hyvinkääläisille!

thvk

Heippa!



Olen hyvinkääläisnainen ja haluan perustaa vertaistukiryhmän, jonne ovat kaikki tervetulleita.

Monissa kaupungeissa toimii vastaavanlaisia vertaistukiryhmiä, jotka ovat epävirallisia tapaamisia esim. kahvilassa tai jonkun kotona.
Mm. Helsingissä nämä tunnetaan nimellä "kahvittelut".

Tapaamiset ovat epävirallisia ja ilmapiiri on vapaa.



Keskustelut ovat luottamuksellisia ja ryhmää koskee vaitiolovelvollisuus.



Halutessasi voit jakaa ja purkaa ajatuksiasi vain minun kanssani ja/tai
muiden ryhmässä olleiden kesken, saada tukea ja apua tilanteeseesi.

Tapaamiset ovat epäsäännöllisen säännöllisiä, jotka sovitaan ryhmäläisten kesken missä ja milloin nähdään, ja onko halua muuhunkin toimintaan, esim. harrastukset, eri tapahtumat, ruuanlaitto, nyyttärit, jne.



Jos tunnet esim.



* että kaipaisit apua ongelmaan, tukihenkilöä, vertaistukea, juttuseuraa, ystäviä

* haluaisit tavata ihmisiä, joilla on samanlaisia ongelmia tai elämäntilanne kuin sinulla

* tunnet olevasi asioidesi kanssa yksin

* tai ehkä olet itse jo voiton puolella ja haluasit kannustaa ja tukea muita

* tämä on myös hyvä keino tutustua uusiin ihmisiin ja saada ystäviä

Kysy rohkeasti lisää ja tule mukaan!


Yhteystiedot:

[email protected]



Lämpimästi tervetuloa!

T. Tuula

14

789

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anatoli1

      "Keskustelut ovat luottamuksellisia ja ryhmää koskee vaitiolovelvollisuus."

      Ja Suomi24 -palstalla keräilet porukkaa johonkin juoruämmäpiiriin. Just.

      Suosittelen ongelmissa oleville sellaisten ammattilaisten apua, kenellä on ihan lakisääteinen vaitiolovelvollisuus.

      • onnea hankkeelle

        "Anatoli1"

        Kommentistasi paistaa täydellinen asiantuntemattomuus asiasta.

        Ei vertaistuella ole tarkoituskaan yrittää korvata mitään ammattiapua.

        Jos esim. keskustelet kaverisi kanssa vaikkapa ystävällisen nettikommentoinnin hankaluudesta ja hän kertoo omia ajatuksiaan, vinkkejä tai mahdollisista kokemuksistaan asiasta, siinä tilanteessa saat häneltä vertaistukea.

        Kaverillasi ei myöskään ole vaitiolovelvollisuutta ja päätätkin itse kuinka paljon luotat häneen ja paljonko haluat avautua. Näin on myös vertaistukiryhmässä.

        Aloitusviestissä olisin kyllä odottanut jonkunlaista rajausta tai tarkennusta kohderyhmästä. Esim. nuori yksinhuoltaja todennäköisesti saa vertaistukea erillaisilta ihmisiltä kuin vaikkapa masentunut vanhus tai alkoholisoitunut työtön.


    • thvk

      Pointti siinä oli, että jutteleminen on luottamuksellista, ja siihen ainakin pyritään, että olisi myös vaitiolovelvollisuus.

      Tiedän muita ryhmiä ja olen itse pitänyt tapaamisia ennenkin muissa kaupungeissa, auttanut ja tukenut, ollut tukihenkilönä ja saanut ystävyyssyhteita sitä kautta.
      Ihmisistä on ollut hienoa, että tällaista järjestetään ja he ovat olleet iloisia ja kiitollisia siitä.
      Eikä tapaamiset ole olleet juoruilua.

      En yritä leikkiä ammattilaista. On paljon sellaisia ihmisiä, joita voi auttaa muutkin kuin vain itse ammattilaiset (ja enpähän ole ainakaan tyrkyttämässä lääkkeitä, kuten lääkärit usein heti ilman tarkempaa diagnoosia), on yksinäisiä, jotka kaipaavat ystäviä, on paljon sellaisia ongelmia tai huolia, joissa voi auttaa, elämäntilanteita, joissa voi tukea, osa kaipaa vain kuuntelijaa. Joillekin voi olla liian iso kynnys hakea ammattiapua, ja joskus sitä on valitettavasti vaikea saada tai sen saaminen kestää esim pitkien jonojen takia tai esim. kerran kuussa hoitajan tapaaminen ei riitä.
      Totta kai ohjaan ja autan henkilön tarvittaessa eteenpäin, jos siltä näyttää.

      Laitoin ilmoituksen myös tänne, sillä tiedän, että täälläkin käy tätä asiaa koskevia, ihan tavallisia ihmisiä, jotka voivat lukea tämän ja ottaa yhteyttä, jos siltä tuntuu.

      -Tuula

    • harkitsen...

      Oletko saanut jo monta yhteydenottoa?

    • Vänkä

      Ootteko saanu lisätietoa tältä Tuukalta? Millasta vertaistukea on tarjolla? Vai keräileekö vaan ihimisten tietoja, jollon heti ilimootus nettipolliisille..

    • Höpö

      höpö hommaa oli tämä.

    • Miten lie ?

      Edistyykö aloittajan idea?

    • jepjep3

      Niin onko edistynyt tämä miten? Sinänsä hieno juttuhan tämä ja olen itse pitänyt vertaistukiryhmiä myös. Ne oli kyllä tarkoin rajattuja mutta elämäähän siellä myös käytiin ihan selaisenaan läpi iloineen ja suruineen ja moni sai hyviä ystäviä.

      • jeejee41

        Onko vertaistukiryhmä kesätauolla? Ei kuulu mitään?


    • %*""#

      Onko tämä homma vielä elossa?

    • Näin täällä

      Siis vetäjällähän ei ollut intoa kahta ensimmäistä viestiään enempää.

      Oletteko ilmoittautuneet? Laittaneet hänelle viestiä?
      Mitä sanoi?

      • juorut on kivoja

        woe kiisus sentään. millähän pelotteella tämmösessä ryhmässä olisit puhumatta--


    • tohtori sepalus

      Nyt mukaan kaikki tähän seksuaaliryhmään. Ryhmässä ei rajoitteita ja alastomana saa olla jos siltä tuntuu. Keskustellaan ja kaikkee kivaa...
      Nyt mukana myös ryhmäorgiat!
      Yhdynnät...kröhöm..korjaan yhteydenotot osoitteeseen: www.nytnussitaanhyvinkäällä.com

    • Aiheelinen

      Vertaisryhmät ovat tätä päivää. Ei pitäisi tyrmätä hyviä ajatuksia. Aina voi kuulostella ja kysyä lisätietoja ja arvioida porukan sopivuutta. Yhteinen kahvittelu ei ketään pahenna. Tsemppiä aloitteen tekijälle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5670
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3597
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      210
      1732
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1712
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      92
      1176
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1135
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      849
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      838
    Aihe