Lidlin Auriol Z31092-RX sääasema

hakee väärän ajan

Lidlistä tässä ostin Auriol Z31092-RX sääaseman (linkki malliin)
http://tablica.pl/oferta/stacja-pogodowa-auriol-z31092-rx-sterowana-radiowo-nowa-CID628-ID57TWb.html

Ongelma on se että kun sääasema ottaa yhteyden Frankfurtiin (tai minne se nyt olikaan) ja ajastaa kellon, niin kello menee aina tunnin tai muutaman taaksepäin oikeasta Suomen ajasta.

Sääasemasta on valittu maaksi "Suomi" ja kaupungiksi "Helsinki" (ainut vaihtoehto Suomessa). Osaisiko joku sanoa miksi sääaseman kello ajastuu radiosignaaliyhteydellä väärin, vaikka se on ajastettu manuaalisesti oikeaan aikaan? Sama juttu joka aamu, kun sääasema on yöllä ottanut yhteyden ja synkronoinut kellon.

10

9799

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aikavyöhyke
    • Anonyymi

      HEl asetuksella aur nousu ja laskuaika tälle päivälle 4.21 ja 20.12 eli vaikka ois tunnin pielessä silti heittää pahasti.. mistä johtuu?

    • Anonyymi

      siis HEL asetuksella

    • Anonyymi

      edellinen neuvoo ihan väärää, vika täs on eikun palautukseen

    • Anonyymi

      Auriol 4-LD5380 (Lidl 20 euroa), radio-ohjattu sääasema kolmella lisäsensorilla päivittää sensorien tiedot vain tunnin välein. Varmistettu valmistajalta kun ihmettelin tosi pitkää viivettä arvojen päivittymisessä. Tiedoksi siis muille jos samaa ihmettelette.

      • Anonyymi

        No sehän on ihan perseestä ;(


    • Anonyymi

      Samaa vikaa tekee mullakin et kellon aika menee väärin, ja hävittää ulkolämpötilan ja anturissa vaihtaa eri taajuuden.

    • Anonyymi

      Minulla on Auriol IAN 31330 sääasema. Paristot loppuvat aikanaan, ja kun vaihdon uudet, kello näytti ensin Keski-Euroopan aikaa. Vaihdoin ohjeiden mukaisesti Suomen aikaan, mutta kello itsepintaisesti vaihtuu joskus yöllä takaisin Keski-Euroopan aikaan, jolloin voi käydä että myöhästyy junasta tai töistä. Olen vaihtanut ajan jo monta päivää, mutta kuitenkin joskus yöllä aika ainavaihtuu. Missä vika?

    • Anonyymi

      Sama ongelma edelleenkin, kun vaihtaa patterit. Asema näyttää Keski-Euroopan aikaa ja ohjeen mukaan lisään tunnin että näyttää Suomen aikaa. Kuitenkin joka yö asema vaihtaa itsepintaisesti takaisin Keski-Euroopan aikaan, että on vaara että myöhästyy töistä tai junasta. Missä on vika?

    • Anonyymi

      Sama vika, välillä hyppäää pari tuntia väärään aikaan ja tämä mittarin vanha versio, mikä itsellä on, se näyttää ulkoämötilan sijaan LL siinä vaiheessa, kun pakkanen menee yli -20°c. Ei oikein sovi Suomeen, jossa on enemmänkin pakkasta..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2693
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      72
      1452
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      30
      1208
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1141
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1089
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe