasissa. Väliin aurinkoisilla keväthangillakin.

      Tänään eräs ystävistäni on poissa. Muistot monenlaiset ovat kuitenkin jäljellä.

      Tänäaamuna kuuntelin radiosta Onnensäveltä. Joku oli toivonut juuri tuota kappaletta, toivoja kuitenkin meni ohi korvien, mutta kappale toi muistoja mieleeni.

      http://www.youtube.com/watch?v=vfpquwCV9XA


      Toivotan parantumista selkäkipuiselle. Kyllä se siitä. Päivä kerrallaan.

      "Kauniit ajatukset ovat kuin enkeleitä, sanotut sanat antavat parantavan voiman".

    • mimmimummi*

      Ihanaa kuulla tervehtymisestäsi.....
      Läheisen ystäväni mies taistelee juuri sairaalassa sairautensa edetessä.....toivoa on hyvin vähän....ja se tekee raskaaksi elämän....
      Olen hoitanut meidän tätä kymmenkuista poikaa.....että hän osaa olla niin ihmeellinen....hyväntuulinen....

      http://www.youtube.com/watch?v=rtHadOpRmj8

      • Pieni mies ensin vierasti, mut kyllä melko pian oli yhtä hymyä....
        On niiden kehitystä mukava seurata.
        Kovasti jo Dumbo legot kiinnosti, ovat käteen sopivia ja värikkäitä...


      • Lorena*
        jytymamma9 kirjoitti:

        Pieni mies ensin vierasti, mut kyllä melko pian oli yhtä hymyä....
        On niiden kehitystä mukava seurata.
        Kovasti jo Dumbo legot kiinnosti, ovat käteen sopivia ja värikkäitä...

        Tässä virvon pitkän matkan päähän palstan ehtoisaa toipilasta, hauskat laulut palstalla tuovat tuulahduksen päivistä näistä.

        "Virvon varvon vitsasella,
        kosken kevätpajusella,
        terveyttä toivottelen,
        virkeyttä virittelen
        siunausta siivittelen,
        onnea oksalla tällä".

        t.Lorena*


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      254
      2403
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1814
    3. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      332
      1526
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      174
      1524
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1065
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      84
      949
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      795
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      176
      780
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      205
      731
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      730
    Aihe