Netti kiusaaminen

kyselijä

Tänään kuuntelin Puheradiota, juontajana oli Arman Alizad, aiheena kiusaaminen. Mitä ihmettä siellä tuli esille myös nettikiusaaminen, nälväilyjä, häirintää, asiatonta huomauttelemista yms.

Miten voi olla mahdollista henkilöt iältään - 60 vielä viitsivät lähettää kiusa viestejä, ajattelematta joskus sitä tulee kiusaajakin kengitetyksi!
Puuttuuko sefu tällaiseen?

92

204

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asialinjalainen

      Kaikilla ei ole itsekritiikkiä, ei minkäänlaista estoa aivoissa, joka asiaan vaikuttaisi.
      Useampi nälvijä täällä muita nälvijöiksi syyttää.

      Täällä saa ihan sitä mitä antaa. Asiallinen ja normaali käytös palkitaan samanlaisella.

      • Hyvät tavat kunniaan

        Ei pidä paikkaansa että täällä saa mitä antaa.

        Asiallisiin kommentteihin vastataan törkeän asiattomasti melkoisen usein.

        Minusta se on niin ikävää ja noloa että poistun yleensä palstalta oitis kun näen moista typeryyttä.

        Ihmettelen usein minne on suomalaisten sivistys hävinnyt?


    • Lupiini

      Kuka on kiusaaja kuka kiusattava sitä ei nimettömyyden sekamelskassa kukaan pysty sanomaan tai sormella osoittamaan.

    • carycooper

      Kiusaaminen on aina värillistä.
      Usein ihan punaista, inkkarinväristä.
      Joskus jopa silmätkin pullistuvat päästä.
      Luomet kun ovat vinksallaan.
      60 ovat kylläkin murteissaan murheellisia.
      Moittien että tuon sanoista ei saa mitään selvää.
      Ottaen pihakeinussaan aurinkoa.
      Mikä sinua vaivaa?
      Oletko 60

      • Oltasika

        Tere Cary!

        Ei heiluteta venettä, ollaan silleen muka kuin ei oltaisikaan.


      • lukija--

        Teksti on tuttua, :)


      • tuttu juttu
        lukija-- kirjoitti:

        Teksti on tuttua, :)

        Nyt minäkin sen uskon, että ei itseään voi puskaan piilottaa.


    • itikan ininää

      Tällä palstalla ei ole onneksi näkynyt kiusaajia.

      • no5?

        Taidat olla vastasyntynyt.


      • yritä uudelleen
        no5? kirjoitti:

        Taidat olla vastasyntynyt.

        Yrititkö nyt kiusata?


      • no5?
        yritä uudelleen kirjoitti:

        Yrititkö nyt kiusata?

        En yrittänyt, vaan sanoin, että vain vasta tullut puhuu noin.
        Kyllä täällä on saanut sivusta seurata monenlaista.
        Väitä nyt tätäkin kiusaksi, vai kiusatako haluatkin?
        Minun osaltani asia on käsitelty, jatka toki!


      • Narri
        no5? kirjoitti:

        En yrittänyt, vaan sanoin, että vain vasta tullut puhuu noin.
        Kyllä täällä on saanut sivusta seurata monenlaista.
        Väitä nyt tätäkin kiusaksi, vai kiusatako haluatkin?
        Minun osaltani asia on käsitelty, jatka toki!

        Sivustako olet jäänyt seuraamaan en usko, narraat.


      • itikan ininää
        no5? kirjoitti:

        En yrittänyt, vaan sanoin, että vain vasta tullut puhuu noin.
        Kyllä täällä on saanut sivusta seurata monenlaista.
        Väitä nyt tätäkin kiusaksi, vai kiusatako haluatkin?
        Minun osaltani asia on käsitelty, jatka toki!

        Taidan olla liian tyhmä ymmärtääkseni mikä on kiusaamiseksi tarkoitettua. Minä en ole nähnyt täällä kiusaamista. En kyllä niin täysiaikaisesti täällä olekaan, mutta luen silti lähes kaikki minulta rästiin jääneet ketjut aina täällä käydessäni.


      • tlr 56
        itikan ininää kirjoitti:

        Taidan olla liian tyhmä ymmärtääkseni mikä on kiusaamiseksi tarkoitettua. Minä en ole nähnyt täällä kiusaamista. En kyllä niin täysiaikaisesti täällä olekaan, mutta luen silti lähes kaikki minulta rästiin jääneet ketjut aina täällä käydessäni.

        tota ei usko naapurin erkkikään :)


      • onko se uskoton?
        tlr 56 kirjoitti:

        tota ei usko naapurin erkkikään :)

        Mitä se erkki ei usko?


      • ulkoilija-
        itikan ininää kirjoitti:

        Taidan olla liian tyhmä ymmärtääkseni mikä on kiusaamiseksi tarkoitettua. Minä en ole nähnyt täällä kiusaamista. En kyllä niin täysiaikaisesti täällä olekaan, mutta luen silti lähes kaikki minulta rästiin jääneet ketjut aina täällä käydessäni.

        Diipa daapa.
        Onhan täällä riitapukareita, jotka ilmeisesti saavat, kun ilkeilevät.
        Eivät vain ole itse siitä tietävinäänkään. Muka.


      • kiusaaja
        ulkoilija- kirjoitti:

        Diipa daapa.
        Onhan täällä riitapukareita, jotka ilmeisesti saavat, kun ilkeilevät.
        Eivät vain ole itse siitä tietävinäänkään. Muka.

        Joitakin on vaan niin hauska kiusoitella, kun ne kiusaantuvat niin kovin vähästä. Kukaan ei kauan viitsi kiusoitella sellaista, joka ei siitä välitä tai ottaa kiusoittelun huumorilla.


      • ulkoilija-
        kiusaaja kirjoitti:

        Joitakin on vaan niin hauska kiusoitella, kun ne kiusaantuvat niin kovin vähästä. Kukaan ei kauan viitsi kiusoitella sellaista, joka ei siitä välitä tai ottaa kiusoittelun huumorilla.

        Johan on tekojalka.


      • tlr 56
        onko se uskoton? kirjoitti:

        Mitä se erkki ei usko?

        sitä ettei oo täällä nähnyt nettikiusaamista...


    • Lorena*

      Arman Alizadin ohjelmat keskiviikkoisin Puheradiossa ovat olleet täyttä asiaa, ainakin 3 ensimmäistä jaksoa. Olen jäänyt koukkuun hänen ohjelmien kuuntelemisessa.

      Nainen ohjelmassa toi esille netissäkin on kiusaamista. Sen olen todennut, mutta kyllä ainakin minulla on tarvittaessa kirpeitä sanoja suu täynnä, pitää joskus oikein pidätellä ettei kirjoita sopimattomia. Vanha totuus, riita ei riitelemällä lopu, viisaampi väistyy.

      Aina voi asioista olla erimieltä, tuoda esille määrätietoisesti oma näkemyksensä. Mutta silloin kyse ei ole kiusaamisesta.

      On tosi järkyttävää kuunnella millaista sekamelskaa elämä voi koululaiselle olla, kiusaaminen yksi pahimmista joka ei suinkaan paranna oppimistulosta.

    • näin on ....

      Eipä ole uutta.
      Nettikiusaamisia on ollut jo vuosia aina lapsista vanhuusikään asti.

      Kaikkein pahimpia narsisteja melkein joka keskustelu aihealueilla.

    • Ala-astemeininkiä

      Monet 60 ihmisetkin ovat ja monet muustakin ikäluokasta lastentarha-asteella.

      Esim. työelämässäkin esiintyy käsittämätöntä esimiehelle kantelua. Lapsentasoista toimintaa. Sama pätee täällä. Missä sefu, missä sefu, hei sefu sefu!!!!!!
      Ihan kuin ala-asteella opettaja opettaja...........!

      Vois keskustella siitä että miksi aikuiset ihmiset ovat niin lapsellisia etteivät osaa itse käsitellä asioita vaan AINA tarvitsevat jonkun joka hoitalee heidän herkkähipiäisyyttään, ja ovat heidän apunaan. Eikö aikuiset ihmiset osaa ohittaa asioita ilman että huudetaan apuun jotakuta?
      Työelämässäkin näitä sosiaalisesti heikkohermoisia, joilla hihat palaa heti jos ei asiat mene niinkuin he haluaisivat, mutta itse kyllä pomo ja kaverit kilpenään lällättävät ja huutelevat kaikennäköistä.

      Jotkut haluavat täällä sefun kilvekseen. Jos ei hermot kestä täällä niin pysykööt poissa!!!!!!!!!!!!

      • Kolavan kotka

        Flat, flat, flat............pruiskis.............flat, flat, flat.....


      • mustavaris
        Kolavan kotka kirjoitti:

        Flat, flat, flat............pruiskis.............flat, flat, flat.....

        Viuh viuh puuh pläts, iso varjo lankesi yön mustaan syliin kun toinen siivekäs liihotti ohi valittamatta, kysymättä lupaa tai apua. Lentäessään se ei sanonut mitään pudotti vain mustavalkean kakan alla olevien olkapäälle.


      • Kolavan kotka
        mustavaris kirjoitti:

        Viuh viuh puuh pläts, iso varjo lankesi yön mustaan syliin kun toinen siivekäs liihotti ohi valittamatta, kysymättä lupaa tai apua. Lentäessään se ei sanonut mitään pudotti vain mustavalkean kakan alla olevien olkapäälle.

        Flat, flat, flat............kuulin tsihinää,pelästyin.............flat, flat, flat.....


      • Pysy pesässäs!
        Kolavan kotka kirjoitti:

        Flat, flat, flat............pruiskis.............flat, flat, flat.....

        @Kolavan kotka

        pifh pifh pifh (sulkien nyppimisestä kuuluva ääni) Räksräks. ..( nyt lähti siivet) KLONKS( nyt irtos nokka)


      • Kolavan kotka
        Pysy pesässäs! kirjoitti:

        @Kolavan kotka

        pifh pifh pifh (sulkien nyppimisestä kuuluva ääni) Räksräks. ..( nyt lähti siivet) KLONKS( nyt irtos nokka)

        Flat, flat, flat...........mato, yäk............flat, flat, flat.....


    • (olli)

      Ei nettikiusaamisesta joudu kärsimään, sinulla keino välttyä siltä jos haluat

      • kiusaaja

        Mutta jotkut oikein haluavat kärsiä, että pääsevät valittamaan ja kerjäämään sääliä, kun se on heistä mukavaa. Tahdon vain auttaa heitä siinä.


    • /\/\/\

      Nettikuiuaajat ovat entisiä koulukiusaajia, joilta puuttuu itsetunto ja itsevarmuus.

      Tai sitten ovat narsisteja, joilta täysin puuttuu itsekritiikki.

      • eikö vain?

        Nythän sinä yrität haastaa riitaa kiusaajien kanssa.


      • /\/\/\
        eikö vain? kirjoitti:

        Nythän sinä yrität haastaa riitaa kiusaajien kanssa.

        Vastasin aloitukseen.
        Jätän mielelläni sinulle riidat, taidat olla minua parempi niissä.


      • -muista
        /\/\/\ kirjoitti:

        Vastasin aloitukseen.
        Jätän mielelläni sinulle riidat, taidat olla minua parempi niissä.

        Ei saa netti kiusata


    • kuuskytplus??

      Nettikiusaajat ovat alhaisinta kastia mitä tiedän. Tänään taas täällä huomattu.Feikkaajia ja kiusaajia.

      • ei oo täällä nähty

        Jos nyt joku kiusaantuu sellaisesta huulenheitosta mitä tällä palstalla esiintyy, niin kyllä olen vahvasti sitä mieltä, että ongelma on hänessä itsessään. Sellainen ei tiedä oikeasta nettikiusaamisesta vielä yhtään mitään.


      • on nähty
        ei oo täällä nähty kirjoitti:

        Jos nyt joku kiusaantuu sellaisesta huulenheitosta mitä tällä palstalla esiintyy, niin kyllä olen vahvasti sitä mieltä, että ongelma on hänessä itsessään. Sellainen ei tiedä oikeasta nettikiusaamisesta vielä yhtään mitään.

        Älähän yritä selittää. Kyllä jokainen aivoilla varustettu erottaa huulenheiton, ja tarkoituksellisen vi*tuilun.
        Tai sitten toiset älyävät, toiset eivät.


      • miten sen ottaa...
        on nähty kirjoitti:

        Älähän yritä selittää. Kyllä jokainen aivoilla varustettu erottaa huulenheiton, ja tarkoituksellisen vi*tuilun.
        Tai sitten toiset älyävät, toiset eivät.

        Jotkut taas oikein etsivät rivien välistä sitä vittuilua. Löytävät sieltäkin missä sitä ei ole.


      • älä viiti
        on nähty kirjoitti:

        Älähän yritä selittää. Kyllä jokainen aivoilla varustettu erottaa huulenheiton, ja tarkoituksellisen vi*tuilun.
        Tai sitten toiset älyävät, toiset eivät.

        Eikö tuo nyt ole vähän ilkeää sanoa aivottomaksi sellaisia, jotka eivät ota kaikkea huulenheitto veetuiluna? Jokaisella elävällä ihmisellä on aivot. Ei minun mielestäni herneen nenään vetäminen ole älykkyyden merkki mitenkään.


      • -.-.-.-
        älä viiti kirjoitti:

        Eikö tuo nyt ole vähän ilkeää sanoa aivottomaksi sellaisia, jotka eivät ota kaikkea huulenheitto veetuiluna? Jokaisella elävällä ihmisellä on aivot. Ei minun mielestäni herneen nenään vetäminen ole älykkyyden merkki mitenkään.

        Jatka valitsemallasi uralla!


      • Toteamus
        ei oo täällä nähty kirjoitti:

        Jos nyt joku kiusaantuu sellaisesta huulenheitosta mitä tällä palstalla esiintyy, niin kyllä olen vahvasti sitä mieltä, että ongelma on hänessä itsessään. Sellainen ei tiedä oikeasta nettikiusaamisesta vielä yhtään mitään.

        Jäähyä vähintään kaksiviikkoa tai bannia pitenpäänkin. Tämänpäivän feikille ja kiusaajalle. OLi kyllä mautonta pilaa.


      • VANNI
        Toteamus kirjoitti:

        Jäähyä vähintään kaksiviikkoa tai bannia pitenpäänkin. Tämänpäivän feikille ja kiusaajalle. OLi kyllä mautonta pilaa.

        Ei sillä bannilla ole mitään virkaa kaikki pääsee kirjoittamaan vapaasti. Ja mitä tulee bannaukseen sen saa kun luotsi nokka imee itseensä herneitä ei niillä ole mitään virkaa kirjoittajille. On huomattu tänäänkin, palstalta bannatulla on ketjuissa useita viestejä..


      • puh. ja tabl.
        VANNI kirjoitti:

        Ei sillä bannilla ole mitään virkaa kaikki pääsee kirjoittamaan vapaasti. Ja mitä tulee bannaukseen sen saa kun luotsi nokka imee itseensä herneitä ei niillä ole mitään virkaa kirjoittajille. On huomattu tänäänkin, palstalta bannatulla on ketjuissa useita viestejä..

        Ihmisillä on useita nettiin pääsy mahdollisuuksia, ei yksi bannaus ole este.


      • qwert...
        puh. ja tabl. kirjoitti:

        Ihmisillä on useita nettiin pääsy mahdollisuuksia, ei yksi bannaus ole este.

        Ei este, mutta hidaste....


      • vai ilkeekö
        qwert... kirjoitti:

        Ei este, mutta hidaste....

        Ei kai rekatulla ilkee kirjottaa jos se bannissa on.


      • Sigle
        vai ilkeekö kirjoitti:

        Ei kai rekatulla ilkee kirjottaa jos se bannissa on.

        Se on jutun idea. Rekattu nimmari bannattu rekisteröimättönä voi jatkaa vapaasti.
        Rekisteröimättömänä voi jokainen kiusata ja olla ilkeä jos haluaa.


      • kohta kaikki bannis
        Sigle kirjoitti:

        Se on jutun idea. Rekattu nimmari bannattu rekisteröimättönä voi jatkaa vapaasti.
        Rekisteröimättömänä voi jokainen kiusata ja olla ilkeä jos haluaa.

        Ilmankos täältä näyttää niin monet muutkin rekatut painuneen pusikkoon.


      • turhaa turhaa
        kohta kaikki bannis kirjoitti:

        Ilmankos täältä näyttää niin monet muutkin rekatut painuneen pusikkoon.

        Pyh, kuka tänne enää jaksaa rekattuna kirjoittaa. En minä ainakaan.


      • yhtä tyhjän kanssa
        turhaa turhaa kirjoitti:

        Pyh, kuka tänne enää jaksaa rekattuna kirjoittaa. En minä ainakaan.

        Eikä mikään laki sitä vaadi, voihan rekatun nikin ottaa ihan muita tarkoituksia varten, mikään pakko ei ole sillä kirjoittaa.
        Jatkuvasti joutavaa kähinää samoista asioista.


      • KIRpELI
        yhtä tyhjän kanssa kirjoitti:

        Eikä mikään laki sitä vaadi, voihan rekatun nikin ottaa ihan muita tarkoituksia varten, mikään pakko ei ole sillä kirjoittaa.
        Jatkuvasti joutavaa kähinää samoista asioista.

        Oletko humannut, että nyt kun rekatut ovat kadonneet alkaa kadonneiden metsästys, kaipaus ja huhuilu, arvailu. Puskia ei kukaan osaa kaivata.


      • kupikas
        KIRpELI kirjoitti:

        Oletko humannut, että nyt kun rekatut ovat kadonneet alkaa kadonneiden metsästys, kaipaus ja huhuilu, arvailu. Puskia ei kukaan osaa kaivata.

        Mieluummin ihminen on kaivattu kuin vaivattu. Jonkun sylkikuppi.


      • että muistettais
        KIRpELI kirjoitti:

        Oletko humannut, että nyt kun rekatut ovat kadonneet alkaa kadonneiden metsästys, kaipaus ja huhuilu, arvailu. Puskia ei kukaan osaa kaivata.

        Mahtaa jotkut jo kysellä itsensä perään...


      • piilossa ollaan
        että muistettais kirjoitti:

        Mahtaa jotkut jo kysellä itsensä perään...

        Noita kaipaavia viestejä en tajuu, missä on se ja se, virtuaalihahmo on kadonnut, itteäänkö ne kaipaa ja tahtoo toistenki muistavan. Puska on paras paikka hälle ken ei taho itteensä näkösälle korottaa.


      • kissa itse*
        piilossa ollaan kirjoitti:

        Noita kaipaavia viestejä en tajuu, missä on se ja se, virtuaalihahmo on kadonnut, itteäänkö ne kaipaa ja tahtoo toistenki muistavan. Puska on paras paikka hälle ken ei taho itteensä näkösälle korottaa.

        Kukapa se kissanhännän nostaisi.


      • puskisa suhisee
        kissa itse* kirjoitti:

        Kukapa se kissanhännän nostaisi.

        Kyllä ne täältä puskista sitten penkoutuu vähitellen esille, kun alkaa kyllästyttämään. Sitten kuorossa kaikki (itse etunenässä) toivottamaan tervetulleeksi takaisi; kiva kun oot taas täällä (vaikka on ollu koko ajan aamusta iltaan).


      • miauuu miauuu
        puskisa suhisee kirjoitti:

        Kyllä ne täältä puskista sitten penkoutuu vähitellen esille, kun alkaa kyllästyttämään. Sitten kuorossa kaikki (itse etunenässä) toivottamaan tervetulleeksi takaisi; kiva kun oot taas täällä (vaikka on ollu koko ajan aamusta iltaan).

        Jotku kaipaa huomioo kun on vähän aikaa "poissa" näkee kuin paljon on kaivattu ;))


      • ,..,
        miauuu miauuu kirjoitti:

        Jotku kaipaa huomioo kun on vähän aikaa "poissa" näkee kuin paljon on kaivattu ;))

        Kateusko se taas kerran siellä kituu?


      • en näe aihetta
        ,.., kirjoitti:

        Kateusko se taas kerran siellä kituu?

        Sulleko pitäs kade olla?


      • älykkyydestäsikö?
        ,.., kirjoitti:

        Kateusko se taas kerran siellä kituu?

        Mistäs sinulle kateellisia?


      • ,..,
        älykkyydestäsikö? kirjoitti:

        Mistäs sinulle kateellisia?

        Ei todellakaan, vaan jos joku on kaivattu, onko se sinulta pois?

        Älykäs todella olen, ja kateuttakaan en edes osaa tuntea, minusta kun se on alkeellista.


      • jään odottelemaan
        ,.., kirjoitti:

        Ei todellakaan, vaan jos joku on kaivattu, onko se sinulta pois?

        Älykäs todella olen, ja kateuttakaan en edes osaa tuntea, minusta kun se on alkeellista.

        Koskahan antaisit jotain näyttöä siitä mainostamastasi älykkyydestäsi.


    • Kurvi

      Kopioaloitus 70-palstalla onko sääntöjen mukaista?

      • kuiteski eri palsta

        Ei ole kopio vaikka on samasta aiheesta.


    • Sääli

      Ihmiset kiusaa toisiaan kehdosta hautaan, johtuu ilmeisesti siitä että ihmisellä
      on tunteet. Työ on mukavaa ja sen jaksaa mutta työilmapiiri pilaa päivän,
      voi meitä ihmisparkoja. Elämä on kovaa.

      • lifee

        ja ilman kovaa ei ole elämää


      • Lorena*
        lifee kirjoitti:

        ja ilman kovaa ei ole elämää

        Hyvä kommentti elämästä tuli Matti N joka totesi elämä on laiffia! Mitä sana oikein sisällään pitää "Elämä on LAIFFIA"! Ymmärrän, ei tarvitse niipottaa joka asiasta.


    • miksi olet kiusaaja

      EI KIINOSTA

      mä en kiusaa

      eikä mua kiusata

      • turha yrittääkään

        Minä taas en vähästä kiusaannu, vaikka yritettäisiin kiusata.


    • äklöä

      3 pahinta kiusaajaa saanu banaanit niin johan palsta rauhottu.

      • tlr 56

        eipä näytä rauhoittuneen
        ootko itse ylläpidosta kun niin varmasti kirjoitat
        että 3 pahinta kiusaajaa on saanu...
        kuka täällä viittii kijroitella
        kun sää oot edelleen täällä
        niin että sen pituinen se.


      • äklöä
        tlr 56 kirjoitti:

        eipä näytä rauhoittuneen
        ootko itse ylläpidosta kun niin varmasti kirjoitat
        että 3 pahinta kiusaajaa on saanu...
        kuka täällä viittii kijroitella
        kun sää oot edelleen täällä
        niin että sen pituinen se.

        aivan, olethan sinä täällä luuloinesi...olit muuten helppo nakki...:DDD


      • tlr 56
        äklöä kirjoitti:

        aivan, olethan sinä täällä luuloinesi...olit muuten helppo nakki...:DDD

        sainpahan sutkin paljastettua kiusaajaksi... niin olitkin...


      • ohimennen...

        Joo,täältä puuttuukin muutama vakkari,missä on muuten Hunksi?

        Onks hän noitten banaanien joukossa,johan on ihme.Eipä silti että kaipaisin yhtään,aina oli nokkimassa kaikkia.

        Ja sitä paitsi,jos käyn täällä kerran parissa viikossa kurkkimassa,niin enhän voi tietääkään kaikkia,ei jaksa...tätä muka aikuisten pelleilyä,huoks!


    • Soonnäin

      Minä ihmettelen samaa. Siitä kun fyysinen rappeutuminen alkoi, olen lohduttautunut sillä että vanheneminen tarkoittaa viisastumista. Henkistä kasvua ja seesteisyyttä. Että "ehtoopuoli" olisi kuin syksy, jolloin kasvusta voi jo korjata satoa ja antaa siitä muille. On masentavaa huomata että toisten kasvu on ollut niin kituisa, ettei ole annettavaa kuin kitkerää ja hapanta :/

      Mitä on tapahtunut sille arvolle, että ihminen kantaa itseään kunniakkaasti, pää pystyssä ja kirkkain silmin? Sinä joka kiusaat, eikö olisi mukavampaa jos sinusta muut ajattelisivat että olet koskettanut, tyyliin "tuo on hieno ihminen". Eikä niin että saat ihmiset huokailemaan että hitto, taasko tuo...

      Kiusaaja ei ymmärrä sitä, ei itseään hän vain vetää lokaan, ei uhriaan. Eikä taida tajuta myöskään sitä, että kiusaamalla, hän kiusaa myös itseään. Kaikki negatiivinen on kuin virus, se vaan leviää mitä enemmän sille antaa valtaa. Ja sen mukaan kuin vain jatkaa, itsekriittisyys hämärtyy, eikä tajua että tekee jotain PAHAA toiselle.

      • kaikk ollaa paskoi

        No joo joo, olet hieno ihminen. Valitettavasti toiset eivät ole kasvaneet kanssasi samaan tahtiin.


      • Soonnäin
        kaikk ollaa paskoi kirjoitti:

        No joo joo, olet hieno ihminen. Valitettavasti toiset eivät ole kasvaneet kanssasi samaan tahtiin.

        Täällä on myös paljon hyvää satoa :) sitä huonoa vähemmän, mutta kaikki se vähänkin on minusta liikaa.

        Sä sait aika paljon ympättyä rivien väliin sellaista, mitä en kirjoittanut. Tuo on sinun tulkintasi, eikä välttämättä minun tarkoitukseni.


      • nukkumaan.
        Soonnäin kirjoitti:

        Täällä on myös paljon hyvää satoa :) sitä huonoa vähemmän, mutta kaikki se vähänkin on minusta liikaa.

        Sä sait aika paljon ympättyä rivien väliin sellaista, mitä en kirjoittanut. Tuo on sinun tulkintasi, eikä välttämättä minun tarkoitukseni.

        Muita kun ei voi muuttaa, kenenkään ei kannata keskittyä muiden huonouteen.
        MIelestäni.


      • Soonnäin
        nukkumaan. kirjoitti:

        Muita kun ei voi muuttaa, kenenkään ei kannata keskittyä muiden huonouteen.
        MIelestäni.

        Joten annetaan ihmisten käyttäytyä huonosti muita kohtaan ja katsellaan vaan toiseen suuntaan? Mennään vaik nukkumaan?

        Tässä ei nyt ollut kyse siitä että jokainen joskus toimii väärin, että kaikissa meissä on jotain huonoa. Vaan siitä että joku katsoo olevansa oikeutettu aiheuttamaan mielipahaa toisille.

        Mun mielestä on oikein ja hyvä asia, että taistelee pahaa vastaan.


      • nukkumaan.
        Soonnäin kirjoitti:

        Joten annetaan ihmisten käyttäytyä huonosti muita kohtaan ja katsellaan vaan toiseen suuntaan? Mennään vaik nukkumaan?

        Tässä ei nyt ollut kyse siitä että jokainen joskus toimii väärin, että kaikissa meissä on jotain huonoa. Vaan siitä että joku katsoo olevansa oikeutettu aiheuttamaan mielipahaa toisille.

        Mun mielestä on oikein ja hyvä asia, että taistelee pahaa vastaan.

        Minä keskityn itse käyttäytymään ihmisenä. Paha mennä vanhaa koiraa istumaan opettamaan.
        Muutenkin täällä en pidä kirjoittajista, jotka ottavat opettajan roolin.
        Kukin kun on asiallinen itse, minulle se riittää.
        Muiden kanssa en ala riitelemään.

        Miksi minun nukkuma-aikani sinua häiritsee.


      • Soonnäin
        nukkumaan. kirjoitti:

        Minä keskityn itse käyttäytymään ihmisenä. Paha mennä vanhaa koiraa istumaan opettamaan.
        Muutenkin täällä en pidä kirjoittajista, jotka ottavat opettajan roolin.
        Kukin kun on asiallinen itse, minulle se riittää.
        Muiden kanssa en ala riitelemään.

        Miksi minun nukkuma-aikani sinua häiritsee.

        Camoon, täähän menee nyt ihan mahdottomaksi :/ Kerron mielipiteeni, ja sinä omasi. Mitä opettamista siinä on?? Ja mikäli miellät mun mielipidettäni opettamiseski, mitä sun mielipiteesi silloin? Ei lainkaan opettamista?

        Luit väärää kohtaa rivienväliä :)) Ei mua sun nukkumiset häiritse, vaan ihmisten piittaamattomuus. Ja sitä että joku vielä puolustaa sellaista käyttäytymistä.


      • riita poikki!!!!
        Soonnäin kirjoitti:

        Camoon, täähän menee nyt ihan mahdottomaksi :/ Kerron mielipiteeni, ja sinä omasi. Mitä opettamista siinä on?? Ja mikäli miellät mun mielipidettäni opettamiseski, mitä sun mielipiteesi silloin? Ei lainkaan opettamista?

        Luit väärää kohtaa rivienväliä :)) Ei mua sun nukkumiset häiritse, vaan ihmisten piittaamattomuus. Ja sitä että joku vielä puolustaa sellaista käyttäytymistä.

        Lopeta jo tuo riitely ja opettele käyttäyttymään, aikuinen ihminen.


      • Soonnäin
        riita poikki!!!! kirjoitti:

        Lopeta jo tuo riitely ja opettele käyttäyttymään, aikuinen ihminen.

        No tuota... kumpi meistä täällä huutaa? Kuka täällä taas kerran opettaa toista vaikka sitä juuri äsken tuomitsi?

        Sä voit lähteä täältä mun perästä roikkumasta ihan milloin vaan.

        En minä tullut tänne riitaa hakemaan. Tulin koska näin tilaisuuden sanoa mielipiteeni nettikiusaamisesta, polttavan arka aihe myös tällä palstalla, ja yksi syy miksi täällä on epämukavaa olla. Sinä kyseenalaistit minun mielipidettä, ja minä sun. Taidamme olla aika kaukana toisistamme tässä asiassa. Se ei tarkoita sitä että että pitäisin sua huonona ihmisenä. Silti puolustan tätä mun kantaa viimeiseen asti, niin tärkeää se on mulle.


      • tlr 56
        Soonnäin kirjoitti:

        No tuota... kumpi meistä täällä huutaa? Kuka täällä taas kerran opettaa toista vaikka sitä juuri äsken tuomitsi?

        Sä voit lähteä täältä mun perästä roikkumasta ihan milloin vaan.

        En minä tullut tänne riitaa hakemaan. Tulin koska näin tilaisuuden sanoa mielipiteeni nettikiusaamisesta, polttavan arka aihe myös tällä palstalla, ja yksi syy miksi täällä on epämukavaa olla. Sinä kyseenalaistit minun mielipidettä, ja minä sun. Taidamme olla aika kaukana toisistamme tässä asiassa. Se ei tarkoita sitä että että pitäisin sua huonona ihmisenä. Silti puolustan tätä mun kantaa viimeiseen asti, niin tärkeää se on mulle.

        ei se lähde soonnäin
        sillä on oltava aina joku jonka perässä räkyttää
        se on just niitä nettikiusaajia
        pidä pintas
        vaikkei se kyllä koskaan lopeta
        ennen kun löytää taas uuden kiusattavan.


      • sopeutua tai mennä
        Soonnäin kirjoitti:

        No tuota... kumpi meistä täällä huutaa? Kuka täällä taas kerran opettaa toista vaikka sitä juuri äsken tuomitsi?

        Sä voit lähteä täältä mun perästä roikkumasta ihan milloin vaan.

        En minä tullut tänne riitaa hakemaan. Tulin koska näin tilaisuuden sanoa mielipiteeni nettikiusaamisesta, polttavan arka aihe myös tällä palstalla, ja yksi syy miksi täällä on epämukavaa olla. Sinä kyseenalaistit minun mielipidettä, ja minä sun. Taidamme olla aika kaukana toisistamme tässä asiassa. Se ei tarkoita sitä että että pitäisin sua huonona ihmisenä. Silti puolustan tätä mun kantaa viimeiseen asti, niin tärkeää se on mulle.

        Otapa ensin selvää, mitä nettikiusaaminen oikeasti on. Ei näitä tämän palstan naljailuja voi nettikiusaamiseksi sanoa millään muotoa. Se on aivan liian drastinen ilmaisu.

        Jos joku ei pysty sopeutumaan ryhmään ilman, että yrittää muuttaa toisia mieleisekseen, niin ongelma on silloin hänessä itsessään. Ei täällä kenellekään voi kaikki olla mieliksi. Jos ei viihdy, niin turhaa siitä on toisia keskustelijoita syyllistää. Me vain ollaan erilaisia ja se on hyväksyttävä tai muutoin on paras pysyä loitolla ja katsella itselleen parempaa seuraa, sellaista mikä on valmiiksi itsensä tasoista.

        Jos pidät sinulle vastaamista perässä roikkumisena, niin eikö silloin olisi viisainta pitäytyä kirjoittelemassa ihka omaa blogia. Tämä on avoin keskustelupalsta ja täällä on aina lähdettävä siitä, että joku ehkä vastaa kommenttiisi, eikä aina juuri myötäkarvaan silitellen.


      • nukkumaan.
        Soonnäin kirjoitti:

        No tuota... kumpi meistä täällä huutaa? Kuka täällä taas kerran opettaa toista vaikka sitä juuri äsken tuomitsi?

        Sä voit lähteä täältä mun perästä roikkumasta ihan milloin vaan.

        En minä tullut tänne riitaa hakemaan. Tulin koska näin tilaisuuden sanoa mielipiteeni nettikiusaamisesta, polttavan arka aihe myös tällä palstalla, ja yksi syy miksi täällä on epämukavaa olla. Sinä kyseenalaistit minun mielipidettä, ja minä sun. Taidamme olla aika kaukana toisistamme tässä asiassa. Se ei tarkoita sitä että että pitäisin sua huonona ihmisenä. Silti puolustan tätä mun kantaa viimeiseen asti, niin tärkeää se on mulle.

        @Soonnäin

        Älä laita muiden sanoja minun suuhuni, jos niin ajattelit!

        Minun mielestäni täällä luulottelu on vähintäänkin kiusaamiseen rinnastettava asia.

        Perässäroikkujia riittää, jos jokainen vastaaja on sellainen.
        Siksipä täällä kannattaakin rajoittaa, keille vastaa. Niin minä teen.

        Nyt minä käännän levyä.


      • tlr 56
        sopeutua tai mennä kirjoitti:

        Otapa ensin selvää, mitä nettikiusaaminen oikeasti on. Ei näitä tämän palstan naljailuja voi nettikiusaamiseksi sanoa millään muotoa. Se on aivan liian drastinen ilmaisu.

        Jos joku ei pysty sopeutumaan ryhmään ilman, että yrittää muuttaa toisia mieleisekseen, niin ongelma on silloin hänessä itsessään. Ei täällä kenellekään voi kaikki olla mieliksi. Jos ei viihdy, niin turhaa siitä on toisia keskustelijoita syyllistää. Me vain ollaan erilaisia ja se on hyväksyttävä tai muutoin on paras pysyä loitolla ja katsella itselleen parempaa seuraa, sellaista mikä on valmiiksi itsensä tasoista.

        Jos pidät sinulle vastaamista perässä roikkumisena, niin eikö silloin olisi viisainta pitäytyä kirjoittelemassa ihka omaa blogia. Tämä on avoin keskustelupalsta ja täällä on aina lähdettävä siitä, että joku ehkä vastaa kommenttiisi, eikä aina juuri myötäkarvaan silitellen.

        kyllä voi sanoa tänkin palstan naljailuja nettikiusaamiseksi
        kyllä ne joskus niin pitkälle menee
        se ei oo siitä kiinni etteikö pystyis sopeutumaan ryhmään
        jotkut on vaan ryhmässä sen takia
        että ne saa loukata toisia kirjoittajia
        onks se sit sitä että ne on sopeutunu
        toi sun tekstis on niin tuttua fraasia
        jota täällä on kirjoitettu vuodesta toiseen
        kun kiusaaminen otetaan esille
        niitä perässä roikkujia kiusaus mielessä vaan on
        vaikka kuinka yritetään väittää muuta.


      • Soonnäin
        tlr 56 kirjoitti:

        ei se lähde soonnäin
        sillä on oltava aina joku jonka perässä räkyttää
        se on just niitä nettikiusaajia
        pidä pintas
        vaikkei se kyllä koskaan lopeta
        ennen kun löytää taas uuden kiusattavan.

        Kiitos tlr 56 :) ei mulla vielä kiusattu olo ole, mutta alan ymmärtää että ei ole kivaa keskustella jos ei saa yhtään liikkumavaraa, jos jollain on aina perässään joku vänkäämässä. Niin kuin olen huomannut että täällä usein on muutamalla. Sellainen mahtaa masentaa, koska se masentaa jo lukijaakin :/


      • Soonnäin
        sopeutua tai mennä kirjoitti:

        Otapa ensin selvää, mitä nettikiusaaminen oikeasti on. Ei näitä tämän palstan naljailuja voi nettikiusaamiseksi sanoa millään muotoa. Se on aivan liian drastinen ilmaisu.

        Jos joku ei pysty sopeutumaan ryhmään ilman, että yrittää muuttaa toisia mieleisekseen, niin ongelma on silloin hänessä itsessään. Ei täällä kenellekään voi kaikki olla mieliksi. Jos ei viihdy, niin turhaa siitä on toisia keskustelijoita syyllistää. Me vain ollaan erilaisia ja se on hyväksyttävä tai muutoin on paras pysyä loitolla ja katsella itselleen parempaa seuraa, sellaista mikä on valmiiksi itsensä tasoista.

        Jos pidät sinulle vastaamista perässä roikkumisena, niin eikö silloin olisi viisainta pitäytyä kirjoittelemassa ihka omaa blogia. Tämä on avoin keskustelupalsta ja täällä on aina lähdettävä siitä, että joku ehkä vastaa kommenttiisi, eikä aina juuri myötäkarvaan silitellen.

        Kiusaamista se naljailukin on, jos aiheuttaa toiselle sillä pahaa mieltä. Jos naljailee niin että kumpaakin naurattaa, niin mikäs siinä.

        En minä viihdy täällä, ja olen ollutkin paljon poissa. Täällä on monta erittäin mukavaa, mutta laitappa suolahippunenkin kermaan... ei se vaan enää maistu samalta. Totta kai olemme kaikki erilaisia, ja se on elämän rikkaus. Silti en hyväksy sitä että pitää olla oikeus aiheuttaa mielipahaa jollekin. Tai että minun pitää vaan katsoa muualle sillä aikaa kun se tapahtuu.

        Sinulla on tapana vääntää asioita rivienväleistä, se on tapa mistä sinut on helppo tunnistaa. Mulle tulee se tunne, että tärkeämpää tässä keskustelussa, jota myös käden väännöksi voisi kutsua, on hakea kiistan aiheita, eikä niinkään keskustella :))


    • Sääli

      Mikäpä siinä, antaa mennä, ei arvostella, kirjoittakoon jokainen mitä haluaa mitä
      minä siitä, mutta kun olen tähänkin asti seurani valinnut, on pientä halua
      katsoa missä sitä ollaan. Sanoisin että kannattaa katsoa mihin nenänsä työntää.

    • 5-15

      Suomi on ahmedin vallassa, miksi ---suomalainen on nolla.

      Mikä on suomalaisuus? Kuin apinalle uusi aurinko! On suomalaisuus.

    • selvänäköinen*

      Nöin ön, kun aina vika on muissa.

      • 13-15

        Vain muissa, koska tiedän.


    • Sääli

      Ainoa vaara että "seura tekee kaltaisekseen"kohta ei meitä erota toisistaan oma äitikään. Ja "joukossa tyhmyys tiivistyy" ollaan vaan kriittisiä, se on eduksi kaikille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3154
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2121
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1895
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe