Velka ja kotitalouksien kk-tulot

ydinperhe

Millaiset tulot teillä on suhteessa velkaan, mikäli sitä on?

Meillä velkaa 45000€ ja tulot 5500€/kk.

41

1302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksi vuosi vain

      No niin. Vuodessa ootte sitten velattomia. Lycka till:)

    • KKHS

      Velka n. 2.5x vuositulot, eli 30kk tulot. Se on kokonaisuudessaan asuntolainaa.

    • Typerä kysymys

      Velkaa 19000, ansiot 700/kk.

    • Eilen oli paremmin

      Tulot noin 4300 € / kk. Velkaa minulla ei vielä eilen ollut yhtään, mutta tänään tuli veroilmoituksen mukana 1483 euron maksulaput. Pitää jotenkin yrittää selvitä.

    • Kr. Pennonen

      Pahimmoillaan oli asuntolainaa 8:n vuoden nettotulojen verran.
      Maksuajat olivat arava 15v, ensisijaislaina 10v.
      Euko kotona ilman mitään hoitotukia ja kaksi lasta.

    • VelkaHupenee...

      Asuntolainaa jäljellä n. 30.000€. Ei muuta lainaa. Muuta kuin asuntolainaa ei ole minulla koskaan ole ollutkaan, vaimolla ehkä jotain osamaksujuttuja tms. OKT rakennettiin 2004-2005 kehyskuntaan. Rakentamisbudjetti (toteutunut) oli jossakin 300.000-350.000€ välillä (tontti mukaan luettuna). Puolisoni ja minun yhteenlasketut bruttovuosiansiotulot n. 110.000€, ja vaihtelevasti lisäksi pääomatuloja (yleensä ainakin muutama tonni, mutta esim. vuosi 2012 meni pakkaselle osakekaupoissa). Ollaan pian 5-kymppisiä. Muuta merkittävämpää omaisuutta minulla kesämökki. Osake- ja rahasto- ja muita sijoituksia jonkin verran yli 100.000€ arvosta.

      Noin kymmenen vuotta jos vielä kestäsisi työelämässä. Sitten ehkä myydään talo ja ostetaan pienempi osakehuoneisto. Sitten matkustellaan ja harrastetaan. Nyt teini-ikäiset tyttäretkin sitten jo omillaan. Kovasti kannustetaan jälkikasvua koulun käynnissä ja opiskelemaan, kun itsekin sentään hieman on kouluja käyty; minä maisterismies ja vaimo sairaanhoitaja.

      • onnea vaan

        Kuin satukirjasta. IIK!


      • mies 28v

        Niin, pakko kyllä komentoida tuota lopetustasi.. Se että sinä ja vaimosi olette käyneet kouluja, ei tarkoita että lasten tulisi myös käydä amk tai yliopisto.Älkää siis tehkö tästä muuria tai korkeampaa arvostuksen kriteeriä itsenne ja lastenne välille.
        Teidän tehtävä on vain katsoa, että lapsenne saavat, hyvät ammatit(joita on myös amiksessa) ja elämä muuten lähtee hyville raiteille.

        Koulutus itsessään kun ei takaa menetystä työelämässä.Koulu kun on vain pohja miltä voi ponnistaa eteenpäin, jos on aitoa halua ja uskallusta.
        Ja raha, se ei tee ketään oikeasti onnelliseksi.


        Ja alkuperäiseen kysymykseen vastauksena, 110ke velkaa /24ke nettona vuodessa.


    • yksin asun

      Minulla velkaa 17.000 euroa, tämäkin tuli sen vuoksi kun myin omistusasnunnon pieneltä paikkakunnalta puoli-ilmaiseksi.

      Jäin siis työttämäksi ja vaihtoehtona olisi ollut loppuikäinen kituminen pienellä paikkakunnalla, josta en olisi koskaan saanut enää töitä.

      Nyt myin siis mökkösen tappiolla ja muutin työn perässä toiselle puolen Suomea.

      Palkka kuukaudessa 3300 euroa miinus verot.

      Mielestäni tein aivan järkevän ratkaisun, ei harmita yhtään. Käy toisinaan kavereita tuolla entisessä kotikunnassa tervehtimässä ja täytyy sanoa, ettei kateeksi käy. Velkaisia kotejaan maksevat viimeisillä rahoillaan eikä elämiseen jää rahaa.

      Ei lohduta yhtään jos joskus 10-15 vuoden päästä on velaton asunto.. elämä meni kituen. Minä olen maksanut luottotappioni noin 4 vuoden kuluttua.

      Elämä on täynnä valintoja

      • lyhyt

        Harvalla on noin lyhyt 10-15 vuoden laina-aika. Onnekkaita nykyään jos saavat noin nopeasti velattoman asunnon. Yleensä lainaa maksavat 30 vuotta.


      • miksimiksi

        Miksi et olisi saanut uusia töitä pieneltä paikkakunnalta?


    • Msc & Fk

      Asuntolainaa ei ole enää jäljellä, verotettavaa 80'000€ näytti tulleen 2013.
      Jotain sijoitusomaisuuttakin on, kuten kuviosta saattaa nähdäkkin.
      Avopuoliso ansaitsee viellä jotakin lisää.

      • KÖYHÄ ALKU

        tulot yhteensä 9700e/kk velkaa kahes sijotus kämpäst tällä hetkel 104 000e...
        oma omakotitalo ja uuet autot pihas velattomia

        me ollaanki vast kolmekypäsiä muijjan kans ehkä täs jotain keritään hankkimaan vielä ennen eläkkeelle jäämistä


      • 15+19
        KÖYHÄ ALKU kirjoitti:

        tulot yhteensä 9700e/kk velkaa kahes sijotus kämpäst tällä hetkel 104 000e...
        oma omakotitalo ja uuet autot pihas velattomia

        me ollaanki vast kolmekypäsiä muijjan kans ehkä täs jotain keritään hankkimaan vielä ennen eläkkeelle jäämistä

        Oliko tulot nettoa? Nettorahalla kun tässä elämässä pelataan..


      • urelias
        KÖYHÄ ALKU kirjoitti:

        tulot yhteensä 9700e/kk velkaa kahes sijotus kämpäst tällä hetkel 104 000e...
        oma omakotitalo ja uuet autot pihas velattomia

        me ollaanki vast kolmekypäsiä muijjan kans ehkä täs jotain keritään hankkimaan vielä ennen eläkkeelle jäämistä

        mitä teet työksesi, kun tulosi ovat tuota luokkaa? johdatko jotain yritystä vai siivoatko toimistoja? muuten vaan kyselen, kun on pienituloisia köyhiä velkaisia työttömiä elatusvelvollisia, jotka ovat eläkkeellä ja ovat velkansa maksaneet?


      • KÖYHÄ ALKU
        urelias kirjoitti:

        mitä teet työksesi, kun tulosi ovat tuota luokkaa? johdatko jotain yritystä vai siivoatko toimistoja? muuten vaan kyselen, kun on pienituloisia köyhiä velkaisia työttömiä elatusvelvollisia, jotka ovat eläkkeellä ja ovat velkansa maksaneet?

        9700e/kk kuukausi tulot on ikivä kyllä bruttotulot josta verottaja viel kyl mukavan siivun ja olen ite yrittäjä rakennus alallla viime vuonnakaan ei ollut toitä kuin 6kk koko vuonna sit jäi noin tulotkin aika pieneksi,osa tuloista tulee vuokralaisilta...
        no toivottavasti tänä vuonna saadaan toi 9700e/kk nettona käteen toivossa on hyvä elää olenhan jo täs tän alkuvuoden ollut jo talvilomalla n.4kk kohta taas jaksaa painaa


      • miten sen esittää
        KÖYHÄ ALKU kirjoitti:

        tulot yhteensä 9700e/kk velkaa kahes sijotus kämpäst tällä hetkel 104 000e...
        oma omakotitalo ja uuet autot pihas velattomia

        me ollaanki vast kolmekypäsiä muijjan kans ehkä täs jotain keritään hankkimaan vielä ennen eläkkeelle jäämistä

        Suomennettuna.. nettona 4500e/kk, 50ke/velkaa pohjosessa olevissa vanhoissa kerrostaloissa, omakotitalo eli 30-luvun rintamamies talo Hikiällä.Pihassa 2012 Kia Ceed ja 2013 Hyuindai i20. ;DDD


      • KÖYHÄ ALKU
        miten sen esittää kirjoitti:

        Suomennettuna.. nettona 4500e/kk, 50ke/velkaa pohjosessa olevissa vanhoissa kerrostaloissa, omakotitalo eli 30-luvun rintamamies talo Hikiällä.Pihassa 2012 Kia Ceed ja 2013 Hyuindai i20. ;DDD

        mut sovitaan sit näin et BWM= nissan mikra ja AUDI= fiat Uno
        omakotitalo 2011 pääkaupunkiseidulla = toi vanha purkukuntoinen home rintamamies talo hikiällä
        noin kaks sijotuskaksiota pääkaupunkiseudulla = vanhoja neukku kuutioita inarist
        niin ja tilillä saattuu olemaan 78 000e riihikuivaa rahaa ei täs taida töihin viellä kiirettä ollakkaan...

        On se ihan maa tääl suomi jos mä olen pers aukinen luuseri niin naapurillakaan ei saa mennä yhtään paremmin... KATEELISTA PORUKKAA


      • sohjolan herttua
        KÖYHÄ ALKU kirjoitti:

        mut sovitaan sit näin et BWM= nissan mikra ja AUDI= fiat Uno
        omakotitalo 2011 pääkaupunkiseidulla = toi vanha purkukuntoinen home rintamamies talo hikiällä
        noin kaks sijotuskaksiota pääkaupunkiseudulla = vanhoja neukku kuutioita inarist
        niin ja tilillä saattuu olemaan 78 000e riihikuivaa rahaa ei täs taida töihin viellä kiirettä ollakkaan...

        On se ihan maa tääl suomi jos mä olen pers aukinen luuseri niin naapurillakaan ei saa mennä yhtään paremmin... KATEELISTA PORUKKAA

        Ihmiset vaan on perusluonteeltaan niin hirveän kateelisia. Mä en sitten voi käsittää velkaisia köyhiä. Mitä ne oikeen luulee löytävänsä täältä lainat ja velka palstalta. ;)


    • 1+16

      Nettotulot olis 5200e jos eukko olis töissä, mutta tällä hetkellä on kotona ja tulot nettona 3600e. Lainaa n. 330.000e yhteensä, asuntolaina ja pienet luottokorttivelat siinä. Kivasti elellään ja kaikkea on varaa puuhata mitä halutaan! No ei me onneks kyllä maailmanympärysmatkoista haaveillakaan..

    • 66v femina

      Nettoeläkkeeni on alle 1000€/kk ja asuntolainaa 22500€.
      Asunnon hoitovastike on 345€/kk.
      En saa tukia.

      Onnekseni minulla ei ole rahaa vaativia harrastuksia kuten tupakointia tai ravintolassa ateriointia.
      Alkoholista en ole koskaan pitänyt ja nyt se on terveydellisistä syistä täysin pois laskuista.
      Käyn eläkekerhon riennoissa.
      Ainoa ylellisyyteni on matkustelu mutta senkin toteutan halpoina omatoimimatkoina.
      Etelänmatkat halpalennoilla ystäväni Espanjan asunnolle.

      Yleisen käsityksen mukaan minun ei pitäisi tulla toimeen, ei ainakaan valittamatta.

      • köyhä seniori

        Hei Femina. Olisiko aihetta mennä Kelaan hakemaan asuntotukea. vastike hyväksytään auntomenoksi ja osa koroista. Kyl noilla tuloilla itäis tukea saada Eläkeläisten asuntotuki on parempi kuin yleinen


      • mek
        köyhä seniori kirjoitti:

        Hei Femina. Olisiko aihetta mennä Kelaan hakemaan asuntotukea. vastike hyväksytään auntomenoksi ja osa koroista. Kyl noilla tuloilla itäis tukea saada Eläkeläisten asuntotuki on parempi kuin yleinen

        Ei saa kun asuu omsitusasinnossa ja se siitä. Kun mene hakemaan tukia niin sanotaan että myyppä asuntosi pois ja vuokralle niin saa tukia mutta voi menna kokoaläke vuokraan eikä jää mitään elämiseen.


      • feminalle

        Niin, ei ne suuret tulot vaan PIENET menot


    • Asuntolainasijoittaj

      Kuukausitulot nettona noin 6000€. Toinen töissä, toinen työtön. Velkaa on 220000€ ja sijoituksia saman verran. Homma on ihan balanssissa :-)

    • khlk

      talovelkaa 145 000e (okt vantaalla)

      Viime vuosen bruttotulot yht. oli 95 000e.
      Tänä vuonna laskee kun olen äippälomalla.

    • Tällänen tapaus

      Ostettu talo 2005 velkaa 210K€ vuositulot 55-65K€/brutto yhteensä.
      Tilanne 2014 velka maksettu (2013) tulot 95-105K€/brutto yhteensä.

      Elimme nuukasti.. Ja oli vähän säästöjä joita kulutimme. Se myös kulutti meitä en suosittele, kun on perhettä ja pieniä lapsia.

      Nyt se velkaan käytetty raha tuntuu hyvin uppoavan kaikkeen kivaan.. Harrastuksiin, ravintolaan ja lapsiin sekä matkailuun.
      Sitten kun ei mitään uusittu niin tässä on vuosien työnteko et kaikki saadaan uusittua
      Kodin elektroniikka -->
      Seuraavaksi alkaa kodin remontointi ja autojen uusinta olisi edessä sitten, kun löytyy käteistä sen verran.

    • Näin naapurissa

      Velkaa 15 000 ja omat netot 3000 kuussa. Vaimon tulot vaihtelee kun se on yrittäjä, jotain 1000 - 8000 väliltä sillä on ollut. Omaisuuksista en puhu mutta sanotaanko, että riittävästi.

    • mävaan

      Asuntolainaa 73000, perheen nettotulot lapsilisineen 2600€. Hyvin menee, mutta menköön.

      • eikä mene hyvin

        Surkeasti menee noilla tuloilla, ei todellakaan hyvin. Kamalaa. Köyhä elämä.


    • yhteensä 30000

      Asuntolainaa ehkä neljän kuukauden nettopalkan verran. Autolainaa lisäksi pari netto -kk-palkan verran.

    • dd%

      Asuntolaina 120k€. tulot 2100€kk brutto.

    • DINK.

      Nettotulot kuukaudessa 10 800 euroa, velkaa on toisella aviopuolisolla 138 000 euroa ja toisella 15 000 euroa. Asuntolainasta kyse molemmilla. Asunto ostettiin puoliksi ja molemmille omat lainat; toisella oli omarahoitusta enemmän.

      Mitään muita velkoja ei ole, esim. luottokorttilaskut maksetaan joka kuukausi täysimääräsinä.

      • hijlkmnop

        Meillä kahden aikuisen talous. Nettotulot 4000,-/kk. Asuntolainaa 56 000,-. Ei muita velkoja/lainoja/luottokortteja.


    • Velkaa on!

      Me otettiin miehen kanssa vuosi takaperin asunto&remontti-lainaa yhteensä 230 000e, ensiasunto molemmmille. Lyhennettiin siitä kyllä aika pian 15 000e pois kun suljettiin yksi tili missä oli säästöjä sen verran. Muuten ollaan lyhennelty tasaiseen tahtiin noin 1200e/kk. Nettotulot meillä yhteensä noin 4000e/kk. Pystyttäisiin nopeamminkin lyhentää lainaa, mutta ollaan haluttu myös vähän matkustella, ja talon remonttikin vie joitain tonneja enemmän kuin kuviteltiin, niin parempi ettei laiteta ihan joka penniä lainan lyhentämiseen, kyllä rahaa pitää riittää elämiseenkin! :)

    • velaton

      Ei onneksi ole yhtään velkaa. Olen siis täysin velaton mies::) mukavaa lueskella miten velallisia ihmisiä on. Ja olen 36vuotias mies. Mukava olla, kun ei oo velkaa ja ainakaan naisen takia en ota velkaa hah..

    • ikisinkku48

      Minulla on velaton kaksio,tulot 1900/kk,säästöt 50000,eli hyvin menee,tosin olen raitis ja lapseton sinkku :-) Elämä hymyilee.

    • <sentti

      Minulla verotettavat tulot pelkkiä peruspäivärahoja. Velkaa nolla. Muuten tuloja tuollainen 20000 kuussa. Lisäksi saatavia peritään kaiken aikaa eli ei lainkaan velkaa vaan perivänä osapuolena korkojen ollessaa 20-30 prosentin hujakoilla,

    • Suomen_Suuriruhtinas

      Velkaa isälle sukupolvenvaihdos-kaupasta n. 370 000, jolla ostin maatilan metsineen ja rantatontteineen 15v maksuajalla.
      Tontit möin eilen (10kpl) venäläiselle miljonäärille, joka maksoi 100% ylihintaa nätistä nipusta, jolle gryndasin tien ja sähkölinjan 10 keur:lla. Tästä nettosin kivat 1meur.
      Verot täytyy toki maksaa, mutta velkojen maksun jälkeen jää vielä mukavasti käteen (faijalle maksan toki vain peruslyhennykset, pääoman sijoitan osinko-aristokraatteihin).

      Metsä tuottaa n. 40eur vuodessa, metsävähennysten ja verojen jälkeen jää n. 30keur vuodessa käteen pääomatuloja, jotka eivät vaikuta ansiosidonnaiseen.

      Vantaan rivarinpätkä maksoi 200keur 10v sitten, myyn sen ensi viikolla 400keur:lla.
      Nyt jään mökille asumaan (kirjat maatilan "päätalolla").

      Jättäydyin juuri työttömäksi ja saan 3000eur ansiosidonnaista (osallistun netin kautta koodauskurssille).

      Töitä en aio enää tehdä, kaverit tuo kaljat Virosta ja itse haen bensat Venäjältä.
      Ikää kohta 40v, Hyvä Suomi - lottovoittajan maa !!!

      • pikkarivip

        mulla pikavippivelkaa 7250€ tulot netto 645€ kuussa.
        ulosottomies vie varmaan nuokin,
        ukolla tulot 4500€ kuussa ja velaton.
        ei maksa mun velkoja.
        pikavippaajat jäävät nuolemaan näppejään,
        miksi lainasivat tulottomalle.
        heh heh


    • vanhenevat pois

      Velkoja kaikenkaikkiaan 50 000 €. Tuloja pyöreät nolla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2941
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      2065
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1845
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe