Lastenhoito-apua kaivattaisiin

subjekt

hei. Osaisiko joku neuvoa väylän, mistä löytäsin pian 10-vuotiaalle tyttärelleni "hoitajan" lähinna iltavuorojeni ajaksi kaveriksi, koska ei vielä pärjää itsekseen koko iltaa. Kauppojen ilmotustauluille en lähtisi kirjottelemaan, eikä täällä uudessa asuinpaikassa ole tuttavapiiriä joihin tukeutua, suku ja perhe kaukana. Kiitos :)

20

217

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mansku. Joku lapsen kaverin isosisko. jne.

      • i so äi

        Itse kysyisin neuvoa lapsen opettajalta.


    • Ehkä hän
    • Tuumailija

      Voisihan joku pirteä eläkeläinenkin olla vaihtoehto ? Eri järjestöjen kauttakin voisi kysyä, jos sieltä löytyisi sopivaa.

      • 8 + 6

        Iltavuorot on hankalia vähän kaikille, varsinkin jos menee myöhään. Silloin olisi parempi saada yökyläpaikka.
        No tietysti, jos voi lähteä pois kun on saanut lapsen nukkumaan.


      • entäs tämä?
        8 + 6 kirjoitti:

        Iltavuorot on hankalia vähän kaikille, varsinkin jos menee myöhään. Silloin olisi parempi saada yökyläpaikka.
        No tietysti, jos voi lähteä pois kun on saanut lapsen nukkumaan.

        Jos iltavuorolaiset perustaisivat keskenään jonkinlaisen apuringin, kun eihän kaikilla ole iltavuoro samaan aikaan. Vastavuoroisesti vahdittaisiin toisten jälkikasvua sillä tavalla kuin se helpointa olisi.


    • Metku Mertsi

      Itse voisin ilmoittautuakkin, mutta entäs se vastuu?
      Kovin on riskialtista lähtä hoitaan ventovieraan, tai vähän tutummankin tenavaa? Entäs jos sattuu jotain ja hoitaja ei olekkaan niin sanottu virallinen lastenhoitaja?
      Empä jaarittele enempää, mutta ymmärtänet varmaan mitä tarkoitan?

      • ?+0

        "mutta entäs se vastuu"

        hmm eikös ole sama asia kun jos teillä on vieraita taikka itse olet jossain vieraana...
        jos ei kerran ole työsopimusta niin vierailusta on kysymys.
        Jotain on sentään uskallettava kun eletään


      • Hmm.
        ?+0 kirjoitti:

        "mutta entäs se vastuu"

        hmm eikös ole sama asia kun jos teillä on vieraita taikka itse olet jossain vieraana...
        jos ei kerran ole työsopimusta niin vierailusta on kysymys.
        Jotain on sentään uskallettava kun eletään

        "hmm eikös ole sama asia kun jos teillä on vieraita taikka itse olet jossain vieraana..."
        hmm, ei minun mielestäni. Hmm, lastenhoidossahan on kyseessä palvelussuhde, josta maksetaan hoitajalle yleensä jonkinlainen korvauskin. Hoitaja tekee siis työtään ja hän saa suorittamastaan työstä korvauksen. Hmm, ei ole kysymys pelkästään vierailusta. Hmm, jonkinlainen vakuutus olisi ainakin otettava, jos sattuisi lapsille tai hoitajalle vahinkoja. Hmm, lapsen terveydestä ja turvallisuudestakin on kysymys. Hmm, hyvä olisi käydä jonkinlainen kurssi, jossa kerrottaisiin ainakin hoitajan velvollisuudet ja oikeudet. Hmm, lisäksi olisi syytä opettaa käytännön työohjeita esim. syöttämisessä ja pukemisessa, jos ei aikaisempaa lastenhoitokokemusta ole riittävästi. Hmm, hyvin tärkeää on tietää myös, miten lapsia saa koskea, Hmm, nykyiset laintulkinnat tuovat helposti syytteet pahoinpitelystä tai seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Esim. tukistaminen on pahoinpitelyä. Hmm, jos lapselle joutuu vaihtamaan vaippoja tai käyttämään suihkussa, voi uuden laintulkinnan mukaan syyllistyä seksuaaliseen hyväksikäyttöön, jos sattuu vahingossakin koskettamaan määrättyihin ruumiinosiin. Hmm, pojillakin on sellainen pieni nakki jalkojen välissä, johon ei saa koskea edes suihkulla. Tällaisia tilanteita varten olisi kyllä jokin kurssi paikallaan, varsinkin isovanhemmille tai vanhoille ihmisille, etteivät tietämättään riko lakia.


      • mitä ihmettä tuokin
        Hmm. kirjoitti:

        "hmm eikös ole sama asia kun jos teillä on vieraita taikka itse olet jossain vieraana..."
        hmm, ei minun mielestäni. Hmm, lastenhoidossahan on kyseessä palvelussuhde, josta maksetaan hoitajalle yleensä jonkinlainen korvauskin. Hoitaja tekee siis työtään ja hän saa suorittamastaan työstä korvauksen. Hmm, ei ole kysymys pelkästään vierailusta. Hmm, jonkinlainen vakuutus olisi ainakin otettava, jos sattuisi lapsille tai hoitajalle vahinkoja. Hmm, lapsen terveydestä ja turvallisuudestakin on kysymys. Hmm, hyvä olisi käydä jonkinlainen kurssi, jossa kerrottaisiin ainakin hoitajan velvollisuudet ja oikeudet. Hmm, lisäksi olisi syytä opettaa käytännön työohjeita esim. syöttämisessä ja pukemisessa, jos ei aikaisempaa lastenhoitokokemusta ole riittävästi. Hmm, hyvin tärkeää on tietää myös, miten lapsia saa koskea, Hmm, nykyiset laintulkinnat tuovat helposti syytteet pahoinpitelystä tai seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Esim. tukistaminen on pahoinpitelyä. Hmm, jos lapselle joutuu vaihtamaan vaippoja tai käyttämään suihkussa, voi uuden laintulkinnan mukaan syyllistyä seksuaaliseen hyväksikäyttöön, jos sattuu vahingossakin koskettamaan määrättyihin ruumiinosiin. Hmm, pojillakin on sellainen pieni nakki jalkojen välissä, johon ei saa koskea edes suihkulla. Tällaisia tilanteita varten olisi kyllä jokin kurssi paikallaan, varsinkin isovanhemmille tai vanhoille ihmisille, etteivät tietämättään riko lakia.

        Kyllä kotiinsa sentään saa vieraita kutsua ilman että heille täytyy siitä maksaa.


      • Hoitaja.
        mitä ihmettä tuokin kirjoitti:

        Kyllä kotiinsa sentään saa vieraita kutsua ilman että heille täytyy siitä maksaa.

        "Kyllä kotiinsa sentään saa vieraita kutsua ilman että heille täytyy siitä maksaa"
        Ootko ihan hölömö? Jos joku rupeaa hoitamaan vieraitten ihmisten lapsia päivittäin, ei sitä kukaan ihan ilimaseksi rupea tekemään. Kyllä hoitajalle jonkinlainen korvaus pitää maksaa. Pitäähän hoitajan lapsille ruokaakin tehä, jos lapsen omat vanhemmat ovat koko päivän töissä. Ei sekään ilimasta oo.


    • Hoitaja.

      "Osaisiko joku neuvoa väylän, mistä löytäsin pian 10-vuotiaalle tyttärelleni "
      Kemissä on paljon työttömiä. Ehkä joku heistä suostuisi valvomaan tytärtäsi silloin tällöin. Tuttavien tuttavia? Työkkäristä? Lehti-ilmoituksella? Jotenkin olisi kyllä saatava varmistettua etukäteen, ettei ole syyllistynyt lasten hyväksikäyttöön tai vastaavaan. Pystyisikö poliisi auttamaan rikoshistorian selvittelyssä tai paremminkin soveltuvuuden arvioimisessa sen jälkeen, kun olet löytänyt muuten sopivia hoitajaehdokkaita.

      • hoitajaksiko

        Mihin päin kemiä kaipaat apua, minulla on koulutus ja kokemusta lastenhoidosta. Voisin ehkäpä auttaa :)


      • Hoitaja.
        hoitajaksiko kirjoitti:

        Mihin päin kemiä kaipaat apua, minulla on koulutus ja kokemusta lastenhoidosta. Voisin ehkäpä auttaa :)

        "Mihin päin kemiä kaipaat apua,"
        En kaipaa apua. Minä olen hoitaja, kuten nimimerkistäkin käy ilmi.


      • subjekt
        hoitajaksiko kirjoitti:

        Mihin päin kemiä kaipaat apua, minulla on koulutus ja kokemusta lastenhoidosta. Voisin ehkäpä auttaa :)

        itseasiassa asumme keminmaan puolella.


    • Hankala juttu

      No ensinnäkin jos sinulla ei ole lähettyvillä ketään lähisukulaista jolla on joskus ollut omia lapsia, tai jotain perheellistä hyvää ystävää, niin kyseiseen tehtävään valitusta henkilöstä pitää tehdä tai olla tehtynä turvallisuusselvitys.
      Lisäksi tehtävään valitulla henkilöllä pitäisi olla myös jokin alan koulutus, kuten sosiaali- ja terveysalan perustutkinto tai lähihoitaja. Myös perhepäivähoitajan tutkinnon suorittaneita on olemassa.
      Sitä en osaa sanoa miten tällaisen henkilön parhaiten löytäisit...
      Onko kyseessä palkaton hoito, vai hoitaisitko itse vastavuoroisesti hänen lastaan?
      Onko työkkärissä ilmoitustaulua johon voisit ilmoituksen laittaa? Ehkä voisit kääntyä asiassa myös sosiaalin puoleen, siis että olisiko heillä ongelmaan jotain hyviä vinkkejä tai tietäisivätkö jonkun joka voisi auttaa...

      • Hoitaja.

        Miksi Ruutin päiväkoti ei kelpaa? Kai niitä on muissakin kaupunginosissa, esim. Hepolassa. Niissä on muitakin lapsia ja hoitajilla luulisi olevan jonkinlainen koulutuskin. Vakuutukset pitänee ite ottaa.


      • theret
        Hoitaja. kirjoitti:

        Miksi Ruutin päiväkoti ei kelpaa? Kai niitä on muissakin kaupunginosissa, esim. Hepolassa. Niissä on muitakin lapsia ja hoitajilla luulisi olevan jonkinlainen koulutuskin. Vakuutukset pitänee ite ottaa.

        ensinnäkään Ruutin pvk, tai mikään muukaan pvk ei taida ottaa hoitoonsa enään pian 10v lasta :) Tämä ikä se on hankala, ei pärjää vielä itsenäisesti kovin pitkää iltaa kuitenkaan.


      • systeemit
        theret kirjoitti:

        ensinnäkään Ruutin pvk, tai mikään muukaan pvk ei taida ottaa hoitoonsa enään pian 10v lasta :) Tämä ikä se on hankala, ei pärjää vielä itsenäisesti kovin pitkää iltaa kuitenkaan.

        Hanki asuntoon jokin katselu/valvontasysteemi ja tarvittaessa soita.
        Työnantaja ei kyllä tykkää...


    • onsevaansemmone

      live stream

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      376
      3471
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      179
      1538
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1287
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      146
      1154
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      853
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      825
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      116
      794
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      789
    9. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      47
      782
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      782
    Aihe