Emokissa etsii rauhallista synnytyskotia.

Heluna79

Etsitään hyvää ja rauhallista sijaiskotia synnyttävälle emokissalle. Sijoitus kestäisi synnytys- ja pentuajan (12vk). Emo on rauhallinen ja kiltti, pienikokoinen kissa. Toivottavaa olisi ettei perheessä olisi muita lemmikkejä tai kovin pieniä lapsia. Sijaiskoti mielellään Turku / lähikunnat.

Pikaiset yhteydenotot s-postiin!

18

111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heluna79
    • ?????

      Ja pennut saisi pitää?
      Ottaisitko emon vielä takaisinkin?

      • Heluna79

        Takaisin ottaisin kyllä. Ja pennuille etsisin kodit. =)


    • suvikatti

      miksi? Kissalle on takuulla suuri tressi muuttaa uuteen paikkaan juuri penikoimisen edellä.

      • Heluna79

        Kissan takia ajattelin näin asian hoitaa.... Minä töissä ja meillä myös toinen kissa, Joten siksi ajattelin että jos löytyisi koti jossa olisi rauhallista ja aikaa pennuille. Ja tässä vielä jokunen viikko aikaa joten ehtisi hyvin tottua ja löytää paikan itselleen.


    • kjhgfdrtuyigbhn

      Ei pidä teettää pentuja ollenkaan, jos ei niitä kerkeä hoitaa.

    • lol2

      No mitä jos niitä ei olekkaan teetetty, vaan kissa on päässyt karkaamaan ulos?

      • olkaa tarkempia

        Voi miten välinpitämätöntä, kun ei vahdita ettei ne omat lemmikit karkaa, ja viellä kiima aikana.Olis voinut kuollakkin reissuillaan, tai saada tarttuvan loppuiän taudin ;(

        Onneksi ei ollut kuitenkaan lapsi, olis voinu kadota sekin, olis tommosen jälkeen sijoitettu luultavammin uuteen kotiin .


      • Hyviä koteja on

        Kaikki kissat joilla ei ole tarkotus pentuja teettää kannattaa leikkautta, silloin ei niitä vahinkoja tule.
        Suomessa on selkeästi ylitarjontaa kissoista, niitä hylätään ja jätetään heitteille hirvittävät määrät joka vuosi.
        Lehdessä oli juttu, että suomessa 20 000kissaa vuodessa hylätään tai lopetetaan.
        Ihmisillä olisi hurjasti parantamisen varaa kissojen pidossa, jos kerran noin paljon "ylimääräisiä" kissoja on vuodessa.Ja joka vuosi saman verran, järkyttävä kohtalo kissoilla, kun ihmiset ei huolehdikkaan niistä.
        Monet eivät välitä miten kissan käy, eivät noudata eläinsuojelulakia, ja silloin kissat kärsivät ja kuolevat ennen aikaisesti.
        Jos pitää kissan hyvin, se elää jopa yli 20vuotiaaksi, huonosti pidetty kissa elää vain neljänneksen tuosta.Ja se kaikki on omistajasta kiinni millaisen kohtalon hän kissalleen järjestää.

        Aloittaja, ole tarkkana kun pennuille kotia etsit, kysele tarkoin millaisiin oloihin kissa menee, ja miten varmistetaan ettei kissa katoa, joudu vaaroihin, loukkaannu tai kuole ennenaikaisesti?
        Anna vain sellaisiin koteihin jossa oikeasti otetaan vastuu kissasta ja sen hyvinvoinnista.
        Kysele tarkkaan miten ovat entisiä lemmikkejään pitäneet, ja kuinka kauan ne ovat eläneet?
        Älä anna sellaisille joilta kissoja nuorena kuollut tai kadonnut, äläkä välinpitämättömille ihmisille jotka jättävät kissan oman onnensa nojaan.
        Jokainen kissa ansaitsee hyvän, turvallisen ja pitkän elämän omistajansa seurana ja ilona.Onnea kotien etsintään :)


      • Heluna79
        Hyviä koteja on kirjoitti:

        Kaikki kissat joilla ei ole tarkotus pentuja teettää kannattaa leikkautta, silloin ei niitä vahinkoja tule.
        Suomessa on selkeästi ylitarjontaa kissoista, niitä hylätään ja jätetään heitteille hirvittävät määrät joka vuosi.
        Lehdessä oli juttu, että suomessa 20 000kissaa vuodessa hylätään tai lopetetaan.
        Ihmisillä olisi hurjasti parantamisen varaa kissojen pidossa, jos kerran noin paljon "ylimääräisiä" kissoja on vuodessa.Ja joka vuosi saman verran, järkyttävä kohtalo kissoilla, kun ihmiset ei huolehdikkaan niistä.
        Monet eivät välitä miten kissan käy, eivät noudata eläinsuojelulakia, ja silloin kissat kärsivät ja kuolevat ennen aikaisesti.
        Jos pitää kissan hyvin, se elää jopa yli 20vuotiaaksi, huonosti pidetty kissa elää vain neljänneksen tuosta.Ja se kaikki on omistajasta kiinni millaisen kohtalon hän kissalleen järjestää.

        Aloittaja, ole tarkkana kun pennuille kotia etsit, kysele tarkoin millaisiin oloihin kissa menee, ja miten varmistetaan ettei kissa katoa, joudu vaaroihin, loukkaannu tai kuole ennenaikaisesti?
        Anna vain sellaisiin koteihin jossa oikeasti otetaan vastuu kissasta ja sen hyvinvoinnista.
        Kysele tarkkaan miten ovat entisiä lemmikkejään pitäneet, ja kuinka kauan ne ovat eläneet?
        Älä anna sellaisille joilta kissoja nuorena kuollut tai kadonnut, äläkä välinpitämättömille ihmisille jotka jättävät kissan oman onnensa nojaan.
        Jokainen kissa ansaitsee hyvän, turvallisen ja pitkän elämän omistajansa seurana ja ilona.Onnea kotien etsintään :)

        Kiitos asiallisesta vastauksesta.
        Kissa no kyllä leikkaukseen menossa heti kun se on mahdollista.
        Ja tiedän kyllä itsekkin tuon tilanteen että kissoja kohdellaan huonosti ja hylätään! Minun molemmat kissa on pelastettu piikiltä tai huonolta kohtelulta. Enkä todellakaan tarkoituksella lisää kissoja teetä. Tämä vahinko nyt sattui eikä sille mitään voi! Hyvin tarkkaan meinaan uudet kodit pennuille valita. =)

        Ja nimi merkille Olkaa tarkempia haluaisin kysyä että onko sinulla ollut keväällä kiimaista kissaa? Se kun mouruaa oven pielessä ulos pääsyä 24/7.... Se on 2 sekunttia kun se livahtaa ovesta ulos kun oven avaa. Että en nyt sanoisi että tämä on väliinpitämättömyyttä! Kissani ovat hoidettu asianmukaisesti rokotettu ja madotettu ajallaan että en niinkään pelkää kissani saaneen tautia reissultaan olen vaan kiitollinen ettei juurikaan ole törmännyt väliinpitämättömiin ja julmiin ihmisiin! Onhan se tosi että minä kissastani olen vastuussa ja siksi yritänkin antaa emolle ja pennuille parhaan mahdollisen hoidon.
        Tuollaiset ilkeät kommentit vaan kertoo minulle että miten väliinpitämättömiä ihmiset usein ovat! Valmiita arvostelemaan ja ilkeilemään muille sen sijan että auttaisi tai olisi kirjoittelematta ilkeitä kommentteja!


      • ...
        Heluna79 kirjoitti:

        Kiitos asiallisesta vastauksesta.
        Kissa no kyllä leikkaukseen menossa heti kun se on mahdollista.
        Ja tiedän kyllä itsekkin tuon tilanteen että kissoja kohdellaan huonosti ja hylätään! Minun molemmat kissa on pelastettu piikiltä tai huonolta kohtelulta. Enkä todellakaan tarkoituksella lisää kissoja teetä. Tämä vahinko nyt sattui eikä sille mitään voi! Hyvin tarkkaan meinaan uudet kodit pennuille valita. =)

        Ja nimi merkille Olkaa tarkempia haluaisin kysyä että onko sinulla ollut keväällä kiimaista kissaa? Se kun mouruaa oven pielessä ulos pääsyä 24/7.... Se on 2 sekunttia kun se livahtaa ovesta ulos kun oven avaa. Että en nyt sanoisi että tämä on väliinpitämättömyyttä! Kissani ovat hoidettu asianmukaisesti rokotettu ja madotettu ajallaan että en niinkään pelkää kissani saaneen tautia reissultaan olen vaan kiitollinen ettei juurikaan ole törmännyt väliinpitämättömiin ja julmiin ihmisiin! Onhan se tosi että minä kissastani olen vastuussa ja siksi yritänkin antaa emolle ja pennuille parhaan mahdollisen hoidon.
        Tuollaiset ilkeät kommentit vaan kertoo minulle että miten väliinpitämättömiä ihmiset usein ovat! Valmiita arvostelemaan ja ilkeilemään muille sen sijan että auttaisi tai olisi kirjoittelematta ilkeitä kommentteja!

        Älä välitä heluna, ihmisten sisäinen pahuus purkautuu täällä.


      • maalaiskatti
        Heluna79 kirjoitti:

        Kiitos asiallisesta vastauksesta.
        Kissa no kyllä leikkaukseen menossa heti kun se on mahdollista.
        Ja tiedän kyllä itsekkin tuon tilanteen että kissoja kohdellaan huonosti ja hylätään! Minun molemmat kissa on pelastettu piikiltä tai huonolta kohtelulta. Enkä todellakaan tarkoituksella lisää kissoja teetä. Tämä vahinko nyt sattui eikä sille mitään voi! Hyvin tarkkaan meinaan uudet kodit pennuille valita. =)

        Ja nimi merkille Olkaa tarkempia haluaisin kysyä että onko sinulla ollut keväällä kiimaista kissaa? Se kun mouruaa oven pielessä ulos pääsyä 24/7.... Se on 2 sekunttia kun se livahtaa ovesta ulos kun oven avaa. Että en nyt sanoisi että tämä on väliinpitämättömyyttä! Kissani ovat hoidettu asianmukaisesti rokotettu ja madotettu ajallaan että en niinkään pelkää kissani saaneen tautia reissultaan olen vaan kiitollinen ettei juurikaan ole törmännyt väliinpitämättömiin ja julmiin ihmisiin! Onhan se tosi että minä kissastani olen vastuussa ja siksi yritänkin antaa emolle ja pennuille parhaan mahdollisen hoidon.
        Tuollaiset ilkeät kommentit vaan kertoo minulle että miten väliinpitämättömiä ihmiset usein ovat! Valmiita arvostelemaan ja ilkeilemään muille sen sijan että auttaisi tai olisi kirjoittelematta ilkeitä kommentteja!

        kissa on tehneet kautta aikojen pentunsa tehneet yksin, ja usein samoissa tiloissa on pyörinyt toisia kissoja, koiria ja lapsia eikä se ole kissaa häirinnyt. Pennut on pyöräytetty sohvan taa, vaatekaappiin tai navetan ylisille ilman meteliä tai ihmisten hössötystä
        Ei siis mitään erityistä "synnytyskotia" tarvita
        pahvilaatikko nurkkaan, tain sohvan taa, tai minne kissa haluaakaan piiloutua poikimaan, kyllä se siitä. Ei kannata turhan päiten hermoilla. Pääasia että pentuihin pääsee käsiksi, ettei ne villiinnyt, eli jos emo pääsee livistämään ulos ja synnyttää jonnekin rakennuksen alle, on tilanne hankala, muuten ei.


      • 56+97
        Heluna79 kirjoitti:

        Kiitos asiallisesta vastauksesta.
        Kissa no kyllä leikkaukseen menossa heti kun se on mahdollista.
        Ja tiedän kyllä itsekkin tuon tilanteen että kissoja kohdellaan huonosti ja hylätään! Minun molemmat kissa on pelastettu piikiltä tai huonolta kohtelulta. Enkä todellakaan tarkoituksella lisää kissoja teetä. Tämä vahinko nyt sattui eikä sille mitään voi! Hyvin tarkkaan meinaan uudet kodit pennuille valita. =)

        Ja nimi merkille Olkaa tarkempia haluaisin kysyä että onko sinulla ollut keväällä kiimaista kissaa? Se kun mouruaa oven pielessä ulos pääsyä 24/7.... Se on 2 sekunttia kun se livahtaa ovesta ulos kun oven avaa. Että en nyt sanoisi että tämä on väliinpitämättömyyttä! Kissani ovat hoidettu asianmukaisesti rokotettu ja madotettu ajallaan että en niinkään pelkää kissani saaneen tautia reissultaan olen vaan kiitollinen ettei juurikaan ole törmännyt väliinpitämättömiin ja julmiin ihmisiin! Onhan se tosi että minä kissastani olen vastuussa ja siksi yritänkin antaa emolle ja pennuille parhaan mahdollisen hoidon.
        Tuollaiset ilkeät kommentit vaan kertoo minulle että miten väliinpitämättömiä ihmiset usein ovat! Valmiita arvostelemaan ja ilkeilemään muille sen sijan että auttaisi tai olisi kirjoittelematta ilkeitä kommentteja!

        Anna poikimaan jollekkin tutulle, tai pidäitse.


      • tupsukkalm51
        Heluna79 kirjoitti:

        Kiitos asiallisesta vastauksesta.
        Kissa no kyllä leikkaukseen menossa heti kun se on mahdollista.
        Ja tiedän kyllä itsekkin tuon tilanteen että kissoja kohdellaan huonosti ja hylätään! Minun molemmat kissa on pelastettu piikiltä tai huonolta kohtelulta. Enkä todellakaan tarkoituksella lisää kissoja teetä. Tämä vahinko nyt sattui eikä sille mitään voi! Hyvin tarkkaan meinaan uudet kodit pennuille valita. =)

        Ja nimi merkille Olkaa tarkempia haluaisin kysyä että onko sinulla ollut keväällä kiimaista kissaa? Se kun mouruaa oven pielessä ulos pääsyä 24/7.... Se on 2 sekunttia kun se livahtaa ovesta ulos kun oven avaa. Että en nyt sanoisi että tämä on väliinpitämättömyyttä! Kissani ovat hoidettu asianmukaisesti rokotettu ja madotettu ajallaan että en niinkään pelkää kissani saaneen tautia reissultaan olen vaan kiitollinen ettei juurikaan ole törmännyt väliinpitämättömiin ja julmiin ihmisiin! Onhan se tosi että minä kissastani olen vastuussa ja siksi yritänkin antaa emolle ja pennuille parhaan mahdollisen hoidon.
        Tuollaiset ilkeät kommentit vaan kertoo minulle että miten väliinpitämättömiä ihmiset usein ovat! Valmiita arvostelemaan ja ilkeilemään muille sen sijan että auttaisi tai olisi kirjoittelematta ilkeitä kommentteja!

        Älä todellakaan välitä herjauksista. Uskon kuitenkin, että siellä kotona olisi se paras paikka. Emo tuntisi olonsa turvalliseksi tutussa kodissa ja oman "emonsa" hellässä hoidossa. Oma kissani oli syntynyt aitan alla maalistalossa ja ehti jo villiintyä ennenkuin löysivät emon pentuineen. Sain villikissan josta tuli mitä lutusin mussukka.


    • itse kannattaahoitaa

      En luottais noin vastuullista hommaa ventovieraan käsiin.Jos tuleekin ongelmia, eikä hoitsu huomaa, tajuaako yöllä viedä el, jos tarve tulee.Kissan ravinto, madotukset myös tärkeitä.Ja osaako tuo katsoa että maito ja lisäruoka riittää jne.

      Kannattaa hoitaa itse, niin tietää että kaikki sujuu, vastuullista hoitsua on vaikea löytää, jotkut ihmiset kun tuppaavat olemaan epäluotettavia, vaikka muuta väittävät.Ja mistä voit tietää, miten hoitsu eläimiä yleensäkin hoitaa ja kohtelee, ties kuinka huono tulee vahingossa otettua.

    • kadonn emo ja pennut

      Pidä vaan synnyttämässä kotona.

      Minulla on koira ja useita kissoja, ja olen töissä. Kissan synnytyksen lähestyessä eristin kissan omaan huoneeseen, se voi olla vaikka oma makuuhuoneesi. Tai sauna, mutta saunominen sitten jää hetkeksi.
      Tuskin ihan yksiössä asut. Valmistelet pesiä useita, yksi hyväksi todettu on vaatekaapin hyllyjen alusta.
      Kun pennut on syntyneet (kissa hoitaa homman itse), ei paljoa apua tarvita.
      Riippuen toisen kissan sukupuolesta ja luonteesta, ja emon puolustuksesta esittelet toisen kissan aiemmin tai myöhemmin pentueelle. Jotkut alkaa hoitaa apuna, jopa urokset ja itsellä oli naaraskastraatti, joka olisi varmasti tappanut pennut.
      Sain hyvin hoidettua ison pentueen, emon kiiman ja isäkollin eristyksen sekä kastraattikissan (uros) kolmiossani ja tietenkin vahdittua äksyn koirani, kun pikkuiset yritti kiivetä häntää pitkin.

    • heluna79

      Kiitos kaikkille kannustavista viesteistä. =)

      Tänään sitten pennut syntyivät! 6 kappaletta on nyt putkahtanut maailmaan ja nyt odotellaan että oliko ne siinä vai vieläkö lisää tulee. =) Painoa näillä on 75g ja 103g välillä. =O

      Hienot pesät oltiin laitettu useaan paikkaan mutta yksikään niistä ei kelvannut. Ekat neljä teki vaatekaapin alahyllylle, yhden tyttäreni sänkyyn..... Sen jälkeen kantoi kaikki pennut olohuoneen sohvalle ja siihen viimeisemmän synnytti. =)

      • kisuliinit ihkuja

        Voi, hyvä että kaikki hyvin, ja onnea pennuille elämän alkutaipaleele.Kisun pennut on kyllä ihania.
        Toivottavasti pääsevät vastuullisiin koteihin.Ihmiset ovat usein niin epäluotettavia.Ensimmäisenä kun tulee ongelmia, muutto, lapsi, koira, tai vain kyllästyvät niin Rakas eläin laitetaan kiertoon, tai yksin vaaroihin ulos.

        Onnea pentusille elämän alkutaipaleelle, ja kodin etsintään, ole tarkkana :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6462
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4183
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2577
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2010
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1528
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1387
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1090
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1036
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1021
    Aihe