Mikä saa naiset...

petri_keckman

Mikä saa naiset pilaamaan ihonsa laatua meikkaamalla? Pilaamaan jalkojansa ja askellustaan korkeilla koroilla? Kuluttamaan paljon rahaa kaikenmaailman typeryyksiin so. kledjuihin, koruihin ja esimerkiksi rakennekynsiin ja ripsien pidennykseen? Hankkimaan hiuskuontalolleen permanetteja eli minun silmissä rumentamaan itseään? Kuvitteleamaan, että persoonallisuudella ja karsimalla olisi jotain tekemistä ulkoisten seikkojen kanssa?

242

5205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Entäpä sinut?

      Iho ei kärsi meikkaamisesta ollenkaan, jos ihon puhdistaa asianmukaisti. Meikki voi jopa olla hyväksi, koska esimerkiksi voidemaiset tuotteet usein kosteuttavat ja sisältävät aurinkosuojan. Päivitä siis, Petri, tietosi.

      Rakennekynnet, hiustenpidennykset ja ripsilisäkkeet, muista puolipysyvistä koristuksista puhumattakaan, olen samaa mieltä kanssasi. Ne eivät kaunista kovinkaan monta käyttäjää, koska yleensä näkee jo kaukaa, että nyt on liimattu ylimääräistä tavaraa päähän ja sormiin. Kohtuus kaikessa. Ihmiskunta on kyllä aina koristanut itseään, esimerkiksi sinä olet muotoillut pulisonkisi ja valinnut itsellesi sopivat rillinsangat, vaikka moititkin vain muita ihmisiä.

      Minä olen kohtuuden ystävä, mutta valitettavasti kovin moni miesystäväkandidaatti on haikaillut kaikenlaisten koristusten perään, ensimmäisenä piikkikorot ja lyhyt hame, jopa meikkiä on vaadittu lisää. Minä en vedä ylleni hankalia vaatekappaleita tai asusteita muiden mieliksi, mutta aika moni tekee niin. Ja jos oikein kovasti tarkastelet asiaa, huomaat kyllä, miksi varsinkin nuoret naiset hoippuvat korkokengillään baariin hytisten kylmästä: miesten huomio on taattu. Voi olla ihan minkä näköinen ja kokoinen tahansa, jonkinlaista huomiota saa ihan varmasti.

      • On totta, että ihmiskunta on aina ainakin hieman koristanut itseään , mutta miksi tämän hetken länsimaalaisen naisen kauneusihanteet ovat niin tolkuttoman rumia? Kauneusihanteista syytetään yleensä lehdistöä, joka niitä kauneusihanteita ylläpitää, mutta kyllä päätöksen tekee jokainen yksilö itse. Maailmassa on valittavana lukuisia erilaisia kauneusihanteita islamilaisesta kasvonsa peittävästä naisesta ylimeikattuun pin-up tyttöön.

        Annat ymmärtää, että nuoret naiset tekevät itsestään kevytkenkäisen hempukan näköisen baariin mennessään, koska miesten huomio on taattu. En oikein pysty kommentoimaan, kun en itse baareissa käy, mutta ulkopuolisen silmin kaksi idioottia kohtaa. Toinen, joka näkee naisissa vain ulkokuoren ja toinen, joka antaa ymmärtää, että hänessä ei muuta olekaan. Viimeksi kun vuosia sitten kävin Ruotsin laivalla yökerhossa, niin minun ei tarvinnut montaa sekuntia sisällä olla kun nähdessäni luonnottomat meikatut naiset otin jalat alleni yökerhosta pois.


      • rautanaamat
        pkeckman kirjoitti:

        On totta, että ihmiskunta on aina ainakin hieman koristanut itseään , mutta miksi tämän hetken länsimaalaisen naisen kauneusihanteet ovat niin tolkuttoman rumia? Kauneusihanteista syytetään yleensä lehdistöä, joka niitä kauneusihanteita ylläpitää, mutta kyllä päätöksen tekee jokainen yksilö itse. Maailmassa on valittavana lukuisia erilaisia kauneusihanteita islamilaisesta kasvonsa peittävästä naisesta ylimeikattuun pin-up tyttöön.

        Annat ymmärtää, että nuoret naiset tekevät itsestään kevytkenkäisen hempukan näköisen baariin mennessään, koska miesten huomio on taattu. En oikein pysty kommentoimaan, kun en itse baareissa käy, mutta ulkopuolisen silmin kaksi idioottia kohtaa. Toinen, joka näkee naisissa vain ulkokuoren ja toinen, joka antaa ymmärtää, että hänessä ei muuta olekaan. Viimeksi kun vuosia sitten kävin Ruotsin laivalla yökerhossa, niin minun ei tarvinnut montaa sekuntia sisällä olla kun nähdessäni luonnottomat meikatut naiset otin jalat alleni yökerhosta pois.

        Minusta taas tatuoinnit ja rautaa naamassa, kielessä ja millon missäkin on erittäin rumaa, hillitty meikki taas kaunistaa.


      • rautanaamat kirjoitti:

        Minusta taas tatuoinnit ja rautaa naamassa, kielessä ja millon missäkin on erittäin rumaa, hillitty meikki taas kaunistaa.

        Olen kanssasi samaa mieltä, että tatuoinnit ja raudat ne vasta rumia ovat. Vaikka tatuoinnit ja kaikenlaiset esinekoristelut naamassa ovat alkuperäiskansojen komistumiskeinoja.

        Minä en pidä edes hillitystä meikistä. Naisessa minulle oleellista on se mitä hän on tehnyt ja jättänyt elämässään tekemättä. Kuinka luova hän on. Jos hän käyttää ja tuhlaa liikaa energiaansa ulkonäöstään huolehtimiseen, kuten useat naiset tekevät, tekevät he samalla minun silmissä itsestään tyhmän. Kaikki se energia ja ajanhukka on poissa muusta. Naisen teot näkyvät karsimana ja se kaunistaa monin verroin enemmän kuin meikit ja kledjut.


      • Entäpä sinut?
        pkeckman kirjoitti:

        On totta, että ihmiskunta on aina ainakin hieman koristanut itseään , mutta miksi tämän hetken länsimaalaisen naisen kauneusihanteet ovat niin tolkuttoman rumia? Kauneusihanteista syytetään yleensä lehdistöä, joka niitä kauneusihanteita ylläpitää, mutta kyllä päätöksen tekee jokainen yksilö itse. Maailmassa on valittavana lukuisia erilaisia kauneusihanteita islamilaisesta kasvonsa peittävästä naisesta ylimeikattuun pin-up tyttöön.

        Annat ymmärtää, että nuoret naiset tekevät itsestään kevytkenkäisen hempukan näköisen baariin mennessään, koska miesten huomio on taattu. En oikein pysty kommentoimaan, kun en itse baareissa käy, mutta ulkopuolisen silmin kaksi idioottia kohtaa. Toinen, joka näkee naisissa vain ulkokuoren ja toinen, joka antaa ymmärtää, että hänessä ei muuta olekaan. Viimeksi kun vuosia sitten kävin Ruotsin laivalla yökerhossa, niin minun ei tarvinnut montaa sekuntia sisällä olla kun nähdessäni luonnottomat meikatut naiset otin jalat alleni yökerhosta pois.


      • Entäpä sinut? kirjoitti:

        En minä nyt niin sillä kovin paljoa päätäni vaivaa, vaikka kyllähän se minua miehenä harmittaa, että sekä sisäisesti että ulkoisesti aitoja luonnollisia naisia on niin vähän. Ja en muuten leimaa ihmistä iän perusteella. Tyttömäisyys eli lapsenomaisen luovuutensa säilyttänyt ihminen, nainen, on sitä täysin riippumatta siitä minkälaisiin vaatteisiin hän on pukeutunut ja mikä on hänen kalenteri-ikänsä. On kypsymättömiä epäviisaita kakaroita, jotka ovat kadottaneet tyttömäisyytensä jo murrosiässä aikuisuuden ja tavanomaisuuden realiteettien paineessa vaikka olisi mitä kledjuja päällä.


      • poutoksinen
        petri_keckman kirjoitti:

        En minä nyt niin sillä kovin paljoa päätäni vaivaa, vaikka kyllähän se minua miehenä harmittaa, että sekä sisäisesti että ulkoisesti aitoja luonnollisia naisia on niin vähän. Ja en muuten leimaa ihmistä iän perusteella. Tyttömäisyys eli lapsenomaisen luovuutensa säilyttänyt ihminen, nainen, on sitä täysin riippumatta siitä minkälaisiin vaatteisiin hän on pukeutunut ja mikä on hänen kalenteri-ikänsä. On kypsymättömiä epäviisaita kakaroita, jotka ovat kadottaneet tyttömäisyytensä jo murrosiässä aikuisuuden ja tavanomaisuuden realiteettien paineessa vaikka olisi mitä kledjuja päällä.

        Kiitos, että joku sanoo noin.

        Esimerkiksi valokuvamallien maailmassa meikittömänä kulkeminen on aika lailla edellytys useissa castingeissa. Meikittömänä kulkemista kunnioitetaan muutenkin.

        En jaksa lukea ketjua, mutta ne pointit mitä pk:n jutuista osui silmää, olivat samoja mitä itsellä on käynyt mielessä.

        Itsetunto hoi. Täytyy osata olla luonnollinen. Sitten jos menee juhlimaan, on jotain eroa edes siinä.

        Mietin myös, miten ihminen vanhenee jos on elänyt irtonaamarilla (irtoripset, ties mitkä käsittelyt jne) koko elämänsä.

        Mutta kukin tavallaan. Mutta miten miehet kestävät tekosuipistelevaa rakennekynsi- ja irtoripsi-ihmistä, sitä en tiedä. Ehkä sitten kestävät.

        Itse en vain siedä yhtään sellaisia miehiä, jotka nynnyilevät ja neurotisoivat ulosmenoa koska eivät osaa päättää, mitkä kengät tänään. Mutta ehkä jotkun naiset sitten diggaavat sellaisia. Muusta puunauksesta en tässä edes aloita.


      • ideasta kiinni
        petri_keckman kirjoitti:

        En minä nyt niin sillä kovin paljoa päätäni vaivaa, vaikka kyllähän se minua miehenä harmittaa, että sekä sisäisesti että ulkoisesti aitoja luonnollisia naisia on niin vähän. Ja en muuten leimaa ihmistä iän perusteella. Tyttömäisyys eli lapsenomaisen luovuutensa säilyttänyt ihminen, nainen, on sitä täysin riippumatta siitä minkälaisiin vaatteisiin hän on pukeutunut ja mikä on hänen kalenteri-ikänsä. On kypsymättömiä epäviisaita kakaroita, jotka ovat kadottaneet tyttömäisyytensä jo murrosiässä aikuisuuden ja tavanomaisuuden realiteettien paineessa vaikka olisi mitä kledjuja päällä.

        Luin pk:n tekstit; sataprosenttista asiaa.

        Voisit lähteä luentokiertueelle suomalaisille yläasteille.


      • pkeckman kirjoitti:

        Olen kanssasi samaa mieltä, että tatuoinnit ja raudat ne vasta rumia ovat. Vaikka tatuoinnit ja kaikenlaiset esinekoristelut naamassa ovat alkuperäiskansojen komistumiskeinoja.

        Minä en pidä edes hillitystä meikistä. Naisessa minulle oleellista on se mitä hän on tehnyt ja jättänyt elämässään tekemättä. Kuinka luova hän on. Jos hän käyttää ja tuhlaa liikaa energiaansa ulkonäöstään huolehtimiseen, kuten useat naiset tekevät, tekevät he samalla minun silmissä itsestään tyhmän. Kaikki se energia ja ajanhukka on poissa muusta. Naisen teot näkyvät karsimana ja se kaunistaa monin verroin enemmän kuin meikit ja kledjut.

        karsimana po. "karismana"


      • ideasta kiinni kirjoitti:

        Luin pk:n tekstit; sataprosenttista asiaa.

        Voisit lähteä luentokiertueelle suomalaisille yläasteille.

        Oho, kiitoksia. Harvoi keskustelupalstoilla saa tuollaista palautetta.

        Eikö näinä tweettien, facebook sivujen ja sähköpostien aikakaudella ole hieman vanhanaikaista mennä itse fyysisesti paikanpäälle puhumalla välittämään informaatiota?


      • Toinen vanha jäärä
        pkeckman kirjoitti:

        Oho, kiitoksia. Harvoi keskustelupalstoilla saa tuollaista palautetta.

        Eikö näinä tweettien, facebook sivujen ja sähköpostien aikakaudella ole hieman vanhanaikaista mennä itse fyysisesti paikanpäälle puhumalla välittämään informaatiota?

        Mikä saa sinut luulemaan, että nuoriso välittäisi vähääkään papparaisen mielipiteistä, kun eivät välitä omien vanhempiensakaan näkökannoista? Aika ja kokemukset muuttavat ihmistä, eivät ulkopuoliset saarnaajat.


      • Toinen vanha jäärä
        poutoksinen kirjoitti:

        Kiitos, että joku sanoo noin.

        Esimerkiksi valokuvamallien maailmassa meikittömänä kulkeminen on aika lailla edellytys useissa castingeissa. Meikittömänä kulkemista kunnioitetaan muutenkin.

        En jaksa lukea ketjua, mutta ne pointit mitä pk:n jutuista osui silmää, olivat samoja mitä itsellä on käynyt mielessä.

        Itsetunto hoi. Täytyy osata olla luonnollinen. Sitten jos menee juhlimaan, on jotain eroa edes siinä.

        Mietin myös, miten ihminen vanhenee jos on elänyt irtonaamarilla (irtoripset, ties mitkä käsittelyt jne) koko elämänsä.

        Mutta kukin tavallaan. Mutta miten miehet kestävät tekosuipistelevaa rakennekynsi- ja irtoripsi-ihmistä, sitä en tiedä. Ehkä sitten kestävät.

        Itse en vain siedä yhtään sellaisia miehiä, jotka nynnyilevät ja neurotisoivat ulosmenoa koska eivät osaa päättää, mitkä kengät tänään. Mutta ehkä jotkun naiset sitten diggaavat sellaisia. Muusta puunauksesta en tässä edes aloita.


      • Toinen vanha jäärä kirjoitti:

        Mikä saa sinut luulemaan, että nuoriso välittäisi vähääkään papparaisen mielipiteistä, kun eivät välitä omien vanhempiensakaan näkökannoista? Aika ja kokemukset muuttavat ihmistä, eivät ulkopuoliset saarnaajat.

        Vastasin ja reagoin vaan siihen, että mun muka pitäisi mennä luennoimaan. En ottanut kantaa siihen olisiko siitä mitään hyötyä. Mutta tottakai ihmisten mielipiteet vaikuttavat ihmisten mielipiteisiin. Ei minun vanhan papparaisen, mutta jos esimerkiksi julkisuuden henkilöt, joita nuoriso fanittaa, alkaisivat suosia meikittömyyttä, niin kyllä se vaikuttaisi. Tai no, toisaalta voisihan joku tavallista fiksumpi saada rohkeutta meikittömyys linjalleen tällaiselta nobody vanhalta papparaiseltakin.


      • jjjjjuuuuuuuuoooo

        Paskat,itse käytän harvoin mitään meikkiä koska olen niin kaunis niin ei tarvitse. Aina joskus laitan meikkivoidetta ja sen jälkeen iho on huonompi


      • autocorrect.fi
        poutoksinen kirjoitti:

        Kiitos, että joku sanoo noin.

        Esimerkiksi valokuvamallien maailmassa meikittömänä kulkeminen on aika lailla edellytys useissa castingeissa. Meikittömänä kulkemista kunnioitetaan muutenkin.

        En jaksa lukea ketjua, mutta ne pointit mitä pk:n jutuista osui silmää, olivat samoja mitä itsellä on käynyt mielessä.

        Itsetunto hoi. Täytyy osata olla luonnollinen. Sitten jos menee juhlimaan, on jotain eroa edes siinä.

        Mietin myös, miten ihminen vanhenee jos on elänyt irtonaamarilla (irtoripset, ties mitkä käsittelyt jne) koko elämänsä.

        Mutta kukin tavallaan. Mutta miten miehet kestävät tekosuipistelevaa rakennekynsi- ja irtoripsi-ihmistä, sitä en tiedä. Ehkä sitten kestävät.

        Itse en vain siedä yhtään sellaisia miehiä, jotka nynnyilevät ja neurotisoivat ulosmenoa koska eivät osaa päättää, mitkä kengät tänään. Mutta ehkä jotkun naiset sitten diggaavat sellaisia. Muusta puunauksesta en tässä edes aloita.

        Www.auto-cleaning.fi


      • Kaikki väärässä...
        petri_keckman kirjoitti:

        karsimana po. "karismana"

        ...Nimittäin se on myyntimies joka saa naiset, lapset ja raavaat miehet ostamaan turhakkeita.


      • amissi
        rautanaamat kirjoitti:

        Minusta taas tatuoinnit ja rautaa naamassa, kielessä ja millon missäkin on erittäin rumaa, hillitty meikki taas kaunistaa.

        Luonnottomat kynnet, kuka tykkää. Normi mies inhoaa niitä! Todella ällöttävät. Eihän sitä voi asianosaiselle sanoa, koska ei halua loukata häntä.


      • Hullua houretta

        Anteeksi vain, mutta en ole nähnyt vielä yhtäkään naista, jota meikki ei olisi pilannut! Meikkiä käyttävä nainen ilman meikkiä on muumiomaisen kalvakka, huulet ovat sinertävän värittömät, ripset ohuet ja harvat... Päälle vielä nypityt kulmakarvat, jotka ilman maskia ovat luonnottoman kammottavat. Kaiken kaikkiaan raskaasti meikkaava henkilö ilman meikkiä näyttää ihmiseltä, joka käy parhaillaan syöpähoidoissa.

        En siis ymmärrä, mitä tarkoittaa puhe "iho ei kärsi meikkaamisesta ollenkaan". Voi olla, että lääketieteellisessä mielessä vahinkoa ei synny, mutta esteettisessä mielessä meikin tuoma vahinko on kauhistuttava.


      • jjjjjuuuuuuuuoooo
        Hullua houretta kirjoitti:

        Anteeksi vain, mutta en ole nähnyt vielä yhtäkään naista, jota meikki ei olisi pilannut! Meikkiä käyttävä nainen ilman meikkiä on muumiomaisen kalvakka, huulet ovat sinertävän värittömät, ripset ohuet ja harvat... Päälle vielä nypityt kulmakarvat, jotka ilman maskia ovat luonnottoman kammottavat. Kaiken kaikkiaan raskaasti meikkaava henkilö ilman meikkiä näyttää ihmiseltä, joka käy parhaillaan syöpähoidoissa.

        En siis ymmärrä, mitä tarkoittaa puhe "iho ei kärsi meikkaamisesta ollenkaan". Voi olla, että lääketieteellisessä mielessä vahinkoa ei synny, mutta esteettisessä mielessä meikin tuoma vahinko on kauhistuttava.

        nIINNO SUOMALAISET NAISET ON kyllä nii saakelin rumia. Mulla on turkkilaista verta geeneissä niin en ole mikään kalvakka muumio


      • noh, noh!

        Tsot, tsot!

        Väite "Iho ei kärsi meikkaamisesta ollenkaan..." on yksiselitteisesti epätosi.

        Ensinnäkin se riippuu todella paljon ihotyypistä ja toiseksi meikki (jos se nyt ei rajoitu ripsiväriin) estää AINA jossain määrin ihon luontaista toimintaa. Asian perusteellinen tarkastelu tosin edellyttää, että määritellään mitä on "meikki", mutta jos ihon tyyppi nyt esimerkiksi on sellainen, että se hyvinvointi edellyttää esim. kosteuttamista, niin oikea hoito EI ole meikki, vaan asiamukainen ihoa hoitava voide.

        Iho on erittäin monimutkainen elin, jolla paljon erilaisia tehtäviä - se ei ole pelkästään "kuori, joka pitää muut elimet sisällään". Eräitä niistä, joita ei useinkaan tule ajatelleeksi, ovat vaikkapa ihon osuus immuunivasteen muodostamisessa, lämmönsäätely, nestetasapainon säätely, kalsiumin aineenvaihdunnan vaatiman D –vitamiinin tuottaminen, ihon omat prosessit jne. Iho toimii jopa verivarastona.

        Väite "Iho ei kärsi meikkaamisesta ollenkaan” ei tule todeksi sillä, että ihoon ei tule silmin havaittavia vaurioita.


      • mies 28v

        No mikäköhän saa miehen ajamaan parran? Miksi laittaa partavettä? Mikä saa menemään parturiin?Miksi ylipäätään käydä suihkussa?

        Pointti tuleekin ehkä esiin.. tai sitten eii ;)


      • 30v brunette

        Minä kuulun myös meikin kohtuukäyttäjiin. En meikkaa jokapäivä, välillä annan ihon levätä. Kohtuus kaikessa! Käytän meikkivoidetta suojaamaan kasvoja kaupungin saasteilta, uv-säteilyltä ja tasoittamaan punaisuutta. Sitten ripaus ripsaria ja homma on kunnossa. Mielestäni näytän vielä samalta henkilöltä kuin aiemmin :) Meikkivoide ei huononna ihoa, kun puhdistaa sen iholta pois ja pitää meikittömiä päiviä.

        En itsekään ymmärrä tai pidä kauniina irtoripsiä, hiuslisäkkeitä, tekokynsiä ja runsasta meikkiä.

        Meikkausta enemmän minua huolettaa naisten kauneuskirurgia. Se on kammottavaa miten monet sillä itsensä pilaavat ja vain miesten huomion tähden. Oi voi... Eikö se ole aloittajasta huolestuttavampi aihe?

        Minusta on säälittävää, että viidakon tähtien kaltaista ohjelmaa edes näytetään, mutta että avausjakso keräsi yli 500.000 katsojaa! Miten muovitissit voivat kiinnostaa niin paljon? Sitten taas Janni Hussia halveerataan muodottomaksi IL:n keskustelupalstalla... Huh hu... Ilmeisesti muovi tekee naisen... Säälittävää.


      • 30v brunette

        Minä kuulun myös meikin kohtuukäyttäjiin. En meikkaa jokapäivä, välillä annan ihon levätä. Kohtuus kaikessa! Käytän meikkivoidetta suojaamaan kasvoja kaupungin saasteilta, uv-säteilyltä ja tasoittamaan punaisuutta. Sitten ripaus ripsaria ja homma on kunnossa. Mielestäni näytän vielä samalta henkilöltä kuin aiemmin :) Meikkivoide ei huononna ihoa, kun puhdistaa sen iholta pois ja pitää meikittömiä päiviä.

        En itsekään ymmärrä tai pidä kauniina irtoripsiä, hiuslisäkkeitä, tekokynsiä ja runsasta meikkiä.

        Meikkausta enemmän minua huolettaa naisten kauneuskirurgia. Se on kammottavaa miten monet sillä itsensä pilaavat ja vain miesten huomion tähden. Oi voi... Eikö se ole aloittajasta huolestuttavampi aihe?

        Minusta on säälittävää, että viidakon tähtien kaltaista ohjelmaa edes näytetään, mutta että avausjakso keräsi yli 500.000 katsojaa! Miten muovitissit voivat kiinnostaa niin paljon? Sitten taas Janni Hussia halveerataan muodottomaksi IL:n keskustelupalstalla... Huh hu... Ilmeisesti muovi tekee naisen... Säälittävää.


      • Anna toisten elää
        Toinen vanha jäärä kirjoitti:

        En ymmärrä miksi nainen ei saisi meikata tai korostaa itseään myös iäkkäänä. Jos se ei näytä kauniilta, niin sitten ei, mutta kuinka kukaan toinen voi määrätä toisen ihmisen elämää sivusta, jokainen elää omaansa omalla tavallaan. Ei teidän tarvitse pitää kaikesta, En minäkään pidä ahdasmielisistä ihmisistä joita tässäkin ketjussa tuntuu vilisevän. Oma elämä kai puuttuu kun toisia pitää alkaa arvostelemaan.


      • omat ongelmat loppu?
        pkeckman kirjoitti:

        On totta, että ihmiskunta on aina ainakin hieman koristanut itseään , mutta miksi tämän hetken länsimaalaisen naisen kauneusihanteet ovat niin tolkuttoman rumia? Kauneusihanteista syytetään yleensä lehdistöä, joka niitä kauneusihanteita ylläpitää, mutta kyllä päätöksen tekee jokainen yksilö itse. Maailmassa on valittavana lukuisia erilaisia kauneusihanteita islamilaisesta kasvonsa peittävästä naisesta ylimeikattuun pin-up tyttöön.

        Annat ymmärtää, että nuoret naiset tekevät itsestään kevytkenkäisen hempukan näköisen baariin mennessään, koska miesten huomio on taattu. En oikein pysty kommentoimaan, kun en itse baareissa käy, mutta ulkopuolisen silmin kaksi idioottia kohtaa. Toinen, joka näkee naisissa vain ulkokuoren ja toinen, joka antaa ymmärtää, että hänessä ei muuta olekaan. Viimeksi kun vuosia sitten kävin Ruotsin laivalla yökerhossa, niin minun ei tarvinnut montaa sekuntia sisällä olla kun nähdessäni luonnottomat meikatut naiset otin jalat alleni yökerhosta pois.

        Aluksi MIKSI täällä on isoissa otsikoissa aina jotain suomalaisten naisten ulkonäöstä?!

        "kauneus on ominaisuus, jonka tarkasteleminen antaa mielihyvän tunnetta"
        - Wikipedia

        Niin ja jokaiselle yksilölle se on vähän eri asia, joten mielestäni on väärin että haukut nykyisiä kauneusihanteita "tolkuttoman rumiksi", koska haukut samalla monien ihmisten mielipiteitä sekä samalla annat harhaisen käsityksen siitä että kaikkien naisien kauneusihanteet olisivat samanlaisia. Se on ne lehdet, josta sinä ne naisten "kauneusihanteet" olet lukenut ja naiset nähnyt.

        Lisäksi jos joku "pilaa" ihonsa meikillä niin, mitä sitten? Tässä maailmassa on muitakin ongelmia. Ihmiset pilaavat oman keuhkonsa, oman kuntonsa yms, johon verrattuna meikki on hyvin vähäpätöinen asia. ( ihoa on paljon muuallakin kuin naamassa, joten ihon tehtävää ei estä meikki)

        Olen niin kyllästynyt näihin keskusteluihin johon törmää yhä useammin kaikkialla ja kaikki koskevat vain yhtä asiaa: ulkonäköä. Hemmetti se on sun ongelma jos et voi liikkua ulkona "otin jalat alleni"- asenteellasi. Hieman olen myös pettynyt siihen, että vielä sinun ikäisesi mies näkee asiakseen lähteä kritisoimaan asiaa.

        Mutta olen kieltämättä puolestasi iloinen, kun sinulla näyttää olevan näin vähäpätöinen ongelma, mutta ei kannata vaivata päätäsi sillä, koska et voi tehdä sille mitään, vaikka kiertäisitkin kaikki suomen koulut läpi.


      • Puistattaa
        amissi kirjoitti:

        Luonnottomat kynnet, kuka tykkää. Normi mies inhoaa niitä! Todella ällöttävät. Eihän sitä voi asianosaiselle sanoa, koska ei halua loukata häntä.

        Julmetun pitkien kynsien kanssa on taatusti vaikea pyyhkiä pyllyä. Muistaako tytöt putsata kynnenalustat vessakäynnin jälkeen.


      • Eletään ihmisiksi..
        petri_keckman kirjoitti:

        Vastasin ja reagoin vaan siihen, että mun muka pitäisi mennä luennoimaan. En ottanut kantaa siihen olisiko siitä mitään hyötyä. Mutta tottakai ihmisten mielipiteet vaikuttavat ihmisten mielipiteisiin. Ei minun vanhan papparaisen, mutta jos esimerkiksi julkisuuden henkilöt, joita nuoriso fanittaa, alkaisivat suosia meikittömyyttä, niin kyllä se vaikuttaisi. Tai no, toisaalta voisihan joku tavallista fiksumpi saada rohkeutta meikittömyys linjalleen tällaiselta nobody vanhalta papparaiseltakin.

        Olet aivan oikeassa - sinun ei todellakaan pidä mennä luennoimaan - siihen tarvitaan tietoutta ja oikeaa asennetta. Se, että leimaa meikkaavan naisen tyhmäksi, kertoo hyvin paljon analysointitasostasi ja siitä, että tulkitsen turhan pienen informaation perusteella.

        Nuoret kyllä kuuntelevat hyvinkin vanhempiaan. Hyvä luennoitsija tietää, että jos oma asia ei kiinnosta, vika ei ole kuulijoissa vaan jossain muussa.

        No, itse asiaan. Minä meikkaan ja pidän huolta ulkonäöstäni siinä missä pidän huolta henkisestä jaksamisestanikin. On kummallista, että vielä tänäkin päivänä joku ajattelee, että satsaus ulkoiseen olemukseen veisi pois jotakin sisäisestä olemuksesta. Mihin tuollainen ajattelu perustuu?? Ulkonäkö on aina ollut tärkeää ihmisille, ihan aikojen alusta lähtien. Kauneusihanteet toki vaihtelevat mutta ulkonäöllä on aina merkitystä.


      • Eletään ihmisiksi.. kirjoitti:

        Olet aivan oikeassa - sinun ei todellakaan pidä mennä luennoimaan - siihen tarvitaan tietoutta ja oikeaa asennetta. Se, että leimaa meikkaavan naisen tyhmäksi, kertoo hyvin paljon analysointitasostasi ja siitä, että tulkitsen turhan pienen informaation perusteella.

        Nuoret kyllä kuuntelevat hyvinkin vanhempiaan. Hyvä luennoitsija tietää, että jos oma asia ei kiinnosta, vika ei ole kuulijoissa vaan jossain muussa.

        No, itse asiaan. Minä meikkaan ja pidän huolta ulkonäöstäni siinä missä pidän huolta henkisestä jaksamisestanikin. On kummallista, että vielä tänäkin päivänä joku ajattelee, että satsaus ulkoiseen olemukseen veisi pois jotakin sisäisestä olemuksesta. Mihin tuollainen ajattelu perustuu?? Ulkonäkö on aina ollut tärkeää ihmisille, ihan aikojen alusta lähtien. Kauneusihanteet toki vaihtelevat mutta ulkonäöllä on aina merkitystä.

        "On kummallista, että vielä tänäkin päivänä joku ajattelee, että satsaus ulkoiseen olemukseen veisi pois jotakin sisäisestä olemuksesta."

        Ei tietenkään vie. Sisäisesti kaunis on myös ulkoisesti yleensä kaunis. Mutta kaikki se aika ja vaiva mitä naiset käyttävät itsensä rumentamiseen kemikaali- ja meikkituotteilla on poissa siitä ajasta ja energiasta, mitä he voisivat käytää itsensä kehittämiseen henkisesti.


      • tosikuinvesimies

        Ei ihmiskunta ole aina koristanut itseään. Naiset vaan luulevat niin.

        Tyhmempää en tiedä kuin itsensä koristelu.

        Oletko alalla ja pelkäät asiakkaiden loppuvan, kun noin paljon otat
        nokkiisi?


      • Ihmettelevä
        Puistattaa kirjoitti:

        Julmetun pitkien kynsien kanssa on taatusti vaikea pyyhkiä pyllyä. Muistaako tytöt putsata kynnenalustat vessakäynnin jälkeen.

        Minä kun olen aina luullut, että naiset käy vessassa ainoastaan kaunistaakseen itseään, ei tarpeillaan, kuten miehet käy.
        Siis käykö naisetkin vessassa istunnolla, kuten miehet, ei kyllä tuota oikein usko, kun ei koskaan ole vessasta mitään ääniä kuullut, kun nainen siellä asioi.


      • kevätperhonen
        petri_keckman kirjoitti:

        "On kummallista, että vielä tänäkin päivänä joku ajattelee, että satsaus ulkoiseen olemukseen veisi pois jotakin sisäisestä olemuksesta."

        Ei tietenkään vie. Sisäisesti kaunis on myös ulkoisesti yleensä kaunis. Mutta kaikki se aika ja vaiva mitä naiset käyttävät itsensä rumentamiseen kemikaali- ja meikkituotteilla on poissa siitä ajasta ja energiasta, mitä he voisivat käytää itsensä kehittämiseen henkisesti.

        Itse "sanoin" jotain tuontapaista jossain toisessa yhteydessä, mikä näköjään ei mennyt ihan perille sellaisena kuin tarkoitin.

        Itse pidän ulkonäöstäni huolta, mutta kohtuudella (jos panostajanaisiin vertaa), ja olen esteetikko, todellakin! Se vaan, kun USEIN on kuullut niiden naisten juttuja jotka panostavat todella paljon kaikkeen ulkoiseen, muutoinkin siis kuin ulkonäköönsä, niin juttujen pinnallisuus eli se, mikä on elämässä tärkeää (siitä ihminen puhuu!) on usein ihan omaa "uskomatonta" leveliään (omasta mielestäni!). No, tuo on nyt sitten ehkä omaa äärilaitaansa kuitenkin.

        En halua vähätellä toisia, mutta meissä on myös syvällisempiä ja pinnallisempia tyyppejä. Sitä tarkoitan. Ja sitä mieltä olen, et ulkonäkö puhuu paljon myös näiden asioiden puolesta. Varsinkin siinä tapauksessa, jos on näillä naisilla kova hinku toisten ulkonäköä arvostella (ja usein juuri on!). Eihän toisen ajatus- ja arvomaailmaa voi yhdellä silmäyksellä nähdä, ellei ihmistä tunne, mutta monet asiat puhuu usein sen puolesta, mikä osottautuukin sitten mitä ilmeisemmäksi -


      • selvennykseksi
        kevätperhonen kirjoitti:

        Itse "sanoin" jotain tuontapaista jossain toisessa yhteydessä, mikä näköjään ei mennyt ihan perille sellaisena kuin tarkoitin.

        Itse pidän ulkonäöstäni huolta, mutta kohtuudella (jos panostajanaisiin vertaa), ja olen esteetikko, todellakin! Se vaan, kun USEIN on kuullut niiden naisten juttuja jotka panostavat todella paljon kaikkeen ulkoiseen, muutoinkin siis kuin ulkonäköönsä, niin juttujen pinnallisuus eli se, mikä on elämässä tärkeää (siitä ihminen puhuu!) on usein ihan omaa "uskomatonta" leveliään (omasta mielestäni!). No, tuo on nyt sitten ehkä omaa äärilaitaansa kuitenkin.

        En halua vähätellä toisia, mutta meissä on myös syvällisempiä ja pinnallisempia tyyppejä. Sitä tarkoitan. Ja sitä mieltä olen, et ulkonäkö puhuu paljon myös näiden asioiden puolesta. Varsinkin siinä tapauksessa, jos on näillä naisilla kova hinku toisten ulkonäköä arvostella (ja usein juuri on!). Eihän toisen ajatus- ja arvomaailmaa voi yhdellä silmäyksellä nähdä, ellei ihmistä tunne, mutta monet asiat puhuu usein sen puolesta, mikä osottautuukin sitten mitä ilmeisemmäksi -

        Ihmisen rahkeet on kuitenkin rajalliset, mihin aikaansa ja energiaansa käyttää. Ja elämä on valintoja, jokainen valitsee mieleisensä mukaan -

        Itselleni materia on toissisjaista. tähän on tultu, sen myötä, mitä olen tähänastisessa elämässäni kokenut. (10 v sitten tilanne, esim. elämän ihanteet, tavoitteet, päämäärät, oli vähän toinen - )


      • Käytän päivittäin
        jjjjjuuuuuuuuoooo kirjoitti:

        Paskat,itse käytän harvoin mitään meikkiä koska olen niin kaunis niin ei tarvitse. Aina joskus laitan meikkivoidetta ja sen jälkeen iho on huonompi

        "Aina joskus laitan meikkivoidetta ja sen jälkeen iho on huonomp"

        Minulla on juuri toisinpäin.:D Useimmiten laitan meikkivoidetta joka päivä, mutta joskus kun olen pitänyt muutaman päivän väliä, ihoni on mennyt huonompaan kuntoon. Kenties niitä yksilökohtaisia eroja. Ihoni on herkkä ja toisinaan atooppinen, ja meikkivoide suojaa ulkoisilta rasitteilta (ilmansaasteet, UV-säteet, tuuli...) ja ehkäisee kosteuden haihtumista iholta. Ja kun illalla pesee meikin kunnolla pois, ei ihohuokosetkaan tukkeudu.

        Tietenkin meikkivoiteen laadulla on merkitystä. Itse en mihinkään parin euron markettitököttiin koskisi pitkällä tikullakaan, puhumattakaan, että levittäisin sitä kasvoilleni.


      • elämä kuluttaa
        noh, noh! kirjoitti:

        Tsot, tsot!

        Väite "Iho ei kärsi meikkaamisesta ollenkaan..." on yksiselitteisesti epätosi.

        Ensinnäkin se riippuu todella paljon ihotyypistä ja toiseksi meikki (jos se nyt ei rajoitu ripsiväriin) estää AINA jossain määrin ihon luontaista toimintaa. Asian perusteellinen tarkastelu tosin edellyttää, että määritellään mitä on "meikki", mutta jos ihon tyyppi nyt esimerkiksi on sellainen, että se hyvinvointi edellyttää esim. kosteuttamista, niin oikea hoito EI ole meikki, vaan asiamukainen ihoa hoitava voide.

        Iho on erittäin monimutkainen elin, jolla paljon erilaisia tehtäviä - se ei ole pelkästään "kuori, joka pitää muut elimet sisällään". Eräitä niistä, joita ei useinkaan tule ajatelleeksi, ovat vaikkapa ihon osuus immuunivasteen muodostamisessa, lämmönsäätely, nestetasapainon säätely, kalsiumin aineenvaihdunnan vaatiman D –vitamiinin tuottaminen, ihon omat prosessit jne. Iho toimii jopa verivarastona.

        Väite "Iho ei kärsi meikkaamisesta ollenkaan” ei tule todeksi sillä, että ihoon ei tule silmin havaittavia vaurioita.

        "Väite "Iho ei kärsi meikkaamisesta ollenkaan” ei tule todeksi sillä, että ihoon ei tule silmin havaittavia vaurioita"

        Niinno, iho kärsii elämisestä ylipäätään. Ja joskus vaan ne meikkaamisen plussat ylittää ne miinukset.


      • suklaakynnet
        Puistattaa kirjoitti:

        Julmetun pitkien kynsien kanssa on taatusti vaikea pyyhkiä pyllyä. Muistaako tytöt putsata kynnenalustat vessakäynnin jälkeen.

        Samaa olen miettinyt. Tapahtuuko pyyhkiminen niin, että kynnen kärkiin kiedotaan paperia, vai miten onnistuu?


      • aiheellisia
        Anna toisten elää kirjoitti:

        En ymmärrä miksi nainen ei saisi meikata tai korostaa itseään myös iäkkäänä. Jos se ei näytä kauniilta, niin sitten ei, mutta kuinka kukaan toinen voi määrätä toisen ihmisen elämää sivusta, jokainen elää omaansa omalla tavallaan. Ei teidän tarvitse pitää kaikesta, En minäkään pidä ahdasmielisistä ihmisistä joita tässäkin ketjussa tuntuu vilisevän. Oma elämä kai puuttuu kun toisia pitää alkaa arvostelemaan.

        Eipä täällä arvostellakaan vaan herätetään kysymyksiä. Jos koet sen arvosteluna, se on korviesi välissä. Eihän täällä ketään näe, oli sitten luomu tai irtoripsi.


      • juuri se
        Toinen vanha jäärä kirjoitti:

        Mitä sinä tarkoitat? "Miten vanhenee?"

        - En puhu ulkonäöstä. Siinä jutun juju onkin.


      • kylmän herkkä
        Käytän päivittäin kirjoitti:

        "Aina joskus laitan meikkivoidetta ja sen jälkeen iho on huonomp"

        Minulla on juuri toisinpäin.:D Useimmiten laitan meikkivoidetta joka päivä, mutta joskus kun olen pitänyt muutaman päivän väliä, ihoni on mennyt huonompaan kuntoon. Kenties niitä yksilökohtaisia eroja. Ihoni on herkkä ja toisinaan atooppinen, ja meikkivoide suojaa ulkoisilta rasitteilta (ilmansaasteet, UV-säteet, tuuli...) ja ehkäisee kosteuden haihtumista iholta. Ja kun illalla pesee meikin kunnolla pois, ei ihohuokosetkaan tukkeudu.

        Tietenkin meikkivoiteen laadulla on merkitystä. Itse en mihinkään parin euron markettitököttiin koskisi pitkällä tikullakaan, puhumattakaan, että levittäisin sitä kasvoilleni.

        Tuo on totta, että meikki myös suojaa ihoa. Minä en voi olla käyttämättä meikkiä talvella, koska omistan kylmän herkän ihon, joka ei kestä juuri minkäänlaista kylmyyttä. Eli siis meikin käyttö ei ole aina luonnotonta ja pinnallista, vaan sitä käytetään myös terveydellisistä syistä.


    • Vastaan itse asettamaani kysymykseen "Mikä saa naiset pilaamaan ihonsa laatua meikkaamalla? " jne...leikkimään kledjuilla ja tekoripsillä jne...koruilemaan...

      Vast. pelkuruus, itsetunnon puute ja lauman sosiaalinen paine sekä sairaat omaksutut roolimallit ja kauneusihanteet, joita vastaan he eivät uskalla taistella, vaan päinvastoin syyllistyvät niitä noudattamalla ylläpitämään niitä

      • sana sanasta 2

        No, miehethän pelkäävät huoliteltua naista.


      • Hohhoijaa..

        Sellaisia naisia, jotka eivät koristaudu millään tavalla, tee mitään erikoista ulkonäölleen ja asettavat käytännöllisyyden kaiken edelle on suomessa pilvin pimein, joten en uskoisi, että suomalaisen miehen tarvitsee tällaisesta asiasta valittaa. Ne naiset vain ovat niitä, joiden ulkonäkö on niin huomaamaton, että sinäkään et heitä edes huomaa ohikulkiessaan, hiukset ovat totta kai lyhyet jne. Heitä saatetaan jopa epäillä lesboiksi, koska kyllähän ulkonäöstä piittaamaton olemus tekee hieman miehisen vaikutelman

        Täysin eri asia on äärimmäisyyksiin meneminen kaiken luonnollisuuden vieroksumisella vrt. irtohiukset, ripset, kynnet, tekorusketus, kilokaupalla koruja jne. Mutta harvassahan sellaiset naiset ovat. Näiden kahden variaatiot ovat seurausta eivät mistään muusta kuin ihmisten erilaisuudesta esim. siinä mitä pitää kauniina ja kyvystä toteuttaa haluamansa lainen ulkonäkö.

        Minulle kaunistautuminen on luonnollista ja suurin osa tuntemistani miehistä pitää naisellisuuden korostamista miellyttävänä asiana. Sillä ei ole mitään tekemistä itsetunnolla, pidän toisten ihmisten ja eri tilanteiden kunnioittamisena sitä etten palloile esim. töissä vastaheränneen näköisenä. Se on sitä sivistystä.


      • Hohhoijaa..
        Hohhoijaa.. kirjoitti:

        Sellaisia naisia, jotka eivät koristaudu millään tavalla, tee mitään erikoista ulkonäölleen ja asettavat käytännöllisyyden kaiken edelle on suomessa pilvin pimein, joten en uskoisi, että suomalaisen miehen tarvitsee tällaisesta asiasta valittaa. Ne naiset vain ovat niitä, joiden ulkonäkö on niin huomaamaton, että sinäkään et heitä edes huomaa ohikulkiessaan, hiukset ovat totta kai lyhyet jne. Heitä saatetaan jopa epäillä lesboiksi, koska kyllähän ulkonäöstä piittaamaton olemus tekee hieman miehisen vaikutelman

        Täysin eri asia on äärimmäisyyksiin meneminen kaiken luonnollisuuden vieroksumisella vrt. irtohiukset, ripset, kynnet, tekorusketus, kilokaupalla koruja jne. Mutta harvassahan sellaiset naiset ovat. Näiden kahden variaatiot ovat seurausta eivät mistään muusta kuin ihmisten erilaisuudesta esim. siinä mitä pitää kauniina ja kyvystä toteuttaa haluamansa lainen ulkonäkö.

        Minulle kaunistautuminen on luonnollista ja suurin osa tuntemistani miehistä pitää naisellisuuden korostamista miellyttävänä asiana. Sillä ei ole mitään tekemistä itsetunnolla, pidän toisten ihmisten ja eri tilanteiden kunnioittamisena sitä etten palloile esim. töissä vastaheränneen näköisenä. Se on sitä sivistystä.

        Lisään vielä, että miksi hitossa naisten pitäisi taistella sitä vastaan, että saavat halutessaan näyttää kauniilta? Miksi haluaisi näyttää hiireltä, kun voi näyttää jumalattarelta? Ja hei, naisilla on oma tahto ulkonäkönsä ja asemansa suhteen, ihan samoin kuin miehilläkin.


      • Hohoh!

        Et voi vastata tuohon kysymykseen koska et ole nainen. Ilmeisesti vain turhan paljon itsestään kuvitteleva mies ja kaiken lisäksi vielä oletat olevasti jotenkin henkisesti kehittynyt kun niin ihannoit sisäistä kauneutta.

        Pelkuruus ja itsetunnon puute, kerropas huviksesi mitä niillä tarkoitat, ja miten kummassa saat ne yhdistettyä meikkaamiseen ja itsestään huolehtimiseen - keinotekoista älykkyyttä, eikös vain??


      • luonnollista
        Hohhoijaa.. kirjoitti:

        Lisään vielä, että miksi hitossa naisten pitäisi taistella sitä vastaan, että saavat halutessaan näyttää kauniilta? Miksi haluaisi näyttää hiireltä, kun voi näyttää jumalattarelta? Ja hei, naisilla on oma tahto ulkonäkönsä ja asemansa suhteen, ihan samoin kuin miehilläkin.

        Useimmat miehet eivät sitäpaitsi huomaa, jos nainen on taitavasti meikattu näyttämään "luonnollisen raikkaalta" . Sehän hyvän meikkauksen idea on ettei näytä meikatulta.


      • kevätperhonen
        luonnollista kirjoitti:

        Useimmat miehet eivät sitäpaitsi huomaa, jos nainen on taitavasti meikattu näyttämään "luonnollisen raikkaalta" . Sehän hyvän meikkauksen idea on ettei näytä meikatulta.

        "Hohhoijaa", sulle.

        Oletko kuullut uusimmasta trendistä, jonka sanoma menee jotenkin näin: vaatimaton on kaunista? Toisaalta, tylsä on muodikasta; basic-tyyli.

        Normcore-tyyliin kuuluu tuulitakit, farkut ja lenkkarit, ja näihin ihmisiin voi törmätä vaikka Manhattanilla. Maailmalla trendi-ihmiset eivät enää koreile viimeisen päälle mietityissä asukokonaisuuksissaan, vaan he sulautuvat massaan lippiksissä, crocseissa ja fleeceissään. Tämä on tietysti ilouutinen suomalaisille.:D

        Normcore-pukeutumisen ideologiaan kuuluu häivyttää se, miten paljon rahaa on pankkitilillä. Vaatteiden hinnalla tai merkillä ei ole merkitystä. Trendin tyyli-ikoniksi on nostettu Steve Jobs (miehellä miljardien omaisuus). Muita mainittuja nimiä vapaasti lainaamassani Anna-lehden jutussa (3.4.14 Oili Urmas) esim. näyttelijä Jodie Foster ja Britney Spears.

        Itse tykkään pukeutua värikkäästi ja omaan tyyliini, mutta ilahdutti vaihteeksi tuollaisen ilmiön merkillepaneminen.

        Se vielä, kaikenlaisten julkkisilmiöiden ja fanitusten vaikutusten alla kun elämme, olisi kuitenkin tärkeää antaa kunnia Hänelle, kenelle se todella kuuluu. Ei ihmiselle (tarkoitan jumalointia - )


      • vielä lisään:
        kevätperhonen kirjoitti:

        "Hohhoijaa", sulle.

        Oletko kuullut uusimmasta trendistä, jonka sanoma menee jotenkin näin: vaatimaton on kaunista? Toisaalta, tylsä on muodikasta; basic-tyyli.

        Normcore-tyyliin kuuluu tuulitakit, farkut ja lenkkarit, ja näihin ihmisiin voi törmätä vaikka Manhattanilla. Maailmalla trendi-ihmiset eivät enää koreile viimeisen päälle mietityissä asukokonaisuuksissaan, vaan he sulautuvat massaan lippiksissä, crocseissa ja fleeceissään. Tämä on tietysti ilouutinen suomalaisille.:D

        Normcore-pukeutumisen ideologiaan kuuluu häivyttää se, miten paljon rahaa on pankkitilillä. Vaatteiden hinnalla tai merkillä ei ole merkitystä. Trendin tyyli-ikoniksi on nostettu Steve Jobs (miehellä miljardien omaisuus). Muita mainittuja nimiä vapaasti lainaamassani Anna-lehden jutussa (3.4.14 Oili Urmas) esim. näyttelijä Jodie Foster ja Britney Spears.

        Itse tykkään pukeutua värikkäästi ja omaan tyyliini, mutta ilahdutti vaihteeksi tuollaisen ilmiön merkillepaneminen.

        Se vielä, kaikenlaisten julkkisilmiöiden ja fanitusten vaikutusten alla kun elämme, olisi kuitenkin tärkeää antaa kunnia Hänelle, kenelle se todella kuuluu. Ei ihmiselle (tarkoitan jumalointia - )

        Itse ihailen ihmisiä, jotka eivät pukeutumisellaan mitenkään korosta, vaikka esim. pätäkkää tilillä olisikin. Se asemasta -


      • pointti siis ?
        Hohoh! kirjoitti:

        Et voi vastata tuohon kysymykseen koska et ole nainen. Ilmeisesti vain turhan paljon itsestään kuvitteleva mies ja kaiken lisäksi vielä oletat olevasti jotenkin henkisesti kehittynyt kun niin ihannoit sisäistä kauneutta.

        Pelkuruus ja itsetunnon puute, kerropas huviksesi mitä niillä tarkoitat, ja miten kummassa saat ne yhdistettyä meikkaamiseen ja itsestään huolehtimiseen - keinotekoista älykkyyttä, eikös vain??

        Ei ota tuosta selkoa ei, mikä on siis ajatuksesi tynkä.?

        Pelkuruus ja itsetunnon puute? Voisin ajatella, että heillä, kenellä on erityisen suuri tarve satsata ulkonaiseen, halutaanko ehkä sillä kompensoida jotain sisäistä vajetta? tai tyhjyyttä?

        Tarkoitan; kohtuuteen on ihmisen hyvä kaikessa pyrkiä. Mutta toisille se ei riitä, miksi? Mikä on juttu - en saa kiinni!?


    • yksinäinen harakka

      Eipä meikkaaminen juurikaan ihoa pilaa, jos pesee meikit huolellisesti pois ja käyttää tarpeeksi laadukkaita tuotteita. On totta, että osa meikeistä on ihohuokosia tukkivaa mutaa.

      Korkokenkiä en minäkään ymmärrä, tosin itse olen 168cm ja en tiedä tahtoisinko tämän pidemmältä näyttää. Korkkareilla olisin jo monia miehiäkin pidempi, korkokenkiäkin on tosin eri korkuisi ja mitään pitkiä korkoja en ymmärrä. Se on itsensä kiduttamista, vaikka niillä osaisikin kävellä.Kait nuo korkokengät kuuluvat osan miehistä naisihanteeseen..

      Meikillä saa mustat silmänaluset peitettyä kätevästi sillä jne. Osa ihmisistä on toki luonnollisina paljon kauniimpia ja monet käyttävät liian räikeitä tai synkkiä sävyjä esim. luomiväriä, jolloin saavat itsensä näyttämään liian väsyneiltä yms. Monet myös meikkaavat itsestään tyrkyn näköisiä, esim. kirkkaan sininen luomiväri tai liian punertava huulipuna.

      Tähän aikaan en minihametta käyttäisi, mutta kesällä lämpiminä päivinä se on mukavan naisellinen vaate. Persmuksen paljastavia farkkushortseja pidän lutkamaisina vaatteina, tollaislla voisi mennä rannalle, mutta kaupunkiin ei missään nimessä.

      Kauneusihanteet todellakin ovat sairaita, jo internetin esim. iltalehti tyrkyttää joko harvinaisen laihojen naisten vartaloista kuvia (esim. Victoria Beckham tai Gwyneth Paltrow), tai sitten suuririntaisia ja kapeavyötäröisiä barbimaisia, mutta hoikkia naisia (Kim Kardashan), Susanna Penttilä tai Courtney Stodden - tosin silikonirintainen ainakin hän näistä. Kuinkapa moni nainen oikeasti omaa kokoa 32 vyötärön, mutta todella muodokkaan vartalon niinkun Kardashanilla esim. Joka lehdessä tyrkytetään laihdutusvinkkejä, kauneusvinkkejä, meikkivinkkejä, seksivinkkejä yms. Ei ole ihme, että naisilla on huono itsetunto näiden myötä. Mun mielestä naisen arvostaminen on mennyt ihan poskellensa, nainen ei ole muuta kuin tissit ja reikä jalkojen välissä tai ainakin media antaa tällaisen naiskuvan.

      • "Eipä meikkaaminen juurikaan ihoa pilaa, jos pesee meikit huolellisesti pois ja käyttää tarpeeksi laadukkaita tuotteita."

        Mutta miksi nähdä ollenkaan vaivaa? Joutuu pesemään pois ja kuluttamaan rahojaan. Ja kuten sanoin: naaisen kauneus näkyy karismana, ei sillä ole mitään tekemistä niiden pakkeleiden ja puutereiden kanssa mitä he naamaansa laittavat IMHO. Meikkaus on ajan ja rahan tuhlausta.


      • Ei kuulu sinulle
        pkeckman kirjoitti:

        "Eipä meikkaaminen juurikaan ihoa pilaa, jos pesee meikit huolellisesti pois ja käyttää tarpeeksi laadukkaita tuotteita."

        Mutta miksi nähdä ollenkaan vaivaa? Joutuu pesemään pois ja kuluttamaan rahojaan. Ja kuten sanoin: naaisen kauneus näkyy karismana, ei sillä ole mitään tekemistä niiden pakkeleiden ja puutereiden kanssa mitä he naamaansa laittavat IMHO. Meikkaus on ajan ja rahan tuhlausta.

        Ei muiden meikkaaminen ole sinulta pois (sen enempää kuin lesbosuhteetkaan, vaikka profiilistasi näkyy, että kovasti yrität lesboja käännytellä). Mielipiteitä toki saa olla, mutta ei niitä tarvitse tyrkyttämällä tyrkyttää.


      • Ei kuulu sinulle kirjoitti:

        Ei muiden meikkaaminen ole sinulta pois (sen enempää kuin lesbosuhteetkaan, vaikka profiilistasi näkyy, että kovasti yrität lesboja käännytellä). Mielipiteitä toki saa olla, mutta ei niitä tarvitse tyrkyttämällä tyrkyttää.

        Ei tarvitse, mutta saa, jos haluaa. Varsinkin näillä keskustelupalstoilla, joissa tarkoitus on keskustella, herättää keskustelua ja esittää mielipiteitä.


      • Look Deeper & Wider!
        pkeckman kirjoitti:

        "Eipä meikkaaminen juurikaan ihoa pilaa, jos pesee meikit huolellisesti pois ja käyttää tarpeeksi laadukkaita tuotteita."

        Mutta miksi nähdä ollenkaan vaivaa? Joutuu pesemään pois ja kuluttamaan rahojaan. Ja kuten sanoin: naaisen kauneus näkyy karismana, ei sillä ole mitään tekemistä niiden pakkeleiden ja puutereiden kanssa mitä he naamaansa laittavat IMHO. Meikkaus on ajan ja rahan tuhlausta.

        Miksi nähdä vaivaa?

        Itse yksinkertaisesti tykkään meikkaamisesta, se on eräänlaista taiteilua. On kiva näyttää nätiltä ja huolitellulta, ihan vain omaksi iloksikin. Meikkaan kuitenkin hyvin hillitysti, käytän lähinnä peitepuikkoa ihon värin tasoittamiseen, ja lisäksi ripsiväriä ja vaaleaa luomiväriä silmien kirkastamiseksi. Huulia tykkään korostaa huulikiillolla, ja huulikiillot usein myös tuoksuu ja maistuu ihanalle!
        Silloin tällöin maalaan naamani kunnolla (koska se on hauskaa); on kiva nähdä mitä kaikkea omasta naamasta saa taiottua. En näyttäydy sellaisissa meikeissä koskaan julkisesti, koska en halua näyttää aivan eriltä kuin mitä oikeasti olen.

        Rahaa minulla menee meikkeihin todella vähän. Esimerkiksi viimeisen kahden vuoden aikana olen ostanut vain muutaman kerran ripsiväriä. Meikit säilyy suhteellisen pitkään ja itselläni ne myös kestävät pitkään, koska käytän niitä niin vähän.

        Minusta on mukavaa katsella huoliteltuja naisia, vaikka ihan hetero olenkin. En tuomitse ihmisiä ulkonäön perusteella! Vaikka olisi minkälainen sotamaalaus päällä, ei ihmistä voi sen perusteella tuomita. Vaikka nuori olenkin (23v), sen verran olen elämästä oppinut!

        Pidän itseäni fiksuna ihmisenä, ja olen myös saanut kuulla olevani fiksu ja nätti (ilman meikkejäkin). Harrastukseni ovat pääasiassa älyllisiä, ja tykkään haastaa itseäni mm. extreme-urheilun parissa. Moni ei olisi uskonut, kun kerron heille harrastuksistani.

        Ihmisestä ei voi tietää mitään oleellista kurkkaamatta pintaa syvemmälle!


      • Look Deeper & Wider! kirjoitti:

        Miksi nähdä vaivaa?

        Itse yksinkertaisesti tykkään meikkaamisesta, se on eräänlaista taiteilua. On kiva näyttää nätiltä ja huolitellulta, ihan vain omaksi iloksikin. Meikkaan kuitenkin hyvin hillitysti, käytän lähinnä peitepuikkoa ihon värin tasoittamiseen, ja lisäksi ripsiväriä ja vaaleaa luomiväriä silmien kirkastamiseksi. Huulia tykkään korostaa huulikiillolla, ja huulikiillot usein myös tuoksuu ja maistuu ihanalle!
        Silloin tällöin maalaan naamani kunnolla (koska se on hauskaa); on kiva nähdä mitä kaikkea omasta naamasta saa taiottua. En näyttäydy sellaisissa meikeissä koskaan julkisesti, koska en halua näyttää aivan eriltä kuin mitä oikeasti olen.

        Rahaa minulla menee meikkeihin todella vähän. Esimerkiksi viimeisen kahden vuoden aikana olen ostanut vain muutaman kerran ripsiväriä. Meikit säilyy suhteellisen pitkään ja itselläni ne myös kestävät pitkään, koska käytän niitä niin vähän.

        Minusta on mukavaa katsella huoliteltuja naisia, vaikka ihan hetero olenkin. En tuomitse ihmisiä ulkonäön perusteella! Vaikka olisi minkälainen sotamaalaus päällä, ei ihmistä voi sen perusteella tuomita. Vaikka nuori olenkin (23v), sen verran olen elämästä oppinut!

        Pidän itseäni fiksuna ihmisenä, ja olen myös saanut kuulla olevani fiksu ja nätti (ilman meikkejäkin). Harrastukseni ovat pääasiassa älyllisiä, ja tykkään haastaa itseäni mm. extreme-urheilun parissa. Moni ei olisi uskonut, kun kerron heille harrastuksistani.

        Ihmisestä ei voi tietää mitään oleellista kurkkaamatta pintaa syvemmälle!

        Sä oot kauneus- ja huoliteltu-näkemyksissäs länsimaisen kapitalistisen meikkimarkkinatalouden ja meikkimainonnan uhri ja pelinappula.


      • Vastaus--
        petri_keckman kirjoitti:

        Sä oot kauneus- ja huoliteltu-näkemyksissäs länsimaisen kapitalistisen meikkimarkkinatalouden ja meikkimainonnan uhri ja pelinappula.

        No huhhuh :)

        Mitä sanot naisista (ja miehistä), jotka meikkasivat jo tuhansia vuosia sitten? Olivatko hekin jonkin sortin uhreja ja pelinappuloita?

        Käytän vain luonnollisia ja eläimillä testaamattomia meikkejä, mutta niitä en ole nähnyt mainostettavan missään. En lue koskaan naistenlehtiä enkä katso juurikaan televisiota. Netissä törmää tietysti kaikkialla mainoksiin, mutta suljen silmäni niiltä tietoisesti.

        Mitä vielä keksit?


      • Vastaus-- kirjoitti:

        No huhhuh :)

        Mitä sanot naisista (ja miehistä), jotka meikkasivat jo tuhansia vuosia sitten? Olivatko hekin jonkin sortin uhreja ja pelinappuloita?

        Käytän vain luonnollisia ja eläimillä testaamattomia meikkejä, mutta niitä en ole nähnyt mainostettavan missään. En lue koskaan naistenlehtiä enkä katso juurikaan televisiota. Netissä törmää tietysti kaikkialla mainoksiin, mutta suljen silmäni niiltä tietoisesti.

        Mitä vielä keksit?

        Geeneissä on luoja antanut meille eväät kauneuteen, sit kun vaan suht koht terveillä elämäntavoilla ylläpidämme sitä, niin se riittää.

        En ole nähnyt valokuvia tuhansia vuosia sitten meikanneista ihmisistä, joten en voi verrata kuinka rumasti he silloin pakkelia naamaansa laittoivat. Nykyisenlaiset pakkelinaamiot ovat rumia IMO.


      • Älä höpötä
        petri_keckman kirjoitti:

        Geeneissä on luoja antanut meille eväät kauneuteen, sit kun vaan suht koht terveillä elämäntavoilla ylläpidämme sitä, niin se riittää.

        En ole nähnyt valokuvia tuhansia vuosia sitten meikanneista ihmisistä, joten en voi verrata kuinka rumasti he silloin pakkelia naamaansa laittoivat. Nykyisenlaiset pakkelinaamiot ovat rumia IMO.

        Etsipä luettavaksesi muutama kulttuurihistoriaa käsittelevä kirja. Valokuvia ei tosiaan ole menneiden aikojen myrkkymaaleista iholla, laudanpätkillä muotoilluista ja kaljuksi ajelluista päistä, kemikaaleista mustuaisia laajentamassa, polttotatuoinneista, venytyksistä ja jalkojen sitomisista, mutta voithan sinä vaikka kuvitella ne mielessäsi siinä lukiessasi.

        Tietämättömyydellä ei kannata rehvastella, ja mielipiteet otetaan asiallisemmin vastaan, kun ne eivät perustu pelkkään musta nyt tuntuu näin -ajatteluun.


      • Älä höpötä kirjoitti:

        Etsipä luettavaksesi muutama kulttuurihistoriaa käsittelevä kirja. Valokuvia ei tosiaan ole menneiden aikojen myrkkymaaleista iholla, laudanpätkillä muotoilluista ja kaljuksi ajelluista päistä, kemikaaleista mustuaisia laajentamassa, polttotatuoinneista, venytyksistä ja jalkojen sitomisista, mutta voithan sinä vaikka kuvitella ne mielessäsi siinä lukiessasi.

        Tietämättömyydellä ei kannata rehvastella, ja mielipiteet otetaan asiallisemmin vastaan, kun ne eivät perustu pelkkään musta nyt tuntuu näin -ajatteluun.

        Jos ihmiset ovat ennen muinoin olleet turhamaisia ja tyhmiä, niin seuraako siitä, että ihmisten nykyäänkin kannattaa olla? Eikö ihmiskunnan kannattaisi kehittyä henkisesti? Uhrattiinhan ennen muinoin lapsiakin Jumalille ja syötiin ihmislihaa. Kannatatko näitäkin toimia siksi, että niin ollaan aikaisemminkin tehty?


      • No Jopas!
        petri_keckman kirjoitti:

        Jos ihmiset ovat ennen muinoin olleet turhamaisia ja tyhmiä, niin seuraako siitä, että ihmisten nykyäänkin kannattaa olla? Eikö ihmiskunnan kannattaisi kehittyä henkisesti? Uhrattiinhan ennen muinoin lapsiakin Jumalille ja syötiin ihmislihaa. Kannatatko näitäkin toimia siksi, että niin ollaan aikaisemminkin tehty?

        Selventäisitkö hieman...

        Pidätkö kaikkia meikkaavia naisia tyhminä (90% länsimaalaisista naisista), vai ovatko tyhmiä vain ne joilla on kunnon pakkelikerros? Ota huomioon, että suurin osa naisista meikkaa vain hillitysti! Harvemmassa on niitä, joilla meikkikerros on kamala. Useimmiten pakkelin alle on piiloutunut teini, jonka itsetunto ja omakuva ei ole vielä täysin kehittynyt. Heistäkin suurin osa kasvaa ohi pakkelivaiheesta.

        Miksi olet niin tuomitseva? Yrittäisit olla armollisempi toisia kohtaan. Meikkaaminen ei määrittele ihmistä millään tavalla, ja jos mielestäsi määrittelee, olet itse todella pinnallinen.

        Ihmiskunta kehittyy henkisesti pikkuhiljaa (niin ainakin uskon ja toivon), mutta meikkaaminen ei vähennä älykkyyttä, toisin kuin ajattelet. Ole siis aivan huoleti!


      • tiesitkö että
        petri_keckman kirjoitti:

        Geeneissä on luoja antanut meille eväät kauneuteen, sit kun vaan suht koht terveillä elämäntavoilla ylläpidämme sitä, niin se riittää.

        En ole nähnyt valokuvia tuhansia vuosia sitten meikanneista ihmisistä, joten en voi verrata kuinka rumasti he silloin pakkelia naamaansa laittoivat. Nykyisenlaiset pakkelinaamiot ovat rumia IMO.

        Tiesitkö, että ne muinaiset egyptiläiset meikkasivat aikoinaan...? Jos et, kannattaa katsella hieman Egyptin historiasta kertovia kirjoja.


      • sinäkin
        petri_keckman kirjoitti:

        Sä oot kauneus- ja huoliteltu-näkemyksissäs länsimaisen kapitalistisen meikkimarkkinatalouden ja meikkimainonnan uhri ja pelinappula.

        No, onhan sinunkin vaatteet, saippuat, dödöt ja shampoot jostakin ostettu. Olet siis sinäkin mainonnan uhri. Vai ajattelitko elää ilman vaatteita, kenkiä, shampoota, dödöä, ruokaa jne.?


      • joops2
        petri_keckman kirjoitti:

        Geeneissä on luoja antanut meille eväät kauneuteen, sit kun vaan suht koht terveillä elämäntavoilla ylläpidämme sitä, niin se riittää.

        En ole nähnyt valokuvia tuhansia vuosia sitten meikanneista ihmisistä, joten en voi verrata kuinka rumasti he silloin pakkelia naamaansa laittoivat. Nykyisenlaiset pakkelinaamiot ovat rumia IMO.

        Puhut niin asiaa petri_keckman. Kauniina pysyy kun syö terveellisesti ja liikkuu ja sitäkautta tulee itseluottamus. Ei mitään meikkejä tarvita! Moni on jo niin mainonnan yms uhri että ei he vaan tajua. Minä tajuan! Minusta naiset on kauniimpia kun heillä ei ole meikkiä. Meikki yleensä rumentaa. Puhumattakaan nää silikooni tissit, irtoripset ,tekokynnet,hiuslisäkkeet! Solarium myös rumentaa ja vanhentaa ihoa ja mitä kaikkea tekojuttuja näitä nyt onkaan! Kamalaa!!


      • tiesitkö että kirjoitti:

        Tiesitkö, että ne muinaiset egyptiläiset meikkasivat aikoinaan...? Jos et, kannattaa katsella hieman Egyptin historiasta kertovia kirjoja.

        Muinaiset egyptiläiset ehkä ehostivat itseään, mutta eivät rumentaneet itseään niinkuin nykynaiset tekevät toinen toistaan turhimmilla mainosmiesten markkinoimilla meikkituotteilla. Because you think you worth it.


      • 4+10
        petri_keckman kirjoitti:

        Muinaiset egyptiläiset ehkä ehostivat itseään, mutta eivät rumentaneet itseään niinkuin nykynaiset tekevät toinen toistaan turhimmilla mainosmiesten markkinoimilla meikkituotteilla. Because you think you worth it.

        En minäkään mistään liiallisesta laittautumisesta pidä, mutta en ymmärrä miksi olet noin ehdoton ja jääräpäinen asiassa. Kuvasi perusteella olet itsekin leikkauttanut itsellesi suht trendikkään kampauksen, olet huolellisesti muotoillut partasi ja ostanut trendikkäät rillit. Olet tasan tämän hetken trendimiehen mukainen. Katso peiliin ennenkuin rupeat muita samanlaisia haukkumaan.


      • 4+10 kirjoitti:

        En minäkään mistään liiallisesta laittautumisesta pidä, mutta en ymmärrä miksi olet noin ehdoton ja jääräpäinen asiassa. Kuvasi perusteella olet itsekin leikkauttanut itsellesi suht trendikkään kampauksen, olet huolellisesti muotoillut partasi ja ostanut trendikkäät rillit. Olet tasan tämän hetken trendimiehen mukainen. Katso peiliin ennenkuin rupeat muita samanlaisia haukkumaan.

        En oo mitään leikkauttanut tukkaa. En ole yli 10 vuoteen käynyt parturissa ja tuhlannut rahoja. Leikkaan tukkani itse. Enkä minä sillä, etteikö ulkonäöstä voisi vähän huolehtiakin, mutta miksi maksaa siitä, että sitä rumentaa meikkituotteilla ja näkee kaikenlaista vaivaa sen eteen?


      • olet nulju
        petri_keckman kirjoitti:

        En oo mitään leikkauttanut tukkaa. En ole yli 10 vuoteen käynyt parturissa ja tuhlannut rahoja. Leikkaan tukkani itse. Enkä minä sillä, etteikö ulkonäöstä voisi vähän huolehtiakin, mutta miksi maksaa siitä, että sitä rumentaa meikkituotteilla ja näkee kaikenlaista vaivaa sen eteen?

        Sen näkee että et ole ammattilaisella leikkauttanut tukkaasi, taidat olla niitä miehiä jotka tekee kaiken ite, jopa sähkötyöt ja putkityötkin ja taidat paikata ite hampaasikin.Taidat käydä suihkussakin vaan kerran viikossa, säästät vettä, kun se maksaa.
        Nuo rillisikin on varmaan jostai -70-80 luvun taitteelta.
        Anna toisten kaunistautua ja käydä kampaajalla, sehän työllistää pienyrittäjiä ja ei se ole sulta pois


      • CCCP.
        petri_keckman kirjoitti:

        Sä oot kauneus- ja huoliteltu-näkemyksissäs länsimaisen kapitalistisen meikkimarkkinatalouden ja meikkimainonnan uhri ja pelinappula.

        Muuta sinä tuonne Pohjois- Koreaan siellä ei edes pesydytä joka päivä, mitä sulle kuuluu kuka mitäkin laittaa naamaas.


      • olet nulju kirjoitti:

        Sen näkee että et ole ammattilaisella leikkauttanut tukkaasi, taidat olla niitä miehiä jotka tekee kaiken ite, jopa sähkötyöt ja putkityötkin ja taidat paikata ite hampaasikin.Taidat käydä suihkussakin vaan kerran viikossa, säästät vettä, kun se maksaa.
        Nuo rillisikin on varmaan jostai -70-80 luvun taitteelta.
        Anna toisten kaunistautua ja käydä kampaajalla, sehän työllistää pienyrittäjiä ja ei se ole sulta pois

        Mikäs siinä jos kaunistuisivatkin, mutta kun tän threadin koko juju oli siinä, että mielestäni meikit rumentaa. Permanenteista nyt puhumattakaan.


      • kampaajakosmetologi
        petri_keckman kirjoitti:

        Mikäs siinä jos kaunistuisivatkin, mutta kun tän threadin koko juju oli siinä, että mielestäni meikit rumentaa. Permanenteista nyt puhumattakaan.

        Permanetti on pohja kampauksille ei kukaan nyt kulje tukka laittamatta permiskiharalla, jos on permiksen ottanut.
        Nykyisin nuoret ei paljoakaan käytä permiksiä ja keski-ikäiset sekä vanhemmat käyttää permistä, koska useimiten suomalainen hius on ohut ja harva niin permiksillä tukkaan saa volyymiä, kuohkeutta.
        Ei hyvin tehty meikki mitään rumenna, pas-ka puhetta.
        Näyttää se sunkin tukkas olevan kiharalla, pidätkö sitä rumana vai?


      • CCCP,
        sinäkin kirjoitti:

        No, onhan sinunkin vaatteet, saippuat, dödöt ja shampoot jostakin ostettu. Olet siis sinäkin mainonnan uhri. Vai ajattelitko elää ilman vaatteita, kenkiä, shampoota, dödöä, ruokaa jne.?

        Ei tuo Petri käytä saippuaa, dödöä,eikä varsinkaan mitään shampoota, vaatteet se hakee kirpparilta jotai ikivanhoja toisten käyttämiä rääsyjä ja Petri haisee hielle ja pas-kalle, koska ei se voi käyttää edes vessapaperia ja suihkusta nyt puhumattakaan.


    • meikkifani

      Ei se iho meikistä pilalle mene. Päin vastoin! Meikki blokkaa uv-säteilyä jopa tehokkaammin kuin aurinkorasva. Ja uv-säteilyhän tunnetusti vanhentaa ihoa. Eli ne meikittömät luonnonlapset onki yleensä niitä jotka ryppyyntyy ekana.

      • Peiliheli

        Niin täytyyhän sitä jotenkin parantaa ellei naama näytä niin kauniilta miltä haluaa ja kaikkihan naiset niin haluaa ja korkokengät ja tiukat vaatteetkin ovat hyvä yhdistelmä jotta mieskin ymmärtäisi mihin tarttua ettei minulla olisi niin oudon yksinäistä ja turvatonta sieluhoito yhteydessäkään.


    • Huomio olennaiisiin

      Minä olen niitä naisia joka ei juuri meikka, mutta jos ollaan tarkkoja huomataan, että aurinko on tehnyt tehtävänsä keski-ikäiselle kasvolleni ei hiukan suojaa olisi ollut hyvä käyttää... Ainoa ja yleinen meikki, joka löytyy on huulipuna tai kiilto, joka on lähelle luonnollista väriä. Antaa hiuikan väriä aidosti blondille iholle ja ihmiselle.

      Korkokenkiä en ole koskaa omistanut ja olen alle 160 senttinen nainen, mutta ainoa iso ja rakas toiveeni on se, että voisin käyttää kohtuu pitkiä rakenne kynsiä, mutta niitä ei minulla ole.

      Hiukset ovat aina olleet ihan oman väriset ja pitkät, en voi käyttää muotoilutuotteita, koska olen allerginen niille ja en halua raapia päänahkaa verille, joten kyllä suomessa ja muuallakin on ihan luonnon kauniita ihmisiä, mutta sinä et näe heitä, vaan huomiosi kiinnittyyy aina naiseen jolla on koruja ja meikkiä enemmän ja vähemmän ja muutenkin jotain sellaista, josta sinä et pidä.

    • sana sanasta

      Mikä saa ihmisen huolestumaan asiasta, joka ei ole mitenkään vaarallinen. Sen sijaan kukaan ei puutu tupakointiin, alkoholinkäyttöön tai liikunnan vähyyteen.
      Meikkaan, otan geelikynnet ja käyn säännöllisesti kampaajalla. En tupakoi enkä juo viinaa, lenkkeilen, en kerrytä epäterveellistä ihraa. Ja rahani hankin itse, en pyydä keltään euroakaan, niin lienee oma asiani mihin rahani laitan, ennemmin ihoon kuin savuna ilmaan.

      Persoonallisuus ja karisma on tai ei ole, se ei riipu noista meikkijutuista, sen sijaan tupakalle haiseva, verisuonensa tupakalla vaurioittanut impotentti nuori joka käyttää vaigraa hädissään, siinähän on karismaa. Ja känninen kaljalle haiseva äijä, siinäkin on ihan sikana karismaa.

      Tupakka ja viina vaurioittavat niitä sisäisiä tekijöitä, joilla ilmeisesti on vaikutusta karismaan Petrin koulukunnan mukaan.

    • annnu-

      No jaa, se on kivaa :) Älkää miehet vaivatko päätänne sillä, se ei ole teitä varten. Mikään ei ole kivempaa kuin näyttää hyvältä.

      • hyi hitto

        Paitsi että se ei näytä hyvältä, idiootti.


      • annnu-
        hyi hitto kirjoitti:

        Paitsi että se ei näytä hyvältä, idiootti.

        Mitä uskomatonta argumentointia. Ihan häkellyin älykkäästä hyvin perustellusta tekstistäsi :)


      • män

        Joo ei se meitä kaikkia miehiä haittaa. Ainoa haittapuoli on, että tyttökaveria saa odottaa todella pitkään, jos olemme lähdössä ihmisten ilmoille. Nooh sillä välin voin pelailla ja tehdä muuta kivaa, kun nainen tekee omaa "kivaa". :)


    • Toinen PetriK

      Viina, roskaruoka ja epähygienisyys pilaa ihon moninkertaisesti nopeammin.

      Nainen saa korostaa naisellisuuttaan meikkaamalla, kunhan se ei mene överiksi tai sama kai se lopulta, mitä kukakin tekee elämälleen.

    • meikitön

      Kuka on vastuussa? Teinit ottaa silareita, pumppaa itsensä täyteen vieraita täyteaineita, hiuslisäkkeitä,irtokynsiä,ripsiä rasvaimut jne.Tosi surullista että kaikkien pitää näyttä samalta. Yhdellä muotilla tehtyä,ja niin luonotonta kuin olla ja voi.Katsokaa missejä,julkkiksia ja viidakon silareita niin yhden muotin mukaan kaikki veistetty.Kauneusalan ja muovilekurit kerää kaikki rahat,ihmisestä tai hänen terveydestä välittämättä.Muovisairaalat tekevät osamaksulla toimenpiteitä,edesvastuutonta. Miten moni teini ja myöskin vanhempi on siihen ansaan mennyt?Eikö olisi jo miehet korkea aika avata silmät ja katsoa sitä luonnollista kauneutta silmiin? Mikä on naisten tulevaisuus? Pelkään pahoin että erittäin huono, miten kaikki myrkyt heihin vaikuttaa. Eikö mies voi ihan reilusti vaan ostaa sitä muovinukkea aikuisviihde kaupasta,sit on sitä paljon puhuttua silikoonia jos ei rauta kauppa riitä.Nainen jolla on kaiken maailman irto tavaraa, niin hän ei ole enään elävä ihminen,vaan tuote.

    • Tavis nainen

      Kiva olla naisellisen nätti. Ja ihan omilla avuilla pienellä määrällä meikkiä.

      • hyfg

        Kysymys lieneekin siinä, että miksi meikit kuuluvat naisellisuuteen. Kun mennään ajassa tarpeeksi taaksepäin, vain miehet meikkasivat.


    • Joskus minustakin tuntuu, että olen ainoa alle kaksikymppinen, joka ylipäätään välittää mistään muusta kuin ulkonäöstä. Lääkäri tarjosi ties mitä litkuja aknen hoitoon, mutta mie siihen että paskat, ei minua kiinnosta laittaa rahaa lääkkeisiin vain ulkonäön takia. Saatika sitten meikkeihin.

      • siinä toinen ääripää

        Jos sinulla oikeasti olisi akne, et pitäisi sitä vain ulkonäköongelmana. Tavalliset, satunnaisetkin finnit ovat usein helkkarin kipeitä, niin voin vain kuvitella, miltä tuntuisi, kun koko naama (ja mahdollisesti myös kaula, rinta ja yläselkä) olisi mätäpaiseiden peitossa. Miksi sairautta ei saisi hoitaa, jos sitä kerran voi hoitaa? Mahdatkohan myöskään esim. pestä hiuksiasi? Mitä sitä turhaan tuhlaamaan rahaa shamppoisiin, kun voi kulkea hiukset paskaisina.


    • sweetlolita

      Voimakas meikki voi olla myös osa jonkun tyyliä, eikä se tarkoita välttämättä että kyseisellä henkilöllä on huono itsetunto. Pissismeikistä olen aivan samaa mieltä.

    • Laatta lentää

      Surullisinta on että sellaiset muovinaamaiset silikonibimbot pitävät itseään seksikkäänä, mutta useimpien miesten mielestä he ovat oksettavia. Kaikista ällöintä on sellaiset törkeän rumat täytetyt huulet ja tatuoinnit, hyi hitto.

      Paras esimerrki se viidakon tähtöset ohjelma, en ole kertaakaan katsonut mutta kyllä on meinannut oksennus lentää jo lehtikuvista, ja myötähäpeä on valtava.

      • Miksi lentää?

        Jos miehet pitävät heitä rumina, niin miksi jokaisessa kuvassa on melkein tuhat tykkäystä, ja lukemattomien miesten kehuja? Kauniilla, luonnollisilla ja vähän meikkaavilla naisilla ei ole niin paljon tykkäyksiä ja kehuja. Plus silikonibimbot saavat irl enemmän hyvää huomiota kuin luonnolliset, ja saavat parhaat miehet kuten hyvintienaavia urheilijoita.


    • Erikeeper

      Laumasieluisuus asiassa kuin asiassa estää toimimasta niin kuin parasta olisi.

    • miriammi3
    • HD3000

      Kiva lähteä juhliin, kun on naama täynnä epäpuhtauksia ja aknea.

    • niin...

      Olisi todella mielenkiintoista saada tietää miksi naiset esim. maalaavat kynsiään. Jos hakee ns. "luonnollista selitystä" asioihin, niin useimpien miesten mielestähän sellainen on yksinkertaisesti rumaa ja vastenmielistä.

      Miksi nainen siis tekee jotain sellaista mikä on omiaan vähentämään hänen suosiotaan miesten keskuudessa vaikka tarkoitus on päinvastainen? Mistä tällainen harhaluulo naisilla?

      Ja kun ikää tulee lisää ja huulipuna näkyy ja erottuu yhä paremmjin, eikö vanheneva nainen todellakaan ymmärrä miten iljettävältä se puna näyttää miesten silmissä?

      • Laiska nainen

        Miksi kynsien maalailu?

        Koska se on söpöä/nättiä/viehättävää naisen omasta mielestä.

        Ja se on pääpointti, ei se että näyttää viehättävältä miehen silmissä.

        Itse en juurikaan maalaile kynsiä, koska ne puolestaan näyttäisi minun pullasormissani rumilta & tykkään muutenkin pitää todella lyhyitä kynsiä, mutta monella muulla ne ovat nättejä.


      • ruma ja vanha nainen

        Koska esim. minun kynteni lohkeilevat kipeästi myös pitkittäissuuntaisesti silloin kun en vahvista niitä lakalla. Työni rikkoo ja kuluttaa kynsiä.

        Huulipuna toimii tehokkaammin kuivien huulten suojana kuin huulirasva, tai ainakin jotkin merkit. Räikeään värivalintaan en ota kantaa.


    • erik18

      typerys,jokaisen oma valintahan se on.minä taas en ymmärrä naisia jotka ei yhtään välitä ulkonäöstään.itse meikkaan mutta olen hyvännäköinen myös ilman meikkiä.ja sitäkään en ymmärrä teissä kaljamaha miehissä kun ette itse välitä ulkonäöstänne.maha roikuu t-paidan alta kesällä.että kehtaat..

    • Huomioita

      Minä olen ollut huomaavinani, että tosielämässä voimakkaan meikattuja ja jatkeilla paranneltuja naisia pitävät kauniina lähinnä toiset naiset. Se on omituinen ilmiö; naiset tuntuvat koristautuvan toisiaan varten, kilpailuhengessäkö?

      Miehiä sen sijaan tuntuu kiinnostavan ainakin parisuhdemielessä enemmänkin iloisuus, ystävällisyys, luonnollisuus ja itsevarmuus.

      Sellaisia tursohuulisia piikkikorkonaisia näyttäisivät himoitsevan lähinnä porukassa liikkuvat teinipojat, jotka ajattelevat, että niin kuuluu toimia ja haluavat todistella, ettei tässä nyt ainakaan mitään homoja olla. Tälle tasolle jää toki moni mies vielä aikuisenakin, mutta suuri osa kasvaa siitä ulos.

    • käytännössä

      koristellessaan kauppaavat aina itseään miehille tai lepsut muille.
      tätä faktaa ei tarvi parsia.

    • 2+15

      Kaunis ihminen voi olla vielä kauniimpi kun hieman korostaa esim. pitkiä ripsiään ripsivärillä jne. vaaleilla on usein hyvin vaaleat kulmakarvat jonka vuoksi niitä on hyvä hieman tummentaa. Rumien taas on turha edes meikata koska rumasta ei saa millään meikillä kaunista. Meikkien, esim. mineraalimeikkien käyttäminen on iholle jopa parempaa kuin ettei käyttäisi meikkiä lainkaan. Ja mitä tulee huoliteltuun ulkonäköön, minusta se on jopa kohteliasta kun ollaan ihmisten kanssa tekemisissä. En ymmärrä miten muiden meikkaaminen häiritsee jotakuta noin paljon!

      Minua häiritsee enemmän ihmisten epäsiisteys ja epähygieenisyys. Huoliteltu, meikattu ihminen huolehtii yleensä myös hygieniastaan paremmin kuin hieltä haisevat luonnonlapset.

      Muista ap ettet enää käy leikkauttamassa hiuksiasi koska luonnollistahan on että hiukset kasvavat. Älä myöskään pese kasvojasi vaan anna niiden kiiltää luonnollisesti omassa rasvassaan. Unohda myös tukan kampaaminen, se ei ole luonnollista, hiukset olkoon luonnollisesti sekaisin. Äläkä ole pinnallinen ja osta muotivaatteita vaan hae jostain poishylättyjä vaatteita.

      • ....

        Ap:n pitää kulkea alasti, sillä alastomuushan on luonnollista. Ei meistä kukaan ole vaatteet päällä syntynyt.


    • Kaikki tavallaan. Itse pidän melko luomunaisesta, vaikka tähän ei lueta tatuointeja. Itselläni n. 40 erilaista väriä iholla, eikä ole vielä riittävästi. Kaikille mauille löytyy joku nykyään. Älä tuomitse toisten mielihaluja jos ne eivät loukkaa ketään.

    • Hmmm....

      Meikkaaminen ja ehostaminen ovat mielestäni ihan ok. Eivät ne yleensä tee naisesta yhtään huonompaa. Se vain huvittaa, että monet sanovat meikkaavansa ja pukeutuvansa nätisti vain itseään varten.

      • akat sekaisin

        "Se vain huvittaa, että monet sanovat meikkaavansa ja pukeutuvansa nätisti vain itseään varten. "

        Se on aina naisilla selitys jos joku arvostelee heidän ulkonäköään millään tavalla, tekevät sen muka vain itsensä vuoksi eikä heitä kiinnosta muiden mielipiteet. Ja paskat, miesten takia he sen tekevät. Tai periaatteessahan tekevät sen itsensä vuoksi, koska kumitisseillään ja turbohuulillaan yrittävät houkutella itselleen rikasta elättäjää...


      • Laiska nainen
        akat sekaisin kirjoitti:

        "Se vain huvittaa, että monet sanovat meikkaavansa ja pukeutuvansa nätisti vain itseään varten. "

        Se on aina naisilla selitys jos joku arvostelee heidän ulkonäköään millään tavalla, tekevät sen muka vain itsensä vuoksi eikä heitä kiinnosta muiden mielipiteet. Ja paskat, miesten takia he sen tekevät. Tai periaatteessahan tekevät sen itsensä vuoksi, koska kumitisseillään ja turbohuulillaan yrittävät houkutella itselleen rikasta elättäjää...

        Ja kommentistä päätellen tulen siihen tulokseen, että et todellakaan ymmärrä naisia.


      • mahdoton tehtävä
        Laiska nainen kirjoitti:

        Ja kommentistä päätellen tulen siihen tulokseen, että et todellakaan ymmärrä naisia.

        Miten voisinkaan, eihän naiset ymmärrä edes itseään.


      • väikkärix
        akat sekaisin kirjoitti:

        "Se vain huvittaa, että monet sanovat meikkaavansa ja pukeutuvansa nätisti vain itseään varten. "

        Se on aina naisilla selitys jos joku arvostelee heidän ulkonäköään millään tavalla, tekevät sen muka vain itsensä vuoksi eikä heitä kiinnosta muiden mielipiteet. Ja paskat, miesten takia he sen tekevät. Tai periaatteessahan tekevät sen itsensä vuoksi, koska kumitisseillään ja turbohuulillaan yrittävät houkutella itselleen rikasta elättäjää...

        Oikeesti,,,ihmiset hankkikaa elämä=) Mitä väliä jos joku meikkaa tai on meikkaamatta, käyttää korkkareita tai ei......mä välillä luen näitä ihan väikkäriäni varten, että saan aineistoa siihen miten huonossa jamassa ihmiset on, kun omaa elämää ei ole vaan eletään muiden kautta.


      • pdep
        väikkärix kirjoitti:

        Oikeesti,,,ihmiset hankkikaa elämä=) Mitä väliä jos joku meikkaa tai on meikkaamatta, käyttää korkkareita tai ei......mä välillä luen näitä ihan väikkäriäni varten, että saan aineistoa siihen miten huonossa jamassa ihmiset on, kun omaa elämää ei ole vaan eletään muiden kautta.

        Tarkoittaako tämä sitä, että omaa eläämää on ainoastaan yksin oleminen, kun ei saa ottaa kantaa muiden kanssaeliöiden toimimiseen? Huomautan ihmisen olevan laumaeläin ja omaan elämään kuuluu myös muut ihmiset. Ainakin omaani.


      • SAUNIS
        akat sekaisin kirjoitti:

        "Se vain huvittaa, että monet sanovat meikkaavansa ja pukeutuvansa nätisti vain itseään varten. "

        Se on aina naisilla selitys jos joku arvostelee heidän ulkonäköään millään tavalla, tekevät sen muka vain itsensä vuoksi eikä heitä kiinnosta muiden mielipiteet. Ja paskat, miesten takia he sen tekevät. Tai periaatteessahan tekevät sen itsensä vuoksi, koska kumitisseillään ja turbohuulillaan yrittävät houkutella itselleen rikasta elättäjää...

        Tulipahan tuossa mieleeni, että päättäkää nyt arvon herrat miten suomalaisen naisen pitäisi olla tai olla. Suominaista haukutaan mennen tullen miljoonaan kertaan näilläkin keskustelupalstoilla, "ei huolehdi" "ei pukeudu" jne.. No kun suominainen laittautuu, meikkaa normaalisti, ja vetää sen minihameen ja korkkarit jälkaan ja onkin sitten ihan mukiinmenevä, niin ei ole sekään hyvä. Kertokaas nyt arvon herrat: Miten suominaisen pitää käyttäytyä, pukeutua, näyttää kun ei ole mikään hyvä.


    • Elämän helppous

      Anna naisten olla naisia ja ole itse mies, hyväksy erilaisuus !

    • 11+9

      Kasvojen iho ei tarvitse meikkivoidetta ja/ tai puuteria, jos ihoa hoitaa hyvin ja on hyvä ruokavalio. En ole koskaan meikannut ihoani ja aina luullaan, että olisin laittanut vähintään puuteria. Myös monet muut kosmetiikkatuotteet ovat turhia, jotkut vain aivopeseytyvät luulemaan, että tarvitsevat niitä.

      • Hmmm...?

        Mitä siihen hyvään ihonhoitoosi kuuluu? Ihosi on nimittäin tosi kummallinen jo luonnostaan, jos ihmiset "aina" huomauttelevat sinulle, että sinulla on puuteria, vaikkei olekaan.


      • annas kuulua

        Kummallinen harhakäsitys, että jos MINÄ en ole KOSKAAN TARVINNUT niin ei sitten kyllä KUKAAN muukaan tarvitse... Miksi diabeetikot piikittävät insuliinia, kun en minä sitä ole koskaan tarvinnut??

        Monet käyttävät kosmetiikkatuotteita, koska HALUAVAT. Itselläni on melko huono/epätasaisen värinen iho (vaikkei aknea olekaan) ja mielelläni vähän peittelen sitä meikkivoiteella, että näyttäisin siistimmältä. Enkä todellakaan tiedä, miten minun pitäisi ihoani hoitaa, että saisin sen siihen kuntoon, etten meikkivoidetta tarvitsisi. Jos sinulla on jokin simsalabim-neuvo niin annas kuulua. Ja ruokavaliosta osaat varmaan kertoa, että mikä sopii juuri minulle.


    • auriNkoinen>>

      Minä en edes ymmärrä , että aloittaja jaksaa omaa päätä vaivata sillä, miksi nainen meikkaa ja käyttä korkkareita yms..
      Eiköhän se ole jokaisen oma asia minkä näköisenä ulkona näyttätyy.
      Minä meikkaan n.6 päivänä viikossa. Töihin hillitysti mutta kaupungille lähtiessä kiva "laittautua " enemmän. Ja korkkarit, niitä käytän aina kun vaan voi. Huolehdin itsestä liikkumalla, syömällä hyvin ja nautin kun saan meikata, pukeutua kivasti ja käyttää korkkareita. Ihanaa olla nainen ;)
      Niin ja eikös se ole parasta, että ihmisiä on erinnäkösiä ..toinen meikkaa, joku ei. Ja se sallittakoon!

    • ????????????????????

      Olen kärsinyt aknesta yli 20 vuotta. Kaikkea mahdollista olen koittanut, lääkkeitä, laserointia, happoa jne... Olen myös vaihtanut ruokavaliota ja ollut tekemättä mitään. Mikään ei tähän tehoa.

      Kyllä se on joskus itsetuntoa syönyt kun aina on naama näpyillä tai ainakin punoittaa. Ja hyvä meikki on ainoa millä saan peitettyä punoituksen, näppyjä se ei peitä. Tästä vaivasta on myös jäänyt arvet ja hyvillä pohjusteillä ja meikillä saan nekin häivytettyä. Joten jos joku tästä ei pidä niin voi voi. Tämä naama ei tästä paremmaksi muutu ja meikki on se millä tämäkin näyttää edes siedettävältä.

      Ja turha sanoa että meikki vaan lisää aknea. Höpö höpö, niinkuin sanoin kaikki on jo kokeiltu ja tällä mennään. Eli jos minun luonnollinen kauneus on olla punainen naama näppylöillä niin ei kiitos.

      • Meikitön

        Et ole yksin! Mulla on sama juttu ollut 17 vuotta, ja samat keinot paitsi laser kokeiltu.

        Meikkaan ihoni juhliin, mutta en arkena, eikä mua ei kiinnosta enää tippaakaan, jos joku ajattelee mun naamasta jotain. Mua kiusattiin sen takia koulussa ja todellakin itsetunto romuttui, nyt en jaksa enää välittää enkä meikkaa kuin erityistilanteissa.

        Inhoan sitä, kun jotkut vetoaa "on toisten ihmisten huomioon ottamista, että laittaa meikkiä" . Jos mun naama on niin ruma että jonkun päivä meni pilalle, niin oon tosi pahoillani. Mun päivän pitäs varmaan pilaantua aina kun katon peiliin, mutta onneks naama ei oo mun elämän tärkein asia. Ja mun mies sanoo että oon nätti, se riittää. Sen mielestä näytän oudolta kun meikkaan.


    • Todellisuus X .. ..

      Minä en edes ymmärrä , että aloittaja jaksaa omaa päätä vaivata sillä, miksi nainen meikkaa ja käyttä korkkareita yms..
      Eiköhän se ole jokaisen oma asia minkä näköisenä ulkona näyttätyy. ....

      ...

      Eiköhän toi puusilmäisyys ole normi taipumus itsekeskeisillä,epäsosiaalisilla persoonilla. Ei ymmärretä että on muitakin ihmisiä.

      • Jaksaahan se

        Käväise katsomassa tuon valittajan profiilista, millaisia mielipiteitä hän millaisille sivuille tunkee.


    • ...

      Minusta "feikkiys" on ok, niin kauan kuin se on ulkoista: meikin saa pestyä pois ja hiustenpidennykset voi ottaa irti. Mutta implantit ym turhat kauneusleikkaukset kielivät vain huonosta itsetunnosta tai siitä, ettei ihmisessä kerta kaikkiaan ole mitään mielenkiintoista luonnostaan ja hän yrittää näin saada huomiota puoleensa.

    • justjoo

      Paljon on miehiä haukuttu siitä,että ne esineellistää naisen?
      mitä naiset sitten tekee itselleen,ei kai ne tee sitä samaa.
      Kohtelee itseään tavarana,eli ESINEELLISTÄÄ ITSENSÄ.
      Käskeekö meikkifirmat tehdä näin? missä on yksilöt joiden
      ei tarvitse miellyttää muita????
      Katsokaa peiliin löytyykö sieltä ihminen vai tuote.

    • nainen92*

      Ja taas yleistetään... EI kaikki naiset käytä ripsienpidennyksiä tai tekokynsiä tai laittaudu muuten liikaa. Itse olen 21 vuotias nainen ja käytän vain vähän meikkiä.. minua on usein kehuttu siitä että näytän luonnolliselta. Peitän vain pahimmat finnit ja tummat silmänaluset ja laitan vähän ripsiväriä siinä kaikki. En kyllä ymmärrä niitä naisia jotka meikkaavat liikaa yms..mutta siis on myös meitä naisia jotka haluavat näyttää luonnolliselta.

      • nuoruus on ihanaa

        Hei! Kirjoituksesi osui minuun, ajattelet järkevästi. Hoida ihosi kuntoon, ei tarvitse peitellä mitään, silloin riittää ohut suojaava värillinen päivävoide, joka ei tuki ihohuokosiasi. Aina kannattaa santsata Sinulle sopivaan ihonhoitoon.
        Aurinkoa kevääseesi!
        Hoisettu iho kääntää aina katseita.


    • autocorrect.fi

      Www.auto-cleaning.fi

    • Kosmetologi + 30 v

      Hyvä keskustelu ja kohtuullisen asiallinenkin (ainakin tähän asti). Olen myös sitä mieltä, että kevyt ehostus on parempi kuin ei meikkiä ollenkaan, sillä meikki suojaa ihoa auringolta, ilmansaasteilta yms. sekä korostaa niin halutessa ihmisen parhaita piirteitä. Mutta liika on liikaa...nuoret eivät ymmärrä esim. rakennekynsien ja ripsipidennysten mahdollisia haittavaikutuksia. Erityisesti ripsipidennyksissä käytettävä liima saattaa pitkässä juoksussa aiheuttaa herkistymistä, joten niitä käytettäessä kannattaa ainakin pitää tauko silloin tällöin. Nuoret valitettavasti ovat aina mainonnan ensimmäisiä ja takuuvarmoja uhreja.

      Aloittaja mainitsee persoonallisuuden ja karisman...niinpä. Nettipalstat ovat pullollaan mitä söpömpiä tyttöjen ja naisten kuvia, yleensä kasvokuvia, ja myönnän olevani usein kateellinen muiden kauniista kuvista. Todellisuus on kuitenkin yleensä aivan jotain muuta. Kun tapaa kyseisen henkilön livenä, voi todeta ettei kokonaisvaikutelma olekaan enää niin ihana. Ja se hyvä ryhti, mihin se on kadonnut?!

    • LaatuMimmi

      Miks vitussa kaikkien naisten pitäis näyttää joltain seinäruusuilta??!! Juu ei saa meikata, ei pukeutua nätisti, ei saa käyttää koruja.. Pitäis vaan olla sitä samaa, harmaata tylsää massaa..

      Ite tykkään meikata, pukeutua naisellisesti, käyttää korkokenkiä. Ja se kyllä sitten näkyy tuolla katukuvassa. Miehet katsoo pitkään (positiivisessa mielessä) ja naiset mulkoilee murhaavasti tyyliin kuka toikin kuvittelee olevansa..

      No anteeks vaan, mutta toiset meistä haluaa oikeesti näyttää NAISILTA! Mä olen nainen ja nautin siitä! Toki ymmärrän että suomalaiset naiset haluaa näyttää ennemmin variksenpelättimiltä kuin naisilta. Nämä naiset kulkee kaupungilla ilman meikkiä, tukka lyhyeks kynittynä, isoissa teltoissa ja lättäpohjakengissä. Sitten mun kaltaisia naisia kytätään pahasti, koska me saadaan miesten huomio. No mut hei, se on teidän oma valinta!

      Epäilen että aloittaja on katkera peräkammarinpoika tai vastaavaa.. Vai olisko hänellä aikasemmin ollu huolitetu, kaunis nainen joka lähtikin paremman matkaan.. Kuka tietää..

      No sen verran olen alottajan kanssa samaa mieltä, että itekään en ymmärrä näitä tekohärpäkkäitä. Ite en ottais tekorusketusta, tekokynsiä, tekotukkaa, tekoripsiä..

      Mutta todellakaan en aio pyydellä keneltäkä anteeks että meikkaan, pidän pitkiä hiuksia, pukeudun naisellisesti yms. Se on kuule ihan teidän oma ongelmanne jos mun huoliteltu ulkonäkö vaivaa.. Jospa ostasitte elämän tai jotain..?!

      • Hah !

        Jooo, hyvä muuten, mutta ainakaan tässä tekstissä eivät sisäinen ja ulkoinen kauneus natsaa yksiin. Kannattaisi ehkä satsata hiukan asennepuoleenkin, niin alkaisi näyttää ja tuntuakin tooosi hyvältä.


      • LaatuMimmi
        Hah ! kirjoitti:

        Jooo, hyvä muuten, mutta ainakaan tässä tekstissä eivät sisäinen ja ulkoinen kauneus natsaa yksiin. Kannattaisi ehkä satsata hiukan asennepuoleenkin, niin alkaisi näyttää ja tuntuakin tooosi hyvältä.

        Sori vaan, mutta mua rupes niin ärsyttämään nää ihmiset, joiden mielestä ulkonäöstään huolehtiva ihminen on jotenkin huonompi kuin ihminen joka ei laittaudu.. Ainakin mitä kommentteja lukee, ni meikkaava nainen tuomitaan tyhjäpääks, joka hakee vaan miesten huomioo. Mutta kun olet meikitön, väritön ja hajuton, ni oho jopas oot kuumaa kamaa ja kaikki haluaa sellasen tyttöystävän..

        No, meitä on moneen junaan ja moni jää asemalle..


      • Oma 'tupa' oma lupa
        LaatuMimmi kirjoitti:

        Sori vaan, mutta mua rupes niin ärsyttämään nää ihmiset, joiden mielestä ulkonäöstään huolehtiva ihminen on jotenkin huonompi kuin ihminen joka ei laittaudu.. Ainakin mitä kommentteja lukee, ni meikkaava nainen tuomitaan tyhjäpääks, joka hakee vaan miesten huomioo. Mutta kun olet meikitön, väritön ja hajuton, ni oho jopas oot kuumaa kamaa ja kaikki haluaa sellasen tyttöystävän..

        No, meitä on moneen junaan ja moni jää asemalle..

        Ei se mitään, tajuan mitä tarkoitat. Meikkaan myös ja esim. työelämässä aamuinen huulipuna ärsytti jotakin matamia niin paljon, että antoi palautetta oikein ääneen. Olen sitä mieltä, että hänellä oli suurempi ongelma asiassa kuin meikällä, koska en arvostele jonkun meikittömyyttä enkä muutakaan ihmisen henkilökohtaiseen peruspersoonaan kuuluvaa aihetta.

        Paitsi sellaisia asioita, jotka vaikuttavat suoraan olo- ja terveydentilaan, kuten väärä ruokailu-, nukkuma- yms. elämäntavat, jotka ovat tärkeitä valintoja. Lättäpohjakengät ja lyhyet hiukset ovat myös valintoja, joihin vaikuttaa persoonan lisäksi taloudellinen tilanne, opitut mallit, mielikuvitus, jne ... joten miten kukaan toinen voi niitä arvostella / arvioida. Tai ainakaan ajatteleva ihminen ei niin tee.


      • pjöö
        LaatuMimmi kirjoitti:

        Sori vaan, mutta mua rupes niin ärsyttämään nää ihmiset, joiden mielestä ulkonäöstään huolehtiva ihminen on jotenkin huonompi kuin ihminen joka ei laittaudu.. Ainakin mitä kommentteja lukee, ni meikkaava nainen tuomitaan tyhjäpääks, joka hakee vaan miesten huomioo. Mutta kun olet meikitön, väritön ja hajuton, ni oho jopas oot kuumaa kamaa ja kaikki haluaa sellasen tyttöystävän..

        No, meitä on moneen junaan ja moni jää asemalle..

        Meikatkaa meikatkaa naiset. Yöelämässää vaan välillä tulee huijatuksi, kun näkee naisen viimein ilman meikkiä aamusuihkun jälkeen..


      • kirjavakissa
        Hah ! kirjoitti:

        Jooo, hyvä muuten, mutta ainakaan tässä tekstissä eivät sisäinen ja ulkoinen kauneus natsaa yksiin. Kannattaisi ehkä satsata hiukan asennepuoleenkin, niin alkaisi näyttää ja tuntuakin tooosi hyvältä.

        Mikä laatumimmin asenteessa on vikana? suorasanainen nainen, hyvä niin.


      • Ei h-i !
        pjöö kirjoitti:

        Meikatkaa meikatkaa naiset. Yöelämässää vaan välillä tulee huijatuksi, kun näkee naisen viimein ilman meikkiä aamusuihkun jälkeen..

        Tässä kommentissa se mieästen luonnollisuuden kaipuu naisessa korostuu vallan tappiinsa.


    • Hoida sinäkin itseäs

      Sori Pete, mutta ongelma on lähinnä vain sinun, ei laisinkaan meikkaavien ja koristautuvien naisihmisten. Kaunistautuminen tarkoittaa samalla itsensä hoitamista eli terveyttä ja se on luonnollinen osa ja käyttäytymismalli jokaiselle, joka osaa, ymmärtää ja välittää sisältönsä lisäksi myös ulkomuodostaan.

      On no. persoonakohtainen juttu, millä lailla homman hoitaa, vähästi vai paljosti, siihen on oma lupa eikä siihen tarvita edes ulkopuolisten mielipidettä. Karisma tulee ulkoisen ja sisäisen yhdistelmästä ja sitä joko on tai sitten ei, se lienee syntymälahja, jota ei suoda kaikille.

    • daumn

      ja toisessa ketjussa kysellää miks mimmit ei meikkaa tai käytä korkkareita/ylipäätään yritä mitenkää panostaa enemmän ulkonäköönsä. ja kolmannessa tivataa miks jotku taas ottaa tatuointeja ja läväreit sekä leikkaa hiuksensa.
      onneks jokasel on oma naama mille saa tehä mitä haluu, oon varma et moni jos uskaltais kyselis sultaki miks oot ton näkönen. toivottavasti jokainen älyy näyttää just sille mikä miellyttää itteensä; oli se sit feikkitukka,-kynnet-ripset yms. tai täynnä tatuointeja/läväreitä etc.

      ja miten sä löytäsit sen sun helmen jos kaikki mimmit näyttäis samalle, siel on jokaiselle ne muutama jotka pistää silmään!

    • kohtuullisesti

      On täysin itsensä huijaamista väittää, etteikö ulkonäöllä olisi edes vähäistä merkitystä. Meikattuna nainen on kauniimpi kuin meikittömänä. AINA. Tottakai on mukavampi näyttää kauniilta kuin rumalta, mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää?

    • hervotonta

      Tolla keckmannilla on oikeesti jotain traumoja naisista. Ei varmaan ole saanut äipältään tarpeeks huomiota skidinä. Lähestymiskieltojakin on tullu vastakkaiselta sukupuolelta. Nyt sit purkaa katkeruuttaan naisia kohtaan täällä suomi24 -keskustelupalstalla. Pikku vinkki sulle pete! Mene johonki terapiaan, jossa voit käsitellä ongelmias. Se on parhaaksi sulle itelles. Ja myös meille muille..

    • On kiva olla AITO!! ja oma itse, Sinä joka pakkeloit itsesi kasvoista korostaaksesi itseäsi,niin ET ole oma itsesi ja petät itseäsi ja kanssaihmisiäsi.
      Ei kiinnosta kuin sellainen joka on OMA ITSESI ilman pakkelia ja kun tulet joskus vastaan.

      • hyvä juttu

        No, hyvä, että ei kiinnosta, sillä en haluaisikaan, että teikäläinen mitenkään kiinnostuisi=) Ongelma on siis lähinnä teikäläisen korvien välissä, ei minun=)


    • Juuso17v

      Olen niin samaa mieltä tästä! Välillä sitä ihan miettii kun vastaan tulee _TODELLA_ liikaa meikannut tyttö, että miksi tuokin pilaa itsensä meikkaamalla. Kauneimmat tytöt ovat luonnollisesti kauniita!

      • ruusufinni

        Olet vielä niin nuori, ettet ehkä ymmärrä, että aika harvalle meistä naisista on suotu luonnonkauneutta. Pienellä ehostuksella saa ihmeitä aikaiseksi, enkä nyt tarkoita mitään sotamaalausta ja sentin pakkelikerrosta.

        Monille vanhemmille esimerkiksi iskee kasvoihin ikävä tauti nimeltä ruusufinni, joka on perinnöllistä laatua ja suomalaisille yleinen vaiva. Jos ei halua pelotella naamataulullaan muita ihmisiä, niin silloin on pakko peittää taudin oireilut meikillä. Sitä jopa suositellaan, koska meikki auttaa suojaamaan oireilua pahentavilta asioilta.


    • meikkaaja

      Perus päivämeikki kuuluu perussivistykseen!

    • plaaplaplaaplaplaa

      Mikä saa sut olemaan tollanen kusipää? Kuka ihme sun muroihin on kussu?

    • kelpaan itselleni

      Kappas, kerrankin näin päin. Yleensä tulee valitusta kun suominainen on niin kaaauhean miesmäinen eikä edes korkokengissä sipsuta, saati minihameessa jne. jne. ja uskaltaa vielä syödäkin ruoka-aikana ja siitäkin sen päiväiset ulinat, jos ei luut paista joten kiitos vain Petri - mikään ei ikinä ole tarpeeksi hyvää.

    • natural3

      OLEN ERITTÄIN SAMAA MIELTÄ TÄMÄN KANSSA!!! naiset pilaa ihtensä ja eivät koskaan opi olemaan luomuna ja luonnon kauniina ilman meikkejä.

    • natural3

      Ja sitten on sellaisia saakelin ääliö meikkaaja naisia jotka laittaa kilometrin sitä pakkelia naama hyi hitto. Ala sitten niitä pussaamaan EI ikinä sellaista tule mun elämään!!!

    • Jepsistää

      Musta rakennekynnet, pidennyshiukset, täydet meikit on jotenkin nou nou :D Oikein sellanen bling bling muija, hyh. Musta kaunis nainen on sopivasti meikattu ( ripsarikin ) riittää, hiukset harjattu, siistit vaatteet. Pakko myöntää, että olen kokeillu rakennekynsiä, mutta sen aika on jo ohi, hävettää jälkeenpäin kun käytin :D Korkokengillä käveleminen joka päivä ei tee hyvää jaloille, vanhempana sen sit muistaa, no itse en kipittele kun sillon tällön, muuten sporttiset tennarit.

    • P. Kikkelmän

      Sellainen meikkaus on paras joka näyttää siltä kuin meikkiä ei olisikaan.

    • heartcare1

      Minusta naisten pitää meikata, käyttää korkokenkiä, ottaa rakennekynnet ja ripsipidennykset. Se tekee naisesta naisellisen. Otan ennemmin vaimoksi tälläisen itsestään huolehtivan naisen.

      • nuvöluivyywlvu

        Täh? Mun mielestä rakennekynnet,ripsienpidennykset,meikkaaminen ja korkokengät eivät ole sama asia kuin itsestään huolehtiminen. Ei naisellisuus ole kiinni mistään korkokengistä ja rakennekynsistä. Sellaista näkee vaan aikuisviihde elokuvissa. Sisältä se tulee ja pelkästään muodot tekee naisen.


    • Kyllästynyt

      No huhhuh. Miksei tässäkin asiassa voitaisi vaan antaa tehdä ihmisten miten tykkää? Toiset naiset eivät halua meikata, toiset haluavat. Ja sillä selvä. Jos viihtyy meikittä, niin okei, ei ole mun asiani. Ja jos viihtyy meikeillä, niin okei, sekään ei ole mun asiani. Ei ole teidän asianne vaatia toisilta ihmisiltä ulkonäöllisesti muutosta, tollasta ihme mussutusta siitä että "kaikki naiset eivät vastaa minun vaatimuksiani mussunmussun!". Harmi, meitä ihmisiä on täällä moneen lähtöön.

      Minulle meikkaaminen on itsensä ilmaisua. Jo pelkästään silmärajaukset voi tehdä niin monella eri tavalla. Huulipunasävyjä on todella erilaisia. Mahdollisuudet on rajattomat. Ei mulle silti ole mikään ongelma mennä ilman meikkiä ihmisten ilmoille. Ja rajani vedän hiustenpidennyksiin, suihkurusketukseen yms. Mutta jos joku näistä tykkää, en lähde arvostelemaan. Ei ole vaan mun juttuni.

      Annetaan nyt vaan ihmisten toteuttaa niitä juttuja mistä itse tykkäävät?

      • järjenääni

        Word.


      • vaimo ja äiti

        Jo on taas otsaa jollakin miehenkuvatuksella alkaa esittämään naisille ulkonäköön liittyviä vaatimuksia. Ei minulle tulisi mieleenikään vaatia, että kaikkien miesten pitäisi olla 185 cm pituisia, lihaksikkaita ja vaaleatukkaisia komistuksia. Erilaisuus on rikkaus ja on hyvä, että kaikille löytyy ihailijansa ja ottajansa.

        Minun mieheni tykkää, että meikkaan vähän ja itsekin laittaudun mielelläni, koska meikillä saan itseni ihan mukavannäköiseksi. Ilman meikkiä olen rumilus, luonnonkauneus on minusta kaukana.


      • Anna toisten elää

        Just näin mikä kukaan toinen on vaatimaan miten pitää olla ja elää.

        Katsele niitä seinäruusuja, jos ne kiinostavat enemmän, meikatut kiinnostavat toisia miehiä.

        Nainen kai saa itse päättää miltä näyttää. Sitä paitsi makuja on niin monia kuin miehiäkin, jotkut jopa pitävät rakennekynsistäkin. Itsellä ei koskaan ole ollut rakennekynsiä mutta selaisia ihailevan miehenkin olen tavannut.

        Ei tulisi mieleenkään arvostella miehiä, etsin joukosta itseä miellyttävän, kaikki eivät todellakaan miellytä vain harvat.


      • 6 + 12
        vaimo ja äiti kirjoitti:

        Jo on taas otsaa jollakin miehenkuvatuksella alkaa esittämään naisille ulkonäköön liittyviä vaatimuksia. Ei minulle tulisi mieleenikään vaatia, että kaikkien miesten pitäisi olla 185 cm pituisia, lihaksikkaita ja vaaleatukkaisia komistuksia. Erilaisuus on rikkaus ja on hyvä, että kaikille löytyy ihailijansa ja ottajansa.

        Minun mieheni tykkää, että meikkaan vähän ja itsekin laittaudun mielelläni, koska meikillä saan itseni ihan mukavannäköiseksi. Ilman meikkiä olen rumilus, luonnonkauneus on minusta kaukana.

        Niin, kyllä sen komistuksen pitäisi olla tummatukkainen... ;-)


    • Jos joku haluaa meikata, meikatkoon. Jos joku haluaa olla meikkaamatta, olkoon. Mitä se meille ulkopuolisille kuuluu?

    • Mato koukkuun

      Nainen meikkaa samasta syystä kuin kalastaja laittaa madon koukkuun.

      • ????????????????????

        Ai saadakseen kalan vai?


      • !!!!!!!!!!!!
        ???????????????????? kirjoitti:

        Ai saadakseen kalan vai?

        Siksi kai kun eivät kumpikaan osaa verkoilla kalastaa.


      • Kehitä itseäsi

        Väärin. Onko kiva ylistää omaa yksinkertaisuuttaan?


    • B.Bätmän

      Ei kaikki naiset näytä paremmilta meikit päällä.

      • Mini & maskara

        Ei niin, mutta vain, jos ei osaa meikata. Kun osaa, näyttää satavarmasti paremmalta, se on meikin tarkoitus; korostaa hyviä puolia ja häivyttää huonoja.


      • Klaanien kloonit
        Mini & maskara kirjoitti:

        Ei niin, mutta vain, jos ei osaa meikata. Kun osaa, näyttää satavarmasti paremmalta, se on meikin tarkoitus; korostaa hyviä puolia ja häivyttää huonoja.

        Naiset kun meikkailee toisten esimerkkien mukaan niin ei voi teräväkään kaveri aina tietää kuka on oma ja kuka kenenkin. Samoilta näyttää aina tietyt ryhmät keskenään.


      • Airr
        Mini & maskara kirjoitti:

        Ei niin, mutta vain, jos ei osaa meikata. Kun osaa, näyttää satavarmasti paremmalta, se on meikin tarkoitus; korostaa hyviä puolia ja häivyttää huonoja.

        Koska kaikki maailman ihmiset näkevät hyvät ja huonot puolet tismalleen kuin sinä... Valoja tauluun!


    • jhuhunnnn

      Ehkäpä naiset kuvittelee, ettei miehille kelpaa naturelli nainen...

      • Voi hohhoijaa

        Kaikki naiset ei meikkaa miesten vuoksi. Itse olen myös naisiinkin päin oleva nainen (huom MYÖS), mutta ei voisi vähempää kiinnostaa ketä miestä tai naista miellytän. Joku tytkätköön, kenenkään vuoksi en muutu. (Ja seurustelen jo onnellisesti, faktana niille jotka tulevat nyt tähän mussuttamaan siitä etten tule koskaan saamaan kumppania)

        Outo tämä asenne ihmisillä että kaikki tehdään muka miesten vuoksi? Eikö nainen saisi tehdä mitään yksinkertaisesti omaksi ilokseen? Vai haahuillaanko täällä jossain 1800-luvulla (tai vaihtoehtoisesti islamilaisissa maissa) joissa meidän ainoa tehtävä on miellyttää miestä joka asiassa?


      • jhuhunnnn
        Voi hohhoijaa kirjoitti:

        Kaikki naiset ei meikkaa miesten vuoksi. Itse olen myös naisiinkin päin oleva nainen (huom MYÖS), mutta ei voisi vähempää kiinnostaa ketä miestä tai naista miellytän. Joku tytkätköön, kenenkään vuoksi en muutu. (Ja seurustelen jo onnellisesti, faktana niille jotka tulevat nyt tähän mussuttamaan siitä etten tule koskaan saamaan kumppania)

        Outo tämä asenne ihmisillä että kaikki tehdään muka miesten vuoksi? Eikö nainen saisi tehdä mitään yksinkertaisesti omaksi ilokseen? Vai haahuillaanko täällä jossain 1800-luvulla (tai vaihtoehtoisesti islamilaisissa maissa) joissa meidän ainoa tehtävä on miellyttää miestä joka asiassa?

        Tsiisas, tuossa kun nyt ei ollut tarkoitus se, että miehille mieliksi pitäisi tehdä meikkaamalla tms!

        Miehille (yleistystä, sorry) ei nykypäivänä tunnu kelpaavan naturelli... pitää olla korkokenkää, isoa huulta, tissiä, peppua, tukkaa, ripseä, tiukkaa pöksyä jne.
        Se ehkä luo joillekkin jonkunlaisia paineita. Joka tuutista tyrkytetään näitä photoshopattuja barbimalleja.


    • justjoo

      Käsittämättömän herkkänahkaisia naisia tällä palstalla.
      Meikkifirmat ja muotilehdet selvästi ohjailee mielipiteitä.
      Seurustelin jonkin aikaa kauniin naisen kanssa jolla oli paha
      ongelma itsensä kanssa,nimittäin meikkaus.Kauppaankaan ei
      voinut lähteä yllättäin,koska meikkaus vaati ainakin kaksi tuntia,
      puoli vuotta hermot kesti ja sitten sai pakkelipussi lähteä.
      Onko naisilla niin huono itsetunto vai eikö naama kestä
      päivänvaloa vai mistä tämä johtuu.

      • potoksia naamaan

        Sanovat miehet mitä tahansa,mutta baarissa eniten meikatuilla ja korkeimmilla koroilla varustautuneilla naisilla on vientiä.Mitä lyhyempi hame ja syvempään uurettu pusero vain lisää kysyntää.


      • liikaa ääliöitä
        potoksia naamaan kirjoitti:

        Sanovat miehet mitä tahansa,mutta baarissa eniten meikatuilla ja korkeimmilla koroilla varustautuneilla naisilla on vientiä.Mitä lyhyempi hame ja syvempään uurettu pusero vain lisää kysyntää.

        Itse en naisena ymmärrä miksi sellaiset meikkipelle ämmät pönkittävät egoaan baareissa miesten antamalla huomiolla. Jos haluaa huoran maineen niin siitä vaan. Eikö sitä itsetuntoa voisi rakentaa jollakin muulla tavalla? Minua ei kiinnosta pervojen miesten huomio jotka tuijottavat pelkkää pyllyä suu vaahdoten vaikka olen hyvännäköinen ja sellaisia ääliöitä tuolla yöelämässä riittää.


    • päläpälä

      : = ))))))))))))))))!

      Miehet rakastavat tunnetta, jonka laitettu, silikonitissinen nainen heissä herättää!!

      Sitä tunnetta voisi kuvata näin: katsokaa ja kdehtikaa!!! Oi kuinka hyvännäköiset silmät, kuinka kauniit kasvot, kuinka pitkät ihanat kynnet!!

      Oiihhh, kuvitelkaa miltä tuntuu kun ne raapivat selkääni, mitkä sääret!!! Kuinka hän keinahteleekaan kävellessään noilla 11cm koroilla ja peppu, ne stingit mmmmm..nam!!

      Miestä ei kiinnosta vähääkään osaako nainen lukea tai laskea kunhan on pantavan näköinen, ei vain omasta vaan kavereiden mielestä vielä enemmän!

      Kun sitten kaverit käyvät kuumana siihen omaan missukkaan, niin misukka saa kurinpalautusta hutsuilustaan!!

      Sen pituiset ne!

    • 16+15

      Monesti tämä liikalaittautuminen ei kaunista naista. Olen itse naisena sitä mieltä. Eihän se minun asiani ole,mutta moni olisi varmasti kauniimpi vähemmällä meikillä ja koristuksillakin :)

      Oma kokemuksseni on se,että tätä pidetään tämän ajan kauneusihanteena ja ihmiset hakevat myöskin hyväksyntää tällä tavoin "olemalla kuin muut" ja tämä on varmasti tuttua joillekin jo koulu ajoista.

      Itse pidän rakennekynsistä ja minulta ne löytyy. Muita lisäkkeitä ei löydy sillä en juurikaan halua olla muovinen. Kynnet ovat minulla omaksi iloksi ja meikkaan kevyesti. Itse olen saanut myös kuulla paljon kommenttia siitä kuinka voisin meikata enemmän että olisin kauniimpi.

      Monia ihmisiä on kiusattu ja haukuttu paljon ulkonäkönsä vuoksi vaikka siihen ei ole tarvetta. Tämä on osittain ajanut ihmiset peittämään ja muuttamaan ulkonäköään. Osa tekee sen itsensä vuoksi,toinen saadakseen huomiota.

      Näitä "suominainen on ruma"-kommentteja on kyllä kuultu monesti.

    • Herrasmies -77

      Tyylikkäästi toteutettu laittautuminen ei "pilaa" ihoa tai mitään muutakaan. Itse ainakin katselen mieluummin huoliteltuja ja meikattuja naisia kuin "luonnollisia" tukka litassa verkkareissa ja lenkkareissa laahustavia pyyleviä daameja, joita valitettavasti on paljon runsaslukuisemmin.

    • dirlandaaaa

      Hah, miehet kuolaavat tyylikkäästi laitetun korkkarinaisen perään. Parissa suhteessa olen saanut huomautuksen, kun kynteni eivät ole olleet lakattuina. Kuulemma kaikille naisilla on ja pitää olla. Samoin kun olen kulkenut pari lomaviikkoa meikittä ja sitten hiukkan värittelen, kyllä se kulloisenkin kumppanin katseen vangitsee, kun olen normaalisti tällainen harmaavarpunen. Nettitreffaajille lähetän meikittömän kuvan ja yhtä lukuun ottamatta ovat lakanneet saman tien kirjoittelemasta. Tanssipaikoilla on kuitenkin vientiä, joten en kai ihan kamala ole kuitenkaan.

      En minäkään ymmärrä äärimmäisyyksiin menevää trimmailua, siihen menee aivan liikaa aikaa ja rahaa ja älyttömillä koroilla saa kyllä jalat tosi rumiksi. Mutta jotain kuitenkin ja sekin yleensä miesten vuoksi.

    • kjuyg

      Sen takia, kun naiset on erilaisia kuin miehet. Naiset tekee naisten juttuja ja mikä heistä tuntuu kivalta. Sen enempää ei varmaan tarvitsekkaan selitellä.

    • hiukset pilataan

      Joskus olen ihmetellyt sitä kun nuoret tytöt pilaavat hiuksensa värjäyttämällä hiuksensa. Aikuisikään päästyään niin heidän upeat hiuksensa on jo pilattu kaiken maailman käsittelyaineilla tms.

      Olenkin sanonut monelle nuorelle tytölle että älä pilaa hiuksiasi kemikaaleilla tms.

      • kampaajat

        Hiukset uusiutuu ei niitä voi pilata loppuiäksi väreillä, ainoa elävä osa hiuksissa on juuristossa päänahan alla oleva hiustuppi, muu osa on kuollutta niin kun kynnetkin .


    • 5+9

      Käytin nuorena meikkiä. Yksi päivä en ehtinyt meikata niin joku ehti huomauttamaan, kuinka väsyneeltä näytän. Et silleen. Meikin käyttö on vähentynyt. En viitsi laittaa maalia eli meikkivoidetta joka päivä. Iho voi paremmin kun ei käytä kemikaaleja.

    • gstby

      itse viestiketjun alottaja taitaa olla sinkku..

    • meikkivoide kunniaan

      riippuu aivan mitä meikkejä käyttää...tollot meikkivoide suojaa ihoa saasteilta ja muulta paskalta,kun ostaa laadukkaan meikkivoiteen joka antaa ihon hengittää.pesuhan se illalla tietty tärkiää on.meikkaaminenhan on kivaa ittensä kaunistamista ja makuasiansa kullakin ja meikkaahan ne äijätkin nykyänsä ...muukkin ku rokkijätkät.ja jos on niinkun kalakkilaivan kapteeni,vaalia ripsinen ja kulumaanen(tähän kategoriaan kuulun) ei se ehostus pahaa tee vaan tuo paremmin kasvonpiirteet esiin.kulmathan on kasvojen kehys.

    • kysymys-

      En tee mitään noista naisena. Karisma ja persoonallisuus ovat henkisiä ominaisuuksia (EI meikkiä), joilla ei viestisi perusteella ole miehille mitään väliä. Eli siis pelkkä ulkonäkö ratkaisee, sisällöllä ei niin väliä? Ok, no se onkin huomattu.

      Kyllä itse miehessä katson persoonaa, karismaa ulkomuodon lisäksi, eli sisäistä. Jos mies on komea ja kumisee tyhjyyttään, se on tyhjä. Ei ulkomuoto siinä vie minnekkään pelkästään. Miehiltä toivoisin vastauksia.

    • uramig

      Esimerkiksi sen takia, että moni työnantaja kuvittelee persoonallisuudella ja karismalla olevan tekemistä ulkoisten seikkojen kanssa. Menet työhaastatteluun meikittä ja tukka laittamatta, villapaidassa ja mummolenkkareissa - se oli siinä sitten. Liike-elämässä ja palvelualoilla ulkonäöstä huolehtimista vaaditaan. Monilla aloilla uskottavuus vaatii sopivasti naisellista lookia (mikä ei tarkoita mitään viidakontähtös-överiä) - tsekkaa vaikka, mitä laittautumattomista ja tanttamaisista naispoliitikoista kirjoitellaan.

      Ihan mukavaa, että sinulle kelpaa laittautumatonkin nainen, vaan ehkä naisille noin keskimäärin kuitenkin tilipussi on tärkeämpi kuin jonkun satunnaisen keckmanin mielipide?

    • Miksu

      Hauskaa lukea näitä juttuja.

      Tässä on faktaa:

      1. Miehet pitävät kun nainen laittautuu. Ei pidä vetää mitää ääripäitä aina näihin juttuihin. Eli ei aina tarvitse olla laitettu. Mutta on aivan selvää että suurin osa miehistä (petri keckman ei kuulu joukkoon) nauttii katsoa laitettua naista. Se on yksinkertaisesti totta. En tajua mitä pahaa siinä on, mutta se on näin. Sitä on aivan turha selitellä tai ihmetellä, kun se on faktaa.

      2. Jos nainen vartavasten laittautuu näin, niin hän tykkää kun miehetkin tykkäävät. Jos näkee vaivaa laittautumiseen niin on aivan täysin selvää että haluaa siitä positiivista palautetta.

      Noi kysymykset on kyllä aika kaukaa haettuja, että miksi naiset tekevät noin. Siihen ei kukaa osaa täysin yksiselitteisesti vastata. Mistä kaikki johtuu? miksi maa pyörii?

      Mutta siitä on niin täysin eri mieltä, että noi on typeryyksiä. Jos ja kun nainen laittautuu kauniiksi ja saa hyvää oloa siitä niin se ei ole typeryyttä. Kaikki tässä elämässä se mistä saa hyvää oloa ei ole typeryyttä. Elämän tarkoitus on kuitenkin saada mahdollisimman paljon hyvää oloa itselleen.

      Petri Keckman on täysin poikkeuksellinen mies jos ajattelee noin. Minä en ainakaa ikinä toivo, että naiset eivät laittautuisi. Se olisi aivan hirveää. Ja jos nainen laittautuu se on iso osa juuri persoonaa. Ja pidän sitä erittäin hyvänä asiana ja olen täysin varma että suurin osa miehistä näin ajattelee.


      Totta puhuttuna en ole ikinä vastannut tänne mitään, mutta toi petri keckmanin juttu on niin älytön, että oli pakko vastata :D Mies sekoittaa kaksi asiaa täysin keskenään. Ei laittautuminen tai permanentit ole pois persoonallisuudesta. En voi mitenkään uskoa että naisella joka lakkaa kynnet säännöllisesti on pienempi tai huonompi persoona verrattuna naiseen joka niin ei tee.

      Juuri tämmöiset jutut ovat naisia alentavia. Se on oikeastaan syy miksi tähän kommentoin.

      • Airr

        1) Argumentum Ad Populum - Ei tuossa AP:n ihmettelyssä ole mitään sen älyttömänpää, kuin sinun omahyväisessä marinassasi. Ei se tee hänen näkökannastaan yhtään sen naisia alentavampaa, vaikkei hän satukaan kuulumaan sinun kollektiiviseen "suurin osa miehistä" -lammaslaumaasi.


    • Yuukkis

      Täällä melkein 23- vuotias nainen, joka ei sheivaa kuin ehkä puolen vuoden välein. En meikkaa kouluun tai töihin. Olen erittäin ekstrovertti persoona (=sosiaalinen ja kova puhumaan. kanadassa totuin juttelemaan esim. bussissa myös tuntemattomille)

      Pinnallisille naureskelijoille lyön luun kurkkuun näppärillä kommenteillani. Menen julkiselle uimarannalle uimaan sheivaamattomana, ei kiinnosta muiden kummaksuvat katseet tai sanomiset. :D

      Minua kiinnostaa vaatesuunnittelu ja ompelu (en tykkää vaatteista jos ne eivät ole itse suunnittelemiani. H&M gina tricot ja seppälä massatuotteet ei kiinnosta)
      Minua kiinnostaa avaruus, kvanttifysiikka, antigravitaatio, kirlian kuvat/aura, spiritualistisuus ja ruumiistairtaantumiskokemukset.

      Olen ihan tavallinen tieto- ja viestintätekniikkaa opiskeleva tyttö, joka siivoaa koulun ohella isossa firmassa. Minulla on mukavia luokkakavereita sekä työkavereita. Kaverini ovat 16-55 vuotiaita.

      Äiti aikaisemmin jaksoi kysellä "Mikset voi olla niinkuin muut vaan miksi sinun pitää hyppiä muiden silmille olemalla noin 'erikoinen'?"

      Ainiin, lisätään vielä se, että minulla on kolme kissaa ja ihana avopuoliso.

      • Wooow O.o

        Meissä on paljon samaa, nainen..!

        Olen 23-vuotias ja kiinnostunut samoista asioista kuin sinä (tähtitiede, henkinen kehitys, kaikki "elämää suurempi"), omistan kaksi kissaa, ja ihmiset tuntuvat pitävän minua jokseenkin erikoisena. Ulkoisesti näytän aivan tavalliselta ja kiltiltä naapurin tytöltä, mutta kun avaan suuni, moni tuntuu hämmästyvän..

        Yksi iso ero meissä kuitenkin on - olen introvertti. :) En huutele jatkuvasti ajatuksistani maailmalle, mutta sanon kyllä mielipiteeni ja asiani silloin kun koen sille olevan tarvetta. En pelkää ihmisten reaktioita, mutta monesti päätän olla hiljaa ihan vain toisten mielenrauhan säilyttämiseksi (if you know what I mean). Minulla ei ole juurikaan ystäviä, mutta se on oma valintani ja olen onnellinen näin. Joskus olisi tietysti mukavaa keskustella asioista samanhenkisten ihmisen kanssa, mutta sellaisiin en ole vielä törmännyt.. Tavallisten ihmisten kanssa en jaksa kauaa jutella, ja koska moni ei ole avoin niille asioille joista olen kiinnostunut, en voi puhua heidän kanssaan juuri mistään oleellisesta ja minulle tärkeästä. Parempi on olla yksin kuin teeskennellä :)

        Kiva tietää, etten ole yksin "tällainen" maailmassa! :) Rock on, girl! \,,/


    • eikös vaan?

      Entäs karvat, saaks nekin jättää ajamatta? Itsehän olen naisena karvaisempi kuin moni mies, naamastakin löytyisi ihan mehevä puska, jos en vahaisi pois.
      Kelpaisko Petrille miehekkään huolittelematon nuorehko nainen?

      Meikkaamisesta olen saanut kuulla palautetta jo n. 12-vuotiaasta lähtien. Jännä sinänsä, että en meikkaa. Piru vie, kun olen jostain perinyt pikimustat (ja tuuheat) kulmat (

    • Onni-Matti

      Prinsessasyndrooma on narsistinen sairaus. Ei sitä mielipuolista itserakkaustouhua kukaan tervejärkinen siedä. Ei akat itsekään siedä itseään muutenkaan, saati sitten vielä ilman meikkiä. Kun pesevät meikit pois, itsevarmuus lähtee siinä samalla. Meikittömänä akat ovat epävarmoja. Meikkaus on huijausta ja minkä tahansa saa näyttämään paremmalta maikin kanssa mutta kieroa luonnetta se ei korjaa. Itse meikkaus luokitellaan petokseksi (harhautukseksi) näyttämään tarkoituksella paremmalta kuin mitä on todellisuudessa. Lisäksi akat riitelee keskenään ja puhuvat muista paskaa peitelläkseen epätäydellisyyttään ja syytelläkseen muita tekemistään virheistä. Moni mies on on valinnut sinkkuuden joka on oma valinta. Itse en ole sinkku, olen vapaa. Tarkoitukseni ei ole alkaa seurustelemaan koska haluan olla vapaa enkä olla kenellekään tilivelvollinen tai raahata perässä mitään riippakiveä. Vapaama voi mennä miten haluaa. Elämä ei voi enää parempaa olla.

      • miksu

        Miksiköhän sulle ole muijaa..vaikeeta arvata..tottakai se on sun oma valinta...


      • termithukassa

        Ellet ole sinkku, olet siis parisuhteessa eli varattu, et vapaa. SDinkuksi sanotaan juuri niitä ihmisiä, jotka eivät ole parisuhteessa. Sinkku voi olla joko etsimässä seuraa tai sitten välittämättä siitä (kuten sanoit olevasi) mutta pääperiaate on että sinkku ei ole naimisissa eikä avoliitossa.


    • Koo.

      Ite en tykkää tekokauniista ollenkaan. Harmillista, mutta usein naiset hukuttavat meikkaamisen alle oman persoonallisuutensa. Kaduilla näkee enemmän ja vähemmän viimeiseen asti siloteltuja persoonattomia mallinukkeja. Kaikki ihon väristä hiuksien väreihin, kynsistä silmiin on muokattuja. Silmien väriä muutellaan väripiilareilla, omiin hiusten väreihin ei luoteta, jne. Ite pidän eniten luomunaisista... Sellaisista, jotka ovat saman näköisiä aina, eivätkä muutu muodin oikkujen mukana.

    • Luonnollisuus on in

      Näin joskus ihan kaupungin kadulla teinitytön, jolla oli aivan hervottomat nukketyyliset, pitkät ja paksut tekoripset liimattuna silmiin. Muuten oli päällä ihan arkivaatteet. Ajattelin hiljaa, että mitä ihmettä sinä noilla tekoripsillä teet kun et näytä olevan menossa edes juhliin!

    • missitsekäs

      Siis mikä meitä naisia oikein vaivaa?

      Miehet kuvittelevat helposti, että me naiset pidämme huolta ulkonäöstämme vain miellyttääksemme miehiä. Omalla kohdallani, ja uskon että monen muunkin naisen, todellisuus on kuitenkin eri. Kun puen päälleni kauniin mekon ja korot, laitan kaunistavan ja kevyen meikin sekä oijon hiukseni mieluisekseni, tunnen itseni kauniiksi, seksikkääksi ja itsevarmaksi. Minulle tulee hyvä olo omasta itsestäni, omana itsenäni, omasta olemassa olostani.

      Minä siis pilaan ihoni meikkaamalla, jalkani korkokengillä ja talouteni kaiken maailman kauneudenhoito typeryyksillä, koska olen niin älyttömän itsekäs, että kehtaankin haluta tuntea oloni mahtavaksi aika ajoin.

      • miksu

        Juuri näin! olen niin sun kanssa samaa mieltä


    • Näin täälä.

      Omaan meikkiini kuulu meikkivoide ja ripsiväri. Ei ole tekokynsiä, tekoripsiä tai hiustenpidennyksiä, enkä ymmärrä miksi sellaisia pitää kaikkien nykyään naamaansa tunkea kun "kaikki muutkin". Omistan ihan omat luonnolliset 70C rinnat, pituutta on 155cm ja välillä kyllä käytän korkkareita, koska on mukava olla välillä vähän pitempi ja pystyy paremmin omaa miestäkin suutelemaan. ;) Niin ja hiuksetkin ovat ihan luonnollisen vaaleat ilman mitään värjäyksiä..

    • smokeTheWeed

      jaa..mun mielestä naiset ei pilaa ihoaan meikkaamalla ja jalkojaan korkokengillään :. Siis tota... No.. Sellanen muija joka laittautuu nätiksi , ja kauniiksi ehkä seksikkääkskin niin mun mielestä sellainen muija on viehättävä :D Eli siis muija jolla on korkokengät ja pikkasen meikkiikin ja laitetut hiuksetkin ja hyvännäköisiä vaatteita niin mun mielestä sellainen nainen on aika naisellinen.Et sellanen nainen vaikuttaa sellaselta että se nauttii siitä omasta naiseudestaan , että on comfortable with her being a woman.. eli siis osaa olla nainen .. ja se on aika seksikästä ja viehättävää ainakin mun mielestä ( olen mies ). Ja siis onhan tollaisella naisella ihan erilainen olemuskin kuin sitten sellaisella joka ei " laittaudu" olleenkaan.. Ja siis mun mielestä on ihan normaalia että pikkasen kiinnittää siihen omaan pukeutumiseenkin huomiota jne.. kyllähän sekin tuo paljon omasta itsestään ulos..Tottakai ei naisen aina tarvitse olla laittautunut esim. jos nainen menee lenkille tai kauppaan tai kävellylle tai jotain niin voi sit pitää ihan vaik verkkareita ja olla ilman meikkii... tai ihan miten vaan..... Ehkä toiset naiset sit vaan tykkää enemmän pukeutua naisellisesti ja meikeistä ja koruista ja toiset ei sitten tykkää siitä niin paljon / tai koe sitä tarpeelliseksi. En näe tässä mitään aihetta pilkkaa kumpaakaan tyyppia.
      naisellisesti pukeutunut nainen voi olla ihan yhtä älykäs ja sielukas kuin sellainen joka ei sitten pukeudu niin naisellisesti ja ei käytä meikkiä..

      tottakai sellaset ihan viis kiloo pakkelii naamas pitävät aivottomat bimbot on asia erikseen.....mut sillon on kyse kyl ihan siit ihmisest itsestään eikä siittä että käyttää meikkiä tai korkkareita.... Ja no .. Kuitenkin .. kukin taplaa tyylillään....Aiitt Peace and Love til ALLA! :D

    • Homojen hommaa

      Se on rumien naisten ja homomiesten yhteinen juttu tuo itsensä somistaminen.

      Moni sellainen nainen puhuukin kuin homomiehet narisevan vätyksen äänellä ja sössötyksellä.

      Ei laatunaiset tarvi paljoa mitään somistusta, eivätkä he homomiehiäkään jaksa kauaa katsella.

    • totta1

      Kaikissa..siis KAIKISSA naisissa asuu narsismia. Haluavat ihailua osakseen ja ovat yliherkkiä loukkaantumaan. Korostavat itseään ja omaa ihanuuttaan (usein harhainen käsite omassa mielessä).

    • höpinälöpinä

      Minä voisin sanoa että kyllä hillitysti meikattua naista on mukavampi katsella kuin täysin meikkaamatonta, etenkin jos tällä meikkaamattomalla on onnettoman huono iho, mustat silmänaluset yms. eli ei mitenkään hehkeä näky. Miksi näyttää tavalliselta kun voi näyttää upelta? Sitäpaitsi monet miehetkin käyttävät meikkiä finnien peittäiseen, ei se ole pelkästään naisten juttu. Toki monella meikkaaminenkin menee överiksi jos rakastaa peilin edessä maalailusta... nykyään on vain niin että "meikittömässäkin lookissa" käytetään meikkiä. Katsokaa vaikka tuolla catwalkeilla käveleviä malleja, heillä on täydellisen tasainen iho (meikkivoiteilla saatu), nude väristä luomiväriä ja huulipunaa.. ei ripsiväriä. Tämä jakaa mielipiteet kyllä, että pitääkö tuosta tyylistä vai ei. Pointtini on vain se, että kaikki ei ole sitä miltä näyttää ja että meikissäkin voi päästä hyvin lähelle luonnollista lopputulosta. Eikö tämä ole sitten sallittavaa?

      Mielestäni meikillä ei saa mitään ihmeitä aikaan (se ei muuta kasvojen rakennetta). Se voi saada näyttämään rakenteet erilaisina mutta peruspohjaa se ei muuta. Meikkiammattilaiset näkevät yleensä meikin alle, miten silmät saadaan näyttämään isommilta ja huulet paksummilta. Tosiasiassa huulten luonnollisen rajankin näkee meikin alta joten jos paksummat huulet haluaa niin hankkii niihin täyteainetta. Millainen tulos tulee olemaan niin se on sitten toinen juttu.

      Jos kaikki maailman ihmiset lopettais meikkaamisen niin kuinka paljon huikean kaunista/komeaa ihmistä löytyy sen jälkeen? Hyvä ulkonäkö liitetään menestykseen ja kiinnostavuuteen joten ei ihme että käytetään meikkiä apuna. Ei se silti tee ihmisestä mitenkään typerämpää tai feikimpää (kuten aloittajan ahdasmielisestä ajattelutavasta voi päätellä). Ihmisiä on erilaisia ja jokaisella on oikeus olla sellainen kuin on oli sitten meikkiä tai ei.

    • Venakon mies

      Paskapuhetta. Suomalaiset naiset ei edes laittaudu verrattuna venäläisiin ja virottariin. Siksi olen hakenut oman vaimoni Venäjältä, että saisin katsoa oikeasti koreaa naista, enkä mitään goretex-puvussa lenkkeilevää saunapuhdasta suominaista. Suomalaiset naiset ovat liian miesmäisiä minun makuuni.

      • hehhehhhehh

        Hah, älä yritä vedättää. Otit venakon siksi ettei tarvitse jutella sen kaa syvällisesti kun ei ymmärrä kieltä kunnolla ja siksi että ne luulee kaikkia suomalaisia superrikkaiksi ja siksi haluavat sellaisen.
        Miesten on tietysti helpomoi katsella kuin ajatella.


      • herra tää

        joopa ja lyhyillä hiuksilla vielä!


      • lapsellista

        Ja minun mielestä suomalaiset miehet ovat liian naismaisia. Varsinkin kun omistavat tuollaisia edellä mainittuja flegmaattisia mielipiteitä.

        terveisin: puoliksi suomalainen nainen


    • unelmien nainen

      Ap:lle näköjään kelpaisi mielummin mahdollisimman hiirulaisen näköinen, maskuliininen nainen, jolla on maantienväriset, harottavat, kiillottomat miehekkäät hiukset, silmälasit, rasvainen, kalman kalpea, finninen iho, kuivat, lohkeilevat kalman kalpeat huulet ja tummat pandamaiset silmänaluset, luonnolliset keltaiset hampaat, kuluneet 80-luvun tarralenkkarit, kahiseva tuulipuku, hiostavat mummo Sloggi-alkkarit, hikiset tennissukat, järsityt, lyhyet maskuliiniset kynnet, vyölaukku, miehekkäät kasvot ja noin muutenkin mahdollisimman epäeroottinen, ei niin kaunis eikä muodikas, mutta luonnollinen maskuliininen nainen luonnollisella hien hajulla höystettynä.

      • Päädystä toiseen

        No onpas mustavalkoista


      • kestävä kehitys

        No eipä tarvitse maalailla tuollaista kuvaa ap:n ajatuksista. Tuossa alempana kerron, miten aloin meikata vasta yli kolmekymppisenä. Sitä ennen en kummemmin laittautunut edes ulos lähtiessä, huulirasvaa, dödöä ja kosteusvoidetta käytin. Niin, ja otin maantien värisiin pitkiin hiuksiin vaaleita raitoja. Ja pukeuduin hipahtavasti omalla tyylillä. Ei kuitenkaan koskaan tarvinnut olla seinäruusu, päinvastoin, enkä itse asiassa ole koskaan täysin ymmärtänyt syytä suosiolleni. Kauniiksi on haukuttu, mutta itse en sitä näe. Hoikka, pieni ja siroluinen kyllä olen ja olen aina tykännyt liikkua, joten sporttinen kroppa lienee vaikuttanut asiaan, mitä näitä palstoja on tullut luettua. En tarkoita tässä nyt mitenkään kehuskella, tarkoitan vain sanoa, ettei ihan oikeasti ole pakko meikata näyttääkseen naiselta. Ei laittautumatta jättäminen tarkoita maskuliinisuutta ja tuulipukua. Oma tyyli voi olla vaan niin monenmoinen. Aikanaan en vain alkanut meikata silloin kuin muut, minua kauhistutti jostain syystä koko ajatus, en tiedä miksi. Pidin sitä jotenkin valheellisena ja luonnottomana. Nyt en enää ajattele niin kapeasti.


    • kestävä kehitys

      En jaksanut lukea koko ketjua, mutta tässä yksi tarina. Meikkasin ensimmäisen kerran 31-vuotiaana. Halusin oppia meikkaamaan vähän, koska kaikki tällainen ennen halveksimani naisellinen hömppä alkoi kiinnostamaan. Olenkin hankkinut ns. mineraalimeikit, jotka eivät tuki ihohuokosia, kestävät kauan ja ovat käsittääkseni myös luontoystävällisempiä kuin muut meikit eikä niitä ole testattu eläimillä. Eikä ole montaa purkkia, vaan esim. poskipunaa voi käyttää myös luomivärinä.

      Olen myös näin 35-vuotiaana yhtäkkiä kiinnostunut tyylikkäästä pukeutumisesta, en halua enää olla se puolihippi, joka ennen, tosin pientä boheemiutta on edelleen mukana. Ekologiset arvot ovat minulle kuitenkin tärkeitä, joten ostan lähes kaiken käytettynä. Kirppareilta saa aivan uudennäköistä ja laadukastakin vaatetta.

      En tiedä mitä minulle on tapahtunut, mutta olen alkanut jotenkin nauttimaan naisena olemisesta eri tavalla. Olen onnellisesti naimisissa eikä minua kiinnosta kärkkyä miesten huomiota, mutta jotenkin olen älynnyt että on mahtavaa olla tätä sukupuolta ja ettei kaiken tarvitse aina olla niin kuolemanvakavaa, on ihan ok koettaa joskus näyttää hyvältä ja pistää luovuuttaan vaikka vaatteisiin, leikitellä niillä, pitää vähän hauskaa. Nautin asujen suunnittelusta, väreistä, materiaaleista, malleista. Vähän kuin maalaisi vesiväreillä. En kuitenkaan kuluta tolkuttomasti aikaa tähän kaikkeen. Minulle on muut asiat elämässä tärkeämpiä.

      Rakennekynsiä, tekoripsejä, luonnottomia vetyperoksideja ja piikkareita en ihan tajua, mutta ymmärrän että joillekin ne voi olla osa tyyliä. Minun on kuitenkin vaikea hyväksyä sitä posketonta kulutusta mikä kaikkeen usein liittyy, ettei mietitä tuotteiden alkuperää tai niiden todellista hintaa vaikka luonnolle tai missä oloissa mikäkin on valmistettu. Arvostan harkitsevaa kulutusta. Länsimainen elämäntyyli on kestämätön.

      Olen myös sillä tavalla tosikko, että minusta on vaikea ymmärtää meuhkaamista vaikka omista tisseistä, että niihin pitäisi tunkea monen tonnin silikonit, kun saman rahan voisi antaa hyväntekeväisyyteen ihmisille, jotka tarvitsevat ruokaa tai muita ihan perustarpeita. Länsimainen nainen oikeuttaa itselleen itsetunnonkohotuksen kohottamalla poveaan, kun todellinen syy on aina korvien välissä.

      Eli minusta ei ole mitään vikaa kaunistautumisessa sun muussa, kunhan se on kohtuullista, ei ole tärkein arvo, eikä ole pois muilta (ts. jonkun selkänahasta revitty).

      En siis kadulla jeesustele ja moralisoi, mutta tällaisia ajatuksia päässäni pyörii. Kivittäkää rauhassa.

    • kilpaileva maailma

      "Mikä saa naiset pilaamaan ihonsa laatua meikkaamalla?"

      Lapset oppivat pelkäämään rumia tai muulla tavoin eroavia lapsia koska heillä on usein myös psyykkeessä vikaa ulkonäön lisäksi. Ihmiset joissa on ulkoisesti vikaa, yrittävät korjata ulkoisia vikojaan meikkauksen avulla jotta heidät hyväksyttäisiin joukkoon. Koska näillä ihmisillä on usein myös psyykkeessä vikaa, ei heitä hyväksytä joukkoon. Nämä tytöt saattavat turhautua ja alkavat vähättelemään toisia tyttöjä jotka eivät meikkaa ja yrittävät esittää kauniimpaa kuin mitä meikittömät tytöt ovat. Jotta meikittömien tyttöjen psyyke ei kärsisi haukkumisen, vähättelyn, lutkittelun, huorittelun ja muun vastaavan kautta, tulee myös meikittömien tyttöjen kaunistautua jotta ilkeät tytöt eivät hyökkäisi heitä kohtaan.

      http://www.youtube.com/watch?v=RPPsf-Mi8FY
      http://www.youtube.com/watch?v=PfW8deSlsiA
      http://www.youtube.com/watch?v=1usT9C04Foc

    • Peiliinkatso

      Ap; varmaan siksi että uskomme että olemme miesten silmissä haluttavampia.. ( joo joo, ei tertte vastata että ittes takia meikkaat... EN usko.. Meikkaatkos jos olet 2 vkoa yksinäs mökillä?? Et niin ---eli et meikkaa ittes vaan jonkun muun takia) Itse en meikkaa eikä ole mitään feikkiä, mutta miestä on riittänyt. Jos miehet alkaisivat oikeasti haluta luonnollista naista niin luonnollisuus tulisi ns kunniaan. Eli KATO kuule ihan peiliin, miksi osa meistä on muuttunu ihan pelleksi ja varaosia pitää uusia koko ajan ;)

    • hmm...

      Kakkein eniten ällistyttää kauneusleikkaukset, missä kiva luonnollinen ulkonäkö pilataan . . .

      • KALLE KELLO

        Tuosta olen kanssasi samaa mieltä. Nämä suomen tyrkyt on kaikki silikoonilla höystettyjä turpeine huulineen. Suorastaa kammottavan näköisiä ämmiä. Ihmettelen kuka yleensäkään voi niitä katsoa saatikka mennä sänkyyn. Irtoripsiä, irtohiuksia, irtokynsiä ja kamalat maalit naamatauluissaan, lisäksi vielä kun kuivan kesän oravia hauksineen. Oksettavia lumpppuja ja ihan kananaivoja


    • tavis 30

      Kyllä on taas jollain ongelma.. Miksi miehet ajavat partansa..antakaa rehottaa vaan. Itse meikkaan,välillä enemmän ja välillä vähemmän. Itse en ottaisi hiustenpidennyksiä,tekokynsiä ym härpäkkeitä. Minulla on pitkät ripset,mutta niin vaaleat,että pakko laittaa ripsiväriä ennenkuin viitsii jonnekin lähteä,samoin kulmakarvoihin väriä,kun ovat niin vaaleat. Kasvoille meikkivoidetta ja puuteria päälle. Jos tämä on jollekin ongelma niin voi voi,hanki elämä.

    • faktoo,,,

      Jos haluat pelastaa naisen päivän ikään katsomatta kehu hänen kauneuttaan ja
      viehätysvoimaansa. Jos haluat pilata naisen päivän tokaise jo on ruma akka.
      Molemmat kommentit nainen muistaa vuosikausia. Näin se menee.

      • käytännönpsykologiaa

        Älykästä naista pitää kehua kauneudesta, kaunista bimboa taas fiksuudesta. Miksi ylimalkaan pitäisi laususkella ääneen kielteisiä ajatuksiaan toisten ulkomuodosta?


      • fjpewkåfdkwq
        käytännönpsykologiaa kirjoitti:

        Älykästä naista pitää kehua kauneudesta, kaunista bimboa taas fiksuudesta. Miksi ylimalkaan pitäisi laususkella ääneen kielteisiä ajatuksiaan toisten ulkomuodosta?

        Luonnonkaunista, älykästä naista pitää kehua nimenomaan fiksuudesta, koska hän on niin lopen kyllästynyt kuulemaan miesten lätinää ulkonäöstään ja kokee muiden piirteidensä jäävän varjoon. Kaunis bimbo taas ei saa ulkonäkö-lässytyksestä tarpeekseen (minun käsitykseni bimbosta on semmoinen ulkonäkökeskeinen vimpan päälle laitettu ja vähän hutsahtava).


      • käyt.psyk.
        fjpewkåfdkwq kirjoitti:

        Luonnonkaunista, älykästä naista pitää kehua nimenomaan fiksuudesta, koska hän on niin lopen kyllästynyt kuulemaan miesten lätinää ulkonäöstään ja kokee muiden piirteidensä jäävän varjoon. Kaunis bimbo taas ei saa ulkonäkö-lässytyksestä tarpeekseen (minun käsitykseni bimbosta on semmoinen ulkonäkökeskeinen vimpan päälle laitettu ja vähän hutsahtava).

        Niin, jos älykäs nainen on kauniskin...mutta jos on vain älykäs pitää kehua kauneutta. Kaunis on kyllä kuullut kauneudestaan ja sitä pitää siis kehua älystä. Kumpaakin siis vaikkei kyseistä ominaisuutta olisi paljon.Kehu puree parhaiten jos kehuu sellaista mitä muut eivät ole huomanneet (eli bimbon älynlahjoja vaikka).


    • ghj

      kauneusleikkaukset tosiaan pilaa ihmisen jos muulla tavalla ei voi olla on kyllä aika itserakas tyyppi.meikit pilaa kasvot ajan myötä ja iho näyttää kurpalta.ei tarvi kuin vilkaista tuota vitun viidakon tähtösiä niin kanalauma kiekuu lähistöllä.

      • annnu-

        Minun arkimeikkiini kuuluu :

        Pohjustusvoide, peitepuikko, valokynä, meikkivoide ( bb skin perfector) , kulmakynä, ripsiväri, poskipuna, aurinkopuuteri, puuteri, huulirasva , kevyt luomiväri ja silmien rajauskynä.

        Silti minulle sanotaan että voi kun näytät luonnolliselta ja ihanaa kun et meikkaa paljoa. Että ne luonnonkauniit tyttelit niissä mainoksissa on ihan yhtä meikattuja kuin minä arkena, ainoa vaan että niitä on vielä photoshopattu.. ikävä tuottaa pettymys.

        Meikkaaminen on kivaa :)


    • KALLE KELLO

      Jaa-a.. Olisikohan se ihmiskunnan (naisten) vastine eläimille, joissa pääsääntöisesti urokset on koreampia?

    • tyrkky

      Oikeasti kauniiden ei tarvitse kerjätä huomiota kaiken maailman pidennyksillä, täytteillä ja muilla hömpötyksillä, olo on hyvä omana itsenäänkin.

    • Damononbest

      Koska ne on tyhmiä, jotka maksaa 100e jostain vitun puuterista joka katoaa viikossa!!!!!!!!!!!!!! Kohtuus kaikessa. Ei meikkaamisessa ole mitään pahaa, mutta ihmisiä myös näkee nälkää ympäri maailmaa, joten voi myös miettiä onko moraalisesti oikein tuhlata kaikki rahansa kaiken mailman roskaan!!!!!!!!!!!

      • ei auta valittaminen

        No tuollaiseen roskaan nimenomaan joutuu käyttämään jonkun verran rahaa, kun sitä käyttää terveydellisistä syistä, tiedoksi vaan nimimerkki Damononbest. Siksi, koska asutaan Suomessa ja suomalaisessa ilmastossa, ja kaikkien iho ei kestä sellaista ilmastoa. Sen takia suojaan sen hillityllä meikillä.

        Ihoni alkaisi kuoriutumaan pois ja halkeilisi verille, jos lopettaisin yhtäkkiä tässä sairaan kylmässä ilmastossa meikin käyttämisen. Ihon tarkoitus on suojata elimiä ja estää haitallisten mikrobien pääsyn elimistöön. Ei ole minulle lottovoitto syntyä tänne koska minulle täysin sopimattoman ympäristön takia joudun kuluttamaan epäeettisesti.


    • zöffffffff

      Näin isokaluisena panomiehenä valitsen aina hyvin meikatun kauniin naisen, ilmeisesti naiset meikkaavat juuri tästä syystä.

      • muijan nuija

        Antaa naiset kantaa. Ihonvärinsä ja hajunsa itse isokaluisten miesten julkisuus kuvassa esimerkkinä seisoi raitsikalla ja kone kävi kalliiiksi silppusi tavaran isokaluisen nyt naisille lupaa tsekkaa mitä panee asusteliikkeessä ... kiihottavaa


    • ihantotuusvaan

      Eläs Petri yleistä, ei kaikki naiset niin tee..

    • opettajatar

      Kuvaamasi hörhellykset eivät minuakaan viehätä, mutta miksihän teatterissa käytetään meikkiä, aika kovaakin? Aivan, jotta ilmeet ja piirteet erottuvat katsojille. Tämän takia esiintyvissä ammateissa kuten näyttelijät, opettajat, konsulentit jne voi olla tarpeen piirtää paremmin esiin näkymättömät kulmakarvat, korostaa huulten ääriviivoja ja kaivaa optisesti silmät esiin. Tosin tytär mutisi nähdessään minun sipaisevan valokynällä naamaani ."säkillä valoa pimeään tupaan"...

    • mitä saada missäkin ja mitä saadaan jumalan olemassa - nauraa pilkkaa ivaa naiset koristelee, onhan se niin ja parasta myös naiset ei koristele - tunnettu ihme kun lapset huutelee ja onhan Herra heidän suustansa osoittanut olemassa olonsa ylistykseksi mitä --------------------------------------- muistan kaiholla aikoja vilpittömyyttä ja viattomuutta "huora"vanhemmalla iällä parempi naisten pitää omasta julkisivustaan ja salassa julkisivustaan tarkka

    • tavis mies

      Ihmisiä on moneen junaan. Osa haluaa asua veneen alla ja osa miehistäkin käydä kauneusleikkauksissa. En minä ainakaan jaksa sillä päätäni vaivata ja kyllä minun puolestani he saavat tehdä niin.

    • mascaradoesnthurt

      Nojoo , mun mies on ainakin sanonut että tykkää kun meikkaan, tai kun naiset yleensä meikkaa. Eihän sit voi olla myöntämättä että nätistä ihmisestä tulee ehostuksella todella upean näköinen :) Mutta toki onneksi olen hänestä ihana ilman meikkiäkin, mutta ihan varmaan pitää kauniimpana meikin kera.

      Rakenne kynsiä, silikooneja, hiusten pidennyksiä ja tekkorusketuksia me kumpikaan ei ymmärretä, etenkään jos ne on samassa paketissa. Mutta muuten omien piirteiden korostaminen on vain plussaa, hänkin korostaa omia mieltymyksiään hiustyylillään ja tatuoinenilla sekä vaatteilla, joten miksi minunkaan meikkaamiseni häiritsisi? :)

      Itse en ole nähnyt yhtäkään naista joka ei meikkaa ja olisi oikeasti tosi nätti. Sen sijaan olen nähnyt niitä jotka on ihan ok näköisiä meikittä, mutta ehostuksella heistä tulee todella viehättäviä, mutt myös näitä joita ei samaksi ihmiseksi meikkikuorensa alta tunnistaisi...

      Siitä olen samaa mieltä että karisma tulee ihmisestä sisältä ja luonne vaikuttaa myös ulkoiseen kauneuteen/rumuuteen.

    • katsotaankohan

      matalilla lätyskä koroilla, otsatukalla, ja poninhännällä varustettu meikitön nainen on valjua ja ikävää.
      korkoa kenkiin, hiukset irti ja ehostusta naamaan, on miehen mieleen.

      • Airr

        Jos naiset haluatte tyhjäpäisen beta-miehen, niin kuunnelkaa tämän kirjoittajan ohjeita.


    • 40++ N

      Minusta hyvin harva aikuinen nainen meikkaa "yli". Teinit toki kokeilevat meikkaamista ja yläasteikäisenä meikkaus saattaa olla aikamoista maalaamista, mutta monella sekin vähenee sen jälkeen, kun he menevät aikanaan töihin ja huomaavat, että miten aikaisin pitää herätä pelkän meikkamisen takia, joten meikkaus jää vähemmälle ihan itsestään.

      Minä meikkaan, koska haluan näyttää työssäni siistiltä ja asialliselta. Teen asiakaspalvelutyötä ja minusta olisi törkeää, jos menisin asiakaskäynneille kulahtaneissa vaatteissa, tukka takussa, hieltä haisten ja meikittömänä. Jokaisena työpäivänä käytän värivoidetta peittääkseni kasvojen kirjavaa ihoa. Laitan ripsaria 2 kerrosta, rajaan yläluomen ja laitan huulikiiltoa. Harjaan pitkät hiukseni ja muotoilen otsatukan. Tähän menee aikaa aamuisin noin 15 minuuttia. Edellisenä iltana silitän vaatteet ja laitan ne valmiiksi. Tarvittaessa puhdistan kengät ja valitsen asuun sopivan käsilaukun.

      Onko sitten meikkaamiseni ja valmistautumiseni turhaa vai en? En tiedä, mutta ei siitä ole ainakaan haittaakaan ollut, sillä olin koko Suomen kattavassa yrityksessämme viime vuonna toiseksi paras myyjä euroissa mitattuna. Sanoisin, että suurimmalle osalle asiakkaista asiakaspalvelijan siististä ulkonäöstä ei ole ainakaan haittaa.

      • 8789

        siistiltä voi näyttää ilman suurempaa meikkaamista. Ei meikittömyys tarkoita, etteikö osaisi suihkussa käydä, harjata hiuksiaan jne.


    • hyvä ja vanha

      meillä täällä on ihastustani herätellyt meikkaava ja esiintyvä tyttö, näistä myös, näistä transfestiiteista puheen ollen ja eri kansallisuusryhmien yhteen saattanut tunnusten käyttö julikisilla areenoilla enteili näin menoa mailmassamme huonompaan suuntaan esim. ihastustani herätti hihastani heitin ... mitäs tässä maalaa ja haalaa, ilotytöt maalamatta parasta ja vaimot ja alkaen filmitähden ja mailmanmenon sanotaan maalaamisen juontuvan erotukseksi miehistä, kysymys erottautua miehestä .... korot korkeat/miehet matalalla - aihetta en taida hallita, joten sitten aihe hallitsee minua, mitä näistä ajoituksista ... kysyn

    • loiskista roiskista

      olin kasvava panokalu iästäni ei ole aihetta valistaa - se on naiset katsella sillä mitä itse on saanut naisia katsella kokemuksesta puhelen/viestitän, hakkaan paremmin kuin onanoiva nainen, mutta sitä se on maalaaminen minun näkökulmastani on hyvä naisille, olisiko ja kyllähän olisi aihetta pidättäytyä maalaamasta ja inkkaritossut/pikkarit vain jalkoihin ja jahtaa minua

    • sepalus sannin mies

      Terveyden uhkaa menettää näinä päivinä tapauksen ja toisenkin osalta, se on sitten jo luonnollisesti naisille näinä päivinä oikein pidättäytyä vaarallisista, joista myöhään varmaan sitten turha "murehtimalla ei selviä" - aihe on oikein saada tytöt nauttimaan asuissaan luonnollista paljastavaa kauneutta -

    • terveisin bebbilotta

      Kysyin mieheltäni että tarviiko mun meikata/haluaako et meikkaan. Sanoi ettei mun tarvitse.Olen luonnollisen hyvännäköinen. Että mun ei tarvitse ainakaan meikata.

      • Hmmmm..?

        Meikkasitko niin aikoina, kun tapasit miehesi?


      • terveisin bebbilotta
        Hmmmm..? kirjoitti:

        Meikkasitko niin aikoina, kun tapasit miehesi?

        En meikannut sen enempää mitä nytkään :). Pidän itsestäni toki huolen muulla tavalla. esim syön terveellisesti ja liikun. Sillä se hoituu! Kai mulla niin hyvät geenitkin sitten on etten mitään meikkejä pahemmin tarvitse.


      • terveisin bebbilotta
        terveisin bebbilotta kirjoitti:

        En meikannut sen enempää mitä nytkään :). Pidän itsestäni toki huolen muulla tavalla. esim syön terveellisesti ja liikun. Sillä se hoituu! Kai mulla niin hyvät geenitkin sitten on etten mitään meikkejä pahemmin tarvitse.

        Enkä mitään saatanan tekojuttuja.


      • Hah !

        Ja sinä uskoit. Meikänkin siippa toivoi aikojen alussa, että olisin luopunut niin turhasta puuhasta kuin meikkaaminen, kun "mikään ei muuttunut". Olin - ja olen - muuta mieltä ja päätän asian aivan itse, siihen ei tarvita kenenkään mielipidettä.

        Ja ukon mielipide taas kumpusi siitä pelosta, että muutkin miehet huomaavat.


      • terveisin bebbilotta
        Hah ! kirjoitti:

        Ja sinä uskoit. Meikänkin siippa toivoi aikojen alussa, että olisin luopunut niin turhasta puuhasta kuin meikkaaminen, kun "mikään ei muuttunut". Olin - ja olen - muuta mieltä ja päätän asian aivan itse, siihen ei tarvita kenenkään mielipidettä.

        Ja ukon mielipide taas kumpusi siitä pelosta, että muutkin miehet huomaavat.

        No siis tietenkin uskon kerta olen samaa mieltä=D


    • se on laiffii

      Ota se niinku arvausleikkinä, että onkohan toi maksitissi aito vai ei, tai tukanväri oikeesti porkkananpunainen, tai huulet kirkkaanroosat.. säilyy jännitys elämässä.

    • kauheudenhoitovinkki

      Mitenkäs kun me miehet kuulemma komistumme vanhetessamme, olisiko mitään vinkkejä kauheudenhoitoon että saisi olla naisilta edelleen rauhassa?

    • 213454

      Tosissaan tässä hyvää tekstiä asiasta : http://sixpack6pack.blogspot.fi/

    • kale1

      Esittäköön mies naista vastaan minkälasta kritiikkiä tahansa (oikeutettua, tai väärää)
      Se yleensä kimpoaa kohteesta, kuin vesi hanhen selästä.
      Lisättynä tiuskaisulla, "Ite oot". Tämä on mahdollista siksi, että naisen ajattelua ja käyttäytymistä ohjaa äärimmilleen viritetty irrationaalisuus.
      Niinpä hänen ei tarvitse järkisyin perustella mitään tekemisiään, tai sanomisiaan.

    • rumaa

      Hyi, eihän tätä ketjua voi lukea.

    • toomuchmakeup

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2591
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe