miten nopeasti?

nainen25555

olemme miehen kanssa aloittaneet lapsen yrittämisen ja mietimme, että onko iällä väliä sen suhteen miten nopeasti tulen raskaaksi?

olen 25 v ja mies 37 v. E-pillerit lopetin jo reilu vuosi sitten ja ehkäisynä toiminut kondomi.

:) Olen vain niin innoissani kun mies on vihdoin valmis tähän.

:( Olen vain lukenut paljon keskusteluja, joissa moni ei ole vuoden yrittämisestä huolimatta raskaaksi tullut.

Minulla on aina ollut säännölliset kuukautiset ja kierron pituus 28 tai 29.

11

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksi mielipide

      Ikäsi puolesta ei ole estettä raskautua nopeastikin, mutta toisaalta se ei myöskään takaa nopeaa raskautumista. Sitä, kuinka nopeasti se tapahtuu, ei voi oikein mitenkään ennustaa. Vaikka kaikki olisi kunnossa ja tekisi kaiken "oikein", niin hedelmöittymisessä on myös niin paljon kiinni sattumasta, ettei siihen täysin voi itse vaikuttaa. Onnea yritykseen!

    • Totaali-yh

      Mä olin saman ikäinen, kun exän kanssa alettiin yrittää lasta. 4 vuodessa en tullut kertaakaan raskaaksi. Säännöllinen kierto jne. ja gynen ultra normaali, mies ei käynyt missään tutkimuksissa. Eron jälkeen tulin raskaaksi kerrasta eri miehen kanssa, ja nykyisin olen yksinhuoltajaäiti (nyt ehkäisy hoidettu hormonikierukalla).

      Riippuu paljon siitä miehestäkin. Mun kohdalle sattui nämä ääripäät.

    • ei ikä merkkaa

      Kun olin noin 30 v niin raskaaksi tulin puolessa vuodessa. Sitten 37 v ja 42 v niin heti ensimmäisestä ovulaatiosta eli kuukautisten loppumisen jälkeen noin viikossa. Ei kai se ikä merkitse...

      • Djdhdj

        Yksilöiden kohdalla on tietenkin eroja, mutta yleisesti ottaen naisen munasolut eivät ole enää vanhempana niin laadukkaita ja keskenmenon ja vammaisuudenkin riskit kohoavat. Iällä on merkitystä myös hedelmöityksen puoleen, vaikka poikkeuksia toki aina on.


      • Niinpä niin
        Djdhdj kirjoitti:

        Yksilöiden kohdalla on tietenkin eroja, mutta yleisesti ottaen naisen munasolut eivät ole enää vanhempana niin laadukkaita ja keskenmenon ja vammaisuudenkin riskit kohoavat. Iällä on merkitystä myös hedelmöityksen puoleen, vaikka poikkeuksia toki aina on.

        Sama koskee toki myös miehiä. Iäkkäillä isillä on enemmän down lapsia. Ennen luultiin, että äidin ikä on merkittävä tekiä, koska tutkijat olivat niin typeriä, etteivät hoksanneet, että iäkkäämmällä äidillä on yleensä myös ikäisensä puoliso.


      • äidiksi yli 40 v
        Niinpä niin kirjoitti:

        Sama koskee toki myös miehiä. Iäkkäillä isillä on enemmän down lapsia. Ennen luultiin, että äidin ikä on merkittävä tekiä, koska tutkijat olivat niin typeriä, etteivät hoksanneet, että iäkkäämmällä äidillä on yleensä myös ikäisensä puoliso.

        Niin ja miehen alkoholinkäyttö ja tupakointi ovat myös riskitekijöitä raskauden kannalta. Jos yli 40 v äidillä on nuorempi aviomies (alle 35 v), niin sekin vähentää kehistyshäiriöiden riskiä. Mieheni onkin vielä alle 35 v.


      • Niinpä niin
        äidiksi yli 40 v kirjoitti:

        Niin ja miehen alkoholinkäyttö ja tupakointi ovat myös riskitekijöitä raskauden kannalta. Jos yli 40 v äidillä on nuorempi aviomies (alle 35 v), niin sekin vähentää kehistyshäiriöiden riskiä. Mieheni onkin vielä alle 35 v.

        Jep, miehen sukusolut ovat alttiimpia mutaatioille, koska mies tuottaa niitä koko elämänsä ajan - siis myös tupakoivana, juopettelevana ja vanhana. Naisella munasolut ovat olemassa jo syntymähetkellä. Isän olisi siis parempi olla nuori, jos jommalla kummalla vanhemmalla nyt ylipäätään on sitä senioritettiä. Naisen ikä ei ole yhtä merkittävä tekijä, kunhan vain on vielä hedelmällinen .;)


    • Tuommonen vanha

      ukko noinkii nuorella naisella. Häpeäisitte.

      • app

        mitähän tässä pitäisi hävetä?

        olemme kumpikin täysi-ikäisiä, rakastamme toisiamme.

        Onpa jännä että joku voi tietää numeroiden perusteella minkälainen suhde meillä on ja minkälaisia ihmisiä olemme. :D

        Itse en ole koskaan elämässäni seurustellut minua alle 5 vuotta vanhemman miehen kanssa. Jos olisinkin 35 ja mies 47 niin tuskin olisit kommentoinut mitään, mutta asia on näin ja olen onnellinen juuri tämän miehen kanssa. :)
        eli ei kiinnosta muiden mielipiteet asiasta. :D


      • ---
        app kirjoitti:

        mitähän tässä pitäisi hävetä?

        olemme kumpikin täysi-ikäisiä, rakastamme toisiamme.

        Onpa jännä että joku voi tietää numeroiden perusteella minkälainen suhde meillä on ja minkälaisia ihmisiä olemme. :D

        Itse en ole koskaan elämässäni seurustellut minua alle 5 vuotta vanhemman miehen kanssa. Jos olisinkin 35 ja mies 47 niin tuskin olisit kommentoinut mitään, mutta asia on näin ja olen onnellinen juuri tämän miehen kanssa. :)
        eli ei kiinnosta muiden mielipiteet asiasta. :D

        Otan osaa eritoten 10 vuoden kuluttua - nimenomaan. 47v mies on niin raakki.


    • Deepi

      Meillä esikoisesta pillerit lopetin toukokuussa ja odottelin josko menkat alkaisi kuulua. Kierto asettui heti kohdilleen ja menkat tulivat pillerien jälkeen normaalisti pari kk. Sitten jätettiin kumi pois ja neljän viikon päästä olin raskaana. Raskauduin siis ensimmäisestä yrityskierrosta.

      Sitten tämä toinen nyt jo loppusuoralla oleva raskaus. Pillerit jätin pois kesäkuussa, sitten ehkäistiin taas kortsulla pari kk ja katselin alkaako kuukautiskierto pelaamaan normaalisti. Normaalisti alkoi kierto ja tällä kertaa plussa pärähti testiin kolme viikkoa siitä, kun oltiin näytetty vauvalle vihreää valoa. Eli ensimmäisestä kierrosta taas.

      Esikoista alkaessani odottaa olin 26 ja tätä toista 30. Normaalipainoinen, terve kaikinpuolin, savuton ja perus stressitön. Mise vuotta vanhempi minua ja muuten ihan sama juttu, mutta polttaa kyllä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5500
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3517
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1642
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      205
      1604
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1058
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe