407, näyttävin ja paras auto!

Hulluko olen?

Olen ajellut 3 vuotta Pösön 407:lla, jossa on kaksi litrainen HDI-moottori. Väri on tumma metallinhohtoinen harmaan vihreä. Mittarissa on jo 200.000km johtuen 60.000km:n vuotuisesta suoritteesta.

Nyt alkaa olla jo vaihdon aika, mutta mitä tilalle? Pösö on vanhempanakin niin upea auto, että siihen suorastaan rakastuu. Tyylikäs, helppohoitoinen kestävä ja pienikulutuksinen auto, jossa on miellyttävät moottoritieominaisuudet.

Olen testannut muun muassa Volvon dieseleitä, mutta miksi mennä vaihtamaan autoon, joka ei näytä hyvältä, eikä tarjoa mitään muita etuja, kuin uuden auton takuun?



Onko meitä muita hulluja, jotka ovat rakastuneet omaan 407:n?

9

147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,s,s,soooo

      En ole kuullut rakastuneista, mutta tyytyväisiä käyttäjistä olen kuullut. Peugeotteja valmistetaan edelleen,joten "rakastuneilla" valoisa tulevaisuus. Jos vanhat merkit pitää paikkansa, niin seuraavaksi tänne tunkee tasapainottomia kirjoittajia,,,,,,huonoa sanottavaa kaikesta mitä ranskassa tehdään. PSA tekee kestäviä autoja..

      • Avensis ex

        407 on kieltämättä erittäin hyvän näköinen auto ja kestävä.

        Minulla on 260 tuhatta mittarissa eikä autossa ole juuri esiintynyt vikoja. Laturit, iskarit, laakerit, nivelet ja pumput ovat kaikki alkuperäisiä. Tuulilasi ja jarrut ovat oikeastaan ainoita korjattuja kohteita. Tosin katsastaja huomautti jo toisen etupyörän laakerin alkavasta väljyydestä.

        Paras ja kestävin auto, mitä minulla on koskaan ollut.


      • jokumuu.
        Avensis ex kirjoitti:

        407 on kieltämättä erittäin hyvän näköinen auto ja kestävä.

        Minulla on 260 tuhatta mittarissa eikä autossa ole juuri esiintynyt vikoja. Laturit, iskarit, laakerit, nivelet ja pumput ovat kaikki alkuperäisiä. Tuulilasi ja jarrut ovat oikeastaan ainoita korjattuja kohteita. Tosin katsastaja huomautti jo toisen etupyörän laakerin alkavasta väljyydestä.

        Paras ja kestävin auto, mitä minulla on koskaan ollut.

        Kaikki nivelet ja laakerit alkuperäisiä? Myös alatukivarsien laakerit?

        Täällä ei ole kestänyt yhtä hyvin. Välillä 110-160 tkm on vaihdettu

        - etujarrulevyt ja palat
        - takajarrulevyt ja palat
        - molemmat alatukivarsien laakerit
        - molemmat taustapeilien lasit, lämmittimet pimenivät
        - molempien takaovien tuulihaat, lakkasivat pitämästä ovia auki-asennossa
        - kaksi parkkitutkan anturia
        - toisen takaoven ikkunannostin
        - tuulilasi
        - talvirenkaat

        Lisäksi ohjaustehostin sylkee joskus öljyä pihalle, takavalojen lisämaadoituksista ja etu-umpioiden maadoitusten rassaamisesta huolimatta palaneista valoista tulee vääriä hälytyksiä ja kytkin ravistaa.

        Urissa ja tuulisella kelillä auto tuntuu aika leijalta. Pitäisi varmaan säädättää pyöränkulmat.

        Ei ole kyllä ollut minun autoistani paras tai kestävin.


      • s,s,s,oooo
        jokumuu. kirjoitti:

        Kaikki nivelet ja laakerit alkuperäisiä? Myös alatukivarsien laakerit?

        Täällä ei ole kestänyt yhtä hyvin. Välillä 110-160 tkm on vaihdettu

        - etujarrulevyt ja palat
        - takajarrulevyt ja palat
        - molemmat alatukivarsien laakerit
        - molemmat taustapeilien lasit, lämmittimet pimenivät
        - molempien takaovien tuulihaat, lakkasivat pitämästä ovia auki-asennossa
        - kaksi parkkitutkan anturia
        - toisen takaoven ikkunannostin
        - tuulilasi
        - talvirenkaat

        Lisäksi ohjaustehostin sylkee joskus öljyä pihalle, takavalojen lisämaadoituksista ja etu-umpioiden maadoitusten rassaamisesta huolimatta palaneista valoista tulee vääriä hälytyksiä ja kytkin ravistaa.

        Urissa ja tuulisella kelillä auto tuntuu aika leijalta. Pitäisi varmaan säädättää pyöränkulmat.

        Ei ole kyllä ollut minun autoistani paras tai kestävin.

        Siinä sen näkee kuin suuri ero käyttäjissä. Ois toki hyvä jos ranskalaisissa ei renkaat kuluis.


      • jokumuu.
        s,s,s,oooo kirjoitti:

        Siinä sen näkee kuin suuri ero käyttäjissä. Ois toki hyvä jos ranskalaisissa ei renkaat kuluis.

        Joo, käyttäjän aiheuttamiahan ne.

        Näin jatkoa ajatellen, neuvoisitko miten pitää käyttää esimerkiksi peilinlämmittimiä, tuulihakoja tai parkkitutkaa etteivät ne menisi rikki?


      • ss,ss,oooo
        jokumuu. kirjoitti:

        Joo, käyttäjän aiheuttamiahan ne.

        Näin jatkoa ajatellen, neuvoisitko miten pitää käyttää esimerkiksi peilinlämmittimiä, tuulihakoja tai parkkitutkaa etteivät ne menisi rikki?

        Ei ne kaikki käyttäjien syytä, ei. Itsellä noista Pösö autoista 45 vuoden kokemus, jotain menee rikki kun paljon ajetaan, se kuuluu asiaan. Enimmillään ajomäärät yli 600tkm per, auto.


      • ss,s.ooo
        ss,ss,oooo kirjoitti:

        Ei ne kaikki käyttäjien syytä, ei. Itsellä noista Pösö autoista 45 vuoden kokemus, jotain menee rikki kun paljon ajetaan, se kuuluu asiaan. Enimmillään ajomäärät yli 600tkm per, auto.

        Paljon isompiakin huolia näyttää joissakin merkeissä tänäpäivänä olevan. Kahtapuolta 10 tonnia.


      • jokumuu.
        ss,s.ooo kirjoitti:

        Paljon isompiakin huolia näyttää joissakin merkeissä tänäpäivänä olevan. Kahtapuolta 10 tonnia.

        Olen huomannut, että jos Pösöstä jotain hajoaa, sitä on

        1. käytetty väärin
        2. huollettu huonosti
        3. ja lisäksi muista autoista hajoaa enemmän ja kalliimpaa.

        Eikö voisi ihan vaan myöntää että laadussa on joiltakin osin puutteita? Omassa kärryssä montaa nippeliä on hajonnut lyhyellä aikavälillä kaksin kappalein, eli näyttäisi se laatu myös olevan aika tasaista. Jostain syystä vaan osalla käyttäjistä ei mikään paikka hajoa koskaan.

        Minulla on ollut parikymmentä eri autoa, ja kaikissa niissä on ollut murheensa. Yleensä niistä murheista on voinut myös keskustella rakentavassa hengessä ilman että brezhneviläisesti yritetään poistaa ongelma kieltämällä sen olemassaolo.


      • ex206gti paloi...
        jokumuu. kirjoitti:

        Olen huomannut, että jos Pösöstä jotain hajoaa, sitä on

        1. käytetty väärin
        2. huollettu huonosti
        3. ja lisäksi muista autoista hajoaa enemmän ja kalliimpaa.

        Eikö voisi ihan vaan myöntää että laadussa on joiltakin osin puutteita? Omassa kärryssä montaa nippeliä on hajonnut lyhyellä aikavälillä kaksin kappalein, eli näyttäisi se laatu myös olevan aika tasaista. Jostain syystä vaan osalla käyttäjistä ei mikään paikka hajoa koskaan.

        Minulla on ollut parikymmentä eri autoa, ja kaikissa niissä on ollut murheensa. Yleensä niistä murheista on voinut myös keskustella rakentavassa hengessä ilman että brezhneviläisesti yritetään poistaa ongelma kieltämällä sen olemassaolo.

        Kerrankin järkevä kommentti, pösilöitten palstalla..peugeot forumillakin sanoivat tuota 407 mallia vidun heikoksi ja se on paljon sisäsiit fanaatikko porukassa sanotuksi..mutta heikkoja ne kaikki on...pösöt


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2131
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1938
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1888
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1488
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe