En aijo suorittaa asepalvelusta.

HD3000

Miksi suorittaisin? Sotkisi opiskelut ja muut elämäntavoitteet.

39

375

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 18v

      Sivari, vankilahotellia vuosi tai C.

      Itse suosittelen ensimmäistä sekä viimeistä. Sivari on varmasti paskaa, mutta ainakaan se ei ole musta aukko CV:ssäsi.

      C on varmasti suht helppo saada. Pyydät vain lomautusta ja esität hullua. Kerrot että pelottaa ja tärisytät vähän käsiä. Jättää mustan aukon CV:hen, moni työnantaja ei katso hyvällä hullua.

      • ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

        Vitun idiootti, ei työnantajalla ole edes oikeutta kysellä onko asepalvelus suoritettu.

        AP, jos hommaat C-paprut niin se on vain vapautus rauhanajaksi, elikkä jos sota tulee niin voi olla että joudut niihin paskasimpiin hommiin.


      • gdhftg
        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨ kirjoitti:

        Vitun idiootti, ei työnantajalla ole edes oikeutta kysellä onko asepalvelus suoritettu.

        AP, jos hommaat C-paprut niin se on vain vapautus rauhanajaksi, elikkä jos sota tulee niin voi olla että joudut niihin paskasimpiin hommiin.

        Kukaan ei väittänyt, että työnantaja kyselee asepalveluksen perään. Työnantaja katsoo cv:stä, että "aha, valmistunut kohdassa x ja hakee nyt työtä" ja kysyy sitten hakijalta, mitä tämä on tehnyt siinä välissä tai jättää kysymättä ja tekee omat johtopäätöksensä puuttuvista tiedoista. Ihan sama tilanne kuin, jos cv:ssä on paljon työkokemusta, mutta jossain välissä 3 vuoden tauko työsuhteissa. Siitäkin voi tehdä päätelmiä tai kysyä hakijalta suoraan, mitä tämä on tehnyt siinä kohtaa. Kysyminen ei ole kiellettyä.


      • Jalaa1

        Ite joskus vuosia sit valitsin sivarin. Intti ei suoraan sanoen kiinnostanut. Aikaa tuosta on kuitenkin sen verran, että C-papereita ei jaeltu tuosta noin vain. Vaikka ois jaettukin, niin en olisi ottanut, koska oikeaa syytä siihen ei olisi ollut.
        Jos mieltää, et sivari on paskaa, niin silloin tekee asiat todella vaikeiksi itselleen. Itelle jäi hyvät fiilikset tuosta vuodesta, tein vuoden omaa koulutusta vastaavia töitä. Tuossa paikassa hoidin myös opintoihin kuuluvan työharjoittelun ja olin kesätöissä. Et hommat kannattaa tehdä kunnolla, voi joskus vaikka saada takaisinkin jotain. Perseilemällä ei saa muuta, kuin idiootin leiman.


    • 4589

      Siis mitkä elämäntavoitteet se muutama kuukausi sotkee?

    • Gegdgd

      Suomalaiset ovat niin sotafanaattsia.

    • Jalaa1

      Eiks ihmiset vois vihdoin ja viimein oppia keskustelemaan järkevästi tästäkin asiasta? Intti vs. sivari keskustelut on niin nähtyjä, ja lopulta "keskustelu" ei johda mihinkään.

      Onneksi täällä on vapaus valita käykö sivarin, tai perinteisen asepalveluksen.
      Monella taitaa mielessä jyllätä tämä perinteinen sivarin stereotypia. Eli on pitkätukkainen, polttaa pilveä ja ryypiskelee, eikä välttämättä se ulkoinen habituskaan ole sieltä perinteisimmästä päästä. Erilaisuus ja erilaiset päätökset pitää vain oppia hyväksymään.

      Intistä voi selvitä sillä 6 kk:lla, mutta olet siinä enemmän tai vähemmän kiinni tuon ajan. Sivaria voisi verrata siihen, että olet sen vuoden verran töissä. Menet aamulla sinne työpaikalle, minkä olet hankkinut, ja lähdet sieltä pois ihan normaalisti.

      • jaana.

        Minä ainakin voin keskustella järkevästi. Kerropa Jaala 1 rehellisesti eikö sinua haitta kaveripiireissä kun ne alkavat keskustella intin kokemuksistaan, tyttönä itse lähden kävelemään, kun en voi ottaa osaa juttuihin?
        Siis miten sinä menettelet?


    • Meinaakko, että aiot mennä sivariin tai vankilaan vai meinasikko vaan jättää menemättä vai ajattelitko vanhoja kunnon hullun papereita tms?

      • HD3000

        Ei kuulu sulle, hinttari!


    • No mitäs vittua sen sitten pitäisi meitä kiinnostaa? Tee miten lystäät. Kuin sitä meille huutelet?

      • Jalaa1

        Löysääs sitä vannetta pään ympäriltä. Mun tietääkseni tämä on keskustelupalsta, johon voi avata keskusteluita jostain asiasta/aiheesta. Näin tässä on tehtykin, jos asia ei sinua kiinnosta, älä kommentoi.


    • Mielikuvituskaverisiko näitä peukkuja jakelee? Oi miten söpöä.

      • HD3000

        Peukku sulla on persiissäs!


    • Tyttö miettii armeijaa

      Ite oon tyttö ja menos armeijaa. Mulla on vaa sellai olo ettei mulla ole oikeutta jäädä pois. Kaikki pojatkin menee, miksen siis mä? Tai siis, musta se on epäreilua, että jos satut syntymään pojaks, sun täytyy mennä inttiin tai sivariin, jos satut olemaan tyttö, sun ei tarvi. Mikä järki siinä on? Ja se on tosiasia et tytöil on vapaampaa suunnitella tulevaisuuttaan ja opiskelujaan, kun taas poikien pitää huolehtia armeijan tai sivarin suorittamista.

      Monesti tytöt on fyysisesti heikompia kuin miehet, muttei se meinaa, ettei me armeijas pärjättäis. Tai siis joutuuhan sinne kaikki rapakuntoset pojatkin, ja rämpimään sen läpi. Ja monesti tytötkin on hyväkuntosia ja vahvoja ja mitä vielä. Ja käsittääkseni naisilla on intissä esim. vähenmän punnertamista tms.

      Sitte on tää argumentti että "naiset synnyttää, siks niiden ei täydy käydä armeijaaa". No joopa joo, naiset saa ite valita synnyttääkö ne vai ei. Monet päättää ettei haluu lapsia, ainakaa biologisia. Jokainen raskaaks hankkiutuva varmaan osaa odottaa sitä helvetillistä 9 kk rääkkiä ja synnytystuskia, ja ne on iha oma valinta et haluuko ne käyä läpi.

      Naurettavin juttu on tää että mulle sanottiin, ette "naisia ei tarvita armeijaan, koska niitä ei voida ottaa sotaan, sodasta ei tulis mitään sillä miehet säälis naisia liikaa ja tuntis liikaa empatiaa". Eli sodassa on oltava kylmäkiskoinen ja osattava esim. jättää muut oman onnensa nojaan jos on pakko. Ja että tämä ei tulisi onnistumaan, jos miehet ja naiset rupeis tantereella tunteilemaan toistensa perään. No empä usko.

      Ensinnäkin, Suomeen tuskin on mitään sotaa tulossa. Ehkä hamassa tulevaisuudessa, kun ilmasto muuttuu ja puhdas makea vesi on vähissä, maapinta-ala pienenee kun vesi nousee, jne. Että silloin sitä sodittaisiin. Musta on vaikea kuvitella sotaa näihin nykyisiin hyvinvointivaltioihin. Toi Venäjä tossa rajan takana ei kuulu hyvinvointivaltiohin vaan se on yks pirun kehitysmaa..

      Ja miten tulevaisuuden sodat käydään?? Tuskin enää rämmitään pusikossa kiväärit kainalossa. Eiköhän sitten ole käytössä esim kemialliset aseet, ydinaseet, tietoliikennehyökkäykset yms. Suomi on muutenkin niin pieni maa ettei me kellekään pärjätä ikänä meidä pikku armeijalla.

      Jotenkin ihmisten sotahulluus aina on muakin ottanut päähän. Ja se fakta, miten tuhottomasti rahaa käytetään (koko maailmassa) armeijaan, aseisiin yms. Meillä on varaa varustella sotaa muttei ikinä ruokkia käyhiä? Mikä järki siinä on?

      Siliti, toistaiseksi suunnitelmissani on mennä armeijaan. Tuntuisi velvollisuuden välttelyltä, jos en menisi. Ja olen käytännössä aika isänmaallinen.. En tiedä, onko armeijassa ainakaan tälläisenään mitään järkeä, mutta minusta on vaan epätasa-arvoa että poikien on se käytävä, tyttöjen ei.

      • Ei arvostusta

        Minä en ainakaan arvosta nuorta joka ei ole suorittanut normaalia varusmiespalvelua. Enkä myöskään ota häntä työhön jos vain voin välttää sen.
        Sivarit ym. pakolijat eivät anna luotettavaa ja vastuuntuntuista kuvaa itsestään ja
        ovat melko varmasti myös työssä samansuuntaisia.


      • Jalaa1
        Ei arvostusta kirjoitti:

        Minä en ainakaan arvosta nuorta joka ei ole suorittanut normaalia varusmiespalvelua. Enkä myöskään ota häntä työhön jos vain voin välttää sen.
        Sivarit ym. pakolijat eivät anna luotettavaa ja vastuuntuntuista kuvaa itsestään ja
        ovat melko varmasti myös työssä samansuuntaisia.

        Tää on oikeesti huvittava kommentti. Kuinkakohan monta kertaa olen törmännyt tähän? Hmm, liian monta, ei pysty laskeen. Näissä keskusteluissa joku heittää aina vastaavanlaisen kommentin. Kerro firmas nimi, toimiala ja paikkakunta, muuten en usko.


      • hahahhaha
        Ei arvostusta kirjoitti:

        Minä en ainakaan arvosta nuorta joka ei ole suorittanut normaalia varusmiespalvelua. Enkä myöskään ota häntä työhön jos vain voin välttää sen.
        Sivarit ym. pakolijat eivät anna luotettavaa ja vastuuntuntuista kuvaa itsestään ja
        ovat melko varmasti myös työssä samansuuntaisia.

        Kuinkakohan moni yrittäjä todellisuudessa istuisi koneella selailemassa suomi24 nuorten aikuistumis -palstaa.... Vastaus: ei yksikään


      • HD3000
        Ei arvostusta kirjoitti:

        Minä en ainakaan arvosta nuorta joka ei ole suorittanut normaalia varusmiespalvelua. Enkä myöskään ota häntä työhön jos vain voin välttää sen.
        Sivarit ym. pakolijat eivät anna luotettavaa ja vastuuntuntuista kuvaa itsestään ja
        ovat melko varmasti myös työssä samansuuntaisia.

        Siinä tapauksessa eläköön työttömyys.


      • EI arvostusta
        hahahhaha kirjoitti:

        Kuinkakohan moni yrittäjä todellisuudessa istuisi koneella selailemassa suomi24 nuorten aikuistumis -palstaa.... Vastaus: ei yksikään

        Tiedoksi Sinulle hahaha. Olet kyllä siinä oikeassa, ettei tänne monikaan yrittäjä tupsahda näitä lukemaan. Oma poikani on juuri tossa iässä, että pitää päättää mihin menee. Keskustelumme yhteydessä hän kertoi tästä palstasta joten tulin lukeneeksi mielipiteet.

        Onneksi poikani on niin järkevä, että päätti, ettei lähde sivariksi vaan suorittaa asevelvollisuutensa. Ei sitä tarvitse olla sotahullu, vaan paremminkin vastuullinen nuori, joka hoitaa hommansa.

        Juuri tätä vastuullisuutta työelämässä arvostetaan. Toki meillä on vitun hullu sossusysteemi, jossa pelkästään kotona makaamisesta maksetaan. Toki tämä tie melko varmaan päättyy hyvinkin pian, koska se tulee liian kalliiksi niille, jotka yksin
        maksavat veronsa yhteiskunnalle.

        Toivotaan kaikki Suomen tuhannet luuserit helvettiin.


      • Jalaa1
        EI arvostusta kirjoitti:

        Tiedoksi Sinulle hahaha. Olet kyllä siinä oikeassa, ettei tänne monikaan yrittäjä tupsahda näitä lukemaan. Oma poikani on juuri tossa iässä, että pitää päättää mihin menee. Keskustelumme yhteydessä hän kertoi tästä palstasta joten tulin lukeneeksi mielipiteet.

        Onneksi poikani on niin järkevä, että päätti, ettei lähde sivariksi vaan suorittaa asevelvollisuutensa. Ei sitä tarvitse olla sotahullu, vaan paremminkin vastuullinen nuori, joka hoitaa hommansa.

        Juuri tätä vastuullisuutta työelämässä arvostetaan. Toki meillä on vitun hullu sossusysteemi, jossa pelkästään kotona makaamisesta maksetaan. Toki tämä tie melko varmaan päättyy hyvinkin pian, koska se tulee liian kalliiksi niille, jotka yksin
        maksavat veronsa yhteiskunnalle.

        Toivotaan kaikki Suomen tuhannet luuserit helvettiin.

        Mistä ihmeestä kumpuaa se käsitys, että henkilö, joka käy sivarin niin ei olisi vastuullinen? Tai haluaisi käydä töissä, tai olisi töissä?
        Vastuullisuus koostuu monista muista asioista, kuin siitä, että millä tavalla olet hoitanut asevelvollisuutesi. Mikäli sinulla on noin mustavalkoinen maailmankuva, niin suosittelen hieman muuttamaan sitä. Teet itsestäsi naurettavan.
        Terveisin, sivarin käynyt ja vakituisessa työssä oleva.


      • Siwarrior
        EI arvostusta kirjoitti:

        Tiedoksi Sinulle hahaha. Olet kyllä siinä oikeassa, ettei tänne monikaan yrittäjä tupsahda näitä lukemaan. Oma poikani on juuri tossa iässä, että pitää päättää mihin menee. Keskustelumme yhteydessä hän kertoi tästä palstasta joten tulin lukeneeksi mielipiteet.

        Onneksi poikani on niin järkevä, että päätti, ettei lähde sivariksi vaan suorittaa asevelvollisuutensa. Ei sitä tarvitse olla sotahullu, vaan paremminkin vastuullinen nuori, joka hoitaa hommansa.

        Juuri tätä vastuullisuutta työelämässä arvostetaan. Toki meillä on vitun hullu sossusysteemi, jossa pelkästään kotona makaamisesta maksetaan. Toki tämä tie melko varmaan päättyy hyvinkin pian, koska se tulee liian kalliiksi niille, jotka yksin
        maksavat veronsa yhteiskunnalle.

        Toivotaan kaikki Suomen tuhannet luuserit helvettiin.

        Intissä hoidetaan hommat, koska siihen pakotetaan. Sivari osaa hoitaa ne pakottamattakin.


      • EI arvostusta
        Jalaa1 kirjoitti:

        Mistä ihmeestä kumpuaa se käsitys, että henkilö, joka käy sivarin niin ei olisi vastuullinen? Tai haluaisi käydä töissä, tai olisi töissä?
        Vastuullisuus koostuu monista muista asioista, kuin siitä, että millä tavalla olet hoitanut asevelvollisuutesi. Mikäli sinulla on noin mustavalkoinen maailmankuva, niin suosittelen hieman muuttamaan sitä. Teet itsestäsi naurettavan.
        Terveisin, sivarin käynyt ja vakituisessa työssä oleva.

        Se ettei suorita lain määräämä asevelvollisuutta osoittaa vastuunpakoilua yhteiskunnan turvallisuudesta.


      • Jalaa1
        EI arvostusta kirjoitti:

        Se ettei suorita lain määräämä asevelvollisuutta osoittaa vastuunpakoilua yhteiskunnan turvallisuudesta.

        Tämä se onse vakiofraasi mikä esitetään, kun muuhun ei äly riitä. Mä en oo tarviimassa sun arvostusta. Sun ja mun arvomaailma on selkeästi liian kaukana toisistaan. Jos joku ei mua arvosta, niin fuck it siitä. Se on hänen ongelma. Täytyykö sun päähän takoa pesismailalla se asia sisään, että asevelvollisuuden voi hoitaa myös sivarina? Nähtävästi olet niitä tyyppejä, että pitää. Oikein paskaa vappua sinne.


      • kokelass

        Voi tyttö parka. Olet itsekäs. Ajatteke niitä tilanteita, kun pitkällä marssilla miehet joutuvat kantamaan omiensa lisäksi sun erittäin painavat kamppeet. Kun sä et vaan kerta kaikkiasn jaksa. Niitten on pakko, muuten homma kusee koko porukalta.


      • EI arvostusta
        Jalaa1 kirjoitti:

        Tämä se onse vakiofraasi mikä esitetään, kun muuhun ei äly riitä. Mä en oo tarviimassa sun arvostusta. Sun ja mun arvomaailma on selkeästi liian kaukana toisistaan. Jos joku ei mua arvosta, niin fuck it siitä. Se on hänen ongelma. Täytyykö sun päähän takoa pesismailalla se asia sisään, että asevelvollisuuden voi hoitaa myös sivarina? Nähtävästi olet niitä tyyppejä, että pitää. Oikein paskaa vappua sinne.

        Valitettavasti ajattelen edelleenkin, että sivarit ovat perseestä, eivät ole mitään vastuunkantajia tässä yhteiskunnassa.
        Toki ymmärrän kyllä, että yrittävän kaikin keinoin puolustautua pelkuruuttaan ja
        oman edun tavoitteluaan.
        Olisi kiva kun joku tekisi puolueettoman tutkimuksen sivareiden poliittisista ja seksuaallisuudesta suuntauksista. Samoin kuinka suuri osa kuuluu työtätekiviin ja
        paljonko sosiaalitukien varassa oleviin.
        Olisi todella kiva se tutkimus lukea.
        Luultavasti suurin osa luusereita.


      • Jalaa1
        EI arvostusta kirjoitti:

        Valitettavasti ajattelen edelleenkin, että sivarit ovat perseestä, eivät ole mitään vastuunkantajia tässä yhteiskunnassa.
        Toki ymmärrän kyllä, että yrittävän kaikin keinoin puolustautua pelkuruuttaan ja
        oman edun tavoitteluaan.
        Olisi kiva kun joku tekisi puolueettoman tutkimuksen sivareiden poliittisista ja seksuaallisuudesta suuntauksista. Samoin kuinka suuri osa kuuluu työtätekiviin ja
        paljonko sosiaalitukien varassa oleviin.
        Olisi todella kiva se tutkimus lukea.
        Luultavasti suurin osa luusereita.

        Sä se vaan jaksat. Etkä edes tajua, kuinka ison pellen itsestäsi teet. Tunnut sellaiselta vanhalta jäärältä, jonka päähän ei uppoa mikään muu, kuin se oma näkökanta, ja muita ei sallita. Tämä on lähes yhtä turhaa, kuin keskustelu jonkun uskovaisen kanssa, asiat ei etene. Btw. en pidä uskovaisista.
        Mä en pysty puhumaan muusta, kuin omasta puolestani, eli 1. käyn töissä, 2. työpaikka on vakituinen, ja työskentelen it-alalla 3. en elä sossun rahoilla, kts. kohta kaksi, 4. ajan lähes uudella autolla, joka on maksettu ilman velkaa 5. olen eronnut kirkosta. En omaa erityistä uskonnollista/poliittista kantaa.
        Ne kaikki sivarit, jotka itse tunnen/tiedän, niin heistä ei yksikään ole yhteiskunnan elätti, vaan ovat täysin työelämässä mukana olevia tai yliopistossa opiskelevia.


    • "Löysääs sitä vannetta pään ympäriltä. Mun tietääkseni tämä on keskustelupalsta, johon voi avata keskusteluita jostain asiasta/aiheesta. Näin tässä on tehtykin, jos asia ei sinua kiinnosta, älä kommentoi. "

      Asia minua kiinnostaa, mutta kun eräs ei ilmeisesti osaa vastata kysymyksiin asiallisesti, niin se hieman vituttaa.

    • HD3000

      Elämän suunnitelmat lyöty lukkoon mutta minun pitäisi lähteä keskitysleirille leikkimään miestä ja uhoamaan että Venäjän varuskunta ei meille pärjää! (Ka)Putinko tulee olemme kaikki mennyttä. Olen pahoillani realismillä näkökulmasta katson asian, haukkuu oi miehekkäät urokset!

      • mr.näätä

        HD menes sitte sivarii nii pääset pesee vanhusten perseitä. Eiks ookki hyvä diili?


      • Jalaa1
        mr.näätä kirjoitti:

        HD menes sitte sivarii nii pääset pesee vanhusten perseitä. Eiks ookki hyvä diili?

        Ole sinä hiljaa, kun selkeästi et mitään tiedä. Tuo mitä kirjoitit on niin puhkikulutettu läppä, kuin vain voi. Itse olen käynyt sivarin, enkä todellakaan pessyt kenenkään perseitä. Pääsin tekemään ihan omaa koulutustani vastaavaa työtä, ja työ oli IT-alan tehtäviä. Eli näetkö tässä mitään eroa?


      • mr.näätä
        Jalaa1 kirjoitti:

        Ole sinä hiljaa, kun selkeästi et mitään tiedä. Tuo mitä kirjoitit on niin puhkikulutettu läppä, kuin vain voi. Itse olen käynyt sivarin, enkä todellakaan pessyt kenenkään perseitä. Pääsin tekemään ihan omaa koulutustani vastaavaa työtä, ja työ oli IT-alan tehtäviä. Eli näetkö tässä mitään eroa?

        Näen sen eron että ajat ovat muuttuneet. Huomaan myös kuinka sinä juokset Ruotsiin sodan syttyessä. Näin se vain on. Myönnä


      • Jalaa1
        mr.näätä kirjoitti:

        Näen sen eron että ajat ovat muuttuneet. Huomaan myös kuinka sinä juokset Ruotsiin sodan syttyessä. Näin se vain on. Myönnä

        Ajat on muuttuneet, joo se on selvä. Ensinnäkin armeijasta on alettu rankata suoraan pois ne, joilla ei ole edellytyksiä sitä suorittaa. Eli tähän voi lukea mielenterveysongelmaiset, todella suuren ylipainon omaavat henkilöt, ja ne jotka olisivat vain taakaksi (ts. ei kiinnosta sakki). Yrität ihan selkeesti saada mut suuttumaan tolla viestillä, no siinä et kuitenkaan onnistu.

        En ala kinaamaan jonkun random nimimerkin takaa kirjoittavan henkilön kanssa.

        Jokainen saa tehdä omat valintansa, ja niin kuuluukin tehdä. Mä tein omani jo vuosia sitten, ja ei ole kaduttanut. Ehkä jonkun kiihkoisänmaallisen hörhön silmissä tuollaista em. ratkaisua ei saisi tehdä. Se olkoon hänen mielipiteensä. En jaksa vaivata päätäni sillä.

        Vaikka jonkun tekemä ratkaisu sotisikin omaa aatetta vastaan, niin kannattaa vain oppia hyväksymään erilaiset ratkaisut. Kurkku suorana huutaminen ei auta yhtään mitään.

        Itsellä on käynyt mielessä hakea ulkomaille töihin, eli silloin tulisi kerralla karistettua tämän maan pölyt jaloistaan. Ei siihen mitään sotaa tarvitse.


      • HD3000
        mr.näätä kirjoitti:

        HD menes sitte sivarii nii pääset pesee vanhusten perseitä. Eiks ookki hyvä diili?

        Muah!


    • Matheew

      Sivari on ihan jees, valitset vaan ajoissa mihin meet! Pääsee tekee monenlaista, se kk lapinjärvellä on pahin.

    • A1 hah

      Ota C-paperit, pääset miinojentallaajaksi kun sota syttyy.

    • Janne36v.

      Miten niin?

      Noi C paperit on pelkkä valtion keksimä juttu joka mukamas määrittelee "Mihin kuulut".

      Kenenkään ei ole pakko kuulua mihinkään jos ei halua.

      Yhteiskuntako teidät määrittelee minne "Pääsette" ?? omat aivot saa aina olla...

      Mitkään v*tun c paperit ole olemassakaan..... ja armeija on turha.
      suomi valtio käskee kansalaisiaan vaan valitsemaan
      1. army
      2. sivari
      3. linna

      minä valitsen 4. vaihtoehdon eli fantasiapizzan johon omat "täytteet". en kysy sitä valtiolta vaan päätän itse.

      • poika 13v

        Sivari ja armeija ovat tasa-arvoisia. Vankila on näitä alempi. Aijon itse mennä armeijaan koska tuntuu siltä.


      • satu s
        poika 13v kirjoitti:

        Sivari ja armeija ovat tasa-arvoisia. Vankila on näitä alempi. Aijon itse mennä armeijaan koska tuntuu siltä.

        Kusipäitä ja mämmikouria kaikki sivarit. Menkää Ruosiin siellähän ne muutkin hörhöt ovat.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1651
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1066
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe