keskeytys

jhjuuyuyiuy

Hei

Aina puhutaan että kaduttaa keskeytykset niin ajattelin tulla kertomaan oman tarinani.
Keskeytyksestä nyt 8v ja en kadu edelleenkään ja päinvastoin. Raskaus oli niin alussa muutama solu vain että ei ollut ketään sama asia kuin ehkäisyssäkin loppukädessä vaikka näin ei saisi sanoa.

Haluan lohduttaa sillä moni täällä luulee murhanneensa sikiön ja alkuvaiheen raskaudessa se on mahdottomuus. Ihmiset ei halua aina ajatella realistisesti vaan ajattelee tunnetasolla.

Aikoinaan kun abortoin niin terveyskeskus syyllisti minua todella paljon ja samoin kristilliset näkemykset nyt kun aikaa kulunut huomaan että moni asia oli liian tunteella pohdittu. Ja tosiaan ultrakuvassa ei näkynyt mitään kun alkuvaihe vain muutama solu.

Meni pohja lääkäriltäkin silloin kun saarnasi minulle hiljeni..kun huomasi että raskaus oli niin alussa.

Mutta siis katunut en ole päinvastoin. Eli näinkin voi käydä :)

Jos tässä maailmassa on jotain niin mikään ei katoa ja asiat tulee joskus toisella kertaa kun on sen aika. Nyt ei ollut :)

53

226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jhjuuyuyiuy

      Lisään vielä että ihmiset käsittää oikein niin lapsettomuushoidoissa usein abortoidaan ylimääräiset hedelmöityneet munasolut ja silloin lääkäri ei saarnaa abortista (tai myöhemmissä vaiheessa vamman tai oman terveyden takia). Ristiriitaista.

      Mutta tosiaan alkuun takaisin mennäkseni on vastuullisempaa joskus tehdä näin ihan lapsen ja itsensä kannalta ja kun päätös varma eikä anna muiden jotka toisenalisilla tunteella/kristillisellä asenteella pohtii niin tuomita varsinkin jos alkuvaihe.Sen voi verrata vielä ehkäisyyn silloin..ei ole ketään vielä muodostunut.

      Myöhemmässä vaiheessakin voi olla armeliaampaa miettiä keskeytystä jos vammaisuus aste lapsella paha. :(

      Itse koin pari vuotta syyllisyyttä ja pohdin paljon asiaa mutta nykyään näen asian selkeästi ja olen tyytyväinen ratkaisuuni. Ja ajattelen että toisella paremmalla kertaa. :)

    • Tilanne päällä

      Hei,

      kirjoituksesi antaa hieman mielenrauhaa. Varmistuitko raskaudesta testillä vai lääkärikäynnillä? Miten prosessi eteni?

      Suunnittelen itsekin keskeyttämistä lääkkeillä. Raskauteni ei tosin ole vielä varmistunut (kp 37, testannut olen useaan otteeseen ja kävin tänään verikokeessa, jos se antaisi enemmän vastauksia). Mutta selvä merkki on se, että kuukautisia ei näy.

      Itse olen elänyt jossakin ihmeellisessä kuplassa...mieheni on voimakastahtoinen ja olen uskonut hänen haaveitaan enkä realiteetteja. Mies on työkyvytön, mutta pärjää kotona ok. Mutta ei hänestä olisi apua pienen lapsen kanssa. Sitä hän ei itse suostu uskomaan. Asioista ei ole tarpeeksi puhuttu. Olemme olleet kauan yhdessä ja takana on yksi keskenmeno. Hän ei kykenisi tätä ratkaisuani ymmärtämään.

      Olisin kaivannut kipeästi omien vanhempieni tukea ja keskusteluyhteyttä aikaisemmin. Minulle paljastui myös terveysongelma, joka johti unettomuuteen ja monenlaiseen ahdistukseen. Jouduin turvautumaan lääkkeisiin, joita on tullutkin sitten lisää...Jos olen raskaana, niin aiheutan jo nyt vahinkoa syntymättömälle syömällä lääkkeitä. Lisäksi olen menettänyt ruokahaluni näiden ongelmien takia. Eli teen niin tai näin, niin teen väärin.

      Nyt sitten olen useamman viikon ajan murehtinut tätä asiaa. Eikä loppua näy...kuukautisia ei näy ei kuulu. Vaikken olisi raskaanakaan, niin tämä stressi jo veisi ne. En pysty puhumaan tästä muille kuin lääkärille, jolla kävin. Se oli 3 vkoa oletetusta hedelmöittymisestä. Silloin ei ollut mitään merkkejä raskaudesta, mutta toisaalta voi olla ettei siinä vaiheessa olisikaan. Nyt on jo kuudes viikko alkanut tuosta päivämäärästä (en tiedä mikä se olisi rv:ssa). Olen menossa uudestaan tutkimukseen.

      Koen tilanteen painajaismaisena ja epätodellisena. Käytän kaiken aikani surffaamalla netissä etsimässä tietoa. Elämäni ei ole normaalia. Keskusteluyhteys mieheni kanssa on melko niukkaa. Hänelle olen selittänyt olevani uupunut ja masentunut, mitä toki olenkin. Toimin yksin tässä, vaikka kaipaisinkin kovasti tukea. En uskalla sitä läheisiltäni pyytää, tämä on heille liikaa.

      Kirjoituksesi antaa valoa siihen, että ei ole pakko elää loppuelämäänsä syyllisyydessä, vaikka tekisin keskeytyksen. Painolastiani lisää se, että olen kristitty ja Raamatun sanan paikat tätäkin koskien ovat tiedossa. Mutta en näe muita vaihtoehtoja. Onneksi on muitakin tässä tilanteessa olleita.

      • jhjuuyuyiuy

        Kuulostat samalta kuin itsekin koin tuolloin. Syyllistämistä ja paniikkia. Minä en oikein keskustellut kenenkään muun kanssa kuin mieheni. Ja en ole edelleenkään kertonut asiasta muille kaikki kun ei asioita ymmärrä samalla tavoin. Nämä on herkkiä asioita ja väärälle ihmiselle puhuminen luo vain tuskaa ja sekoittaa sen mitä itse oikeasti asiasta ajattelet.

        Kun alkuvaihe niin ei syyllisyyttä tule siten kun voi verrata normaaliin ehkäisyyn mitä se silloin vielä on. Tämä on siitä hankalaa että pitäisi muodostaa nopeasti varma mielipide asiasta. Ja jos menet keskeytykseen älä anna kenenkään syyllistää sinua sillä et ole ansainnut sitä. :(

        Itse kävin sen jälkeen paljon täällä ja syyllistyin lisää. Täällä käy kiihkoihmiset jotka vie sinulta elämänhalun ja sekoittaa turhaan pääsi.

        Kun tiedät mitä haluat teet silloin vastuullisen teon ja sisimmässäsi tiedät mikä se on.

        Haluaisin jotenkin tukea sinua mutta sanon näin kaukaa että ymmärrän sinua ja toivon että pärjäät olen hengessä mukana teit ihan minkä päätöksen vain mutta älä ajattele asioita vuorina vaan askeleina. Vuori näyttäytyy aina isona ja sen ylittäminen ei onnistu ja askeleet on helpompi ottaa kun miettii aina yhden askeleen kerrallaan loppu sujuu sitten.

        Päätös on se ensimmäinen. Sitten muu seuraa mukanaan.

        En voi puhua raamatun kautta mutta jos on toinen todellisuus niin mikään ei katoa ja kaikelle on aikansa ja paikkansa..sinä tiedät onko nyt aika ja paikka vai ei..tee sen mukaan. Mikään ei katoa.

        Jokainen keskeyttäjä käy nuo asiat läpi :)

        Ja luulin jossain vaiheessa etten pysty asian yli menemään tai en osaa käsitellä sitä mutta niin siinä vain kävi että syyllisyys ei ollut sisimmässäni lopulta koska päätös oli oikea ja enemmän aikaa vei muiden heittämän syyllisyyden puinti. Siksi kun täällä olet kuuntele järjellä mitä ihmiset täällä puhuvat moni haluaa sinulle aiheuttaa syyllisyyttä mutta älä mene siihen mukaan. :) Ei ole syytä olet selkeästi erittäin vastuullinen henkilö ja mietit asiat kunnolla kaikkien osapuolten kannalta.

        Raamatussa Jumala on aina rakkaus. Ihmiset on käyttänyt uskontoa vallan aseena. Ja alussa mietin että joudunko kiroukseenkin kun uskovainen olen mutta lopulta keskeytys ei horjuttanut uskoani. Vaikka vahva koetinkivi olikin ja elämänkunnioitus kaiken luoman luojan suhteen edelleen on. Pikemmin kohtasin vahvemmin itseni ja käsitykseni jos jotain positiivista asiasta hakee. Ja nyt kun aikaa kulunut paljon niin ajattelin tulla kertomaan että aina ei kadu ja elämä ei mene lopulta pilalle mutta aikaa vie asioiden käsittely tietenkin oman persoonan mukaan. Jotkut ymmärtää heti asian laidan ja osaa ajtella oikeissa perspektiiveissä ja toiset voi katuakin jos asian on päättänyt muiden kautta ei itsensä. Eli tärkeää tietää ja tuntea itsensä.

        Tuli vähän sekavasti.. :) Mutta varmistin raskauden ensin kotitestein sitten lääkärillä ja sitten ultra ja tabletit joka keskeytti raskauden. Ja alkuviikot jolloin ultrassakaan ei näkynyt mitään.


      • itsekusetus kukkii

        "Kun alkuvaihe niin ei syyllisyyttä tule siten kun voi verrata normaaliin ehkäisyyn mitä se silloin vielä on."

        Siis miten niin voi? Ihan yhtä paljonhan siinä se jo olemassaoleva pikku ihminen tapetaan kun jos se tehtäis muutamaa viikkoo myöhemmin, toisin kun ehkäsyssä.

        "Ja jos menet keskeytykseen älä anna kenenkään syyllistää sinua sillä et ole ansainnut sitä. :("

        Tottakai on ansainnu todellakin, kun siihen todellista aihetta on. Vai kuka siihen lapsen turhaan kuolemaan sit ois syyllinen jollei juurikin se joka sen lapsiparan kalmaisen kohtalon päättää?

        "Täällä käy kiihkoihmiset "

        Ja mitähän sä ite sitten teet? :D Yrität kiivaalla vimmalla tehdä sitä aiheellista syyllisyyyttä "olemattomaks"... siinä KOSKAAN onnistumatta :)

        "Kun tiedät mitä haluat teet silloin vastuullisen teon"

        Voi lässyti lää :D niin ettäkö mikä tahansa mitä vaan keksii haluta on sitten "vastuullista"!!? :DDDD

        "Mikään ei katoa."

        Lapsi ja hänen koko ihmiselämänsä katoaa kylläkin sinne viemäriin tai jätepönttöön, se nyt vaan on se konkreettinen totuus mikä on tiedossa.

        " moni haluaa sinulle aiheuttaa syyllisyyttä mutta älä mene siihen mukaan."

        Ei sitä muiden edes tarvi aiheuttaa, vaan syyllisyys lähtee näistä syvältä sisältä, kun tietää itsekin siellä valhevakuuttelujen takana tehneensä todella väärin ja pahaa jollekin toiselle, joka vieläpä oli oma lapsi. Turha siitä on totuuden kertojia syyttää jos ne aiheuttaa kipeää syyllisyyttä.

        "mietit asiat kunnolla kaikkien osapuolten kannalta."

        Ja taas "unohtu" se henkensä menettävä lapsipolo jonnekin? Miten asiaa mietittiin sen kannalta, miten vastuu kannettiin hänen elämästään?

        "elämänkunnioitus kaiken luoman luojan suhteen edelleen on."

        Miten se sun "kunnioitus" omien lasten elämää kohtaan ilmenee, tuhoamalla ne?

        "Ja alkuviikot jolloin ultrassakaan ei näkynyt mitään."

        Kyllä siellä ultrassa aina jotain näkyy (poislukien tuulimunat ym. erikoistilanteet) vaikka sinä et sitä ois halunnukaan nähdä. Onhan se varmistettava mm. että siellä on elossa oleva lapsi jonka sydän sykkii... muutenhan ei ois mitään tapettavaakaan.


    • abortti

      Ei todellakaan tarvitse itseään syyllistää abortista.

      Pahempaa on se kun vie raskauden loppuunasti, jota EI HALUA.
      Siinä tulee tunnontuskia äitille ja myöhemmässä vaiheessa lapselle( miksi minut hylkäsit) toiset vain haluavat syyllistää, ei siinä muuta ole.
      Jokainen määrää omasta kehostaan lopujen lopuksi.

      Sitten kun sen lapsen oikeesti haluaa , on valmis( kypsä) siihen touhuun, niin pitää sitten.
      Ulkopuoliset voisisivat tyytyä asianomaisen päätökseen ja pitää mölyt mahassaan.

      Niin se vain menee tässä maailmassa.

    • ZZZzzzzdzzzzzzzzzzzz

      Uskomatonta p'askaa, taas kerran.

      • jjgjghj

        Miksi kopioit minun toisaalla postaamani kommentin tänne?! Uskomatonta :D


    • lässyttäjät vauhdiss

      "en kadu edelleenkään ja päinvastoin."

      Vaikket katuis VIELÄ, ei tarkota ettet tule koskaan myöhemminkään katumaan.

      "Raskaus oli niin alussa muutama solu vain"

      Kertoo aika paljon jo tääkin miten kiivaasti joudut vähättelemään uhrias.. siinäpä sulle niitä "muutamia soluja" :))
      http://www.ehd.org/prenatal-images-index.php

      "ei ollut ketään sama asia kuin ehkäisyssäkin loppukädessä vaikka näin ei saisi sanoa."

      Höpö höpö näitä hätävalheita :D jotainhan sieltä kuitenkin piti abortilla "poistaa" ;)) mitä se oli jos "mitään" ei ollukaan? Ehkäsyn tulos ei todellakaan ole sama, kun ketään ei olla tapettu. Toisin kun varmuudella abortissa.

      "sillä moni täällä luulee murhanneensa sikiön ja alkuvaiheen raskaudessa se on mahdottomuus."

      Vai että luulee :D ja sinä haluat luulla ja vakuutella tota itsepetostas ettet ois murhannu ketään :DDD jotkut muut ei halua sumentaa järkeensä ja sulkee silmiäämn karuilta ja ilmeisen kipeiltä faktoilta :)

      "Aikoinaan kun abortoin niin terveyskeskus syyllisti minua todella paljon"

      Ja täysin aiheesta ja ansaitusti.

      "Ja tosiaan ultrakuvassa ei näkynyt mitään kun alkuvaihe vain muutama solu.

      Meni pohja lääkäriltäkin silloin kun saarnasi minulle hiljeni..kun huomasi että raskaus oli niin alussa."

      Niin sinä et tietenkään halunnu nähdä kun "muutaman solun" ;D ja senköhän takia se lääkäri hiljeni?? Kysyitkö oikein?

      "Jos tässä maailmassa on jotain niin mikään ei katoa ja asiat tulee joskus toisella kertaa kun on sen aika."

      Siis miten niin "mikään ei katoa"? Kyllähän sä vaan "kadotit" (tuhosit ja tapoit) tästä maailmasta jotain joka siinä jo ihan konkreettisesti oli olemassa, nimittäin oman lapses!! Ehkäpä et sitten enää saakaan niitä kun joskus alat hinkuaan. Etkä ole niitä enää ansainnutkaan. Voi se ääni kellokkaassa muuttua viimestään siinä vaiheessa sen katumuksenkin suhteen kun väännät krokotiilinkyyneliä jossain lapsettomuusklinikan jonossa...

      "ihmiset käsittää oikein niin lapsettomuushoidoissa usein abortoidaan ylimääräiset hedelmöityneet munasolut ja silloin lääkäri ei saarnaa abortista"

      No kenties siks koska se EI ole sama kun abortti??! Ja miten niin "usein"? Miksi luulet että hoitoja joudutaan USEIN tekeen moniakin jos niitä ylimääräsiä alkioita niin ylenmäärin jäis?

      " on vastuullisempaa joskus tehdä näin ihan lapsen ja itsensä kannalta"

      Lisää naurettavaa höpinää... mukavuustappamisessa ei ole yhtikäs mitään vastuullista, ainoastaan sen umpi-itsekästä pakenemista!! Ja ihan turha vakuutella väkivaltasta kuolemaa "lapsenkin parhaaksi" -tekopyhistelyä!

      "Sen voi verrata vielä ehkäisyyn silloin..ei ole ketään vielä muodostunut."

      No kun ei ne nyt vaan ole samalla viivalla vaikka jankutat maailman tappiin! Lapsi muodostuu hedelmöityksessä, jonka jälkeen se on olemassa, toisin kun ehkäsyssä ennen hedelmöitystä.

      "Itse koin pari vuotta syyllisyyttä"

      Ihan tervettä syyllisyyttä ja aiheesta, mutta nyt sitten yrität väkisin paaduttaa sitä jonnekin parkkiintuneen nahan alle noilla säälittävillä valheellisilla vähättelyillä ym. Näköjään se syyllisyys jatkuu yhä vaan ja entistä sietämättömämpänä.

      "Suunnittelen itsekin keskeyttämistä lääkkeillä. Raskauteni ei tosin ole vielä varmistunut"

      Niin että lapsen murhaa haudotaan jo vaikkei mitään lasta ehkä ole olemasskaaan?!

      "Ei todellakaan tarvitse itseään syyllistää abortista."

      Miksei muka itsekkäästä lapsen tappamisesta pitäs sitä tuntee ja rankastikin? Se kertoo vaan että edes rippeitä terveestä omasta tunnosta on vielä jäljellä..

      "Siinä tulee tunnontuskia äitille ja myöhemmässä vaiheessa lapselle"

      Pahempiahan noi näillä lapsen murhanneilla näkyy olevan. Ja mitäs ihmeen tunnon tuskia siitä sille viattomalle lapselle tulis? Monet katuu lapsen tappamista, mutta harvempi sitä että antoi elää.

      "Jokainen määrää omasta kehostaan lopujen lopuksi."

      Ja taas suosijasakki putos sinne tekopyhistelyn pussiinsa :D miten tämä toteutuu sen tapettavan ja kuolemaan pakotettavan lapsen kohdalla?? :)))

      "Ulkopuoliset voisisivat tyytyä asianomaisen päätökseen ja pitää mölyt mahassaan."

      Tässä maassa on kuule edelleen sananvapaus ja jokainen saa olla näistä yhteisillä varoilla kustannettavista julmuriteoista ihan mitä mieltä lystää :) Turhaa tappamista tullaan vastustaan tasan niin kauan kun sitä eräät harrastaa. Niin se vain menee tässä maailmassa. Voit vaikka häipyä täältä jos et tosiasioita kestä.

      • sairasta vänkäämistä

        Tapoin just hiiren ja jos et sitä tosiasiaa kestä niin häivy :D

        Mene hevon vittuun sen "lapsen tappamisesi" kanssa. Sen kun vastustat mitä lystäät kunhan pidät leipäläpesi tukossa.

        Mene töihin niin on jotain järkevämpää tekemistä.


      • suonet repee taas XD

        oi voi vitutttaax traumasta kalmankiihkoo tosiaan noin raskaasti tää ihana lain sallima sananvapaus niillekin jotka sattuu oleen sun kans eri mieltä ja kertoo täällä niitä kiusallisen kiperiä tosiasioita??? :DDDDDD

        "Sen kun vastustat mitä lystäät kunhan pidät leipäläpesi tukossa."

        Kuule senkun unelmoit vaan niitä rinnakkaistodellisuutes toivefantasioita, tai sitten HÄIVYT ite täältä ripuloimasta tota tyhjäpäistä sontasaastaas kun et niitä kipeitä FAKTOJA pysty kestään :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

        Mee hoitoon jo kiiruusti niin ehkä joskus pääset noista sairaan katkerista LAPSENTAPPAMIShekumoinneista...!!


      • hävetkää!

        "sairasta vänkäämistä
        16.4.2014 04:34"

        Siinä taas nähtiin abortinsuosijoiden taso, häpeällistä sakkia.


    • faktaa...

      ihmiset käsittää oikein niin lapsettomuushoidoissa usein abortoidaan ylimääräiset hedelmöityneet munasolut ja silloin lääkäri ei saarnaa abortista"

      No kenties siks koska se EI ole sama kun abortti??! Ja miten niin "usein"? Miksi luulet että hoitoja joudutaan USEIN tekeen moniakin jos niitä ylimääräsiä alkioita niin ylenmäärin jäis?

      -En ole varma, mutta oletan tuon alkuperäisen lauseen viitanneen tähän tosiaan joka on valitettavan usein käytäntö lapsettomuusklinikoilla. On tästä ollut juttua lehdessäkin joskus kun voivoteltiin että hedelmöityneitä munasoluja noin vain tuhotaan

      Tämä käy silloin kun naiselta otetaan munasoluja ja mieheltä siittiöitä ja ne keinotekoisesti hedelmöitetään ja sen jälkeen hedelmöittynyt munasolu siirretään naisen kohtuun. Yleensä samalla kertaa hedelmöitettään monia munasoluja ja loput pakastetaan myöhempää käyttöä varten. Yleensä sitten kun pariskunta on käyttänyt tarvitsevansa määrän nämä hedelmöitetyt munasolut tuhotaan.


      "No kenties siks koska se EI ole sama kun abortti??! Ja miten niin "usein"? Miksi luulet että hoitoja joudutaan USEIN tekeen moniakin jos niitä ylimääräsiä alkioita niin ylenmäärin jäis?"

      - Usein joudutaan tekemään monia hoitoja ennenkuin tärppää, joillakin tärppää ekasta ihan vain sen takia että lapsettomuuden syy on ollut esim. huonot siittöt. Näitä hedelmöityneitä munasoluja on kuitenkin yleensä pakastettu monia kymmeniä. Itse kun olen käynyt kolmesti luovuttamassa munasoluja klinikalla niin minulta on aina saatu n.35klp. Näin ollen aika monta voi jäädä ylittse esim. kahden lapsen tarpeeseen..

      • kristinusko

        Raamattu sanoo Jumala antaa ja ottaa ja leikit samoin elämällä ja kuolemalla. Monta hedelmöitettyä tuhotaan ennen tärppiä ja kun tärppää niin muut hedelmöityneet abortoidaan. Lapsettomushoito pitäisi kieltää epäeettisenä toimenpiteenä.


      • lukihäiriökö sinulla
        kristinusko kirjoitti:

        Raamattu sanoo Jumala antaa ja ottaa ja leikit samoin elämällä ja kuolemalla. Monta hedelmöitettyä tuhotaan ennen tärppiä ja kun tärppää niin muut hedelmöityneet abortoidaan. Lapsettomushoito pitäisi kieltää epäeettisenä toimenpiteenä.

        ööööö tota... Mitä v'ttua tää "lause" tarkoittaa "Raamattu sanoo Jumala antaa ja ottaa ja leikit samoin elämällä ja kuolemalla."


    • todisteita odotelles

      "joka on valitettavan usein käytäntö lapsettomuusklinikoilla."

      Antaa tulla nyt vaan niitä tilastoja ym. todisteita miten usein ja paljonko niitä heitetään pois sen takia että ei tarvita enää! Ja miksi ihmeessä näitä hoitoja joudutaan useilla tekemään montakin jos niitä alkioita niin jumalattomat määrät on käytettävissä?? Lisäksi ylimääräiset alkiot voi lahjoittaa eteenpäinkin, ei niitä tarvi tuhota.

      "Näitä hedelmöityneitä munasoluja on kuitenkin yleensä pakastettu monia kymmeniä."

      No tän vetäsit kyllä täysin mutuhatustas :D oletko edes koskaan lukenu aiheeseen liittyviä palstoja? Niitä tulee usein jopa vain siihen yhteen ja ainoaan siirtoon, eikä mitään pakastettavaa, ja harvalla edes kymmentä :)

      "Itse kun olen käynyt kolmesti luovuttamassa munasoluja klinikalla niin minulta on aina saatu n.35klp"

      Ja näistä mitä todennäkösemmin etenkin tollasilla määrillä osa on raakoja (ei voida käyttää), osa ei hedelmöity ja osa lopettaa jakaantumisen ensimmäisinä viljelypäivinä, ts. ei ole elinkykyisiä. Näin lopullinen määrä siirtokelposia alkioita tuskin sitä kymmentäkään ylittää.

      "Monta hedelmöitettyä tuhotaan ennen tärppiä"

      Höpö höpö. Tietenkään elinkelposia ei tuhota mihinkään, mitä järkee siinä nyt ois? Sillehän toki ei voi mitään että monet kuolee jo ennen kohtuun siirtoa, kuten luonnossakin niitä kuolee suuret määrät ennen kohtuun kiinnittymistä.

      • idiootti luuseri

        Voi apua sinun kanssasi! Lue nyt ihan asiantuntija artikkeleita tai soita vaikka ava klinikalle niin saat sieltä faktoja. Minä en osaa valitettavasti noin yksinkertaiselle ihmiselle tätä rautalangasta vääntää.

        Tiedätkö että tuollaisen määrän takia tosiaan pistetään hyvinkin paljon hormooneja yms.. Mutta omapahan on ongelmasi, kun tästäkin nyt saat itsellesi päänvaivaa


      • hätärynkkykö käy?
        idiootti luuseri kirjoitti:

        Voi apua sinun kanssasi! Lue nyt ihan asiantuntija artikkeleita tai soita vaikka ava klinikalle niin saat sieltä faktoja. Minä en osaa valitettavasti noin yksinkertaiselle ihmiselle tätä rautalangasta vääntää.

        Tiedätkö että tuollaisen määrän takia tosiaan pistetään hyvinkin paljon hormooneja yms.. Mutta omapahan on ongelmasi, kun tästäkin nyt saat itsellesi päänvaivaa

        tälläkertaa meidän vakikiihko ei voikkaan näiden kolmen vastauksen perusteella haukkua ja räyhätä niitä kalmankiihkojaan. kunhan vaa todisteita kaipeilee kun ei itse osaa etsiä.

        jokainen pariskunta päättää itse mitä alkioille tekee. osa heittää menemään ja osa laittaa kiertoon. totuus on kuitenkin se että ainakin osa laitetaan viemäriin. tämä on siis aivan sama asia kuin abortti paitsi että aborttin päätyy yleensä vahingossa raskautuneet, tässä toisessa vaihtoehdossa on nähty vaivaa ja poltettu rahaa että ollaan saatu alkio aikaiseksi ja sitten se vain viemäriin tungetaan.


      • dfgggfghfghgf
        hätärynkkykö käy? kirjoitti:

        tälläkertaa meidän vakikiihko ei voikkaan näiden kolmen vastauksen perusteella haukkua ja räyhätä niitä kalmankiihkojaan. kunhan vaa todisteita kaipeilee kun ei itse osaa etsiä.

        jokainen pariskunta päättää itse mitä alkioille tekee. osa heittää menemään ja osa laittaa kiertoon. totuus on kuitenkin se että ainakin osa laitetaan viemäriin. tämä on siis aivan sama asia kuin abortti paitsi että aborttin päätyy yleensä vahingossa raskautuneet, tässä toisessa vaihtoehdossa on nähty vaivaa ja poltettu rahaa että ollaan saatu alkio aikaiseksi ja sitten se vain viemäriin tungetaan.

        Niinpä mutta se vauva puhdistaa synneistä mitä siitä että matkalla leikittiin lapsien oletetuilla hengillä.

        Kyllä ne suurin osa menee roskiin tai jää sinne käyttämättömäksi laboratorioon.

        Asioiden taakse ei uskalleta katsoa.

        Pitäisi lapsettomuushoidoissakin puhua siihen kuuluvasta abortoinneista joita hoitoon liittyy.

        Kaikkien kun ei voi antaa kehittyä vaan osa "poistetaan".


      • dfgggfghfghgf
        dfgggfghfghgf kirjoitti:

        Niinpä mutta se vauva puhdistaa synneistä mitä siitä että matkalla leikittiin lapsien oletetuilla hengillä.

        Kyllä ne suurin osa menee roskiin tai jää sinne käyttämättömäksi laboratorioon.

        Asioiden taakse ei uskalleta katsoa.

        Pitäisi lapsettomuushoidoissakin puhua siihen kuuluvasta abortoinneista joita hoitoon liittyy.

        Kaikkien kun ei voi antaa kehittyä vaan osa "poistetaan".

        Samoin seulonnat.


      • tuleeko vai ei? :)

        "Kyllä ne suurin osa menee roskiin tai jää sinne käyttämättömäksi laboratorioon."

        Niitä TODISTEITA kun ei vaan edelleen oo missään näkyny....??? :)))) että edelleen odotellaan.....

        "Pitäisi lapsettomuushoidoissakin puhua siihen kuuluvasta abortoinneista joita hoitoon liittyy."

        No mitä "abortointia" siihen hoitoon liittyy? Tehdäänkö siis vaivalloisesti sikakalliilla hoidoilla alkuunsaaduissa raskauksissa useinkin mukavuusabortteja?


      • fghjhgjhg
        tuleeko vai ei? :) kirjoitti:

        "Kyllä ne suurin osa menee roskiin tai jää sinne käyttämättömäksi laboratorioon."

        Niitä TODISTEITA kun ei vaan edelleen oo missään näkyny....??? :)))) että edelleen odotellaan.....

        "Pitäisi lapsettomuushoidoissakin puhua siihen kuuluvasta abortoinneista joita hoitoon liittyy."

        No mitä "abortointia" siihen hoitoon liittyy? Tehdäänkö siis vaivalloisesti sikakalliilla hoidoilla alkuunsaaduissa raskauksissa useinkin mukavuusabortteja?

        "No mitä "abortointia" siihen hoitoon liittyy? Tehdäänkö siis vaivalloisesti sikakalliilla hoidoilla alkuunsaaduissa raskauksissa useinkin mukavuusabortteja?"

        Kyllä siinä menee roskiin monta hedelmöitettyjä munasoluja ihan roskiin tai käyttämättömäksi..ja ehkä voi tosiaan puhua mukavuusraskaudesta ja abortistasillä yhtä onnistunutta raskautta kohden tuhoutuu monta hedelmöitettyä alkua.
        Lapsia pitää tulla normaalisti ja jos ei tule se on hyväksyttävä myös.

        Mukavuus/itsekkyys on lapsettomuushoitojen takana. Ja ihan yhtä sama asia kuin alkuraskauden keskeytykset.


      • kun edelleen,
        tuleeko vai ei? :) kirjoitti:

        "Kyllä ne suurin osa menee roskiin tai jää sinne käyttämättömäksi laboratorioon."

        Niitä TODISTEITA kun ei vaan edelleen oo missään näkyny....??? :)))) että edelleen odotellaan.....

        "Pitäisi lapsettomuushoidoissakin puhua siihen kuuluvasta abortoinneista joita hoitoon liittyy."

        No mitä "abortointia" siihen hoitoon liittyy? Tehdäänkö siis vaivalloisesti sikakalliilla hoidoilla alkuunsaaduissa raskauksissa useinkin mukavuusabortteja?

        antaa tulla nyt niitä TODISTEITA niistä massottaisista ja "suurimmasta osaa" roskiin huvikseen heitettävistä elinkykyisistä alkioista.... ei vaan näytä mitään löytytyvän, on se "kumma" :D

        "Lapsia pitää tulla normaalisti ja jos ei tule se on hyväksyttävä myös."

        Ja sinä sitten varmaan ootkin kokenu tahatonta lapsettomuutta ja tyytyny siihen ettei tuu vai se mitään kokematon tekopyhyyskö siellä taas on äänessä ;D

        "Mukavuus/itsekkyys on lapsettomuushoitojen takana. Ja ihan yhtä sama asia kuin alkuraskauden keskeytykset."

        Höpö höpö, ei voi verrata samana päivänäkään :D tarkotus ja lopputulos lapsen kannalta kun on täysin toinen. Että juu, kylläpä onkin ihan hirveetä itsekkyyttä, antaa nyt toiselle elämä!! :DDDD Taitaa sulla nyt vaan siellä ne elämänRIISTO traumat mukavuusabortin jäljiltä niin kipeesti jylläillä.. :)


    • oi voi XD

      "Lue nyt ihan asiantuntija artikkeleita tai soita vaikka ava klinikalle niin saat sieltä faktoja."

      Kas sieltähän se tuttu kiihkoräyhäys taas kerran lähti kun niitä todisteita ei vaan löydy :DDDDDDDDDDDDDDDDDD että ihan muidenko ne (olemattomat) todisteet SUN valhetörkyilles pitäs hakee????? Niinpä niin....
      Antaa tulla nyt vaan kun ihan ite aloit mutuileen :))) vai eikö löydykään? :)) ja muut on sit sen takia "yksinkertasia" kun sulta ei niitä todisteita vaan tule... :D

      "idiootti luuseri"

      Nimimerkkis osunu kerrankin täysin kohdilleen
      :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

      "kunhan vaa todisteita kaipeilee kun ei itse osaa etsiä."

      Kai toi "hae ite ne todisteet" kelpaa sit sunkin sakilles seuraavan kerran kun alkaa niitä vastustajilta inttää?? :))) niin säälittävän noloa.... XD

      • voi voi sinua

        Sinä olet niin sairas ihminen että kukaan ei koskaan voi olla kanssasi samaa mieltä. liekö siellä nyt omaatuntoa kolottaa kun puhutaan lapsettomuushoidoista?!

        Huhhuh, sanon minä. Oli kyse sitten abortista tai mistä tahansa niin sinä väenväkisin väännät asiasta riidan ja oletat että kaikki on näitä "sakkeja" Voi sinua, toivottavasti hoitosi pian tepsii ja saat taas elämätäsi kiinni.


    • traumahoitoon mars

      " liekö siellä nyt omaatuntoa kolottaa kun puhutaan lapsettomuushoidoista"

      No sitähän sä siellä kieroutuneen sairaan pollas uumenissa tietenki haaveilet, vaan pöpelikköön pölisee aina vaan XD

      "niin sinä väenväkisin väännät asiasta riidan ja oletat että kaikki on näitä "sakkeja""

      Kukapa sitä taas ENSIN tässä ryhtykään kerjäämään räkytyksillään ja saa sitten mitä vaan tilas... ainiin, eihän suosijakiihoissa koskaan toki mitään vikaa ookaan, aina ne on vaan vastustajat jotka täällä riehuu törkyjään :DDDD eiks je.

      • Niinpä niin...

        Niin no, kun vähän tarkemmin jaksaa esim. viestien aikoja katsoa, niin huomaa, että tässäkin keskustelussa se on vastustaja, joka tämän räkytyksen aloittaa. Ja murhaaja- ja lastenvihaaja-kommentit ovat tietenkin vain niitä oikeutettuja ja asiallisia totuuksia niistä jotka sattuvat abortin hyväksymään vaikkei sitä olisi itse tehnytkään. Että olisikohan peiliin katsomisen paikka.


    • niinpä tietysti :)

      "tässäkin keskustelussa se on vastustaja, joka tämän räkytyksen aloittaa"

      millonkas sä niiden umpipuolueellisten sokkolappujes takaa oman sakkis henkilöön hyökkäävissä paskamyrskysonnissa yhtikäs mitään nälviviää räkytystä näkisit ;) että ota se oma peilis esille nyt vaan.

      • Kysyn vaan

        Otat sen kenties suurenakin henkilökohtaisena loukkauksena että tänne tulevat ihmiset kertomaan täysin oikeutetusti asiallisia kokemuksiaan laillisesta raskaudenkeskeytyksestä? Vaiko ihan vain varmuuden vuoksi otat tämän hyökkäysasenteen valmiiksi päälle? Kerrot varmaan mielelläsi, mitä asiatonta tai "paskamyrskysontaa" on tässä aloituksessa?


    • oleellisin tässä

      "Uskomatonta p'askaa, taas kerran."

      Mut onhan se ihan "asiallista" että aletaan hädissään räkytellä sairaaks, yksinkertaseks jne. kun niitä todisteiteita omille mutuvalheille ei sitten löydykään :)

      • mimmimummi+

        Palstan ilopilleriä ei väsytä, hän jaksaa... ja jaksaa...
        Itesltäni läksi tunti sitten lapsen ja lapsenlapsen prerhe. Ollaan hyvin läheisiä.
        Käyn täällä nuorten naisten takia jotka ovat muutenkin vaikeissa olosuhteissa, tämä "ilopilleri" yrittää tehdä heidän elämänsä vaikeammaksi. Suodaan hänelle surkea pieni ilonsa.


    • no hyhhyh,...

      on siinäkin "äiti" ja "mummo"!! Täällä hinkumassa lapsia manan majoille ja haukkua räkyttämässä niitä puolustavia! Sehän se on ilmeisesti se sun pikku ilos... vai lienetkö kuitenkin ihan pelkkä trolli hoidattamassa aborttitraumojas kuten niin monet muutkin sakistas ja ihan keksittyjä tollaset "lapset ja lapsenlapset kylässä" -tarinat ;) hieman kyllä haiskahtaa..

      • ---...

        Nuku nuku hyvä ihminen, ei kukaan jasa räyhätä nukkumatta :)


      • En ole uskossa,
        ---... kirjoitti:

        Nuku nuku hyvä ihminen, ei kukaan jasa räyhätä nukkumatta :)

        maailmankatsomukseni on täysin biologispsykologinen. Moni ystäväni on uskossa, eivät "hyvänä päivänä" vaan ns.oikeasti. Parille heistä/sukulaisilleen on tehty abortti, täysin syystä, lähinnä terveydellisistä ja/tai taloudellisista. Eivät ole sitä katuneet, mutta tunteneet syyllisyyttä kyllä. Rukouksessa ovat saaneet ohjeita/vastauksia sekä ennen että jälkeen abortin, eivätkä rangaistusta saa. Jos siis uskossa olevat voivat sallia abortin, miksi eivät myös muut? Kenenkään ei ole pakko synnyttää, ei nykypäivänä lakiinkin vedoten. Itse ns.ateistina en ajattele alkion/sikiön olevan vain "solumöykky", vaikka sitäkin, mutta uuden mahdollisen elämän alku, jonka sisällään kasvattava saa vapaasti päättää, että antaako kehittyä ja syntyä toisen adoptilapseksi vai omakseen, vaiko keskeyttää raskaus 12 viikon sisällä, pakkotilanteessa myöhemminkin. Siitä olisi myös esimerkkejä, mutta annan niiden pysyä omana tietonani, kertoen vain että liittyvät vakaviin sairauksiin kuten bulimia, epilepsia, von hippel-landau, reuma, lievä kehitysvamma/asperger.
        Retorinen kysymys: miksi kaikesta ajatellaan niin mustavalkoisesti, jopa siis äärimmäisesti? Eikö ole mitään joustoa? Kaikki niin kovin ehdotonta, varsinkin vastustajilta/vastustajalta. Mutkat suoriksi, eihän niin voi ajatella missään tilanteessa!


      • herranjestasjoo

        ''lienetkö kuitenkin ihan pelkkä trolli hoidattamassa aborttitraumojas kuten niin monet muutkin sakistas ja ihan keksittyjä tollaset "lapset ja lapsenlapset kylässä" -tarinat ;) hieman kyllä haiskahtaa.. ''

        ettei sulla vaan olis aihetta katsoa peiliin ? ;)


    • ei hihhulointeja

      "tai taloudellisista."

      Eli täysin turhaan.

      " Jos siis uskossa olevat voivat sallia abortin, miksi eivät myös muut? "

      Siis ootko ihan tosissas :D jotkut vaan on vääntäneet uskonnosta sen kivan verukkeen ja lohduttelee itteensä sillä kuvitelmalla että "en saa mitään rangaistusta" ja "onhan tää nyt sit ihan hyväksyttävää"! No monet muut ei oo seonneet uskiksiks ja tietää kyllä ettei ne omat rukousfantasiat ym. "Jeesus armahtaa"-lässytykset muuta asiaa eikä tekoa mihinkään, tai normaalijärkisten ymmärrystä siitä.

      "liittyvät vakaviin sairauksiin kuten bulimia, epilepsia, von hippel-landau, reuma, lievä kehitysvamma/asperger."

      Ja nämäkö sitten on niin KUOLEMANvakavia että pitää niiden verukkeilla lapsia tappaa ja vaikka lapset vois olla täysin terveitä, ja nämä aborttöörit vois joko parantua raskauden aikana tai saada sopivat lääkkeet?

      • Yksi mainituista

        "Ja nämäkö sitten on niin KUOLEMANvakavia että pitää niiden verukkeilla lapsia tappaa ja vaikka lapset vois olla täysin terveitä, ja nämä aborttöörit vois joko parantua raskauden aikana tai saada sopivat lääkkeet?"

        Noh, onneksi se et ole sinä, joka on oikeutettu päättämään, kellä nyt on tarpeeksi hyvä syy aborttiin. Tokihan nuo sairaudet paranevat kuin taikaiskusta heti kun raskaaksi tulee. ja olet varmasti lääkkeisiinkin perehtynyt oikein ajan kanssa? Kyllä taas huomaa ettei naiselle anneta mitään arvoa omana itsenään, pitäisi vaan synnytyskoneeksi ryhtyä oman terveydenkin uhalla.


      • lukisit enemmän..

        Jos vaikka ensin tutustuisit sairauksiin joita edellä on listattu ja miettisit niihin käytettäviä lääkityksiä sekä mitä eri taudit aiheuttavat ihmiskehossa, niin EHKÄ ymmärtäisit sitten myös sen, ettei ne aina anna aihetta jatkaa raskautta loppuun.
        Esim. tuo von hippel-lindau syndrooma on periytyvä ja voi aiheuttaa sokeutumisesta lähtin jopa liikintakyvyttömyyden.

        Totthan sinä elet ne pinkit lasit nenälläsi kuvitellen raskauden parantavan kaikki taudit, mutta valitettavasti raskaus voikin laukaista taudit moninkertaisen pahempina ja voikin johtaa naisen paljon huonompaan jamaan kuin mitä oli ennen raskautta.


    • jhjuuyuyiuy

      Asiat ei ole näköjään muuttuneet täällä :)
      ja keskeytyksen vastustajat edelleen hurmahenkisiä;
      pyrkimyksenä saada enemmän vahinkoa kuin tukisivat ja yrittäisivät saada hyvää ratkaisua epätoivoisessa tilanteessa olevia. Ja ehkä jopa puhuttua pitämään lapsenalkion jos he puhuvat raamatun sanoin luulisi heidän löytäneen valon ja rakkauden.
      Mutta ennemmin syytävät pahan olonsa muiden huonossa asemassa oleviin tai panettelevat henkisesti. Kaikkia kommentteja en lukenut kun takerruttiin joka asiaan ja samat asiat toistui ja en löytänyt niistä mitään mitä olisin nähnyt tarpeen kommentoida.

      No alkuasiaani ja keskustelun aloittamiseen . Keskeytyksestäni kulunut jo aikaa ja en tosiaan ole katunut sillä alkuraskaus oli kyseessä ja oli siis verrattavissa ihan normaaliin ehkäisyyn sillä ei ollut vielä kehittynyt mitään ja silloin argumentit lapsen tappajasta on ihan sama kuin katumuspillerissä. Ei ole lasta jota tappaa..lasta en tappaisi missään nimessä. :)

      Mutta kaikille jotka täällä käytte ja olette tukalassa tilanteessa katsokaa että olette henkisesti suojattu sillä täällä käy ihmisiä jotka haluavat vain pahaa ja purkavat pahaaoloaan. Mietikää järjellä näitä kommentteja ja mieluiten älkää tulko jos olette kovin herkkiä sillä se ei ole hyväksi teille ja sekoittaa päänne mitä haluatte asiallenne tehdä mutta jos luette tekstien välistä niin näette muita saman kokeneita. Eli olkaa vahvoja kun mietitte asiaa..maailma ei kaadu tähän vaikka siltä tuntuukin.

    • haiseva hurmahenkes

      "Mutta ennemmin syytävät pahan olonsa muiden huonossa asemassa oleviin"

      Siis minkä pahan olon? Odotellaan yhä mistä se mutupallos kertookaan lapsiaan tappamattomilla ja muidenkin lapsia sunkaltasilta suojelevilla paha olo olevan..

      "en tosiaan ole katunut sillä alkuraskaus oli kyseessä ja oli siis verrattavissa ihan normaaliin ehkäisyyn"

      Kerro nyt jo kelle sun pitää näitä iänikuisia samoja vakuuttelujas jankutella? Ketä muita kun ittees kuvittelet huijaavas?
      Ehkäisy kun EI vaan edelleen oo mitenkään verrattavissa siihen että joku jo olemassaoleva TAPETAAN tahallisesti. Vain harvemmissa ehkäsyissä on edes mahdollisuutta että alkio jää kiinnittymättä sen takia.

      "Ei ole lasta jota tappaa..lasta en tappaisi missään nimessä. :)"

      Älä ny jaksa enää lässyttää näitä naurettavia kiistomutuVALHEITAS :DDDDDD Sinä OLET tapppanu lapses, ja that's it!! Onhan se iljettävä totuus rankka mutta koita nieleksiä nyt vaan :)))) traumaset defenssithän ne sullakin jylläilee kun et vaan niitä kipeän kiusallisia TOTUUKSIA kykene myöntään :))))) annat tolla pelkästään aihetta muille varoo ajautumasta samalle upottavalle syyllisyyssuolle missä nyt ite ryvet kaulaas myöten.. etkä ylös pääse, enää koskaan. Muut fiksummat katsovat sunkaltasta todellakin varottavana esimerkkinä ja ymmärtävät välttyä samalta surkealta psyyken hajottavalta kohtalolta.

      • IIIIKKKK!!!!

        Aamulääkkeet!!! Onko hoitaja unohtanut tuoda. On tainnut myös iltalääkkeet jäädä väliin.


      • jhjuuyuyiuy

        Hei haiseva hurmahenkes..Jotta et kokisi etten lukenut sinun ajatuksiasi niin tämän nyt luin,aiemmin ketjussa laitoit tekstiä mutta en jaksanut sitä kahlata läpi kun en saanut siitä mitään.

        Kommentoin nyt sinun iloksesi vaikka turhaa se on ja ajanhukkaa minulta. Olet kuin pieni räyhähenki joka kuolemansa jälkeenkin jää tänne kummittelemaan ;)

        No vitsi vitsi.

        "annat tolla pelkästään aihetta muille varoo ajautumasta samalle upottavalle syyllisyyssuolle missä nyt ite ryvet kaulaas myöten.. etkä ylös pääse, enää koskaan. "

        Juuri tästä puhuin että en koe katumusta se oli koko aloituksen tarkoitus että kun asiat on selkeät itselle ja tietää mistä toimenpiteestä on kyse ja osaa ajatella järjellä eikä tunnetasolla joka menee asioiden edelle.

        "Muut fiksummat katsovat sunkaltasta todellakin varottavana esimerkkinä ja ymmärtävät välttyä samalta surkealta psyyken hajottavalta kohtalolta. "

        Tässä olen tavallaan samaa mieltä. Halusin jakaa kokemukseni jotta muut voisivat pohtia sen kautta ratkaisujaan ja huomata että ei ole maailmanloppu. Ja minulla psyyke on eheä. :) (Hiukan epäilen sinun aggressiivisuutta että hajottaako se sinut ja mitä aiot vihallasi saavuttaa, tuollainen ei ole tervettä :( )
        Ja missään nimessä en jaa ratkaisua sillä jokainen tekee sen itse ja tärkeintä että sisällään tietää mikä tuntuu oikealta ratkaisulta, oli päätös kumpi vaan. Silloin se on kaikille osapuolille se oikea ratkaisu. :)
        Ja nämä lapsenmurhat voi jättää omaan lokerikkoon kun puhutaan solurykelmistä.

        Enempää en kommentoi epäasiallisille ihmisille eli räyhähengille ;), koska se ei johda mihinkään.


    • löyhkähengelle

      "Olet kuin pieni räyhähenki joka kuolemansa jälkeenkin jää tänne kummittelemaan ;)"

      Oiskohan se aika kattella nyt sinne peiliis vaan ;) vai ne ihtiriekotko joka painajaismainen yö noin sekopääks on piinannu?

      "tietää mistä toimenpiteestä on kyse ja osaa ajatella järjellä eikä tunnetasolla joka menee asioiden edelle."

      Ja sillä kylmäävällä "järjellä" joudut paadutteleen omatuntoos nyt koko loppuelämän kun totuus on muuten liian tuskallinen.

      " huomata että ei ole maailmanloppu. Ja minulla psyyke on eheä."

      Muut huomaa kyllä minkä huomaa ja mitä niin raivolla yrität salata :)) ja tekee täst äomat johtopäätöksensä, mikä kannattaa, mikä ei.

      " tuollainen ei ole tervettä :( )"

      Ja se mitä SINÄ olet tehny, sitten varmaan onkin :D kumpikohan meistä olikaan se terveempi? Minä en ole tappanu ainuttakaan lastani enkä ketään muutakaan ;)

      "Ja nämä lapsenmurhat voi jättää omaan lokerikkoon kun puhutaan solurykelmistä."

      Niin, sinä joudut siirtään sen liian kivuliaana totuutena sinne syyllisyystraumojes lokerikkoon vaikka koskaan et siitä enää eroon pääse. Olet lapsentappaja koko loppuikäs, katkeraan hautaas saakka. On se kumma miten nämä "pelkkien solurykelmien poistot" voi kuitenkin saada nää isommat solumöntit noin sekasin..

      "Enempää en kommentoi epäasiallisille ihmisille eli räyhähengille ;)"

      Sun mihinkään johtamaton alotukses on yks turhake räyhähenki ;)

      • miten suojelet?

        Suojelet sanojesi mukaan lapsia abortintekijöiltä.. saanko ihan kysyä että miten? Täällä reuhaamalla ja haukkumalla jo abortin tehneitä ihmisiä? Tiedätkö että ystävällisellä puheella saa enemmän aikaan kuin räyhäämällä.

        En uskp että meuhkaamalla saa kenenkään päätä käännettyä. Tukemalla ja neuvomalla taasen saa. Vaihtoehdoistakin voi kertoa. Mutta ei se "olet murhaaja jos teet abortin ja kohtusi on kalmankylmä löyhkäämö" oikein pitkälle vie. Korkeintaan naurattaa ja voi näin ollen edesauttaa aborttia, toisin kuin apu ja tukeminen. Mielestäni käytöksesi täällä on kaikkea muuta kuin lasten suojelemista :(


    • jhjuuyuyiuy

      löyhkähengelle/haisevalle hurmalle hauskat nimet sinulla joka tapauksessa

      Voi sinua reppanaa (ei saisi olla alentuva mutta nyt on pakko). Tee jotain aggressiollesi..mene juttelemaan vaikka terapiaan että saat asiasi kuntoon niin ei tarvitse pahaaoloa täällä purkaa.

      Ei todellakaan ole tervettä tuollainen käytös vaikka anonyymisestikin voi tänne suoltaa mitä vain.... :(

      Mieti raamatunkin sanoin jos se on sinua lähellä. Ja jos haluat saada asioita parannettua ihan oikeasti on sinun lähestymistapasi ihan väärä. Siksi luulen että motiivisi on ennemmin oman pahanolosi purkua jostain syystä ja saat jotain nautintoa tästä.

      Ja tosiaan itse olen tasapainossa vaikka sinua se harmittaakin..ja toivon että sinäkin löydät tasapainon ja valon. Paljon mukavampaa elää näin kuin vihassa ja muissa negatiivisissa tunteissa velloen. :)

      Hyvää päivänjatkoa nyt kenttä on vapaa sinun suoltaa mitä on tunnollasi- päästä kaikki irti ja kunnolla ....itse yritän olla kaikesta huolimatta provosoitumatta sinun pahanolosi purkuun ;)

    • kuvittele harhojas

      "Mutta ei se "olet murhaaja jos teet abortin ja kohtusi on kalmankylmä löyhkäämö" oikein pitkälle vie."

      Jakele siellä vaan muille niitä ohjeitas ;))) harmittaahan niin vietävästi se kun täällä saa edelleen nekin sanoo mielipiteensä mitkä ei sua satu miellyttään,..

      "Tee jotain aggressiollesi..mene juttelemaan vaikka terapiaan"

      Sielläkin varaa muille rähjätä ja ohjailla terapioihin :D mitähän sä niille omille traumasille lapsivihoilles olitkaan tehny,.. patsi kohdistanu kuolettavasti omaan lapsees??

      "Mieti raamatunkin sanoin jos se on sinua lähellä"

      Kun ei ole vaikka kuinka mieluusti elättelet sitä pinttynyttä stereotypiaas "hihhuli"-vastustajista :) että eipä tartte miettiä.

      "motiivisi on ennemmin oman pahanolosi purkua jostain syystä ja saat jotain nautintoa tästä."
      " provosoitumatta sinun pahanolosi purkuun ;) "

      Ja vieläkin odotellaan sitä suuren kaikkitieto-mutupallos kertomaa MISTÄ ihmeestä lapsiaan tappamattomilla jotain pahoja oloja tuliskaan?? Ainakaan tollasta mikä sua ja muita lapsentappajia näyttää riivaavan,..
      Mutta tottakai on nautinnollista että pahantekijät saa edes jotain rangaistusta itsekkyydestään ja täällä ne todella saa naamalleen sen (kurjan totuuden) mitä on ansainneetkin. Oikeus toteutuu edes vähässä määrin.

      "Ja tosiaan itse olen tasapainossa vaikka sinua se harmittaakin."

      Voithan sä tätä vakuutella ja jankata vaikka maailman tappiin, ei se vaan muuta sitä mitä muut sustakin kyllä huomaa :) että pidä nyt vaan huolta siitä omasta tasapainostas ja valon löytymisestä siellä suon syöverissä.

      • Totuus sattuu

        No etpä kyllä minunkaan silmiini kauhean tasapainoiselta vaikuta. Mutta hei, eikös se niin mene, että ne sekopäisimmät "normaaliuttaan" eniten korostaa? Ihan sama periaate on myös esim. koulukiusaajilla, uskottelevat, että kiusattu on ansainnut kohtelunsa, nauttivat häiriköinnistä. Samaa näkee täällä ja kyseessä sentään aikuiset ihmiset. Haukutaan muita ihmisiä aamusta iltaan, päivästä toiseen kaiken maailman haukkumasanoilla lukuisten nauruhymiöiden kera. En tosin kyllä yhtään ihmettele, sillä nykyäänhän koulukiusaajien vanhemmat puolustavat omia kultamussukoitaan ja uhkailevat kunnollisia oppilaita sekä näiden vanhempia, jopa ihan väkivallalla. Ei epäilystäkään, etteikö abortinvastustaja olisi tällainen häirikkövanhempi. Ilkeä äiti, ilkeä lapsi, ihan todistetustikin.


    • ei epäilystäkään

      "nykyäänhän koulukiusaajien vanhemmat puolustavat omia kultamussukoitaan ja uhkailevat kunnollisia oppilaita sekä näiden vanhempia, jopa ihan väkivallalla."

      Aivan ilmeisesti sulla "normaaleine" sakkeines on tästä ihan omakohtasta kokemusta kun noin hyvin tiät....ja nimenomaan siellä kiusaajapuolella. Häirikköräyhäsakkishan onkin kunnostautunu etenkin heikompiensa ilkiömäisessä KUOLIAAKSI sortamisessa..

      • Totuus sattuu

        Olipa ennalta arvattavissa ja niin kulunut virsi tämä "itte oot!"-puolustus. Eikö tuo ole enemmän 4-vuotiaan juttuja? Kokeilkaa vihdoin jotain uutta. Ja kerrotko, mihin "sakkiin" kuulun ja mitä tai ketä sorran? Vai onko sekin vain vastustajien hyökkäys niitä kohtaan, jotka ovat eri mieltä heidän kanssaan eivätkä samalla tavalla suolla haukkumatörkyä muiden niskaan?


      • pyhät tulosa :)
        Totuus sattuu kirjoitti:

        Olipa ennalta arvattavissa ja niin kulunut virsi tämä "itte oot!"-puolustus. Eikö tuo ole enemmän 4-vuotiaan juttuja? Kokeilkaa vihdoin jotain uutta. Ja kerrotko, mihin "sakkiin" kuulun ja mitä tai ketä sorran? Vai onko sekin vain vastustajien hyökkäys niitä kohtaan, jotka ovat eri mieltä heidän kanssaan eivätkä samalla tavalla suolla haukkumatörkyä muiden niskaan?

        Niin, aina hän kääntää asian, ite oot :DDD.
        Palstan päivänsädettä käyn aina vilkaisemassa, hänellä on niin värikäs sanavarasto. Saa naureskellä töitä tehdessään.


      • kyllä kannatti!!
        pyhät tulosa :) kirjoitti:

        Niin, aina hän kääntää asian, ite oot :DDD.
        Palstan päivänsädettä käyn aina vilkaisemassa, hänellä on niin värikäs sanavarasto. Saa naureskellä töitä tehdessään.

        Kyllä kannatti tehdä abortti! Ilman sitä tekoa tämä kaikki viihde olisi jäänyt minulta kokematta :D


    • kyllä kannatti

      antaa lapsenkin jatkaa elämäänsä, mitään mullistavaa viihdettä ei oo jääny sen takia kokematta ja mikä oleellisinta, kaikesta on saanu nauttia ihanasti ehjällä sielulla ilman tuskaisen kiduttavaa syyllisyystrauman taakkaa omalla tunnolla :D

      • Traumaton

        Mistä minä niitä trumoja keksin kun niitä ei ole. Et voi niitä minuun istuttaa vaikka kuinka yrittäisit.
        Mitä nauramista tekstissäsi on kun loppuun laitoit ihan kunnon naurut. Traumatko niin naurattaa, siis kuvitellut? Sinulla on harvinaisen kummalliset naurun aiheet.


    • huomataan kyllä

      "Mistä minä niitä trumoja keksin kun niitä ei ole."

      Et sä niitä olemattomiks saa nuijittua vaikka kuinka kiistät ja inttäjankkaat ;) ne vaan näkyy ja haisee meille tervejärkisille, ja kauas.

      "kun loppuun laitoit ihan kunnon naurut."

      Varmaan sitä samaa kun sunkin/ sakkis tuotoksessa?
      "Ilman sitä tekoa tämä kaikki viihde olisi jäänyt minulta kokematta :D"
      Lapsentappamisen "hyötykö" niin naurattaa, siis kuviteltu? Kummallista tosiaan..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3154
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2121
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1895
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe