uusi moderni kirpputori-idea!

Paskaa niskaan!

Moi.

Mielestäni kirpputorien pitäisi nykyään olla pelkkiä provisio firmoja ilman pöytämaksuja. tavarat pitäisi voida jättää myyntiin niin pitkäksi aikaa että ne tekee kauppansa ja pelkkä provisio pitäisi olla tahkottua rahaa. olkoot vaikka 5-vuotta tai 10-vuotta ennen kuin kirppis ottaa lunastaakseen myymättömät tuotteet ja vie ne ilmaisjakeluun vaikka ulkomaille.
Olen itse käsityöntekijä joka asiassa missä voi ja haluaisin myydä harrastuksekseni tekemiä tuotteita kirppiksillä. eli kyse ois enemmänkin ei yrittäjä toiminnasta ollen vapaa kalastaja omissa töissä. ainut vain että olisi kiva jos kirppiksen pöytä ei maksaisi mitään.. tiedä vaikka mikään ei menekkään kaupaksi joka on yleinen totuus aina kaikilla. nykyään kirppisten pöytähinnat on jo sellaiset että itelle aina kaikki tappiota. ihan kuin joku veen kirppis ois tehnyt aina kaiken työn tuotteen eteen!! siis ei yhtään jaksa kiinnostaa. hauska puoli pienessä rupu kirppiksessä on vieläpä se että kyllä siellä työntekijöitä riittää kun pöydistä saa hyvän hinnan. mun mielestä siinä on kyse väärästä eettismoralismista ja politiikasta että kaikki ansaitsemattomat maksavat toisille palkkaa. haluaisitteko itse olla yrittäjiä jotka tekevät tappiota ja joutuvat siliti väkisin maksamaan palkkaa monelle. se että kirppisten reaali arvo on myynnin määrä ei ole toteutunut vaan se kuinka saadaan turhia myymään ilman oikeaa myyntiä! mua vituttaa ja haluaisin jonku lakipykälän saada aikaiseksi tälle toiminnalle!! nyt se on sama kuin loton pääministeri joka nauraa että kuinka monta lottovoittoa ihmiset on valmiita hänelle maksamaan ilman että ite kuitenkaan saisivat mitään. täysin järjetöntä! Missä menee politikkojen järki kun vielä hyväksyvät asiat näin!

7

430

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kirppisyrittäjä

      Hei tehdäänkö niin että sää maksat mun kirpputorin vuokran niin mää myyn sun skeidaa tavaraa sen 5-10 vuotta , toki pienellä provikalla että saan itekkin vähän voita leivän päälle. Sehän ois joo asiakkaillekkin tosi mukavaa kun on monta vuotta harkinta aikaa ostaa sun pöydästä vai ei.
      Fakta ny vaan on se että ihmisten pöydät myy ihan riippuen siitä millasta tavaraa pöydässä on ja millä hinnalla. Jos sulla menee oikeesti tappiolla niin voi vähän kattoo peiliin.

    • Idiksesi = syvältä

      On kyllä tosi paska idea!
      Kuka niillä kirppareilla kävisi ostoksilla, jos siellä ne samat rojut lojuisivat vuodesta toiseen? Entä mistä se kirpparin pitäjä saisi tuloa? Millä rahoilla se maksaisi kaikki kiinteistön kustannukset ym., jos se säilyttelisi vuodesta toiseen toisten rojuja nurkissaan.
      Kyllähän tuo muutamalle ihmiselle varmaan sopisi, esimerkki:
      En saa mihinkään kesän ajaksi säilöön suksipakettia. Laitanpa sille hinnaksi vaikkapa 350 euroa ja vien sen sinne kirppiksen nurkkaan. Haen sitten syksyllä pois, kun tiedän, että eihän sitä kukaan kuitenkaan ostanut ole tuolla hinnalla. Näin saan ilmaista varastotilaa.
      Jos sinä et ole saanut kirpparilta mitään tuottoa, se ei todellakaan tarkoita, etteivät muut ole saaneet. Miksi luulet ihmisten vuokraavan kirpparipöytiä, elleivät saisi sieltä mitään.
      Itse ainakin olen saanut mukavasti rahaa ylimääräisistä tavaroistani, joille minulla ei ole käyttöä, mutta joita joku muu saattaa tarvita.
      Yksi pointti on juuri tuo hinnoittelu. Jos pyydät kiskurihintoja, et voi odottaakaan, että joku tavaroitasi ostaa.
      Juuri eilen katselin eräällä kirpparilla tällaista hinnoittelua. Joku oli ajatellut rikastua ryysyillään; raidallinen huppari 55e, t-paita 35 e jne jne. Vaatteissa ei ollut kehumista!
      Sinusta siis kirpputorin pitäjä saa aivan turhaan palkkaa ilmaiseksi. Jos todella olet sitä mieltä, minkä kumman takia et itse perusta kirpputoria tai vaikka pariakin. Kyllä minulle ainakin ilmainen raha kelpaisi.
      Totuus taitaa kuitenkin olla toinen ja tiedät sen itsekin. Kirpputorin pitäjä maksaa kiinteistökulut (takuuvuokran, sähkön, veden, isännöintikulut, siivouksen), tilan muuton kirppariksi (pöytien rakentamisen ym.,) ellei tilassa ole aiemmin ollut kirpparia, myyjien palkat, alv-verot, tuloverot, eläkemaksut ja varmasti olisi itsekin kiva saada joku palkka. Hän tekee kirjanpidon tai teettää sen muilla, jolloin se tietenkin maksaa.
      Mitähän jos et enää ideoisi näitä juttuja, vaan opettelisit pitämään sitä kirpputoripöytää siten, että se tuottaisi tai sitten jättäisit homman muille!

      • Anonyymi

        Erittäin hyvä kommentti. Yrittäjyyttä vastaan oleva käsityöläishenkilö haluaisi omat tuotteensa huippuhinnalla maailmalle, ilman sivukuluja. Heti mulle kaikki, tässä ja nyt.


    • provisio firmoja

      provisio firmoja

    • yrittäjä toiminnasta

      yrittäjä toiminnasta

    • weprel

      Ei tule toimimaan sellainen kirppis, jossa ei ole pöytämaksuja. Samat romut lojuu siellä ylihinnalla, eikä niitä kukaan jaksa viikosta toiseen katsella.
      Tämä viikkovuokriin perustuva kirppissysteemi on ihan hyvä ja toimiva, kunhan vuokrat pysyvät kohtuudessa. Monessa pienessäkin kaupungissa viikkovuokrat alkavat 2:lla, kun ei ole kilpailua. Itse en maksaisi ikinä yli 20 euroa viikkovuokrasta. Tällä hetkellä itselläni tavarat myynnissä 50e/kk hinnalla isolla kirppiksellä ja kauppa käy hyvin.

    • kirppiskauppias

      Kirppis ei ole käsityön myyntipaikka. Ensinnäkin jo siksi, että siellä ei saisikaan myydä uutta. Sinne menevät ostoksille vähävaraiset hankkimaan halpaa, vaikkakin hyvää käytettyä tavaraa. Vai haluatko myydä tuotteitasi käytetyn hinnalla? Itsekin toivoisin kotikaupungista löytyvän myymälän, jossa olisi eri käsityöläisten tuotteita provisiolla. Siellä on kuitenkin oltava ihan eri meininki kuin kirpparilla ja asiakkaana ihmisiä, jotka arvostavat laatua eivätkä etsi vain halpaa.

      Et halua ottaa riskiä, että tuotteitasi ei mene kaupaksi ja maksaisit vuokraa. Miksi kirppisyrittäjä ottaisi saman riskin eli hän jäisi ilman provikkatulojaan jos sinulla ei kauppa käy? Sinunkin paikkasi tuottaa hänelle kustannuksia vuokran ym. kiinteistömenojen kautta. Sinun on oltava tuottava asiakas, joten ajatus että samat tavarat makaisivat pöydässä vuositolkulla ilmaiseksi, ei todellakaan kannata, ei kummallekaan osapuolelle.

      Minulla on ollut kirpppispöytä toistuvasti muutaman viikon-muutaman kuukauden jaksoina kerran-pari vuodessa. Kertaakaan ei ole tullut tappiota. Myyn paljon tavaraa eurolla, niillä on menekkiä ja pöydän hinta (25 e) kertyy helposti. Mukana on aina jotain arvokkaampaa, joka saattaa tuurilla mennäkin ja tili on silloin jo reilumpi :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6432
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4153
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2567
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2000
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1518
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1377
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1090
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1011
    Aihe