SEURAKUNTIEN PALVELEVA PUHELIN

.todistusaineisto

Olen useasti soittanut puhelimeen, joten voin kertoa, miten minulle on puhuttu.

- Spiritismissä on läsnä vainajahenki

-Olet valtion elätti, kun olet työmarkkinatuella ja eikö totuus satuta

-(naurua) kun kerroin vanhemmistani

-(KAUHISTELUA JA VOIVOTTELUA), kun kerroin menneestä elämästäni

-Puheluni katkaistiin

-Kirkkohallituksen hlö, joka vastaa toiminnasta sanoi että on tullut ennenkin hänelle kyselyitä PALVELEVAN PUHELIMEN TOIMINNASTA.

19

1172

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei, nimimerkki toistusaineisto

      Soitat usein Palvelemaan puhelimeen ja olet saanut epäasiallista palvelua. Ikävää, näin ei saisi tapahtua. En tietenkään osaa ottaa kantaa näihin sinun puheluihisi, kommentoin aivan yleisesti. Palvelevan puhelimen tarkoitus on nimenomaan palvella ja auttaa jokaista soittajaa. Onneksi ilmeisesti useimmiten soittajaa kohdellaan asiallisesti. Muutamia faktatietoja palvelevasta puhelimesta. Päivystäjinä toimii niin seurakunnan työntekijöitä kuin vapaaehtoisiakin. Molemmat siis myös vapaaehtoiset saavat työhön koulutuksen ja perehdytyksen, joten heillä pitäisi olla tarvittava tieto-taito sekä ymmärrys kuinka siinä tehtävässä ihmistä palvellaan. Vapaaehtoisille on myös tapaamisia, joissa he käyvät läpi erilaisia asioita liittyen puheluihin ja keskusteluihin. Näin on ainakin täällä päin Suomea. Palveleva puhelin toimi valtakunnallisesti, toimipisteitä on useita, joka tarkoittaa että joka ilta päivystäjiä on useissa paikoissa ja niissä useita.

      Jos jatkossa törmäät samaan ongelmaan, ehdotankin, että tartut heti asiaan; sano kanssakeskustelijalle rauhallisesti, että mielestäsi hän kohtelee sinua väärin tms. Jospa tilanne helpottuisi samantien. Ja toki voit tehdä toisenkin asian; annat palautteen, jonka annoit tänne, välittömästi sinne minne se kuuluu; Palvelevaan puhelimeen - otat soittosi ajan ylös ja viet asiaa muuta kautta eteenpäin. Toivon kuitenkin, ettet enää joutuisi kohtaamaan kertomaasi kohtaloa.

      Hyvää kevään jatkoa,
      Pirkko-pappi

    • .todistusaineisto

      Kirjoitin asiasta KIRKKOHALLITUKSEN T.G.lle, joka kiitteli kun annoin palautetta ja sanoi, että on ennenkin tullut useita kyselyitä.

      Puhelin on aika epäilyttävä, sillä ei ketään tulisi kohdella noin.

      Lisäksi puhelut ovat kalliita, kun soittaa matkapuhelimesta ja ovelasti on sanotttu, että vaikka koko ilta aikaa puhua. Kyllä se valtion elätin (KIITOS VAIN) puhelinlaskua kasvattaa.

      En ole hyötynyt puheluista ollenkaan, sillä vastaajat ovat vastanneet puutteellisesti ja ottaneet kantaa mm. henkimaailman asioihin, esim.kun on kriisi, läsnä on enkelilauma. Olen jatkanut puhumista ja ajatellut, että onpa outo langan toisessa päässä.

      Sitten vielä on puhuttu ideologioista ja saatananpalvonnasta ja kuinka pitää avoimin mielin lähtä tutkimaan esim.spiritismiä, jos intoa riittää.

      Puhun totta, Jeesuksen Kristuksen Nimessä sekä vannon olevani rehellinen oman henkeni nimeen.

      KIITÄN, PIRKKO PASTORI

    • järeä mielipiteeni

      Kyllä nämä nykyajan hölynpölyihmiset aina jostain löytävät valittamista.

      • Anonyymi

    • jataassama

      Olet ennenkin valittanut seurakuntien Palvelevasta Puhelimesta. Aivan samoista asioista, samoilla sanoilla. Päästä jo irti! Unohda Palveleva Puhelin!

      Palveleva Puhelin ei pysty sinua auttamaan, mene hoitoon, siis lääkäriin!

      • mustako maalaus ?

        Aivan lonkalta tuli minunkin mieleeni just noin.
        Aikamoinen 'kiusankappale' lienee tosissaan töitä tekeville puhelinkuuntelijoille tämä aloittajahenkilö, sorry, mutta hän ongelmineen kyllä kuulunee muualle kuin ao. puhelimen päähän.
        Miksi soittaa, jos kerran ei tykkää puhelinkuuntelijoista/auttajista!?

        Yleensä tapahtuu niin, että kaikissa auttavissa puhelimissa (niitähän on monillakin tahoilla erilaisia) tapahtuu niin, että ilmaantuvat tietyt ihmiset, jotka jatkuvasti soittavat ja jankkaavat samoja asioita (vaikka oikeasti vaikeuksia olisikin heillä, en sitä kiellä), jostakin syystä eivät pysty saamaan minkäänlaista muutosta, eivät kuule uusia asioita... vaan sitten taas soittavat uudemman kerran. Puhelimesta tullee kuin pakkomielle ja kuin kaveri, jonka kanssa, näköjään, riitaannutaankin kuin Kaverin kanssa ikään. - Huokaus. Tsembbiä puh.työtä tekeville sinne!


    • .todistusaineisto

      Edelliselle. Mieti miten puhut. Aika loukkaavaa. Etkö ymmärrä että ihminen, joka on masentunut, hädässä, hukassa haluaa keskustella ja ilmaista itseään.

      Kiitos nimityksestä hölynpölyihminen. Olenkohan JUMALAN SILMISSÄ sellainen.

      PAPPIKIN voi ottaa kantaa.

      • jataassama

        Mietin kyllä tarkkaan sanani. Sinä haluat mustata Palvelevaa Puhelinta ja kirkkoa.

        Voi olla, että olet masentunut, hädässä ja hukassa, mutta tuo vaiva ei parane Palvelevaan Puhelimeen härnäyssoittoja tekemällä ja sitten valittamalla, ettei sinua ymmärretä, vaan kohdellaan huonosti. Minä ymmärrän sinua helkkarin hyvin, ja siksi sanon, että parempaa hoitoa ja keskusteluapua saat mielenterveystoimistosta.


      • jataassama

        Piti vielä sanomani, että Jumalalle kelpaat sellaisena kuin olet. Se on varma.

        Niin, ja maan tomustahan Jumala ihmisen loi, joten pölyä ja tomua tai vaikka hölynpölyähän me olemme kaikki:)


    • Palvelevan Puhelimen tarkoitus on lähtökohtaisesti Palvella ja suhtautua kunnioittavasti jokaiseen soittajaan. Jokainen soittaja on tärkeä ja arvokas, sillä ei ole merkitystä on soittaja eläkkeellä vai ei.

      Kuten Pirkko sanoi, palautteen antaminen suoraan saman tien ja tarvittaessa Kirkkohallituksen virkanaiselle on ihan hyvä asia.

      Spiritismi lienee aiheena sellainen, että ihan kaikilla päivystäjillä ei juuri siitä ole tarpeeksi tietämystä, eikä varsinkaan kokemusta. Minulle jäi vähän epäselväksi millaista keskustelua aiheesta olisit toivonut? Kerroit pettymyksestä. Yksi mahdollisuus keskustella aiheesta olisi kääntyä paikallisen papin puoleen. Se keskustelu ei myöskään maksa mitään, paitsi mahdollisen matkarahan.

      Tällä en tarkoita, että et saisi soittaa Palvelevaan Puhelimeen. Ja toki siellä saa ja voi tästäkin aiheesta puhua. Ymmärsin, että olet muutenkin pettynyt palveluun. Se on ikävä kuulla.

      Puhelu saattaa joskus katketa teknisestä syystä, muutoin päivystäjä saattaa joissain tilanteissa ehdottaa puhelun päättämistä, kun tuntuu, että varsinainen asia on saatu päätökseen. Muutoin ei puhelua pitäisi katkaista ja tällöinkin yhteisestä sopimuksesta. Oma on lukunsa ns. seksipuhelut, joihin päivystäjän ei tarvitse suostua, vaan silloin puhelut katkaistaan.

      Näin kännykkäaikana puhelut voivat tulla kalliiksi, jos paljon soittaa, vaikka kenenkään kanssa ei puhuta koko iltaa. Kirkko ei saa tuloa näistä puheluista, vaan maksaa oman osansa ja teknisen järjestelmän ja muut kulut, niin kuin kuuluukin.

      Tiedän, että puhelimessa käydään paljon onnistuneita puheluita. Aina ei ole helppo keskustella vieraan ihmisen kanssa. Toivon, että löytyy sellainenkin vastaaja, jonka kanssa löytyy sama aaltopituus.
      Tuula -pappi

    • .todistusaineisto

      jataassamalle. Et näytä miettivän, kun joudut paikkailemaan jälkikäteen.

      Puhelimissa on kuultu yhtä sun toista mielipidettä ja kommenttia. Kovin kärkevää kannanottoa on ollut esimerkiksi juuri vanhempien virheistä ja päivystäjien näkemyksistä esim.enkelien olemassaoloon. Ovat väittäneet näitä olentoja nähneensä, olen kuunnellut pokkana. Tämän lisäksi muuta höpötystä Jumalasta ja hänen kontaktinottotavoistaan. Suunnattomasti olen ihmetellyt kun on lyöty LUURI KORVAAN.

      MITÄ SE TÄMÄ TOIMINTATAPANNE ON?

      Onko oikeus katkaista, jos ei jaksa kuunnella soittajan asiaa.
      Ja minä olen työnhakija, joka nauttii valtion etuutta. Ei minua totuus satuta.

    • hellari....

      No muista väitteistä en keskuteluissanne tiedä, mutta spiritismissä on läsnä pahat henet. Jos siinä jokin taho väittää olevansa poismennyt, kuollut henkilö, niin asia ei niin ole. Paha henki voi matkia ja imitoioda eläneitä ihmisiä, ja ovat siis vainajahenkiä: laji deomoneja joilla on kyky tekeytyä joskus eläneiksi henkilöiksi.

      Palvelevassa puhelimessa palvelemassa ihmisiä, ja sattuuhan heille.

    • .todistusaineisto

      On se kumma kun päivystäjä myönsi että on pelannut spiritismiä ja että siinä on vainajahenki läsnä.

      Ihme on myös, että minut leimataan häiriköksi, vaikka olen selittänyt elämäni mitä vaikeinpia, tuskallisinpia asioitani ja elämänvaiheitani.

      Jotenkin tuntuu että PALVELEVA PUHELIN ei ole arvoiseni, sillä EI YMMÄRRETÄ, että jollakin on tosiaan ollut kauheita kokemuksia ja kotiolot mitä pahimmat ja kun yksinäisyyttään soittaa ja haluaa keskustella vaikeista tai mieltä askarruttavista asioista, niin pahimmillaan käy niin että puhelu katkaistaan.

      Ette ainakaan tee Jumalan työtä. Ja nimitelkää ja solvatkaa vain, eräs päivystäjä totesi että SINÄ OLET KÄRSINYT JA KÄRSIHÄN SE JEESUSKIN, onko oikein noin sanoa, kun tietää että toisella tuskaa. JA TUO NIMITTELY TÄSSÄ KESKUSTELUSSA NYKYAJAN HÖLYNPÖLYIHMISEKSI KERTONEE JTN.

    • .todistusaineisto

      Anteeksi vain, oli vielä pakko kertoa sinulle MUSTAKO MAALAUS, että puhelujen aikana on usein kehotettu soittamaan uudelleen ja käsittääkseni P.P on perustettu juuri sitä varten, että henkilö saa ASIALLISTA keskusteluapua, eikä siihen sotketa muita asioita tai jaeta kärkesäti omia mielipiteitä.

      JATAASSAMALLE. Sinä et ole mikään pilkkaamaan minua hoitoon menemisillä. Olen vain henkilö, joka haluaa jakaa asioitaan. Kova kolaus tämä kategoria tällä teemalla sinulle/teille ilmeisesti.

      Palveleva Puhelin on siitä mielenkiintoinenkin, että on niin montaa mieltä, kuin meistä. Aiheet ovat useinkin tietysti vaikeita käsitellä, mutta esim. kantaa ei saisi ottaa lapsen ruumiilliseen kuritukseenkaan ja kertoa että on tullu pyllylle läpsäyteltyä ja tukistelu ei haittaa. Mitä se semmoinen puhe on..

      Ja mainittu on että on tullut polteltua marihuanaa ynnä muuta mukavaa. Olen ilmeisesti taitava kysyjä, mutta kysyjähän ei tieltä eksy ja jos nyt jollain omatunto kolkuttaa, niin kolkuttajalle annetaan mahdollisuus parempaan toimintaan.

      • jataassama

        "JATAASSAMALLE. Sinä et ole mikään pilkkaamaan minua hoitoon menemisillä."

        Minä en ole sinua pilkannut, annoin vain neuvon. Ei ole tervemielistä kokea kaikkea sinuun kohdistuvana pilkkana, halveksuntana ja aliarvioimisena, kuten sinä koet Palvelevan Puhelimen ja nyt minutkin.

        Palvelevassa Puhelimessa on vastaamassa suuri joukko ihmisiä. Miksi he kaikki olisivat sinulle ilkeitä tai muuten tehtäväänsä sopimattomia? Olet soittanut sinne usein, oletko tavannut yhtäkään asiallista? Jos olet, unohda muut! Älä anna heille valtaa ylitsesi! Sinäkin voisit olla armollinen sekä itsellesi että muille. Vai voisitko?


    • .todistusaineisto

      jataassama
      12.4.2014 10:46
      3
      Sulje
      Olet ennenkin valittanut seurakuntien Palvelevasta Puhelimesta. Aivan samoista asioista, samoilla sanoilla. Päästä jo irti! Unohda Palveleva Puhelin!

      Palveleva Puhelin ei pysty sinua auttamaan, mene hoitoon, siis lääkäriin!


      -TÄTÄ IHMETTELEN, ETTÄ KUINKA KEHTAAT. Tuo on todella töykeää puhetta ja kokoajan vähän ristiin rastiin kirjoittelet.. PAPPIKIN VOI OTTAA KANTAA TÄHÄN KOKO KETJUSSA ILMENNEISIIN ONGELMAKOHTIIN. Voi toki olla niin, että ku sanoja ei ole, ollaan hiljaa.

    • Anonyymi

      Aloittajan kommentti on aiheellinen. Itse soitan aina joskus. Joskus kerran kuukaudessa, toisinaan menee kolme kk etten soita. Olen saanut kokemusta päivystäjistä, joiden joukko on kirjava.

      Ns. vanhan kansan ihmiset, usein vanhemmat ihmiset ovat jo heti kättelyssä suvaitsevan kuuloisia, ja tämä vaikuttaa siihen, miten keskustelu etenee. Vilpitön hyväntahtoinen kuuntelija parantaa, vaikkei mitään erikoista puhuttaisi.

      Tuntuu, että kirkko mielellään ottaa koulutettuja, nuoria keski-ikäisiä miehiä päivystäjiksi vaikka eivät sellaiseen soveltuisi. Minulla on vähemmän hyvä kokemus parista tällaisesta miehestä. Ei mitään ymmärrystä siitä, että se miten keskustelu etenee, siihen tarvitaan kaksi. Sen kuulee heti, että toinen on mieli lukossa eikä ole kiinnostusta, on asenteellinen. Soittajana olen tehnyt sen virheen, että tästä huolimatta olen jatkanut. Koko aika kokenut toisen asenteellisuuden ja kyvyttömyyden asettua soittajan asemaan. Kuullut tympääntymisen jo heti, kun kertoo ensimmäisen asian itsestään. Oma virheeni on ollut etten päättänyt puheluita heti alkuunsa. No, kirkon vapaaehtoinen sen päätti muutaman minuutin jälkeen. Löi luuriin korvaani. Alkoi kuulua vain piip piip piip.

      On siellä hyviäkin ihmisiä. Mutta joukossa niitä, joiden paikka ei ole olla kohtaamassa ihmisiä ennakkoluulottomasti ja työkaluna pyrkimys asettua toisen asemaan, olla ystävä sen puhelun ajan. Nämä ihmiset takaisin elämänkouluun.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Onneksi tuo uskonnon nimissä kahjoilu menettää koko ajan merkitystään, kehitys saisi tosin olla huomattavasti nopeampaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5810
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3687
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1948
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1782
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1232
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1187
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      957
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      51
      951
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe