Millä pyörällä voi yhtä soittoon ajaa nopeimmin 300km:n matkan.Kilosissa kyykyissä taitaa loppua bensa jo 200km kohdalla ja joutuu tankkaamaan ja hayabusat menee ohi
Mikä pyörä voittaisi 300km kanuuna kuularallin
29
241
Vastaukset
- Tuuristakin..
Tjaa.. Taitaapi vähän riipuskella reittivalinnastakin.
Jos on paljon soratietä mukana, niin tuloslistan kärjestä voipi löytyä vaikka KTM.
Autobahnalla lopputulos olisi mielestäni aika sattumanvarainen, mutta Hayabusan tyyliset tai isot matka-Bemarit voisivat pärjätä hyvin. Kilokyykkyjä suosisi taas reitti, jossa olisi paljon mutkaisia hyväpintaisia asfalttiteitä. Sellaisia joita ei helposti Suomesta löydy. - Pikkupoikienjuttuja
Nää on taas näitä... kun ei oel vielä edes mopokorttiakaan ja tälläisiä pohditaan.
Suomessa on tiet siinä mallissa, että melkein pyörälä kuin pyörällä vetäisee 300km matkan, mutta ei järin kovaa. Ei ole mitään pitkiä pätkiä moottoriteitä, joten nopeudet on jo ihan tavallisille korppusahoillekin sopivia ja tuon matkan ajaa silloin pienemmilläkin pyörillä. - 200km utopiaa
Täydellä tai ainakin maksiminopeudella ajaessa ei kilosilla eikä muillakaan kyykkypyörillä pääse tankillisella lähellekään kahtasataa kilometriä. Jos keskinopeus vaikka kaksinkertaistuu vähintään saman tekee myös polttoaineenkulutus. Ihan perusfysiikkaa.
- Mp-kuski.
Kannattais varmaan yritää ajaa joskus sitä 200:aa, tai vaikka 250, niin menee haaveet hölmöilystä. Maassamme ei ole pätkää, jossa voisi ajaa 200km nopeudella edes sitä tuntia..
Ajamalla asiat selviää, ei finnejä puristelamalla, ja runkaamalla.- >TurbotOn<
Juuri näin. 200km/h KESKINOPEUS on jo haasteellista toteuttaa edes Hki-H:linna-Tre-motarilla vaikka yökin olisi. Parimarkkaa millä tahansa motarilla on lasten leikkiä mutta kun pitäisi ajaa samaa keskinopeutta tilanne muuttuu täysin. Toisaalta millään pyörällä joka kulkee vaikka 250km/h ei pysty ajamaan tuntia kyseistä vauhtia pelkästään sen takia että bensa ei riitä. Kyykyissä kun tankki on jokseenkin pieni kaikissa. 250km/h vaatii jo erittäin paljon tehoa ja tehon saaminen ulos moottorista kuluttaa todella paljon polttoainetta. Pyörien tankkeja ei vaan ole suunniteltu niin pitkiä täysillä ajo-pätkiä
- Pikkupoikienjuttuja
>TurbotOn< kirjoitti:
Juuri näin. 200km/h KESKINOPEUS on jo haasteellista toteuttaa edes Hki-H:linna-Tre-motarilla vaikka yökin olisi. Parimarkkaa millä tahansa motarilla on lasten leikkiä mutta kun pitäisi ajaa samaa keskinopeutta tilanne muuttuu täysin. Toisaalta millään pyörällä joka kulkee vaikka 250km/h ei pysty ajamaan tuntia kyseistä vauhtia pelkästään sen takia että bensa ei riitä. Kyykyissä kun tankki on jokseenkin pieni kaikissa. 250km/h vaatii jo erittäin paljon tehoa ja tehon saaminen ulos moottorista kuluttaa todella paljon polttoainetta. Pyörien tankkeja ei vaan ole suunniteltu niin pitkiä täysillä ajo-pätkiä
Tämä on niin absurdia spekuloida tälläisillä asioilla, kun Suomessa ei ole paikkaa missä edes ajaa 300km yhtä soittoa. Polttoainetta on mahdollista ottaa lisäsäiliöön taikka suurentaa polttoainesäiliötä, ei se ole ongelma. Pienillä järjestelyillä saa polttoainetta mukaan yllättävän paljon, että ei lopu soppa kesken.
Vaan, kun Suomesta ei löydy sellaista pätkää ajella.
- >TurbotOn<
Ei löydy pätkää ei pidemmälle vedoille mutta haluaisin tietää miten suurennat tankkia tai millä PIENILLÄ JÄRJESTELYILLÄ saat lisää pottoainetta mukaan? Laitatko kanisterin selkäreppuun ja toivot että se pysyy kyydissä 300:n vauhdeissa? : )
- Pikkupoikienjuttuja
No voi hyvä luoja, että miten tankkia suurennetaan??? Monissa moottoripyörissä on jo valmistajan taholta mahdollista valita suurempi polttoainesäiliö, mm. omassa moottoripyörässäni on valmistajalla vaihtoehtoja 12-17 litraa. Lisäksi on mahdollista tehdä/teettää suurempi polttoainesäiliö. Suurempia polttoainesäiliöitä löytyy myös joltain toiselta valmistajalta useimpiin merkkeihin, pienellä googlettamisella niitä löytyy useimmistakin verkkokaupoista. Lisäsäiliöt on myös helppo tehdä useimpiin pyöriin, ei ole mitään rakettitiedettä, eli ei sitä polttoainetta mihinkään selkäreppuun laiteta.
- Että oikein lisätankkeja
Pikkupoikienjuttuja kirjoitti:
No voi hyvä luoja, että miten tankkia suurennetaan??? Monissa moottoripyörissä on jo valmistajan taholta mahdollista valita suurempi polttoainesäiliö, mm. omassa moottoripyörässäni on valmistajalla vaihtoehtoja 12-17 litraa. Lisäksi on mahdollista tehdä/teettää suurempi polttoainesäiliö. Suurempia polttoainesäiliöitä löytyy myös joltain toiselta valmistajalta useimpiin merkkeihin, pienellä googlettamisella niitä löytyy useimmistakin verkkokaupoista. Lisäsäiliöt on myös helppo tehdä useimpiin pyöriin, ei ole mitään rakettitiedettä, eli ei sitä polttoainetta mihinkään selkäreppuun laiteta.
Kerropa kuka tai mikä firma valmistaa yleisimpiin kyykkypyöriin suurempia tankkeja?? Miksi sellaisia kukaan valmistaisi kun sellaiselle ei kenellekään ole mitään tarvetta kun huoltoasemia on joka pitäjässä ja maanteillä ihan riittävän taajassa? Kerrotko miltä pyöränvalmistajalta voin tilata isommman tankin jos menen maahantuojalta tilaamaan uuden kyykkypyörän kokoluokassa 600cc - 1400cc?? Jos haluaisin jostain tilata nykyiseen ZX10R KAWASAKIIN isomman tankin niin laitatko nettilinkin sellaisen firman sivuille josta sellaisen voisin tilata....?
Mahtaisi olla pirun hieno ja luotettava systeemi rakentaa pyörään jokin perkeleen lisätankki. Ruiskupyörien polttoainejärjestelmän paine kun on useampia Bareja niin mahtaisi olla tosiaan luotettava keksintö kun joku lisäsäiliö roikkuisi pyörän sivuilla. Pyörän rakenteiden "sisään" kun sellaista ei saa mahtumaan. - Pikkupoikienjuttuja
Että oikein lisätankkeja kirjoitti:
Kerropa kuka tai mikä firma valmistaa yleisimpiin kyykkypyöriin suurempia tankkeja?? Miksi sellaisia kukaan valmistaisi kun sellaiselle ei kenellekään ole mitään tarvetta kun huoltoasemia on joka pitäjässä ja maanteillä ihan riittävän taajassa? Kerrotko miltä pyöränvalmistajalta voin tilata isommman tankin jos menen maahantuojalta tilaamaan uuden kyykkypyörän kokoluokassa 600cc - 1400cc?? Jos haluaisin jostain tilata nykyiseen ZX10R KAWASAKIIN isomman tankin niin laitatko nettilinkin sellaisen firman sivuille josta sellaisen voisin tilata....?
Mahtaisi olla pirun hieno ja luotettava systeemi rakentaa pyörään jokin perkeleen lisätankki. Ruiskupyörien polttoainejärjestelmän paine kun on useampia Bareja niin mahtaisi olla tosiaan luotettava keksintö kun joku lisäsäiliö roikkuisi pyörän sivuilla. Pyörän rakenteiden "sisään" kun sellaista ei saa mahtumaan.Ei kaikkialla ole huoltoasemia, Suomi on pieni markkina-alue, eikä suomalaisille rakenneta juuri mitään taikka suomalaisten mukaan. Vähän aikaa googlettelet, niin kyllä löydät sopivan tankin mopoosi. Ei ruiskupyöriinkään polttoainesäiliöt mitään rakettitiedettä ole.
Oman pyöräni ostin ulkomailta, halusin sen suuremmalla polttoainetankilla, koska ajan joskus pidempääkin matkaa ja aina ei ole polttoainetta saatavilla.
Ei lisäpolttoainesäiliön rakentaminen itsekään ole kummoinen juttu, kyllä niitä joutuu joskus asentamaan moniin laitteisiin. Viimeksi olen ollut tekemässä lentokoneeseen lisää polttoainesäiliötä, kun tarvittiin pidemmälle matkalennolle toimintasädettä. Moottoripyörän tankki ei ole kummoinen tehdäkään, ei ne siemenestä ole kasvaneet! - Että lisätankkeja???
Pikkupoikienjuttuja kirjoitti:
Ei kaikkialla ole huoltoasemia, Suomi on pieni markkina-alue, eikä suomalaisille rakenneta juuri mitään taikka suomalaisten mukaan. Vähän aikaa googlettelet, niin kyllä löydät sopivan tankin mopoosi. Ei ruiskupyöriinkään polttoainesäiliöt mitään rakettitiedettä ole.
Oman pyöräni ostin ulkomailta, halusin sen suuremmalla polttoainetankilla, koska ajan joskus pidempääkin matkaa ja aina ei ole polttoainetta saatavilla.
Ei lisäpolttoainesäiliön rakentaminen itsekään ole kummoinen juttu, kyllä niitä joutuu joskus asentamaan moniin laitteisiin. Viimeksi olen ollut tekemässä lentokoneeseen lisää polttoainesäiliötä, kun tarvittiin pidemmälle matkalennolle toimintasädettä. Moottoripyörän tankki ei ole kummoinen tehdäkään, ei ne siemenestä ole kasvaneet!Niin minä en löytänyt mistään yhtään firmaa joka tekisi 10R-Kawaan suurempaa tankkia. Kerro nyt perkele mistä sellaisen voisin tilata!! Tai vaikka Gsxr-Suzukiin tai Yzfr-Yamahaan. Olen vuodesta 1991 ajanut isoilla pyörillä ja harrastanut moottoripyöräilyä muutenkin niitä rakentamalla mutten kertaakaan ole kuullut että joku olisi jostain syystä halunnut kyykkypyöräänsä suurempaa tankkia. Miksi vitussa joku sellaisen painoa ja kokoa lisäävän turhakkeen pyöräänsä haluaisi koska bensa-asemia löytyy kyllä niin taajassa ettei asemien puutteen takia löpö ainakaan pääse loppumaan! Ja vielä typerämpää olisi asentaa pyörään jokin lisätankki. Ei helvetti. Mahtaisi olla pirun hienonnäköinen ja käteväkin varmaan kun joku säiliö roikkuisi pyörän kyljeessä tai perässä. Voi perkele mitä höpötät!!!!
- matkapyöräilijä 2
Että lisätankkeja??? kirjoitti:
Niin minä en löytänyt mistään yhtään firmaa joka tekisi 10R-Kawaan suurempaa tankkia. Kerro nyt perkele mistä sellaisen voisin tilata!! Tai vaikka Gsxr-Suzukiin tai Yzfr-Yamahaan. Olen vuodesta 1991 ajanut isoilla pyörillä ja harrastanut moottoripyöräilyä muutenkin niitä rakentamalla mutten kertaakaan ole kuullut että joku olisi jostain syystä halunnut kyykkypyöräänsä suurempaa tankkia. Miksi vitussa joku sellaisen painoa ja kokoa lisäävän turhakkeen pyöräänsä haluaisi koska bensa-asemia löytyy kyllä niin taajassa ettei asemien puutteen takia löpö ainakaan pääse loppumaan! Ja vielä typerämpää olisi asentaa pyörään jokin lisätankki. Ei helvetti. Mahtaisi olla pirun hienonnäköinen ja käteväkin varmaan kun joku säiliö roikkuisi pyörän kyljeessä tai perässä. Voi perkele mitä höpötät!!!!
Tietämätä asiasta sen enempää, voisin uskoa Australiassa myytävän suurempia polttoainetankkeja.
Australiassa käytetään kuulemma eri rengasseoksiakin kuin Euroopassa. Syynä ovat tolkuttomat välimatkat. Matkapyöräilijät ajavat siellä eurooppalaisen renkaan sileäksi viikossa.
Hyvin uskon jonkun tarvikevalmistajan kyhäävän Australiassa myös suurempia tankkeja, mutta tietoa tämä ei ole. - Pikkupoikienjuttuja
matkapyöräilijä 2 kirjoitti:
Tietämätä asiasta sen enempää, voisin uskoa Australiassa myytävän suurempia polttoainetankkeja.
Australiassa käytetään kuulemma eri rengasseoksiakin kuin Euroopassa. Syynä ovat tolkuttomat välimatkat. Matkapyöräilijät ajavat siellä eurooppalaisen renkaan sileäksi viikossa.
Hyvin uskon jonkun tarvikevalmistajan kyhäävän Australiassa myös suurempia tankkeja, mutta tietoa tämä ei ole.Oikeilla jäljillä olet nimim. matkapyöräilijä 2, sillä Australia on todellakin melkoisien etäisyyksien maa ja huoltoasemia ei sielläkään ole niin vain. Jo Perthistä lähtö johonkin suuntaan on melkoinen juttu ja joillakin osuuksilla saa varata polttoainetta ihan tosissaan mukaan, että selviää perille.
http://tekniikanmaailma.fi/muu-tekniikka/muut/moottoripyoralla-halki-australian
Vaan näitä tankkien valmistajia sitten, niitä löytyy mm. Intiasta ja Kiinasta. Aikoinaan toin työkseni tavaraa Hong Kongista ja Taiwanista, niin Taiwanista löytyi parhaiten monenlaista tarvikkeiden valmistajaa. - Lisätankkeja...
Että lisätankkeja??? kirjoitti:
Niin minä en löytänyt mistään yhtään firmaa joka tekisi 10R-Kawaan suurempaa tankkia. Kerro nyt perkele mistä sellaisen voisin tilata!! Tai vaikka Gsxr-Suzukiin tai Yzfr-Yamahaan. Olen vuodesta 1991 ajanut isoilla pyörillä ja harrastanut moottoripyöräilyä muutenkin niitä rakentamalla mutten kertaakaan ole kuullut että joku olisi jostain syystä halunnut kyykkypyöräänsä suurempaa tankkia. Miksi vitussa joku sellaisen painoa ja kokoa lisäävän turhakkeen pyöräänsä haluaisi koska bensa-asemia löytyy kyllä niin taajassa ettei asemien puutteen takia löpö ainakaan pääse loppumaan! Ja vielä typerämpää olisi asentaa pyörään jokin lisätankki. Ei helvetti. Mahtaisi olla pirun hienonnäköinen ja käteväkin varmaan kun joku säiliö roikkuisi pyörän kyljeessä tai perässä. Voi perkele mitä höpötät!!!!
- Joko uskot
Että lisätankkeja??? kirjoitti:
Niin minä en löytänyt mistään yhtään firmaa joka tekisi 10R-Kawaan suurempaa tankkia. Kerro nyt perkele mistä sellaisen voisin tilata!! Tai vaikka Gsxr-Suzukiin tai Yzfr-Yamahaan. Olen vuodesta 1991 ajanut isoilla pyörillä ja harrastanut moottoripyöräilyä muutenkin niitä rakentamalla mutten kertaakaan ole kuullut että joku olisi jostain syystä halunnut kyykkypyöräänsä suurempaa tankkia. Miksi vitussa joku sellaisen painoa ja kokoa lisäävän turhakkeen pyöräänsä haluaisi koska bensa-asemia löytyy kyllä niin taajassa ettei asemien puutteen takia löpö ainakaan pääse loppumaan! Ja vielä typerämpää olisi asentaa pyörään jokin lisätankki. Ei helvetti. Mahtaisi olla pirun hienonnäköinen ja käteväkin varmaan kun joku säiliö roikkuisi pyörän kyljeessä tai perässä. Voi perkele mitä höpötät!!!!
Voihan niitä lisätankkeja tietty sivussakin roikottaa, mutta tässä on aika kätevä taakse tuleva lisätankki http://www.ebay.com/itm/Acerbis-Rear-Auxiliary-Fuel-Tank-1-6-Gal-White-/330424930691
- Minäkin epäilen
Että lisätankkeja??? kirjoitti:
Niin minä en löytänyt mistään yhtään firmaa joka tekisi 10R-Kawaan suurempaa tankkia. Kerro nyt perkele mistä sellaisen voisin tilata!! Tai vaikka Gsxr-Suzukiin tai Yzfr-Yamahaan. Olen vuodesta 1991 ajanut isoilla pyörillä ja harrastanut moottoripyöräilyä muutenkin niitä rakentamalla mutten kertaakaan ole kuullut että joku olisi jostain syystä halunnut kyykkypyöräänsä suurempaa tankkia. Miksi vitussa joku sellaisen painoa ja kokoa lisäävän turhakkeen pyöräänsä haluaisi koska bensa-asemia löytyy kyllä niin taajassa ettei asemien puutteen takia löpö ainakaan pääse loppumaan! Ja vielä typerämpää olisi asentaa pyörään jokin lisätankki. Ei helvetti. Mahtaisi olla pirun hienonnäköinen ja käteväkin varmaan kun joku säiliö roikkuisi pyörän kyljeessä tai perässä. Voi perkele mitä höpötät!!!!
Et taida olla mitenkään kokenut motoristi ja rakentaja varsinkaan, pidemmistä matkoista puhumattakaan.
- Joo ihan
Minäkin epäilen kirjoitti:
Et taida olla mitenkään kokenut motoristi ja rakentaja varsinkaan, pidemmistä matkoista puhumattakaan.
hukka-ukko moponsa kanssa ;D
- Turbo-Busa
Minäkin epäilen kirjoitti:
Et taida olla mitenkään kokenut motoristi ja rakentaja varsinkaan, pidemmistä matkoista puhumattakaan.
Rakentaa voi monenlaista moottoripyöriin mutta miksi vitussa joku Suomessa kyhäisi kyykkypyörään lisätankin??? Siitähän tässsä oli kyse. Suomessa ei ole yhtään sellaista tieosuutta ettei sille täydellä tankilla lähdettäessa, norminopeuksia käyttäen pääsisi huoltoasemalle tankkaamaan!
- Pitkiä matkoja ajava
Turbo-Busa kirjoitti:
Rakentaa voi monenlaista moottoripyöriin mutta miksi vitussa joku Suomessa kyhäisi kyykkypyörään lisätankin??? Siitähän tässsä oli kyse. Suomessa ei ole yhtään sellaista tieosuutta ettei sille täydellä tankilla lähdettäessa, norminopeuksia käyttäen pääsisi huoltoasemalle tankkaamaan!
Ei kaikki ajele täällä Suomessa pelkästään pyörillään. Koko aloitushan oli ihan absurdi juttu, oska Suomesta ei löydy sellaista pätkää jossa ajella kysymyksen esittämällä tavalla, mutta keskustelu lähti lisätankkeihin ja polttoaineen riittävyyteen, joihin löytyi kyllä apua. Tilanteita on niin monenlaisia.
- 650tkm mp:llä
Poikasten märkiä unia, ensinnäkin 200km/h tuplakaistanen moottoritie on kapea kuin kärrypolku kyläraitilla. Toiseksi yleinen tie EI EDELLEENKÄÄN OLE kilparata vaikka nouseva nuoriso sitä niin usen luulee.
250km/h kattamattomalla pyörällä on liki mahdottomuus, koska ilma loppuu kypärän sisältä, etkä jaksa pitää itseäsi kiinni tankissa ja jos tankin ja mahan väliin pääsee ilmaa nouset ilmaan etkä jaksa pitää käsiäsi ohjaustangossa kiinni.
Katetuilla pyörillä tuo onnistuu, ei mattimeikäläiselta vaan ammattilaiselta ja vain vartioiduissa olosuhteissa ja suoralla lentokentällä tuulettomalla ilmalla.- Outoja kirjoittelet.
Mihin se ilma sieltä kypärän sisältä lähtee? En ole koskaan kuullut tai kokenut mitään sellaiseen viittaavaa vaikka katteettomillakin pyörillä olen kovin ajanu. Miksei esim. typeriä kaahausvideoita tehnyt Ghostrider ole kuollut turbotetun nakupyörän kanssa yli kolmeasataa ajettuaan jos siltä kypärän sisältä ilma on loppunut? Lisäksi kaksisataa km/h moottoritiellä on lastenleikkiä eikä siinä nopeudessa tie vielä kapeaksi muodostu. 250km/h ja siitä suuremmisssa nopeuksissa kylläkin ja kapenee reippaasti. Kovat nopeudet moottoriteillä on vaarallisia ja typeriäkin mutta kirjoituksestasi tuli mieleen että oletko oikeasti koskaan ajanut moottoritiellä edes kahtasataa kun noin kummallisia kirjoittelet??
- Koululaisten isä
Lähitiellämme ajelee säännöllisesti mtoristi jrjettömillä nopeuksilla kiihdytellen, Mitähän tapahtuu, jos heitän puskasta ison kuusenkävyn ?
- Ehkä et kuitenkaan
Ettäkö mitä tapahtuu? No ainakin lapsiesi isä on syyllistynyt rikokseen ja jopa mahdolliseen kuolemantuottamukseen. Jos tuo lapsien isä saadaan tekosestaan kiinni, motoristin vakuutusyhtiö alkaa mitä ilmeisemmin karhuamaan maksamiaan vakuutuskorvauksia juuri tuolta lapsien isältä. Korvaussumma voi olla suurikin, jos motoristi vammautuu pahasti, saattaa olla, että lapsien perinnötkin menevät, kun vouti takertuu kivijalkaan...
- Toinen isä
Täytyypä levitellä vähän löysää soraa kaarteeseen...yöllä.
- Jäitä hattuun
Voi olla samat jutut sinunkin lapsien isälle, että onnettomuuden syytä lähdetään selvittämään hieman tarkemmin, jos vakavampaa sattuu. Jos löysä sora ei normaalisti kuulu kaarteeseen, tienpitäjää aletaan vääntämään siitä vastuuseen, jot se taas ei varmasti halua omalle kontolleen, jos ei ole vaaratilannetta aiheuttanut. Hommahan korvataan normaalisti, joko liikennevakuutuksesta taikka tienpitäjän vastuuvakuutuksesta (jos sellainen on) taikka tienpitäjä korvaa aiheutuneet vahingot, jos teko on ollut tuottamuksellinen. Vaan homma ei ole ihan niin yksinkertainen... vakuutusyhtiöillä on mahdollisuus avata juttu uudelleen, jos ilmeneekin, että he eivät olisikaan maksajan roolissa. Tienpitäjäkin suhtautuu varmasti onnettomuuteen tietyllä skeptisyydellä, jos on varma syyttömyydestään.
Suosittelen lukemaan onnettomuustutkintalautakunnan raportteja. - Mika.....
Aika turhaa touhua, koska pari autoa kun on ajanut, niin se sun sorat on lähtenyt siitä. Jos ensimmäinen tulija on motoristi, niin se ehkä hiljentää siihen, mutta jo tiellä on vähänkään liikennettä niin se sora on hetkessä pois. Olen itse muutaman kerran tavannut hiekkaa asfaltilta mutkassa tuolla pohjanmaan ja satakunnan suunnalla. Tavallisin syy on varmasti sellainen, että autota leikkaa kurvit niin sisältä, että nostaa hiekkaa pientareelta tielle varsinkin kerran kun pientareita oli korjailtu tuoreella hiekalla niin yhdellä tienpätkällä oli jokaisessa mutkassa hiekkaa tiellä. Toinen on mahdollisuus on se, että sora-auton lavalta on varissut hiekkaa. En kertakaikkiaan usko, että kukaan tienvarren asukas viitsisi sitä hiekkaa mutkiin levitellä joka yö, vaikka mieleltään kyllin pahantahtoinen siihen olisikin.
Ymmärrän, että kaahaajat ottaa pienten lasten vanhempia päähän, mutta toisaalta ei ne tienvarren asukkaat omista sitä tietä. Itsekin pienen lapsen isänä olen katsonut järkevimmäksi opettaa jälkikasvulleni, että tiellä pitää varoa ja että kaikki eivät noudata sääntöjä. - h***ääliöt
Jäitä hattuun kirjoitti:
Voi olla samat jutut sinunkin lapsien isälle, että onnettomuuden syytä lähdetään selvittämään hieman tarkemmin, jos vakavampaa sattuu. Jos löysä sora ei normaalisti kuulu kaarteeseen, tienpitäjää aletaan vääntämään siitä vastuuseen, jot se taas ei varmasti halua omalle kontolleen, jos ei ole vaaratilannetta aiheuttanut. Hommahan korvataan normaalisti, joko liikennevakuutuksesta taikka tienpitäjän vastuuvakuutuksesta (jos sellainen on) taikka tienpitäjä korvaa aiheutuneet vahingot, jos teko on ollut tuottamuksellinen. Vaan homma ei ole ihan niin yksinkertainen... vakuutusyhtiöillä on mahdollisuus avata juttu uudelleen, jos ilmeneekin, että he eivät olisikaan maksajan roolissa. Tienpitäjäkin suhtautuu varmasti onnettomuuteen tietyllä skeptisyydellä, jos on varma syyttömyydestään.
Suosittelen lukemaan onnettomuustutkintalautakunnan raportteja.Nää on vittu niin perseestä tällaiset ihmiset.Ne kuvittelee olevansa maanteiden seriffejä, mutta tosiasiassa ne on yksityishenkilöitä jotka vaarantaa tiellä liikkuvan henkilön turvallisuuden.
Muistakaa aina ilmoittaa tällaisita ihmisista poliisille, rek-num tai sijaintipaikka.Poliisi ei suhtaudu hyvällä ihmiseen joka vaarantaa toisen ihmisen hengen.
Muiistakaa tämä, puskapoliisit!
- revi mitä haluat
1500 Vn Kawasaki kulkee 98 bensalla 350 kilometriä ;)
Revi siitä- Vauhti ratkaisee !!
Riippuu täysin Kawasakin käyttämästä ajonopeudesta. 150km/h ajamalla on kulutuslukema jotain ihan muuta kuin esim. 80km/h.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.2462721Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin691816- 651751
Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä901677En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1741641Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke271135090-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik1491349- 1731017
Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja57981Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat62867