Kysymyksiä syyrialaisista hamsuista

jokuuu

Moi!
Eli oon hankkimassa kesällä hamsteria siis syyrialaista ja mulla on jääny pari asiaa epäselväksi jos täällä on joku joka osaa vastata niin kiitän :)

1. Voiko tuoreita yrttejä antaa hamsterille? Jos ei niin miten ne kannattaisi kuivata?

2. Olisin hankkimassa uros hamsterin mutta minua mietityttää urosten pallit :D häiritseekö/tuntuuko ne paljon? :D

3. Onko terraario hyvä asumus hamsterille? Mitä suosittelisitte eniten? (terra ois mulla noi 1mX40cm suurin piirtein. Mulla ois mahollisuus myös hankkia häkki mutta terrasta pitäisin itse enempi. Onko siinä mitä huonoja puolia?

4. Onko Freddy hyvä siemen sekoitus? Sekoittaisin jotain muuta sen joukkoon. Ja jos ei oo hyvä nii millä perustein? Raahessa ei oo mittää hirvee isoja valikoimia.

5. Onko mitään virallisia tai epävirallisia kasvattajia lähellä raahea (vähintää 1h päästä raahesta.)

6. Haluaisin lyhytkarvaisen hamsun. Voisitteko kertoa niiden värityksistä? Ja mahollisesti linkata kuvan siihen viereen koska ois kiva yhistää väri kuvaan. :)

Siinäpä oli kaikki mitkä on jääny mielenpäälle. Toivottavasti joku edes osaisi johonkin vastata. Saatan kysellä tähän keskusteluun vielä lisää jos tulee jotain mieleen. Kiitos niille jotka vaivautuvat vastaamaan tai antamaan hyviä vinkkejä. :)

13

2095

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jokuuu

      eikö kukkaan ossaa vastata mihinkään? :(

    • Piru, taas kirjoitin vaikka kuinka pitkän viestin ja sit se katosi, yhyy :'( Vähän tönkömpi viesti siis luvassa!

      1. Voiko tuoreita yrttejä antaa hamsterille? Jos ei niin miten ne kannattaisi kuivata?
      -Tuoreet käy hyvin, ja on oikein terveellisiä!

      2. Olisin hankkimassa uros hamsterin mutta minua mietityttää urosten pallit :D häiritseekö/tuntuuko ne paljon? :D
      -Kyllä niihin tottuu, asennoidut vaan että ne on osa hamsua niin kuin vaikka korvat.

      3. Onko terraario hyvä asumus hamsterille? Mitä suosittelisitte eniten? (terra ois mulla noi 1mX40cm suurin piirtein. Mulla ois mahollisuus myös hankkia häkki mutta terrasta pitäisin itse enempi. Onko siinä mitä huonoja puolia?
      -Terra sopii oikein hyvin. Hamsu on muutenkin kömpelö otus joka on häkissä vaarassa pudota.

      4. Onko Freddy hyvä siemen sekoitus? Sekoittaisin jotain muuta sen joukkoon. Ja jos ei oo hyvä nii millä perustein? Raahessa ei oo mittää hirvee isoja valikoimia.
      -Freddy on roskaa, tässä tosi hyvä vertailu siemenseoksista, ja muutenkin täyttä asiaa ruokinnasta!
      http://hamsterit.net/2013/10/johdatus-hamsterin-ruokintaan/

      Jos hyvää ruokaa ei lähistöltä löydy, kannattaa käydä toisinaan muualla ostamassa iso satsi ruokaa pitkäksi aikaa, tai katsella nettikauppoja. Esim täältä saa Rapunzelia:
      http://candycane.fi/index.php?route=product/category&path=79_124_125
      Kannattaa googletella ruokien nimellä ;)

      5. Onko mitään virallisia tai epävirallisia kasvattajia lähellä raahea (vähintää 1h päästä raahesta.)
      Viralliset kasvattajat:
      http://hamsteriyhdistys.fi/kasvattajat/
      Kasvattaja saattaa monesti saada poikasia kulkemaan lähemmäskin kotiasi muiden reissujen yhteydessä. Heiltä voi myö kysellä tietäisivätkö he jonkun epävirallisen kasvattajan lähelläsi. Myös nettipalstoja kuten Apula ja Keltainen Pörssi kannattaa silmäillä.

      6. Haluaisin lyhytkarvaisen hamsun. Voisitteko kertoa niiden värityksistä? Ja mahollisesti linkata kuvan siihen viereen koska ois kiva yhistää väri kuvaan. :)
      http://hamsteriyhdistys.fi/hamsteritietoa/syyrianhamsteri/kuviot/
      http://hamsteriyhdistys.fi/hamsteritietoa/syyrianhamsteri/syyrianhamsterin-varimuunnokset/

    • jokuuu

      Kiitos ihan hirveesti tosta oli paljo apua :)

    • jokuuuu

      Kysyisin vielä yhden kysymyksen. :) maistaako hamsteri siis näiden yrttien ja jostain luin että voi antaa oreganoa eli siis senkin makua? Ihmettelen ku ite ainaki maistan et onko hamsterin maku aisti jotenki huonompi vai täh? :D kiitti jos vastaatte. :) (ja oon ihan sama tyyppi ku tuo äskönen jokuuu mut jouvuin laittaa yhen u:n lissää) :D

      • Sedä

        Eiköhän se maista. Ytyimmät yrtit, tyyliin salvia, voi siksi olla jyrsijöille vähän liikaa.


    • En keksi mitään

      1. Anna mielummin hamsterillesi salaattia tai muuta mutta ei kaalia.

      2. Minulla on uros syyrialainen ja voin ystävällisesti kertoa etteivät ne tunnu miltei ollenkaan.
      3. Älä hanki terraariota hanki häkki jossa on paljon puuhaa ja putket. Hamsterit pitävät putkissa oleskelusta joten ei terraariota.

      4. Itse annan hamsulleni tuota samaa ja sekoitan sinne esim. kurpitsan tai auringonkukan siemeniä.

      5. En ole varma mistä puhut.

      6. Minulla on Syyrialainen kultahamsteri ja se on pitkäkarvainen kannatan pitkäkarvaisia!

      • Sedä

        Yrtit on PALJON vitamiinipitoisempia ja siksi terveellisempiä kuin kaupan salaatti ;)

        Terraankin saa putkia, joten ne ei ole mikään syy suosia häkkiä. Sitä paitsi syrkin kanssa kannattaa olla aika tarkkana ettei kapeat valmisputket jää pieniksi niin että hamsu mahtuu juuttumaan niihin. Ne on yleensä ennemmin kääpiöhamsterin kokoa


    • jokuuu

      1. Anna mielummin hamsterillesi salaattia tai muuta mutta ei kaalia.
      - Ensinnäkin en ole puhunut kaalista mitään vaan YRTEISTÄ!

      2. Minulla on uros syyrialainen ja voin ystävällisesti kertoa etteivät ne tunnu miltei ollenkaan.

      3. Älä hanki terraariota hanki häkki jossa on paljon puuhaa ja putket. Hamsterit pitävät putkissa oleskelusta joten ei terraariota.
      -Oon lukenu joka puolelta ettei putkia kannata syrkille laittaa jää jummiin ja pari hamsterin kasvattajaa joihin olen ottanut yhteyttä sanoi samaa.

      4. Itse annan hamsulleni tuota samaa ja sekoitan sinne esim. kurpitsan tai auringonkukan siemeniä.
      -Olen löytänyt paljon paremman vaihtoehdon! JR farm hamsters feast.

      5. En ole varma mistä puhut.
      - puhuin hyvistä kasvattajista lähellä Raahea.

      6. Minulla on Syyrialainen kultahamsteri ja se on pitkäkarvainen kannatan pitkäkarvaisia!
      -kultahamsteri on jo vanha nimitys. Ja en halua pitkäkarvaista! ovat nekin söpöjä ja hienoja yms mutta minulla on jo lyhyt karvainenhamsua varattuna.

      Kiitos kauitenkin kaikille vastauksista ja hamsun osto tuliki vähä ennen kesää kun sopiva löyty ;)

    • Miten on?

      Tulikirahvi: Millä perustein freddy ei ole hyvä ruoka? Vai onko siinä jotain haitallisia lisäaineita vai? itse en ainakaan tuote kuvauksen perusteella löytänyt mitään haitallista ym.

      Ja sori ku vanhaan keskusteluun kommentoin. :)

      • Voikukanlehdistä

        tykkää meidän hamsu. Nyt alkukesästä saa vielä pieniä lehtiä, mitkä on maukkaita :)


      • Sedä

        Aih, mun kommentti oli kyllä kieltämättä luokattoman huonosti perusteltu, anteeksi :D En muista enää varmaksi mitä lähdettä silloin käytin mut... Freddyähän on kahta versiota, economya josta on syytä pysyä kaukana, ja Premium hamsteria, joka ei kieltämättä nyt tutkimalla vaikuttanut kovin pahalta :) Valmistusaineet on järkeviä, tosin siinäkin on "EU:n hyväksymiä luontaisia väriaineita", mitä pirua ne sitten onkaan. Periaatteessa väriaineista kannattaa pysyä kaukana. Hamsteri tarvitsee ravintoaineota tässä suhteessa:
        •Proteiini: 17-22 %
        •Kuitu: 8-10 %
        •Rasva: 4-15 %

        Freddysä suhteet on 12/6/8, joten nekään ei heitä kovin pahasti.


    • Miten on?

      Juu kiitos vastauksestasi! :) en ole tätä ruoka ostamassa muttaxkiinnosti vain tietää ku en osaa niin hyvin vielä tulkita nuita ruoka määräyksiä :)

    • Anonyymi

      Moi!
      Eli oon hankkimassa kesällä hamsteria siis syyrialaista ja mulla on jääny pari asiaa epäselväksi jos täällä on joku joka osaa vastata niin kiitän :)

      1. Voiko tuoreita yrttejä antaa hamsterille? Jos ei niin miten ne kannattaisi kuivata?
      -Yrtit käy mainiosti!

      2. Olisin hankkimassa uros hamsterin mutta minua mietityttää urosten pallit :D häiritseekö/tuntuuko ne paljon? :D
      -Kyllä sä totut niihin;)

      3. Onko terraario hyvä asumus hamsterille? Mitä suosittelisitte eniten? (terra ois mulla noi 1mX40cm suurin piirtein. Mulla ois mahollisuus myös hankkia häkki mutta terrasta pitäisin itse enempi. Onko siinä mitä huonoja puolia?
      -Terra on just parempi kuin häkki, toki varmaan ite saan häkin mut silti.

      4. Onko Freddy hyvä siemen sekoitus? Sekoittaisin jotain muuta sen joukkoon. Ja jos ei oo hyvä nii millä perustein? Raahessa ei oo mittää hirvee isoja valikoimia.
      -Itellä Bunnyn siemensekoitus mutta vain Freddy Siementanko.
      5. Onko mitään virallisia tai epävirallisia kasvattajia lähellä raahea (vähintää 1h päästä raahesta.)

      6. Haluaisin lyhytkarvaisen hamsun. Voisitteko kertoa niiden värityksistä? Ja mahollisesti linkata kuvan siihen viereen koska ois kiva yhistää väri kuvaan. :)

      Siinäpä oli kaikki mitkä on jääny mielenpäälle. Toivottavasti joku edes osaisi johonkin vastata. Saatan kysellä tähän keskusteluun vielä lisää jos tulee jotain mieleen. Kiitos niille jotka vaivautuvat vastaamaan tai antamaan hyviä vinkkejä. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5098
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3347
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1482
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1317
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1016
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      918
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe