Katsotteko pettyneelle näkijä kuka vaan

menikö elämä

Täällä on paljon kysymyksiä, minäkin laitan omani jos joku tuntee sympatiaa elämääni kohtaan.
Itseasiassa kun tätä mennyttä rätnään niin minulla ei ole ollut oikeastaan mitään elämää työn ulkopuolella paitsi perheen huolto ja hoito.
Mies on juuri suomalainen töllö, ei mitään huomioita vaimolle, kukista puhumattakaan, joten yllätyin todella kun naapurin mies oli ostanut minulle naistenpäivänä ihanan kukkakimpun joka kesti kaksi viikkoa. Todella iloistuin, se oli ensimmäinen kukkakimppu jonka yleeensä olen saanut koskaan joltain mieheltä.
Paitsi omat pojat ja miniä on kukkia tuoneet jouluna, ja äitenpäivänä.
He ovat asia erikseen. Oma ukko ei välitä tuon vertaa, minä olen kaikkeni antanut tälle huushollille, tilannut ukolle lääkäristä lähtien kun on tarvinnut, itse hän ei laita tikkua ristiin vaan valittaa joka ikisestä asiasta ja mulle ärjyy jos jotain vastaan sanon. Muille ihmisille nauraa ja vitsejä kertoo, heti kun tämä ovi aukeaa naama menee kuin pirun olisi täällä nähnyt. Minä olen ostanut kaikki huonekalut tähän huusholliin, osti vain tiskikoneen ja pesukoneen. Ja minä olen ostanut kaksi osaketta ensin pienen, sitten rivitaloasunnon, entinen myytiin, ukko jäi heti eläkkeelle 45 vuotiaana ja kaikki jäi minulle maksettavaksi, eläke oli pieni ja sillä ei maksettu juuri mitään, palkkani meni lainoihin, ruokaan ja poikien vaatteisiin jne.
Mies kellotti vapaana päiväkaudet ja koskaan ei ollut ruokaa pöydässä kun tulin kotiin. Hän on viettänyt täysihoitoelämää nyt 30 vuotta ja minä jäin eläkkeelle v. 2012 ja rivitaloasunto piti myydä, eihän minun eläkkeellä sitä loppulainaa maksettu, asunto oli sen verran kookas kun lapsia oli, ja remontteja alkoi tulla, katon uusimista, putket ym.
Kyllä minä luulin että kun jään eläkkeelle minulla on rahaa pankissa muutama 10 tuhatta, mutta toinen jäikin pois työstä heti 15 aviovuoden jälkeen ja mulle jäi vastuu.
Olisi pitänyt lähteä kalppimaan ja jättää koko ukko silloin, vaan nuorena en älynnyt sen vertaa, sitä vaan sinnitteli eteenpäin.
Nyt toivoisin etenkin että näkyykö talouteeni mitään ylimääräistä tuloa ja muutakin iloa elämääni, tämä on ollut kertakaikkista taistelua, työurakin kesti 43 vuotta ja sivussa opiskelin aina uutta tutkintoa jotta pysyn kärrissä mukana.
Tässäkö tämä elämä oli, raatamista, tyhjiä maksuja, kamala pettymys asunnon myynnistä, en voi edes mennä sinne lenkille kun niin pahaa tekee.
Muuten naapurin mies oli vain ystävällinen, ei muuta mielessään.
Miehelle tehtiin pallolaajennus 4/12 ja minä soitin ambulanssin kun näin että ukko meni ihan harmaaksi ja ottanut aamupalaa, väitti vastaan että et soita.
Soitin kuitenkin ja suoraan joutui leikkaussaliin, täältä ilmoitettiin että sali valmiiksi tulee hätätapaus, 100% suoni tukossa sydämessä ja 2 tuntia elinaikaa.
Selvisi siitä hyvin, mutta luonne on ihan saman, ei kiitosta eds siitä.

3

69

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tällaistä Teille

      Tervehdys Teille,

      Jokaikisellä joskus käy kaltaisiasi synkkiä ja katkeriakin mietteitä mielen päällä.

      Teillä on hyvin paljon tullut kaikkea kerralla tuossa viime aikoina joka on vaatinut jaksamistanne ja kärsivällisyyttänne ja koetellut hermojanne -- ja sen vuoksi on stressi- ja harmituskäyrä noussut kun voimanne ovat olleet niin lujilla.

      Te olette hyvinkin monitaitoinen ja kätevä emäntä ja kyllä tämä miehenne on sitä monta kertaa siunannu mielessään että on kunnon muija eikä mikään kädetön hysteerikko vaan nainen joka hallitsee tilanteen kuin tilanteen ja vaikka on tuollainen tyypillinen jörrikkä ja se pistää Teitä risomaan kuin ei voi tunteitaan näyttää millään tavoin, niin kyllä todella korkealle teitä arvostaa ja kaikkea mitä perheen eteen teette, olette hänelle perheen koossa pitävä liima jota hän rakastaa lujasti.
      Pojat ja miniä rakastaa teitä myös ja osaavat sen arvostuksen eri lailla tuoda esiin näkyvämmin, toisin kuin nämä vanhan liiton miehet mihin miehesi kuuluu, jotka on toisin kasvatettu. Nämä ihmiset ovat sinun oma "heimosi", omat ihmisesi jotka on sinulle annettu, joille olet hyvin tärkeä.
      Lisäksi tulet saamaan lapsenlapsia jotka palvovat sinua kuin saaban kuningatarta, olet heille kaikki kaikessa, niin kovasti mummista tykkäävät sitten kun pullahtavat nuo hymynaamat tähän maailman kaikkeuteen vuorostaan pyllyilemään.

      Voi kuule vielä helpottaa ja on nyt jo siirtymässä helpottavaan vaiheeseen tämä elämäsi piiri ja kuule kyllä voi sanoa että paras aika on Teillä vielä edessä, joten kunhan olet taas saanut ittiäsi takaisin niin a vot.
      Toivotan kovasti kauniita kesäpäiviä ja valoa mukavan perheenne ja sukunne elämään.

      • menikö elämä kiittää

        Kiitän sieluni syvyydestä tästä mieltä lämmittävästä vastauksestanne. Paljon on nähty ja paljon tehty perheen eteen, siis minä, itsekkäästi sen voin sanoa tuntematta yhtään huonoa omaa tuntoa. Ei ole tullut eteen paikkaa josta en ole selvinnyt, mm. ennenaikaan ei ollut rahaa ostella vaatteitakaan lapsille, niimpä ostin ompelukoneen ja tein ne itse, samoin neuloin kaikkea tarvittavaa, pidin kasvimaata jotta sieltä apua löytyi, ukko kyllä käänsi sen ja siinä auttoi,ihme???
        Juu, kyllä ukko on kuin tiiliskivi, en tajua miksi se ei edes osaa kiittää mistään asiasta, ei edes siitä että pelastin sen jälleen kerran hengenlähdöltä, yksi kerta oli aiemmin.
        Olen opettanut lapset kiittämään pöydän antimista, tekipä sen kuka tahansa, ja oli ilo kuulla kun nuorempi poika kiitti ruuasta vaimoaan kun oli syönyt. Tästä olen iloinen että edes olen saanut aikaan jotain sellaista mitä täällä kotona ei näy.
        Tiedän että pojat arvostaa minua, sillä onhan he nähneet mitä täällä on ollut tehtävä elämän eteen, ja miniä on minulle kultaakin kalliimpi, on hän niin ihana ja joustava ihminen, Luoja siunatkoon häntä.
        Pikku taaperot on tervetulleita ja jos minulla riittää terveyttä niin apua saavat, en tunge väliin mutta ilmankaan eivät jää.
        Odotan nyt päiviä jolloin minulle avautuisi helpompi tie, siis edes yksi harmooninen viikko, jolloin sieluni lepäisi avoisessa kevättuulten leuhytellessä niin sieluani kuin ruumistani unohtaen kaiken maailman harmit viime vuosikymmien piikittämät.
        Oikein hyvää kesää ja ihania asioita elämääsi ja läheisillenne.
        Kiitollisuudella "menikö elämä"


    • Ihanaa luettavaa

      Tuli oikein kyynel silmään kun luin kuinka anoppi tuossa edellä toivoo miniälleen "Luoja siunatkoon häntä". Ei voi kun ihailla ja toivon että tälle ihmiselle ja hänen perheelleen ja lähipiirilleen suotakoon kaikki hyvyys, mitä hänen/heidän sydämensä halajaa ja mikä hänelle/heille hyväksi on.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1575
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1222
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1056
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe