Työtä tekeville tarvitaan lisävero!

Köyhälle apua!

Kaikille työssäkäyville pitäisi lätkäistä 1% lisävero palkasta. Jos tienaa yli 100 000e vuodessa niin silloin vero olisi 2%. Kaikki veroista saadut rahat käytettäisiin köyhien avuksi. Tällä rahalla saataisiin köyhien tämän hetken täysin riittämätön 477e käteen nostettua aina lähes 1000e käteen. Tämä vähentäisi myös tuloeroja ja lisäisi ihmisten tyytyväisyyttä. Yksi prosentti ei tunnu työsskäyvien lompakossa ollenkaan, mutta siitä saatavat hyödyt ovat meidän köyhien keskuudessa todella suuria. Meillä kaikilla on oikeus ihmisarvoiseen elämään ja tämä rahanlisäys auttaisi sitä. Näin köyhilläkin olisi varaa käydä edes joskus elokuvissa, ravintolassa tai rahaa ostaa uusia vaatteita saati sitten uuden tietokoneen, kun vanhasta loppuu windows xp tuki.
Pistetääs vireille adressi lisäveron puolesta, sillä autetaan köyhiä!!!

16

120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oldmetall

      Eivät kaikki työllisetkään tuloillansa juhli! työlliset maksavat ihan riittävästi veroja ja pienituloiset ja keskituloiset suhteessa enemmän kuin ökyrikkaat joille jo Holkerin hallituksesta lähtien on taattu verohelpotukksia.
      Tunnen empatiaa köyhiä kohtaan kun en ole ollut rikas itsekään, mutta anteeksi vaan solidaarisuus horjuu kun saa lukea tälläkin palstalla jatkuvaa marinaa.Naimisissa ollessani ja keskituloisena ainut tulonsiirto yhteiskunnalta oli lapsilisä.Kunnalliseen päivähoitoon en saanut jälkikasvua vaan piti viedä yksityiseen päivähoitoon.Kun erosin ja samaan aikaan menetin työpaikkani edellisen laman aikana sain tosin ansiosidonnaiata työttömyystukea, mutta siitäkin maksoin kiitettävästi veroja.
      Työllistyttyäni uudelleen olen saanut maksaa veroja ihan riittävästi saamatta mitään tukia Kyllä se yksikin prosentti tuntuu työssäläyvän lompakossa ja nyt olen hyvin ansaitulla vanhuuseläkkeellä.En tosiaankaan tunne mitään syyllisyyttä matkustellessani ja käydessäni elokuvissa tai konserteissa koska olen tehnyt 50v töitä.
      Valtiovalta kiristää kaikkien elinolosuhteita ja kaikki hinnat nousee ja mistä sitä työllinenkään tietää mitä ylläreitä on vielä tulossa.
      Työttömyys ja köyhyys ovat ikävä ilmiö yhteiskunnassamme, mutta on ihan turhaa huutaa pienpalkkaisia ihmisiä nipistämään pienistä tuloistaan jotta te saisitte ihmisarvoisen elämän kun tiukoilla vailla matkoja ja virkistystä on moni matalapalkka-alallakin työskentelevä.Vielä on koko ajan taustalla pelko työpaikan menettämisesta.

    • Lisää sossurahaa!!!

      Jos joku valitsee työn ni se on silloin omavika!!! Jos taas valitsee vapauden ni pitäis saada tarpeeks rahaa elää hyvin!!!
      Työtätekevät ON VALINNUT elättävänsä meitä sossuja menemällä töihin! Se on niiden valinta!!!
      Todellakin pitäis antaa lisärahaa köyhille, koita tie pärjätä 477e ja elää nautinnollista elämää!!!

    • hyvä idea

      Kannatetaan. lisävero voisi olla 50 prossaa ihan helposti.

      • Kalle Berglund

        Mitä ihmettä te köyhät mesoatte täällä?
        Onko teidän mielestänne oikeutettua varastaa menestyviltä ihmisiltä heidän elantoaan?
        Menkää nyt köyhät itseenne, ja opiskelkaa, yrittäkää ja tienatkaa itse omat rahanne!
        Jokaisen tulisi itse vastata omista elinkustannuksista.
        Ehdotan kollektiivisuuden nimissä toimeentulo- ja asumistukien poistoa/leikkauksia.


      • hymyilkää työlliset
        Kalle Berglund kirjoitti:

        Mitä ihmettä te köyhät mesoatte täällä?
        Onko teidän mielestänne oikeutettua varastaa menestyviltä ihmisiltä heidän elantoaan?
        Menkää nyt köyhät itseenne, ja opiskelkaa, yrittäkää ja tienatkaa itse omat rahanne!
        Jokaisen tulisi itse vastata omista elinkustannuksista.
        Ehdotan kollektiivisuuden nimissä toimeentulo- ja asumistukien poistoa/leikkauksia.

        Onko oikeutettua viedä lapsilta lapsilisistä 8 % jotta päättäjät saivat siitä itselleen palkankoroukset 8 % itselleen???? AIKA TÖRKEETÄ!!!

        Meillä köyhillä on SUURELLA OSALLA AMMATTI OPISKELTU JO, MUTTA KUN EI OLE SITÄ TYÖTÄ!!! Eikö se mene jakeluun! Kyllä suurin osa meistä on pois potkittu, ei useakaan itse ole lähtenyt.

        NYT JOKAISEN JOKA VIELÄ, on töissä pitää osallistua köyhien avustamiseen 30 % palkastaan.

        Silloin heilläkin olisi hyvä mieli. Auttamisesta tulee aina hyvä mieli, eikö?


      • huh mitä menoa
        hymyilkää työlliset kirjoitti:

        Onko oikeutettua viedä lapsilta lapsilisistä 8 % jotta päättäjät saivat siitä itselleen palkankoroukset 8 % itselleen???? AIKA TÖRKEETÄ!!!

        Meillä köyhillä on SUURELLA OSALLA AMMATTI OPISKELTU JO, MUTTA KUN EI OLE SITÄ TYÖTÄ!!! Eikö se mene jakeluun! Kyllä suurin osa meistä on pois potkittu, ei useakaan itse ole lähtenyt.

        NYT JOKAISEN JOKA VIELÄ, on töissä pitää osallistua köyhien avustamiseen 30 % palkastaan.

        Silloin heilläkin olisi hyvä mieli. Auttamisesta tulee aina hyvä mieli, eikö?

        Mistä ihmeen 8 % kansanedustajien palkankorotuksesta puhut? Ei ne mitään sellasta oo saamassa. Ootkos lukenut jotain netti adressia joka on tehty tyyliin 3 vuotta sitten vai mistä ihmeestä siellä vaahtoat?


    • kohti kansalaispalkk

      Älkää kuunnelko rikkaita ja duunareita! He ovat vain ahneita ja ajattelevat vain itseään! Tuo yksi prosentti auttaisi todella paljon köyhiä ja parantaisi heidän asemaansa. Se olisi myös askel kohti tulevaisuutta, eli kansalaispalkkaa.
      nykyinen yhteiskunta on kasvanut niin, ettei jokainen voi vastata omista elinkustannuksistaan koska työtä ei ole! Ja vaikka sitä jonkin kiven alla joillekin yksilöille olisi, niin kaikki eivät myöskään syystä tai toisesta (esim. masennus) kykene tekemään työtä. On suorastaan sairasta, että työkyvyttömät ihmiset halutaan pakottaa töihin, joka ajaa heidät vain pahempiin mt-ongelmiin.

      • MÄ OON SOSSU!

        Nii just!!!
        TYössäkäyvät on valinnu, että ne tekee duunia ja samalla ne on valinnu, että ELÄTTÄÄ MEITÄ SOSSUJA! Se on ollu tietoinen valinta kun ovat töihin menneet. Ja 477e ei todellakaan kallistuvilla hinnoilla riitä nautinnolliseen elämään!!! Siks pitäis saada iso korotus. työssäkäyvät vois lopettaa sen omaan napaa katsomisen ja antaa sen rahan joka kuuluu meille köyhille!!!!


      • niinjanäin
        MÄ OON SOSSU! kirjoitti:

        Nii just!!!
        TYössäkäyvät on valinnu, että ne tekee duunia ja samalla ne on valinnu, että ELÄTTÄÄ MEITÄ SOSSUJA! Se on ollu tietoinen valinta kun ovat töihin menneet. Ja 477e ei todellakaan kallistuvilla hinnoilla riitä nautinnolliseen elämään!!! Siks pitäis saada iso korotus. työssäkäyvät vois lopettaa sen omaan napaa katsomisen ja antaa sen rahan joka kuuluu meille köyhille!!!!

        Kyllä, kyllä olen valinnut työn, mutta en sossupummien elättämistä. Veroja maksan melkein 20 000 vuodessa. En viitsisi kuunnella sossupummien narinaa.

        Sossupummi on myös itse valinnut osansa. Tyytyköön juhlimaan 477 eurolla.


    • Loispummit auttamaan

      kaikkia veronmaksajia kaikissa kodin askareissa, kuten pyykin pesu, kaupassa käynti, ruoanlatto, siivoaminen, jne., saamiensa tukiensa vastikkeeksi.

    • köyhä ja iloinen

      käyn töissä, en elättääkseni jotain loispummeja vaan elättääkseni itseäni, ja hieman reilummin kuin tuo 447 e. Tosin pätkätyöläisenä ei kovin runsaita kulutusjuhlia ole, kun kesäkuukausia 1600 e kk ei kovin suurta ansiosidonnaistakaan suo, mutta kummiskin. Puoliso saa kansaeläkkeen ja sen takuueläkkeen.
      Ei oo velkaa vaan auto, en saa asumistukea, vaan maksan kiinteistöveroa. Teatterissa en ole koskaan käynyt, elokuvissa 3 kertaa viimeisen 50 vuoden aikaan, mutta onhan telkkari ja netti täynnä elokuvia. Viina on hölmön valinta. Fiksu saa hyvät naurut katsomalla toisten toikkarointia, ihan ilmaiseksi.
      Köyhyys ei välttämättä ole oma valinta, mutta se, miten siihen suhtautuu, on omassa päässä.
      kannattaisi todella käväistä lukemassa Ossi Kakon tarina. Siinä tosi suomalainen, ei narise vaan toimii!

    • TUPAKKAVERO YLÖS

      Mielestäni yhtään lisäveroa palkansiijilta ei pitäisi periä! Ei mistään hinnasta!!!
      Seuraavista voisi periä SUUREMPAA VEROA: tupakkatuotteet, alkoholituotteet, makeiset!!

    • johan puhut...

      Johan se kateusvero yli 100,000 euroa tienaaville otettiin käyttöön jo toissa vuonna. Toistaiseksi vielä olemassa ja taitaa vissiin noustakin.

    • Kyllä lisäverolle!!!

      Mitään veroa ei toistaiseksi ohjata suoraan köyhille, eli sossuun. Sossulle jaetaan budjetti valtion budjetista. Tämä asia pitäisi muuttaa niin, että tulisi tälläinen lisävero, josta kaikki rahat ohjattaisiin suoraan sossun budjettiin, jolloin sossusta pystyttäisiin antamaan enemmä rahaa köyhien käyttöön ja näin tasoittamaan tuloeroja.
      Eikö ihmiset vieläkään tajua, että töitä ei ole kaikille? Siksi tämä lisävero olisi hyvä asia. Otettakoon se sitten palkoista, tupakista tai viinasta.

      • Tasapuolisesti...

        Alvin korotus siihen para ratkaisu. 30% alvi ja osa sossulle... Byrokratian jälkeen se jäljelle jäävä sossu asiakkaille...


      • Auttakaa köyhiä!
        Tasapuolisesti... kirjoitti:

        Alvin korotus siihen para ratkaisu. 30% alvi ja osa sossulle... Byrokratian jälkeen se jäljelle jäävä sossu asiakkaille...

        Näin tulisi toimia. Adressia vaan peliin. Köyhät tarvitsevat apua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5208
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3387
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1522
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1373
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1046
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      968
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      749
    Aihe