puhuuko vanhemmat yleensä seksiasioista lapsilleen?

noloako?

miten paljon teidän vanhemmat on puhunu teille seksi jutuista. eli kun ootte ollu pieniä niin onko puhuneet siitä miten lapsia tehdään ja nyt vanhempana vaikkapa ehkäsystä. tuli vaan mieleen että puhuuko vanhemmat yleensä näistä kun omat vanhemmat ei oo ikinä puhunu sanaakaan mistään tuollasista :D paitsi sen verran kun pienenä kysyin että mistä se vauva sinne äidin mahaan tulee, niin ne vastas että isi pissii äidin pyllyyn niin sit se vauva alkaa kasvaa siellä XD . jeps, kuulostaa vähän sairaalta tuo selitys näi jälkikäteen ajatellen. että tosiaan kaikki seksiin ja sukupuolielimiin jne. liittyvät tiedot oon saanu vasta koulukirjoista :D muilla yhtä outoja vanhempia?

16

350

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niinpä.

      Koskaan eivät ole sanallakaan maininneet, nykyyän varmaankin oletetaan että kyllä lapset saavat ne selville itsekin.

      • eki.

        Juuri niin. Niinkun saavatkin. Oisnko ollut 6v kun en ollu vielä koulussakaan kun naapurin 2v vanhempi tyttö kerto nää asiat menkoista lähtien. ja miten lapsi laitetaan Äidin sisälle. Samalla ehdotti että voitas vähän harjotella sitä ja tiesi että ei niin nuorilla oo silti mitään vaaraa tulla raskaaksi. No harjoteltiin sitä aika usein.

        "Minkä nuorena oppii sen vanhana taitaa"


      • ADHD ns kg kg NCL
        eki. kirjoitti:

        Juuri niin. Niinkun saavatkin. Oisnko ollut 6v kun en ollu vielä koulussakaan kun naapurin 2v vanhempi tyttö kerto nää asiat menkoista lähtien. ja miten lapsi laitetaan Äidin sisälle. Samalla ehdotti että voitas vähän harjotella sitä ja tiesi että ei niin nuorilla oo silti mitään vaaraa tulla raskaaksi. No harjoteltiin sitä aika usein.

        "Minkä nuorena oppii sen vanhana taitaa"

        Kyl me olla puhuttu iskän KAA kaikesta ja kerrankin ku me oltiin kasin yhes hotellia ja ku kumpikin nukkuu alasti niin se vaan sano et s"sun penikses on jo isompi kun mun" ja mulla on isompi


    • Kertojanteksti

      No kerran siskoni oli nauraen äidilleni myöntänyt että tietää mitä seksi on. Äiti otti jutun hämmästyneenä, mutta nykyään tuosta jutusta ei niin välitetä...

    • lyhyestävirsikaunis

      No se oli lyhyt keskustelu.

      Äiti sanoi: puhuttanko vähän seksistä?

      "Mitä haluat tietää?" vastasin.

      Ja äidin ilme oli 5/5

      • :'D

        Ei juma ku repesin


      • :'D

        Ei juma ku repesin


      • ebins

        Vähä repesin


      • iriomontegro

        Joo, oon tehny ton saman, eikä oo sen jälkeen tullu päteen


    • Raisa Cacciatore on kirjoittanut muutamia kirjoja seksistä ja kehityksestä. Löydät niitä kirjastosta, samoin Väestöliiton sivuilta. Osassa kirjoista on myös muita kirjoittajia. Raisa on koulutukseltaan lääkäri.

    • minäsiis16v

      Mä oon äitin kaa jutellu kaiken maan ja taivaan väliltä seksistä, pojista ja kaikesta! En oo mikää nössö, nolotti mua alussa mut nyt vanhempana ihan normaali keskustelun aihe jos ollaa kaksistaa kotona ilman pikkusiskoja ja iskää :D Kannattaa mun mielest kysyy ihan suoraa vaa omilt porukoilt jos joku mietityttää! Kyl ne vastaa

    • daadirlandirlandaa

      Puhun äitini kanssa usein seksistä. Sellaisia äiti-tytär keskusteluja. Kumpikaan meistä ei olla kovin siveellisiä tai rajoittuneita, joten pystymme kertomaan mitä likaisimmat fantasiamme toisillemme. Äitini saattaa heittää aamupalapöydässä,että "Sainpas uuden leikkikaverin." Ja alkaa selittämään minulle yksityiskohtaisesti sessiosta. Perheeni muutenkin on todella seksuaalisesti avoin, jotem minun on vaikea ymmärtää liian siveellisiä seksi on syntinen tabu-ihmisiä. Ja äitini.. No,on muutenkin kovin teinimäinen, välillä tuntuu, että hän olisi enemmän ystävä kuin äiti, joten en ihmettele hänem tapaansa kertoa minulle asioista.

    • Jammitäti

      Eivät ole koskaan sanoneet mitään asiasta, varmaan ajattelevat että kyllä mä nää asiat
      tiedän.

    • Oh ma geed

      Mun mutsi kerto vähän kun mä olin pieni mut enimmäkseen nää asiat on selvinny ittestää. Mä luulin muuten pienenä että homo on niinku semmone ketä esittää kovaa. XDDDDDD

      • 3+8=11

        Se on kuka VITUN UUSHOMO


    • 15v

      Mulle ei oo koskaan puhuttu seksistä. Ei kumpikaan uskalla puhua ja jos mä jotain haluun tietää, etin netistä, vaikka koulussa opittiin hyvin taudeista ja ehkäisystä. Seksistä kerto kakkosluokalla samanikänen kaveri.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1779
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1694
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      104
      1525
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1521
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1508
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1395
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      16
      1371
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1202
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1135
    Aihe