Kihloista/naimisiin menosta puhuminen

eva2

Miten tästä asiasta ois hyvä keskustella/ vihjailla olematta liian painostava?!?
Olemme seurustelleet vuosia, yhteinen lapsi, talo, lainat ym. ja mun mielestä olis pikkuhiljaa aika ottaa suhteessakin seuraava askel. Joskus on ollut vähän puhetta et "joo sitten joskus", mutta koskakohan se joskus sit ois. Eihän tässä mikään kiire ole, mut kyllä se vaan antaisi varmuuden tunnetta suhteelle, ja minulle saman sukunimen ku miehellä ja laspsella. Alan jo epäilemään ettei mies olekaan niin tosissaan....
Mites muilla on nämä asiat menneet?

40

2516

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cho-

      No eikös sitä helpoimmalla pääse kun nostaa kissin pöydälle ja sanoo vaikka tyyliin; Muistatkos kun on aikaisemmin ollut puhe että mentäisiin naimisiin sitten joskus? No mun mielestä se joskus vois olla vaikka ensivuonna....?! Jos mies "vaatii" perusteluja, niin perustele. Jos mies ei tunnu varmalta niin tokaise vaan että mietippäs asiaa ja jutellaan vaikka viikon päästä uudestaan :)

      • xxxxxccccvbb

        Missään nimessä ei kannata ottaa asiaa esille. kokemuksesta tiedän, että pieleen menee. Painostamalla saat vain aikalisää eli menee kauemmin ja kauemmin. Loppupitkää asiasta tulee ns kuuma peruna,jota molemmat välttelevät eikä tämä ainaskaan edesauta asiaa.Täällä oleviin neuvoihin kannattaa suhtautua varauksella.


      • cho-
        xxxxxccccvbb kirjoitti:

        Missään nimessä ei kannata ottaa asiaa esille. kokemuksesta tiedän, että pieleen menee. Painostamalla saat vain aikalisää eli menee kauemmin ja kauemmin. Loppupitkää asiasta tulee ns kuuma peruna,jota molemmat välttelevät eikä tämä ainaskaan edesauta asiaa.Täällä oleviin neuvoihin kannattaa suhtautua varauksella.

        Nimenomaan ainakin omalla kohdalla tämä on toiminut. Kysyminen ei ole painostamista (ellei sitten tietysti kysy joka viikko uudestaan) Ja tuo "MIetippäs asiaa ja jutellaan myöhemmin" Toimii paremmin kuin että vastaus pitäisi antaa heti tai vaikka jo huomenna. Jokin aikaraja kannattaa kuitenkin asettaa ettei mies pääse pälhäkästä. Itsekin kysyin, että riittääkö viikko ajaksi miettimiselle ja ukon mielestä riitti. Ensivuonna olemmekin menossa naimisiin jolloin kihlauksesta tulee 2 vuotta :)

        Tietysti miehiä on erilaisia ja kaikille oma "tekniikkani" tuskin toimii, mutta aloittaja nimenomaan pyysi vinkkejä ja omani olen itse hyväksi todennut. AP olisi kiva tietää miten asiasi esitit ja toimiko se?


      • hthtbht
        cho- kirjoitti:

        Nimenomaan ainakin omalla kohdalla tämä on toiminut. Kysyminen ei ole painostamista (ellei sitten tietysti kysy joka viikko uudestaan) Ja tuo "MIetippäs asiaa ja jutellaan myöhemmin" Toimii paremmin kuin että vastaus pitäisi antaa heti tai vaikka jo huomenna. Jokin aikaraja kannattaa kuitenkin asettaa ettei mies pääse pälhäkästä. Itsekin kysyin, että riittääkö viikko ajaksi miettimiselle ja ukon mielestä riitti. Ensivuonna olemmekin menossa naimisiin jolloin kihlauksesta tulee 2 vuotta :)

        Tietysti miehiä on erilaisia ja kaikille oma "tekniikkani" tuskin toimii, mutta aloittaja nimenomaan pyysi vinkkejä ja omani olen itse hyväksi todennut. AP olisi kiva tietää miten asiasi esitit ja toimiko se?

        Meillä kävi keskusteluss ailmi, että mies ei ole lainkaan varma, haluaako mennä kanssani naimisiin, vaikka on jo yhdessäkin asuttu pidempään ja ikää on kertynyt. Sattumalta postiluukusta tipahti juuri pari hääkutsua kavereilta, molemmat ovat olleet avoliitossa 10 vuotta ja vasta menossa naimisiin. Arvaan, että sitä luokkaa avomiehenikin tarvitsema miettimisaika on.

        Tämä oli järkytys itselleni ja nyt on pohdinnassa, mitä pitäisi tehdä. En halua jatkaa suhdetta tällaisenaan ilman varmuutta, että se johtaa naimisiinmenoon nähtävillä olevassa tulevaisuudessa. Ehkä ap:n mieskin on jämähtänyt tyytyäisenä nykyiseen olotilaansa ja tarvitsee herättelyä pohtiakseen avioliittoa tarkemmin.

        Ajattelepa, mitä sellaista mies enää tuossa vaiheessa saisi naimisiinmenosta, jota ei saa jo nyt ap:lta avoliitossa? Avioliitto on usein tärkeä naiselle, mutta mies voi kokea, että siitä seuraa hänelle vain huonoja uudistuksia. Hän saa ilman sitäkin jo kaiken: seksiä, jonkun hoitamaan kotityöt, lapset ja perheen ja jonkun hoitamaan päävastuun niistä hänen puolestaan, läheisyyttä, asuntokin lienee hankittu jne.
        Lisäksi hänellä on vapaus ja mahdollisuus lähteä suhteesta silloin kun sattuu huvittamaan ilman samanlaisia muodollisuuksia kuin avioliitosta.

        Jos siis jäät odottamaan, että mie späättäisi kosia sinua havaittuaan aviolliiton ylenvertaisuuden nykyisee tilanteeseenne, saat odottaa lopun ikääsi.


    • Banunanu

      Minä odottelin kihloja lähemmäs kymmenen vuotta, lapsia ei ollut. Mutta onneksi toisaalta ei koskaan tullutkaan, koska kymmenennen vuoden kohdilla tajusin eläväni häkissä kyseisen miehen kanssa ja nostin kytkintä. Nyt on elämä niiiiiiin paljon paremmin, kaikilta osin! :)

      • Elämäni mies

        Meni niin,että mies rupesi sanomaan,että häntä harmittaa,kun hän kuolee,ei kukaan saa hänen työeläkettään.
        Olimme olleet 11 vuotta avoliitossa.
        Kuuntelin samaa pariin otteeseen ja kun oli karkausvuosi ja päiväkin, sanoin että naimisiin menemällä ainakin leski saa eläkkeestä puolet.
        Mies katsoi mua aidosti hämmästyneenä.
        Sanoi,että tarkoitatko että me mentäisi naimisiin.
        Joo,vastasin
        Meidät vihittiin maistraatissa.
        Vielä ennen H-Hetkeä ajattelin,että ukko ottaa ja häipyy.
        Ei häipynyt. Onneksi


    • Pelkäävätkö otta vastuuta,yhteisen liiton somimisesta.

    • sad selfish

      Tosissaan? Tuntuu ihan käsittämättömältä että vieläkin on teitä vanhanaikaisia, heikossa itsetunnossa rypeviä naisia, jotka tarvitsette avioliiton suhteenne varmistamiseksi. Jos olette olleet jo pitkään yhdessä, eikö se jo kerro miten pitkällä yhteisellä polullanne olette. 5 vuotinen avoliitto rinnastetaan laissa jo avioliitoon.

      • poekpoir

        Miten muka 5 vuotinen avoliitto rinnastetaan laissa avioliittoon? Ei kyllä muuten ole samoja oikeuksia tms... Vaikka avoliitossakin joitakin oikeuksia on.


    • Feena

      Me olemme myös avoliitossa jo kahdeksatta vuotta, mutta meillä ei ole mitään tarvetta julistaa avioliitolla suhteemme pysyvyyttä, koska se on jo tässä muodossa meille molemmille parisuhde.

      Olen aina jaksanut ihmetellä ihmisiä, jotka tarvitsevat julkisen huudon suhteelleen. Ihmetellyt lähinnä sitä miksi kokevat niin suurta epävarmuutta suhteesaan, jos se on hyvä.

      • Elämäni mies

        Itse olin muutamaa päivää vailla 50, kun mentiin sinne maistraattiin.
        Laki sanoo,että lesken täytyy olla alle 50 ja viisi vuotta naimisissa,ennenkuin saa puolet työeläkkeestä,kun puoliso kuolee.
        Mies sanoi että turvataan mun tulevaisuus,kun hän on jo 59 ja sairaampi.
        Olimme 9 vuotta aviossa. Mies nukkui pois Syys 2013.
        Olen surullinen leski.


    • 2+3+4

      Täytyy olla asiat todella huonosti, jos tuossa tilanteessa (lapsi, talo jne.) et voi ottaa naimisiinmenoa puheeksi.

      Avoliitto alkaa muistuttaa avioliittoa, mutta ei se lain edessä sitä ole.

    • eva2 (ap)

      Kiitos vastauksistanne. Erilaisia näkemyksiähän niin paljon kuin on erilaisia ihmisiäkin. Olemme kyllä asiasta joskus keskustelleet vähän, että joskus menemme naimisiin... Mut sit taas kun asiasta mainitsen niin mies vaa ihmettelee ja sanoo vaa et kiva kuulla et haluan hänen kanssaan kihloihin/naimisiin. En sit tiä miten ihmiset siitä yleensä keskustelee...

    • 2+3+4

      Miten keskustellaan vähän siitä, että mennään naimisiin? Kysytkö: Haluatko vähän naimisiin?
      Sanot miehelle, että haluat naimisiin ja kysyt haluaako hän. Tyyliin haluatko vai et. Jos haluaa, sovitte koska ja miten. Jos ei halua, kysyt miksi ei. Kerrot, että selvä haluat jatkaa kuten tähän saakka tai että tämä oli tässä.

    • Njoo..

      Meillä tuli miehen mielipide selväksi jo ensimmäisenä vuotena.
      On jo kertaalleen eronnut ja totesi sivulauseessa että yliarvostettu homma koko avioliitto. Hän on sen kokeillut ja toiste ei sitä kokeile.
      Oli kiva ylläri kun itsellä aina ollut se ajatus että kun se oikea ihminen tulee vastaan niin voi sen sitten vihillekin viedä, jos ei muuten niin helpottaa perinnönjakoa jos toinen sattuu heittämän veivinsä.

      Kolmatta vuotta nyt tuota ukkoa katsellut, muuta yhteistä omaisuutta ei ole kuin talo.
      Alkaa pikkuhiljaa miettimään että mitähän tästä oikeasti tulee..Oliko sittenkään fiksu ratkaisu ostaa taloa.

      • oeijroij

        Ehdota testamentin tekoa, ja kirjatkaa toisenne lähiomaisiksi. Voitte myös tehdä edunvalvojamääräyksen. Näin ollen miehen ei tartte mennä naimisiin kun siitä on traumoja saanut, mutta sinä saat vahvistuksen suhteenne merkitykselle.


    • 70 / 66

      Teidän tilanteessanne, jos juridinen puoli ei ole hoidettu molempia tyydyttävään malliin, niin viimeistään nyt se olisi tehtävä.
      Avioliitto on ratkaisu tai osa ratkaisua.

      Meillä asia oli yksinkertainen. Ei ollut mitään yhteistä. Ei omaisuutta, ei lapsia, ei muuta kuin halu elää yhdessä eteenkin päin.

      Yhden aamuyhdynnän jälkeen opiskelikämpässäni nykyinen vaimoni sanoi, että hänen mielestään meidän pitäisi mennä kihloihin.
      Joo, joo!

      Hän hoiti kaikki valmistelut ja järjestelyt aina vuoden kuluttua tapahtuvaa kappelivihkimistä myöten.

      Kosinta tapahtui 46-vuotta sitten. Tänä aamunakin totesimme suhteemme vielä toimivan kaikilla tasoilla.

    • Kysyt vaan

      Miestäni askelten järjestys menee niin, että ensiksi naimisiin ja sitten vasta yhteinen lapsi. Mutta kukin tyylillään. En vain ymmärrä, että jos ei ole tosissaan ja valmis sitoutumaan lasten äitiin niin miksi haluaa tehdä hänen kanssaan lapsia? Lapsihan eniten erossa kärsii? Kiire on kyllä hankkia lapsia, mutta naimisiin menossa ei ole mikään kiire. No tehdäänhän niitä lapsia tietysti vaikkei ei edes seurustella. Ja ehkä jopa useamman ihmisen kanssa.

      Mutta luulisin kuitenkin, että jos on yhteinen lapsikin niin uskaltaisi ottaa puheeksi avioitumisen. Vai miten uskalsitte aikanaan perheenlisäyksestä keskustella?

      Otat vain asian reippaasti esille. Ja sen jälkeen mies tietää sinun toiveesi. Sen jälkeen asiaa ei tarvitse ottaa enää esille, jos otan jatkuvasti niin sitten se on painostamista. Tai jos uhkaile erolla tyyliin "jos ei vuoden päästä olla naimisissa, niin jätän sut!". Jos mies sanoo, että sitten joskus niin ehdotat, että no miten olis vuoden päästä tms.?

      • jyhmjh m,hju

        Noin luulisi, mutta miehet ajattelevat toisin. Päävastuu lapsesta jää näet naiselle. Oma avomieheni (joka ei halua kanssani naimisiin kuulemma) on saanut lapsia useampien eri naisten kanssa, muttei ole ollut naimisissa. Nyt lapset asuvat äitiensä kanssa ja mies näkee heitä harvakseltaan tyyliin käyvät joskus leffassa yhdessä. Ei hän näytä eroistapahemmin kärsineen, samaa ei voine sanoa niistä naisista, jotka jäivät yksinhuoltajiksi. Jostain syystä avioliitto on miehille se pallo jalassa, ei lapset eikä yhteinen asunto tai yhteenmuutto, josta lähinnä vain seuraa, että saa seksiä niin usein kuin haluaa ja kotityöt hoituvat.


    • bjt8rwgeod

      minuakin kiinnostaa, kun olisi niin kiva saada se kihlasormus. 46 v olen. ensimmäistä kertaa elämässä hyvä suhde. kuka sen kihlauksen ottaa puheeksi,voiko nainen. olisi vaan niin ihanaa saada se yllätys mieheltä. ja miten siitä ylipäätään aletaan ouhumaan,en tiedä. odotan vain että mies järjestää yllätyksen ja saan sormuksen esim kuoharilasin pohjalla. romantikko olen tunnustan.

    • bride3

      Hassua, että mulla on kaikki kolme pidempää parisuhdetta ollu heti miehen halusta kihlautua, ja nyttenkin mies tivaa hääpäivää ja itseä ahdistaa...

    • ensinvaimous

      Tässä juurikin se syy, minkä takia kannattaa mennä naimisiin ENNEN niiden kakaroiden pyöräyttämistä. Ajattele nyt miehen kannalta: kaikkihan on oikein hyvin nyt, on asunnot, pentu ja sinä pyörität kotihoitoa. Miksi hän enää haluaisi mennä naimisiin ja alkaa ukkomieheksi, nythän hänellä on kaikki, ilman mitään vastuuta ja velvoitteita.
      Ja miksi ylipäänsä hankkia lapsia, jos ei tiedä, haluaako olla yhdessä koko elämän? Miksi olet suostunut lasten hankintaan jne nykyelämään ylipäänsä?

      Ei voi muuta sanoa, kuin että itseäs saat syyttää. Ja jos mies ei suostu naimisiin, niin vastuuton idiootti on hän. Jos toista ihmistä rakastaa, niin naimisiinmeno ei ole ongelma. Haluaisin oikeasti kuulla miehesi syyn siihen MIKSI ei voisi naimisiin mennä??

      • rouvaxx

        Samaa mieltä. Itselleni ei olisi tullut mieleenkään tehdä lasta ennen naimisiin menoa. Kyllä avioliitolla edelleen on merkitystä perintö- ja eläkeasioissa erityisesti.


    • Vanha rouva

      Taloudellisista syistä kannattaa mennä naimisiin jos on hiukankaan omaisuutta tai lapsia. Jos on esim. yhteinen talo ja toinen kuolee, kuolleen osuus ei jää avopuolisolle vaan kuolleen suvulle. Testamentin voi tehdä avopuolison hyväksi, mutta silloin tulee verottaja väliin. Avopuoliso ei saa lesken eläkettä.

      Miksi asioista ei puhuta? Kuinka voidaan perustaa perhe, hankkia lapsia ja ostaa talo puhumatta perusasioista? Miksi naiset odottavat kosintaa 2000- luvulla? Ikäänkuin olisi vain miehen tahdon takana miten elellään ja nainen odottaa ja odottaa ja suostuu odotellessaan mihin vain.

      Joissakin tapauksissa on järkevää tehdä avioehto. Rakkautta on suoda avioliiton tuoma turva puolisolle ja lapsille. Toimii molempiin suuntiin. Vielä olisi hyvä erottaa toisistaan, että naimisiinmeno on eri asia kuin hääjuhla. Naimisiin voi mennä ilman juhlia ja juhlia voi menemättä naimisiin.

      Avoliitto on ok jos molemmilla on todella paljon varallisuutta eikä puolison kuolemakaan sitä muuksi muuta. Sitoutua voi muutenkin eikä kaikille avioliitto tarkoita sitoutumista. Täytyy vaan tietää mitä tekee. Kannattaa miettiä omia askelkuvioitaan ja niiden järjestystä.

    • piparminttuli

      Sun täytyy vain jutella häne kanssaan. Kertoa että mielestäsi olis kiva mennä naimisiin. Kysyä hältä mitä mieltä hän on ja jos niin missä aikataulussa.

      Mutta ei se ettei hän ole kiinnostunu menemään naimisiin tarkoita että hän ei olisi sitoutunut sinuun. Päin vastoin. Hän on sinun kanssa ei siksi että pappi on sanonu aamen vaan koska haluaa olla.

      Kun meette naimisiin oletko varma, että et ala miettiä onko hän sinun kanssa vain sen vuoksi kun on menny naimisiin.

      Olen ollut avoliitossa aikanaan 38v ja nyt naimisissa 4v. Eikä se mitään ole muuttanu. Suhde oli ihana avoliitossa ja on edelleenkin.
      Mikään muu ei muuttunut kuin, että vietimme ihan päivän sukulaisten ja tuttavien kanssa. (tuli muuten HITON KALLIIKSI se päivä)

      • bgbgf ntg

        Ei varmaan osoitakaan rakastamisen tai sitoutumisen puutetta. Jos kuitenkin mies on ollut naimisissa aikaisemmin, niin laittaa ihmettelemään, miksei halua sitä sitten minun kanssani. Avioliitto on julkinen tahdonilmaus siitä, että haluaa olla toisen kanssa ja että arvostaa häntä niin paljon, että vaivautuu kosimaan ja menemään naimisiin. Että haluaa virallistaa suhteen muiden silmissä, että arvostaa yhtä paljon kuin aikaisempaa puolisoaan aikoinaan.


    • 856321

      Mielestäni tuollaiset asiat tulisi keskustella jo ennen kuin muuttaa yhteen tai tekee lapsia. Myöhästä se on nyt vaatia toista naimisiin. Voittehan te keskustella asiasta, mutta voi olla jo myöhäistä. Olet jo tavallaan sopinut että perheen voi perustaa ilman sitoutumista.

    • Pessimist

      Wikipediasta poimittua: "Perinteisesti miehen on odotettu kosivan naista. Suomalaisessa kansanperinteessä poikkeuksena tästä olivat neljännesvuotiset karkauspäivät, jolloin myös naisilla oli lupa kosia nuorukaisia. Kieltävästä vastauksesta nuorukaisen tuli ostaa neidolle hyvitykseksi hamekankaita."

      Seuraavan kerran, kun tää karkausvuosi eli ensi vuonna kosin miestäni, jollei tajuu useist puhumisist huolimat kosii!! Se o vissi ja varoitan kyl hänt ajois, että tietää ostaa sen kankaan! :)

    • rauhassaodotellen

      Minunkaan avomies ei ole kovalla vauhdilla naimisiin menossa. Hän ei ole kuitenkaan sanonut että ei koskaan haluaisi mennä, ja tietää että itse joskus haluaisin.

      Minä olen eronnut, pariinkin kertaan. Siitä huolimatta uskoni avioliittoon on säilynyt, ja tiedän mitä olen matkan varrella oppinut. Mies ei ole koskaan naimisissa ollut, ja kokee naimisiin menon sellaiseksi "eikös se ole nuorten perhettä perustavien hommaa, ei kait sitä nyt vanhempana enää ole syytä." Itse taas koen juurikin lähes päinvastoin, ja vanhempana nousee merkitykselliseksi juurikin omaisuuteen tai lähiomaisen asemaan liittyvät jutut. Jotenkin minua myös nolottaisi olla vaikkapa 60-vuotiaana vielä "vain" avovaimo.

      No, meillä on siis asia ratkaistu niin, että naimisiin mennään yhteisellä sopimuksella aikaisintaan kun minä olen 40v ja viimeistään kun mitä olen 50v. Mies saa sitten sillä välillä miettiä, että koska haluaa kosia.=D Nyt olemme eläneet yhdessä 4 vuotta ja minulla on ikää 38v. Vähintäänkin siis 6 vuoden suhde tulee olemaan avioliiton pohjalla, mutta uskon että vähän enemmänkin vuosia kertyy.

      Meillä on asiat hyvällä mallilla näin avoliitossakin, ja mitään julkista vouhotusta emme avioliitolla kaipaa. Luultavasti käymme maistraatissa ja nimiä emme vaihda. Kukaan tuskin edes huomaa sitten kun joskus naimisiin menemme.

      Yhteistä omaisuuttakin nyt on, mm. talo ja auto. Yhteinen elämä muutenkin, ja vahvasti ollaan tähän hommaan sitouduttu.

    • kcjufidklwjnssj

      Huohhh.... sama vika rahikaisella... En tajua mikä nuita nykyaijan miehiä vaivaa....

    • åpoökljui

      Miksi ihmeessä on pakko päästä naimisiin? Mitä se muuttaa? Jos on yhteistä omaisuutta, tehkää testamentti, silloin ei ole kellään ulkopuolisella mitään sanomista asiaan, jos/kun toinen teistä kuolee. Lapsi perii teidät olitte naimisissa tai ette, siitä ei tarvitse huolta kantaa.

      • testamentti

        Testamentit eivät ole vedenpitäviä. No, jos on mukula, niin sehän perii ilman testamenttiakin. Mutta jos ei ole lapsia, mutta on ahneita sukulaisia, testamentti on vain pala paperia ja sillehän saattaa tapahtua mitä tahansa.

        Tai sitten sitä ei koskaan ehditä edes tekemään ennen kuin toisen kuolema korjaa. Kuolla kun voi ihan milloin tahansa.


    • Syödä_kakku_vai_säästää

      Avopuolisosi ei ole halukas sitoutumaan sinuun loppuikäkseen. Siksi hän ei halua naimisiin. Yksinkertaista.

      • mekkk

        Ei pidä paikkaansa kosak miehenä olen ollut saman nasien kanssa yli 25v ja yksi lapsi joka jo 20v. Kihloissa oltu melekin saman verran ja joskus ole ehdotellut että mentäskö jo naimisiin koska asumisoikeus olisi paremmin suojattu sitten kun toisesta aika korjaa mutta kaikki aikanaan.


      • Sitoutumiskammoinenko

        No miksi ette sitten mene naimisiin? Pelottaako "lopullinen" sitoutuminen?


    • SoffallaKosittu

      Meillä homma meni niin päin, että parin vuoden seurustelun jälkeen mies "ilmoitti" että "I suppose you know that one day I am going to ask you to marry me". Siitä vajaan vuoden päästä sitten "virallisesti" kosi ja siltä istumalta sovittiin hääpäivä (näin tapana silloisessa asuinmaassamme: kihlauksesta kuultuaan kaikki kysyvät välittömästi päivämäärää, eli sellaisen "ikuisuuskihlaukset" ei oiekin käy). Varsinainen kosinta tapahtui proosallisesti kun löhöiltiin sohvalla ja katsottiin telkkaria :-) Mies kertoi jälkeenpäin kyllä suunnitelleensa kaikenlaisia romanttisia järjestelyjä, kuten suomenreissulla minulle tärkeällä lapsuuspaikallani tms., mutta sitten silloin kuulemma tuli sellainen fiilis että tässä ja nyt! Minua ei romanttisen rekvisiitan puuttuminen lainkaan haitannut, pikemminkin oli aika imartelevaa, että mies ei vaan yhtäkkiä enää jaksanut odottaa :-)

    • Juristirouva

      Avioliitto on vakuutus ja turva. Avoliitto ei ole mitään.

    • Meduusahyytelö

      Minusta olisi ihan aiheellista keskustella suoraan asiasta.
      Keskustelitteko naimisiin menosta ennen yhteisen asunnon ja lapsen hankkimista?
      Haluaako mies sitoutua sinuun vai onko hän sillä asenteella kanssasi, että katsotaan, nyt, mitä tästä tulee...?
      Sinulla on oikeus saada tietää, missä mennään ja onko hän ihan tosissaan sinun suhteesi vai haluaako hän pitää vielä takaportin auki?

    • 8645312

      Miksi olet alkanu tekemään perhettä ennen kuin olet selvittäny noi asiat. Taas yksi joka ei ole ajatellu järellä mitä tekee.
      Jos et muuta keksi niin kosi.

    • sande16

      Itse kosin exääni lähettämällä hänen työpaikkallensa kortin, jossa kysin häntä miehekseni (en muista tarkasti, koska aikaa 5-vuotta). Mies suuttui, koska olisi itse halunut kosia omalla tavallaan aikanaan, eli sain hamekankaan. Nykyinen tuli töistä kotia 4-vuotta sitten (siis mentiin kihloihin 4-vuotta sitten) ja kosi minua. Itse olin kotona kuuntelemassa korvalappustereoilla musiikkia ja kutomassa, kun mieheni siis tuli töistä ja polvistui eteeni. Hän odotti, että lopetan kutomisen ja otan kuulokkeet korvilta ja sen jälkeen kysyi, että tulenko hänelle vaimoksi. Minun suostumuksellani mentiin kihloihin ja kihloissa siis kohta 4-vuotta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1625
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1066
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe