Hamam-kylpylä Alanyassa?

Tomamyman

Hei,
Olen menossa toukokuussa Alanyaan ja yövyn Karat-nimisessä hotellissa? Osaako joku suositella Hamam-kylpylää siinä lähellä?
Miten tuollainen hamam noin muuten toimii? Olen mies, otanko siis uimahousut mukaan? Voinko vaan kävellä sisään ja kertoa haluavani kylpeä?
Ne kellä on kokemuksia Hamamista, miten tuollainen hamam toimii akneihoiselle? Minulla on pahoja ongelmia ihoni kanssa, mutta mietin että ei välttämättä olisi ollenkaan huono asia iholleni, jos siitä kuorittaisiin kaikki ylimääräinen lika pois. Ilmeisesti on aika tehokas tämä pesu?

Kiitos kaikille jo etukäteen asiallisista vastauksista.

7

431

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tv2006

      Karatin vieresä on hamam, ite käytii kokeilemassa kalakylpyä =D

      • 17+16

        Enpä tiedä onko hamam hyvä akneiholle? Höyrysauna varmasti kyllä, mutta karhealla pesukintaalla kuorinta tuskin. Mutta voithan sanoa ettet halua kuorintapesua.
        Uimahousut mukaan, pyyhkeet ja tossut saa hamamista lainaksi.


    • perheloma

      Suosittelen Orien-hamamia. Meidän tyttö jolla myös on aknea, sai siellä normaalihamamin lisäksi kasvo- ja yläselän naamiohoidon akneen.
      Hamam sijaitsee ihan Heikin baarin vieressä ja oli todella hieno ja laadukas.

      • tomamyman

        Kiitos paljon vinkistä. Laitan korvan taakse tuon Orienin. Tuo naamiohomma ainakin rauhoittaisi sen, minkä kuorinta ja kovempi käsittely voisi aiheuttaa. Arvailuahan se on. Sen olen huomannut, että aurinko ja merivesi ovat todella hyviä asioita kasvoilleni. Ja miksei myös se, että kaikki "irtolika" puhdistetaan ihosta.


    • kävijä

      Olen nainen ja käynyt usein tässä hamamissa Alanyassa: http://www.beylerhamami.com, naisten ja miesten puoli on erikseen.
      Voin kyllä lämpimästi suositella ainakin naisille paikkaa jos haluaa hyvän pesun, kuorinnan ja öljyhieronnan, eli complete-hoidon. Tämä hamam sijaitsee lähellä satamaa, moskeijan vieressä, Kleopatra rannalta kestää kävellä noin kymmenisen minuuttia tähän paikkaan.

      Ensimmäisellä kerralla menin ihan ilman rihman kiertämää, eikä sitä kauhisteltu, mutta seuraavalla kerralla pidin bikinien alaosan, koska se on yleisempi tapa. Nautin puhtaista pyyhkeistä ja turkkilaisesta teestä. Paikka on siinä mielessä eksoottinen, että siellä käy paljon paikallisia, eli se ei ole varsinainen turistipaikka, mutta erittäin hyvä hamam. Kokeilin useita paikkoja, mutta tämä oli mielestäni Alanyan paras.

      Mimosassa kävin sisällä, mutta se ei ollut turistikautena auki. Paikka vaikutti hyvälle jos on kyseessä isompi ryhmä.

      • kävijä

        Yritin korjata tuohon Mimosan kohdalle ettei se ollut muulloin kuin turistikautena auki. Sain kyllä hyvän opastuksen omistajalta, joka sattui olemaan paikalla, eli näin tilat, jotka vaikuttivat ihan asiallisilta. Itselleni tuo edellä mainitsemani Beyler hamam oli sopiva paikka.


      • lähdössä 26.4.
        kävijä kirjoitti:

        Yritin korjata tuohon Mimosan kohdalle ettei se ollut muulloin kuin turistikautena auki. Sain kyllä hyvän opastuksen omistajalta, joka sattui olemaan paikalla, eli näin tilat, jotka vaikuttivat ihan asiallisilta. Itselleni tuo edellä mainitsemani Beyler hamam oli sopiva paikka.

        Mitä muuten käynti maksoi hoitoineen?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      376
      3391
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      169
      1431
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1218
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      144
      1102
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      159
      784
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      115
      772
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      772
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      757
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      41
      729
    Aihe