Varoituksen sana uusille täällä

fil.prof

Itsesääli ja epäluuloisuus tuhoaa suhteita, se tuhoaa kaiken mikä suhteessa on hyvää. Epäluulo ja vainoharhaisuus täyttää kaikki profetiat ja sa se on niin helppo kuvitella, että yksin on kaltoinkohdeltu, ja että asiat ovat epäoikeudenmukaisia, ja että yksin on aliarvostettu. Sinä olisit onnellisempi, jos et kuuntelisi näitä katkeria ihmisiä, jotka oman onnensa menettäneinä, eivät sitä enään muillekkaan soisi. Tällä palstalla he manipuloivat sinut uskomaan, että pienikin horjahdus suhteessanne on merkki puolisosi narsismista, että olet todella epäonninen. Kaikki nämä merkit ja ilmestykset, joita pyörittelet mielessäsi ja jotkut niistä saattavat jopa olla totta, syövät kokoajan suhteenne mahdollisuutta parantua. Mutta sääli itseään kohtaan seurauksena siitä, että kuuntelet näitä ns."ystäviä" ja "kohtalotovereita" täällä on valtaisa karhunpalvelus itseäsi kohtaan.

23

243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mistä saarnasta tuo

      "Epäluulo ja vainoharhaisuus täyttää kaikki profetiat "

      Mistä saarnasta tuo on?

      "Tällä palstalla he manipuloivat sinut uskomaan, että pienikin horjahdus suhteessanne on merkki puolisosi narsismista, että olet todella epäonninen. "

      Missä "pienikin" horjahdus?

      " Kaikki nämä merkit ja ilmestykset, "

      ?????????

      "pienikin horjahdus "

      Missä pieni horjahdus?

      "syövät kokoajan suhteenne mahdollisuutta parantua"

      JOS kysymyksessä on narsisti, suhde ei voi parantua sen kummemmin. Eikö sinusta ole yhtään kummallista, että noin lyhyt seurustelusuhde ja ongelmia on yllin kyllin?

      "näitä ns."ystäviä" ja "kohtalotovereita" "

      Ainakaan minä en ole lukeutunut "ystäväksi" enkä "kohtalotoveriksi". Minulla ei myöskään ole mitään motiivia kenenkään harhaanjohtamiseen.

      "on valtaisa karhunpalvelus itseäsi kohtaan. "

      Miksi et vieraile useammin suuren viisautesi kanssa täällä, kun sinulla on ilmiselvästi lopullinen totuus hallussasi?

      Nimim. prof prof prof

      ps. vastasin, koska saarnassasi on hiven ajatusta, joka ajatus on siis minullekin aivan tuttu. Luulisi, että on kaikille.

    • kaikki muiden syytä?

      Minusta ennemmin välillä vaikuttaa, että tänne tullaan miltei hakemaan hyväksyvää leimaa omalle mutu-diagnoosille, eli "onhan tämä ihminen narsisti, kun..."

      Sitten kirjoittajat myöntelevät, että narsisteilla voi olla myös niitä ominaisuuksia, heidän tuntemillaan ainakin, vaikkei kukaan voi parin kirjoituksen perusteella vastata luotettavasti kysymykseen. Vieläpä kun kirjoitukset itsessään voivat olla kovin johdattelevia. Että kuka manipuloi ja ketä, milloinkin...

    • En muuten ole

      "näitä katkeria ihmisiä, jotka oman onnensa menettäneinä, eivät sitä enään muillekkaan soisi. "

      En muuten ole huomannut, että täällä kirjoittelisi sen suuremmin katkeria ihmisiä. Suurin osa onnellisia siitä, että ovat selvinneet "pahimmasta" ja suurin osa uuden suhteenkin jo löytäneitä. Kuten myös suurin osa pitää itseään jotenkin etuoikeutettunakin, syystä että karvas kokemus on antanut näkemystä omaankin sisimpään.

      En myöskään näe yhteyttä siinä, että jos itse ei ole onnellinen, niin ei sitä muillekaan soisi? Aikansa kutakin ja ehkä jonain päivänä. Katsos kun jokainen tarvitsee kuitenkin sen oman onnensa, ei sinun eikä minun. Sinua en osaa ajatella onnellisena, kun kirjoituksesi on noin nurja, yksipuolinen ja tuomitseva.

      Tekstistäsi huomaa, että et näitä tosissasi lue. Sinulla ei ole kokemusta aiheesta, vaan vain uskonnollisella paatoksella hyökkäät aihetta vastaan. Oikeastaan paatoksesi ei sisällä edes uskontoa, vain muutamia raamatullisia irtonaisia sanoja, joilla luulet saavasi jotain aikaan?

      Itselläni on edelleen suhde narsistiin, joten en ole hänessäkään "onneani menettänyt" : D.

      Sinä sensijaan kuulostat pelokkaalta. Oletko ehkä vaarassa menettää puolisosi. Jokin kirjoituksessasi kertoo, että olet mies, keneltä puuttuvat lähisuhdetaidot.

      • Nuuka44

        Oli narsisti tai ei niin epäluotettavuus on syy erota/katkaista välit. Lapsi saattaa vielä olla epäluotettava kun ei ole vielä kehittynyt, mutta aikuisen pitää olla sanojensa mittainen.


      • Samaa mieltä.
        Nuuka44 kirjoitti:

        Oli narsisti tai ei niin epäluotettavuus on syy erota/katkaista välit. Lapsi saattaa vielä olla epäluotettava kun ei ole vielä kehittynyt, mutta aikuisen pitää olla sanojensa mittainen.

        Samaa mieltä.


    • "Kaikki nämä merkit ja ilmestykset, joita pyörittelet mielessäsi ja jotkut niistä saattavat jopa olla totta, syövät kokoajan suhteenne mahdollisuutta parantua. Mutta sääli itseään kohtaan seurauksena siitä, että kuuntelet näitä ns."ystäviä" ja "kohtalotovereita" täällä on valtaisa karhunpalvelus itseäsi kohtaan. "

      Niin tuskin on kenellekkään yllätys, että komppaan tuota profetiaa joiltain osin, varsinkin noiden merkkien ja ilmestysten suhteen joissa todisteita narsistisuudesta vedetään jopa hautausmaalla käynneistä...

      Mutta noh, kukin tyylillään, pääasia kai että puhetta piisaa...

      Mutta kuten jo jossain totesin niin persoonallisuushäiriöiden liika pohtiminen ja sovittaminen jokaiseen kohtaamaansa ihmiseen ei ole minunkaan mielestäni hyväksi, ei ihmiselle itselleen saati hänen ihmissuhteilleen...

      Silloin joskus kun itse aikoinani hankin tietokoneen viiskymppisenä ja treffipalstalle kirjauduin niin visusti painoin päähäni muistisäännöksi, että netissä kuka tahansa voi esittää olevansa mitä tahansa...

      Sama koskee myös tätä keskustelupalstaa, jonka aiheen pariin eksyin tuon menneen ännä suhteeni myötä reilu kaks vuotta sitten...

      Että itse kunkin kannattaa varjella sitä mieltään, ettei ala itsekin elämään/sovittamaan itseään liiaksi toisten ihmisten tarinoihin, kun se oikea elämä ny eletään kuitenkin muualla kuin täällä netin keskustelupalstoilla...

      • En etsinyt merkk.

        " ilmestysten suhteen joissa todisteita narsistisuudesta vedetään jopa hautausmaalla käynneistä..."

        En etsinyt merkkejä narsistisuudesta hautausmaallakäynneistä, vaan totesin, ettei hautausmaakäynnit riitä merkiksi tunteikkuudesta. Todisteena siitä on minulle se, että narsisti-psykopaattini kierrättää uudet morsiamensa hautausmaalla ja tekee sillä vaikutusta.

        Eli edelleen voi olla narsisti, vaikka onnistuu vetoamaan toisen tunteisiin erittäin syvästikin noilla hautausmaakierroksilla. Minun narsisti-psykopaattini on todella paljon harjoitellut nimenomaan tuota.


      • ei mistään hovista

        Kun tarkastellaan kirjoituksia kahden vuoden aikajanalla huomataan, että voi mopo karata kädestä itsekullakin. Tulee mesottua siellä ja täällä, jopa niin paljon, että ulkopuoliset toppuuttelee ja lukijalle voi muodostua ristiriitainen kuva siitä, mikä on kirjoittelun tavoite, jopa motiivi. Ristiriitaisuutta ei ainakaan vähennä se, että mielipide tai kanta johonkin asiaan muuttuu hetkessä ja tulee tunne henkilöstä, joka ei osaa päättää ollako vai eikö olla, erästä suurempaa näytelmäkirjailijaa lainaten.


      • tippii

        Ja itse täällä epäilet kirjoittajia narsisteiksi? Kuinka fiksua se on ja onko se oikein niitä oikeita narsistin uhreja kohtaan? Kyllä ihmisiä pitäisi pääsääntöisesti pitää toden puhujina ja normaaleina tuntevina ihmisinä.


      • Yhdestä asiasta
        ei mistään hovista kirjoitti:

        Kun tarkastellaan kirjoituksia kahden vuoden aikajanalla huomataan, että voi mopo karata kädestä itsekullakin. Tulee mesottua siellä ja täällä, jopa niin paljon, että ulkopuoliset toppuuttelee ja lukijalle voi muodostua ristiriitainen kuva siitä, mikä on kirjoittelun tavoite, jopa motiivi. Ristiriitaisuutta ei ainakaan vähennä se, että mielipide tai kanta johonkin asiaan muuttuu hetkessä ja tulee tunne henkilöstä, joka ei osaa päättää ollako vai eikö olla, erästä suurempaa näytelmäkirjailijaa lainaten.

        : ). " huomataan, että voi mopo karata kädestä itsekullakin. "

        Yhdestä asiasta voi kuitenkin olla kiitollinen pysyvästi. Mopo ei karkaa koskaan yhtä pahasti kuin narsistilla, jos ollenkaan. Asenteet tietysti voivat vähän vaihdella aika-ajoin, mutta niin niiden kuuluu vaihdellakin. Ne ovat arvoja, ne pysyvämmät. Omia arvojaankin voi mietiskellä ja narsistin uhrina olen mietiskellyt todella niitäkin kunnolla tällä erää.

        "Ristiriitaisuutta ei ainakaan vähennä se, että mielipide tai kanta johonkin asiaan muuttuu hetkessä ja tulee tunne henkilöstä, joka ei osaa päättää ollako vai eikö olla, "

        En nyt tiedä, ketä varsinaisesti tarkoitat, mutta tottakai se, mitä muut kirjoittavat, vaikuttaa siihen, mitä heille vastataan...

        Itse narsistin uhrina voin sanoa omasta tarinastani, että sama punainen lanka on sisälläni elänyt sen jälkeen, kun tajusin että mies ei ole likipitäen normaali... kuulin narsismista ja löysin hänen oireistonsa. Se, että hän sopii myös psykopaattikuvaukseen, viimeisteli suunnan.

        Punainen lanka pitää sisällään oman itseni kehitystä ja narsismin tuntemisen opettelemista. Tänään minulla on sellainen ajatus, että tahdon rakastaa itseäni ja tahdon että saan sitä myös toteutettua... Eli narsistin olemassaolo ja tapailut saavat vähentyä entisestään.

        Narsisti ei sinänsä ole häirinnyt minun tuntemuksiani, mitä itseeni tulee, mutta selvääkin selvempi on, että hän on kummallinen, eikä vastaa ihmistä kokonaisuudessaan. Hän on vajaa. En toisaalta halua hänen kanssaan seurustellakaan.

        Narsismi on niin vaikea juttu, että ei se aukeakaan hetkessä, ja se, miten siihen kulloinkin reagoi, on myös mutkallista.

        Itsen kehittämistä ja kuuntelemista pidän kuitenkin tärkeimpänä asiana. Narsistithan pyrkivät syömään uhrinsa elintilaa.


      • tippii
        Yhdestä asiasta kirjoitti:

        : ). " huomataan, että voi mopo karata kädestä itsekullakin. "

        Yhdestä asiasta voi kuitenkin olla kiitollinen pysyvästi. Mopo ei karkaa koskaan yhtä pahasti kuin narsistilla, jos ollenkaan. Asenteet tietysti voivat vähän vaihdella aika-ajoin, mutta niin niiden kuuluu vaihdellakin. Ne ovat arvoja, ne pysyvämmät. Omia arvojaankin voi mietiskellä ja narsistin uhrina olen mietiskellyt todella niitäkin kunnolla tällä erää.

        "Ristiriitaisuutta ei ainakaan vähennä se, että mielipide tai kanta johonkin asiaan muuttuu hetkessä ja tulee tunne henkilöstä, joka ei osaa päättää ollako vai eikö olla, "

        En nyt tiedä, ketä varsinaisesti tarkoitat, mutta tottakai se, mitä muut kirjoittavat, vaikuttaa siihen, mitä heille vastataan...

        Itse narsistin uhrina voin sanoa omasta tarinastani, että sama punainen lanka on sisälläni elänyt sen jälkeen, kun tajusin että mies ei ole likipitäen normaali... kuulin narsismista ja löysin hänen oireistonsa. Se, että hän sopii myös psykopaattikuvaukseen, viimeisteli suunnan.

        Punainen lanka pitää sisällään oman itseni kehitystä ja narsismin tuntemisen opettelemista. Tänään minulla on sellainen ajatus, että tahdon rakastaa itseäni ja tahdon että saan sitä myös toteutettua... Eli narsistin olemassaolo ja tapailut saavat vähentyä entisestään.

        Narsisti ei sinänsä ole häirinnyt minun tuntemuksiani, mitä itseeni tulee, mutta selvääkin selvempi on, että hän on kummallinen, eikä vastaa ihmistä kokonaisuudessaan. Hän on vajaa. En toisaalta halua hänen kanssaan seurustellakaan.

        Narsismi on niin vaikea juttu, että ei se aukeakaan hetkessä, ja se, miten siihen kulloinkin reagoi, on myös mutkallista.

        Itsen kehittämistä ja kuuntelemista pidän kuitenkin tärkeimpänä asiana. Narsistithan pyrkivät syömään uhrinsa elintilaa.

        Itsekin koen että eron jälkeen narsistista sain pikku hiljaa kiinni punaisesta langasta, ainakin vähän. Nyt olen yrittänyt siitä pitää kiinni koska narsistinen ihminen on niin todellisuudentajuton että kuka tahansa sekoaa jos sellaisen kanssa on läheisissä tekemisissä kauan. Mikään ei ole normaalia, ja jos narsisti on vähänkään sosiopaattinen ei hän hyväksy sääntöjä vaan yrittää niitäkin venyttää mielensä mukaan.


      • Noinhan se menee
        tippii kirjoitti:

        Itsekin koen että eron jälkeen narsistista sain pikku hiljaa kiinni punaisesta langasta, ainakin vähän. Nyt olen yrittänyt siitä pitää kiinni koska narsistinen ihminen on niin todellisuudentajuton että kuka tahansa sekoaa jos sellaisen kanssa on läheisissä tekemisissä kauan. Mikään ei ole normaalia, ja jos narsisti on vähänkään sosiopaattinen ei hän hyväksy sääntöjä vaan yrittää niitäkin venyttää mielensä mukaan.

        "ja jos narsisti on vähänkään sosiopaattinen ei hän hyväksy sääntöjä vaan yrittää niitäkin venyttää mielensä mukaan. "

        Noinhan se menee. Suhde narsistiinkin on jonkinlainen suhde. Vaatii siltä normaalimmalta pitkää pinnaa ja jämäkkyyttä, että asettaa rajoja kuin kurittomalle lapselle uudestaan ja uudestaan. Toinen niitä sitten koettelee ja venyttelee ja eikun taas uudestaan määrittämään.

        No, onneksi on tässä tapailusuhteessa samoja ne asiat, että pysyy pakka hallinnassa.


      • ei mistään hovista
        Yhdestä asiasta kirjoitti:

        : ). " huomataan, että voi mopo karata kädestä itsekullakin. "

        Yhdestä asiasta voi kuitenkin olla kiitollinen pysyvästi. Mopo ei karkaa koskaan yhtä pahasti kuin narsistilla, jos ollenkaan. Asenteet tietysti voivat vähän vaihdella aika-ajoin, mutta niin niiden kuuluu vaihdellakin. Ne ovat arvoja, ne pysyvämmät. Omia arvojaankin voi mietiskellä ja narsistin uhrina olen mietiskellyt todella niitäkin kunnolla tällä erää.

        "Ristiriitaisuutta ei ainakaan vähennä se, että mielipide tai kanta johonkin asiaan muuttuu hetkessä ja tulee tunne henkilöstä, joka ei osaa päättää ollako vai eikö olla, "

        En nyt tiedä, ketä varsinaisesti tarkoitat, mutta tottakai se, mitä muut kirjoittavat, vaikuttaa siihen, mitä heille vastataan...

        Itse narsistin uhrina voin sanoa omasta tarinastani, että sama punainen lanka on sisälläni elänyt sen jälkeen, kun tajusin että mies ei ole likipitäen normaali... kuulin narsismista ja löysin hänen oireistonsa. Se, että hän sopii myös psykopaattikuvaukseen, viimeisteli suunnan.

        Punainen lanka pitää sisällään oman itseni kehitystä ja narsismin tuntemisen opettelemista. Tänään minulla on sellainen ajatus, että tahdon rakastaa itseäni ja tahdon että saan sitä myös toteutettua... Eli narsistin olemassaolo ja tapailut saavat vähentyä entisestään.

        Narsisti ei sinänsä ole häirinnyt minun tuntemuksiani, mitä itseeni tulee, mutta selvääkin selvempi on, että hän on kummallinen, eikä vastaa ihmistä kokonaisuudessaan. Hän on vajaa. En toisaalta halua hänen kanssaan seurustellakaan.

        Narsismi on niin vaikea juttu, että ei se aukeakaan hetkessä, ja se, miten siihen kulloinkin reagoi, on myös mutkallista.

        Itsen kehittämistä ja kuuntelemista pidän kuitenkin tärkeimpänä asiana. Narsistithan pyrkivät syömään uhrinsa elintilaa.

        Viittaan kohtaan: "Tänään minulla on sellainen ajatus, että tahdon rakastaa itseäni ja tahdon että saan sitä myös toteutettua... " kirjoittaessani ristiriitaisuudesta ja edelleen viittaan vielä enemmän kahden vuoden kirjoitusjaksoon kuin yhteenkään riviin. Ristiriitaisuudella tarkoitan omia viestejäsi lukijallesi eli tänään osaan rakastaa, mutta huomenna en tai tämä onnistuu, mutta ei nappia painamalla.Muistuttaa hämärästi tilanteesta, jossa ei halua toisille pahaa, ei halua satuttaa, mutta tekee kuitenkin niin. Em. kaltainen viestintä kenelle tahansa aiheuttaa täysin epävakaan tilanteen sen suhteen, mihin voi uskoa. Joissakin tilanteissa tietysti on tarkoitushakuista ilmeisesti sekoittaa viestittelyn kohteen ajatukset päästäkseen omaan? päämääräänsä.


      • ? Anteeksi, mutta
        ei mistään hovista kirjoitti:

        Viittaan kohtaan: "Tänään minulla on sellainen ajatus, että tahdon rakastaa itseäni ja tahdon että saan sitä myös toteutettua... " kirjoittaessani ristiriitaisuudesta ja edelleen viittaan vielä enemmän kahden vuoden kirjoitusjaksoon kuin yhteenkään riviin. Ristiriitaisuudella tarkoitan omia viestejäsi lukijallesi eli tänään osaan rakastaa, mutta huomenna en tai tämä onnistuu, mutta ei nappia painamalla.Muistuttaa hämärästi tilanteesta, jossa ei halua toisille pahaa, ei halua satuttaa, mutta tekee kuitenkin niin. Em. kaltainen viestintä kenelle tahansa aiheuttaa täysin epävakaan tilanteen sen suhteen, mihin voi uskoa. Joissakin tilanteissa tietysti on tarkoitushakuista ilmeisesti sekoittaa viestittelyn kohteen ajatukset päästäkseen omaan? päämääräänsä.

        "Ristiriitaisuudella tarkoitan omia viestejäsi lukijallesi eli tänään osaan rakastaa, mutta huomenna en tai tämä onnistuu, mutta ei nappia painamalla.Muistuttaa hämärästi tilanteesta, jossa ei halua toisille pahaa, ei halua satuttaa, mutta tekee kuitenkin niin"

        ? Anteeksi, mutta voisitko jotenkin täsmentää?

        Oma selvennys: Tänään nousi mieleeni ajatus, että voisinko rakastaa itseäni enemmän vielä ja ajattelin että ehkä.

        Tovottavasti tuo ei nyt ketään häirinnyt sentään.

        "tai tämä onnistuu, mutta ei nappia painamalla."

        Tuossa on ajatusta. Nappia painamalla ei onnistu. Vaatii työtä.

        "Muistuttaa hämärästi tilanteesta, jossa ei halua toisille pahaa, ei halua satuttaa, mutta tekee kuitenkin niin. Em. kaltainen viestintä kenelle tahansa aiheuttaa täysin epävakaan tilanteen sen suhteen, mihin voi uskoa. "

        ? Anteeksi mutta. Siis KETÄ satutan tuolla? Narsistiako? Vai jotakin lukijaa? Miten yhdistyy ollenkaan ja mitenkään mihinkään satuttamisaikeisiin. Missä minulla on satuttamisaikeita? Tai kenellä on?

        -minun ajatukseni tästä kirjoittelusta on, että tämä on täysin vertaista. Keskustelua aiheesta. Ei täällä ole ensimmäisiä tietäjiä eikä toisiakaan.

        " Joissakin tilanteissa tietysti on tarkoitushakuista ilmeisesti sekoittaa viestittelyn kohteen ajatukset päästäkseen omaan? päämääräänsä. "

        Tuosta voisin sitten taas sanoa, että suhtkoht reiluna ihmisenä kukaan ei koskaan ole minulle livenä tuollaista ehdottanut, enkä voi ymmärtää mitä tarkoitat.

        Ehkä selvennät omaa sanomaasi.


      • Niin. Kirjoitan
        ei mistään hovista kirjoitti:

        Viittaan kohtaan: "Tänään minulla on sellainen ajatus, että tahdon rakastaa itseäni ja tahdon että saan sitä myös toteutettua... " kirjoittaessani ristiriitaisuudesta ja edelleen viittaan vielä enemmän kahden vuoden kirjoitusjaksoon kuin yhteenkään riviin. Ristiriitaisuudella tarkoitan omia viestejäsi lukijallesi eli tänään osaan rakastaa, mutta huomenna en tai tämä onnistuu, mutta ei nappia painamalla.Muistuttaa hämärästi tilanteesta, jossa ei halua toisille pahaa, ei halua satuttaa, mutta tekee kuitenkin niin. Em. kaltainen viestintä kenelle tahansa aiheuttaa täysin epävakaan tilanteen sen suhteen, mihin voi uskoa. Joissakin tilanteissa tietysti on tarkoitushakuista ilmeisesti sekoittaa viestittelyn kohteen ajatukset päästäkseen omaan? päämääräänsä.

        Niin. Kirjoitan näitä kirjoituksiani milloin ehdin ja viitsin osana omaa selviytymistäni ja osana omaa kriisityötäni. En kuitenkaan päätoimisesti. En viimeistele näitä mitenkään enkä yleensä mietikään sen enempää. Ainoastaan kirjoitan mututuntumalla, miltä musta tuntuu.

        Että jos näitä sitten joku lukee tarkastellen ja syvällisesti ajatellen ja seuraten, niin se ei ole mielestäni palstan hengen mukaista.

        Jos joku haluaa esiintyä oikeassa olijana, se on tietysti jokaisen oma asia sekin. Itse en sellaista titteliä täällä havittele. Toivon, että kukaan ei lue minun kirjotuksiani niin tarkkaan, että saa niistä itselleen ristiriitaisen olon ja katsoo sitten oikeudekseen ihan oikeastikin loukata minua paljastamatta itse, miksi niitä lukee niin tarkkaan.

        Ehkä sinulla itselläsi, ei mistään hovista, on jokin salainen päämäärä. Ai niin. Katosit takavasemmalle. Ehkäpä tulet taas arvostelemaan kun tulee sellainen fiilis.


      • Helmilukukirppu
        ei mistään hovista kirjoitti:

        Viittaan kohtaan: "Tänään minulla on sellainen ajatus, että tahdon rakastaa itseäni ja tahdon että saan sitä myös toteutettua... " kirjoittaessani ristiriitaisuudesta ja edelleen viittaan vielä enemmän kahden vuoden kirjoitusjaksoon kuin yhteenkään riviin. Ristiriitaisuudella tarkoitan omia viestejäsi lukijallesi eli tänään osaan rakastaa, mutta huomenna en tai tämä onnistuu, mutta ei nappia painamalla.Muistuttaa hämärästi tilanteesta, jossa ei halua toisille pahaa, ei halua satuttaa, mutta tekee kuitenkin niin. Em. kaltainen viestintä kenelle tahansa aiheuttaa täysin epävakaan tilanteen sen suhteen, mihin voi uskoa. Joissakin tilanteissa tietysti on tarkoitushakuista ilmeisesti sekoittaa viestittelyn kohteen ajatukset päästäkseen omaan? päämääräänsä.

        "painamalla.Muistuttaa "

        AiAiA! Jäin tuohon väliin puristuksiin, auttakaa!


    • "Tällä palstalla he manipuloivat sinut uskomaan, että pienikin horjahdus suhteessanne on merkki puolisosi narsismista, että olet todella epäonninen"

      Niin olen tässä sivusta seurannut tuota keskustelua, jossa myös tämä samainen sinun komennttisi on jossain välissä johon päättelen sinun tällä mielipteelläsi viitanneen..

      Ja osin jo komppasinkin mielipidettäsi, mutta tässä vaiheessa tekee mieli kyllä lukemani perusteella sanoa, että näkyy tänne palstalle joskus eksyvän helmiäkin hyvine kysymyksineen...

      Hyvä niin...

    • Niin. Kirjoitan

      "näkyy tänne palstalle joskus eksyvän helmiäkin hyvine kysymyksineen..."

      Niin. Kirjoitan näitä kirjoituksiani milloin ehdin ja viitsin osana omaa selviytymistäni ja osana omaa kriisityötäni. En kuitenkaan päätoimisesti. En viimeistele näitä mitenkään enkä yleensä mietikään sen enempää. Ainoastaan kirjoitan mututuntumalla, miltä musta tuntuu.

      Että jos näitä sitten joku lukee tarkastellen ja syvällisesti ajatellen ja seuraten, niin se ei ole mielestäni palstan hengen mukaista.

      Jos joku haluaa esiintyä oikeassa olijana, se on tietysti jokaisen oma asia sekin. Itse en sellaista titteliä täällä havittele. Toivon, että kukaan ei lue minun kirjotuksiani niin tarkkaan, että saa niistä itselleen ristiriitaisen olon ja katsoo sitten oikeudekseen ihan oikeastikin loukata minua paljastamatta itse, miksi niitä lukee niin tarkkaan.

      Ja miksi ei sitten lue myös sillä tavalla tarkkaan, että tajuaisi, etteivät kirjoitukseni ole tarkoitettu sellaiseksi luettavaksi.

      Jos nyt jossain s**tana aion väitöskirjan kirjoittaa tai muuta tutkimusta tehdä, niin se paikka ei he**etti soikoon ole tämä suomi24:n mielipidepalsta.

      Mielestäni se apu ja helpotus jota tästä vertaiskirjoittelusta voi saada on aito tunnelma ja omien ajatusten avartaminen. Toisaalta täältä voi sitten löytyä ihan mitä tahansa muutakin, sairasta mieltäkin... Ilkeitä herjoja.

      Niitä voi vaikka sitten vielä kompata.

      • niinpäniin

        Olen ihan samaa mieltä. En ymmärrä miksi joillakin on joku intohimo analysoida oikeasti normaalien ihmisten tekstit kuoliaaksi ja tehdä jotain omia kierotuneita päätelmiään. Jos on niin epäluuloinen että epäilee kaikkia ihmisiä narsisteiksi niin ehkä tämä ei sellaiselle ihmiselle ole oikea paikka! Jokainen haluaa kuitenkin tulla otetuksi todesta eikä niin että sut syyllistetään ennen kuin olet yhtään mitään tehdä. Varmasti tännekin voi narsistit eksyä mutta ei ole tervettä epäillä KAIKKIA kirjoittajia sellaisiksi. Enemmän täällä niitä uhreja on.


      • niinpäniin
        niinpäniin kirjoitti:

        Olen ihan samaa mieltä. En ymmärrä miksi joillakin on joku intohimo analysoida oikeasti normaalien ihmisten tekstit kuoliaaksi ja tehdä jotain omia kierotuneita päätelmiään. Jos on niin epäluuloinen että epäilee kaikkia ihmisiä narsisteiksi niin ehkä tämä ei sellaiselle ihmiselle ole oikea paikka! Jokainen haluaa kuitenkin tulla otetuksi todesta eikä niin että sut syyllistetään ennen kuin olet yhtään mitään tehdä. Varmasti tännekin voi narsistit eksyä mutta ei ole tervettä epäillä KAIKKIA kirjoittajia sellaisiksi. Enemmän täällä niitä uhreja on.

        Korjaan, "että sut syyllistetään ennen kuin olet yhtään mitään EHTINYT tehdä". Jokainen siis on lähtökohtaisesti syytön ennen kuin toisin todistetaan. Ainakin minun maailmassani..


    • Helmikana

      Kot kot! Kukko laului jo monta tuntia sitten. Aamujyvät on nokittu ja nyt vain torkun orrella. Kultajyvä on tänään vielä löytämättä, mutta onhan tässä koko päivä aikaa. Ikä on varmaan alkanut painaa, vaikka onhan näitä paikkoja kolottanut jo kauan. Eläinlääkäri on sanonut, että ei näille paljon mitään ole tehtävissä muuta kuin liikkua pitäisi.

      Lentoon tekisi mieli, mutta kana kun olen niin pitkälle ei siivet kanna. Että tässä sitten vain jatkan orrella. Toinen silmä lupsahtaa välillä kiinni.

    • jep jep

      Minen ymmärrä miksi näitä narsisteja yllytetään syyttämään joitakin muita ihmisiä narsisteiksi, se se on kuin vihanlietsontaa. Olis paljon helpompi tie tajuta oma narsisminsa ja miten se on vaikuttanut kumppaneihin.

      Suosittelen kans hälle ketä vähänkin älyää niin äkkiä täältä pois, täällä nyt vaan on hyvin negatiiviset voimat valloillaan jotka syyllistävät ihmistä syyttämään muita, eikä eheyttämään itseään. Sillä positiivinen energia on sitä, että tajuaa, ettei ketään ole täydellinen palvelija kellekkään. Ja jos ei pysty toiselle sanomaan tunteistansa, niin eihän se voi niitä arvailemaankaan lähteä. Siihen nyt ei vaan pystytä. Tyhmempikin tajuaa tämän.

    • Tämän haluaisin

      "Ja jos ei pysty toiselle sanomaan tunteistansa, niin eihän se voi niitä arvailemaankaan lähteä. Siihen nyt ei vaan pystytä. Tyhmempikin tajuaa tämän. "

      Tämän haluaisin nostaa viikon typerimmäksi lauseeksi täällä. Niitä voisi alkaa keräämään ja sitten äänestettäisiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      1858
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1620
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe