huonot opettajat

tiisku

onko teillä tullut vastaan huonoja opettajia? itselläni oli ala-asteella melkoisesti ajastaan jälkeen jäänyt opettaja. hän selkeästi kuvitteli olevansa arvojärjestyksessä heti jumalasta seuraava, eikä suvainnut minkään laista pienintäkään vastaväitettä mistään. onnistumisista ei koskaan saanut yhtä ainutta kehun sanaa, mutta sen sijaan pienestäkin virheestä hän karjui heti täyttä kurkkua.
tietysti sopiva kuri pitääkin olla mutta liika on liikaa. minulla ja varmasti monella muullakin oli koulussa sillon ainoa tavoite yrittää pysyä mahdollisimman hiljaa ja huomaamattomana ettei vaan saa huutoa niskaansa.
ainakin oma itsetuntoni laski noiden kahden vuoden aikana jonka hänen luokallaan olin, melkoisesti eikä ehkä vieläkään ole täysin parantunut vaikka tuosta on jo vuosia. nykyisin kyseinen opettaja onneksi on jo eläkkeellä joten ei enää pilaa kenenkään elämää.

82

6232

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vihaantota

      Meillä o iha paska liikunnan ope. Muitte se antaa tehd kaikkee mutta mut se o ottanu oikee silmätikuksee ja ku teen pienenki virhee ni kauheet raget

      • Clowena

        Mun ope on täydellisen kusipään irvikuva! Joka uskontotunti vaan löpistään jostain "Ihminen ei pärjää missään itse kaikkeen mitä teet tarvitset jumalaa" tai "ihminen ei saa syntejään anteeksi ilman jumalan armoa" tai mikä turhinta "ihminen elää vain hetken"! VITTU! Ja entä biologian tunnit: kuukautiset, rinnat ja isot takamukset ja ope on mies. Englanti on vaan et ope ei osaa puhuu ees sitä kunnol. Matikka on pahinta: 45 minuuttii katotaan vitun turhia opetusanimaatioita ja sit jää 2 sivuu läksyks! Liikassa pitää odottaa puol tuntii ja sit ope tulee valittaa et me tultiin etuajassa. Lisäksi se ärsyttävin asia. OPE ARVOSTELEE TYTÖT PALJON TIUKEMMIN KUIN POJAT!!!! Siis käytökses open mielest tyttöjen pitää luonnostaan käyttäytyä paremmin ku pokkien ja siks jos tyttö saa käytöksestä 8, nii jos se olis ollu poika nii se ois saanu 9. Sama äidinkielessä. Ope väittää että naisilla on suurempi sanavarasto kuin miehillä ja antaa sen takia tytöille äidinkielestäkin vähemmän kuin jos poika on saman tasoinen! Vitun paska ope mulla kunpa olis joku kiva joka tekee huumoria muustakin kuin oppilaista ja ei tee open tavoin pilkkahuumoria!


      • footballqueen

        Mun ope on oikea kusipää! Mul oli täs muutama viikko sitten pelireissu ja mun piti lähtee sinne suoraan koulusta. Sitten, juuri kun olin ovella openi oli silleen että "tuleppas takaisin". No minä menin opettajanpöydän luo ja kysyin "mitä nyt minulla on kiire. Pitää ehtiä pelireissulle ennen kuin bussi lähtee". No opettajani sitten sanoi näin "ja sinähän et mihinkään lähde. Sinulla oli muistiinpanojen viimeinen osa tekemättä!". Sitten minä sanoin "opettaja, mä myöhästyn mun pelireissulta. En mä voi jäädä teen sen sit maanantaiksi (oli perjantai). Silloin opettaja nousi seisomaan ja huusi "SINÄHÄN ET LÄHDE MIHINKÄÄN ENNEN KUIN OLET TEHNYT MUISTIINPANOT LOPPUUN! KEHTASITKIN SANOA OPETTAJALLE VASTAAN! SIITÄ HYVÄSTÄ JÄÄT KAHDEKSI TUNNIKSI JÄLKI-ISTUNTOON!" Voitte arvata miten mua suututti, siinä jäi muutaman päivän pelireissu väliin ja se oli sitäpaitsi vuoden eka kerta ku en ollu tehny läksyi. Vanhemmatki mietti että mikä sillä opettajalla oli. Onhan sillä muutakin ongelmia mut en ny jaksa kertoo kun viestistä tulis hirveen pitkä.


      • Tumppimaakari

        Mitä ihmettä sinä kitiset ja itkeskelet? Itsehän sinä itsesi siihen tilanteeseen järjestit! Sen enempää koulussa kuin työelämässäkään eivät erilaiset harrastukset tai varsinkaan "pelireissut" mene ikinä missään tapauksessa koulun tai työn edelle. Kai se nyt pitäisi olla itsestään selvää.


      • Huihitto
        footballqueen kirjoitti:

        Mun ope on oikea kusipää! Mul oli täs muutama viikko sitten pelireissu ja mun piti lähtee sinne suoraan koulusta. Sitten, juuri kun olin ovella openi oli silleen että "tuleppas takaisin". No minä menin opettajanpöydän luo ja kysyin "mitä nyt minulla on kiire. Pitää ehtiä pelireissulle ennen kuin bussi lähtee". No opettajani sitten sanoi näin "ja sinähän et mihinkään lähde. Sinulla oli muistiinpanojen viimeinen osa tekemättä!". Sitten minä sanoin "opettaja, mä myöhästyn mun pelireissulta. En mä voi jäädä teen sen sit maanantaiksi (oli perjantai). Silloin opettaja nousi seisomaan ja huusi "SINÄHÄN ET LÄHDE MIHINKÄÄN ENNEN KUIN OLET TEHNYT MUISTIINPANOT LOPPUUN! KEHTASITKIN SANOA OPETTAJALLE VASTAAN! SIITÄ HYVÄSTÄ JÄÄT KAHDEKSI TUNNIKSI JÄLKI-ISTUNTOON!" Voitte arvata miten mua suututti, siinä jäi muutaman päivän pelireissu väliin ja se oli sitäpaitsi vuoden eka kerta ku en ollu tehny läksyi. Vanhemmatki mietti että mikä sillä opettajalla oli. Onhan sillä muutakin ongelmia mut en ny jaksa kertoo kun viestistä tulis hirveen pitkä.

        Hui v*ttu ku hirvee ope. Sillä ON joku ongelma.


      • äläkitise
        Tumppimaakari kirjoitti:

        Mitä ihmettä sinä kitiset ja itkeskelet? Itsehän sinä itsesi siihen tilanteeseen järjestit! Sen enempää koulussa kuin työelämässäkään eivät erilaiset harrastukset tai varsinkaan "pelireissut" mene ikinä missään tapauksessa koulun tai työn edelle. Kai se nyt pitäisi olla itsestään selvää.

        Älä sinä kitise. Meidän ope päästi aina kun on jokin pelireissu.


      • löllölehmä

        Mul oli ala-asteella semmone hirvee opepaska. Se väitti olevansa "se meidän koulun tekniikantuntija" mut silti se ei antanu meidän ees ettii tietoa internetistä tietoo vaik muut luokat sai. Sit se on ottanu minut sen inhokki oppilaaksi jolle se ragee kaikkien muiden joukosta. Vittu se muuteski rages joka asiast eikä kukaan tykänny siitä. Sit se viel keksi kaiken maailman verukkeita siihen että oppilaat ois yrittäny jekuttaa sitä. Voi vittu se kyrvän imijä sais painua helvettiin pois pilaamasta niiden elämää joilla se on vielä edessä!!!


      • Superdaami
        Tumppimaakari kirjoitti:

        Mitä ihmettä sinä kitiset ja itkeskelet? Itsehän sinä itsesi siihen tilanteeseen järjestit! Sen enempää koulussa kuin työelämässäkään eivät erilaiset harrastukset tai varsinkaan "pelireissut" mene ikinä missään tapauksessa koulun tai työn edelle. Kai se nyt pitäisi olla itsestään selvää.

        Älä sinä tumppimaakari kitise! Vaikka kyseessä olikin pelireissu ja koulunkäyntihän toki menee edelle niin kyseessä on kuitenkin vain muistiinpanojen viimeinen osa eli ei mikään hirveän tärkeä asia. Ihan turhasta se opettaja alko huutaan. Olisi voinut ilmaista asian rauhallisemminkin....


      • 244544
        Clowena kirjoitti:

        Mun ope on täydellisen kusipään irvikuva! Joka uskontotunti vaan löpistään jostain "Ihminen ei pärjää missään itse kaikkeen mitä teet tarvitset jumalaa" tai "ihminen ei saa syntejään anteeksi ilman jumalan armoa" tai mikä turhinta "ihminen elää vain hetken"! VITTU! Ja entä biologian tunnit: kuukautiset, rinnat ja isot takamukset ja ope on mies. Englanti on vaan et ope ei osaa puhuu ees sitä kunnol. Matikka on pahinta: 45 minuuttii katotaan vitun turhia opetusanimaatioita ja sit jää 2 sivuu läksyks! Liikassa pitää odottaa puol tuntii ja sit ope tulee valittaa et me tultiin etuajassa. Lisäksi se ärsyttävin asia. OPE ARVOSTELEE TYTÖT PALJON TIUKEMMIN KUIN POJAT!!!! Siis käytökses open mielest tyttöjen pitää luonnostaan käyttäytyä paremmin ku pokkien ja siks jos tyttö saa käytöksestä 8, nii jos se olis ollu poika nii se ois saanu 9. Sama äidinkielessä. Ope väittää että naisilla on suurempi sanavarasto kuin miehillä ja antaa sen takia tytöille äidinkielestäkin vähemmän kuin jos poika on saman tasoinen! Vitun paska ope mulla kunpa olis joku kiva joka tekee huumoria muustakin kuin oppilaista ja ei tee open tavoin pilkkahuumoria!

        Silti tytöt saa keskimäärin parempia arvosanoja kuin pojat.


      • ari_zwag
        Tumppimaakari kirjoitti:

        Mitä ihmettä sinä kitiset ja itkeskelet? Itsehän sinä itsesi siihen tilanteeseen järjestit! Sen enempää koulussa kuin työelämässäkään eivät erilaiset harrastukset tai varsinkaan "pelireissut" mene ikinä missään tapauksessa koulun tai työn edelle. Kai se nyt pitäisi olla itsestään selvää.

        Tupakoitsija on ikävästi hakoteillä. Oppilaan oma kiinnostus ja motivaatio menee ja pitää mennä aina peruskoulutuksen edelle. Ei peruskoulun yleistieto elämän kannalta nyt niin kamalan oleellista ole.

        Samoin työelämässä, aikuisten kesken voidaan asiat aina sopia ja joustoa löytyy.


      • karkausss
        footballqueen kirjoitti:

        Mun ope on oikea kusipää! Mul oli täs muutama viikko sitten pelireissu ja mun piti lähtee sinne suoraan koulusta. Sitten, juuri kun olin ovella openi oli silleen että "tuleppas takaisin". No minä menin opettajanpöydän luo ja kysyin "mitä nyt minulla on kiire. Pitää ehtiä pelireissulle ennen kuin bussi lähtee". No opettajani sitten sanoi näin "ja sinähän et mihinkään lähde. Sinulla oli muistiinpanojen viimeinen osa tekemättä!". Sitten minä sanoin "opettaja, mä myöhästyn mun pelireissulta. En mä voi jäädä teen sen sit maanantaiksi (oli perjantai). Silloin opettaja nousi seisomaan ja huusi "SINÄHÄN ET LÄHDE MIHINKÄÄN ENNEN KUIN OLET TEHNYT MUISTIINPANOT LOPPUUN! KEHTASITKIN SANOA OPETTAJALLE VASTAAN! SIITÄ HYVÄSTÄ JÄÄT KAHDEKSI TUNNIKSI JÄLKI-ISTUNTOON!" Voitte arvata miten mua suututti, siinä jäi muutaman päivän pelireissu väliin ja se oli sitäpaitsi vuoden eka kerta ku en ollu tehny läksyi. Vanhemmatki mietti että mikä sillä opettajalla oli. Onhan sillä muutakin ongelmia mut en ny jaksa kertoo kun viestistä tulis hirveen pitkä.

        Oisit vaa karannu reps


      • Nimimerkki__
        Tumppimaakari kirjoitti:

        Mitä ihmettä sinä kitiset ja itkeskelet? Itsehän sinä itsesi siihen tilanteeseen järjestit! Sen enempää koulussa kuin työelämässäkään eivät erilaiset harrastukset tai varsinkaan "pelireissut" mene ikinä missään tapauksessa koulun tai työn edelle. Kai se nyt pitäisi olla itsestään selvää.

        kyllä esimerkiksi mun yks kaveri joka harrastaa teatteria pääsee koulusta lähtemään jos sillä on näytös kesken päivän, mutta kyllä tuommoisista kannattaa etukäteen ilmoittaa niin ope ei luule että lintsaat


      • Anonyymi
        Tumppimaakari kirjoitti:

        Mitä ihmettä sinä kitiset ja itkeskelet? Itsehän sinä itsesi siihen tilanteeseen järjestit! Sen enempää koulussa kuin työelämässäkään eivät erilaiset harrastukset tai varsinkaan "pelireissut" mene ikinä missään tapauksessa koulun tai työn edelle. Kai se nyt pitäisi olla itsestään selvää.

        Pelireissu siis soittaa jotain soitinta vai mene gämblaamaan (gamble) (uhkapeliä)


      • Anonyymi
        Superdaami kirjoitti:

        Älä sinä tumppimaakari kitise! Vaikka kyseessä olikin pelireissu ja koulunkäyntihän toki menee edelle niin kyseessä on kuitenkin vain muistiinpanojen viimeinen osa eli ei mikään hirveän tärkeä asia. Ihan turhasta se opettaja alko huutaan. Olisi voinut ilmaista asian rauhallisemminkin....

        Niin ja jos alkaa miettiä, niin ainakin nykypäivänä moni ihminen pelaa sellaisessa joukkueessa, että jos jää siltä pelireissulta pois, niin ei tyyliin saa pelata seuraavassa pelissä.


      • Anonyymi
        karkausss kirjoitti:

        Oisit vaa karannu reps

        Nii


      • Anonyymi
        Nimimerkki__ kirjoitti:

        kyllä esimerkiksi mun yks kaveri joka harrastaa teatteria pääsee koulusta lähtemään jos sillä on näytös kesken päivän, mutta kyllä tuommoisista kannattaa etukäteen ilmoittaa niin ope ei luule että lintsaat

        Täällä kaveri kirjoittelee mikä sun kaverin nimi on


      • Anonyymi
        Tumppimaakari kirjoitti:

        Mitä ihmettä sinä kitiset ja itkeskelet? Itsehän sinä itsesi siihen tilanteeseen järjestit! Sen enempää koulussa kuin työelämässäkään eivät erilaiset harrastukset tai varsinkaan "pelireissut" mene ikinä missään tapauksessa koulun tai työn edelle. Kai se nyt pitäisi olla itsestään selvää.

        Ei toikaan ole sopivaa että perjantaina just ku lähet nii ope tulee hiilenä ragee sulle


      • Anonyymi
        Tumppimaakari kirjoitti:

        Mitä ihmettä sinä kitiset ja itkeskelet? Itsehän sinä itsesi siihen tilanteeseen järjestit! Sen enempää koulussa kuin työelämässäkään eivät erilaiset harrastukset tai varsinkaan "pelireissut" mene ikinä missään tapauksessa koulun tai työn edelle. Kai se nyt pitäisi olla itsestään selvää.

        Mutta jos jää YKSI RIVI TEKEMÄTTÄ!!!:) Ja kun voi ihan hyvin tehdä sen maanantaina. Arvostan sitä että laitat koulun edelle, mutta ipettaja teki tässä väärin


      • Anonyymi
        ari_zwag kirjoitti:

        Tupakoitsija on ikävästi hakoteillä. Oppilaan oma kiinnostus ja motivaatio menee ja pitää mennä aina peruskoulutuksen edelle. Ei peruskoulun yleistieto elämän kannalta nyt niin kamalan oleellista ole.

        Samoin työelämässä, aikuisten kesken voidaan asiat aina sopia ja joustoa löytyy.

        Tuo on kyllä totta:)


      • Anonyymi
        Tumppimaakari kirjoitti:

        Mitä ihmettä sinä kitiset ja itkeskelet? Itsehän sinä itsesi siihen tilanteeseen järjestit! Sen enempää koulussa kuin työelämässäkään eivät erilaiset harrastukset tai varsinkaan "pelireissut" mene ikinä missään tapauksessa koulun tai työn edelle. Kai se nyt pitäisi olla itsestään selvää.

        Opettajan lemmikki


      • Anonyymi
        footballqueen kirjoitti:

        Mun ope on oikea kusipää! Mul oli täs muutama viikko sitten pelireissu ja mun piti lähtee sinne suoraan koulusta. Sitten, juuri kun olin ovella openi oli silleen että "tuleppas takaisin". No minä menin opettajanpöydän luo ja kysyin "mitä nyt minulla on kiire. Pitää ehtiä pelireissulle ennen kuin bussi lähtee". No opettajani sitten sanoi näin "ja sinähän et mihinkään lähde. Sinulla oli muistiinpanojen viimeinen osa tekemättä!". Sitten minä sanoin "opettaja, mä myöhästyn mun pelireissulta. En mä voi jäädä teen sen sit maanantaiksi (oli perjantai). Silloin opettaja nousi seisomaan ja huusi "SINÄHÄN ET LÄHDE MIHINKÄÄN ENNEN KUIN OLET TEHNYT MUISTIINPANOT LOPPUUN! KEHTASITKIN SANOA OPETTAJALLE VASTAAN! SIITÄ HYVÄSTÄ JÄÄT KAHDEKSI TUNNIKSI JÄLKI-ISTUNTOON!" Voitte arvata miten mua suututti, siinä jäi muutaman päivän pelireissu väliin ja se oli sitäpaitsi vuoden eka kerta ku en ollu tehny läksyi. Vanhemmatki mietti että mikä sillä opettajalla oli. Onhan sillä muutakin ongelmia mut en ny jaksa kertoo kun viestistä tulis hirveen pitkä.

        Varsinainen kusipää


    • hohhoijaa..

      Kaikki aika menee muuhun kun tehokkaaseen opiskeluun. Ihan älytöntä joillain tunneilla. Kun mistään ei tule mitään, ei mitään, ei mitään....

      • Anonyymi

        Itselläni tosiaan oli joskus manipuloiva narsisti opettajana. Kuului johonkin lahkoon, ja opetti esim. uskontoa tosi kapeakatseisesti. Tykkäsi myös nöyryyttää, alistaa ja kiusata oppilaitaan (esim. esti yhtä lasta menemästä vessaan niin pitkään, että tämä kusi housuun). Kauheasti se myös huusi ja uhkaili vaikka oltiin oikeasti hyväkäytöksinen luokka


    • Syöpäääääääää

      Itsellä yks pitkän matikan opettaja on niin h*lvetin perseestä. Se käy saman tunnin aikana tyyliin kolmen tunnin asiat ja olettaa että kaikki, mukaanlukien ne vähän huonommat matemaatikot (esim minä) pysyisivät perässä.

      • mul on nii paska ope

        Kaikki huonot asiat mitä olette kertoneet opettajistanne viittaavat myös mun opeen. Se oli ehdottomasti koko luokan idiootein tyyppi (ja varmaan myös koko mun elämän)


    • Bave

      Tämmönen on kyllä harmillisen yleistä. Itse pidän opettajistani kuitenkin. Ongelmat tulee siitä että opettajan valta ja vastuu on niin suuret, sitten voi tulla sellaisia konservatiiveja opettajiksi jotka haluaa pitää koulun samanlaisena kuin ennen (opettaa kaikkia samoin, mielenkiinnottomasti, toisaalta arvostella henkilökohtaisten syiden perusteella) ja olla kuin Jumalan asemassa. So sad.

    • syöpäkasvain

      Mä yksinkertaisesti VIHAAN kuviksen ja musiikin (se opettaa kumpaaki) opea, se on ihan sa*tanan epäreilu mulle, sen tunneilla ei paljo koskaan puhuta aiheesta, ja se ei välitä vaikka viittaa, jos sanoo suoraa nii se suuttuu sen puheesta ei ymmärrä mitään jms.
      sit se on sanonu mua "TEINITYTÖKSI" (oon poika, nii miks v*tussa?) Ja mainitsin tänää siitä sille nii otti mut tunnin jälkee puhutteluu ja (olisin joutunut) jäämään puoleksi tunniksi koulun jälkeen mut unohin koska huonomuisti ja huomenna se ei voi pitää ku mul on kolmeen ja se lähtee kahdelta koululta ja ylihuomenna mennää johonki retkelle johon se ei tuu ja tullaan kahdeltatoista ja lähdetään siitä suoraan kotiin, sit alkaa hiihtoloma ERÄVOITTO MULLE! :D

      • määvaasäät

        Tsiisus mikä stoori :D


      • 244544

        Haukkui teinitytöksi varmaan koska teinitytöt valittaa kaikesta, ja ehkä sinä käyttäydyit aivan kuin ne. Se oli sinäänsä sarkasmia.


      • Anonyymi
        244544 kirjoitti:

        Haukkui teinitytöksi varmaan koska teinitytöt valittaa kaikesta, ja ehkä sinä käyttäydyit aivan kuin ne. Se oli sinäänsä sarkasmia.

        Mutta haukkuminen ja kyseenalaistaminen opettajalta😪


    • näinmeillä

      Olen poika ja meidän opettaja on sukupuoli rasisti poikia vastaa vaikka se on iteki mies

      • Lemonzombie

        Meidän ope on sukupuolirasisti tyttöjä vastaan. Se on ite lihava viiskymppinen mies. Se on tosi vanhanaikanen ja sille sukupuoliroolit on yhtä tärkeitä ku koulunkäynti. Kerran se huomautti muutamalle tytölle juhlapäivänä et miks niil ei oo mekkoja. F*ck him!


      • aopr2463

        Se sana on vittu seksisti. Sukupuoli ei ole rotu.


    • murrrrrrrrrrrrrrrrr

      rrrrawrrrr

    • rgvbrvjbvbjir

      Mun opettaja voi saada raivokohtauksia eli rupee potkimaa ovia heittämää oppilaita liimapuikoilla ja kiroilemaa kerra melkei löi yhtä tyyppiä

    • Homersimpson

      Meidän ope huutaa ilkeästi joka pienestä asiasta

    • järkevä007

      Juu mä voin sanoo aivan samaa mun 4-6 luokkien opettajastani. Sil oli aika lailla väärä käsitys miten se voi oppilaitaan kohdella. Se laski huomattavasti lähes koko luokan itsetuntoa. Se sai osan oppilaista ITKEMÄÄN vielä kuudennella luokalla. Se anto joillekki kolme tuntia jälki-istuntoa, vaikkei se edes ole sallittua. Se ei huomioinut kenenkään viittaamisista, valitsi luokastaan suosikkeja (3), huusi joka tunti jostakin, ei kuunnellut yhtään vastaväitteitä, syyllisti oppilaitaan kaikkeen (JOPA SEN ÄIDIN SYÖPÄÄN??), puhui oppilaiden päälle ja kohteli oppilaitaan muutenkin kuin eläimiä. Kukaan ei uskaltanut nostaa sormeaankaan sitä vastaan, koska siinä oli koko ajan läsnä se pelko että opettaja kertoo sinusta vanhemmillesi valheita tai lyö sinua karttakepillä sormille. Tämä in ollut yhtä elämäni kurjinta aikaa ja kyseinen opettaja on kuulemani mukaan pilannut useamman henkilön sen aikaisen elämän.

    • Nössöke

      No se .....meillä on sellaisia opettajia ,jotka Eivät Osaa vastata viisaan lapsen kysymyksiin .....vaan lapsi liikutetaan kuraattorin puheille ,joka sitten jäädessään kahden lapsen kanssa alkaa aloittaa kuulustelun ja levittää tietoa eteenpäin valheelliseen ja sanomisen vääristelyyn perustuen ...opettaja on silloin todella surkea ,mikäli Ei osaa vastata yksinkertaiseen kysymykseen ....meillä hyvin herkästi kiikutetaan lapsia kuraattorin puheille ...aivan kuin aikuiset olisivat aviottomia ääliöitä joilta puuttuu normaali järki antaa yksinkertainen vastaus ...näin taitaa olla vain Ylivieskan ja Kalajoen välisellä paikkakunnalla olevassa koulussa ...

    • Evangelicia

      Minunkin 4-6 luokkien opettaja oli aika kauhea. Muistan vielä ne illat kun oli ollut kipeä eikä pystynyt tekemään läksyjä. Seuraava aamu pelotti niin että vain vapisi ja itki..... Se löi oppilaitaan, huusi niille ja haukkui... Mutta vanhempien edessä oli olevinaan oikea pyhimys. Tällaisia väkivaltaisia kriminaaleja ei pitäisi päästää opettamaan. Vaikka olen nyt 19, nuo muistot kalmavat mieltäni vieläkin..... Olen lapista kotoisin....

      • jakunanaa

        Ihan tosi? Ettet nyt kummiski hiukan liioittele:)


      • wentla

        Excuse me. Tuo ei kuullostanut liioittelulta.


    • Janneguy

      Evangelicia, tiedän. Olin samalla luokalla. Muistatko Jannea??:) Mut joo se ope oli HELVETIN SYÖPÄ VITUN KUSIAINEN!! IHME ETTEI KUKAAN LUOKASTAMME TEHNY ITSEMURHAA!!!! RAGES JA VITTUILI JOKA ASIASTA MOKOMA SONNI VITUN SIKA JUMALAUTA!!!!! Sori mun kielenkäyttö mut se opettajapiru ansaitsisi vähintään elinkautisen!!! SE TÄMÄN AJAN RUTTO SAATANAN LÄSKI!!!!!!!

      • Kiva-ope44

        Eihän se ollut vyöllä hakkaaja?


      • Klankkimulukku

        Ihan olisi Rajamäen patalapun opettajasta kyse.


    • Oppilaskoira

      Terve! Me oltiin kirkossa joulujuhlassa ja mä sanoin "hei tuol on mun kaveri" sit oltiin iha hiljaa kunnest yht'äkkiä se siirtää mut toisen luokan open viereen. Se oli siinä sen meiä open lähel ja mä kysyin siltä "teinkö mä mitään?" Sit se vastas "et sä kyllä mitää tehny". Eikä mitään tapahtunut!! Sitten olin oksentaa enkä pystynyt laulamaan. Sitten se ope sano et mul on huomen puhuttelu. Noh..innolla ootan huomista että miten siinä puhuttelussa ees käy!

    • ari_zwag

      Toivottavasti palstalle kertyneet tapaukset, edes joskus otettaisiin huomioon opettajankoulutuksen suuntalinjoja piirrettäessä. Nykyinen yliopistollinen systeemi mahdollistaa vaikka täydellisen psykopaatin virkaan astumisen, kunhan tämä kykenee ulkolukuun.

      Toinen huomioitava asia on, kuinka nykyinen systeemi pyrkii koko arsenaalillaan vähättelemään ja mitätöimään juurikin palstalla esitetyn kaltaisia, opiskelijoiden kokemuksia huonoista opettajista.

      Epäkohtia ei pidä sietää, ne pitää korjata.

      • Jeminandra

        Juurikin näin sen pitää olla! Mutta silti pitää ottaa asioista myös tosielämässä selvää. Ei kaikki nettijutut saata olla totta. Tälläkin palstalla on asioita jotka saattavat olla liioiteltuja. Mutta viestisi oli hyvin asiallinen ja tähän pitää ehdottomasti puuttua jos esim. tämän palstan kertomukset ovat totta!


    • tähtipölyäääää

      Kuulin isosiskolta, että ku niillä oli ollu vähän outo enkunope, se oli saanu potkut. Vissii väkivaltanen.. Mut ittellä on kyl ollu ihan okei opeja, ala-asteella oli yks ihan täydellinen ope, yks tosi mukava, yks vähän ehkä turhan tiukka ja yks ihan okei vaan. Yläasteella on niitä paskoi opettajii jotka tunnilla vaan näyttää jotain videoita esim historiasta ja sitten tulee muutama sivu kotitehtäviä. En halua valittaa - tottakai koulu on tärkeää ja panostankin siihen, mutta joskus kun on samana päivänä ollu hissaa ja bimaa nii saattanu kestää läksyissä oikeesti melkein tunti ( vielä jokku matikan ja äikän läskyt..) mitään valehtelematta. Mut oon kyl säästynyt noilta väkivaltaiselta hulluilta. :D anteeksanteeks ei pitäis nauraa vakava asia..

      • xddddddddddddd

        vitun tyhmä elä tee läksyjä kunnolla hutase ne vaan voi vittu että sun kaltaset ihmiset jotka panostaa kouluun saa niin vittuuntumaan


      • Liikaalaksya

        Itsellä meni aikoinaan läksyissä kolme tuntia, vaikka tein ne hutaisten..


    • hitaastihyväätuleeturku

      Tjaa,no kyllä AMK:hon osui yksi aika huono opettaja joka vannoi etten valmistu ja toistaiseksi on lupaus pitänyt, tämä on nyt vasta kahdeksas vuosi. Mutta ehkäpä jonkin päivänä tuo jää eläkeelle?

    • Surkeat_juntit

      Onko muitakin? Epäpätevyys suorastaan loistaa opetusalalla! Esimerkiksi voisi ottaa opettajat jotka on hyllytetty lopetetuista lukioista ja siirtyvät yläasteelle opettajiksi ,vaativat lukion tehtävien ja laskujen osaamista 9: luokkalaisilta,miksi? Ainakin jyväskylän suunnalla toimitaan näin.....outoa.No ,ei kyllä ole kaksinen paikka asuakaan...emme asu kyllä kauan täällä junttien seassa.

      • jakunanaa

        Tuo on niin totta! Mullakin oli ala-asteella sellane opettaja joka antoi aivan tajuttomasti vaikeita tehtäviä kotiläksyksi. Joskus läksyjen teossa saattoi kestää parikin tuntia. Hän myös huusi oppilaille turhasta ja hänen arvostelunsa oli TÄYSIN lukiotasolla. Hän oli aikaisemmin opettanut ainakinyläastetta ja ilmeisesti lukiotakin.

        Ps. Ilmiantakaa joku tuo kauhav*ttuilija>:-(


    • tazzanen

      Mulla on semmonen ope joka on ottanut mut silmätikukseen. Siis tänään oltiin kirjastossa ja kavereitten kaa vähän pöristiin siellä. Siel pörinöis oli mukana minä, mun paras kaveri ja yks toinen. Sitten ulkona ku oltii lähös nii ope oli vaa sillee et tuuppa sää nyt tähän minun viereeni kävelemään kun kirjastossa ei mennyt kovin hyvin. JOKA KERTA SAMA JUTTU! Aina minua ranggaistaan ei muita kavereita. Ollaan mun parhaan kaverin kanssa pohdittu että mikä mussa on kun aina minä ei mun kaveri. Aina jos vähän pölistään tunnilla ja joudutaan vaihtamaan paikkaa. Ja arvatkaa. Minä joudun aina jonkun ärsyttävän tytön viereen ei kaverini :D ja asia on ollut näin jo 3 vuotta joskus harvoin kun kaverini on säätänyt jonkun muun kanssa ei munun niin silloin häntä ranggaistaan. Mutta aina minunseurassana minua. Vaikka hän höpöttäisi minulla (se ärsyttävä tyttö on kehitysvammainen joka saa raivokohtauksia ja on lyönyt muita. Suurin osa pelkää häntä, no aika hepponen muijja en pelkää itse) juu tämmöstä meijjän koulussa.

    • Paskakakku

      Mun ope on samanlainen. Tuntuu ku se vihais nuorii vaik se on opettaja. Mä siis olen luokan rauhallisin oppilas ja saan vähiten huutoa mutta olen huomannut että jos jostain tehtävästä onkin 100% sijasta mennyt vaa 99% oikein nii sit saa kuulla ainakin vartin jäkätystä siitä miten koulu arvosanat on tärkeitä. Siis ihan hyvä että ope välittää siitä miten oppilas menestyy mutta tuommoinen on jo ylireagointia. Mut tän päiväinen köksän tunti oli jo kaiken huippu. Me tehtiin siis täytekakkua jonka päällä oli päärynää josta en siis tykkää mutta halusin muuten syödä kakkua. Ja sit kun oli mun vuoro leikata nii mä otin ihan palan jonka päällä oli päärynää vierestä palan ja ope huomasi tämän ja sain kuullaa ihan saatananmoista valitusta siitä miten mä olin mukamas pilannut kakun ulkonäön jättämällä siihen palan. Luokka kaverini yrittivät puolustaa minua sanomalla että hätä ei ole tämännäköinen etenkään kun toinen kavereistani halusi syyä sen ja kakku ei ollut menossa näytille mihinkään jotta sen olisi tarvinnut näyttää houkuttelevalta. Ja sit yks toinen tyyppi sanos kans et ruoka on tehty syötäväks eikä ihailtavaks mut ope sano vaa et turpa kiinni nyt ei tartte toisten sikailuja puolustella ja teiltä ei kysytty. Olisi tehnyt mieli heittää koko saatanan kakku lattialle tai opee päiten ja sit kysyy onks se nyt ruma. Iha vitun moist tonttuiluu oikeest.

    • Jesjes

      Mun musiikin ope tänää koulun juhlassa anto mulle sinitarran ku oltii äänihommis salin takaosassa ja sano et heitä se juontajaa päähä en heittäny mut se heitti ja juontaja pyörty ja se syytti mua....

    • Miss19

      Joo, todellakin on. Onneks pääsen jo yläasteelle.

    • puntarpää

      Jollakin tavalla niiden maisterin papereiden pitää näkyä ja kuulua. Kostakaa nuoret vaatimalla suurille ikäluokille ja 60-luvulla syntyneille kasvatustieteilijä opettajillenne eläkkeiden leikkauksia.

    • mielenterveys

      Opettajat ovat niin itseään täynnä ja niin täydellisen tavoittelijoita.
      Eivätkä kestä kritiikkiä yhtään ja heillä on omassa elämässään niin paljon ongelmia,että huh,huh.
      Joten ei pärjää tälläisen open kanssa,jos et muista "nuolla"

    • Legofel

      Itselläni on ollut useampikin huono opettaja tässä yhdeksän vuoden aikana. Alotan nyt kasi-ja ysiluokan äikän opesta. Hän lupaili kaikenlaista eikä ikinä toteuttanut lupauksiaan. Hän antoi meille lähes joka perjantaina läksyksi tehdä joku pitkä kirjotustehtävä (essee, analyysi, arvostelu jne) sen takia että "voisi tarkistaa ne nopeasti ja palauttaa seuraavan viikon alussa." No arvatkaa kaksi kertaa palauttiko hän niitä ikinä ajoissa. Ei kertaakaan. Hän myös kopioi esimerkkimuistiinpanonsa sanasta sanaan WIKIPEDIASTA. Ja sitten vielä väitti että me emme saa käyttää kyseistä sivustoa tiedonhankintaan. Tämä samainen opettaja myös antoi läksyä joka ikiselle lomalle. Syysloma, hiihtoloma, joululoma ja aina jotain läksyä. Meidän piti mm tehdä ysiluokan äidinkielen LOPPUTYÖ 8-9 luokan KESÄLOMALLA! Monet vanhemmatkin alkoivat tän jälkeen laittamaan hänelle vihaisia viestejä

      Toinen kyvytön yläasteen opettaja oli fysiikan ja kemian ope. Hän oli todella pienikokoinen, ujo ja heiveröinen eikä kestänyt minkäänlaista ääntä. Hän kutsui yhtä kuiskausta "meteliksi joka sattuu päähän." Ryhmässäni oli silloin kaksi poikaa jotka rupesivat riehumaan sitä mukaa kun opettaja valitti heille. Lopulta pojat alkoivat haukkumaan opettajan pystyyn ja huutamaan kuin palosireenit, eikä tämä kyennyt tekemään yhtään mitään, yritti vain jatkaa opetusta epäselvällä hiljaisella äänellään. En ymmärrä miksei hän vaikka kutsunut toista, paksunahkaisempaa opettajaa pistämään poikia kuriin. Rupesi kerran melkein itkemään luokan edessä. Kuulin myös juttua että hänet olisi jouduttu siirtämään pois toisen ryhmän opettamisesta koska hän ei ollut yksinkertaisesti kyennyt saamaan heitä minkäänlaiseen kuriin. Pikkusen mua säälitti hänen puolestaan mutta en tajua miksi tuollaisia hiljaisuudessa viihtyviä herkkänahkaisia hiirulaisia otetaan yläasteen opettajiksi.

      Hirvein opettajakokemukseni sijoittuu kuitenkin ala-asteelle 4-6 luokille. Silloinen opettaja oli täysi raivohullu ja hänen arvomaailmansa oli suoraan jostakin 50-luvulta. Hän antoi meille niinpaljon läksyä, että niitä sai tehdä parikin tuntia vaikkei ees panostaisi. Älyttömän pienistä asioista sai kuulla puolen tunnin huudon. Esimerkiksi siitä, että käytävällä tervehti häntä sanomalla "Hei" eikä "Hyvää päivää, opettaja." Tai siitä että katseli tunnilla ulos ikkunasta. Tai siitä että haukotteli. Siis aivan käsittämättömistä jutuista. Hän myös jatkuvasti lannisti ja nöyryytti oppilaita. Kerran hän kutsui yhden oppilaan luokan eteen ja rupesi esittelemään muille luokkalaisille tämän vihkoa ja kyselemään sellaisia kuin: "saatteko te tästä mitään selvää? Minä en ainakaan", "Tällaista jälkeä näkee ehkä päiväkodeissa" Sitten hän repi vihkosta pari sivua irti ja sanoi itku kurkussa olevalle adhd pojalle jonka vihko se oli että pojan pitäisi jäädä koulun jälkeen kirjoittamaan sivujen sisältö uudestaan paremmalla käsialalla. Sitä paitsi se käsiala oli parempaa kuin opettajan itsensä. Lannistaminen oli myös arkipäivää, opettaja haukkui 10- vuotiaita lapsia paskoiksi ja sanoi ettei noin typeristä lapsista ikinä mitään kunnon ihmisiä tule. Kaiken lisäksi hän oli vielä rasisti, naisvihaaja ja narsisti, joka tyrkytti omaa uskontoaan sekä näkemyksiään ainoina oikeina absoluuttisina faktoina. Viime vuonna kuulin että hän oli saanut usean varoituksen sopimattomasta käytöksestä ja vaarassa saada potkut. Onneksi.

      Lopuksi haluan antaa respectini niille kaikille hyville ja mukaville opettajille jotka oikeasti auttavat lapsia/nuoria pärjäämään tulevaisuudessa ja kannustavat heitä. Kiitos teille, olette juuri se mitä koulut tarvitsevat!

    • Anonyymi

      vaajakoskella on ihan paksa ope se vaaa kävelee teijän selän taa ja alkaa hengittää kunno possu gay

    • Anonyymi

      semmone saatanan dinosaurusa ioe

    • Anonyymi

      Itelle sattui peruskoulun aikana hyvät opettajat. Saattaa olla jotain tekemistä sillä, että olen käynyt peruskoulun 80- ja 90-luvuilla. Nykytilanteesta ei ole mitään hajua. Ammattikoulussa tuli kohdattua toinen toistaan tylsempiä opettajia, joiden opetustapa oli jäätävän väsyttävä. Eräskin jauhoi omasta aihealueestaan helposti pari tuntia putkeen, ja jossain vaiheessa osa luokasta oli livistänyt. Muutama hyvä opettaja ammattikouluunkin sattui, niitä hyviä oli vain liian vähän. Myöhemmissä opinnoissa toistui tuo em. kaava. Tylsää ja väsyttävää opetustapaa viljeleviä opettajia, joukossa muutama hyvä. Lisäksi yksi vanhempi opettaja oli täysin kelkasta pudonnut, hänen ei pitäisi ollut olla enää opettamassa. Tiedot, mitä hän opetti olivat auttamatta vanhentuneita. Yksi piilojuoppokin löytyi.

    • Anonyymi

      Ihan järkyttäviä tarinoita täällä, miten tuommoisia on päästetty opettajiksi?

      Mun huonoimmat opettajat oli yläasteen enkun ope, joka haukkui meitä äpäriksi ja sydämettömiksi hirviöiksi kun vähän takapenkkiläiset kuiskaili keskenään, sekä ala-asteen luokanope, joka tyrkytti meille omia konservatiivisiä näkemyksiään jatkuvasti ja raivosi usein vaikka oltiin tosi kiltti ja hiljainen luokka. Sijaiset aina keju että ollaan kiltein luokka mitä ne on ikinä opettanu.

    • Anonyymi

      Meillä taas on sellanen ope joka on joku iha täydellinen mut joskus sillä on lellikkejä, (tuntuu et mä oon yks niistä koska aina se joustaa kokeissa kehuu mua koko luokan kuullen katsokaa kuinka hyvä hän on kuviksessa!!!) ja sillä on kans yks inhokki ja se saa aina jonku kympin kokeesta ja on tosi hyvä matikassa meiän luokan kolmanneks paras mut se ei oo koskaan päässy matikkadiplomin tai edistyneiden ryhmään se jopa joutuu yhen maiskunkokeek jälkeen tukiopetukseen vaikka se sai kympin!!!! Ja kaikki muut jotka saa kaseja päätyy aina siihen edistyneiden ryhmään jotka voi opiskella itsenäisesti luokan ulkopuolella. Sillä tyypillä on myös tosikorkea ääni ja se ei vaan pääse matalalle nii ope pisti sen ala ääneen eikä päästäny ylä ääneen vaikka se tyyppi tuli sitä monesti kiltisti pyytämään. :(

    • Anonyymi

      Oon kyllä huomannut tasoeron lukion ja yläasteen opettajien välillä. Veikkaan että lukiossa porukka sen verran hyväkäytöksistä, että sinne on paljon mukavampi mennä opettamaan. Ja niimpä yläasteelle otetaan suunnilleen kuka tahansa kyvykkyydestä riippumatta, koska sinne ei varmaan kauhean moni opettaja halua teinihuligaanien pilkattavaksi. Ala-asteelta sitten löytyy sekä hyviä että huonompia opettajia aika tasaisesti.

      Itselläni on kokemusta äärimmäisen ahdasmielisestä opettajasta. Mielestäni esim politiikkaan ja uskontoon liittyvät asiat tulisi opettaa mahdollisimman neutraalisti tai ainakin erotella selkeästi omat mielipiteet faktoista. Tämä yksi opettaja kuului johonkin kristilliseen lahkoon/liikkeeseen ja opetti uskonnolliset asiat niin kuin ne tässä lahkossa opetettiin. Esim kutsui hindulaisuutta ja buddhalaisuutta "humpuukiuskonnoiksi" ja ateismia pinnallisten ja pahojen ihmisten jumalanpilkaksi. Niin ja taisipa siinä myös mainita että homoseksuaalisuus on sairaus ja että naisten pitäisi olla myös lain silmissä miehiä alempana.

    • Anonyymi

      vanha ala-asteen opettajani laittoi kikkelin suuhuni, tykkäsin 6/5 naistuu salami

    • Anonyymi

      Yläasteella muutama opettaja ihan hermoraunioina, sai jotain ihme kohtauksia luokan edessä että alkoi raivoamaan tai itkemään tms. Toisaalta en ihmettele ku jotkut oppilaat riehu jatkuvasti ku viimeistä päivää.

      Ala-asteelle taas sattu semmonen saakelin kusipää joka käytti suurimman osan ajasta huutamiseen, alistamiseen ja manipulointiin opettamisen sijasta. Koko luokka vihas sitä ukkoa mut ei kukaa sillo pikkusena uskaltanu sanoo sille ikinä vastaan. Vasta myöhemmin huomas minkälaiset traumat se tyyppi oli meille aiheuttanu. Tuli mua vastaan tossa yks päivä ja sain hillittyä itseni kun käveli ohi mutta vähän sen jälkeen oli pakko kääntyy ja huutaa sille et kusipää. Ei oo yhtään mun tapasta käyttäytyä tolleen julkisilla paikoilla (tai muutenkaan, oon luonnostaan aika hiljanen ja rauhallinen) mut joku siinä tyypissä vaan laukas meikässä semmosen ihme vihareaktion. Siis niistä opetusvuosista on jo kauan aikaa mut nähtävästi en oo vieläkää päässy yli niistä traumoista mitä se narsistinen paska aiheutti.

    • Anonyymi

      Kyllä. Vanhaan aikaan opettajat olivat juuri kuvaamasi mukaisia yli-ihmisiä.

    • Anonyymi

      Pia Westen on aivan hirveä

    • Anonyymi

      Nähtävästi ei ole opetuksen taso yhtään parantunut vanhoista ajoista. Surullista

    • Anonyymi

      kyllä kaikki opet on perseestä toivottavasti astuu illalla legon päälle.

    • Anonyymi

      Yksi äidinkielen opettaja oli todella inhottava. Kerran hän pyysi minut tunnin jälkeen luokkaan ja haukkui parhaan ystäväni minulle. Lisäksi luokkalaiseni väittivät häntä pedofiiliksi…

    • Anonyymi

      Opettaja jots arvostat ja haluat oppia häneltä näyttääkin miten huono oot ja mietit että pitääkö minun olla samanlainen jos minulta kysytään neuvoa ja viisautta

    • Anonyymi

      Mun ope raivasiheti mulle ku joku mun kavereista pelleili ja huuteli. Sitä ennen autoin kaveria että se saa takin pois nii sieltä tulee ope ja sanoo mitä sää säädät. Sitte minä ja mun kaverit jouduttiin kirjoittamaan viidenkymmenen sanan essee siitä miten tunnilla käyttäydytään ja muut siellä pulisi ja heitteli karkkeja, mun kaveri vaan sano et kato niin ope tulee sinne ja sanoo NYT TÄNNE!! Sitte et jos se essee ei kelvannut niin huomenna tulee hissan koe. Meidän ope on tyttö puolueellinen jotkut tytöt soitteli nokkahuilua ja sitte ku mä yritin saada asentoa kuntoon ja vahingossa aloin hengittämään ja kuului pari pientä ääntä niin ope oli ihan hiilenä ja sanoi NOKKAHUILU TÄNNE JA HETI!! auttakaa pls koska meidän opet on hulluja.

    • Anonyymi

      Kouluissa on hyviä opettajia ja huonoja. Ihmisiä kaikki!

    • Anonyymi

      Ammattitaidottomia opettajia joka puolella. Palavat vielä nopeasti loppuun, kun oppilaat kiusaavat ja häiriökäyttäytyvät

    • Anonyymi

      mul on paska ope saviolla: esa makkonen

    • Anonyymi

      Mun luokan ope veti liidulla koko taulun pituudelta.Luokka hiljeni tehokkaasti mut hirvee ääni tiätte varmaan ja iho meni kananlihalle.Hui,vieläkin puistattaa.

    • Anonyymi

      joo on yks jolla oli varmaa joku diagnosoimaton antisosiaalinen persoonallisuushäiriö niinku ei terve ihminen kohtele toisia, etenkään lapsia, niin kuin hän kohteli. Joku kauhea kontrollintarve ja ajatteli aina että meillä on joku salaliitto häntä vastaan. voi olisi ollutkin, niin ei olisi tarttenu kattoa sen naamaa. joutais vankilaan koko ukko

    • Anonyymi

      Mulla opettaja suuttu iha hirveesti ku haukottelin tunnilla. Kauheet ragetja sanoi "Mikä sinua vaivaa"

    • Anonyymi

      Mulla oli 4luokalla ärsyttävä liikunnan ope.aina kun mulla vähän meni hermot ja aloin mököttämään niin se alkoi valittaa. Mä en ollut mikään innokas liikunnassa (kuten en ole vieläkään)ja olin joskus vähän laiskasti niin se alkoi paasaamaan että se on se kasi joka on riittävä arvosana.MUA EI SAATANA KIINNOSTA ETTÄ MIKÄ NUMERO LIIKASTA MULLE TULEE KUNHAN SE MENEE LÄPI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! anteeksi tulistuin hieman.Kaiken kuitenkin kruunaa se että kerran kun olin keinussa ja en huomannut että ope tuli niin mä juoksin ihan täysiä viivalle jossa oppilaat seiso rivissä ja vaikka viime hetkellä pääsin siihen niin ope silti laitto mut 3muun oppilaan kanssa odottamaan tunnin loppua ja päästi yhden aikaisemmin kotiin!Sitten muut lähti ja mä muut Liikuttiin siinä pihalla jonkin aikaa ja mua alkoi vähän itkettämään niin se oli että älä itke.sitten lopussa kun päästiin kotiin niin se sano että kotona voi sitten kertoa että ope oli ilkeä.Nyt olen 5luokalla ja liikan ope vaihtuu ja kun puntaroidaan 4 ja 5luokan liikan ope ja niin nykyinen tuntuu luksukselta! Onneksi se paska ei enää opeta mulle liikuntaa!

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6153
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3916
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2299
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1910
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1353
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1296
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1030
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      976
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      37
      915
    Aihe