Kullan valmistus keksitty

Tapani4

Laitetaan pala platinaa johonkin vahvaan happoon, esim. Eldorado-etikkaan. Hapon emittoimat protonit yhtyvät platina-ytimiin, jolloin muodostuu kultaa. Voila!

18

300

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ijk

      Siis Tä. No jos noin kultaa saisi valmistettua niin jokanen olis miljonääri.

    • Menit sitte

      Ja joit etikat.

    • Aupt

      Loistava idea! Hteihuomenna ostan 2 kg platinaa K-raudast.

      • Tarjouksessa

        Nyt platinat tarjouksessa, osta kaks kiloo ja kaupanpäälle kätevä moppi !


    • kulta-hoitoa

      Jos tahdot juoda kultalientä niin osta Danzigin kultavettä (Danziger Goldwasser jos nyt nimen muistan oikein). Tässä alkoholijuomassa on ihan aitoa kultaa pieninä hiukkasina. Tätä aikoinaan ostelin kun se Finnjet laiva vielä kulki Suomen ja Saksan välilä.

    • tietää123

      tiiätkö paljon platina maksaa?se kyl maksaa tosi paljon.

    • tietää123

      2 kiloa maksaa 14.4.2014 89642euroa.paljonko kultaa siitä saa????????
      että mitä ***** järkeä siinä on.

      • Tapani4

        Joo, halvemmalla saa kullan kyllä kultasepältä


    • tietää123

      itekö testasit vai luitko jostain?jos luit niin mistä sitten.

      • Aupt

        Yliopiston kemistinä tiiän kyllä:) kerrankin harkkatyön vetäjä meinas saada laakin kun taittelin yhtä Pt-elektrodia pihdeillä elektrolyysikennoa varten.. ei tykänny..


      • aupt

        ei tuossa ole järkiperää laisinkaan. Vesiliuoksessa ensinnäkään ei voi esiintyä paljaita protoneita, eikä ne voisi millään päästä elektroniverholla varjostettuihin Pt-ytimiin yhdistymään hylkimisvoimien takia. Hauska ajatus tosin :D


      • Tapani4
        aupt kirjoitti:

        ei tuossa ole järkiperää laisinkaan. Vesiliuoksessa ensinnäkään ei voi esiintyä paljaita protoneita, eikä ne voisi millään päästä elektroniverholla varjostettuihin Pt-ytimiin yhdistymään hylkimisvoimien takia. Hauska ajatus tosin :D

        Entä jos kytkisi Pt-palaan negatiivisen jännitteen ja laittaisi liuokseen vielä hiili-anodin? Negatiivinen jännite vetäisi liuoksesta protonit Pt-ytimiin ja muodostuisi kultaa! Jippii!


    • tietää123

      rikkihappoa vois testata.kun puhuttiin vahvasta haposta.

      • Tapani4

        Sitä rikkihappoa voisi ottaa vanhasta auton akusta.


    • Kalju Pitkätukka

      Hahhaa, millään kemiallisella reaktiolla ei alkuaine muutu toiseksi.

      Kai kultaa voi valmistaa platinasta säteilyttämällä sitä ydinreaktorissa.
      Kallista puuhaa sekin.

    • käytetään säästeliää

      Jos joskus on pulaa vessapapaerista, niin olen keksiny miten sitä voi itse valmistaa!

      Ottaa viiden sentin pinkan 50 euron seteleitä, huljuttelee niitä hetken (huom! vain hetken!) jossain happamassa ja antaa sitten seistä pari viikkoa kylpytynnyrissä joka täynnä vettä. Sitten tehoseikoittimella hienontaa massan ja siirtää hyttysverkon päälle ohuena kerroksena aurinkoon kuivumaan. Seuraavana päivänä sinulla on vessapaperia.

      • Rolf Trollander

        Pahus. Juuri noin olen itse aina tehnyt.
        Meinasin juuri patentoida idean, mutta taidanpa vaan valmistaa kultaa pikkuhiljaa muinaisella tapani4-menetelmällä.


    • Joo, Pons ja Fleischman yrittivät myös fuusioida kemiallisin menetelmin 80-luvun lopulla. Ääliöt vieläpä pitivät hätäisen lehdistö-konferenssin kun oli kiire saada patentti. Lopputulos oli se, että molemmat naurettiin ulos tiedepiireistä loppu elämäkseen. Haluatko samaa vai?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1459
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1358
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      32
      1340
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      41
      1283
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1228
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1126
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe