Hyvä kyykky ja maastaveto tulos?

Aloitttelijaaa

Jos kerran hyvä penkkitulos on se että saa ainaki kerran oman painonsa nouseen, varsinkin jos puhutaan vähemmän aktiivisesta treenaajasta tai aloittelijasta. Nii entäs sitten mikä olisi kohtalaisen hyvä tulos mavessa ja kyykyssä omaan painoon nähden?

Näin vasta alkajana kyselisin :) Ja asiallisia vastauksia kiitos!! :)

33

21689

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fgyrde

      Penkki 1.5x omapaino
      Kyykky 2x omapaino
      Mave 2.5x omapaino

      Noin se yleisesti menee.

      Se, että saa oman painonsa penkistä, on NAURETTAVA tulos jokaisella mittarilla mitattuna!

      • Nuo kertoimet edellyttävät jotain soveltuvaa liikuntataustaa ja useamman kuukauden määrätietoista harjoittelua.

        Tietsikan äärestä repäisty, ikänsä liikunnalta varjeltunut nörtti, ei tavoita noita vuodessakaan.
        Moni ei koskaan.

        Kertoimien keskinäiset suhteet ovat kohdallaan.


      • ririririe

        No onhan se oma paino penkistä toki huono tulos jos on treeni taustaa jonkun verrankin jo takana. Mutta sen verran voin kyllä sanoo etten tunne henkilökohtaisesti ketään perus 70-100kg painoista henkilöä joka olisin ekalla yrittämällä nostanut oman painonsa, ilman siis mitään sali/urheilu taustaa... Että siinä mielessä se on kyllä todella kova tulos täysin vasta alkajalle..


      • Pitkänhuiskea

        Nouseehan se oma paino, jos käsivarret ovat lyhyet töpöt ja rintakehä pyöreä kuin sorvilla tehty. On melkoinen ero joudutko työntämään 60 cm vai 15 cm.


      • Pääsiäiskäsi
        Pitkänhuiskea kirjoitti:

        Nouseehan se oma paino, jos käsivarret ovat lyhyet töpöt ja rintakehä pyöreä kuin sorvilla tehty. On melkoinen ero joudutko työntämään 60 cm vai 15 cm.

        Täysin väärin, painot ovat samanpainoisia pitkälle sekä lyhyelle.


      • apukeino
        Pääsiäiskäsi kirjoitti:

        Täysin väärin, painot ovat samanpainoisia pitkälle sekä lyhyelle.

        Laitappa kakkosnelonen rinnanpäälle korokkeeksi, niin huomaat miten paljon nousee penkkitulos lyhyemmän nostomatkan ansiosta.


      • Anonyymi

        Nouseeko itselläsi nämä luettelemasi painot?


    • Jaska.

      vai että oikein oma paino...

      Mitä h*lvetin väliä jollain "omalla painolla" on kun penkillä maataan ja työnnetään? kerropa mitä tekemistä "Omalla painolla" siihen on?

      jos painan vaikka 50kg ja nostan 50kg niin mitä sitten?

      Ei sillä omalla painolla on p*skan haileen väliä vaan sillä mitä nostaa. Urpot kisat vaan väläyttelee aina jotain ihme indeksejä...

      • ....

        "Mitä h*lvetin väliä jollain "omalla painolla" on kun penkillä maataan ja työnnetään?"

        Suhteellinen vahvuus määritellään oman painon ja nostotuloksen avulla.
        Absoluuttinen vahvuus määritetään pelkän nostotuloksen avulla.

        Joitain tyyppejä vain kiinnostaa myös tuo suhteellisuus, mulle itselleni ihan samantekevä.


    • Jokainen voi määritellä itse mikä on itselleen hyvä tulos.

      Kilpailut on eri juttu taas....

    • jaska.

      Kilpailut on k*settamista, ei puhdasta voimaa. Penkkipaidat ja siteet jne.

      Moni kilpailija tipahtaa painoissa alas kun riisutaan apuvermeet pois... sitten ei nostetakaan 1000kiloa enää.. se on fakta.

      • Jaska.

        "Joitain tyyppejä vain kiinnostaa myös tuo suhteellisuus, mulle itselleni ihan samantekevä. "


        Koska mikki-hiirienkin pitää saada päteä ... sen takia se on noin.
        Oikeasti vahvin on se joka nostaa eniten ja eittämättä ne eniten nostavat ovat usein myös.....lihavempia...


    • 7-kybää

      Itselle hyvä. Muut saavat nauraa, jos vaivautuvat.

      3-vuotta sitten kahdesti suolistosyöpäleikattuna 70-vuotisena olen itse tyytyväinen nykykuntooni.
      Syvä etukyykky 110kg, mave 180kg kertoo heikoista jaloista.
      Penkistä en piittaa. Leukoja omalla painolla 10:n sarjoina.

    • 52xh

      Nämä suomi24 sivustot ovat kummallista luettavaa,olkoon aihe mikä tahansa niin sitten tulee kaikennäköiset jaskat antamaan veemäisiä vastauksia.Onkohan tämä nuija-jaska edes aukaissut salin ovea koskaan.Aloittaja vieläpä pyysi asiallisia vastauksia.

      • body4ever

        jaska on avannut lääkekaapin oven

        kun lääkkeet loppuivat loppui myös treeni


    • omaviissenttiseni

      Aloittelijan kohdalla on aika paljon variaatiota siinä mikä on kunkin lähtötaso. Ei oikein järkeä miettiä mikä on hyvä kehonpainokerroin. Oma paino penkistä ja jopa oma paino kunnollisesta kyykystä on useimmille aivan aloittelijoille tekemätön paikka. Useimpien kehonhallinta ei edes riitä kunnolliseen kyykkyyn.

      Maastanostossa taas oma paino pitäisi olla normaalipainoisilla ihmisillä nostettavissa aika lailla ikään ja sukupuoleen katsomatta. Moni nostaa pienellä treenillä jo tuplaten oman painonsa maasta.

    • Anonyymi

      Ite penkkaan 110kg 75kg painosena ja oon 16 kyykkään 155kg ja maveen kaks hunttia

      • Anonyymi

        Sitten herättiin ja pyyhittiin kuola kylpytakista. Sammutettiin pleikkari ja mentiin kiltisti syömään alakertaan äitin käskystä :)


    • Anonyymi

      Toopet. Ei ole sama jos 50kg painava kaveri nostaa 100kg penkistä, kuin että 100kg kaveri nostaa 200kg. Jotta tulokset olis vertailukelpoiset joutusi 50kg kaveri nostaa 125kg.

      • Anonyymi

        Vertailua varten on Sinclair asteikko. En takaa oikeinkirjoitusta.


    • Anonyymi

      Nämä on täysin ihmisestä riippuvaisia. Pitää ottaa moni asia huomioon.
      Itselleni hyvä kyykkytulos on jos saan 70 kiloa ylös. Pahimpina päivinä menee 30 kiloa. Silloin en kokeilekaan enempää kun tiedän että jos jatkan niin en kävele viikkoon.
      Maastanostossa hyvänä päivänä nostan 110. Joskus nostin tämän plus muutama kymmenen kiloa rinnalle ja punnersin pään päälle.

      Olen siis mies, 75 kiloa.
      Ei kannata lähteä vertailemaan mikä on hyvä ja mikä huono. Se on hyvä minkä nostaa.

      • Anonyymi

        Ikääntyminen on itse perkeleestä. Ukko näivettyy ja voimat katoavat vastaan hangoittelusta huolimatta.
        75v ikäisenä painoin 88kg ja vedin maasta 200kg.
        Nyt, tuoreena 8-kymppisenä paino on 79kg enkä mene takaamaan 160 kiloakaan. Menee jos menee. Suunta on selvä.


    • Anonyymi

      Olen treenannut täysillä, jokaisen sarjan ylös laittaen vihkoon ilman mitään häiriötekijöitä eli elämäni koostuu ainoastaan voimailusta nii 15 vuotta.

      Kyykky 105kg
      Mave 135kg
      Penkki 100kg

      Tuossa ovat naturaalina saavutettavat maksimi tasot. Jotkin friikit saattavat hieman enemmän saada, mutta heitä on muutama miljoonassa.

      Hieman vaikuttanut toki se, että olen käyttänyt opioideja viimeiset 7 vuotta joka päivä nenään.

      Nyt 29v. 18-vuotiaana penkkasin 120kgx5 eli saattaa hieman vaikuttaa huumeet. Vuosi vuodelta huononee tulokset mutta olen Suomen vahvin huumehörhö. Pitäähän muutakin hauskaa olla kuin treeni. Piri ja essot myös jees

      • Anonyymi

        No ne opioidit todellakin vaikuttaa. Sun testot on naisen tasolla sen takia..


    • Anonyymi

      ihan turhaa. ei sun käytännössä koskaa tarvii tankoo nostella, parempi kuin traktorinrenkaita, samoin kyykky, parempi kuin otat painot ja kävelet portaita tai nouset yhden jalan kyykystä esim askelkyykky

      • Anonyymi

        Kyykätessä kannattaa laskea housut nilkkoihin, ettei pahasti roisku pöksyihin.


    • Anonyymi

      Yhteys perusedellytyksiin.
      Kyykky 2 x oma paino joka sattuu nyt olemaan vain hieman yli ikäni. Valitettavasti olen ollut eläkkeellä yli 20 vuotta.
      Maastaveto on hieman parempi kuin kyykky. Kyykky + 5-10%.
      En tee makuupenkkiä. Istumapenkki vapaana ilman selkänojaa noin 70% omasta painosta.

    • Anonyymi

      Hyvä tulos on se mitä nyt nostaa. Nuorena oli aivan kauheaa jos ei saanut vähintään kaksi kertaa omaa painoa. En ole vuosiin nostanut missään muodossa yli omaa painoani joka on 75 kiloa ja miksi olisin? Terveelliset elämäntavat ei vaadi maksimaalisia nostoja vaan hyvää ravintoa, riittävästi unta, stressitöntä arkea ja sopivasti mieleistään liikuntaa kuten vaikka sauvakävely.

      • Anonyymi

        Mutta sillä ei huijarit voi tehdä rahaa myymällä nettivalmennuksia ja lisäravinteita!


    • Anonyymi

      Painonnostossa tuollaista ei tarvinnut kysellä.
      Painoluokittain oli määritetty luokkarajat. 3:s, 2:n, 1:n ja mestariluokka.

      Muissa suoritteissa on tulos suhteuttava omaan painoon. Sinclair järjestelmä antaa yhden vertailumenetelmän.

      Ikä on eräs ja vanhemmiten hyvinkin tuntuva tekijä mutta siitä on turha etsiä vertailua. On ikäreiden kisoja mutta vanhemmissa osanottajien vähyys vääristää kokonaiskuvaa.

    • Anonyymi

      Mie nostan joka aamu sänkystäkin jo 110 kiloo suorille jaloille. Josta jääkaapille aamukalja hakeen. Pyrkikää samaan...

    • Anonyymi

      Tasan ei nosta yhden jalan kyykystä 170kg. Sillä pärjäisi jo Vahvin mies-kisassa.

      Huh huh.

    • Anonyymi

      Panin kauan sitten merkille sen että ei voimailu ole mun juttu kun ei painot oikein nouse. Teppo numminen sanoi joskus jääkiekkolehdessä näin "en ole kovin iso kaveri vaikka oon pituudeltani 187cm mutta muuten en ole kovin iso joten en tykkää raskaista painoista" eli siis Teppo tarkoitti sitä että vaikka hän on pituudeltaan 187cm niin hän ei ole kovin iso&voimakas. Saman kommentin sanon myös minä ja saman kommentin sanoo myös pikkuveljeni. Ei ole raskaat painot minua varten. siksi pidänkin kiinni kevyissä painoissa. Vaikka kuinka paljon tekisi töitä tullakseen vahvaksi niin ei se onnistu koska esimerkkeinä minä, veljeni ja esim se nummisen teppo eli teppo numminen jos kuka on loistava esimerkki siitä vaikka kuinka paljon treenasi numminen aikoinaan punteilla niin ei tullut vahvaksi punteilla. Päätelmä A) kaikki ei ole vahvoja koskaan vaikka kuinka himotreenaisi jonka selittää pitkälti geenit

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      70
      6850
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4440
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2883
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      2121
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1673
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      99
      1475
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      306
      1143
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1111
    Aihe