Ex mieheni ei halua lapsia kesäksi riesakseen!

piäleviää

Olemme saaneet ex kanssa 4 ihanaa lasta joista kaksi vanhinta 16- ja 18v asuu isällään ja 12v kaksoset asuvat minulla. Viime kesänä ex mieheni ehdotti että pitäisimme lapsia vuoroviikoin lasten kesäloman ajan. Oletin, että sama homma toimisi tänä kesänä, mutta ex ilmoittikin, ettei halua lapsia viikoksi kerrallaan. On kuulema liian rankkaa kun tekee kolmivuorotyötä. Haluaa pitää saman linjan kuin kouluaikaan eli lapset olisi hänellä vain joka toinen viikonloppu. Viikolla tai muinakaan aikoina tämä kyseinen mies ei ota lapsia yhtään ylimääräistä kertaa itselleen vaikka kyse on OMISTA lapsista! Aikaa on kyllä hakea viinaa Virosta ja veneillä ym, mutta omille lapsilleen ei kyllä halua aikaa tuhlata yhtään. Olen kyllä todella kateellinen niille joilla nämä lasten tapaamiset onnistuvat ja varsinkin niille isille jotka tekevät mitä vaan jotta saavat olla omien lasten kanssa aina kuin vain aikaa on. Lapsethan ovat vain hetken aikaa pieniä. Ja sehän on lasten oikeus saada olla isänsä kanssa!!!

9

294

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Isukki viidelle

      Se on kumma homma, kun erotaan niin viikkokin lasten kanssa on liikaa:) Meillä se oli tyttären äiti, joka ei jaksanut lastaan paria päivää pitempään yhteen putkeen. Sitä ei tarvitse ihmetellä, miksi erotaan.

    • meillä näin

      Meillä ex ilmoitti että ei halua lapsia ottaa 2vk kesällä sillon kuin hän on itse kesälomalla vaan voivat tulla heille 2vk kun hän ei ole lomalla kyllä hänen uusi vaimo niistä huolta pitää kun hän on päivät töissä ja kysyi miksi lasten pitäisi olla hänen luona kun hän on lomalla eihän se sitä tarkoita että on kuulema omalla kesälomallaan lasten kanssa 24/7 2vk vaan hän lähtee omalle silloin ilman lapsiaan.

    • Olenko harvinaisuus?

      Meillä tämä äiti on onnellinen, kun saa pitää lapset luonaan edes hiukan ylimääräistäkin. Olen aina ajatellut, että se on lasten isän menetys, jos ei huoli lapsia luokseen juuri tämän vuoksi, että lapset ovat vain kerran pieniä.

      • et ole ainoa

        Olen kanssasi aivan samaa mieltä! Ihmettelen suuresti miksi jotkut valittavat että toinen osapuoli ei ota lapsia luokseen. Tottakai se on ikävää ja tuntuu lapsen kannalta tosi pahalta että isää ei enää uuden perheen myötä kiinnosta, mutta toisaalta olen kiitollinen siitä että saan itse viettää aikaa oman rakkaani kanssa eikä tarvitse olla erossa hänestä.

        Mutta tietysti kukin tyylillään.. ja tähän perään sanon että en ole vieroittaja äiti! Jos isänsä ilmoittaisi halunsa lastaan tavata, niin tottakai antaisin hänen lasta tavata. Mutta niinkuin sanottu, hänen menetyksesä ei minun. Valitettavasti tietysti myös lapsen menetys, mutta toisaalta mitä lapsi tuollaisella isällä tekee jota ei enää kiinnosta. Riidoissa ei erottu, mutta uusi perhe vain on nykyään tärkeämpi


      • Olenko harvinaisuus?
        et ole ainoa kirjoitti:

        Olen kanssasi aivan samaa mieltä! Ihmettelen suuresti miksi jotkut valittavat että toinen osapuoli ei ota lapsia luokseen. Tottakai se on ikävää ja tuntuu lapsen kannalta tosi pahalta että isää ei enää uuden perheen myötä kiinnosta, mutta toisaalta olen kiitollinen siitä että saan itse viettää aikaa oman rakkaani kanssa eikä tarvitse olla erossa hänestä.

        Mutta tietysti kukin tyylillään.. ja tähän perään sanon että en ole vieroittaja äiti! Jos isänsä ilmoittaisi halunsa lastaan tavata, niin tottakai antaisin hänen lasta tavata. Mutta niinkuin sanottu, hänen menetyksesä ei minun. Valitettavasti tietysti myös lapsen menetys, mutta toisaalta mitä lapsi tuollaisella isällä tekee jota ei enää kiinnosta. Riidoissa ei erottu, mutta uusi perhe vain on nykyään tärkeämpi

        Kiitos kohtalotoverini. Itselleni on ollut aina vaikeaa olla erossa lapsistani, mutta lasten vuoksi olen kaikin tavoin yrittänyt pitää huolen isätapaamisista. Isä tosin ei ole ollut aina edes paikalla vaan omilla viikon "lapinreissuillaan", mikä toki on tuntunut minusta pahalta. Ei olisi niin ikävä lapsia, jos tietäisi että he kuitenkin saavat silloin, kun minä olen ilman heidän seuraansa, viettää laatuaikaa isänsä kanssa.


      • totta!
        Olenko harvinaisuus? kirjoitti:

        Kiitos kohtalotoverini. Itselleni on ollut aina vaikeaa olla erossa lapsistani, mutta lasten vuoksi olen kaikin tavoin yrittänyt pitää huolen isätapaamisista. Isä tosin ei ole ollut aina edes paikalla vaan omilla viikon "lapinreissuillaan", mikä toki on tuntunut minusta pahalta. Ei olisi niin ikävä lapsia, jos tietäisi että he kuitenkin saavat silloin, kun minä olen ilman heidän seuraansa, viettää laatuaikaa isänsä kanssa.

        Hirveintä lapsia kohtaan on se, että he odottavat tapaamista ja sitten isä ei ilmesty paikalle eikä vaivaudu edes ilmoittamaan. Olenkin itse lakannut edes kertomasta lapsille että tapaavat isän viikonloppuna, koska yleensä aina se on peruuntunut ja sitten se lasten pettymys on aivan hirveää katsottavaa


      • -KK-
        et ole ainoa kirjoitti:

        Olen kanssasi aivan samaa mieltä! Ihmettelen suuresti miksi jotkut valittavat että toinen osapuoli ei ota lapsia luokseen. Tottakai se on ikävää ja tuntuu lapsen kannalta tosi pahalta että isää ei enää uuden perheen myötä kiinnosta, mutta toisaalta olen kiitollinen siitä että saan itse viettää aikaa oman rakkaani kanssa eikä tarvitse olla erossa hänestä.

        Mutta tietysti kukin tyylillään.. ja tähän perään sanon että en ole vieroittaja äiti! Jos isänsä ilmoittaisi halunsa lastaan tavata, niin tottakai antaisin hänen lasta tavata. Mutta niinkuin sanottu, hänen menetyksesä ei minun. Valitettavasti tietysti myös lapsen menetys, mutta toisaalta mitä lapsi tuollaisella isällä tekee jota ei enää kiinnosta. Riidoissa ei erottu, mutta uusi perhe vain on nykyään tärkeämpi

        Ihmettele siellä vaan..Sinulla ei siis ole ole ollut ongelmaa, että joudut tekemään pitkää työpäivää eikä lapsi kuulu enää päivähoitojärjestelmän piiriin eikä kesällä ole koulua? Kuinka se ottaa päähän kun sovittu loma toisen vanhemman luona perutaan ja itse joudut hätäisesti etsimään uutta hoitopaikkaa lapselle..

        Tai kun perjantai-iltana yhdeksältä ilmoitettiin,että tapaamisviikonloppu perutaan jonkun kissanristiäisten takia ja aamulla pitäisi olla töissä seitsemältä.

        Lapsi on nykyään jo sen verran iso, ettei noita ongelmia enää ole, onneksi. Perukoon jos peruu, ei vaikutusta elämääni.

        Ihan varmasti olisin halunnut olla nuokin ajat lapseni kanssa, mutta työt ne on lähiäidinkin tehtävä!!


      • Olenko harvinaisuus?
        -KK- kirjoitti:

        Ihmettele siellä vaan..Sinulla ei siis ole ole ollut ongelmaa, että joudut tekemään pitkää työpäivää eikä lapsi kuulu enää päivähoitojärjestelmän piiriin eikä kesällä ole koulua? Kuinka se ottaa päähän kun sovittu loma toisen vanhemman luona perutaan ja itse joudut hätäisesti etsimään uutta hoitopaikkaa lapselle..

        Tai kun perjantai-iltana yhdeksältä ilmoitettiin,että tapaamisviikonloppu perutaan jonkun kissanristiäisten takia ja aamulla pitäisi olla töissä seitsemältä.

        Lapsi on nykyään jo sen verran iso, ettei noita ongelmia enää ole, onneksi. Perukoon jos peruu, ei vaikutusta elämääni.

        Ihan varmasti olisin halunnut olla nuokin ajat lapseni kanssa, mutta työt ne on lähiäidinkin tehtävä!!

        Tuo on totta, että pienen koululaisen kanssa pitää saada vanhempien kesäloma lomittumaan limittäin ja sen lisäksi täytyy usein turvautua kaupungin ja seurakunnan järjestämiin leireihin.

        Koululaisten kesäloma on 2½kk ja vanhempien lomat vain (2 x ) 4 viikkoa. Vaikka yhteisymmärrys vanhempien välillä pelaisi, pitää silti vähintään 2 viikkoa saada järjestymään hoitoa leireillä tai isovanhemmilla yms. tai molempien vanhempien pitää käyttää talven lomiaan tai ottaa palkatonta.

        Samat ongelmat ovat pienten koululaisten kanssa, vaikka vanhemmat eivät olisi eronneetkaan. Toki silloin, kun toinen erovanhemmista ei hoito-ongelmaa lainkaan sisäistä, toisen taakka on sitä suurempi.

        Eikö sovittujen tapaamisten peruuttamisesta tule toiselle osapuolelle enää nykyisin sakkomaksuja, -KK-?


      • miksi, oi miksi??
        -KK- kirjoitti:

        Ihmettele siellä vaan..Sinulla ei siis ole ole ollut ongelmaa, että joudut tekemään pitkää työpäivää eikä lapsi kuulu enää päivähoitojärjestelmän piiriin eikä kesällä ole koulua? Kuinka se ottaa päähän kun sovittu loma toisen vanhemman luona perutaan ja itse joudut hätäisesti etsimään uutta hoitopaikkaa lapselle..

        Tai kun perjantai-iltana yhdeksältä ilmoitettiin,että tapaamisviikonloppu perutaan jonkun kissanristiäisten takia ja aamulla pitäisi olla töissä seitsemältä.

        Lapsi on nykyään jo sen verran iso, ettei noita ongelmia enää ole, onneksi. Perukoon jos peruu, ei vaikutusta elämääni.

        Ihan varmasti olisin halunnut olla nuokin ajat lapseni kanssa, mutta työt ne on lähiäidinkin tehtävä!!

        Taisit nyt tahallasi ymmärtää väärin ja olla sellainen periaatteesta mielensäpahoittaja? Kysehän tässä ei ollut ihan äkkisestä perumisesta vaan äidin väärinkäsityksestä siihen että isä ottaisi lapset tänäkin kesänä.

        Missään kohtaan kukaan ei ole puhunut näistä asioista josta sinä sanoit. Viittasin kylläkin itse tuosta perumisesta, mutta tämä sinun viestisi ei ollut vastaus siihen.

        en ymmärrä miksi ihmisillä on kauhea tarve ymmärtää asiat väärin vaikka sanallakaan mitään sen suuntaista ei olla sanottu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6063
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3836
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      249
      2188
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1860
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1303
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1276
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      949
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe