AMK Liiketalouden pääsykoe, aikuiskoulutus TÄRKEÄÄ

uteliaskaveri

Hei,

olisin siis hakemassa sekä Haaga-Heliaan että Metropoliaan aikuispuolelle liiketalouden koulutusohjelmiin. Huomenna kun tosiaan julkaistaan ne ennakkomateriaalit, kysyisin onko liiketalouden pääsykoe aikuispuolella valtakunnallinen eli sama kaikkialla. Julkaistaanko Haaga-Heliassa ja Metropoliassa samat ennakkoaineistot tässä koulutuksessa?

Pääsykokeet ovat peräkkäin, 21.5. ja 22.5.2014.

Kiitos vastauksista etukäteen :)

15

746

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uteliaskaveri

      Nevermind! Se koe ilmeisesti siis on valtakunnallinen. :D Pientä sekoilua siis edellisessä viestissä.

    • Dinh

      Tietääkö joku mist mä voin löytää vanhat valintakokeet ? Onks joku kokemuksia tehä pääsykokeita? Pitääkö mun muistaa kaikkia maaterialit jotka julkistiin eilen? Sille kuinka paljon Fazerin liikevaihto/ liikevoito vuonna 2012 tai mitä Fazerin hahmo tarkoittaa?...jne.

      Toinen kyse että englantikokeesta, en tiedä minne kysymykset voi kuulua? saadaanko ottaa maaterialin mukana ?

      Tänks.

    • deejay1331

      vanhat materiaalit katoavat netistä koepäivänä. materiaalit on annettu luettavaksi, kannattaa muistaa kaikki tärkeä. materiaalia ei saa ottaa mukaan.

    • Höm

      Hmmmhmmmm. Mistä nuo löytyy nuo aineistot? Itse kyselin koulusta että onko aikuispuolen pääsykokeeseen aineisto missä, niin vastattiin ettei sitä ole?! Mutta jos on valtakunnallisesti sama koe joka paikassa ja teillä jottai aineistoa on niin mulle kiitos kanssa. :D

    • Tööt3

      Heip edellinen, mihin kouluun olet hakemassa? :)

      • Höm

        Hain Lapin ammattikorkeakouluun, Rovaniemelle. Millonkahan tulee tieto että onko päässy kokeeseen? Ei oo kuulunu mittään.


    • Rikie

      Minkälaisilla lähtöpisteillä muut on lähtenyt hakemaan liiketalouden aikuispuolelle? Vähän tuntuu, että näin nuorena (parin vuoden työkokemuksella) ei kovin pitkälle pötkitä, kun lähtöpisteitä on niin vähän :(

    • Joint venture

      Onko matsku sama kaikilla liiketalouden linjolla?
      Samkin matsku löytyy seuraavasta linkistä:

      http://samkhakuopas.wordpress.com/2013/12/13/liiketalouden_ennakkoaineisto/

      Eli seuraavat materiaalit:

      2. Fazer-konsernin vuosikertomus 2012, sivut 1 – 37

      3. Suomen Uusyrityskeskukset ry: Perustamisopas alkavalle yrittäjälle 2013

      4. U.S. & Foreign Commercial Service and U.S. Department of State: Doing Business in Finland: 2013 Country Commercial Guide for U.S. Companies

      Voiton puolella jo enkun tekstissä, oon kääntänyt sitä aika tarkkaan ja on kyl välillä meinannu mennä herne nenään kaikenmaailman ihmeellisten lyhenteiden ja sanojen kanssa.

    • Joint Venture

      Sinulle Dinh vielä tiedoksi, hakijan ohjeessa sanotaan näin:

      Hakijan ei edellytetä osaavan ulkoa kuvioissa tai taulukoissa esitettyjä
      yksittäisiä numeerisia lukuja. Kuvioiden ja taulukoiden sisältämiä tietoja
      täytyy kuitenkin osata käyttää tekstitiedon tukena kokonaisuuksien,
      osuuksien, suuruusluokkien ja trendien hahmottamiseen.

    • tradenomiksi.

      Hei voisko joku liiketaloutta opiskeleva/koulutukseen hakenut kertoa tuleeko pääsykokeeseen monivalintatehtäviä tuosta vuosikertomuksesta ja esseekysymyksiä enkunkielisestä tekstistä? Näin olen siis itse ymmärtänyt :) Matikantehtävissä ei ainakaan saa käyttää laskinta? varmaan myös vaihtelee vuosittain nämä tehtävät? :)

    • cube245

      Ylihuomenna pääsykokeet, jaiks! Joko kaikilla on materiaalit hyvin hallussa? 8)

    • hopeful

      tavallan tuntuu että on, tavallaan ettei.:D jännittää niin pirusti.. mihin paikkakunnille ootte hakeneet?:)

      • miex

        vielä lueskellaan, ja myös tiistaina ;) jäi hieman viimetippaan :/


    • 3KertaTodenSanoo

      Huomenna koe!! Omiin kokemuksiini perustavista tärpeistä kirjoittelinkin jo pitkät pätkät tuonne toiseen keskusteluun: http://keskustelu.suomi24.fi/node/12184899

      Luettu on paljon - liikaakin. Mitään ei tunnu jäävän päähän. Ihan HIRVEÄT paineet! Oon päässy sisään kaksi kertaa aiemmin, ensimmäisellä kerralla väärään kaupunkiin, toisella kerralla olin töissä, joten päiväopiskelu vaihtoehtona oli mahdoton - siirto aikuispuolelle ei onnistu, tarvitsee siis hakea uudelleen. TAMKkiin haen...

      Nyt peukut pystyyn! Kaikille tsemppiä.

    • osad

      Luettu on niin maan perkeleesti ja melkeen kaikki luvutkin opeteltu ulkoa, saas nähdä irtoaako siltikään paikkaa Haaga-Heliasta kun lähtöpisteet on niin säälittävät. (8)

      Mutta tosiaan tsemppiä vaan kaikille huomiselle! Aina voi hakea myös myöhemmin uudestaan jos tällä kertaa ei tärppää! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2550
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe