Ei tämä astmalta vaikuta

ei jaksa tätä

Mulla on kyllä astma mutta ei tämä siltä vaikuta.
Koko ajan on rinta kipeä mutta kun puhaltelen hyviä pef-arvoja eikä arvot mihinkään nouse ventolidon otonkaan jälkeen, niin aivan turha mun on lääkärille mistään valittaa.
Keuhkot on kuvattu monesti, verikokeita otettu, spirossa käynyt ja kaikki on hyvin muka.

Lääkityksenä on seretide, singulair ja ventolide jota tarvitsen paljon.
Olen myös koko ajan tosi väsynyt, just jaksan käydä töissä ja muuten vaan nukun.

14

442

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Josmo

      Oletko varma ettei kyse ole infektiosta kuten mykoplasma tai keuhkoklamydia? Nämä eivät useinkaan näy keuhkokuvissa eikä normaaleissa verikokeissa. Borrelioosikin voi olla mahdollinen, mutta siihen ei suomessa ole oikein uskottavaa testiä. Rintakipua voi aiheuttaa myös nikamalukko.

      • Josmo

        Lisäisin vielä äskeiseen, että jokin hoitamaton allergia tai homealtistus voi myös tuollaista aiheuttaa.


      • voiko olla?
        Josmo kirjoitti:

        Lisäisin vielä äskeiseen, että jokin hoitamaton allergia tai homealtistus voi myös tuollaista aiheuttaa.

        RADS


    • ei jaksa tätä

      Koivuallergia on todettu mutta asun Lapissa eikä siitä voi vielä johtua.

      Mutta miten selitän lääkärillle ettei astma näytä olevan oikea diagboosi vaan minua vaivaa joku muu? Ja minka alan lääkärille menisin hakemaan hoitoa?

      • Josmo

        Vaikea suositella ketään tiettyä lääkäriä, mutta minä olen saanut eniten apua lääkäreiltä jotka edustavat funktionaalista lääketiedettä. He osaavat usein katsoa asiaa vähän laajemmin.


      • Keuhkosarkoidoosi

        Oletko käynyt keuhkosairauksien erikoislääkärillä? Minäkin asun pohjoisessa Lapissa ja päässyt viimein LKS: n hoitoon.
        Minulla oli kuivaa yskää, hengenahdistusta, rintakipua, pistoksakin tuntui. Yleistila heikkeni, väsyin. Hoidettiin pitkään toistuvina keuhkoputkentulehduksena. Lopuksi oli niin että jo sadan metrin kävely oli hankalaa kun henki ei riittänyt.
        Terveyskeskus laittoi viimein keskussairaalaan ja tutkimusten ( puhallukset, tähystys,tietokonekuvaus ja bronkoskopia ) perusteella todettiin keuhkosarkoidoosi. Olen sairastanut sitä nyt 1,5 vuotta. Hoitona prednisolon pillerit ja Airomir sekä Alvesco. Sarkoidoosi on erikoissairaanhoidon vastuulla ja nyt minua seurataan tiheästi ja ole ollut toista vuotta sairauslomalla. Minulla tämä näytti menevän krooniseksi. Kortisoni kuuri aloitettii 40 mg: annoksella ja sitä pienennettiin vähitellen 10 mg:n vrk- annokseen. Oireet palasivat ja nyt viime viikolla nostettiin aluksi 20 mg/pv ja katsotaan riittääkö se ylläpitoannokseksi.

        Vaadi erikoissairaanhoitoon ja jos et pääse niin kannattaa harkita ja varata itse aika yksityisesti jollekin keuhkolääkärille. Jos paljastuu esim sarkoidoosiepäily, niin silloin pääset kyllä erikoissairaanhoitoon keskussairaalatasolle.


    • Kvht-altistus aiheut

      taa mm. astman kaltaisen tulehdustilan keuhkojen limakalvoilla ja parannus ongelmaan löytyy ritolat altisteesta, sekä L-a ja Bif, L-b hyötybakteereista! Tk. -Lääkäreiltä ei löydy mittareita tähän. Testaa, hoito-ohjeet löydät sivuilta:
      http://pappasmurffi.nettisivu.org/laaketiede-vs-terveystiede/

    • verikoe.
      • Yrittäisit edes lu-

        kea mitä kysytään, ennenkuin vastaat!!!!!!!!!!!

        Ketjun aloittaja:
        ei jaksa tätä14.4.2014 17:290
        Mulla on kyllä astma mutta ei tämä siltä vaikuta.
        Koko ajan on rinta kipeä mutta kun puhaltelen hyviä pef-arvoja eikä arvot mihinkään nouse ventolidon otonkaan jälkeen, niin aivan turha mun on lääkärille mistään valittaa.
        >>>>>>>>>>>>>Keuhkot on kuvattu monesti, >>>>>>>>>>>verikokeita otettu, >>>>>>>>>>>>>spirossa käynyt ja kaikki on hyvin muka.

        Lääkityksenä on seretide, singulair ja ventolide jota tarvitsen paljon.
        Olen myös koko ajan tosi väsynyt, just jaksan käydä töissä ja muuten vaan nukun.


    • Exembolikko

      Hei miten astmasi on todettu.
      Mitkä on oireesi . Minkälaista rintakipusi on . Mainitsit aloituksessa rintasi olevan kokoajan kipeä.
      Onko siis varma että sinulla kuitenkin on astma.

      Mulla oli 15 v.astma diagnoosi , mutta väärähän se olikin. Samoja oireita muös muissa keuhkosairauksissa.
      Minkäikäinen olet?
      Poltatko?

    • ei tätä jaksa

      Olen 60v ja en ole koskaan polttanut.
      Sain astman diagnoosiksi kun tein niitä puhallustestejä kotona kaksi viikkoa, sen jälkeen kävin sairaalassa niissä spiropuhalluksissa.ym, kokeissa. Kotiin tuli kirje, että on astma ja resepti lääkkeistä ja puolen vuoden jälkeen Kela-korttiin numero.

      Nyt on taas vaikeaa mutta eihän astma voi tuntua rintalihaksissa kipuna vai voiko?
      Kun painelen rintalastaa, tuntuu kipeältä, kun laitan kylmägeeliä kipu helpottuu vähän.
      Aamulla otin kolme puhallusta Seretideä ja vähän ajan kuluttua kaksi puhallusta Ventolidoa. Sitten jo pääsi sängystä ylös.

      Mitään homejuttua tämä ei voi olla, sillä en nyt ole kotona ja oireet ovat ihan samoja,
      Kävin muuten fysioterapeutiillakin, kun epäilin rintarangan lukkoa mutta ei ollut sitäkään.

      Ensi viikolla menen keuhkolääkärillä ja sanon ettei minulla kyllä ole astmaa, etsi muuta vikaa.
      Minulla on kyllä sydämessä sivuääni ja läppä vuotaa mutta ne ei kuulemma tätä voi aiheuttaa vaikka samaan aikaan nuo todettiin astman kanssa, eri lääkärit vaan.

      • Keuhkolääkäri

        Sinulla voi olla astma, mutta luultavasti on jotain muutakin jos astmalääkitys ei ole auttanut oireisiin. Tarvitset kokeneen ja kiireettömän sisätautiLääkärin arvion.


    • Dr Mango

      RUOKATORVEN ULKOPUOLINEN REFLUKSITAUTI

      Refluksitaudin oireet sekoittuvat usein muihin tauteihin (esim. astma, sydänoireet, allergiat), joten niitä ei aina välttämättä heti osata yhdistää juuri refluksitautiin.

      OIREET

      Kurkku-korva-nenä:

      krooninen kurkkukipu, laryngiitti (krooninen kurkunpään tulehdus), erilaiset äänihäiriöt (esim. käheys, äänen väsyneisyys, katkeaminen), jatkuva yskä, nielemisvaikeudet, palan tunne kurkussa, jatkuva rykiminen/kurkun selvittely, runsas lima kurkussa, kurkun alueen tiukkuus, kurkun takaosan limaisuus (postnasal drip, PND), poskiontelotulehdukset, korvatulehdukset, korvakipu, tukehtumisen tunne yöllä herätessä (laryngospasmi l. äänihuulten kouristus)

      Keuhkot:

      Astma, astman pahentuminen, astmaattiset oireet (esim. hengitysvaikeudet, vinkuna), krooninen bronkiitti, keuhkokuume

      Sydän:

      rytmihäiriöt, rintakipu
      Suu: mahan sisällön ylösnousu suuhun asti, hapan maku suussa, pahan hajuinen hengitys, kiillevauriot, liiallinen syljen eritys, suun limakalvon vauriot, kipeä kieli

      • Dr Mango

        Jos tuollaisia keuhkojen kipuoireita, hengenahdistusta sekä muita epämääräisiä rintakipuja on olemassa, eikä astmalääkkeet auta eikä muita syitä ole diagnosoitu niin suosittelen katsomaan josko olisi samaa oirekuvaa kuin tuossa linkissä olevassa keskustelussa.

        http://www.refluksi.fi/keskustelu.html/29851?p=2&c=


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      149
      2339
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1928
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe