saako ulosotto vidä vahingonkorvaukset seksuaalirikoksesta?

hämmentynyt

eli minä saan todennäköisesti vahingonkorvaukset seksiin pakottamisesta/lievä asteisesta raiskauksesta, henkisien kärsimysten ja mielenterveyden romahtamisen takia todennäköisesti saan siis korvauksia, summasta ei ole tietoa.minula ON ulosottoa ja vaikkei sitä kukaan huomio, ne ei ole minun vaan entisen miehen aiheuttamia ulosottoja minun niskassa kun otin omiin nimiini hänen juttuja ja ei maksanutkaan laskuja..no oli miten oli....nyt sitten on ihan uusi tilanne ja olin tänään poliisilaitoksella ja poliisi on melkein sata varma että tämä mies joka minut seksiin pakotti/raiskasi tuomitaan vankeuteen ja maksamaan minulle korvauksia KOSKA on niin selkeät näytöt.
Nyt minulle iski pelko että ne vähäisetkin vahingonkorvaukset jotka todennäköisesti saisin, joko häneltä tahi valtiolta(hän ei taatusti ole varaton maksamaan!) että ne ulosottomies nappaa nekin vähäiset kun elän muutenkin niin pienillä varoilla että saa hakea ruokaa ja lääkettä diakonia toimistolta ja elän kuntoutustuilla siis...
Pelkään että ulosotto nappaa MINUN KÄRSIMYKISISTÄ MAKSETUT RAHAT :( minulla on jo valmiiksi mielenterveys ongelmia ja nyt on sitten totaalinen romahdus päällä ja ihan kauheet olot....tämä mies vahingoitti minua syvästi.
Voiko ulosottomies olla niin "julma" että nämä vähäiset rahani ottaa? :( saisin rahat säästöön pahanpäivän varalle.... :/ ja niitä kun tulee usein että nyt ei ole varaa esim.lääkkeisiin...joo toki sitä rahaa haluis muutoin kun näin ikävällä tavalla :( mutta ei tässä voinut olla vaatimatta myös korvauksia rangaistuksen lisäksi....tietääkö joku näistä / onko kokemusta?

5

317

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hämmentynyt

      apua????? :(

    • 6tyju

      soit aja kysy se on ainoa varma tapa.
      Käsittääkseni vahingonkorvauksia ei saa ottaa.
      Mutta toisaalta tilillä saa käydä.
      Ja mitä nyt olen uutisointia seurannut suomessa nuo korvaukset ei kummoisia ole.

    • cherikoi2

      kärsimyskorvauksia ei voi ulosmitata. Pidä huoli että pysyvät erillään muista varoista, esim. omalle tilille.

      • näinhän se on

        Totta, henkilövahingoista maksettavia korvauksia ei saa ulosmitata. Eikä niiden maksamiseen erillistä tiliäkään tarvita. Riittää, että uo saa selvityksen maksun perusteesta, esim. kopion tuomioistuimen tuomiosta.


    • Juupelis

      Ulosotto ei peri niitä rahoja, koska ulosotto ei laske niitä tuloiksi.
      MUTTA, Toimeentulotukipa sitten taas laskee. Eli rupeet sitte laskeskelee niistä summista mitä saat ni asumiskustannukses yms, että kuinka pitkään aikaan et saa toimeentulotuesta rahaa. Ite joskus tappelin niiden kanssa että eihän ne nyt voi niitä tuloiks kattoa, kun on korvausta kärsimyksistä. Just onneks sain työpaikan ennen korvauksien tuloa ja kaiken kuntoo :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6519
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4203
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2607
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1548
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1046
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe