Menee kohta hermo

SimoS

Mulla tollanen 2000 vuoden Focus ja siinä on nyt parivuotta ollut ongelma että ei vaan nesteen lähde kiertään syylärin kautta, eli lämmöt nousee lähelle punaista ja letku termostaatista syyläriin on kylmä. Vika korjaatu kerran ku järjestelmä ilmatiin, mutta ei mennyt kauaa ku sama vika jatkui. Ei vuoda nestettä mistää ja ihmettelenkin että jos siellä on taas ilma tasku niin mistä se ilmaa saa järjestelmään? Onko jollakin muulla kokemusta. Ite aattelen niin että jossain voi olla vuoto silleen että vuotokohta niin ylhäällä että ei pääse vuotamaan, mutta pystyy ottamaan ilmaa sisään.

Kertokaa viisaammat missä vika.

20

1584

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • painetta pyttyyn
      • SimoS

        Kyllä neste pinta on min ja max välillä. Joku ehdotti että kansi halki tai kansi pahvi vika, mutta eikö sillon nestettä pitäisi hävitä ja/tai öljyt ja vedet mennä sekaisin.


      • painetta pyttyyn
        SimoS kirjoitti:

        Kyllä neste pinta on min ja max välillä. Joku ehdotti että kansi halki tai kansi pahvi vika, mutta eikö sillon nestettä pitäisi hävitä ja/tai öljyt ja vedet mennä sekaisin.

        Oletko varma, etteivät nesteet ole menneet sekaisin?


    • SimoS

      no eikö paisuntasäiliöstä näe jos veden joukossa öljyä ja eikö öljystä näe jos on vettä. Molemmat näyttää minusta ok. Öljyä kyllä muuten katoaa ja sitä pitää lisäillä, mutta en tiedä liittyykö asiaan. En ole oikeen kauheen hyvä näissä auto asioissa.

      • painetta pyttyyn

        Näkee, jos tietää, miltä se näyttää, kun nestettä menee sekaisin. Jos vettä pääsee öljyn joukkoon, se muuttuu vaaleammaksi, kermamaisemmaksi.


    • SimoS

      Kun lisäsin öljyä eilen niin kyllä se öljy oli ihan kunnossa. No pitää selvitellä mikä vittu tuota vaivaa prkl.

    • köffffffffffffff

      Minä tiedän missä on vika.. autosi on katos foooordi..
      Vie auto paaliin ja osta toinen, mut ei fooooordia

      hahhhhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    • oletko tarkastanut

      Termostaatti rikki ?

      • Ford-hullu

        Kittivika.. tarkista ovet


    • SimoS

      Heh ainakin huumoria löytyy vastaajilta ja joo, seuraava autoni ei todellakaan ole fordi ja onhan tuo mun auto jo vanha ja kohta joutaa jo vaihtoo, mutta aattelin että jos vielä sais kuntoon ku meni katsastuksestakin heittämällä läpi.

    • SimoS

      ja ei varmaan ole termostaatti vika ku ilmauksen jälkeen kyllä aukeaa ja nesteet kiertää sen viikon kunnes taas ei kierrä.

      • vesimäärä

        Onko vesimäärä silloin viikon jälkeen vähentynyt?


      • SimoS
        vesimäärä kirjoitti:

        Onko vesimäärä silloin viikon jälkeen vähentynyt?

        ei ole vähentynyt. samassa pysyy veden määrä


      • hakuammuntaa...
        SimoS kirjoitti:

        ei ole vähentynyt. samassa pysyy veden määrä

        Voi olla ihan hakuammuntaa mutta nykyiset vesipumput ovat aika rimpuloita. Niissä on juoksupyörä ohuesta pellistä taivuteltu. En yhtään ihmettelisi, vaikka pumppukin olisi ajan myötä kulahtanut ja kierrättäisi liian heikosti vettä.


    • Ford vaan

      Termari ja vesipumppu,joka vaihdetaan 200000 km hyvä vaihtaa,remmi mondeossa se tulee ilman muuta vaihtaa samalla kun remmi.

    • SimoS

      vesipumppu on uusittu jo. vika alkoi ku termarin muovinen koppa vaihdettiin ku vuosi.

      • onkos siinä

        Onkos siinä kopassa termari? Montikassa taisi olla sähköinen termari mutta fokkerista en tiedä mitään. Olisiko vika sittenkin termarissa?


      • Ford vaan

        Sielä termarin muovikopassa on nyt jotain ylimääräistä,onkohan sielä joku tukos jossain,parempi vaihtaa se termarikin,se ei paljoa maksa enään kaiken jälkeen,aina kun itse rupeen säästämään vitosta tulee viidenkympin kuluerä,kaiken jälkeen ?


      • SimoS
        Ford vaan kirjoitti:

        Sielä termarin muovikopassa on nyt jotain ylimääräistä,onkohan sielä joku tukos jossain,parempi vaihtaa se termarikin,se ei paljoa maksa enään kaiken jälkeen,aina kun itse rupeen säästämään vitosta tulee viidenkympin kuluerä,kaiken jälkeen ?

        tuntuu vaan ku tosiaan viaksi korjaamo sanoi että oli ilmaa järjestelmässä ja ilmaamalla korjaantuu ja korjaantuikin, mutta muutaman viikon päästä taas sama vika, eli tuntuis että jos kerran toimii ja nesteet kiertää, niin vaikea kuvitella että termarissa vika.


    • Ford vaan

      Jätä paisuntasäiliön korkki hivenen auki,eiköhän ilmaa itse itsensä ? ja jos se termari kymennen vuottakin vanha vaihtoon vaan,vaikka kesällä menisikin niin talvella saattaa olla pliisu,ja onko se termari oiken päin sielä ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      336
      3794
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1689
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1458
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1308
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1292
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      57
      1264
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1221
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe