Tarinaa ja kysymyksiä

suzu

Elikkä oon kohta puoliin 16 w tyttö ja vähän yli vuosi sitten,päätin pudottaa painoo terveellisesti alaspäin,siis ruokavaliolla ja liikunnalla,dieetit ei oo ikinä kiinnostanu ja useimmat ei edes pidä kiloja kauaa poissa niin jätin kaikenmaailman dieetit omaan arvoonsa ja tein vaikeimman kautta.
Eli alkupaino oli 53kg ja pituutta oli n.151cm,otin myös mittanauhamitat ja tuolloin vatsan ympärys oli ainakin 78cm ja rintakehä joku 75cm ja reidet jotain 52cm luokkaa,BMI:iini oli tuolloin 23 ja ei en todellakaan ollut tyytyväinen omaan olemukseeni tuolloin. :-\
Aloin käymään pitkillä lenkeillä koiran kanssa n.6xviikossa (7km) ja kävin 3xtaekwondo harkoissa 6km koulumatkat joka pv eli liikuntapuoli oli kunnossa ja ruokaa söin n.5xpv ja paino tippu tasaisesti 2kg kuukaudessa kunto nousi ja siitä voitte päätellä et en kuihduttanu itteeni vaan terveellisesti mentiin.
Suurin ongelmani oli suklaa ja aikoinaan sitä menikin ihan kiitettävästi joka toinen päivä kun taas nyt vuoden päästä olen pyrkinyt siihen että karkkia saa syödä n.5-7pv välein ei yhtään aikaisemmin ja koska ton kyseisen karkkijutun päätin vasta n.2vk sitten niin itsehillinnässä on ollut vaikeuksia koska joka päivä tekee mieli suklaata ja monesti meinannu langeta kiusaukseen..
Eli pudotin painon sinne 49kg mistä tultiin kilo takasin päin ja mitat on pysyny samana nyt puolisen vuotta 78cm->69cm(vatsa),75->71cm(rintakehä) ja reidet suunnillleen 52cm->49cm,pituutta tullu lisää kans 156,5cm saakka ja paino nykyään siinä 51kg tuntumilla BMI on tavoittelemassa 21 (suunnilleen)
Silloin kun aloitin niin huomasin todella ikävän yleistyksen nuorista että he eivät saisi laihduttaa koska vetävät överiksi ja muuta joten kertokaapa te aikuiset että menikö överiksi?
Ja siis nykyliikunta tilanne on tämä että koulumatkat ja harkat ovat vielä samat mutta lenkkeilyä olen vähentänyt n.4-5xviikossa ja nykyisin se on mukavaa saa mietiskellä rauhassa,tarkailla luontoa,lisäksi rauhoittua ja purkaa energiaa. :) sitten lihaskuntoa teen myös,yleensä jotain perus lankkuu,punnerruksia,vatsoja ei istumaannousuja ja tarkoitus olisi hankkia 4-6kg käsipainotkin niin saisi yläkroppaankin lihasta vähän enemmän.
Olisko kellään mitään korjattavaa mun ruokailuun tai liikuntaan ehdotuksia otetaan vastaan? :) varsinkin jotain tohon makeen himoon ois kiva saada

5

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Makeanhimon saa veke sillä että syö sitä ruokaa mahdollisimman tasasesti pitkin päivää. Mikäli painot hankit, niin ihan suosiolla vaan sellaset säädettävät jotta onnistuu kokonaisvaltasempi treeni.

    • Vinkki

      Jos tekee mieli vain suklaata eikä niinkään muita herkkuja, syyllinen voi olla suklaan sisältämä kofeiini, johon jää todella helposti koukkuun.

      • suzu

        Joo itekki oon miettiny tota kofeiini juttuu mut toisaalta en tykkää yhtään esim. kahvista mut se kyl kieltämättä tuntuu just sellatteelta pakkomielteeltä et pakko saada sitä suklaata itse asiassa nytkin on lievä halu saada sitä suklaata,varmaan samanlaista ku tupakanpolttajilla et on melkein pakko saada sitä.Ja juu oon huomannu et ne omat syömiset vaikuttaa paljonkin koska verensokeri laskee ja tulee mielihaluja..
        Ja mulla on siis vaan suklaaseen se himo ei muut karkit oikeestaan ollenkaan..Sit näin pääsiäis aikaan sitä suklaata tungetaan kaikkialle koht on suklaamunia kotona ja muuta hyvää nii yritä siinä syödä kohtuullisesti..
        Tänään tuli retkahdettuu moneen herkkuun (2 donitsiin,100g suklaalevy,suklaapatukka) mut en kerinny just syömää aamupalaaja koulussa olikin pinaattikeittoo mist en ollenkaan tykkää nii siitte karjalanpiirakka ja kananmuna maitoo tuli nautittua sitten vaan..Kotona vielä lihapiirakka ja sit ei muuta ja tällänen ruokailu ei todellakaan ole mulle yleistä et huomen pitää vähän tsempata nii ei retkahda..Nyt lähinnä ärsyttää ku tuli mässättyä vaikka ei ollu tarkotus :-\


      • suzu kirjoitti:

        Joo itekki oon miettiny tota kofeiini juttuu mut toisaalta en tykkää yhtään esim. kahvista mut se kyl kieltämättä tuntuu just sellatteelta pakkomielteeltä et pakko saada sitä suklaata itse asiassa nytkin on lievä halu saada sitä suklaata,varmaan samanlaista ku tupakanpolttajilla et on melkein pakko saada sitä.Ja juu oon huomannu et ne omat syömiset vaikuttaa paljonkin koska verensokeri laskee ja tulee mielihaluja..
        Ja mulla on siis vaan suklaaseen se himo ei muut karkit oikeestaan ollenkaan..Sit näin pääsiäis aikaan sitä suklaata tungetaan kaikkialle koht on suklaamunia kotona ja muuta hyvää nii yritä siinä syödä kohtuullisesti..
        Tänään tuli retkahdettuu moneen herkkuun (2 donitsiin,100g suklaalevy,suklaapatukka) mut en kerinny just syömää aamupalaaja koulussa olikin pinaattikeittoo mist en ollenkaan tykkää nii siitte karjalanpiirakka ja kananmuna maitoo tuli nautittua sitten vaan..Kotona vielä lihapiirakka ja sit ei muuta ja tällänen ruokailu ei todellakaan ole mulle yleistä et huomen pitää vähän tsempata nii ei retkahda..Nyt lähinnä ärsyttää ku tuli mässättyä vaikka ei ollu tarkotus :-\

        No ihmekkös se on että sorrut lihapiirakoihin ja suklaaseen jos et syö aamulla etkä koulussa


      • suzu
        jyyrgen kirjoitti:

        No ihmekkös se on että sorrut lihapiirakoihin ja suklaaseen jos et syö aamulla etkä koulussa

        Syön yleensä aina aamusin ja koulussa mutta satuin tuona aamuna nukkumaan pommiin enkä kerinny sitten syömään ja ainoat kouluruuat mitä en syö on just hernekeitto ja pinaattikeitto.
        Ja kotona ei ollu sillä hetkellä mitään kunnon ruokaa jos leipää ei lasketa joten ei voi mitään tänäänkin oon syöny aamupalan ja kouluruokaa,eilinen meni ruokailun suhteen huonosti mut huonoja päiviä tulee kaikille.. :-\


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      256
      2432
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      73
      1836
    3. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      334
      1559
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      175
      1539
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1085
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      86
      978
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      805
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      177
      800
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      216
      773
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      730
    Aihe