vanhustenhoidon kalleus

muutenkin vähissä rahat

Kunnille hirveästi tuskaa tuovat vanhukset heidän hoito kallistuu ikääntymisen myötä

7

202

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puhu pukille

      Olipa kyse vanhustenhoidosta tai mistä muusta aiheesta tahansa, niin asioitten kalleudesta ei voida puhua niin kauan, kun kukaan ei tajua hommien järkeistämisestä mitään. Säästäminen on sana ja asia, joka ei näy nykypäivänä enää missään eikä kukaan luultavasti edes muista / tiedä, mitä se on.

      Esim. ruokaa mätetään hukkaan sellaiset määrät, että hirvittää ja hävettää, kun maailmassa kuolee vieläkin lapsia nälkään. Ja olipa tarvike hoito-, hygienia-, talous-, toimisto- tai ihan mikä vain, niin minkäänlaista tajua niitten kohtuullisesta ja järkevästä käytöstä ei ole.

      Suuret joet syntyvät pienistä puroista ja tämä koskee luonnon lisäksi kaikkea muutakin toimintaa. Syyn törsäämiseen ja tärväämiseen antaa tämän maan johtoporras; niin pienet perässä kuin isot edellä.

      Tämän ajan vanhukset ovat taatusti se vähiten kuluttava joukko, he eivät ole eläissään tehneet mitään muuta kuin säästäneet - tai ainakin suurin osa heistä. Siksi heille kuuluu hyvä hoito, he ovat sen ansainneet.

      • Kirjoituksesi joka sana on täyttä asiaa.


    • ....

      Tunneleihin, eduskuntatalon remonttiin, ratikkaan yms infraan löytyy kyllä satoja miljoonia puhumattakaan euroopan maiden tukimiljardeihin mutta ei ihmisten hyvinvointiin. "Vanhuslakiin" ei saatu edes sitä tärkeintä minimi hoitajien määrää.
      Lastensairaalaa joudutaan rahoittaan talkoorahoilla.

      Ihan V.ITUIKS on suomi mennyt.

      • Niin, rahasta ei ole pulaa, sitä riittää kaikenmaailman toisarvoisiin asioihin.
        On suorastaan kansallinen häpeä, että lastensairaalan rakentamiseen tarvitaan keräyksiä.


    • yks lukeva nainen

      lastensairaala ois pystynyt rakentamaan vero rahoilla mutta laitettu eu ulkomaan pankkeja tukemaan meidän vero rahojamme.Nyt mummot saa maksaa kun kaikki yksityistetään lasten päivä hoitokin on vielä onneksi kunnilla,mutta vielä tulee aika kun nekin on yksityisellä ulkomaalais firmoilla.Suomessa on syyllistetty systeemi vallalla työttömiä ja kaikkia vanhuksia kohtaan.siis ihmisistä joista ei hyötyä saavat kestää tätä jatkuvaa puhetta että maksetaan veronmaksajille.Eu on huonontanut kaikkia asioita sen näkee nyt,miten on käynyt ihmisille..

      • kommentti,

        Onko tuossa kirjoitusvirhe: "maksetaan veronmaksajille"? Anteeksi, en ihan ymmärrä viestisi pointtia.:) Ikävä kyllä, jos työttömiä syyllistetään: itse ainakin usein manaan, että v*ttu kun en ole sen sortin persoona, joka pystyis nauttimaan saamistani valtion ilmaistuista ilman häpeää, vaikka saamiini oikeutettukin olen ollut. Jos pystyisin, olisin nimittäin siinä tapauksessa varmaan viis vuotta nostanut työttömyyyskorvausta ( ai v*ttu mikä kansantaloudellinen menetys, sekin!) ja siihen päälle hakenut vielä toimeentulotukea.


        Itseni tekisi mieli urputtaa niille työssäkäyville, jotka määkyy toisten tuista, että Suomen valtio on maksanut kokonaisuudessaan tukia minulle esimerkiksi yhtenä kuukautena 13 euroa. Kun opintotuet loppui, sain useita laittomia toimeentulotukipäätöksiä, muunmuassa sellaisen, että yhdenkin kerran asumistuki 13 euroa kaikkiin kuukauden menoihin, miinus tietysti vuokra, johon ei tullut valtion tukea. Ja olin tuloton. Työttömyystukia en hakenut, eli valtio säästi, kun mun suku maksoi mulle ruoat - sellasen kolme- neljä vuotta.


        Mitä vanhusten asiaan tulee, niin minusta on törkeää, että jos joku on käynyt töissä v erokortilla tyyliin 15- vuotiaasta 64-vuotiaaksi asti ILMAN MITÄÄN TAUKOJA, niin että niitä säästeliäitä vanbhuksua nyt yritetäään rokottaa, että hei tarvitaan surffikengät ja viiden vuoden äitiyslomat...

        Itse voin sanoa, että Suomen sosiaaliturva on sellainen, että olisin jo kuolut nälkään tai jotakin muuta kamalaa, jos siihen olisin koskaan nojannut.

        Minulla ei ole lapsia, enkäole lapsivihamielinen. Omasta mielestäni kahden vuoden äitiysvapaa riittäisi per lapsi, jos vaihtoehtona on se, että Suomen vanhukset eivät saa riittävän hyvää hoitoa, koska työikäiset pienten lasten äidt voi yleensä aina mennä töihin, eikä oman äitini aikana pidetty kuin minimiäitiysvapaat, uranaisia kun olivat.


    • Nyt olisi korkein aika laittaa sotaveteraaneille kerätyt varat käyttöön. Ei ole mitään järkeä, että niitä seisotetaan järjestöjen tileillä korkoa kasvamassa ja että niillä maksetaan koko ajan hallinnon (organisaation ) kalliita kustannuksia. Niillähän oli tarkoitus auttaa kotona asuvia veteraaneja. Nyt kuitenkin vaikuttaa siltä, että vaatii melkoisia ponnistuksia saada sieltä"latiakaan" ilman tiukkaa seulantaa, joka monelle vanhukselle on aivan liian vaikeaa. Rahaa noiden yhdistysten tileillä makaa noin 100 miljoonaa euroa. Eiköhän niillä voisi, nyt vielä kun ehtii, rakentaa vaikka pieniä hoivayksiköitä veteraanejen tarpeisiin tai järjestää kotihoito siten, että he oikeasti pärjäisivät. Jos teillä on omaisina tai tuttavapiirissä veteraaneja, koittakaa hakea tukea, koska heille se raha kuuluu......

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      59
      5869
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3717
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1988
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1799
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1236
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1219
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      1027
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      53
      970
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      899
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe