Hämeenlinjan kuski hätilässä

ääliökuski

Saitko hyvät orkut valojen vilkuttelusta kun tulin kaistallesi?Sitten kun hiljensin vauhtia, olit ihan perseessä kiinni, miksi et uskaltanut ajaa perään jos mielesi teki?Todella ammattitaidotonta käytöstä kyseiseltä kuskilta.Jos aikaa olisi ollut, olisin seurannut sinua ja jossakin vaiheessa hieman keskustellut!

24

310

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei keskustella

      Ei pidä kiilata.

    • yleistä busseilla

      Itselläni vastaava tapaus sai boikotoimaan liikennöitsijää. Sillä kertaa ei asialla ollut Hämeen linja.

      Hämeenlinnassa linja-autot ovat etuoikeutettuja. Esimerkiksi Viipurintiellä itään ajettaessa siirtyminen Verkatehtaan pysäkiltä kahden kaistan yli rautatieaseman suuntaan tehdään muita autoilijoita halveksien. Taajamanopeuksissa bussi saa lähteä pysäkiltä etuoikeutettuna, mutta kaistanvaihtoa tämä isomman oikeus ei koske.

    • emppu3

      ei sillä bussilla ole etuajo oikeutta vaan sinulla on väistämisvelvollisuus,ja lisäksi sen bussin pitää olla säännöllisellä vuorolla liikennöivä linja auto.

      • ääliökuski

        Mistä saat mieleesi, että minulla olisi ollut väisämisvelvollisuus??Kyseessä oli kaksi liikkellä olevaa ajoneuvoa omilla kaistoillaan jossa henkilöauto vaihtoi suuremmalla nopeudella kaistaa linja-auton eteen.Bussi on liikenteessä samoilla säännöillä kuin henkilöautotkin, paitsi taajamassa jossa se on lähdössä pysäkiltä.


    • 14+6

      Kohteliaasti tietä ja tilaa bussille kulkea. Tällä olen hyvin pärjännyt liikenteessä ja ystävällisiä tervehdyksiä riittää.

    • arvaan, kyllä

      Sinä kiireinen "ääliökuski" miksi hidastit sitten. Oliko kiusa kutkuttava motivaattori. Luetusta ymmärsin näin.

      • ääliökuski

        Hidastin kuule paukapää sen takia, että linja-auto alkaa tuikkiin valoja, ei voi häiritä ketään jos joku menee ohi.En siis olisi hidastanut, jos valot ei olisi vilkkunut, ymmärsitköhän nyt paremmin????Kas kun ei painanut torvee, kun valot sentään toimi.


    • ääliökuski

      Kysymys ei siis ole siitä, että linja.auto oli lähtemässä pysäkiltä,vaan normaalisti ajossa ajokaistalla, jolloin ajoin huomattavasti kovempaa kuin linja-auto.Kun olin ohittanut sen, niin vaihdoin kaistaa sen eteen, jolloin se ääliökuski alkaa tuikkimaan kaukovaloja.Sitten hidastin juuri sen takia matelu vauhtiin, koska jos niin paljon käy mielenterveydelle, kun joku menee ohi niin pitää alkaa tuikkiin niitä valoja, mitä helvetin järkeä siinä on ja mitä sillä on väliä, jos toinen kulkuneuvo on nopeampi??Kysymys oli siis normaalista liikenteestä, jossa vaihdellaan kaistoja, eisiitä, että linja-auto olisi ollut lähtemässä pysäkiltä.Kyllä sen tiedän, että linja-auto saa pysäkiltä lähteä liikenteen sekaan, taajamassa!En vain mitenkään ymmärrä tuon linja-autokuskin käytöstä josta kaikki alkoi, kuitenkin ammattikuski(kai)jolla on varmasti jotain mielenterveys ongelmia tai sitten kotona ei kaikki oikein toimi.Olisit ollut edes sen verran mies, että kun sitten tahalteni hidastin sun tuikuttelun takia, niin olisit ajanut perään, mutta sussa ei ollut munaa muuta kun ajaa 50 sentin päässä puskurista.Tästä lähtien jos aloitat leikin, niin älä lopeta sitä kesken, vaan vie loppuun asti kuin mies.Ottiko pahastikkin luonnon päälle?Harkitse jotain pientä lomaa tai ammatin vaihtoa!

      • dösäkuski

        Nähdään 18.4 Hätilän päättärillä klo 16


    • Kiilaajat kuriin

      Oman kuvauksensa perusteella henkilöauton kuski itse on ammattitaidoton, bussikuski osaa ammattinsa. Valojen vilkuttelu saattoi olla muistutus siitä, että kiilaajan olisi syytä kerrata liikennesäännöt.

      • ääliökuski

        Onko siis aina kaistanvaihto kiilaamista mielestäsi???Sun on varmaan aika vaikea liikkua autolla liikenteessä jos et vaihda kaistaa ollenkaan?Liikennesäännöt ei tietääkseni kiellä vaihtamasta kaistaa sillä sallitulla alueella (sulkuviivat on asia erikseen)Tässä tapauksessa ei ole mistän muusta kysymys, kuin siitä, että linja-autokuskin psyykkeeseen kävi pahasti, kun joku ajaa sitä kovempaa ja menee ohitse ja tulee vielä jopa sen kaistalle.
        Tuon edellisen vastauksen perusteella, pitäisikö minun siis tuikutella kaukovaloja aina kun joku menee ohitseni ja tulee sitten samalle kaistalle kuin itse??
        Käyppä kertaamassa ihan itse liikennesäännöt.


      • Fiksukuski
        ääliökuski kirjoitti:

        Onko siis aina kaistanvaihto kiilaamista mielestäsi???Sun on varmaan aika vaikea liikkua autolla liikenteessä jos et vaihda kaistaa ollenkaan?Liikennesäännöt ei tietääkseni kiellä vaihtamasta kaistaa sillä sallitulla alueella (sulkuviivat on asia erikseen)Tässä tapauksessa ei ole mistän muusta kysymys, kuin siitä, että linja-autokuskin psyykkeeseen kävi pahasti, kun joku ajaa sitä kovempaa ja menee ohitse ja tulee vielä jopa sen kaistalle.
        Tuon edellisen vastauksen perusteella, pitäisikö minun siis tuikutella kaukovaloja aina kun joku menee ohitseni ja tulee sitten samalle kaistalle kuin itse??
        Käyppä kertaamassa ihan itse liikennesäännöt.

        Kyllä itselläsi on vaikeaa ja ylimääräistä aikaa, kun täytyy tuollaista asiaa tänne purkaa. Mitenköhän hermosi kestäisivät Etelä-Euroopan liikenteessä, jossa torvet soivat koko ajan, kun valojen vilkuttelukin suistaa elämäsi raiteilta?


      • ääliökuski
        ääliökuski kirjoitti:

        Onko siis aina kaistanvaihto kiilaamista mielestäsi???Sun on varmaan aika vaikea liikkua autolla liikenteessä jos et vaihda kaistaa ollenkaan?Liikennesäännöt ei tietääkseni kiellä vaihtamasta kaistaa sillä sallitulla alueella (sulkuviivat on asia erikseen)Tässä tapauksessa ei ole mistän muusta kysymys, kuin siitä, että linja-autokuskin psyykkeeseen kävi pahasti, kun joku ajaa sitä kovempaa ja menee ohitse ja tulee vielä jopa sen kaistalle.
        Tuon edellisen vastauksen perusteella, pitäisikö minun siis tuikutella kaukovaloja aina kun joku menee ohitseni ja tulee sitten samalle kaistalle kuin itse??
        Käyppä kertaamassa ihan itse liikennesäännöt.

        http://jasentiedote.chamber.fi/index.php/jasentiedote/Lakiasiat/Tyoesuhteen-paeaettaeminen-vaekivaltaisen-kaeyttaeytymisen-vuoksi-oikeuskaeytaentoeae

        Varmaankin juuri tälläisia kuskeja on valitettavasti myös "ammattikuskeina".Ei kaikki siis, mutta näitä vaan sekaan aina eksyy.Tuo valojen välkyttely on merkki jostakin sairaudesta.On niitä henkilöautokuskeissakin.Myös torvien painelu.Nuo siis ilman tarvitsevaa syytä.
        Jotkut jalankulkijat ja pyöräilijät näyttelevät juuri keskisormea.Fiksua toimintaa kun sisällä on piilevä sairaus jota ei itselleen pysty myöntämään.Vinkkaan että vika on pitkälti hermostopuolella,kannataa tutkia itseään ja käytöstään.Itse kukin!


    • ghjtu

      Ääliökuski voisi ostaa fillari.

      • ääliökuski

        Mulla on polkupyörä ja siis auto.Löytyy myös moottoripyörä.Kesäsin käytän myös moottorivenettä ja talvisin satunnaisesti moottorikelkkaa.Joten kokemusta löytyy aika monesta ajopelistä.


      • fiksukuski
        ääliökuski kirjoitti:

        Mulla on polkupyörä ja siis auto.Löytyy myös moottoripyörä.Kesäsin käytän myös moottorivenettä ja talvisin satunnaisesti moottorikelkkaa.Joten kokemusta löytyy aika monesta ajopelistä.

        Onko hermosi yhtä kireällä kaikkien näiden eri laitteiden ohjaimissa?


      • Leveilyä hyi
        ääliökuski kirjoitti:

        Mulla on polkupyörä ja siis auto.Löytyy myös moottoripyörä.Kesäsin käytän myös moottorivenettä ja talvisin satunnaisesti moottorikelkkaa.Joten kokemusta löytyy aika monesta ajopelistä.

        Unohdit lentokoneet, sukset, potkukelkan ja raketin ja suun pesun saippualla.


      • Oikeassatai väärässä
        Leveilyä hyi kirjoitti:

        Unohdit lentokoneet, sukset, potkukelkan ja raketin ja suun pesun saippualla.

        tämä palsta vähän huono reklamointiin.Olisi mennyt paremmin, jos olisit ottanut yhteyttä virallisesti vaikkapa työnantajaan ja keskustellut myös nimenomaisen kuskin kanssa.


    • sakke6

      tarvii sakastissa torua kuskia..

    • Ihan vaan

      Aloittaneen kommentit viittaavat ihan selvästi, että ärsyyntyneisyys on
      päällä edelleen. Älä hyvä ihminen lähde liikenteeseen tuossa tilassa, niitä on jo likaa siellä. Siellä tapahtuu kaikenlaista paljon, tarkoituksella ja tahattomasti. Ota maltti mukaan, huomiokykysikin on silloin parempi. Niin vasemmalle, kuin oikealle
      katsahda sittenkin, pelkkä peili ei riitä.

    • Pussisuhari

      Kuvittelin ensin noita "ääliökuskin" kirjoituksia provoiksi mutta juma-leishön! Tyyppi taitaakin kirjoitella tosissaan.
      Kannattaisi nimimerkki "ääliökuskin" hankkiutua ammattiauttajan pakeille pikaisesti niin liikenneturvallisuus kohenisi, sillä tuolla raivolatauksella tarvitset joko vahvat lääkkeet tai vahvan lukitun oven sinun ja nomaali-ihmisten väliin.

    • Kansio & Erpo

      Lain mukaan pysäkiltä lähtevälle linja-autolle on annettava esteetön pääsy kaikille pysäkin viereisille kaistoille. Aloittaja on ääliöidiootti, jonka ei pitäisi saada ajaa autoa ollenkaan. Ainakin liikennesäännöt olisi opeteltava ensin.

      • ammattisotilashahhaa

        Ei kannata välittää vakkelaisten provoista.


      • uyikgjk
        ammattisotilashahhaa kirjoitti:

        Ei kannata välittää vakkelaisten provoista.

        Päivää vekkakade.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      3578
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2201
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1985
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1662
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe