Vaatiko akka sinutkin mies ostamaan kuplahintaisen läävän??????

Sami Mattus

Vaatiko akka sinutkin mies ostamaan kuplahintaisen lahopaskatalon...olisit ees rakentanu ite...hölmö!

Nyt työpaikka on epävarma ja pa.ska haisee sun ripulisissa housuissa sitä ei auta ees sun velaksi ostama DACIA, SKODA tai KIA

LOLLLL!

47

272

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luki.

      Ei kannata itse rakentaa,antaa vaan muiden rakentaa,nythän ei saa edes omiaan se joka rakensi 2012 vuoden tienoilla 20% tekee tappioa ehkä jopa enmmänkin.

      Eli ei kannata rakentaa,antaa muiden myydä tappiolla.

      • höpö höpö

        Itse rakentamalla saa EDULLISIMMIN asunnon !

        Rakennuttaminen maksaa ja kupla hinta maksaa vieläkin enemmän. Luulisi Lukin tietävän ?!?!?!?


      • höpö höpö kirjoitti:

        Itse rakentamalla saa EDULLISIMMIN asunnon !

        Rakennuttaminen maksaa ja kupla hinta maksaa vieläkin enemmän. Luulisi Lukin tietävän ?!?!?!?

        No ei kyllä saa.

        Jos omalle työlle laskee varovasti vaikka 20 euroa tunnilta hintaa, niin halvemmaksi tulee useimmiten palkata ammattilainen kuin tehdä itse. Sen verran paljon on vauhdissa eroa.

        Jos omalle työlle ei laske arvoa, niin sitten ei kyllä ole ilman lottovoittoa varaa rakentaakaan...


      • en ymmärtänyt
        The_Rat kirjoitti:

        No ei kyllä saa.

        Jos omalle työlle laskee varovasti vaikka 20 euroa tunnilta hintaa, niin halvemmaksi tulee useimmiten palkata ammattilainen kuin tehdä itse. Sen verran paljon on vauhdissa eroa.

        Jos omalle työlle ei laske arvoa, niin sitten ei kyllä ole ilman lottovoittoa varaa rakentaakaan...

        Nyt pääsi rotalta kunnon aivopieru.

        Miksi omalle työlle pitäisi laskea jotain hintaa ???

        Itse juuri olen rakentanut (muutettu vuosi sitten) joka jatkuu vielä vuoden pari. Rakentaminen on kuin huippu hyvä harrastus. Siitä vaikka maksaa jotta pääsee tekemään. Itse kuitenkin tienaan tässä melkoisesti kun asunto on valmis ja jos se joskus myydään. Eilenkin rakentelin parveketta lämpimässä auringonpaisteessa, aamulla töihin ajaessa suunnittelin seuraavaa työvaihetta siinä ja nyt jo sormet syyhyää että tulisi se iltapäivä ja pääsisi takaisin rakentamaan. Vauhti on paljon hitaamaa kyllä kuin ammattimiehillä, mutta mitä väliä. Ei tässä tarvitse laskea tunteja ja päiviä. Sen kuitenkin tiedän, että minä maksan yli 100 000 euroa vähemmän omista neliöistä kuin naapuri joka osti valmistalopaketin. Mutta naapuri tykkääkin golffata, minä taas rakentamisesta.


      • omakas
        en ymmärtänyt kirjoitti:

        Nyt pääsi rotalta kunnon aivopieru.

        Miksi omalle työlle pitäisi laskea jotain hintaa ???

        Itse juuri olen rakentanut (muutettu vuosi sitten) joka jatkuu vielä vuoden pari. Rakentaminen on kuin huippu hyvä harrastus. Siitä vaikka maksaa jotta pääsee tekemään. Itse kuitenkin tienaan tässä melkoisesti kun asunto on valmis ja jos se joskus myydään. Eilenkin rakentelin parveketta lämpimässä auringonpaisteessa, aamulla töihin ajaessa suunnittelin seuraavaa työvaihetta siinä ja nyt jo sormet syyhyää että tulisi se iltapäivä ja pääsisi takaisin rakentamaan. Vauhti on paljon hitaamaa kyllä kuin ammattimiehillä, mutta mitä väliä. Ei tässä tarvitse laskea tunteja ja päiviä. Sen kuitenkin tiedän, että minä maksan yli 100 000 euroa vähemmän omista neliöistä kuin naapuri joka osti valmistalopaketin. Mutta naapuri tykkääkin golffata, minä taas rakentamisesta.

        Kyllä se aivopieru pääsi sinulta.
        Tietenkin jos oikein nauttii rakentamisesta, niin mikäs siinä. Kuitenkin onnekkailla on leipätyönsä, josta nauttii enemmän kuin rakentamisesta ja josta maksetaan yli 20e / h. Tuollaisen Onnekkaan ei kannata alkaa itse nikkaroimaan, vaan keskittyä ammattiinsa.

        Jos rakentaminen toisaalta on suurin nautintosi, niin kannattaisi varmaan alkaa tekemään sitä ihan työkseen.


      • en ymmärtänyt kirjoitti:

        Nyt pääsi rotalta kunnon aivopieru.

        Miksi omalle työlle pitäisi laskea jotain hintaa ???

        Itse juuri olen rakentanut (muutettu vuosi sitten) joka jatkuu vielä vuoden pari. Rakentaminen on kuin huippu hyvä harrastus. Siitä vaikka maksaa jotta pääsee tekemään. Itse kuitenkin tienaan tässä melkoisesti kun asunto on valmis ja jos se joskus myydään. Eilenkin rakentelin parveketta lämpimässä auringonpaisteessa, aamulla töihin ajaessa suunnittelin seuraavaa työvaihetta siinä ja nyt jo sormet syyhyää että tulisi se iltapäivä ja pääsisi takaisin rakentamaan. Vauhti on paljon hitaamaa kyllä kuin ammattimiehillä, mutta mitä väliä. Ei tässä tarvitse laskea tunteja ja päiviä. Sen kuitenkin tiedän, että minä maksan yli 100 000 euroa vähemmän omista neliöistä kuin naapuri joka osti valmistalopaketin. Mutta naapuri tykkääkin golffata, minä taas rakentamisesta.

        > Miksi omalle työlle pitäisi laskea jotain hintaa ???

        Koska sen ajan, jonka kuluttaa rakennustyömaalla, voi kuluttaa myös töissä joista maksetaan. Tai vapaalla, josta useimmat ovat myös valmiita maksamaan. Minusta 20 e/h on aika maltillinen tuntihinta omalle työlle.

        Ainut plussa omassa työssä on, ettei siitä (vielä) tarvitse maksaa veroja.


      • höpö höpö
        The_Rat kirjoitti:

        > Miksi omalle työlle pitäisi laskea jotain hintaa ???

        Koska sen ajan, jonka kuluttaa rakennustyömaalla, voi kuluttaa myös töissä joista maksetaan. Tai vapaalla, josta useimmat ovat myös valmiita maksamaan. Minusta 20 e/h on aika maltillinen tuntihinta omalle työlle.

        Ainut plussa omassa työssä on, ettei siitä (vielä) tarvitse maksaa veroja.

        Et näemmä ymmärtänyt lukemaasi;

        "Koska sen ajan, jonka kuluttaa rakennustyömaalla, voi kuluttaa myös töissä joista maksetaan"

        TOTTAKAI silloin jos pelkästään rakennat, mutta minä ja moni muu hartiapankki rakenta KÄY TÖISSÄ ja RAKENTAA SAMAAN AIKAAN.
        Rahaa rakentamiseen saan töistä ja aika rakentamiseen otetaan omasta vapaa-ajasta iltaisin ja viikon loppuisin.

        En ole kuullut ketään jolle olisi maksettu jotain vapaa-ajastaan. Yleensä se menee toisinpäin, vapaalla kulutetaan ne töistä tienatut rahat. Niini minäkin kulutan ne rakentamiseen, mutta saan ne komeasti takaisin jos/kun joskus myyn omakotitalon.

        Ymmärsitkö nyt ??? Vai väännetäänkö vielä rautalangasta ???


      • omakas
        höpö höpö kirjoitti:

        Et näemmä ymmärtänyt lukemaasi;

        "Koska sen ajan, jonka kuluttaa rakennustyömaalla, voi kuluttaa myös töissä joista maksetaan"

        TOTTAKAI silloin jos pelkästään rakennat, mutta minä ja moni muu hartiapankki rakenta KÄY TÖISSÄ ja RAKENTAA SAMAAN AIKAAN.
        Rahaa rakentamiseen saan töistä ja aika rakentamiseen otetaan omasta vapaa-ajasta iltaisin ja viikon loppuisin.

        En ole kuullut ketään jolle olisi maksettu jotain vapaa-ajastaan. Yleensä se menee toisinpäin, vapaalla kulutetaan ne töistä tienatut rahat. Niini minäkin kulutan ne rakentamiseen, mutta saan ne komeasti takaisin jos/kun joskus myyn omakotitalon.

        Ymmärsitkö nyt ??? Vai väännetäänkö vielä rautalangasta ???

        Et ole ikinä kuullut ylitöistä, kakkostyöstä tai yrittäjyydestä? Entä halusta rentoutua? Viimeisin tarkoittaa heitä, jotka eivät rentoudu raksalla.


      • sijoittaja
        höpö höpö kirjoitti:

        Et näemmä ymmärtänyt lukemaasi;

        "Koska sen ajan, jonka kuluttaa rakennustyömaalla, voi kuluttaa myös töissä joista maksetaan"

        TOTTAKAI silloin jos pelkästään rakennat, mutta minä ja moni muu hartiapankki rakenta KÄY TÖISSÄ ja RAKENTAA SAMAAN AIKAAN.
        Rahaa rakentamiseen saan töistä ja aika rakentamiseen otetaan omasta vapaa-ajasta iltaisin ja viikon loppuisin.

        En ole kuullut ketään jolle olisi maksettu jotain vapaa-ajastaan. Yleensä se menee toisinpäin, vapaalla kulutetaan ne töistä tienatut rahat. Niini minäkin kulutan ne rakentamiseen, mutta saan ne komeasti takaisin jos/kun joskus myyn omakotitalon.

        Ymmärsitkö nyt ??? Vai väännetäänkö vielä rautalangasta ???

        "Niini minäkin kulutan ne rakentamiseen, mutta saan ne komeasti takaisin jos/kun joskus myyn omakotitalon."

        Vapaa-ajalla voi tehdä helpommallakin sitä rahaa kuin raksalla. Esim. the Rat sijoittaa asuntoihin, moni sijoittaa pörssiin, jotkut uusiin yrityksiin, metsään, peleihin jne. On monta hyvää tapaa yhdistää hyvä harrastus ja ansainta mahdollisuus.


      • lässyttäjä
        The_Rat kirjoitti:

        No ei kyllä saa.

        Jos omalle työlle laskee varovasti vaikka 20 euroa tunnilta hintaa, niin halvemmaksi tulee useimmiten palkata ammattilainen kuin tehdä itse. Sen verran paljon on vauhdissa eroa.

        Jos omalle työlle ei laske arvoa, niin sitten ei kyllä ole ilman lottovoittoa varaa rakentaakaan...

        miksi omalle työlle pitäisi maksaa 20e tunti.laskutatko muijaasukin panemisesta? vai palkkaatko siihen AMMATTILAISEN? ehkä sun onnettoman runkkarin pitääkin...


      • omahakas
        lässyttäjä kirjoitti:

        miksi omalle työlle pitäisi maksaa 20e tunti.laskutatko muijaasukin panemisesta? vai palkkaatko siihen AMMATTILAISEN? ehkä sun onnettoman runkkarin pitääkin...

        Toivottavasti paneminen on muijalleni suurempi nautinto kuin raksaduuni. Eikä siinä tuntia mene kuitenkaan.


      • hmmm...
        en ymmärtänyt kirjoitti:

        Nyt pääsi rotalta kunnon aivopieru.

        Miksi omalle työlle pitäisi laskea jotain hintaa ???

        Itse juuri olen rakentanut (muutettu vuosi sitten) joka jatkuu vielä vuoden pari. Rakentaminen on kuin huippu hyvä harrastus. Siitä vaikka maksaa jotta pääsee tekemään. Itse kuitenkin tienaan tässä melkoisesti kun asunto on valmis ja jos se joskus myydään. Eilenkin rakentelin parveketta lämpimässä auringonpaisteessa, aamulla töihin ajaessa suunnittelin seuraavaa työvaihetta siinä ja nyt jo sormet syyhyää että tulisi se iltapäivä ja pääsisi takaisin rakentamaan. Vauhti on paljon hitaamaa kyllä kuin ammattimiehillä, mutta mitä väliä. Ei tässä tarvitse laskea tunteja ja päiviä. Sen kuitenkin tiedän, että minä maksan yli 100 000 euroa vähemmän omista neliöistä kuin naapuri joka osti valmistalopaketin. Mutta naapuri tykkääkin golffata, minä taas rakentamisesta.

        ""Miksi omalle työlle pitäisi laskea jotain hintaa ???""

        Kyllä omalle työlle on hinta. Itse aina niin laskenut että jos vapaa ajastini teen jotain työtä niin sen arvo on noin 30 euroa/tunti. Senpä takia en ole edes itse vaihtanut autojen renkaita yli kymmeneen vuoteen kun eräs paikka vaihtaa 15 eurolla...Minulta menisi tunti siihen joten halvemmalla pääsen..


    • Luki.
      • uusia tapoja

        Teollisuustyöt alkavat olla jo vanhanaikaisia, automaatio ja robotit hoitavat hommat ja jos ihmistövoimaa vielä tarvitaan niin tuotanto siirretään aasiaan. Nyt pitää keksiä muita tapoja kehittää rahaa, pörssissä pelaillenkin sitä voi yrittää.


    • lopuilla köyttä

      Ei paljon naurata kahdensadan tonnin asuntolainan kanssa kun työt lähtee alta.

      • "Ei paljon naurata kahdensadan tonnin asuntolainan kanssa kun työt lähtee alta."

        Joo ei naurata, ei. Mutta toisinkuin vuokralla asuja, omassaan asuva voi vaikkapa myydä asunnon ja jää rahaa. Tai etsiä uuden työpaikan.
        Ei paljon naurattaisi, jos olisi vain 300 vuokrakuittia, köyteenkään varaa edes..


      • whoknowswins
        laupias60 kirjoitti:

        "Ei paljon naurata kahdensadan tonnin asuntolainan kanssa kun työt lähtee alta."

        Joo ei naurata, ei. Mutta toisinkuin vuokralla asuja, omassaan asuva voi vaikkapa myydä asunnon ja jää rahaa. Tai etsiä uuden työpaikan.
        Ei paljon naurattaisi, jos olisi vain 300 vuokrakuittia, köyteenkään varaa edes..

        Kemiönsaarta lama on potkinut rumasti. Ensin loppui Taalintehtaan lankavalssaamo pari vuotta sitten ja nyt lukkopaja supistaa.

        Mitään, ei niin yhtään mitään tule tilalle. En muista tuolla juuri vuokra-asuntoja olevan, joten ihan omistusasumisen hintarommi iskee niskaan lopputilin saaneille. Sukupolvesta toiseen noissa tehtaissa työskennelleet ovat kaikki juurtuneita omistusasujia. He eivät ole pätkätöihin tottuneita vuokra-asujia.


      • skördä
        whoknowswins kirjoitti:

        Kemiönsaarta lama on potkinut rumasti. Ensin loppui Taalintehtaan lankavalssaamo pari vuotta sitten ja nyt lukkopaja supistaa.

        Mitään, ei niin yhtään mitään tule tilalle. En muista tuolla juuri vuokra-asuntoja olevan, joten ihan omistusasumisen hintarommi iskee niskaan lopputilin saaneille. Sukupolvesta toiseen noissa tehtaissa työskennelleet ovat kaikki juurtuneita omistusasujia. He eivät ole pätkätöihin tottuneita vuokra-asujia.

        "Sukupolvesta toiseen noissa tehtaissa työskennelleet ovat kaikki juurtuneita omistusasujia. He eivät ole pätkätöihin tottuneita vuokra-asujia."

        Jos on sukupolvesta toiseen asuttu omassa niin silloin on myös perittyä omaisuutta.


      • whoknowswins
        skördä kirjoitti:

        "Sukupolvesta toiseen noissa tehtaissa työskennelleet ovat kaikki juurtuneita omistusasujia. He eivät ole pätkätöihin tottuneita vuokra-asujia."

        Jos on sukupolvesta toiseen asuttu omassa niin silloin on myös perittyä omaisuutta.

        Kyllä, omakotitalo saarella, jonne ei enää töitä tule. Kemiöstä saa sadalla tonnilla ison ja hyvän talon.


      • hmmm...
        whoknowswins kirjoitti:

        Kemiönsaarta lama on potkinut rumasti. Ensin loppui Taalintehtaan lankavalssaamo pari vuotta sitten ja nyt lukkopaja supistaa.

        Mitään, ei niin yhtään mitään tule tilalle. En muista tuolla juuri vuokra-asuntoja olevan, joten ihan omistusasumisen hintarommi iskee niskaan lopputilin saaneille. Sukupolvesta toiseen noissa tehtaissa työskennelleet ovat kaikki juurtuneita omistusasujia. He eivät ole pätkätöihin tottuneita vuokra-asujia.

        Kemiönsaaren asukkailla se ongelma että talot usein rakennettu suvun maille hallinta oikeudella eikä sukulaiset edes anna lupaa myydä talo joten loukussa on....


    • se siitä

      Ostettiin talo, ihan ok kunnossa. Kuntotutkimus tehty ja piilovirhevakuutus saatu. Paljon käyttämätöntä rakennusoikeutta jäljellä.

      Työpaikka on varma tällä alalla.

      En pasko housuun, ei kuulu tapoihini.

      Autoni ei ole mikään noista. Eikä siitä myöskään ole velkaa.

    • Luki.

      "Kuntotutkimus tehty ja piilovirhevakuutus saatu."

      Ihan hyvä kaikkineen.tosin noilla ei ole mitään virkaa todellisuudessa kun ja jos ongelmia ilmenee vuosien päästä.

      Eli noissa maksaa ilmaa ja tyhjän takia.

      Pankkihan saattaa vaatia kuntoarvioin joten se on pakko.

      Ilman rakenteiden aavamista kyseessä ei ole oikea kuntotutkimus,lisäksi nämä veijarit mittaavat enimmäkseen kylpyhuoneita joissa todelliset viat eivät ole ne on yleensä ihan kunnossa.

      Joten ihmisiä kus-taan silmään 100/0 ja rahat pois ja hyvä mieli kaupanpäälle.

      • se siitä

        Pankki ei vaatinut tutkimusta. Se ei maksanut mitään, koska vaadin sen kaupan ehdoksi joka taasen tarkoitti sitä että myyjä sen teetätti omilla rahoillaan ennenkuin sai minulta pennin jeniä.

        Teimme siis esisopimuksen, jonka ehtona oli tuo tutkimus ja siinä mahdollisesti ilmenneiden asioiden sopiminen.

        Pääsimme sopimukseen, jonka jälkeen rahat vasta rahat siirtyi omistajalle.

        Eli meillä oli ensin hinta, jonka jälkeen vasta toin esille tuon tutkimuksen. Joten hän ei ole edes voinut sitä piilottaa hintaan.

        Sinä olet siis sitä mieltä että meidän olisi ehdottamasti pitänyt tämä kauppa toteuttaa ilman tutkimusta?


      • Luki.
        se siitä kirjoitti:

        Pankki ei vaatinut tutkimusta. Se ei maksanut mitään, koska vaadin sen kaupan ehdoksi joka taasen tarkoitti sitä että myyjä sen teetätti omilla rahoillaan ennenkuin sai minulta pennin jeniä.

        Teimme siis esisopimuksen, jonka ehtona oli tuo tutkimus ja siinä mahdollisesti ilmenneiden asioiden sopiminen.

        Pääsimme sopimukseen, jonka jälkeen rahat vasta rahat siirtyi omistajalle.

        Eli meillä oli ensin hinta, jonka jälkeen vasta toin esille tuon tutkimuksen. Joten hän ei ole edes voinut sitä piilottaa hintaan.

        Sinä olet siis sitä mieltä että meidän olisi ehdottamasti pitänyt tämä kauppa toteuttaa ilman tutkimusta?

        No itse lähde tutkituttamaan ennen kauppaa,mikäli kohde on juuri oikea eli ei ole aikaa sellaiseen spekulointiin,minä kun ostan niin ostan todella rivakasti.

        Sitä jäin kyllä miettimään että mistä maasta ostit kun kerroit penneistä ja jenistä?

        Tämä jäi kyllä ihan hämärän peittoon,miten noissa maissa se kuntokartoitus oikein muuten toimiikaan,voi olla hivenen toisenlainen kuin suomessa,tosin ei se täälläkään ole hyvä mikäli ei ole rakenteita auottu ja etenkin tutkittu.


      • se siitä
        Luki. kirjoitti:

        No itse lähde tutkituttamaan ennen kauppaa,mikäli kohde on juuri oikea eli ei ole aikaa sellaiseen spekulointiin,minä kun ostan niin ostan todella rivakasti.

        Sitä jäin kyllä miettimään että mistä maasta ostit kun kerroit penneistä ja jenistä?

        Tämä jäi kyllä ihan hämärän peittoon,miten noissa maissa se kuntokartoitus oikein muuten toimiikaan,voi olla hivenen toisenlainen kuin suomessa,tosin ei se täälläkään ole hyvä mikäli ei ole rakenteita auottu ja etenkin tutkittu.

        Sanotaan näin että kyllä tässä jonkilaisen koulutuksen tälle alalle olen saanut, kävin itse kohteessa 3 kertaa.

        Siellä oli todella hyvin valmiiksi huoltoluukkuja joista pääsi asioita toteamaan ihan silmämääräisesti sekä endoskoopilla. Lisäksi tehtiin 5 luukkua lisää, joista sama homma.

        Markätilat kellarissa ja kellari kokonaan kiviaineinen. Kunto hyvä, yksi reikä tehtiin ja todettiin lisäreikientekemisen olevan tarpeetonta.

        Mitä tohon kommenttiin penneistä ja jeneistä tulee niin osoittaa vaan kuin h.e.l.v.e.t.i.n. yksinkertainen olet ja sinulle pitää kaikki selittää rautalangasta sekä-kangesta. Etkä silti tunnu hyvinkään usein ymmärtävän.


      • whoknowswins
        se siitä kirjoitti:

        Pankki ei vaatinut tutkimusta. Se ei maksanut mitään, koska vaadin sen kaupan ehdoksi joka taasen tarkoitti sitä että myyjä sen teetätti omilla rahoillaan ennenkuin sai minulta pennin jeniä.

        Teimme siis esisopimuksen, jonka ehtona oli tuo tutkimus ja siinä mahdollisesti ilmenneiden asioiden sopiminen.

        Pääsimme sopimukseen, jonka jälkeen rahat vasta rahat siirtyi omistajalle.

        Eli meillä oli ensin hinta, jonka jälkeen vasta toin esille tuon tutkimuksen. Joten hän ei ole edes voinut sitä piilottaa hintaan.

        Sinä olet siis sitä mieltä että meidän olisi ehdottamasti pitänyt tämä kauppa toteuttaa ilman tutkimusta?

        Jos näinä aikoina pääsee ok -talosta eroon vaikkapa vuoden 2010 hinta -15%, kannattaa myyjän ihan sutena maksaa se vajaan tonnin kuntokartoitus. Samalla myyjä saa paperin, josta näkee talon olleen kuiva myytäessä. Silloin pettyneen kuplaostajan keinot purkaa kauppa myöhemmin ovat minimaaliset.

        Kokemuksieni mukaan näitä nurkat kastelevia ja talon homehduttavia ostajia on aina lamassa. Ilman myyntihetken kuntokartoitusta myyjä on heikoilla.


      • se siitä
        whoknowswins kirjoitti:

        Jos näinä aikoina pääsee ok -talosta eroon vaikkapa vuoden 2010 hinta -15%, kannattaa myyjän ihan sutena maksaa se vajaan tonnin kuntokartoitus. Samalla myyjä saa paperin, josta näkee talon olleen kuiva myytäessä. Silloin pettyneen kuplaostajan keinot purkaa kauppa myöhemmin ovat minimaaliset.

        Kokemuksieni mukaan näitä nurkat kastelevia ja talon homehduttavia ostajia on aina lamassa. Ilman myyntihetken kuntokartoitusta myyjä on heikoilla.

        Kuitin nähneenä voin sanoa että summa alkoi nelosella ja siinä oli neljä numeroa.

        Ja jos yhtään olet seurannut oikeuskäsittelyjä niin sieltä voi todeta että jopa kuntotutkimuksen tekijä ja välittäjä voidaan yhteisvatuullisesti todeta jälkikäteen korvausvelvolliseksi. Edellisestä omistajasta puhumattakaan.

        Kotivakuutuksessani on oikeusturvavakuutus miljoonan asti että on tässä varaa käräjöidäkkin jos sikseen äityy.

        Mielenkiintoista täällä on havaita että jos joku jotain ostaa niin hänen ja kaikkien muiden talot ovat homeessa. Ja tämän vittäjän talo on tässä maassa ainut joka on terve kuin pukki :)

        Ottaako se niin luonnon päälle vai mistä tässä on kyse?


      • whoknowswins
        se siitä kirjoitti:

        Kuitin nähneenä voin sanoa että summa alkoi nelosella ja siinä oli neljä numeroa.

        Ja jos yhtään olet seurannut oikeuskäsittelyjä niin sieltä voi todeta että jopa kuntotutkimuksen tekijä ja välittäjä voidaan yhteisvatuullisesti todeta jälkikäteen korvausvelvolliseksi. Edellisestä omistajasta puhumattakaan.

        Kotivakuutuksessani on oikeusturvavakuutus miljoonan asti että on tässä varaa käräjöidäkkin jos sikseen äityy.

        Mielenkiintoista täällä on havaita että jos joku jotain ostaa niin hänen ja kaikkien muiden talot ovat homeessa. Ja tämän vittäjän talo on tässä maassa ainut joka on terve kuin pukki :)

        Ottaako se niin luonnon päälle vai mistä tässä on kyse?

        http://www.raksystems.fi/content/fi/2/49450512/1510/

        Tuo on kallis firma, mutta silti Etelä-Suomen 150 neliöinen talo tsekataan alta tonnilla.
        Käräjillä myyjän kuivat paperit ovat kiistaton näyttö siitä, että uusi asukas on toimillaan aiheuttanut vahingot. Välittäjä ei vastaa mistään ja kartoittaja on todistajan asemassa.

        Vakuutusyhtiösi päättää mistä käräjöidään oikeusturvavakuutuksen varoilla, et sinä.

        Toivottavasti et joudu hyväuskoisuutesi uhriks tämän laman jälkipyykeissä.


      • suoraan sormille
        whoknowswins kirjoitti:

        http://www.raksystems.fi/content/fi/2/49450512/1510/

        Tuo on kallis firma, mutta silti Etelä-Suomen 150 neliöinen talo tsekataan alta tonnilla.
        Käräjillä myyjän kuivat paperit ovat kiistaton näyttö siitä, että uusi asukas on toimillaan aiheuttanut vahingot. Välittäjä ei vastaa mistään ja kartoittaja on todistajan asemassa.

        Vakuutusyhtiösi päättää mistä käräjöidään oikeusturvavakuutuksen varoilla, et sinä.

        Toivottavasti et joudu hyväuskoisuutesi uhriks tämän laman jälkipyykeissä.

        Kannattaapa seurata niitä tuomioistuimien päätöksiä ja lopettaa vanhentuneen paskan jauhanta.........

        http://www.iisalmensanomat.fi/uutiset/yla-savo/asunnon-ostajan-asema-paranee/766927


      • whoknowswins
        suoraan sormille kirjoitti:

        Kannattaapa seurata niitä tuomioistuimien päätöksiä ja lopettaa vanhentuneen paskan jauhanta.........

        http://www.iisalmensanomat.fi/uutiset/yla-savo/asunnon-ostajan-asema-paranee/766927

        Tuossa oli myyjäpuoli huijannut ja hyväuskoinen ostaja ostanut. Yleensä asia on toisinpäin. Eli ostaja ostaa ilman kartoitusvaateita talon, johon myyjä ei ole teettänyt kartoitusta. Sitten jonkin ajan päästä aloitetaan korvausten mankuminen ja kaivetaan kaikki kosteudet esiin.

        Ehjän talon tietoisesti myyvä on vahvoilla kusettanutta ostajaa vastaan vain, jos hänellä on esittää kuivat tarkastuspöytäkirjat.
        Juuri näin lamassa asuntojen arvon pudotessa alkaa se vilunkiporukka pelaamaan ja yrittämään korvauksia tai kaupan purkua. He ovat tajunneet maksamansa kuplan ja yrittävät vetäytyä jälkikäteen kaupasta hyväuskoisen myyjän ymmärtämättömyyttä hyödyntäen. Pitää muistaa jokaisen 2008 jälkeen solmitun talokaupan olleen kuplakauppa. Nyt ja lähivuosina monenlaista kokeilijaa on liikkeellä. Varmasti myyjäpuolellakin, mutta ennen kaikkea taannoisissa ostajissa.

        Rupisimmat rintsikat ja vastaavat kannattaa aina myydä purkukuntoisina. Sellaisiahan ne ovatkin, jos totta puhutaan. Rehelliselle ostajalle tuolla määrittelyllä ei ole mitään väliä.


      • law and order
        whoknowswins kirjoitti:

        Tuossa oli myyjäpuoli huijannut ja hyväuskoinen ostaja ostanut. Yleensä asia on toisinpäin. Eli ostaja ostaa ilman kartoitusvaateita talon, johon myyjä ei ole teettänyt kartoitusta. Sitten jonkin ajan päästä aloitetaan korvausten mankuminen ja kaivetaan kaikki kosteudet esiin.

        Ehjän talon tietoisesti myyvä on vahvoilla kusettanutta ostajaa vastaan vain, jos hänellä on esittää kuivat tarkastuspöytäkirjat.
        Juuri näin lamassa asuntojen arvon pudotessa alkaa se vilunkiporukka pelaamaan ja yrittämään korvauksia tai kaupan purkua. He ovat tajunneet maksamansa kuplan ja yrittävät vetäytyä jälkikäteen kaupasta hyväuskoisen myyjän ymmärtämättömyyttä hyödyntäen. Pitää muistaa jokaisen 2008 jälkeen solmitun talokaupan olleen kuplakauppa. Nyt ja lähivuosina monenlaista kokeilijaa on liikkeellä. Varmasti myyjäpuolellakin, mutta ennen kaikkea taannoisissa ostajissa.

        Rupisimmat rintsikat ja vastaavat kannattaa aina myydä purkukuntoisina. Sellaisiahan ne ovatkin, jos totta puhutaan. Rehelliselle ostajalle tuolla määrittelyllä ei ole mitään väliä.

        Mutta justiisahan sinä väitit että vastuussa ei ole ketään ja kuntotutkimuksella ei ole mitään merkitystä.

        Mitäs jos päivittäisit nuo tietosi koskien asuntokauppaa 2010 luvulle ja lopettaisit disinformaation jakamisen täällä piste

        Tosin kun lukee näitä sinun tekstejä ei voi välttyä siltä ajatukselta että teet tuon tarkoituksella. Kuplat ja muut hörinät vuodesta xyz tämän jo todistavat piste


      • whoknowswins
        law and order kirjoitti:

        Mutta justiisahan sinä väitit että vastuussa ei ole ketään ja kuntotutkimuksella ei ole mitään merkitystä.

        Mitäs jos päivittäisit nuo tietosi koskien asuntokauppaa 2010 luvulle ja lopettaisit disinformaation jakamisen täällä piste

        Tosin kun lukee näitä sinun tekstejä ei voi välttyä siltä ajatukselta että teet tuon tarkoituksella. Kuplat ja muut hörinät vuodesta xyz tämän jo todistavat piste

        Viimeisin kiinteistömyyntini on kesältä 2013 ja tiedän aivan hyvin sen kiukuttavan ostajaa hintojen alati nyt pudotessa. Siksi teetin tarkastukset ihan oma-aloitteisesti, jotta ostaja harkitsee kahdesti, ennen kuin aloittaa sen marisemisen talon mukamas vioista.
        Yli 4000 euron kartoitushinta on paskapuhetta. Se tarkoittaisi viikon hommaa satasen tuntiveloituksella! Todellisuudessa homma hoituu päivässä raportin kirjoituksineen.
        Jos tutkimuksessa vikoja ilmenee, ne tulee itse korjauttaa ja tarkastuttaa sen jälkeen kohta uudelleen. Näin se on halvinta myyjälle, eikä jälkeenpäin päästä vinkumaan mistään.
        Asenteesi tässä viestiketjussa viittaa juuri kuplanmaksajan statuksen tiedostamiseen.


      • Joskus isäntä
        whoknowswins kirjoitti:

        Viimeisin kiinteistömyyntini on kesältä 2013 ja tiedän aivan hyvin sen kiukuttavan ostajaa hintojen alati nyt pudotessa. Siksi teetin tarkastukset ihan oma-aloitteisesti, jotta ostaja harkitsee kahdesti, ennen kuin aloittaa sen marisemisen talon mukamas vioista.
        Yli 4000 euron kartoitushinta on paskapuhetta. Se tarkoittaisi viikon hommaa satasen tuntiveloituksella! Todellisuudessa homma hoituu päivässä raportin kirjoituksineen.
        Jos tutkimuksessa vikoja ilmenee, ne tulee itse korjauttaa ja tarkastuttaa sen jälkeen kohta uudelleen. Näin se on halvinta myyjälle, eikä jälkeenpäin päästä vinkumaan mistään.
        Asenteesi tässä viestiketjussa viittaa juuri kuplanmaksajan statuksen tiedostamiseen.

        Itsehän en kiinteistöä ostaisi, jos en olisi tutkimuksissa paikalla, vaikka myyjä olisi 4000 euroa maksanut.


      • whoknowswins kirjoitti:

        Viimeisin kiinteistömyyntini on kesältä 2013 ja tiedän aivan hyvin sen kiukuttavan ostajaa hintojen alati nyt pudotessa. Siksi teetin tarkastukset ihan oma-aloitteisesti, jotta ostaja harkitsee kahdesti, ennen kuin aloittaa sen marisemisen talon mukamas vioista.
        Yli 4000 euron kartoitushinta on paskapuhetta. Se tarkoittaisi viikon hommaa satasen tuntiveloituksella! Todellisuudessa homma hoituu päivässä raportin kirjoituksineen.
        Jos tutkimuksessa vikoja ilmenee, ne tulee itse korjauttaa ja tarkastuttaa sen jälkeen kohta uudelleen. Näin se on halvinta myyjälle, eikä jälkeenpäin päästä vinkumaan mistään.
        Asenteesi tässä viestiketjussa viittaa juuri kuplanmaksajan statuksen tiedostamiseen.

        Nyt on angstia ilmassa..

        Jos 4tuhatta saadaan menemään kuntokartoitukseen, onhan siinä jo kuplaa.
        1 reikä betoniin täyttö, ei kovin iso homma, kyllä tuon ammattimies tekee päivässä niiden muiden tarkastusten kanssa ja jopa ne uudet luukutkin.

        Sanoisin, että on pska-puhetta, että nyt lähdetään huvikseen riitelemään kun "huomattu että maksettu liikaa"

        Itsellä ei tulisi kyllä mieleenkään, tosin eipä tässä ole ollut syytäkään. Hinnasta voidaan aina spekuloida ja viivytystaktiikalla olisi voinut saada jokusen tonnin hinnasta poiskin, mutta todennäköisimmin kauppoja ei olisi syntynyt kovemmalla hinnalla viivyttämälläkään.
        Ostettaessa hintapyyntö oli linjassa alueeseen, josta tinkaamalla v2009 yli 10% pois.
        Ikilainaa on vielä.


      • se siitä
        laupias60 kirjoitti:

        Nyt on angstia ilmassa..

        Jos 4tuhatta saadaan menemään kuntokartoitukseen, onhan siinä jo kuplaa.
        1 reikä betoniin täyttö, ei kovin iso homma, kyllä tuon ammattimies tekee päivässä niiden muiden tarkastusten kanssa ja jopa ne uudet luukutkin.

        Sanoisin, että on pska-puhetta, että nyt lähdetään huvikseen riitelemään kun "huomattu että maksettu liikaa"

        Itsellä ei tulisi kyllä mieleenkään, tosin eipä tässä ole ollut syytäkään. Hinnasta voidaan aina spekuloida ja viivytystaktiikalla olisi voinut saada jokusen tonnin hinnasta poiskin, mutta todennäköisimmin kauppoja ei olisi syntynyt kovemmalla hinnalla viivyttämälläkään.
        Ostettaessa hintapyyntö oli linjassa alueeseen, josta tinkaamalla v2009 yli 10% pois.
        Ikilainaa on vielä.

        Luetteko te näitä viestejä ollenkaan vai kommentoitteko yksittäisiä onelineireita jonkun välivedosta.

        Sanoin jo ensimmäisessä kommentissa että kuntotutkimus tehty ja piilovirhevakuutus saatu. Kuitti tästä minulla on koska olen se mahdollinen edunsaaja. Kuitin loppusaldo on reilut neljä tonnia. Ja minullehan tämä on ihan sama vaikka tutkimus ja vakuutus olisi maksanut satatonnia koska minä en siitä maksanut sitä kuuluisaa pennin jeniä, mitä jo meidän lucky luki piti mahdottomana koska kyseistä valuuttaa ei ole olemassakaan.

        Ja kuten sanoin myös että olen käynyt 3 kertaa tutkimassa taloa ja yksi näistä kerroista oli olla mukana kuntotutkimuksessa.

        Kun kiisteistä on tutkittu perinpohjaisesti niin tämän jälkeen ollaan tilanteessa että viat ovat sitten niitä piileviä jonka jälkeen vastuu kysymyksissä et ole enää yksin. Ostajan asema alkaa tänäpäivänä olemaan erittäin hyvä kuten viimeisimmät oikeuden päätökset antaa ymmärtää.

        Täällä on ihme asenne että ei voi olla, puhut p.a.s.k.a.a. jne.........Onko tosiaan niin että ottaa koville vai mistä se vanne kiristää päätä?

        Kaapikaa se hiekka jo pois sieltä v.i.t.u.s.t.a.n.n.e. jos noin ahistaa.......


      • mööööö
        se siitä kirjoitti:

        Luetteko te näitä viestejä ollenkaan vai kommentoitteko yksittäisiä onelineireita jonkun välivedosta.

        Sanoin jo ensimmäisessä kommentissa että kuntotutkimus tehty ja piilovirhevakuutus saatu. Kuitti tästä minulla on koska olen se mahdollinen edunsaaja. Kuitin loppusaldo on reilut neljä tonnia. Ja minullehan tämä on ihan sama vaikka tutkimus ja vakuutus olisi maksanut satatonnia koska minä en siitä maksanut sitä kuuluisaa pennin jeniä, mitä jo meidän lucky luki piti mahdottomana koska kyseistä valuuttaa ei ole olemassakaan.

        Ja kuten sanoin myös että olen käynyt 3 kertaa tutkimassa taloa ja yksi näistä kerroista oli olla mukana kuntotutkimuksessa.

        Kun kiisteistä on tutkittu perinpohjaisesti niin tämän jälkeen ollaan tilanteessa että viat ovat sitten niitä piileviä jonka jälkeen vastuu kysymyksissä et ole enää yksin. Ostajan asema alkaa tänäpäivänä olemaan erittäin hyvä kuten viimeisimmät oikeuden päätökset antaa ymmärtää.

        Täällä on ihme asenne että ei voi olla, puhut p.a.s.k.a.a. jne.........Onko tosiaan niin että ottaa koville vai mistä se vanne kiristää päätä?

        Kaapikaa se hiekka jo pois sieltä v.i.t.u.s.t.a.n.n.e. jos noin ahistaa.......

        Taitaa ahdistaa sinua aika pahasti, joten kaavi vaan omaa V:ttuasi, turha täällä keksiä noita tarinoita, sairas kun olet.


      • whoknowswins
        se siitä kirjoitti:

        Luetteko te näitä viestejä ollenkaan vai kommentoitteko yksittäisiä onelineireita jonkun välivedosta.

        Sanoin jo ensimmäisessä kommentissa että kuntotutkimus tehty ja piilovirhevakuutus saatu. Kuitti tästä minulla on koska olen se mahdollinen edunsaaja. Kuitin loppusaldo on reilut neljä tonnia. Ja minullehan tämä on ihan sama vaikka tutkimus ja vakuutus olisi maksanut satatonnia koska minä en siitä maksanut sitä kuuluisaa pennin jeniä, mitä jo meidän lucky luki piti mahdottomana koska kyseistä valuuttaa ei ole olemassakaan.

        Ja kuten sanoin myös että olen käynyt 3 kertaa tutkimassa taloa ja yksi näistä kerroista oli olla mukana kuntotutkimuksessa.

        Kun kiisteistä on tutkittu perinpohjaisesti niin tämän jälkeen ollaan tilanteessa että viat ovat sitten niitä piileviä jonka jälkeen vastuu kysymyksissä et ole enää yksin. Ostajan asema alkaa tänäpäivänä olemaan erittäin hyvä kuten viimeisimmät oikeuden päätökset antaa ymmärtää.

        Täällä on ihme asenne että ei voi olla, puhut p.a.s.k.a.a. jne.........Onko tosiaan niin että ottaa koville vai mistä se vanne kiristää päätä?

        Kaapikaa se hiekka jo pois sieltä v.i.t.u.s.t.a.n.n.e. jos noin ahistaa.......

        Vakuutuksesta ohessa:

        http://www.raksystems-anticimex.fi/content/fi/1/1231/Piilovirhevakuutus RS10.html

        75000 euroa maksimikorvaus ja viisi vuotta voimassa. Vakuutus on erinomainen rauhoittaja kaupan osapuolille, vaikka sen käytännön arvo lähentelee nollaa ja on maksimissaan 75 tonnia. Ihmisiä on 25 vuotta peloteltu kosteusvahingoilla ja nyt kellokkailla on saumaa tienata vielä tälläkin.

        Vaikkapa tässä tapauksessa vahinko on luokkaa 200 000:

        http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/product/realties/common/public/search/item/item.jsp?portal=eo&list_id=13971993970020&itemcmd=move3&listSize=20&doListClickStat=true&itemgroup_id=50.1&itemgroup_id=50.7&item_id=41.2167948&.sid=1000.D25135D15DF9D06538F354BEBDCEE16B

        Sinun kohdallasi myyjälle vakuutus ei maksanut juuri mitään, koska hän sai aikaiseksi kuplakaupat. Vahinko kuittaantui kuukauden - parin nyt kaupan ansiosta toteutumatta jääneillä hinnanlaskuilla.


      • Läski Isäntä
        whoknowswins kirjoitti:

        Vakuutuksesta ohessa:

        http://www.raksystems-anticimex.fi/content/fi/1/1231/Piilovirhevakuutus RS10.html

        75000 euroa maksimikorvaus ja viisi vuotta voimassa. Vakuutus on erinomainen rauhoittaja kaupan osapuolille, vaikka sen käytännön arvo lähentelee nollaa ja on maksimissaan 75 tonnia. Ihmisiä on 25 vuotta peloteltu kosteusvahingoilla ja nyt kellokkailla on saumaa tienata vielä tälläkin.

        Vaikkapa tässä tapauksessa vahinko on luokkaa 200 000:

        http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/product/realties/common/public/search/item/item.jsp?portal=eo&list_id=13971993970020&itemcmd=move3&listSize=20&doListClickStat=true&itemgroup_id=50.1&itemgroup_id=50.7&item_id=41.2167948&.sid=1000.D25135D15DF9D06538F354BEBDCEE16B

        Sinun kohdallasi myyjälle vakuutus ei maksanut juuri mitään, koska hän sai aikaiseksi kuplakaupat. Vahinko kuittaantui kuukauden - parin nyt kaupan ansiosta toteutumatta jääneillä hinnanlaskuilla.

        Näyttää siltä että joillain ottaa koville kun joku täällä sanoo ostaneensa jotain. Mistähän se tämänkin sitten kertoo?

        Ensin vähätellään kuntotutkimuksia, jotka ovat ihan turhia ja maksettu tyhjästä. Vaikka kaikki tiedämme että sitten jos jotain tulee niin tämä on se kaikkein raskauttavin dokumentti mistä ollaan oltu tietoisia ja mistä ei.

        Sen jälkeen puututtiinkin jo sanontaan "penneitä ja jeneistä" kun ei enää muuta keksitty.

        Sen jälkeen otettiin esille kuntotutkimus ja se että sen avulla myyjä pääsee irti kaikesta. Vaikka tiedämme että myyjä pääsee eroon vain niistä jotka
        tutkimuksessa on tullut esille. Ja nämä varmaan hinnassa jo huomioitu.

        Tämän jälkeen puututtiin sitten siihen että koko tutkimushässäkkä maksaa vain muutaman satasen. Eikä mitenkään voi makaa yhtään mitään muuta. Ja että tämän jälkeen ostajat turmelevat automaattisesti ihan itse talonsa. Ja piilovirheet jäävät näin kusettavan ostajan harteille.

        Tämän sitten todettiin että korvaussumma on maksimissaan 75000, mutta käytännössä tasan nolla.

        Sitten sanottiin että myyjälle tämä ei maksanut mitään ja tähän otettiin viitteeksi spekulatiivista höpöhöpöätoteuttamatta jääneillä hinnanlaskuilla.


        Jokainen vetäköön omat johtopäätökset tästä keskustelusta ja noista perusteista omille puheilleen :)


      • SEKOLUKINSERKKU
        Luki. kirjoitti:

        No itse lähde tutkituttamaan ennen kauppaa,mikäli kohde on juuri oikea eli ei ole aikaa sellaiseen spekulointiin,minä kun ostan niin ostan todella rivakasti.

        Sitä jäin kyllä miettimään että mistä maasta ostit kun kerroit penneistä ja jenistä?

        Tämä jäi kyllä ihan hämärän peittoon,miten noissa maissa se kuntokartoitus oikein muuten toimiikaan,voi olla hivenen toisenlainen kuin suomessa,tosin ei se täälläkään ole hyvä mikäli ei ole rakenteita auottu ja etenkin tutkittu.

        sinä LUKI ostat NIILLÄ joita sosku sulle onnettomalle antaa. eli ei paljon


      • whoknowswins
        Läski Isäntä kirjoitti:

        Näyttää siltä että joillain ottaa koville kun joku täällä sanoo ostaneensa jotain. Mistähän se tämänkin sitten kertoo?

        Ensin vähätellään kuntotutkimuksia, jotka ovat ihan turhia ja maksettu tyhjästä. Vaikka kaikki tiedämme että sitten jos jotain tulee niin tämä on se kaikkein raskauttavin dokumentti mistä ollaan oltu tietoisia ja mistä ei.

        Sen jälkeen puututtiinkin jo sanontaan "penneitä ja jeneistä" kun ei enää muuta keksitty.

        Sen jälkeen otettiin esille kuntotutkimus ja se että sen avulla myyjä pääsee irti kaikesta. Vaikka tiedämme että myyjä pääsee eroon vain niistä jotka
        tutkimuksessa on tullut esille. Ja nämä varmaan hinnassa jo huomioitu.

        Tämän jälkeen puututtiin sitten siihen että koko tutkimushässäkkä maksaa vain muutaman satasen. Eikä mitenkään voi makaa yhtään mitään muuta. Ja että tämän jälkeen ostajat turmelevat automaattisesti ihan itse talonsa. Ja piilovirheet jäävät näin kusettavan ostajan harteille.

        Tämän sitten todettiin että korvaussumma on maksimissaan 75000, mutta käytännössä tasan nolla.

        Sitten sanottiin että myyjälle tämä ei maksanut mitään ja tähän otettiin viitteeksi spekulatiivista höpöhöpöätoteuttamatta jääneillä hinnanlaskuilla.


        Jokainen vetäköön omat johtopäätökset tästä keskustelusta ja noista perusteista omille puheilleen :)

        Jos joku ketkumyyjä haluaa välttää vahingonkorvausten maksamisen, riittää siihen ettei ole Suomessa, eikä omista täällä ulosottokelpoista omaisuutta. Sinä ja sinun 75 000 euron höpövakuutus olette sitten keskenänne maksamassa remonttia.

        No, ei sinulle noin käy. Ainoa vahinko todennäköisesti on se 35000-100000 ylihinta, jonka kuplakaupassa maksoit. Eikö mikään hälykello kilissyt, kun aikaa oli kolmeen käyntiin ja esisoppareihin? Mietitkö kertaakaan, miksei kukaan muu ollut kiinnostunut talosta?

        Kuumat talot oikeaan aikaan ja oikeaan hintaan menevät ensinäytöllä tai suoraan asiakaspankista katsotulle ostajalle. Ei niissä kolmea kertaa käydä ihmettelemässä.


    • Omassa onni

      Ostettiin 2000 kesällä kun kupla oli jo puhkeamaisillaan, ainakin tämän palstan mukaan.

      Velka on maksettu ja asunnon arvo tuplaantunut. Vaimoa kannattaa kuunnella.

    • viimeinen sana

      Noinhan se niin monelle pojalle käy että selluliitti vie ja itse tossukkana vain vikisee ja kaivaa kuvetta vikisten.

    • omahakas

      Itse poikamiehenä ostin, jotta saisin vaimon. Sitten kun se onnistui, painostin akan ostamaan uuden.
      Ei se mitään, vaikka rommaisi ja työttömyys iskisi, onhan meitä kolme jakamassa kuluja: minä, akka ja tuhnu. Eiköhän tässä pärjäillä, kuplakaksion ylläpito kun ei ole kallista, eikä autoakaan tarvita, jos tiukoille menee, kun keskusta kolmen korttelin päässä ja sukuloimaan pääsee vaikka junalla neljän korttelin päästä.

      • whoknowswins

        Velattoman kaksion pitää pelkillä kahden hengen työmarkkinatuilla ja silti jää yli 700 elämiseen päälle. Velaton sijoituskämppä toimii kolmantena maksajana ja potti nousee 500 lisää.
        Mutta vain ja ainoastaan velattomana. 500 arkipäivää on aikaa realisointiliikkeisiin toki.


    • isot päätökset

      Itse olin varsin aloitteellinen, että aletaanpa ASP-säästäjiksi kun Vanhanen lupasi vielä 3000€:n palkkion asunnon ostajille. Asunto ostettiin vuoden 2010 lopulla ja toistaiseksi on vaimo vain kiitellyt ja hämmästellyt että onpa meillä kiva ja edullinen asunto. Ehkä muuttuu ääni kellossa kun superrommaus alkaa, mutta nautitaan tästä avio-onnesta vielä kun voi!

    • tosi-mies

      Yksi pano suomalaisen naisen kanssa voi maksaa minun tuloilla >100 000 euroa. En ole koskenut suomalaiseen naiseen 15 vuoteen. Ei paljon kiinnosta. Mikään pilde ei ole 100K arvoinen.

    • ok-perspano

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      253
      2385
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1804
    3. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      168
      1515
    4. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      331
      1503
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1055
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      82
      917
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      785
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      176
      770
    9. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      720
    10. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      204
      717
    Aihe