rytmihäiriöt

muljahtelija

Holter tutkimuksessa ilmeni seuraavaa. Sinusbradykardia. Extrasystolia venticularis. Bigerminia. Extrasystolia atrialis.

Googlettamalla sain toki selville että lisälyöntejä on sekä kammiossa 650kpl/vrk joista 3 kammiolisälyöntiparia, että eteisessä 50kpl/vrk, kerran 5 eteislisälyönnin sarja ja hidaslyöntisyyttä syke päivällä alimmillaan 35 ja yöllä 31, korkeimmillaan syke kävi 157, juostessa portaita 5 min.

Hidas sinusrytmi rajoittaa lääkehoidon mahdollisuutta. Harkinnan mukaan voidaan tehdä UÄ tutkimus.

Kysymykseni kuuluu, mitä tuolla UÄ tutkimuksella halutaan etsiä, entä mitä muita hoitomuotoja on kuin lääkkeet, jotka eivät tule tapauksessani kyseeseen?

Onko kellään mitään vastaavaa, ja kuinka asian kanssa voi elää? Itse olen kärsinyt alhaisesta ruumiinlämmöstä (35 astetta) jo kuukausia, sekä jatkuvasta palelusta ja väsymyksestä.

4

1271

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kapa_40

      UÄ (ultraäänitutkimus) kertoo sydämen rakenteesta ja sillä etsitään mahdollisia sydämen rakenne/toimintavikoja. Jos niitä ei löydy niin todennäköisesti nuo rytmihäiriövaivat ovat hyvänlaatuisia. Lisälyöntien perusteella ei taida olla mitään huolta. Todella matalalla syke käy, mutta voi olla ihan luontaista sekin. Hyvin nousee kuitenkin rasituksessa.
      Itse lisälyöntien hoitoon ei oikein muita lääkkeitä voi käyttää kun beetasalpaajia, jota tuskin sinulle määrätään, koska ne laskevat sykettä entisestään. Muita rytmilääkkeitä käytetään vain jos vakavammista häiriöistä kysymys. Muita hoitomuotoja lisälyöntityyppiseen rytmihäiriöön ei tahdo olla niinkauan kun ei mennä ihan mahdottomiin lyöntimääriin, jolloin katetriablaatio voisi tulla kyseeseen.
      Onko verikokeet tehty, tuntuisi aiheelliselta kun muitakin oireita on?

    • muljahtelija

      Verikokeita otettiin kolmena päivänä, eli kaikki mahdolliset kokeet kai on tehty. Sain tänään erikoislääkärilausunnon, oma lääkärini kai soittaa huomenna tai maanantaina ja kertoo lisää.

      Holter tutkimuksen aikana en saanut "rytmihäiriötä" joita saan iltaisin joskus tiheämpään useita kertoja viikossa, joskus harvemmin kerran pari kuussa. Tuolloin sydän lyö tasaisen lujaa, todella nopeasti ja määrättömän ajan. Sydän ikäänkuin tärisee, niin nopeita lyönnit ovat. Enkä tiedä nukahdanko iltaisin tuohon, menetänkö ehkä tajuntani vai loppuuko kohtaus omia aikojaan.

      Joskus olen sen verran "hereillä" että nousen ylös tai yskin, tai taon vain rintakehääni nyrkillä nätisti, jotta sydän rauhoittuisi. Kohtauksen jälkeen rintaan jää painon tunne.

      Mutta tosiaan, kerron tuosta lääkärilleni, kunhan ottaa yhteyttä, ehkä tämä alkaa selvitä vähitellen.

    • lisis

      Moi minkä ikäinen olet? Onko sinulla ollut aina noin hias syke?

      Toivottavasti saat selvyyttä tilanteeseen, tsemppiä

      T. toinen lisäreistä kärsivä

      • muljahtelija

        Olen 42v. Syke on ollut hidas aina, muttei aivan näin hidas. En ole löytänyt netissä palloillessani ainuttakaan kohtalotoveria. Enkä oikeastaan mitään muutakaan tietoa tällaisesta tilanteesta. Hidas syke tarkoittaa yleensä 45-50/min.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2733
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      74
      1460
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      1211
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1163
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1151
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe