A-studio talk

työtön.

Siinähän puhutaan työttömyydestä ja työn vastaanottamisesta. Noiden mielestä työtä ei kannata ottaa vastaan jos siitä ei saa sellasta korvausta että sillä pärjää. Tämä nyt ei tietenkää koske toimeentulotuen saajia koska niiden on pakko tehdä 9 euron hommia ettei karenssi iske. Ei nykyään edes tarjota palkka töitä vaikka olis ammattitaitokin vaan ensin mennää harjoitteluun ilmaiseksi ja sitten tuurillä kahdne vuoden päästä voi saada palkkaa.

Niin ja se 1,5 tunnin päästä pitää vastaanottaa töitä myös vaikka siitä ei makseta mitään koska se ei kiinnosta työkkäriä maksetaanko siitä vai ei.

42

286

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiedä mitä maksaa

      Katoin just..Jeesus et jotkut voi olla kujalla.

      • SDP=loispuolue

        Huomioikaa A-studion keskustelutuokiosta Tarja Filatovin VIHA kansalaispalkkaa kohtaan. SDP:llä on selkeä linjaus kansalaispalkan suhteen, joka on selkeä määrätietoinen EI. Miksi, koska SDP edustaa byrokraattiloisten puoluetta, eivät kansaa. Kansalaispalkka taas syö pois siitä rakenteesta, johon byrokraattiloiset ovat pesiytyneet.


      • ääääåååpöööööööööööö
        SDP=loispuolue kirjoitti:

        Huomioikaa A-studion keskustelutuokiosta Tarja Filatovin VIHA kansalaispalkkaa kohtaan. SDP:llä on selkeä linjaus kansalaispalkan suhteen, joka on selkeä määrätietoinen EI. Miksi, koska SDP edustaa byrokraattiloisten puoluetta, eivät kansaa. Kansalaispalkka taas syö pois siitä rakenteesta, johon byrokraattiloiset ovat pesiytyneet.

        Aivan. Tässä on niin paljon perää. SDP:lle oli myös tärkeätä että kansalaisten 'hyvinvointipalvelut' säilytetään ja että leikataan mieluummin tulonsiirroista. Se että kansalaisten 'hyvinvointipalvelut' säilytetään tarkoittaa oikeasti sitä, että yhteiskunnan varoilla viroissaan löhövät byrokraattidemarit saavat pitää työpaikkansa.


      • ääääääälllllääääääää
        SDP=loispuolue kirjoitti:

        Huomioikaa A-studion keskustelutuokiosta Tarja Filatovin VIHA kansalaispalkkaa kohtaan. SDP:llä on selkeä linjaus kansalaispalkan suhteen, joka on selkeä määrätietoinen EI. Miksi, koska SDP edustaa byrokraattiloisten puoluetta, eivät kansaa. Kansalaispalkka taas syö pois siitä rakenteesta, johon byrokraattiloiset ovat pesiytyneet.

        Kyllä tämä saatanallinen losipesuekkin vielä pihalle pöllyytetään, se tapahtuu sitten kun rahat vielä kertakaikkiaan loppuvat.


      • siinäpä se
        ääääääälllllääääääää kirjoitti:

        Kyllä tämä saatanallinen losipesuekkin vielä pihalle pöllyytetään, se tapahtuu sitten kun rahat vielä kertakaikkiaan loppuvat.

        Suomalaiset eivät ole vielä köyhtyneet tarpeeksi. Perustelen tätä sillä, että täällä ei kukaan kapinoi toisin kuin vaikkapa ukrainassa, joten vielä on varaa leikata ja korottaa veroja mitä se haittaa kun suomalaiset purevat yksinään hammasta eivätkä tee mitään?

        Ukrainassa ei ole enää varaa leikata. Päinvastoin kaikki maat maailmassa lähettävät Ukrainaan apua kymmeniä miljardeja euroja.


    • kärsikää työttömät!!

      Filatov sanoi että hän käy hämeenlinnasta asti helsinkiin töissä eduskunnassa, mutta häntä ei haittaa juhlaippujen hinta kun kansanedustajille junalippu on ilmainen, eikä edes tiedä mitä se lippu maksaa!!! Niin.. no eihän se silloin haittaa jos työtön saa 9 e päivässä ja junalippu maksaa 250 e kk!!! eipä se edustajia haittaa heille kaikki on ilmaista. Hyvä se on säätää lakeja kun ei itse niistä kärsi.

      • Tsekkaaja.

        Wikipediassa ei löydy mainintaa,että olisi ikinä tehnytkään miään.


      • sossupummi

        Ei filatovia haittaa kun saa 5000 euroa palkkaa kulut matkustamisesta ja muita etuja. Joku 250 egen lippu kuussa ei näy missään kun tienaa tuhansia.

        Koittais elää 480 egellä ja ostaa siitä se lippu kaikki ruuat ja muut.


      • hmmm...
        sossupummi kirjoitti:

        Ei filatovia haittaa kun saa 5000 euroa palkkaa kulut matkustamisesta ja muita etuja. Joku 250 egen lippu kuussa ei näy missään kun tienaa tuhansia.

        Koittais elää 480 egellä ja ostaa siitä se lippu kaikki ruuat ja muut.

        Luuletko että kansan edustaj saa vain 5,000 euroa/kk palkkaa. Itse sain
        2007 vielä 7,000 euoa myyntipäällikkönä. En kyllä kansan edustajaksi millään 5,000 eurolla menisi. Nykyään maltilliset 3,800 euroa/kk ja rauhallinen työtahti joka kelpaa minulle kun jo hieman ikää mittarissa...


      • Pitkäaikatyötön
        sossupummi kirjoitti:

        Ei filatovia haittaa kun saa 5000 euroa palkkaa kulut matkustamisesta ja muita etuja. Joku 250 egen lippu kuussa ei näy missään kun tienaa tuhansia.

        Koittais elää 480 egellä ja ostaa siitä se lippu kaikki ruuat ja muut.

        Kansanedustajan verollinen palkkio on tällä vaalikaudella 6.335 euroa; jos on edustanut yli 12 vuotta, saa 6.811 euroa. Matkustusetujen lisäksi myös kännykkäetu tulee kaikille.

        Valiokuntien ja eduskuntaryhmien puheenjohtajat saavat tietysti vähän lisää. Varapuhemiehet saavat joka tapauksessa 9.729 e, ja itse puhemies siihen pari tonnia lisää, eli ollaankin jo 11.675 eurossa. Palkkioissa ministeri rinnastetaan varapuhemieheen ja pääministeri puhemieheen.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kansanedustaja#Kansanedustajan_palkkiot
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Valtioneuvosto#Valtioneuvoston_j.C3.A4senten_palkkiot_ja_etuudet


      • Pitkäaikatyötön
        Pitkäaikatyötön kirjoitti:

        Kansanedustajan verollinen palkkio on tällä vaalikaudella 6.335 euroa; jos on edustanut yli 12 vuotta, saa 6.811 euroa. Matkustusetujen lisäksi myös kännykkäetu tulee kaikille.

        Valiokuntien ja eduskuntaryhmien puheenjohtajat saavat tietysti vähän lisää. Varapuhemiehet saavat joka tapauksessa 9.729 e, ja itse puhemies siihen pari tonnia lisää, eli ollaankin jo 11.675 eurossa. Palkkioissa ministeri rinnastetaan varapuhemieheen ja pääministeri puhemieheen.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kansanedustaja#Kansanedustajan_palkkiot
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Valtioneuvosto#Valtioneuvoston_j.C3.A4senten_palkkiot_ja_etuudet

        Tarja Filatov on istunut Eduskunnassa vuodesta 1995, joten hän saa sillä perusteella edellisen viestin 6.811 euroa. Aiemmin ansiot ovat olleet kovempia:

        Työministerinä:
        Lipposen II hallitus 25.2.2000–16.4.2003
        Jäätteenmäen hallitus 17.4.2003–23.6.2003
        Vanhasen I hallitus 24.6.2003–19.4.2007

        Ministerin palkkio on ollut
        1.9.2000 lähtien 6.723 euroa,
        1.9.2003 lähtien 7.360 euroa,
        1.7.2005 lähtien 7.990 euroa,
        1.8.2006 lähtien 8.500 euroa,
        1.5.2008 lähtien 9.000 euroa,
        1.11.2010 lähtien 9.135 euroa,
        1.5.2011 lähtien 9.729 euroa.

        Ministerinpalkkion bruttomääräinen nousuvauhti on 10 vuodessa (2001->2011) ollut 44,7 prosenttia, nyttemmin (2004->2014) vähemmän eli 32,2 %.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Tarja_Filatov


      • Kyynelvirtaa
        Pitkäaikatyötön kirjoitti:

        Tarja Filatov on istunut Eduskunnassa vuodesta 1995, joten hän saa sillä perusteella edellisen viestin 6.811 euroa. Aiemmin ansiot ovat olleet kovempia:

        Työministerinä:
        Lipposen II hallitus 25.2.2000–16.4.2003
        Jäätteenmäen hallitus 17.4.2003–23.6.2003
        Vanhasen I hallitus 24.6.2003–19.4.2007

        Ministerin palkkio on ollut
        1.9.2000 lähtien 6.723 euroa,
        1.9.2003 lähtien 7.360 euroa,
        1.7.2005 lähtien 7.990 euroa,
        1.8.2006 lähtien 8.500 euroa,
        1.5.2008 lähtien 9.000 euroa,
        1.11.2010 lähtien 9.135 euroa,
        1.5.2011 lähtien 9.729 euroa.

        Ministerinpalkkion bruttomääräinen nousuvauhti on 10 vuodessa (2001->2011) ollut 44,7 prosenttia, nyttemmin (2004->2014) vähemmän eli 32,2 %.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Tarja_Filatov

        Siinäpä on tullut Tarjalle köyhyysrajat tutuksi....... :D


      • 6+4
        hmmm... kirjoitti:

        Luuletko että kansan edustaj saa vain 5,000 euroa/kk palkkaa. Itse sain
        2007 vielä 7,000 euoa myyntipäällikkönä. En kyllä kansan edustajaksi millään 5,000 eurolla menisi. Nykyään maltilliset 3,800 euroa/kk ja rauhallinen työtahti joka kelpaa minulle kun jo hieman ikää mittarissa...

        Pitempää tulevat kansanedustajat saavat palkkansa lisäksi kulukorvauksia verottomasti parituhatta euroa kuussa. Tämän lisäksi he saavat ilmaisia junalippuja ja ajella ilmaiseksi taksilla muutamalla tonnilla kuukausittain.

        Eli jos kaikki noi edut laskee yhteen vastaa se jotain 10 000€ kuukausipalkkaa ellei enemmänkin.


    • Älkää suostuko!!!

      Minä en ainakaan tule taipumaan helpolla jos minut määrättäisiin pienipalkkaiseen työtön 1,5h / siivu ajomatkan taakse! Heittäytyisin täysin avuttomaksi, tekisin kaikkea mitä ei kuulu ja en tekisi mitään mitä kuuluisi, niin että katsotaan jos tässä pirullisiksi halutaan alkaa, että kuka siitä kärsii eniten: Työnantaja todennäköisesti. Ja on se kumma juttu, että siellä satojen kilometrien päässä olisi työpaikka johon ei kukaan sen paikkakunnan työttömistä voisi mennä! En ymmärrä logiikkaa, että miksi esim. minun pitäisi lähteä toiselle paikkakunnalle tekemään töitä koska joka paikkakunnalla on työttömiä, miksi sitä ei tarjottaiisin heille? Silkkaa vittui*uahan tämä on, vaikka miten päin tämän ajattelisi! Aina voi keksiä verukkeita, myöhästellä, pelleillä, ihan mitä vain jos pakottamaan tässä aletaan! Ja jos tuet lakkautetaan karenssin ajaksi niin ei kai ole oikein vaihtoehtoja kuin yksi, varastaa. Se vasta kalliiksi yhteiskunnalle tulee mutta kun se ruoka ei taivaastakaan tipu.


      Ja tähän tietysti joku vastaa, että minulla on asenne ongelma ja etten halua tehdä töitä. Niin se ei ole. Olen hakenut viimeisen vuoden aikana yli 200 työpaikkaa! Minua ei tarvitse pakottaa, siitä ei hyvää heilu kenellekään, haen ihan itse, mutta eipä ole tärpännyt! On eriasia, ettei halua tehdä töitä kun ei halua mennä tekemään sitä satojen kilometrien päähän kotoonta mahdollisimman pienipalkkaista työtä, kaksi täysin eri asiaa, jota ei haluta ymmärtää, nämä tietyntyyppiset ihmiset siis.


      Ihmeellistä muuten, että ketään ei tunnu kiinnostavan MIKSI on niin paljon työttömiä? Miksi kukaan ei ota selvää mistä kenkä puristaa? Eihän tässä todellakaan ole suurimman osan työttömistä kohdalla kyse siitä, että he olisivat vapaaehtoisesti omasta halustaan työttömiä, kannattaisiko jonkun siis pistää nämä loiset työnantajat ojennukseen, siitähän tämä johtuu, että ihmisiä sanotaan irti kuin pipoa, siitä nimenomaan, mutta se tuntuu olevan sivuseikka, todella outo meno suomessa tällähetkellä, mutta pitihän se arvata kun oikeistolaiset pääsi vihdoin vallan kahvaan kiinni!

    • 11+1

      Tämä on silkkaa työttömien kiusaamista sellaisten ihmisten toimesta jotka ovat 100% vieraantuneet todellisuudesta

    • PELKKÄÄPASKAA

      SUOMI ON PASKA MAA !!!!!

    • Hermesniemi

      Tekee mieli käydä tuon Jari Parantaisen kaulukseen kiinni.

      "DNA:stani peräti 3 % periytyy Neandertalinihmiseltä, eli olen enemmän luolamies kuin 90 prosenttia maailman ihmisistä."

      Nerokkaat jututkin jopa naurattaa.

      Hänen mielestään hienostelua jos työttömänä kääntää fokuksen asiaan, mikä itseä kiinnostaa, mitä suurin piirtein hengittää ja tekee oman mielenterveytensä vuoksi. Liikaa ilmeisesti vaadittu jos toivoisi tätä kautta työelämänkin olevan mieluinen.

      Eipä tässä paljon vaihtoehtoja jää jos todella nurkkaan ajetaan.

      Suomalaiset passiivisena nielee kaiken mitä keksitään.

    • Tätä haluaa

      oikestolaiset, kokkelit ja heidän nuorensa etunenässä. Pääasia, että köyhä kärsii mahdollisimman paljon, valitettavaa että demaritkin on nykyään samassa veneessä. Vasemmistoliitto on näköjään ainoa puolue eduskunnassa joka on pienen ihmisen puolella. Heiltä löytyi selkärankaa lähteä pois sortaja hallituksesta, tosin sekään ei ollut oikeistolle hyvä vaan asia käännettiin tyypilliseen tapaan väärinpäin. Jos vasemmisto olisi taas jäänyt hallitukseen, olisi huudeltu että täällä te olette yhtälailla sortamassa köyhiä, logiikka on loputon siis, aika näppärää. Mutta pitää muistaa, että aika isoa osaa suomalaisista tulee koskemaan nämä hallituksen kaavailemat sortotoimet, historia toistaa itseään, sanokaa mun sanoneen, että ei tätä loputtomiin katsota, ja oikeistolaiset ei sitä ymmärrä ennen.... Itse en tule hyppimään heidän pillinsä mukaan, se on varma asia. Mitään menetettävää ei sinänsä ole, että sikäli.... Ja luulen, että meitä on monia vastaavanlaisia henkilöitä, että...


      Ja mainittakoon muuten, että itse haen aktiivisesti töitä, KUNNOLLISIA töitä ja muualtakin kuin omalta alaltani, että se on vain kokkeli propagandaa, että työttömille ei mikään kelpaa! Se on oikein hienoa kun he tietävät kaikkien 300 000 työttömät ajatukset, väärässä vain ovat ainakin minun kohdallani joka haen mitä työtä vain. Muutaman vaatimus toki on: Ei vuokratyötä, jos ei työnantaja voi itse palkata työntekijää niin onhan se jo hyvin outoa. Toinen vaatimus: Palkka tulee olla sellainen, että sillä elättää itsensä. En tarkoita mitään siis överi palkkaa, ihan perus 1800-2000€/kk. Se on ihan normi palkka, riippuen tietysti työnkuvasta. Jos tämä on liikaa vaadittu niin haistakaa pa*ska ja pitää duuninne. Kuka elää jollain vuokratyöllä tai 7€/h 3 tuntia päivässä EHKÄ joka toinen päivä? Kysyn vain? Tekisikö nämä kokoomusviheliäiset itse tälläistä työtä? Tuskin.

      • Vuokratyöstä

        Kyllä mä oon tehnyt vuokratyötäkin paremman puutteessa. Käteen sain muistaakseni noin 1200 €/kk verojen jälkeen ja tästä vuokra pois ja muut maksut niin käyttöön jäi noin 600-700 €/kk käytettäväksi ruokaan vaatteisiin harrastuksiin ym. Kyllä mä pärjäsin kun ei mulla mitään kalliita harrastuksia enkä harrasta shoppailua enkä juo/polta eikä autoa. Niin ja oon yli 50 v.


      • kikkeliskokkelis.
        Vuokratyöstä kirjoitti:

        Kyllä mä oon tehnyt vuokratyötäkin paremman puutteessa. Käteen sain muistaakseni noin 1200 €/kk verojen jälkeen ja tästä vuokra pois ja muut maksut niin käyttöön jäi noin 600-700 €/kk käytettäväksi ruokaan vaatteisiin harrastuksiin ym. Kyllä mä pärjäsin kun ei mulla mitään kalliita harrastuksia enkä harrasta shoppailua enkä juo/polta eikä autoa. Niin ja oon yli 50 v.

        Ihan ykkös juttua..Veroprosenttisi oli siis jotain 0%
        30 % verolla, et maksa enää vuokraa kun olet 50 vuotias,niin prosasi on noin
        38,6%. Eli asuntos on joku 36 € / kk ja muut menot nolla..Ja trollina on kiva olla.


      • .....
        kikkeliskokkelis. kirjoitti:

        Ihan ykkös juttua..Veroprosenttisi oli siis jotain 0%
        30 % verolla, et maksa enää vuokraa kun olet 50 vuotias,niin prosasi on noin
        38,6%. Eli asuntos on joku 36 € / kk ja muut menot nolla..Ja trollina on kiva olla.

        Mulla oli tuolloin todella pieni veroprosentti kun olin ollut työttömänä ennen työhön menoa. Siinä 10 % hujakoilla muistaakseni. Tuntipalkka oli vain 10,50 €/h.


      • sitähän minäkin
        ..... kirjoitti:

        Mulla oli tuolloin todella pieni veroprosentti kun olin ollut työttömänä ennen työhön menoa. Siinä 10 % hujakoilla muistaakseni. Tuntipalkka oli vain 10,50 €/h.

        No niin saatana.


      • Hetkinen nyt vaan
        ..... kirjoitti:

        Mulla oli tuolloin todella pieni veroprosentti kun olin ollut työttömänä ennen työhön menoa. Siinä 10 % hujakoilla muistaakseni. Tuntipalkka oli vain 10,50 €/h.

        VAIN 10,50€/h?!?!?!?!?!?!


        Mistä kohtaa tuo on "vain"?


        Oikeasti pienituloiset paiskii hommia reippaasti ALLE 10€/h ja siitä lähtee vielä verot ja muut pakolliset maksut, työmatkakulut jne... käteen jää useimmiten alle tonni, joten sossunluukulle saa marssia joka kuukausi..


      • Palkoista vielä
        Hetkinen nyt vaan kirjoitti:

        VAIN 10,50€/h?!?!?!?!?!?!


        Mistä kohtaa tuo on "vain"?


        Oikeasti pienituloiset paiskii hommia reippaasti ALLE 10€/h ja siitä lähtee vielä verot ja muut pakolliset maksut, työmatkakulut jne... käteen jää useimmiten alle tonni, joten sossunluukulle saa marssia joka kuukausi..

        Eikös ne pienipalkkaisimmatkin nykyään saa sen 10 €/h liksan? Vai mikä mahtaa olla nykyään esim siivoojan tuntipalkka? Erikseen tietysti nää puhelinmyynnit sun muut provikkahommat joissa palkka voi olla nolla euroa.


      • Monta alaa
        Palkoista vielä kirjoitti:

        Eikös ne pienipalkkaisimmatkin nykyään saa sen 10 €/h liksan? Vai mikä mahtaa olla nykyään esim siivoojan tuntipalkka? Erikseen tietysti nää puhelinmyynnit sun muut provikkahommat joissa palkka voi olla nolla euroa.

        Kyllä niitä löytyy ja siivoojienki liksat on alle kympin...


      • Reippaasti alle
        Monta alaa kirjoitti:

        Kyllä niitä löytyy ja siivoojienki liksat on alle kympin...

        Just äsken eräässä toisessa paikassa joku kertoi liksansa olevan 7,52€/h....


    • ihmisyys kunniaan

      No nyt on siis linja, että työtä pitää tehdä vaikka sitä kuinka vihaisi ja se aiheuttaisi masennusta. Ei muuten ihme, että "kokkariYRITTÄJIEN" keskuudessa tehdään Suomessa enemmän itsemurhia kuin muissa länsimaissa. Yrittäjät painaa duunia jota vihaavat, koska raha, sitten kun henkisesti ei enää jaksa, tai tulee yksi taloudellinen epäonnistuminen, niin hirsipuu laulaa.
      Terveellinen ajatusmaailma. Kuhan teen töitä...

      • työ sitä, työ tätä

        Niin, todella monet määrittelevät suomessa ihmisen nimenomaan työnkautta. Tämä ei ole pelkästään porvarien ominaisuus vaan ihan perusduunarit tekevät sitä. Työttömyys ja työelämässä epäonnistuminen aiheuttaa tälläisessä yhteiskunassa yksilölle suurta häpeää, joka johtaa masennukseen ja joskus myös valitettavsti itsemurhaan.


    • PummienHelvettiinSuo

      Toivottavasti työttömät sossupummit määrättään pakkokeinolla valtion palvelukseen tai sitten mokomilta katkaistaan loisimisrahan maksu.

      Toisten rahoilla elävät pitäisi saada jollain tavalla häviämään tästä yhteiskunnasta. Viimeisenä keinona vaikka joko joukkotuhonnalla tai karkottamalla maasta.

      • fuckswag

        Heh, aina kun saan lukea tämänkaltaisia purkauksia niin sitäkin suuremmalla ilolla kuppaan aina vaan entistä enemmän rahaa yhteiskunnalta. Kyllä tuli hyvä mieli nähdä miten jotakin vajukkia voi suututtaa mitättömän pienet sossutuet.


      • fuckswag
        fuckswag kirjoitti:

        Heh, aina kun saan lukea tämänkaltaisia purkauksia niin sitäkin suuremmalla ilolla kuppaan aina vaan entistä enemmän rahaa yhteiskunnalta. Kyllä tuli hyvä mieli nähdä miten jotakin vajukkia voi suututtaa mitättömän pienet sossutuet.

        Ja ei, en ole muuten menossa töihin edes karenssin uhalla. Aion ilolla vastaanottaa karenssia niin paljon kuin mahdollista, nytkin tältä kuulta -40% vedetty pois, mutta kun oivaltaa kuviot niin ei haittaa. Että namimaiskis vaan!


      • sitähän minäkin

        Olen kanssasi samaa mieltä näin saunnan päälle limsaa juodessa ketuttaa tämä jouten olo! Ehdottomasti tuet kaikki poikki niin joudutaan keräämään tuo kuukausittainen 1390 € (sis.työttömyyspäivärahan,sossun,asumistuen,vakuutukset,lääkkeet)
        sun taskusta.

        Ei niitä säälistä makseta edeleenkään, kukaan ei vaan halua 1/5 osaa maasta huonosti tienaavat päälle tonne kaduille hakkaan sun osa-maksu Opelia jäkismailoilla. Pakkokeinot ja joukkotuhonnat...Onnea tuolle yritykselle, kunnon sotiminen se vasta on tekemist..Mitäpä luulet lapseni..Kävelläänkö vapaaehtoisesti piipun eteen? =D

        Olisi niin mahtavaa tulla karkotetuks maasta..Pääsis edes kerran elämässä ulkomaille =)


      • Hermesniemi

        Harmi, että edes provosoiduin tästä.

        Vie ummehtuneet ajatuksesi sinne kantakuppilaan - uskon, että joukko muita junttipunaniskoja tukee mielellään mielipidettäsi.

        Surullista, että työssäkäyvällä ihmisellä on aikaa tulla varta vasten aukomaan foorumille. Osoitat ainakin todellista mielen köyhyyttä!


      • pppäääåååööööäääääää

        "Toivottavasti työttömät sossupummit määrättään pakkokeinolla valtion palvelukseen tai sitten mokomilta katkaistaan loisimisrahan maksu. "

        Tarkoittanet sitä että työttömät pitäisi pestata valtion ja kuntien järjestämiin töihin, eli julkisen sektorin osuutta taloudessa tulisi kasvattaa vaikka sitten edelleen lisää byrokratiaa kasvattamalla ja velkarahalla hankkeen kustantaen.


    • persut ne tässä

      asiassa ilmeisesti kaikista pahoin on ja he jo saisivat päättää niin jo olisi työttömät epäilemättä vaikka keskitysleirillä! Kokoomus ja persut on kaikista vaarallisin yhdistelmä työttömien kannalta, molemmilla on tätä "heikompi aines" ilmaisua ja asennetta omaavia sairaita ihmisiä! He eivät ilmeisesti myös hyväksy sairaita, vammaisia jne? Toivottavasti vammautuu ja sairastuu itse joskus niin tietää millaista on kulkea tuolla kadulla "heikompi aines" leima otsassa! Tarkoitan tällä sitä, että kaikki eivät todellakaan ole edes vapaaehtoisesti työttömiä, joko ei ole päässyt mihinkään tai sitten on sairas, suurinosa varmasti näin. Ja kenen vika se on jos ihmiselle ei ole kunnollisia töitä? Ei ainakaan sen pienen ihmisen joka tekisi töitä jos vain olisi! Ja eniten muuten vitu*taa ne nuoret jotka tulee selittämään heikommasta aineksesta miehelle joka on vitt* maksanut 100kertaa enemmän veroja tälle valtiolle kuin he ja on ollut jo töissä ennen kuin heitä vielä nussittiinkaan tähän maapalloon! Todella yököttäviä tälläiset ihmiset, hyi helve*ti. Tulkaa sanomaan itse 10-15 vuoden päästä mikä on meno, jos oot vit*u 20v ja ollut 2 vuotta töissä niin se ei perkele kerro yhtään mitään!!!!

    • työttömien game over

      Käytännössä meilla on nyt sitten sen kansalaispalkka, mutta jokaisen on tehtävä tällä myös töitä. Se on 9 euroa päivässä työttömän minimaaliset tuet. Enään ei tunnu töitä löytyvän normaali tuntiliksoilla kun samaan työhön saan työntekijän kymmenesosa hinnalla tai huomattavasti halvemmallakin. Suomi on mennyt ihan kamalaksi riistovaltioksi.

      • Ei ole palkkaa

        Tuo 9€/päivä ei ole palkkaa, sitä ei maksa työnantaja, vaan se on yhteiskunnan varoista maksettavaa ylläpitokorvausta, jonka tarkoitus on kattaa esim matkakulut. 43snt kilometritaksalla laskettuna tuo riittää noin 21km:n päivittäiseen työmarkaan ja näin ollen työpaikka saa olla noin 10km:n päässä kotoa. Tuota 9€/päivä ylläpitokorvausta ei ikinä tule kutsua palkaksi!!!!!


      • Mintttu
        Ei ole palkkaa kirjoitti:

        Tuo 9€/päivä ei ole palkkaa, sitä ei maksa työnantaja, vaan se on yhteiskunnan varoista maksettavaa ylläpitokorvausta, jonka tarkoitus on kattaa esim matkakulut. 43snt kilometritaksalla laskettuna tuo riittää noin 21km:n päivittäiseen työmarkaan ja näin ollen työpaikka saa olla noin 10km:n päässä kotoa. Tuota 9€/päivä ylläpitokorvausta ei ikinä tule kutsua palkaksi!!!!!

        Aivan oikein. Valtio piffaa 1 euron tuntikorvauksen työttömälle, jotta yritys saa ilmaisen työntekijän.


    • miumau6

      Kuka hullu työnantaja maksaa normipalkkaa kun saa työkkäristä halvemmalla ja vieläkin halvemmalla jonkun ulkomaalaisen tekeen. työelämä on vääristynyt pahasti ja takana ammattiliitot jotka hyvä hyvyyttään ajoivat työläisten etuja. Kun palkat nousee niin nousee kaikki muukin ruuasta ja asunnon vuokrasta lähtien. Kilpailukyky olematon näillä tuotantohinnoilla. toisekseen koneet tekee niin monet työt ettei työntekijöitä tarvita.

      • verot on maksettava

        Ikävä kyllä sivistysvaltio ei ikinä pysty kilpailemaan kehitysmaiden kanssa tuotantohinnoilla, eikä tarvikkaan. Jos rikkaat haluavat pysyä Suomessa on heidän maksettava veronsa tänne. Niin se on että näillä verorahoilla sitten autetaan maamme köyhiä joille ei töitä riitä.


    • ttupaske

      KYLLÄ sinun on tehtävä euron tuntipalkalla töitä, eli olla ilmaistyövoimana. Ihan sama vaikka mikä työkokemus on takana.

    • laiska jaakko.

      Esitän vaan tyhmää ja laiskaa niin ei mua kukaan palkkaa. Työnantaja kysyy haastattelussa että kaukanko olen ollut työtön niin sanon 5 vuotta, kysyy mitä harrastan, sanon että en mitään, kysyy mitä teen vapaa-aikana, sanon että makaan kotona ja olen netissä n 10 tuntia päivässä.

      Arvatkaas palkkaako mua kukaan?? Sanon vielä että 9 euron orjan ei tarvii tehdä hyvää jälkeä eikä silläole työvelvoitetta vaikka työ paikalla pitää olla

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2861
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2031
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2016
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe