Ei ole seiskan voittanutta ............

Win-7 Pro

Kyllähän Win-8.1 "toimii", mutta ei se ole seiska !

Olen koittanut saada tuntumaa kasi-ykköseen, mutta huonolla tuurilla !? Jostain syystä en tykkää "Ballmerin" #2 Vistasta.
Ajelin kasilla vaihteeksi päivän ja vaihdoin tämän Win-7 Pro SSD levyn tähän Lenovoon ja kyllä nopeus on sama kun kasissakin, mutta seiska on valmis, mutta kasi-ykkönen on vielä "alakoulun" tasolla !

Moni kyselee, että "kannattaako" seiskaa asentaa vs.kasia ? Vastaus on ehdottomasti kyllä seiska voittaa mennen tullen kasin !

Tämä on vastaus monelle kysyjälle tälläkin sivulla, siis seiska koneeseen ja 2020 on pitkä matka nauttia toimivasta kayttiksestä !

Hyvää kevään varttujaista ............................

>>> Hiski

34

118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanoohän

      Näinhän se on nyt kun XP on käytännössä poissa pelistä.

      • Ketjun aloittaja

        Olihan se jo aika lopettaa XP !

        Ei siihen enää tullut kun sen "kuukautisen" päivityksen ja tietokoneiden tekijät painostivat myös Microsoftia lopettamaan XP.n , sillä myynti laski uusista koneista !
        Nyt kun joutuu siirtymään uuteen käyttikseen, niin samalla joutuu uusimaan raudan myös, sillä ei ole mahdollisuutta enää "peruuttaa", kuten oli Vistan aikana.
        Mutta nyt on lähes samanlainen tilanne vastassa Kasi-ykkösen kanssa ja ei ole mahdollista ottaa askelta takaisinpäin, sillä seiskan asennus DVD levyjä ei ole monessakaan kaupassa tarjolla, joten on koitettava ketkutella kasi-ykkösellä seuraavaan toimivaan käyttikseen, tai sitten siirtyä Linux jakeluihin, jotka ei ole helppoja käyttiksiä käyttää, että myös linuxsissa ei pelaa monikaan tulostin ajureiden puutteen takia, joten..............?


      • Ketjun aloittaja kirjoitti:

        Olihan se jo aika lopettaa XP !

        Ei siihen enää tullut kun sen "kuukautisen" päivityksen ja tietokoneiden tekijät painostivat myös Microsoftia lopettamaan XP.n , sillä myynti laski uusista koneista !
        Nyt kun joutuu siirtymään uuteen käyttikseen, niin samalla joutuu uusimaan raudan myös, sillä ei ole mahdollisuutta enää "peruuttaa", kuten oli Vistan aikana.
        Mutta nyt on lähes samanlainen tilanne vastassa Kasi-ykkösen kanssa ja ei ole mahdollista ottaa askelta takaisinpäin, sillä seiskan asennus DVD levyjä ei ole monessakaan kaupassa tarjolla, joten on koitettava ketkutella kasi-ykkösellä seuraavaan toimivaan käyttikseen, tai sitten siirtyä Linux jakeluihin, jotka ei ole helppoja käyttiksiä käyttää, että myös linuxsissa ei pelaa monikaan tulostin ajureiden puutteen takia, joten..............?

        Täh, miten niin joutuu uusimaan raudan?
        Kyllä siihen koneeseen missä aikanaan XP on ollut saa niin uudemman kuin vanhemman Windowsin.

        Samoin niihin koneisiin saa vanhemman missä on ollut 8.1

        Asennuslevyt yms löytää kaikki netistä.

        Koneita ei kannata muutenkaan mistään marketista ostaa.


      • ajan haaskaajalle
        timekillerx kirjoitti:

        Täh, miten niin joutuu uusimaan raudan?
        Kyllä siihen koneeseen missä aikanaan XP on ollut saa niin uudemman kuin vanhemman Windowsin.

        Samoin niihin koneisiin saa vanhemman missä on ollut 8.1

        Asennuslevyt yms löytää kaikki netistä.

        Koneita ei kannata muutenkaan mistään marketista ostaa.

        Höpö höpö !


      • ajan haaskaajalle kirjoitti:

        Höpö höpö !

        Mitä höpö höpö? Näinhän se on. Onko jotain vasta-argumentteja?


      • normaali tahti
        Ketjun aloittaja kirjoitti:

        Olihan se jo aika lopettaa XP !

        Ei siihen enää tullut kun sen "kuukautisen" päivityksen ja tietokoneiden tekijät painostivat myös Microsoftia lopettamaan XP.n , sillä myynti laski uusista koneista !
        Nyt kun joutuu siirtymään uuteen käyttikseen, niin samalla joutuu uusimaan raudan myös, sillä ei ole mahdollisuutta enää "peruuttaa", kuten oli Vistan aikana.
        Mutta nyt on lähes samanlainen tilanne vastassa Kasi-ykkösen kanssa ja ei ole mahdollista ottaa askelta takaisinpäin, sillä seiskan asennus DVD levyjä ei ole monessakaan kaupassa tarjolla, joten on koitettava ketkutella kasi-ykkösellä seuraavaan toimivaan käyttikseen, tai sitten siirtyä Linux jakeluihin, jotka ei ole helppoja käyttiksiä käyttää, että myös linuxsissa ei pelaa monikaan tulostin ajureiden puutteen takia, joten..............?

        Ei siihen seiskaankaan tule kuin se "kuukautinen" päivitys kuten XP:henkin tuli, muuta ei tule mihinkään muuhunkaan Windowsiin tai ohjelmistoon. MS julkaisee päivitykset kerran kuukaudessa.


    • SSD:stä

      Kannattaa muuten varmistaa, että seiska myös ymmärtää SSD-levyn olemassaolon, niin levy kestää pidempään.

      Henk.koht pidän enempi 8.1 update 1:stä, koska toimii huomattavasti seiskaa nopeammin. Metro-käyttöliittymä joutaisi kyllä kokonaan pois niin halutessa.

      • ssd ymmärtää !

        Jos käyttöjärjestelmä on asennettu SSD.lle, niin eikö se "seiska" ole sen niinollen "ymmärtänyt ?


      • ssd ymmärtää ! kirjoitti:

        Jos käyttöjärjestelmä on asennettu SSD.lle, niin eikö se "seiska" ole sen niinollen "ymmärtänyt ?

        Tarkoitti varmaan sitä, että mahdollisesti laittaa swapin toiselle asemalle ja vähentää ns. tarpeetonta kirjoittamista, koska SSD- levyillä on rajoitettu elinaika johtuen kirjoituksesta.


      • timepierulle
        timekillerx kirjoitti:

        Tarkoitti varmaan sitä, että mahdollisesti laittaa swapin toiselle asemalle ja vähentää ns. tarpeetonta kirjoittamista, koska SSD- levyillä on rajoitettu elinaika johtuen kirjoituksesta.

        Ja häirikkö tuli seiskan sivullekin aivopieruineen !?


      • timepierulle kirjoitti:

        Ja häirikkö tuli seiskan sivullekin aivopieruineen !?

        Jaa minä olen häirikkö kun puhun totta ja tiedän tietotekniikasta jotain. Sehän haittaa näitä "mukatietäjiä" ja paskanjauhajia.


      • kerroppa toisillekin
        timekillerx kirjoitti:

        Jaa minä olen häirikkö kun puhun totta ja tiedän tietotekniikasta jotain. Sehän haittaa näitä "mukatietäjiä" ja paskanjauhajia.

        Vai tiedät tietotekniikasta JOTAKIN ? Ja mitähän se olisi ?


      • kerroppa toisillekin kirjoitti:

        Vai tiedät tietotekniikasta JOTAKIN ? Ja mitähän se olisi ?

        Vaikka jotakin sellasta, mitä olen tässäkin ketjussa maininnut.


      • koviksen rikkojalle
        timekillerx kirjoitti:

        Vaikka jotakin sellasta, mitä olen tässäkin ketjussa maininnut.

        No ei noilla voi kehua, mutta kun ahkerasti opiskelet, niin opit aukaisemaan kiintolevyn ja asentamaan uuden levykkeen risan tilalle, mutta herää kysymys, pelaako se sittenkään ???????


      • koviksen rikkojalle kirjoitti:

        No ei noilla voi kehua, mutta kun ahkerasti opiskelet, niin opit aukaisemaan kiintolevyn ja asentamaan uuden levykkeen risan tilalle, mutta herää kysymys, pelaako se sittenkään ???????

        Kylläpä voi toimiakin mikäli on tasan samanlaisesta kovosta otettu kiekko ja kovon kuoren ruuvit on ruuvattu takasin kiinni samalla momentilla millä ovatkin olleet.

        Mutta mitä niin häiritsevän väärää olen tässä ketjussa sanonut, että piti tulla taas aukomaan päätä? Että tietokoneen voi ostaa ilman Windwosia? Että SSD kovoilla on rajoitettu elinaika?


      • SSD:stä
        timekillerx kirjoitti:

        Tarkoitti varmaan sitä, että mahdollisesti laittaa swapin toiselle asemalle ja vähentää ns. tarpeetonta kirjoittamista, koska SSD- levyillä on rajoitettu elinaika johtuen kirjoituksesta.

        Muistia kannattaa muutenkin olla riittävästi, niin koko swapin voi kytkeä pois käytöstä.

        SSD-levyllä tulisi käyttää tavallisten levyneheytysrutiinien sijaan TRIMmiä. Jos seiska ei sitä tiedä, niin levylle tulee turhia kirjoituskertoja.


      • Ketjun aloittaja
        timekillerx kirjoitti:

        Kylläpä voi toimiakin mikäli on tasan samanlaisesta kovosta otettu kiekko ja kovon kuoren ruuvit on ruuvattu takasin kiinni samalla momentilla millä ovatkin olleet.

        Mutta mitä niin häiritsevän väärää olen tässä ketjussa sanonut, että piti tulla taas aukomaan päätä? Että tietokoneen voi ostaa ilman Windwosia? Että SSD kovoilla on rajoitettu elinaika?

        Win-95 lähtien olen tehnyt kaikki koneet itse ja niissä ei ole ollut "Windwosia"! (tarkoitit kai Windowsia)!?

        Joidenkin on ostettava kone kaupasta ja kyllä niissä on käyttis asennettu joka koneeseen, pois luettuna asiakastyönä tehdyissä, joita minäkin olen tehnyt tutuille ja sitten läppikset tulee myös käyttis asennettuna, joten...........?

        Ja sitten se sinun SSD levyn "elinaika" on lyhyempi, kun normi kiintolevyssä, mutta nopeus on tärkeä minulle ainakin, joten.................?

        Kysymys.......... "Onko sinua heitetty ilmaan lapsena kolme kertaa ja otettu kopiksi ainoastaan kahdesti" ? Jos noin on, niin alan ymmärtämään sinun vaikertelusi ja vänkäilyt !

        Koitahan rauhoittua poju !


      • Ketjun aloittaja kirjoitti:

        Win-95 lähtien olen tehnyt kaikki koneet itse ja niissä ei ole ollut "Windwosia"! (tarkoitit kai Windowsia)!?

        Joidenkin on ostettava kone kaupasta ja kyllä niissä on käyttis asennettu joka koneeseen, pois luettuna asiakastyönä tehdyissä, joita minäkin olen tehnyt tutuille ja sitten läppikset tulee myös käyttis asennettuna, joten...........?

        Ja sitten se sinun SSD levyn "elinaika" on lyhyempi, kun normi kiintolevyssä, mutta nopeus on tärkeä minulle ainakin, joten.................?

        Kysymys.......... "Onko sinua heitetty ilmaan lapsena kolme kertaa ja otettu kopiksi ainoastaan kahdesti" ? Jos noin on, niin alan ymmärtämään sinun vaikertelusi ja vänkäilyt !

        Koitahan rauhoittua poju !

        Niin ja sinä väitit, että minä jauhan täällä paskaa, vaikka nyt toteat itsekin, että koneen voi ostaa ilman Windowsia. En siis jauhanutkaan paskaa?

        Jos haluaa valmiin konepaketin, niin niitäkin saa liikkeistä tyhjänä. Myös läppäreitä ja niitä on eri käyttiksillä (Linux- distrot, Chromebook, Macit), tyhjänä myös ja onpahan räätälöitäviäkin.

        Totesin vain, että SSD elinaika on lyhyempi, eikö saisi? Kaikilla on omat prioriteetit, mutta ilmeisesti faktojakaan ei saa kertoa, jos ei sua satu miellyttämään?


      • Ketjun aloittaja
        timekillerx kirjoitti:

        Niin ja sinä väitit, että minä jauhan täällä paskaa, vaikka nyt toteat itsekin, että koneen voi ostaa ilman Windowsia. En siis jauhanutkaan paskaa?

        Jos haluaa valmiin konepaketin, niin niitäkin saa liikkeistä tyhjänä. Myös läppäreitä ja niitä on eri käyttiksillä (Linux- distrot, Chromebook, Macit), tyhjänä myös ja onpahan räätälöitäviäkin.

        Totesin vain, että SSD elinaika on lyhyempi, eikö saisi? Kaikilla on omat prioriteetit, mutta ilmeisesti faktojakaan ei saa kertoa, jos ei sua satu miellyttämään?

        & mutta ilmeisesti faktojakaan ei saa kertoa, jos ei sua satu miellyttämään? &.....................

        Kyllä kertoa saa, mutta joku kohtuu pitää olla "kehumisellakin", sillä kokemus opettaa enemmän, kun kirjatiedoilla kertojat, mutta kyllä sinäkin opit, kun ne korvantaustat kuivuu !

        "Munarikasta" pääsiäistä, jopa sinullekin nuori"mies" !


      • Ketjun aloittaja kirjoitti:

        & mutta ilmeisesti faktojakaan ei saa kertoa, jos ei sua satu miellyttämään? &.....................

        Kyllä kertoa saa, mutta joku kohtuu pitää olla "kehumisellakin", sillä kokemus opettaa enemmän, kun kirjatiedoilla kertojat, mutta kyllä sinäkin opit, kun ne korvantaustat kuivuu !

        "Munarikasta" pääsiäistä, jopa sinullekin nuori"mies" !

        Mitähän ihmeen kehumista olen kirjoittanut?
        Että en ole maksanut Windowsista kun joku totesi sen olevan höpöhöpöä ja kaikkien koneiden mukana tulee Windows?
        Että SSD levylle ei kannata laittaa sivutustiedostoa, koska kirjoittaminen kuluttaa NAND muisteja?

        Ihme pätemistä taas iällä, toivottavasti aika jättää sustakin, niin päästäis näistä jutuista.


      • Jäck Meoff
        timekillerx kirjoitti:

        Mitähän ihmeen kehumista olen kirjoittanut?
        Että en ole maksanut Windowsista kun joku totesi sen olevan höpöhöpöä ja kaikkien koneiden mukana tulee Windows?
        Että SSD levylle ei kannata laittaa sivutustiedostoa, koska kirjoittaminen kuluttaa NAND muisteja?

        Ihme pätemistä taas iällä, toivottavasti aika jättää sustakin, niin päästäis näistä jutuista.

        Vedä "piuha" seinästä, niin et tule vänkäämään tyhmyyksiäsi ja joutoajalla voit korjailla niitä Linux käyttiksien rikkomia koviksia , sillä sinähän olet mestari koviksen huollossa !? Vai olenko ymmärtänyt väärin ne sinun kehumiset tiedosta ja taidosta !?!?


      • kollimoottori
        timekillerx kirjoitti:

        Mitähän ihmeen kehumista olen kirjoittanut?
        Että en ole maksanut Windowsista kun joku totesi sen olevan höpöhöpöä ja kaikkien koneiden mukana tulee Windows?
        Että SSD levylle ei kannata laittaa sivutustiedostoa, koska kirjoittaminen kuluttaa NAND muisteja?

        Ihme pätemistä taas iällä, toivottavasti aika jättää sustakin, niin päästäis näistä jutuista.

        mutta eihän SWAP-file ole ollenkaan pakollinen, se vaan säästää mahdollisesti niukkaa RAM:ia , mutta sehän taas on nykykoneissa ihan epäolennainen murhe kun tässä huutis-höskässänikin on 4GB...
        Näin olen lukenut...korjatkaa jos on soopaa,;)


      • Jäck Meoff kirjoitti:

        Vedä "piuha" seinästä, niin et tule vänkäämään tyhmyyksiäsi ja joutoajalla voit korjailla niitä Linux käyttiksien rikkomia koviksia , sillä sinähän olet mestari koviksen huollossa !? Vai olenko ymmärtänyt väärin ne sinun kehumiset tiedosta ja taidosta !?!?

        Eli mitään sanottavaa ei taaskaan aiheeseen ollut vaan pelkkää vittuilua.
        Se kertoo niin omasta itsestäsi kuin tietoteknisestä tasostasikin.


      • kollimoottori kirjoitti:

        mutta eihän SWAP-file ole ollenkaan pakollinen, se vaan säästää mahdollisesti niukkaa RAM:ia , mutta sehän taas on nykykoneissa ihan epäolennainen murhe kun tässä huutis-höskässänikin on 4GB...
        Näin olen lukenut...korjatkaa jos on soopaa,;)

        Juu totta, ei ole pakollinen, mutta kyllä Windows sitä kovasti käyttää.
        Esim. tässäkin on 4GB RAMia, nyt on 2,2GB käytössä ja swappia noin 700MB käytössä. Yhdessä kohtaa kun RAMia oli käytössä 3,1GB, swappia taas 1,2GB.


      • ajantappajalle......
        timekillerx kirjoitti:

        Eli mitään sanottavaa ei taaskaan aiheeseen ollut vaan pelkkää vittuilua.
        Se kertoo niin omasta itsestäsi kuin tietoteknisestä tasostasikin.

        Äläppäs nyt kyrpiinny, sillä kehuinhan minä sinun taidokkaasta koviksen remonttimiehenä, mutta se tietotekniikka on melko vähäistä, mutta poskea osaat soittaa kun oikeakin Linux hihhuli !


      • ajantappajalle...... kirjoitti:

        Äläppäs nyt kyrpiinny, sillä kehuinhan minä sinun taidokkaasta koviksen remonttimiehenä, mutta se tietotekniikka on melko vähäistä, mutta poskea osaat soittaa kun oikeakin Linux hihhuli !

        Eli ei ollut taaskaan mitään aiheeseen sanottavaa. Naurettava pelle kyllä olet.


      • utelias nuuskia
        timekillerx kirjoitti:

        Eli ei ollut taaskaan mitään aiheeseen sanottavaa. Naurettava pelle kyllä olet.

        "Naurettava pelle kyllä olet" ?

        Seisoitko peilin edessä, kun tuon "viisauden" kirjoitit ?


      • utelias nuuskia kirjoitti:

        "Naurettava pelle kyllä olet" ?

        Seisoitko peilin edessä, kun tuon "viisauden" kirjoitit ?

        Joo, en jaksa enää tota trollausta, haluat sen viimesen sanan sanoo, kirjota vaan mun jälkeen jotain täyttä paskaa. Eiköhän kaikki oo huomannu kuka tääl on trolli.


      • **************
        timekillerx kirjoitti:

        Joo, en jaksa enää tota trollausta, haluat sen viimesen sanan sanoo, kirjota vaan mun jälkeen jotain täyttä paskaa. Eiköhän kaikki oo huomannu kuka tääl on trolli.

        Annat siis luovutusvoiton ?


      • hävisit kisan poju !
        timekillerx kirjoitti:

        Joo, en jaksa enää tota trollausta, haluat sen viimesen sanan sanoo, kirjota vaan mun jälkeen jotain täyttä paskaa. Eiköhän kaikki oo huomannu kuka tääl on trolli.

        "Kauan tinasit ja paljon pilasit, mutta viimein sun kolvisi kylmeni" !

        Siis ei väkisin, vaan VÄSYTTÄMÄLLÄ !?


      • hävisit kisan poju ! kirjoitti:

        "Kauan tinasit ja paljon pilasit, mutta viimein sun kolvisi kylmeni" !

        Siis ei väkisin, vaan VÄSYTTÄMÄLLÄ !?

        Ei vaan olin tässäkin asiassa sinua viisaampi - en jatka foorumin täyttämistä tyhjänpäiväsellä paskalla. Jos haluat olla siinä lajissa voittaja, senkun.


      • hyväparempiparas....
        timekillerx kirjoitti:

        Ei vaan olin tässäkin asiassa sinua viisaampi - en jatka foorumin täyttämistä tyhjänpäiväsellä paskalla. Jos haluat olla siinä lajissa voittaja, senkun.

        Viisaasti tehty, sillä johan sinä jakelit sontaa yhden hihhulin verran, joten olikin aika antaa luovutusvoitto tietävämmälle !

        Toivottavasti et menettänyt yöuntasi häviösi johdosta !???


    • ,gjmqhegh

      Valitettavasti seiskakin on jo menneen talven lunta.

      • Ketjun aloittaja

        Pikapuolin, sillä kaupoissa ei ole enää suurta valikoimaa W-7 asennuslevyjä !
        Minulla on kaikissa neljässä koneessa Win-7 , joten katsotaan se Win-9 kun se julkaistaan, vaan onhan seiskalla se R.I.P. vielä kaukana tulevaisuudessa, joten ellei ysiä, niin seiskalla 2020 !?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      348
      3945
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1729
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1487
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1295
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1251
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe