Kuinka korkealla uralla pitäisi olla 35 vuotiaana?

ketuttaa tää touhu

Teen edelleenkin ihan perustason koodaamista ilman mitään haasteita Javalla, kaikki mielenkiintoisemmat ja haasteellisemmat työtehtävät/projektit menevät aina työkavereille, kun itse joudun koodaamaan ns. "peruspaskaa". Tämä meno on jatkunut jo 10 vuotta sen jälkeen kun valmistuis amkista. Tuntuu etten ole kehittynyt juuri tippaakaan työssäni!

15

493

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Look_in_the_mirror

      Peiliin katsomisen paikka, miksi olet 10v pysynyt samassa firmassa?.
      Vain vahtamalla paranee jos sittenkään, urakehitys IT-alalla on jokaisen osaajan omissa käsissä, firmat ei panosta siihen pätkääkän. Olet luutavasti liian hyvä koodaamisessat...

    • tekijämies

      Kolmevitosena ollaan yleensä jo ylemmässä keskijohdossa tai sitten vähintäänkin yritysjohdon kovapalkkainen konsultti. Kyllähän kolmevitoseksi on kuitenkin ollut jo melkein 15 vuotta aikaa rakentaa ura. Jos vielä kolmevitosena vääntää koodia (siis tekee sitä samaa, mitä parikymppisenä), on kyllä tullut ryssityä oma ura ja pahasti.

      • asasdasdadadasdasd

        No, hohhoijaa. Kyllä nykyään on paljon kolmeviitosia, jotka edelleen tekevät töitä. Vaikka vitseissä muuta sanotaankin, kaikki ei voi olla johtajia. Mutta se ei tarkoita, että pitäisi tehdä niitä samoja hommia joita teki tullessaan koulusta.

        Aloittajalle: Oletko selvästi esimiehellesi sanonut, että osaisit nykyään paljon muutakin ja haluaisit haastavampia työtehtäviä? Mitä sinulle vastattiin?


      • duunariyrittäjä123
        asasdasdadadasdasd kirjoitti:

        No, hohhoijaa. Kyllä nykyään on paljon kolmeviitosia, jotka edelleen tekevät töitä. Vaikka vitseissä muuta sanotaankin, kaikki ei voi olla johtajia. Mutta se ei tarkoita, että pitäisi tehdä niitä samoja hommia joita teki tullessaan koulusta.

        Aloittajalle: Oletko selvästi esimiehellesi sanonut, että osaisit nykyään paljon muutakin ja haluaisit haastavampia työtehtäviä? Mitä sinulle vastattiin?

        Ehkä vain ei ole kykyä ottaa haastavampia tehtäviä? Ehkä on tullut jo kokeiltuakin niitä, ja tulokset puhuivat puolestaan.

        Kaikkien ei pidä alkaa esimiehiksi, tai konsulteiksi - eikä siinä ole mitään väärää. Koska IT ala ei kasva enää samassa suhteessa kuin kouluista valmistuu porukkaa, kaikista ei voi tulla johtajia.

        Itse asiassa jokaista päällikköä kohti pitäisi olla 10 suunnittelijaa, ja jokaista johtajaa kohti 10 päällikköä - silloin on organisaatio ns. riittävän ohut.


    • EiTitteleitä

      Itse olen nelikymppinen AMK taustalla ja teen samaa Javakoodausta. Minulla ei ole mitään mielenkiintoa juosta kieli ruskeana pomojen kintereillä ja muutenkin IT-työt ovat sellaisia, että ei pahemmin nappaa. Mielummin tätä tekee, kuin vaikka rakennustyömaalla pakkasessa värjötellen.

      Mulla on riittävän hyvä itsetunto ettei tarvitse titteleillä ja meriiteillä patsastella. Tiedän olevani älykäs ja osaava. Se riittää minulle.

      • johtotähti

        Ei titteleillä tai meriiteillä vaan yli 10k€/kk liksalla.


    • Tuotekehitys

      Kyllä neljää kymppiä lähestyvän pitäisi olla jo liki uran huipulla. Haluttavuus työtekijänä alkaa nimittäin voimakkaasti laskea 40v ikävuoden jälkeen. Poislukien yrityksien ylätason johtotehtävät ja jotkin myyntitehtävät.

      • kohta40vee

        Nelikymppisillä palkka alkaa olla liian kova osaamiseen nähden. Liksa huitelee yli 4 ke:ssa ja nuoremmat tulevat tuoreemmalla osaamisella ja halvemmalla töihin. Vaihtoehdoiksi jää tinkiä palkasta tai edetä uralla.


    • älkää hermoilko

      No jaa, itse en edes ollut it-alalla 35-vuotiaana. Nyt 55 ja hyvin menee suoritusportaassa. Vaatimaton asema kelpaa minulle, sillä esimiestyö ei nykymaailmassa ole herkkua, vaikka siitä korvauksena jonkun satasen enemmän kuussa korvauksena saakin.

    • Lähisairaanhoitaja

      "Kolmevitosena ollaan yleensä jo ylemmässä keskijohdossa tai sitten vähintäänkin yritysjohdon kovapalkkainen konsultti. Kyllähän kolmevitoseksi on kuitenkin ollut jo melkein 15 vuotta aikaa rakentaa ura."

      Mun ura alkoi juuri 15 vuotta sitten, kun aloitin juuri valmistuneena lähihoitajana. Ja nyt 34 vuotiaana samaa kaskea edelleen kynnetään.

      Velattoman kaksion Turun ympäryskunnasta olen onnistunut vuosien saatossa hankkimaan ja maksamaan. Ja hieman rahaa tilille.

      Elossa pysytään ja hoidettavat ei lopu. Mutta työmäärä tulee rajusti kasvamaan, koska kunnilla ei ole varaa palkata uusia hoitajia kasvavien vanhusmäärien mukaan.

      ,

      • että näin

        Good for you. Nyt puhuttiin kuitenkin it-alasta.


    • g f d s

      10 vuoden jälkeen sinulla pitäisi olla kokemusta useammasta eli 2-3 työpaikasta. Sillä osoittaisit ettet ole "pahnan pohjimmainen" vaan sinut on toistuvasti rekrytoitu. Se on osoitus kuulumisesta parhaaseen A-luokkaan.

    • xrtufgj

      Niin korkealla, että on tajunnut jo tiputtautua sieltä alas paremmille maisemille.

    • Yli 20 vuotta alalla

      Tällä hetkellä taitaa mennä niin, että olet voittaja jos pystyt edes säilyttämään työpaikkasi. Taktikoinnissa on omat riskinsä kun it-alalla on liikaa porukkaa jopa kymmeniä tuhansia.

      • Oiroopa

        No jos Suomesta puhutaan. Keski-Euroopassa on muuten aika paljon kysyntää suomalaisille koodarille, ja palkkakin on "vähän" eri tasoa kuin Suomen suorastaan naurettavan ja loukkaavan välimaastossa olevat. Palkan ostovoimakin on nyky-Suomeen verrattuna ihan eri tasoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5580
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3557
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1672
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      206
      1656
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      78
      1102
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1088
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      819
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      818
    Aihe