auttakaa tyttöö 3 kyssäriä

tytteli13

eli voiko uimaan mennä ilman tamponeita , kuukuppeja ja siteitä ? (itse menen)
olenko liian lihava olen 178cm pitkä ja painan 65kiloo ja miten pääsee eroon pömppis mahasta ja paksuista reisistä ?
kun oon 13v siis nyt niin onko 75c kokoset rintsikat mulle liian isot, mitat päältä 85cm ja alta 75cm ja en tiedä erotusta ?


toivottavasti ette tylsistyneet mun kysymyksistä

21

407

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • grrp

      eli voiko uimaan mennä ilman tamponeita , kuukuppeja ja siteitä ? (itse menen)
      - Järviveteen voit, uimahalliin/kylpylään tms. et voi.


      olenko liian lihava olen 178cm pitkä ja painan 65kiloo ja miten pääsee eroon pömppis mahasta ja paksuista reisistä ?
      - Et ole. Kuntosalitreeni lienee paras vaihtoehto kiinteyttämiseen.


      kun oon 13v siis nyt niin onko 75c kokoset rintsikat mulle liian isot, mitat päältä 85cm ja alta 75cm ja en tiedä erotusta ?
      - 85cm - 75cm = 10 cm. 70B on todennäköisemmin oikea koko. C-kuppi on liioittelua joka tapauksessa ja rinnanympäryskin on luultavasti liian iso.

      • grrp

        Niin ja oletan, että ensimmäinen kysymys koskee tilannetta, jossa kuukautiset ovat käynnissä. Muuna aikana tietystikään mitään suojaa ei tarvitse. Siteet eivät sovi yhteen uimisen kanssa.


    • tytteli13

      öö..........70b on mulle liian pieni ja toi side juttu se tuli vahingossa

      • grrp

        Sitten olet luultavasti mitannut väärin. Mikä siinä on liian pieni - ympärysmitta vai kuppi?


      • tyttli13
        grrp kirjoitti:

        Sitten olet luultavasti mitannut väärin. Mikä siinä on liian pieni - ympärysmitta vai kuppi?

        ympärys mitta


      • tytteli13
        tyttli13 kirjoitti:

        ympärys mitta

        sori siis ympärys mitta ja toi piti olla tytteli13


      • grrp
        tytteli13 kirjoitti:

        sori siis ympärys mitta ja toi piti olla tytteli13

        Jos kasvatetaan ympärysmittaa, kuppikokoa silloin vastaavasti pienennetään. Seuraava kokeiltava olisi siis 75A, ei 75C. Kyse on aina suhteesta. Jos ympärysmitta on liian pieni, ei se tarkoita sitä, että rinta itsessään kasvaa ja tarvitsee yhtälailla isomman kupin. Suhde pysyy samana kun toista mittaa suurentaessa, toista pienennetään ja päinvastoin.

        Joka tapauksessa rintaliivejä ei voi ostaa sovittamatta. Tietysti nää luvut antaa jotain suuntaa siihen, mistä kannattaa lähteä kokeilemaan. Noita liivejä vaan ei tehdä välttämättä millään standardimitalla (vaikka tietysti pitäisi) ja kaikista malleista ei välttämättä sovi sama koko.


    • tytteli13

      ja onko jotain koti keinoja että ei tarvis mennä salille :(

    • ju0o

      Tee päivittäin vatsalihaksia ,poikittaisia,suoria ja sivuttaisia ,lisää niitä päiväpäivältä.Ite aloitin 40 per päivä ja nykyisin 120 päivässä ja on auttanut .Teen myös kotona selkälihaksia.

      • mävain

        Tee kyykkyjä tulee peppuun ihanaa pyöreyttä ja tuolla pituudella ja hyvällä kropalla saat varmasti katseita pojilta!


      • szdf
        mävain kirjoitti:

        Tee kyykkyjä tulee peppuun ihanaa pyöreyttä ja tuolla pituudella ja hyvällä kropalla saat varmasti katseita pojilta!

        Sehän onkin elämän tarkoitus.


    • tytteli13

      ok kiitti

    • Moi!

      Olet ihan sopivan kokonen, sun ei tarvii laihuttaa!! Sun rintsikatki on ookoot! :) Toki uimaan voi mennä sillon kun ei ole menkkoja. Ja menkkojen aikana voi mennä tampponin kanssa:)

    • tytteli13

      ok ja oonko normaaliksi tytöksi liian pitkä kun oon nyt 180cm pitkä ja oon siirtymässä 6luokalle ja paino on 65kiloa

    • PätkäTappi

      Hui :O oon 140cm, 29kg, 11w :DD

    • .....

      "olenko liian lihava olen 178cm pitkä ja painan 65kiloo ja miten pääsee eroon pömppis mahasta ja paksuista reisistä ?"

      Et ole. Olet naiseksi ja ikäiseksesi verrattain pitkä, mutta siitä sen tasaantuu. Näkemättä vaikea sanoa, mutta olet vielä siinä iässä, jossa keho muuttuu "luonnostaan". Jos maha ja reidet häiritsee, niin ehkä jonkinlaista niille sopivaa treeniä voi tehdä tai miettiä, mitä syö. Jotenkin tuntuisi että tuo pituus/paino-suhde ei voi kauheeta pömppistä tai paksuja reisiä edes aiheuttaa :)

      "kun oon 13v siis nyt niin onko 75c kokoset rintsikat mulle liian isot, mitat päältä 85cm ja alta 75cm ja en tiedä erotusta ?"

      Vaikkei varmaankaan tunnu mukavalta kysyä apua, niin kyllä varmasti myyjät auttavat sua valitsemaan oikean kokoiset rintsikat kun kysäiset joltakulta apua :) Muista, että rintsikoiden kiinnityshakasten tulee olla ns, keskemmällä selkää vaakatasossa kuppien kanssa, ei yläselässä, kuten melko useasti näkee vanhemmillakin naisilla.

      • syyööt

        No käy lenkillä ja teet kyykkyjä ja karkin syönnin voi vähentää (jos syööt)


    • tytteli13

      En mä syö karkkia 8(

    • joku poika vaan

      En osaa vastata muihin kuin siihen että et ole liian lihava ja minun tietääkseni paksut reidet kuuluvat murrosikäisille ja vanhemmille tytöille.

    • 12v

      Oon 12w ja mä käytän 75c kuppikokoa.sopii täydellisesti.

    • HALOOTYTTÖ

      Hei kuules.. SINÄ OLET 13 VUOTTA! SINUN EI TARVITSE LAIHDUTTAA. Sulla on koko elämä aikaa näyttää miltä haluat. sä opiskelet nyt kasi ja ysi luokat KUNNOLLA ja sitte vanhempana mietit kokoasi. JOTAIN JÄRKEE!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3090
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2101
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1583
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe