Vali-vali

ETTÄSII

Työpaikan kahvipöytäkeskustelut keskisttyvät siihen, kuka on milloinkin kuollut tai sairastunut vakavasti. Puhutaan siis sukulaisista tai tuttavista, jotka on työkevereille tuntemattomisa ihmisiä. Käytävällä puhe lipsahtaa taas kuolemantapauksiin ja elämän suuriin tragedioihin.

Hyvät työtoverit, voi kun lukisitte tätä. Älkää rasittako työtovereitanne näillä ikävillä, henkilökohtaisilla asioilla. Vatvokaa niitä kotipiirissä ja läheistenne kanssa! Työkavereita ei myöskään kiinnosta teidän hemoglobiinit, verenpaineet ja sokeri-arvot! Heitä ei kiinnosta teidän rasvaprosentti. Työkaverinne haluavat mahdollisesti tehdä työtä ja keskustella siihen liittyvistä asioista. Ja pliis! Antakaa armoa älkääkä jatkuvasti länkyttäkö lastenne yökastelusta tms. Kukaan ei varmasti ole niistä kiinnostunut.

8

126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyttö duunista

      Taidat olla naisvaltaisella alalla?

    • Eikunii

      Alkuperäisen kirjoittaja. Työyhteisössä on tosiaankin 96 prosenttia naisia. Pahimmat valittajat ja ilmapiirin pilaajat ovat yli 60-vuotiaat, joiden elämä tuntuu olevan hautajaisista toiseen kulkemista. Onko elämä tosiaankin niin kamalaa, ettei edes työssä osaa hellittää.

      Jos ei ole tarkkana, niin aina juttu lipsahtaa jotenkin kauttarantain kuolemaan.

      Kerron esimerkin. Totesin työkaverille tänään, että hän on paljon nuorekkaampi, kuin ikäsensä 65-vuotiaat yleensä. Jopas mummo innostui, ja kohta oltiinkin mummon isoäidissä, joka kuoli 100-vuotiaana, ja taas kuvailtiin tämänkin henkilön kuolemaan liittyvät yksityiskohdat.

      Lähdin omaan työpisteeseen, kun 63-vuotias eläkeläinen kertoi minulle tuntemattomasta iehestä, jolla ressulla on niin vaikea sydänsairaus ja nyt tuli syöpäkin.

      Kun taas siirryin kahvipöytään, niin johan alkoi kauhea voivotus siitä, kun joku minulle tuntematin ihminen oli kuollut kammottavalla tavalla tuossa 130 kilsan päässä. Oikein kerrottiin yksityiskohtia myöten.

      Siirryin toiseen kahvipöytään, niin annas olla kun sielläkin puhe kävi kollegan sukulaisista, joita oli kuollut 3 kappaletta menneinä viikkoina.

      Ei enää huvittanut työnteko.

    • kunnontyöntekijä

      Onpa ankeeta=O, mikä kumma noita vaivaa. Vaik eipä omal duunipaikal sen hauskempia juttui oo...Jos kahvitunnil ja ruokatauol ei juoruta itselle tuntemattomista ihmisistä mite ny kukaki hyppää vierais tai on eroamas jostai syystä tms. Ylipäätään muiden henk.koht.elämän isoilla muutoksilla mässäily kuvottaa. Jotenki mun on vaikee sulattaa sitä itselle täysin turhaa tietoo jonku pariskunnan avioelämästä ja tulee väkisinki olo et tää joruilija varmaan juoruaa munki asioita jollekki toiselle, niin luontevasti tuo kun hältä käy. Jo eka työpäivänäni tämä alkoi kälättämisen eräästä henkilöstä ja kun en keksiny mitään muutakaan sanottavaa niin totesin vain että "eipä siitäkään uskoisi", mielestäni tuo oli sopivan joviaali -ei kantaa ottava- toteamus aiheeseen mutta kuinkas kävikään...tämä juorukello meinasi käyä silmille! Huusi kuin hyeena hirmuisesti suuttuen että "MITEN NIIN????" Oikeesti pelkäsin siinä vähän aikaa mutta tokenin nopeasti alkujärkytyksestäni keksinkin pian syyn liueta paikalta..; taukoni näet loppui, menin töihin... Juorukello jäi taukoaan venyttämään.

      • Lohjallas

        Juprukello työpaikalla vatvoo kaikkien asioita. Jos ei ole mitään erikoista juorua, niin juorukello KEKSII sellasen.

        Itse olen opettanut juorukellon tavoille. Pistän joskus ihan hulvattoman jutun liikkeelle, ja tiedän juorukellon aloittavan työnsä juorun levitämisessä. Sitten kun se juttu on levinnyt esim. minusta kaikkien korviin, alan puhumaan esim. kahvipöydässä ko. asiasta, mutta kerronkin täysin oman versioni. Siinä on juorukellolta mennyt kahvit väärään kurkkuun monesti, kun joutuu juoruineen ja valheineen noloon tilanteeseen.

        Olen myös oppinut juorukellosta sen, että hänen tavoite on sotkea muiden ihmisten välejä. Se tuntuu olevan hänen elämäntyönsä. Nyt hän vaanii jo facessa, ja juoruja riittää - kuka on kirjoittanut mitäkin jne.

        Kannattaa pysyä näistä juorukelloista ja ilmapiirin pilaajista mahdollisimman kakana. Myös juttujen kääntäminen työasioihin, kuluttaa juorukellojen hermoja riekaleiksi samoin työkaverin kiittäminen ja kehuminen.


      • aikunnon

        Onko mielestäsi kommentti: "eipä siitäkään uskois" ei kantaa ottava? Kyllähän sen sanottuasi olet selkeästi ottanut kantaa. Parempi kantaa ottamaton kommentti olisi: jaa
        Pian olet samallalailla juoruamassa usko pois.


    • kunnontyöntekijä

      Tulipa vielä mieleeni sellainenkin asia että tuota yhtä kertaa lukuunottamatta siis kaikki henkilöt joista hän minulle pahaa puhuu on olleet minulle entuuestaan tuntemattomia. Sitä en oo hoksannu vielä miksi näin? Siis miksi lie lakannut kertomasta näitä "totuuksiaan" tuntemistani henkilöistä...liekö tajunnut et rehellisyyttäni saattaisin vaikkapa oikoa hänen vinoutuneita kästyksiään muiden avioelämästä.

    • nurkan taa

      Ja näille vali-vali, juorukelloille ja oman elämänsä julkituojille ns. Sosiaalisiin ja niiin mukaviin tyypeihin (heidän omasta mielestä) lukeutuu outo ominainen piirre. Jos ei ole kiinnostunut eikä lähde mukaan heidän mahtaviin juttuihinsa, alkaa valitus esimiehelle ja huomaat olevasi syytettynä kiusaamisesta.
      ja sen olen myös pistänyt merkille, että nämä tyypit ottavat herkästi nahkaansa, he eivät työasioista mainitseminen otetaan henkilökohtaisena loukkauksena...ja valitus alkaa nurkan takana.

    • näinkin

      Mutta, jospa keräävät empatia pisteitä tuollaisilla puheilla tai EI ole muuta PUHUMISTA.

      Tai sitten, kun joku on kuollut, niin SIINÄHÄN on TOISELLE TYÖPAIKAN HAKU PAIKKA.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      278
      3018
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      78
      1547
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1276
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1200
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1197
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1119
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1077
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe