Voiko rakastamisen aavistaa?

Sanopa sinä.

Ilman sanoja?

98

10140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei voi enkä usko

      En oo "sinä" mutta voin vastata tähä kysymykseen omastapuolestani että ei.

    • Kaihoisa katse

      Kyllä voi.Silmät sielun peili.Katseesta sen voi nähdä.

      • Sellaisen katseen

        jos on kerran nähnyt, tunnistaa sen aina nähdessään.
        Sitä ei voi teeskennellä, eikä peittääkään.
        Hyvä niin :)
        Mutta siksi voi joskus herättää hämmennystä, miksi joku ei tunnusta sitä, minkä aivan kaikki näkevät.


      • Sivullinen näkee

        Kyllä sen sivullinen huomaa, kun kaks ihmistä ihastuu ja rakastuu toisiinsa. He oikein rupeavat hehkumaan ja ovat onnellisen näköisiä ollessaan toistensa lähellä. Sivullinen yleensä huomaa selvemmin missä mennään, saattaa jopa huomata asian enemmin kuin asianomaiset itse pystyvät myöntämään itselleen olevansa rakastuneita. Kai se sähkö joka heidän välissään virtaa, saa kiinnittämään huomiota, ett nyt jotain noiden kahden välillä menossa.


      • minne hävisit,
        Sivullinen näkee kirjoitti:

        Kyllä sen sivullinen huomaa, kun kaks ihmistä ihastuu ja rakastuu toisiinsa. He oikein rupeavat hehkumaan ja ovat onnellisen näköisiä ollessaan toistensa lähellä. Sivullinen yleensä huomaa selvemmin missä mennään, saattaa jopa huomata asian enemmin kuin asianomaiset itse pystyvät myöntämään itselleen olevansa rakastuneita. Kai se sähkö joka heidän välissään virtaa, saa kiinnittämään huomiota, ett nyt jotain noiden kahden välillä menossa.

        meillä kahdella oli juuri tuota,ensiksi huomasivat muut,sitten tajuttiin me,mutta kun työt loppu ja emme saanneet toisillemme kerrottua,nyt olen itse 2-vuotta kaivannut sinua,siis häntä,edelleen rakastan häntä,enkä voi toisiin edes koskea,kun olet mielessäni,olimme ja olemme ujoja,kumpiin varattuja,ps.miehenikin huomasi meidän tilanteemme,antakaa vain miinuksia,kerroin vain ihan tilanteemme,kumpikaan ei kuitenkaan kosketellut toistaan,vaikka mieli teki kummankin,,


      • kyllä mulla silmät pyörii siihen mallii että hymyilyttää :D


      • Pitkällä tähtäyksell
        minne hävisit, kirjoitti:

        meillä kahdella oli juuri tuota,ensiksi huomasivat muut,sitten tajuttiin me,mutta kun työt loppu ja emme saanneet toisillemme kerrottua,nyt olen itse 2-vuotta kaivannut sinua,siis häntä,edelleen rakastan häntä,enkä voi toisiin edes koskea,kun olet mielessäni,olimme ja olemme ujoja,kumpiin varattuja,ps.miehenikin huomasi meidän tilanteemme,antakaa vain miinuksia,kerroin vain ihan tilanteemme,kumpikaan ei kuitenkaan kosketellut toistaan,vaikka mieli teki kummankin,,

        ajatellen se työpaikan menetys oli sinun pelastuksesi. Et ehtinyt pettää miestäsi. Päästä nyt hyvä ihminen jo irti ihastuksesta, se on vain kaunis kangastus. Elä tätä päivää. Sinullahan lienee kaikkea jo? Katso, avaa silmäsi ja huomaa, mistä kaikesta olisit ollut valmis luopumaan. Saamatta muuta kuin arven sieluusi.

        Ei, en minä, tuskin kukaan muukaan sinulle miinuksia antaa...


      • Bull

        Bullshit!


      • Hillinnästä on kyse

        On kyllä ylitulkintaa lähteä katseen perusteella rakkautta mittaamaan! Rakkaus ei myöskään aina ole katseen kaihoa, ei todellakaan. Rakkaudessa on vivahteita niin kuin kaikessa muussakin. Matkalla päämääräänsä rakkaus voi lietsoa hetkeksi jopa vihan tunteita, mikä näkyy kyllä.

        Sitten on meitä, jotka osaamme kuulemma kätkeä tunteemme... Näen ilmiön esimerkiksi veljessäni, joka halutessaan piilottaa silmiensä taakse tunteensa. Silmissä ei näy tuolloin kerrassaan mitään.


      • kiltti mies.
        Hillinnästä on kyse kirjoitti:

        On kyllä ylitulkintaa lähteä katseen perusteella rakkautta mittaamaan! Rakkaus ei myöskään aina ole katseen kaihoa, ei todellakaan. Rakkaudessa on vivahteita niin kuin kaikessa muussakin. Matkalla päämääräänsä rakkaus voi lietsoa hetkeksi jopa vihan tunteita, mikä näkyy kyllä.

        Sitten on meitä, jotka osaamme kuulemma kätkeä tunteemme... Näen ilmiön esimerkiksi veljessäni, joka halutessaan piilottaa silmiensä taakse tunteensa. Silmissä ei näy tuolloin kerrassaan mitään.

        Voin aavistaa sen että kukaan ei koskaan rakasta minua


      • Täsmennystä..
        Sellaisen katseen kirjoitti:

        jos on kerran nähnyt, tunnistaa sen aina nähdessään.
        Sitä ei voi teeskennellä, eikä peittääkään.
        Hyvä niin :)
        Mutta siksi voi joskus herättää hämmennystä, miksi joku ei tunnusta sitä, minkä aivan kaikki näkevät.

        En tosiaan tarkoita minkäänlaista flirttailukatsetta, ystävällistä, tai edes "ajattelen sua usein sillai" katsetta.
        Rakastuneen katseessa on antautumista, pidättäytymistä, onnea, riemua, ihailua, hiukan tuskaakin, äärettömästi lämpöä ja kiintymystä.
        Olen sen kolmelta eri henkilöltä nähnyt (en ole aivan uusinta satoa), ja se katse on hyvin pysäyttävä, unohtumaton, vetää sanattomaksi, jopa lähes polvilleen.
        Silloin tietää, että on oikeasta asiasta kyse. Siitä oikeimmasta.


      • Väärin arvattu
        kiltti mies. kirjoitti:

        Voin aavistaa sen että kukaan ei koskaan rakasta minua

        Aavistat kyllä aivan väärin. ;) Onni odottaa sinuakin...


      • hups1
        kiltti mies. kirjoitti:

        Voin aavistaa sen että kukaan ei koskaan rakasta minua

        kilttiä, ujoa miestä minäkin rakastin,vaan en kelvannut...


      • kanivaihe
        Täsmennystä.. kirjoitti:

        En tosiaan tarkoita minkäänlaista flirttailukatsetta, ystävällistä, tai edes "ajattelen sua usein sillai" katsetta.
        Rakastuneen katseessa on antautumista, pidättäytymistä, onnea, riemua, ihailua, hiukan tuskaakin, äärettömästi lämpöä ja kiintymystä.
        Olen sen kolmelta eri henkilöltä nähnyt (en ole aivan uusinta satoa), ja se katse on hyvin pysäyttävä, unohtumaton, vetää sanattomaksi, jopa lähes polvilleen.
        Silloin tietää, että on oikeasta asiasta kyse. Siitä oikeimmasta.

        Että rakkauden tutkimaton tie on sitten sun tutkimuksen kohteena -ts, monenko silmistä tavoitan rakkaudellisen katseen?

        Sen kyllä huomaa katseesta, tunteen. Aina ei voi vain tietää, mikä on vietti eli MIKSI????

        Siinä varmasti syy, miksi useimmat kärisvät elämässään, kun asioista ei voida puhua ja oletettva tunne vie kuin pässiä narussa :P

        Se vain on niin että elämäntilanteet on erilaiset ja kun kaksi samaa tunnetta elävää kohtaa, sitä voi luulla rakkauden kiintymykseksi. Ymmärrystä tunteelle - se on jotakin rakkautta, mutta se ei ole rakastamista.

        Kanivaihe kestää kaksi vuotta.


    • oma tulkinta?

      Voi, mutta ristiriita tulee siitä kun tulkitsee toisellakin olevan tunteita, mutta tämä ei toimikaan niiden mukaan.

      • diinpä diid

        Sitten pitää ottaa selville, onko oma tulkinta oikea vai VÄÄRÄ.

        Jotkut aika helposti sanoo, että heihin on milloin kukakin ihastunut, vaikka näin ei ole.


      • perhonen -
        diinpä diid kirjoitti:

        Sitten pitää ottaa selville, onko oma tulkinta oikea vai VÄÄRÄ.

        Jotkut aika helposti sanoo, että heihin on milloin kukakin ihastunut, vaikka näin ei ole.

        Itse olen yleensä ystävällinen kanssaihmisille, ja katson ihmisiä silmiin. Aina sitä katsetta haen ilman sen kummempaa (sellaista, välttämättä) merkitystä. Mielestäni vaan kuulu asiaan. Toki niiden ihmisten katseita voi vältellä, keiden taholta ei toivo tulevansa noteeratuksi.

        Mutta annan varmaan useammallekin "tunteen", että olisin kiinnotunut, vaikken välttämättä ole. Tarkoitan; vaikea vetää rajaa siihen, kenestä ylipäätään olisi ihmisenä kinnostunut, ja kuka saa heti jotain muutakin tunteita aikaan. Tai ehkäpä se on just siinä. Et just tuon jälkimmäisen se toinen huomaa, vaikken ehkä haluaiskaan et huomais.

        Eli, en osaa peitellä kai sitten tunteitani. Mutta en myöskään ajattele ihastuvani helposti. Mutta entäpä jos asia onkin niin, että todellakin - ihastun juurikin helposti. No, oli asia niin tai näin, niin jotain rajaahan siihen joutuu vetämään, ketä / keitä sit lähestyy ja ketä jättää lähestymättä. Itsesuojeluvaisto usein toimii alitajuisesti. Jos joku ei tunnut turvalliselta, sellaisen ohittaa. Intuitio on kaikkeni -


      • katsoja -
        perhonen - kirjoitti:

        Itse olen yleensä ystävällinen kanssaihmisille, ja katson ihmisiä silmiin. Aina sitä katsetta haen ilman sen kummempaa (sellaista, välttämättä) merkitystä. Mielestäni vaan kuulu asiaan. Toki niiden ihmisten katseita voi vältellä, keiden taholta ei toivo tulevansa noteeratuksi.

        Mutta annan varmaan useammallekin "tunteen", että olisin kiinnotunut, vaikken välttämättä ole. Tarkoitan; vaikea vetää rajaa siihen, kenestä ylipäätään olisi ihmisenä kinnostunut, ja kuka saa heti jotain muutakin tunteita aikaan. Tai ehkäpä se on just siinä. Et just tuon jälkimmäisen se toinen huomaa, vaikken ehkä haluaiskaan et huomais.

        Eli, en osaa peitellä kai sitten tunteitani. Mutta en myöskään ajattele ihastuvani helposti. Mutta entäpä jos asia onkin niin, että todellakin - ihastun juurikin helposti. No, oli asia niin tai näin, niin jotain rajaahan siihen joutuu vetämään, ketä / keitä sit lähestyy ja ketä jättää lähestymättä. Itsesuojeluvaisto usein toimii alitajuisesti. Jos joku ei tunnut turvalliselta, sellaisen ohittaa. Intuitio on kaikkeni -

        Vertailun vuoksi: joillakin tuntuu olevan todella vaikea katsoa toisia silmiin. Ujouttako? Juroutta?

        Mielestäni avoin katse osoittaa myös vilpittömyyttä ja rehtiyttä; kuten tapauksessa - seison sanojeni takana, eikä minulla ole mitään salattavaa -


      • savuverho
        katsoja - kirjoitti:

        Vertailun vuoksi: joillakin tuntuu olevan todella vaikea katsoa toisia silmiin. Ujouttako? Juroutta?

        Mielestäni avoin katse osoittaa myös vilpittömyyttä ja rehtiyttä; kuten tapauksessa - seison sanojeni takana, eikä minulla ole mitään salattavaa -

        Sosiopaatit ovat myös hyviä näiden "avoimien katseidensa" kanssa. Saavat ihastumaan ja luottamaan itseensä ja iskevät kun olet heikoimmillasi.

        Avoin katse on helppo ihmiselle joka ei tunne mitään eikä koe syyllisyyttä.......


      • perhonen -
        savuverho kirjoitti:

        Sosiopaatit ovat myös hyviä näiden "avoimien katseidensa" kanssa. Saavat ihastumaan ja luottamaan itseensä ja iskevät kun olet heikoimmillasi.

        Avoin katse on helppo ihmiselle joka ei tunne mitään eikä koe syyllisyyttä.......

        Sosiopaatti? Ettei sentään taas sitä narsisikorttia vedetä esiin?! ..ja iskemään, kun olet heikoimmillasi?

        Jokainen voi tykönään miettiä omaa olemustaan, ja tuntemuksia siinä. Itse en ole tarkoitushakuisesti ketään "puijannut", yksinkertaisesti vaan pidän usein ihmisistä liikaa, ja olen kai liian avoin. Siis vaan yksinkertaisesti epäsuomalainen. Itseasiassa mua on luullaankin eteläeurooppaliseksi. Kun tuota temperamenttiakin löytyy.:)

        No, inhimillisenä olentona sitä voi haluamattaan joskus ihastua myös kohteeseen, mikä ei välttämättä olisi kovin suotavaa. Mut minkäs sille voi? Ainoastaan sille voi, millaisia siirtoja asian suhteen tekee. Eli paremi jättää ne siirrot tekemättä. Pienten (tai suurten!) kiusausten tullen toki voi joskus sortua johonkin "pieneen", jota katuu sitten jälkeenpäin. No, mutta raadollinen on myös ihminen. Ei tule täydellistä tekemälläkään, ei.

        Mutta pääsiäisen sanoma lohdullisuudessaan vapauttaa ihmisen siitä taakasta, joka ilman pääsiäisen ihmettä olisi kohdallamme ikuinen -


      • selvennykseksi
        perhonen - kirjoitti:

        Sosiopaatti? Ettei sentään taas sitä narsisikorttia vedetä esiin?! ..ja iskemään, kun olet heikoimmillasi?

        Jokainen voi tykönään miettiä omaa olemustaan, ja tuntemuksia siinä. Itse en ole tarkoitushakuisesti ketään "puijannut", yksinkertaisesti vaan pidän usein ihmisistä liikaa, ja olen kai liian avoin. Siis vaan yksinkertaisesti epäsuomalainen. Itseasiassa mua on luullaankin eteläeurooppaliseksi. Kun tuota temperamenttiakin löytyy.:)

        No, inhimillisenä olentona sitä voi haluamattaan joskus ihastua myös kohteeseen, mikä ei välttämättä olisi kovin suotavaa. Mut minkäs sille voi? Ainoastaan sille voi, millaisia siirtoja asian suhteen tekee. Eli paremi jättää ne siirrot tekemättä. Pienten (tai suurten!) kiusausten tullen toki voi joskus sortua johonkin "pieneen", jota katuu sitten jälkeenpäin. No, mutta raadollinen on myös ihminen. Ei tule täydellistä tekemälläkään, ei.

        Mutta pääsiäisen sanoma lohdullisuudessaan vapauttaa ihmisen siitä taakasta, joka ilman pääsiäisen ihmettä olisi kohdallamme ikuinen -

        Tli huono lause tuohon alkuun, korjaan: itseasiassa mua on usein luultu eteläeurooppalaiseksi -


      • neitokainen -
        selvennykseksi kirjoitti:

        Tli huono lause tuohon alkuun, korjaan: itseasiassa mua on usein luultu eteläeurooppalaiseksi -

        Ja kyllä, olen tuntenut syyllisyyttä tapahtuneesta, todellakin, ja ahdistusta.

        Mutta olen myös ollut vilpitön. Avoin. Melkein kuin lapsi. Tukea tarvinnut täpärässä tilanteessa -


      • hammasta purren
        neitokainen - kirjoitti:

        Ja kyllä, olen tuntenut syyllisyyttä tapahtuneesta, todellakin, ja ahdistusta.

        Mutta olen myös ollut vilpitön. Avoin. Melkein kuin lapsi. Tukea tarvinnut täpärässä tilanteessa -

        Ja kyllä, tunne on ollut aika voimakas. Rehellisesti sanottuna voimakkaampi kuin ihastus. Mut tämä jääköön nyt tähän. Eiköhän tämä tästä, ajan myötä.


      • ei mut sittenkin:
        hammasta purren kirjoitti:

        Ja kyllä, tunne on ollut aika voimakas. Rehellisesti sanottuna voimakkaampi kuin ihastus. Mut tämä jääköön nyt tähän. Eiköhän tämä tästä, ajan myötä.

        Siihen sovitukseen se jää -


      • Koira.
        perhonen - kirjoitti:

        Sosiopaatti? Ettei sentään taas sitä narsisikorttia vedetä esiin?! ..ja iskemään, kun olet heikoimmillasi?

        Jokainen voi tykönään miettiä omaa olemustaan, ja tuntemuksia siinä. Itse en ole tarkoitushakuisesti ketään "puijannut", yksinkertaisesti vaan pidän usein ihmisistä liikaa, ja olen kai liian avoin. Siis vaan yksinkertaisesti epäsuomalainen. Itseasiassa mua on luullaankin eteläeurooppaliseksi. Kun tuota temperamenttiakin löytyy.:)

        No, inhimillisenä olentona sitä voi haluamattaan joskus ihastua myös kohteeseen, mikä ei välttämättä olisi kovin suotavaa. Mut minkäs sille voi? Ainoastaan sille voi, millaisia siirtoja asian suhteen tekee. Eli paremi jättää ne siirrot tekemättä. Pienten (tai suurten!) kiusausten tullen toki voi joskus sortua johonkin "pieneen", jota katuu sitten jälkeenpäin. No, mutta raadollinen on myös ihminen. Ei tule täydellistä tekemälläkään, ei.

        Mutta pääsiäisen sanoma lohdullisuudessaan vapauttaa ihmisen siitä taakasta, joka ilman pääsiäisen ihmettä olisi kohdallamme ikuinen -

        Vaikutat kirjoittamasi perusteella yheltä tietämältäni henkilöltä. Häneltäkin löytyy temperamenttia ja on luonteeltaan muutenkin hyvin kaltaisesi. Tuntemani henkilö on kaunis ja kiva... En ole ikinä hänen kanssaan kuitenkaan jutellut, koska olen onnistunut välttämään häntä... En sen takia, ettenkö haluais tutustua, vaan siksi, kun kaveri naljailee minulle aina siitä. Kaverini on tullut sellaiseen johtopäätökseen, että tämä nainen on kiinnostunut minusta ja minä tästä naisesta.


      • et näin!
        Koira. kirjoitti:

        Vaikutat kirjoittamasi perusteella yheltä tietämältäni henkilöltä. Häneltäkin löytyy temperamenttia ja on luonteeltaan muutenkin hyvin kaltaisesi. Tuntemani henkilö on kaunis ja kiva... En ole ikinä hänen kanssaan kuitenkaan jutellut, koska olen onnistunut välttämään häntä... En sen takia, ettenkö haluais tutustua, vaan siksi, kun kaveri naljailee minulle aina siitä. Kaverini on tullut sellaiseen johtopäätökseen, että tämä nainen on kiinnostunut minusta ja minä tästä naisesta.

        Taidat erehtyä. Minulla on siis tuo edellämainitsemani tunnekokemus vain ja ainoastaan erääseen yhteen ihmiseen, joka ei voi kyllä erehtyä, jos lukee tuon kirjoittamani -


      • laspi
        et näin! kirjoitti:

        Taidat erehtyä. Minulla on siis tuo edellämainitsemani tunnekokemus vain ja ainoastaan erääseen yhteen ihmiseen, joka ei voi kyllä erehtyä, jos lukee tuon kirjoittamani -

        Ettei hän vain olisi tuo "savuverho" -kommentin kirjoittaja? Ei kai sentään! Kamalaa jos hän ajattelisi minusta noin!

        Ehkä meissä kaikissa asuu se pieni laspi, joka toisinaan nostaa päätään. Toiset vaientaa sen tehokkaasti, kun aikuinenhan on aina aikuinen. Toisista se näkyy ja paistaa / loistaa kauas, innokkus, impulsiivisuus, mikä milloinkin - :)


      • Kissa.on.kissa
        Koira. kirjoitti:

        Vaikutat kirjoittamasi perusteella yheltä tietämältäni henkilöltä. Häneltäkin löytyy temperamenttia ja on luonteeltaan muutenkin hyvin kaltaisesi. Tuntemani henkilö on kaunis ja kiva... En ole ikinä hänen kanssaan kuitenkaan jutellut, koska olen onnistunut välttämään häntä... En sen takia, ettenkö haluais tutustua, vaan siksi, kun kaveri naljailee minulle aina siitä. Kaverini on tullut sellaiseen johtopäätökseen, että tämä nainen on kiinnostunut minusta ja minä tästä naisesta.

        Tää tuntui jotenkin tutulta.


    • E i v o i

      99,9 % varmuudella väitän, että katseesta ei voi päätellä todellista rakkautta.

      Voi tosin nähdä että katsoja hymyilee ja luultavasti pitää näkemästään.
      Tai sitten on harjaantunut ihmisten kanssa asiointiin ja osaa olla kohtelias ja miellyttävä.
      Jos itse on hyvinkin rakastunut, tahtoo tietenkin uskoa näkevänsä rakkautta.

      On myös helppoa sanoa rakastavansa. Sanathan soljuvat ihmisen suusta tosta vain.

      Rakkaus todistetaan teoilla.

      • mitähaluaanähdä

        Näin on. Sitten on se 0,1%. Mutta taisin nähdä väärin. Sekin oli harhaa että rakastuin täällä kirjoittelijaan. En edes tiedä kuka se on. Ja se tietää kuka olen! Voitteko kuvitella! Eihän sellaista ole olemassakaan.


      • heräämisiä
        mitähaluaanähdä kirjoitti:

        Näin on. Sitten on se 0,1%. Mutta taisin nähdä väärin. Sekin oli harhaa että rakastuin täällä kirjoittelijaan. En edes tiedä kuka se on. Ja se tietää kuka olen! Voitteko kuvitella! Eihän sellaista ole olemassakaan.

        Että joku on katsonut sinua, sinua lainkaan ihmisenä tuntematta, ja olet päätellyt sen olevan rakastunut sinuun. Sen lisäksi kuvittelet kaikki palstakirjoittelijat häneksi, että taas se sielläkin ja tuollakin sinulle kirjoittaa, 0,1 prosentin varmuudella ainakin.


      • heräämisiä
        mitähaluaanähdä kirjoitti:

        Näin on. Sitten on se 0,1%. Mutta taisin nähdä väärin. Sekin oli harhaa että rakastuin täällä kirjoittelijaan. En edes tiedä kuka se on. Ja se tietää kuka olen! Voitteko kuvitella! Eihän sellaista ole olemassakaan.

        ja ilmeisesti vielä olet "rakastunut" kymmenien nettikirjoittajien tuottamaan viestikokonaisuuteen.


    • I"ll always want him

      Niin se on. Siksi en ota yhteyttä. Hän jäi sydämeeni ja nyt vuosia myöhemmin haluaisin sanoa rakastavani, mutta kun en tunne niin hyvin häntä, joten tämä lienee jonkinlaista ihailua. Jos tapaisin hänet tunteeni roihahtaisi hyvin todennäköisesti valtavaan roihuun. Yksipuolisilla tunteilla vaan ei pitkälle pötkitä. Olen jossittelun kuningatar.

    • Sydän karrella

      Kyllä voi.

      • Nainen olen lämmin

        kyllä voi. Olen nähnyt. Sen näkee silmistä ja poskilihakset rentoutuvat. Suu loksahtaa auki ja leuka valahtaa. Ne alkaa ikäänkuin loistaa ja juuttuvat / porautuvat magneetin lailla kiinni silmiin.


      • edellinen taas
        Nainen olen lämmin kirjoitti:

        kyllä voi. Olen nähnyt. Sen näkee silmistä ja poskilihakset rentoutuvat. Suu loksahtaa auki ja leuka valahtaa. Ne alkaa ikäänkuin loistaa ja juuttuvat / porautuvat magneetin lailla kiinni silmiin.

        tarkoitin, että ne silmät ikäänkuin loistaa...jne


      • Luetko reginaa
        edellinen taas kirjoitti:

        tarkoitin, että ne silmät ikäänkuin loistaa...jne

        Taitaa kuule se leuka vaan hämmästyksestä loksahtaa auki että "ei voi olla totta, taas joku kuvittelee jtn olematonta".


    • sbody to die for

      En tiedä millaista rakkauden pitäisi olla ollakseen oikeaa, kuka sen määrittää mutta minä rakastan häntä vaikka emme ole vaihtaneet montaa lausetta eläissään. Ehkä se on hän joka kirjoittaa "kunpa vain tietäisin että se olet sinä". Ehkä olen hullu, mitä väliä, tunnen, elän ja rakastan. Itken hänen takiaan usein. Miksi kaipaan häntä niin paljon. Uppoudun töihini etten ajattelisi häntä.

    • Kaikenlaista

      Ainakin toisten katseista voi aavistaa aitoa välittämistä ja iloa. Se on paljon jo sekin.

    • ei kiitos lihaville

      Kyllä joskus voi aavistaa.
      Minua vainosi koulussa sellainen lihava nainen, jos nainen antaa todella pitkiä tietynlaisia katseita niin asia on suhteellisen selvä.
      (Niille jotka väittää että kuvittelin kaiken niin kyllä myöhemmin tuli myös kahvikutsu kun oltiin puheyhteydessä.)

    • Ei ole tullut vastaan sellainen nainen joka sanoisi minulle "poikamiehelle" kuinka olet rakastunut "silmittömästi" !!! .

    • Kyllä voi...Itse näen ku toinen on rakastunut :)

      • Naisen naiset??

        Täällä meidän naiset taas puhuu paskaa minkä kerkeevät, ho hoijaa teidän kuvitelmien kanssa.....???? ei rakkautta ole olemassakaan....se on vain harhaa ja luuloa kaikki kunnes järki alkaa pelata ja totuus hahmottuu.


    • Jalat alta

      Nainen,kun löydät miehen, jonka halauksessa tunnet sulavasi,se on se oikea

    • Tottakai voi.

      sen voi tuntea äänestä ja silmistä näkee myös. Rakastunut puhuu paljon pehmeämmällä äänellä rakkauden kohteelleen, kuin muille. Lisäksi rakastuneen silmien pupillit suurenevat rakkauden kohteen seurassa. Muuttuvat tummiksi möykyiksi.

      • Realismia

        Kannattaa vain muistaa, että rakastuminen on niin helppoa. Rakastaminen se on sitten se haastava osio. Sen kun taitaa, niin pitkä ja onnellinen parisuhde onnistuu.

        Valitettavasti monet vain rakastuvat rakastumiseen. Ja kun se rakastumisvaihe on ohi, niin on kohdekin ohi...

        Rakastan omaa kumppaniani yhä, 17 vuoden jälkeenkin, mutta täytyy sanoa että joskus se on vaikeampaa ja joskus helpompaa. Kuuluu elämään. Kun on se helpompi vaihe niin romantiikkaa ja intohimoa yhä löytyy. Kun on vaikeampi vaihe, tekisi mieli mennä vierashuoneeseen nukkumaan. Joskus menekin. ;)


    • Ihanaa....

      Tietty näkee. Näen esimerkiksi baarissa naisen silmistä, että hän antautuu kanssani erotiikkaan.

      Tästä on yksi poikkeus tähän saakka. Naapurin rouva katsoo samalla tavalla, mutta vielä ei ole taipunut lähikontaktiin!

      :-)

      • xxy

        Polttaa varmaan ruohoa josta tuo pupillien laajeneminen johtuu :)


    • karsintaa

      Kyllä voi ja ei voi. Yhteyden toiseen ihmiseen näkee silmistä, tunnetilat ym. Mutta voi kyllä mennä pahasti pöpelikköön. Vastaan siis joo jaa ehkä.

    • jospa sittenkin

      Katse harvoin pettää. Kyllä siitä selviää, mikä on tilanne.
      Kehon elekieli on helppo tulkita väärin, mutta katse kertoo kaiken.
      Joskus se katse tulee eteen niin odottamatta, ettei siihen osaa edes suhtautua mitenkään. Varsinkin jos sen kokee ensimmäistä kertaa.
      Tilanne menee ohi ja elämä jatkuu, mutta jokin jää kaivelemaan mieltä.

      • hämmästyin katseesta

        Joo, mulle kävi näin...


      • .'.'.

        Elekieli toisaalta on sitä, mikä tulee vahvasti selkärangasta automaattiohjauksella. Ts. sitä on vaikea lähteä tietoisesti muuttamaan. Itselleni käy tuon tuostakin niin, että havaitsen kyllä, miten tuli elehdittyä, mutta murto-osasekunnin viiveellä. Eli olen "paljastanut" itseni, vaikken olisi tahtonutkaan. Eri asia sitten, kuinka muut läsnäolevat havaitsevat ne eleet ja kuinka niitä tulkitsevat.


    • unto77

      Mielestäni ei PELKISTÄ silmistä voi nähdä mitään suuria tunteita. Ajatelkaa nyt, jos muu osa kasvoista peitetään, niin mitä voi päätellä pelkistä silmistä (jos unohdetaan silmäniskut tässä kohtaa)?? Tunteiden (koko kirjon) havainnointiin kyllä tarvitsee nähdä koko kasvot, eli mahdollinen hymyily, kaikki muut kin eleet ja koko käyttäytyminen kussakin tilanteessa. Jokuhan voi olla ystävällismielinen LUONTEELTAAN, ja jotkut kuvittelevat silloinkin jo aivan muuta. Ja käsittävät väärin. Ja pettyvät. Ja toinen sitten taas hämmentyy, kun ollut vain tavoilleen uskollisena ystävällinen kanssaihmisilleen.

    • 898934

      Kyllä silmistä näkee ja aavistaa. Pupillit laajenee..

      • lelle3

        Tieteen mukaan pupillit laajenee monestakin syystä - toki ne kaikki kuuluu mielihyvän tai halun alueelle .
        Fyyfinen kiihottuneisuus laajentaa pupillit ja rakkaus on kyllä ihan muuta , paljon enemmän.
        Ollaan nyt viisaita ja ymmärretään , että rakkauden mittari ei ole silmät !.


    • @v@

      Toki.Hik.Kaikki maallinenkin näkyy sielukkasti silmistä.

    • jotenkin näin

      Ei voi.
      Kiinnostuksen ja ihastuksen voi.
      Rakkaus vaatii yhdessäoloa ja keskusteluita.

      • Ja noiden

        Yhdessäolojen ja keskustelujen jälkeen ei voi olla rakastunut? Vai mitä tarkoitat?


      • Kaikkea ei voi piilottaa

        Juu. En usko että voi rakastua ilman seurustelua.
        Ihastumisen taas näkee silmistä melko varmasti, ne paljastaa piilotetut tunteet. Työkaverini on selvästi ihastunut muhun, koska hän tuijottaa usein ja silmät on raukean lämpöiset. Hän suhtautuu muihin työpaikkamme naisiin neutraalimmin.


    • 2905

      Kyllä näin on, tuntee näkee silmistä, minulle sitä toitotetaan alvariinsa, että sun silmistä näkee koska olet onnellinen, koska surullinen ja koska vihainen, kyllä silmistä näkee kaiken

    • se rakkaushehku

      Suu saattaa puhua mitä tahansa, mutta silmistä näkee totuuden. Kun rakkauden tähdet syttyvät silmiin ja katse uppoaa suoraan sydämeen asti, ei siitä voi erehtyä. -On tullut muutaman kerran koettua. Ihanin tapahtuma maailmassa. Siitä se kaikki alkaa....

    • esgtjddk

      Ei

    • petosta

      Näkyy, mutta näkyy heti myös petos, joten on syytä olla hyvin varovainen. Sitä menee kerta toisensa jälkeen tosi pioeleen, ja höynäyttäminen ja vedätys on hirveä seuraus.
      En usko enää rakkauteen, ei sitä ole, se on vaan jokin illuusio jostakin toiveista.

    • paras naama on hapan

      Jos miesten seurassa on ystävällinen tai sattuu hymilemään, niin aina tulkitsevat sen väärin joksikin kiinnostukseksi ja rakkaudeksi.

      Nykyisin vedän heti happaman naaman miesten seurassa, vaikka ei huvittaisi.

      Tosin naistenkaan seurassa ei voi kauheasti hymyillä ja olla iloisen näköinen, kun tulee näitä lesbosuhde ehdotuksia.

      • 2+17

        Älä lähde teeskentelylinjalle. Se ei ole pitemmän päälle itselle hyväksi.


    • tai salama

      Voihan se olla maanjäristyskin

    • tuhat vuotta

      Kerron teille oman pienen tarinani...se alkoi vuosia sitten (18)( oho onko siintä jo noin kauan) tuntuu kuitenkin että juuri olisin hänet kohdannut. Olin ulkomailla olin
      mennyt suomalaiseen tanssipaikkaan syntymäpäiväni kunniaksi. Hän käveli
      ovesta sisää katseeni kohtasivat se oli jotakin niin sydäntä järisyttävää että en ole ennen enkä jälkeen kyseistä tunnetta kokenut toisen katseesta. Meidän yhdessäolosta ei seurannut sen kummempaa (hän oli varattu) kuin että sydämeni jäi iäksi hänelle..eli vieläkin rakastan häntä vaikka viimeisestä kadulla törmäämisestäkin on jo kulunut 15 vuotta. siispä katse kertoo enemmän kun tuhat sanaa.

      • Vuonna 3014

        Miten tuo otsikkosi tuohon tarinaan liittyy, tai mihinkään?


      • ymmärtäisin niin ett
        Vuonna 3014 kirjoitti:

        Miten tuo otsikkosi tuohon tarinaan liittyy, tai mihinkään?

        Varmaan se oli sitä sanatonta?


      • miten kukainenkin la
        Vuonna 3014 kirjoitti:

        Miten tuo otsikkosi tuohon tarinaan liittyy, tai mihinkään?

        Tarkoitatko otsikolla nimimerkkiä? Varmaan aloittajan nimikirjaimet, tai oman ja kaivatun alkukirjaimet. Tai jotain symboliikkaa.


    • 2+20

      Älkää unohtako pelureita, jotka flirttaa ja harrastaa laskelmoitua silmäpeliä joka suuntaan tavoitteena saada kohteet kellistettyä tai vähintään ihastumaan itseen. Ei mitään tekemistä rakkauden kanssa.

    • toinen tuhat =)

      Täällä tämä tuhat vuotta taas ...sanonta vaan ja nimimerkki

      • halin ja suukotan

        Vastaus ap:n kyssäriin: mä aavistan että joku rakastaa sinua. Ai niin nyt ei sanoja,tunnen, näen ja koen.


    • vanha uusi miehesi

      suoraan sanottuna on hyväksikäyttäjiä ja hyväksikäytettyjä ja voi kansaa näinhän se on ja menossa ollaan .... sattumalta säästyin muilta ehdottomilta rakkaudentunnustuksilta, valehtelin ensi vetämältä jokaiselle naiselle, olin niin omani perään ja tunnustan kärsiväni monin eri tavoin esim. itsetyydytyksestä ja kiinnitin Jumalan rakkauden osoittamaan näin mailmalla vapaana liikkuvien naisten suhteen ja tänään olen Onnellisin - näin Jumala

      • vanha uusi miehesi

        Minäkö uusi spermapankki - Minäkö uusi spermapankki njoooh sen niin ollen olenhan sinun uusi rakkautesikin njiinhn oon


    • TTSTONDITT

      Rakastuminen on aina suurinta ja salaisinta puhummehan salaisesta rakkaudesta ja mistä sen tietää, ei epäilystäkään, siitähän sen tietää; kun alkaa ihmetellä kasvu iässä mikä on vahvaa ja pysyvää, surkastuvan nuoren miehen elin tai tytön kiimainen älyttävä hirnahtelu ... noo ja se ettei ole olemassakaan iältään selvää mittaria missä käyttää keino elimiä, tilaisuuden tullen rakkaudesta puheen ollen rakkauttahan säästetään tai säästetään yhteiselle elimelliselle ... osaltani kaikki rakkaus on suuri latinankielisen ilmaisun arvoinen ...

    • olen kyseisessä suomalaisessa ilmapiirissä saanut puolestaan monia ilmentymiä rakkaudesta, tutkimuskentän moni ilmeikkäät ja vivahteikkaat sen sijaan enteilee rakkauden kuolevan ja laittomuuden saavan valtaa, joten Jeesus katsoi rakastaen tai osoitti rakkautta rikkaalle, mutta ei sulje pois sitä mahdollisuutta jottei rakkautta voida osoittaa mitenkään ... "köyhät teillä keskuudessanne, ei Rakkautta"

    • Täkinallle

      Naisen " rakastumisen " voi koittaa sormella . Jos kosteus tuntuu riittävältä niin esileikistä voidaan siirtyä suoraan asiaan .

      • näkee sen

        oot todella tyhmä! ei tollasella asialla oo mitään tekemistä oikean rakkauden kanssa. KYLLÄ rakkauden voi nähdä silmistä. rakkaus on paljon enemmän kuin vällyjen välissä olemista. olet vain omien halujesi vanki


    • juulia__

      Mies kertoi minulle, että tiesi minun rakastavan häntä heti kun katsoi silmiini. "Silmät ovat sielun peili". Ystäväni kertoi, että tiesi minun ja miehen välillä olevan jotain ennen kuin edes kerroin siitä ystävälleni...oli nähnyt ne katseet miten katselimme toisiamme. Ja me saimme miehen kanssa paljon katseita kadulla, meistä huokui rakkaus ja sen tuoma onnen säteily.

    • ja havaita

      voi kyllä.sen voi myös tuntea.

    • aivan saatanan sama

      Ei helvetti mitä sontaa taas.

      Kertoo kaiken ns. rakkaudesta, jota ei ole olemassakaan. Rakkaus on itsekästä kiristämistä ja pelaamista.

      Kasvakaa aikuiksi ja lopettakaa haaveilu.

      LOVE IS THE WISDOM OF FOOLS.

      • hajoo mopo

        Sulla hitsas kiinni.Ei sulla hurjan lujia hermoja näytä olevan,jos kirjotukset ahistaa :)


    • Tupla Uunot

      Nämä tyypit jotka tietää sanomatta ja ymmärtää "vinkeistä" on oikeasti tosi rasittavia jatkuvan kaksoismerkityksen luulottelijoita.

      Koita siinä sitten olla tehokas, selkeä ja asiallinen kun asiat ei olekaan niin kuin ne on, vaan ovat myös jotain salaista kaksoispaskaa.

      Kyllähän se rakkaus suorat sanatkin kestää jos sitä kerta on, ei tarvii vihjailla ja luulotella yhtään.

    • 14+7

      Voi aavistaa, mutta narsistit ja patalogiset valehtelijat voivat näytellä rakastunutta. Psykopaattikin voi näyttää ihastuneelta vaikka on juurin esim. murhannut jonkun.

      • mystic1

        Hetki jolloin katseemme kohtasivat, oli rakkauden katse. Tunsin sen sydämessäni.


      • tuijottakaa varpaita

        Samoin narsistit ja psykopaatit voivat kuvitella helposti, että heihin ollaan ihastuneita, kun ollaan kohteliaita, keskustellaan, heitetään läppää tai katsotaan silmiin puhuttaessa. Ehkä se kertoo, että he tekevät tuota samaa vain tavoitellakseen ihastumisia tai seksiä.


    • Silmistä huomaa

      Ihastuneella on lasittunut juopon katse joka ei näytä keskittyvän mihinkään. Rakastuneella samaa plus astetta enemmän ja lisänä sivuillepäin harottavat aivotärähdys-silmät.

      Sitä on mahdoton sanoa toisesta onko hän vain pelkästään kännissä vai rakastunut sinuun. Kun taas itse on kännissä on vaikeaa havaita asioita ylipäänsä.

    • NAINEN 49.V

      Nuo hanskaanvetävät juntit okaro ja skördä ei onneksi tätä palstaa pilanneet.

    • jos niitäkään

      Rakastumista ei voi tietää mistään, ei sanoista tai katseista, teot kertovat eniten.
      Eräs mies kertoi päivästä toiseen valtavasta rakkaudestaan minuun, kehui ja katsoi palvoen. Sitten kuulin hänen pettäneen, eikä vain yhden vaan ties kuinka monen kanssa. Jätin miehen. Hän päätyi yhteen toisen kanssa jolle alkoi samat suitsutukset, kuinka rakastaa niin paljon. Nainen uskoi ja uskoo yhä koska mies on uskottava. Samaan aikaan mies yritti minua takaisin, ja montaa muutakin samaan aikaan. Kertoi miten ei rakasta tätä nyksäänsä jne. Psykopaatit uskovat itsekin siihen mitä sillä hetkellä toisille kertovat, siksi he ovat niin uskottavia.

      Uskokaa vain tekoja.

    • miehensilmistänäkee

      miehenä yritän vältellä silmiin katsomista, jos kyseessä nainen johon saatan rakastua. Miehenä sitä pystyy jopa ensivilkaisulla mielessä päättämään että ton haluan. jos kyseessä "ton haluan" nainen alkaakin silmiini katsomaan ja juttelemaan, ihastun ja lopulta rakastun. Naiselle miehen rakastumisen päätteleminen on kun normaalisti vakava mies hymyileekin lähelläsi ja tuntuu iloiselta lähelläsi. Mies jää koukkuun sinuun, eikä halua muita naisia ympärilleen. Naiselle tämä sama tilanne on erilainen. Nainen saattaa olla alunperinkin iloinen ja flirttaileva monille. Pitkiä katseita on, mutta nainen vain leikkii siinä.
      sitten mies paljastaa tunteensa ja jyrkkä ei tulee. Mies menee sekaisin ja saattaa paikkakuntaa vaihtaa ja ottaa timeoutin. Myöhemmin uus yritys kohdata toinen. Katseet ovat vieläkin pitkiä, mutta mies ei enää hymyile. Silmistä näkee surun ja pettymyksen, lopulta sitä ei enää jaksa silmiin katsella ja homma oli siinä. Tämän jälkeen uuden "ton haluan" naisen kohdalla ei vuosiin uskalla silmiin kunnolla katsoa. on valmiiksi pettynyt ja pelkää satuttavansa sydämensä uudestaan ja uudestaan.

      • varautunutn

        Sydänsurut on. Ikäviä. Kamalia. Kyllä niistä toipuu mutta aikaa se vie. Sillä muistaa kuinka kipeää se ei teki eikä halua sitä kipeä kokea uudelleen. Aikansa ottaa myös se ,että alkaa luottamaan uuteen ihmiseen. Kun taas uskaltaa rakastua ja rakastaa, tunne voi olla erilainen. Varovaisempi. En tiedä onko se hyvä vai huono. En uskalla itse enää ihan täysillä heittäytyä tunteelle.. valitettavasti. Järjen pidän päässä mukana, juuri siitä syystä että pelkään kaiken loppumista.


      • suloista

        Olet vielä poika. :)


    • Elekielestä

      Voi

    • Elekielellä

      Silmät ovat sielun peili. Ne kuvastaa hyvinkin tunnetiloja mutta ei kerro niistä sen enempää. Tulkinta ei aina onnistu.

      • Elekielestä

        Voi vain aavistaa, ei tietää.


    • eikäyei

      EI, tälläiset harhaiset aavistukset päättyy suuriin pettymyksiin.

    • Anonyymi

      TÄMÄ KESKUSTELU AIHE ON MONEN VUODEN TAKAA MUTTA ON NYT 2023 TULLU AJANKOHTAISEKSI KYSYN:

      Voiko Rakastumisen teeskennellä?

      Ihan oikeasti!?

      Onko tällä Palstalla , Ammattilaista ( EI MITÄÄN VIIHDE)

      Vaan , ammattilaista joka on tutkinut tätä asiaa , vastaavaa tutkijaa , joka on tutkinut mitä ihmisen aivoissa koko kehossa ,

      Tapahtuu kun tämä Rakastuu ,

      Mitä ihmisen kehossa tapahtuu .

      ?

      Kyllä onko tätä tutkittu, pystyykö Teeskennelemään , että on Rakastunut ?
      JOS PYSTYY MITEN?

      MIKSI!? , Minä !? AINA minä, joka Uskoo Aitoon rakkauteen !?

      sitten se alkaa näyttääkin, että mies teeskrnteli että on Rakastunu minuun

      No kertokaa nyt tämän aiheen Tutkijat !


      Mitä iloa he saavat käyttääkseen Hyvän tahtosta Henkisesti hyväkseen!!!!!

      !!!!

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      101
      1497
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      84
      1064
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      976
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      573
      942
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      877
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      822
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      654
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe