En tiedä, ymmärrättekö, mutta

olen samaa mieltä herra Nietzschen kans.

"Mielipuolisuus on harvinaista yksilöillä, mutta ryhmillä, puolueilla, ihmisillä ja sukupolvilla se on sääntönä"

“Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule.”

En ole vielä lyhyen ja kokemattoman elämäni aikana nähnyt mitään, mikä kumoaisi tämän. Surullista...

45

168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juu ei

      Ei me ymmärretä. Mutta sanon svilti näin, että osana ryhmää ihminen menettää itsens ä hallinnan. Vastuu siirretään jollekin muulle. Mikään ei ole mun syytä.

      • Ei niin. Ei ole mun vika.


      • se on
        Genio.Mente kirjoitti:

        Ei niin. Ei ole mun vika.

        Palstan vika. Palsta on mielipuolinen.


      • se on kirjoitti:

        Palstan vika. Palsta on mielipuolinen.

        Ei palsta. Jotkut palstalaiset...


      • eiköstä
        Genio.Mente kirjoitti:

        Ei palsta. Jotkut palstalaiset...

        Palsta juuri ole ryhmä ja palstalaiset yksilöitä? ja kyllä ainakin minun mielipuolisuuteni syynä on palsta.


      • eiköstä kirjoitti:

        Palsta juuri ole ryhmä ja palstalaiset yksilöitä? ja kyllä ainakin minun mielipuolisuuteni syynä on palsta.

        Olet jazuli...

        HÄIVY!!!!!!!


      • oops..
        Genio.Mente kirjoitti:

        Olet jazuli...

        HÄIVY!!!!!!!

        Sinustakin tuli mielipuolinen! ja häivyn vaikken olekaan.


      • ....
        Genio.Mente kirjoitti:

        Olet jazuli...

        HÄIVY!!!!!!!

        Haista mamu paska ja

        HÄIVY!!!!!


      • oops.. kirjoitti:

        Sinustakin tuli mielipuolinen! ja häivyn vaikken olekaan.

        Hyvähyvä...

        Saadaan ehkä varmuus asiaan...


      • .... kirjoitti:

        Haista mamu paska ja

        HÄIVY!!!!!

        Minkä ikäinen olet? Rehellisesti.


      • ----
        Genio.Mente kirjoitti:

        Minkä ikäinen olet? Rehellisesti.

        38


      • ---- kirjoitti:

        38

        Hmm... Ei uskois.

        Mut ei se mittään. Taidat sinäkin edustaa sitä mielipuolista massaa...


      • Ex-p
        Genio.Mente kirjoitti:

        Hmm... Ei uskois.

        Mut ei se mittään. Taidat sinäkin edustaa sitä mielipuolista massaa...

        Herra Genio Paskaläjä edustaa ihan itse sitä.


      • Ex-p kirjoitti:

        Herra Genio Paskaläjä edustaa ihan itse sitä.

        :)...

        Niinhän sinä toivoisit, etten eroasi sinusta millään tavalla...


    • Ex-p

      Natsitkin olivat samaa mieltä Nietzschen kanssa.myös he epäilivät etteivät muut ymmärrä.näppärä tapa korostaa itseään ja nostaa muiden yläpuolelle ..

      • Sä muuten annoit itestäs heti helvetin tyhmän kuvan. Nietzsche ei olisi, eikä ollutkaan, ikimaailmassa samaa mieltä natsien kans.


      • Ex-p
        Genio.Mente kirjoitti:

        Sä muuten annoit itestäs heti helvetin tyhmän kuvan. Nietzsche ei olisi, eikä ollutkaan, ikimaailmassa samaa mieltä natsien kans.

        Nietzsche diggareille on tyypillistä yli-ihmis harha. Sinä hyvänä esimerkkinä


      • Ex-p kirjoitti:

        Nietzsche diggareille on tyypillistä yli-ihmis harha. Sinä hyvänä esimerkkinä

        Sä et ole tainnut lukea. Ei se mitään, sen kyllä huomaa. Eipä ole moni muukaan vaivautunut lukemaan...


      • Ikisinkku M

        Natsit ovatkin oivallisin esimerkki joukkohysteriasta ja todistavat aukottomasti avauksen lauseen todeksi.


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Sä et ole tainnut lukea. Ei se mitään, sen kyllä huomaa. Eipä ole moni muukaan vaivautunut lukemaan...

        Mä diggaan myös Sokratesta. Onko Sokrates diggaaminenkin yli-ihmisharhaa...? Tai mahdollisesta joukkopsykoosista irtisanoutumista...?


      • Ikisinkku M kirjoitti:

        Natsit ovatkin oivallisin esimerkki joukkohysteriasta ja todistavat aukottomasti avauksen lauseen todeksi.

        Natsit(natsisaksa) taitaa olla edelleen sellainen loistava sylkykuppi kun pitää teilata jokin ryhmä tai kenties yksilö ja vetää sillä huomio pois omasta mielipuolisuudesta. Ei se kansallissosialismi ja natsiaatekaan tyhjästä syntynyt. Senkin syntymisen aiheuttajana oli mielipuolisuus. Mikä muu kuin mielipuolisuus on sellaisen takana kun jokin osapuoli ajetaan kaikin puolin umpikujaan, mistä ainoaksi ulospääsytieksi jää mielipuolisempi mielipuolisuus?

        Mitä juutalaiset oppi natsien juutalaisvainoista? Ehkä sen, että voivat aina vedota siihen holocaustiin, jotta kukaan ei kyseenalaistaisi tai arvostelisi heidän vastaavia toimia. Kuinkahan kauan meinaavat vielä piiloutua sen taakse? Kuinkahan kauan vielä menee läpi...?

        Hitler edusti mielestäni sitä harvinaista yksilöissä esiintyvää mielipuolisuutta. Sellainen mielipuolisuus on kenties kaikkein vaarallisinta...


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Mä diggaan myös Sokratesta. Onko Sokrates diggaaminenkin yli-ihmisharhaa...? Tai mahdollisesta joukkopsykoosista irtisanoutumista...?

        Diggaan myös Oscar Wildesta, Sun Tzu'sta, Laotse'sta, Jessestä, Siddarthasta, Musashista, Samuel Clemensista, Alexander Dumas'sta, Raymond Chandlerista, Charles Bukowskista...

        Edustavatko he sitä harvinaista yksilöjen mielipuoisuutta? Minusta ei. Minusta jokainen heistä edustaa yksilöä, joka kertoi massojen mielipuolisuudesta. Toisaalta saatanhan mä taas kerran erehtyä...


      • jokuruusu
        Genio.Mente kirjoitti:

        Natsit(natsisaksa) taitaa olla edelleen sellainen loistava sylkykuppi kun pitää teilata jokin ryhmä tai kenties yksilö ja vetää sillä huomio pois omasta mielipuolisuudesta. Ei se kansallissosialismi ja natsiaatekaan tyhjästä syntynyt. Senkin syntymisen aiheuttajana oli mielipuolisuus. Mikä muu kuin mielipuolisuus on sellaisen takana kun jokin osapuoli ajetaan kaikin puolin umpikujaan, mistä ainoaksi ulospääsytieksi jää mielipuolisempi mielipuolisuus?

        Mitä juutalaiset oppi natsien juutalaisvainoista? Ehkä sen, että voivat aina vedota siihen holocaustiin, jotta kukaan ei kyseenalaistaisi tai arvostelisi heidän vastaavia toimia. Kuinkahan kauan meinaavat vielä piiloutua sen taakse? Kuinkahan kauan vielä menee läpi...?

        Hitler edusti mielestäni sitä harvinaista yksilöissä esiintyvää mielipuolisuutta. Sellainen mielipuolisuus on kenties kaikkein vaarallisinta...

        Tasapuolisuuden nimissä, viitsisitkö nyt ruotia samantien:
        "Isä aurinkoisen" Josef Stalinin....
        ..ja Espanjan Francon ajan hulluuden....tai
        Ugandan hirmuhallitsija Idi Amin julmuudet..

        Kyllä hulluja maailmassa on aina riittänyt ja heidän seuraajiaan.

        Nyt sopii vaan toivoa ettei nykyiset vallanpitäjät hurahda ihan niin pitkälle,
        kuin edeltäjänsä ovat menneet!
        Mut pahalta näyttää...taas kerran.

        Nietzschen tilalle mä vaihtaisin Sokratteen....jos ymmärrät?

        Ja hauskaa viikonloppua kaikille, jotka tän sattuu lukeen...
        mä lähden bailaan tästä.
        Moi!


      • Ikisinkku M
        Genio.Mente kirjoitti:

        Natsit(natsisaksa) taitaa olla edelleen sellainen loistava sylkykuppi kun pitää teilata jokin ryhmä tai kenties yksilö ja vetää sillä huomio pois omasta mielipuolisuudesta. Ei se kansallissosialismi ja natsiaatekaan tyhjästä syntynyt. Senkin syntymisen aiheuttajana oli mielipuolisuus. Mikä muu kuin mielipuolisuus on sellaisen takana kun jokin osapuoli ajetaan kaikin puolin umpikujaan, mistä ainoaksi ulospääsytieksi jää mielipuolisempi mielipuolisuus?

        Mitä juutalaiset oppi natsien juutalaisvainoista? Ehkä sen, että voivat aina vedota siihen holocaustiin, jotta kukaan ei kyseenalaistaisi tai arvostelisi heidän vastaavia toimia. Kuinkahan kauan meinaavat vielä piiloutua sen taakse? Kuinkahan kauan vielä menee läpi...?

        Hitler edusti mielestäni sitä harvinaista yksilöissä esiintyvää mielipuolisuutta. Sellainen mielipuolisuus on kenties kaikkein vaarallisinta...

        Joo, totta natsithan on tänäpäivänä se kohde jolla sitä laumakäyttäytymistä johdetaan toiseen ääripäähän ja senkin ylilyönnin seurauksena tulee vielä olemaan myös aika jolloin sitä natsien äärikäyttäytymistä tulee takaisin. Taitaa olla tyypillistä laumasieluisuudelle että aina mennään reunoja myöten vaikka se kultainen keskitie olisi paras malli toimia.


    • Heh, en mä tiiä sitäkään, että ymmärtääkö monikaan teistä itse kuin mielipuolinen on...?

      Mut ei se mitään. On tässä koko (pasta)elämä aikaa ottaa asiasta selvää...

    • What the fuck? Where's your intelligence? Anzzy? Jazuli? Mettis? Punapää? Vili? MMies? Muita? Mitä vittua? Milloin voi lukea jotain älykästä palstalla? Häh?


      • Älykkäällä tekstillä ei saa herätettyä sitten niin minkäänlaista keskustelua.

        Pässi.


      • relaxed_eyes kirjoitti:

        Älykkäällä tekstillä ei saa herätettyä sitten niin minkäänlaista keskustelua.

        Pässi.

        Jo minun läsnäolo palstalla herättää keskustelua. Entäs sinun?


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Jo minun läsnäolo palstalla herättää keskustelua. Entäs sinun?

        Nii-i. Mitä just sanoin.


      • exmex
        Genio.Mente kirjoitti:

        Jo minun läsnäolo palstalla herättää keskustelua. Entäs sinun?

        Ja siitä genio elää :) Puskista ruokkii itse ellei muu auta. :)


    • aIbatrossi

      hehhee

      gempsu kuvittelee olevansa älykkö:DDDDDDDD

      Esittäisi edes jotain älykästä ikiomaa ajatusta

      kuin dazu. joka sekosi tractacusfilosfialla skitsoxi

      • En minä kuvittele mitään. Minähän olen älykkö(en kyllä haluaisi olla).

        Sinusta taas ei voi sanoa samaa. Ikävä kyllä. Surkuhupaisaa kun jokin kauppatorin lokki yrittää esittää albatrossia... Nokk liian pieni, siipien väli murto-osa albatrossin siipie välistä ja sitten se vaikutusaluekin... Ei albatrossit kauppatorille eksy jotain lihiksen jämää kyttäämään... Vedä vaan, anzzy, vittu päähän ja hyväksy olemassaoleva. Sä et ole edes palstalla uskottava. Miten olet ajatellut pärjätä livesä...?


      • Genio.Mente kirjoitti:

        En minä kuvittele mitään. Minähän olen älykkö(en kyllä haluaisi olla).

        Sinusta taas ei voi sanoa samaa. Ikävä kyllä. Surkuhupaisaa kun jokin kauppatorin lokki yrittää esittää albatrossia... Nokk liian pieni, siipien väli murto-osa albatrossin siipie välistä ja sitten se vaikutusaluekin... Ei albatrossit kauppatorille eksy jotain lihiksen jämää kyttäämään... Vedä vaan, anzzy, vittu päähän ja hyväksy olemassaoleva. Sä et ole edes palstalla uskottava. Miten olet ajatellut pärjätä livesä...?

        Genio. Hyvä aihe, mutta väärä lähtökohta. Tuskin populaatio perjantai-iltana jaksaa ajatella näin moniulotteitteisesti käsitteitä. Homma meni muutenkin perseelleen provokaatioiden summasta molemmista päistä.

        Kysyit kuinkahan moni tietää oman mielipuolisuutensa määrän. Hyvä kysymys.

        Onko liian laimeaa, jos vertaa aihetta esimerkiksi komppausarmeijaan? Yksinkertainen lähtökohta tuolle aiheen ajatukselle josta seurauksena yleinen mieliala ja massahysteria.


      • elisakettu kirjoitti:

        Genio. Hyvä aihe, mutta väärä lähtökohta. Tuskin populaatio perjantai-iltana jaksaa ajatella näin moniulotteitteisesti käsitteitä. Homma meni muutenkin perseelleen provokaatioiden summasta molemmista päistä.

        Kysyit kuinkahan moni tietää oman mielipuolisuutensa määrän. Hyvä kysymys.

        Onko liian laimeaa, jos vertaa aihetta esimerkiksi komppausarmeijaan? Yksinkertainen lähtökohta tuolle aiheen ajatukselle josta seurauksena yleinen mieliala ja massahysteria.

        Teilataan porukalla genio. Hän on se Pahuus ja Valhe. Kaikki muut on oikealla asialla, vai mitä....?

        Teilataan siin' sivussa Ikisinkku M:kin. Sekään ei sovi joukkoon. Se on liian fiksu ja osaa ajatella itse.

        Ketä muita vielä teilataan täällä?

        Niinjoo... Teilataan Ratikkakuski. Sekin kaveri osaa ajatella itse omilla aivoilla, vaikka välillä aika pahasti kokoomusagentilta vaikuttaakin...

        Teilataan Kisukin. Tämäkin kirjoittaja ja palstavierailija osaa ajatella omilla aivoilla.

        Jälkiruoaksi voisi teloittaa sinut, kettuseni....

        Noh... Ei se mitään. Eihän tässä mikään muutu. Idiootit jaksavat omia jorinoita maailman tappiin asti ja fiksut lopettavat ennen kuin ovat päässeet alkuunkaan...

        Hyvää yötä vielä kerran...

        https://www.youtube.com/watch?v=SNZfDE1jca0


      • albatrossi
        Genio.Mente kirjoitti:

        En minä kuvittele mitään. Minähän olen älykkö(en kyllä haluaisi olla).

        Sinusta taas ei voi sanoa samaa. Ikävä kyllä. Surkuhupaisaa kun jokin kauppatorin lokki yrittää esittää albatrossia... Nokk liian pieni, siipien väli murto-osa albatrossin siipie välistä ja sitten se vaikutusaluekin... Ei albatrossit kauppatorille eksy jotain lihiksen jämää kyttäämään... Vedä vaan, anzzy, vittu päähän ja hyväksy olemassaoleva. Sä et ole edes palstalla uskottava. Miten olet ajatellut pärjätä livesä...?

        Olnpahan pärjännyt livessäkin selvinpäin paremmin
        kuin virolaiset puliukot kännipäissään filosfeja plagioimalla

        Kummalla meistä sitä uskottavuutta shit on
        kun gemsulla ei yhtään

        Saa vain juopon raivarin turhatumastansa

        alkohlistin aggresso frustraatio


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Teilataan porukalla genio. Hän on se Pahuus ja Valhe. Kaikki muut on oikealla asialla, vai mitä....?

        Teilataan siin' sivussa Ikisinkku M:kin. Sekään ei sovi joukkoon. Se on liian fiksu ja osaa ajatella itse.

        Ketä muita vielä teilataan täällä?

        Niinjoo... Teilataan Ratikkakuski. Sekin kaveri osaa ajatella itse omilla aivoilla, vaikka välillä aika pahasti kokoomusagentilta vaikuttaakin...

        Teilataan Kisukin. Tämäkin kirjoittaja ja palstavierailija osaa ajatella omilla aivoilla.

        Jälkiruoaksi voisi teloittaa sinut, kettuseni....

        Noh... Ei se mitään. Eihän tässä mikään muutu. Idiootit jaksavat omia jorinoita maailman tappiin asti ja fiksut lopettavat ennen kuin ovat päässeet alkuunkaan...

        Hyvää yötä vielä kerran...

        https://www.youtube.com/watch?v=SNZfDE1jca0

        Valitettavasti ei lisättävää. Paitsi sen verran, etten halua osallistua teilaustalkoisiin.

        No hyvää yötä sinulle.

        Biisi oli mielenkiintoinen valinta. Toi mielikuvia eräästä ajanjaksosta.


      • albatrossi kirjoitti:

        Olnpahan pärjännyt livessäkin selvinpäin paremmin
        kuin virolaiset puliukot kännipäissään filosfeja plagioimalla

        Kummalla meistä sitä uskottavuutta shit on
        kun gemsulla ei yhtään

        Saa vain juopon raivarin turhatumastansa

        alkohlistin aggresso frustraatio

        Mä on sammuneena tai deliriumissakin uskottavampi kuin sinä nilkki tulet ikinä olemaan. Harmi vaan, että joudun sanoaan "ääneen" sen minkä jokainen täällä tietää sanomattakin. Sori, anselmi. Mä en ole mikään Forrest Gump. Mä olen sellane itsetietoinen mulkku, joka tällä palstalla tunnetaan nimimerkistä Genio.Mente. Eikä sekään ole tyhjästä syntynyt. Se loi minulle Genia.Menta. Hän ei vaan välitä olla julkisuudessa toisin kuin se narsisti-gempsu...


      • kypsä.....
        albatrossi kirjoitti:

        Olnpahan pärjännyt livessäkin selvinpäin paremmin
        kuin virolaiset puliukot kännipäissään filosfeja plagioimalla

        Kummalla meistä sitä uskottavuutta shit on
        kun gemsulla ei yhtään

        Saa vain juopon raivarin turhatumastansa

        alkohlistin aggresso frustraatio

        Mene ny helwettiin sekoilemasta täältä vanhus!!!


      • :(((
        Genio.Mente kirjoitti:

        Teilataan porukalla genio. Hän on se Pahuus ja Valhe. Kaikki muut on oikealla asialla, vai mitä....?

        Teilataan siin' sivussa Ikisinkku M:kin. Sekään ei sovi joukkoon. Se on liian fiksu ja osaa ajatella itse.

        Ketä muita vielä teilataan täällä?

        Niinjoo... Teilataan Ratikkakuski. Sekin kaveri osaa ajatella itse omilla aivoilla, vaikka välillä aika pahasti kokoomusagentilta vaikuttaakin...

        Teilataan Kisukin. Tämäkin kirjoittaja ja palstavierailija osaa ajatella omilla aivoilla.

        Jälkiruoaksi voisi teloittaa sinut, kettuseni....

        Noh... Ei se mitään. Eihän tässä mikään muutu. Idiootit jaksavat omia jorinoita maailman tappiin asti ja fiksut lopettavat ennen kuin ovat päässeet alkuunkaan...

        Hyvää yötä vielä kerran...

        https://www.youtube.com/watch?v=SNZfDE1jca0

        itkuvirttä taas pukkaa kempsulta


      • Kyöstix
        Genio.Mente kirjoitti:

        Mä on sammuneena tai deliriumissakin uskottavampi kuin sinä nilkki tulet ikinä olemaan. Harmi vaan, että joudun sanoaan "ääneen" sen minkä jokainen täällä tietää sanomattakin. Sori, anselmi. Mä en ole mikään Forrest Gump. Mä olen sellane itsetietoinen mulkku, joka tällä palstalla tunnetaan nimimerkistä Genio.Mente. Eikä sekään ole tyhjästä syntynyt. Se loi minulle Genia.Menta. Hän ei vaan välitä olla julkisuudessa toisin kuin se narsisti-gempsu...

        Samaa tasoa olette seilori ja sinä. Turha elvistellä.


      • :((( kirjoitti:

        itkuvirttä taas pukkaa kempsulta

        Itkuvirttä? Nääh... Lähinnä lievää vitutusta joukkotyperyydestä johtuen.


      • Kyöstix kirjoitti:

        Samaa tasoa olette seilori ja sinä. Turha elvistellä.

        Saattaisin jopa loukkaantua tästä, jos en tuntisi itseäni niin hyvin kuin tunnen...


      • tiedoks
        Genio.Mente kirjoitti:

        Saattaisin jopa loukkaantua tästä, jos en tuntisi itseäni niin hyvin kuin tunnen...

        Gentsu, mitä sulla ja Mintulla on keskenänne tekemist ?
        Kun..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      280
      3104
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1565
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1291
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1207
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1129
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe